eitaa logo
العالم بزمانه
120 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
37 فایل
«الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَیهِ اللَّوَابِس» @HaeriDarzi https://eitaa.com/almogaddemat
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حدیث آرزومندی
سالروز شهادت حضرت حمزة بن عبدالمطلب سيد الشهداء و نیز سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام را تسلیت عرض می نماییم. نثار روحشان صلواتی اهدا بفرمایید
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📛 در سندی دیدم، استعمارگران ميگفتند تا وقتی مردم به معتقدند، نمیتوانیم کشورهایشان را درست در اختیار بگیریم! 🔻رهبرانقلاب: من سندی را دیدم که مربوط به دهها سال قبل؛ یعنی اوایل ورود استعمار به شمال آفریقاست. 🔹️کشورهای شمال آفریقا، گرایش بسیاری به اهل بیت دارند. مذهبشان هر مذهبی از مذاهب اسلامی که هست باشد؛ اما محبِ‌ اهل بیتند. در کشورهای سودان و مغرب و غیره عقیده به مهدویّت خیلی پُررنگ است. 🔹️آن زمان که استعمار وارد مناطقِ مذکور شد - که ورود استعمار به آن مناطق در قرن گذشته است - یکی از مسائلی که مزاحم استعمار شد، عقیده به مهدویّت بود!   🔹️در سندی که من دیدم، بزرگان استعمار و فرماندهان استعماری توصیه میکنند که ما باید کاری کنیم که عقیده به مهدویّت، بتدریج از بین مردم زایل شود! 🔹️آن روز استعمارگران فرانسوی و انگلیسی در بعضی کشورهای آن مناطق افریقایی بودند - فرقی نمیکند که استعمار از کجا باشد - استعماران خارجی، قضاوتشان این بود که تا وقتی عقیده به مهدویّت در بین این مردم رایج است، ما نمیتوانیم کشورهایشان را درست در اختیار گیریم!   🔹️ببینید، عقیده به مهدویّت چقدر مهمّ است! 🔺️چقدر خطا میکنند کسانی که به اسم روشنفکری و به عنوان تجدّدطلبی میآیند و عقاید اسلامی را بدون مطالعه، بدون اطّلاع و بدون این‌که بدانند چه‌کار میکنند، مورد تردید و تشکیک قرار میدهند! اینها همان کاری را که دشمن میخواهد، راحت انجام میدهند! عقاید اسلامی این‌گونه است. ۷۶/۹/۲۵ 🌥 @Khamenei_ir
هدایت شده از سیره علما
... 🔸دانشمند بزرگ شیخ یوسف بحرانی مؤلف كتاب عظيم «الحدائق الناضره» در ۲۵ جلد...ضمن شرح حوادث دوران زندگی اش می نویسد: «... پس از آن که اوضاع شیراز دگرگون، و مصیبت های گوناگون دامنگیر مردم آنجا شد و آتش فتنه و بیداد در آن شهر شعله ور گردید. از آنجا به سوی بعضی روستاهای اطراف روانه شدم و در روستای فسا (که اکنون شهرستان است) سکنی گزیدم، در فسا مشغول تحقیقات علمی بودم و کتاب «حدائق» را تا باب «اغسال» تصنیف کردم و در عین حال برای آن که در امر معاش نیازمند مردم نباشم و نخواهم در برابر هر کسی گردن کج نمایم در آن جا زراعت و کشاورزی می کردم. کانال سیره علما @sireolama
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فاحشه‌خانه‌های حیوانی/ پدیده مشمئزکننده ازدواج با حیوانات @Farsna
کاغذ رو با ارز ۳۸۰۰تومانی وارد می کنند و با نرخ آزاد می فروشند و حداقل بین هشتاد تا صد درصد سود می کنند قرار بود این کار کمکی باشد برای مصرف کننده اصلی کتاب که همان است ولی معرکه ای شده برای پولدار شدن وارد کننده ها و در این میان آسیب جدی را ناشران و مردم میبینند @mohammadhaghi
🔘 معضلات امروز در ادارهٔ جامعه، قبل‌ از هر چیز، بیانگر عجز و ناتوانی مدل کارشناسیِ‌ موجود، در اداره‌ٔ یک جامعه مذهبی است. 🔻مرحوم علامه سید مُنیرالدّین حسینیِ هاشمی: «باید برای قشر دانشجو این واقعیّت را روشن کنید که حاکمیّت نظام کارشناسی در دست کارشناسان است. کدام وزارتخانه است که بخش کارشناسی آن دست غیرکارشناس باشد؟ اگر می‌بینید که نقائصی در کار تصمیم‌گیران نظام وجود دارد از باب این است که تصمیم تصمیم‌سازان نظام، یعنی همان‌هایی که با آمار و ارقام و نمودار سروکار داشته و براساس مبانی غیرالهی به ارائه طرح‌های کارشناسی مبادرت می‌کنند، بر سبیل صواب نیست. لذا اگر امروز شاهد بروز معضلات جدّی در امر اداره‌ جامعه هستیم قبل از هر چیز بیانگر عجز و ناتوانی «مدل کارشناسی»‌ موجود در اداره‌ یک جامعه مذهبی است، نه اینکه این نقص را بتوان به عجز دین در امر اداره منسوب کرد. یعنی این «مدل کارشناسی» نمی‌تواند جامعه متدین را اداره کند، پس به دروغ این ناتوانی را به دین نسبت می‌دهند. کدام یک از کارشناس‌های ـ مثلاً ـ بانک مرکزی، از استفاده نمودن از «معادلات کارشناسی» خود منع شده‌اند؟ وقتی که سبد قیمت‌ها را بررسی می‌کنند آیا بر اساس «مدل» خودشان نمونه‌برداری می‌کنند و یا براساس نظرات حوزه؟ پس ترسیم نمودار تصمیم‌سازی، به دست «کارشناس» است و «تصمیم‌گیران» تقصیری ندارند. البته تصمیم‌سازان هم دقیقاً براساس معادلات علمی و کارشناس تصمیم می‌گیرند، اما همه سخن اینجاست که این معادلات، با روح جامعه‌ ما نمی‌سازد. ازاین‌رو، این واقعیّت را باید اعلام نمایند و بگویند که ناتوانی معادلات موجود، در خواندن روحیات یک ملت است که این مشکل را به وجود آورده است. البته این معادلات در جوامعی که براساس «ماده‌پرستی» شکل گرفته است کارآیی دارد؛ یعنی جوامعی که دارای انگیزه‌ها، اندیشه‌ها و ابزارهای مادی هستند با همین معادلات، گذران عمر می‌کنند و البته در جهت اهداف مادی خودشان حرکت می‌کنند». ۱۳۷۵‌/۷/۳ @QAVAMI
آدم غربزده راحت طلب است. ماشینش که مرتب بود و سر و پزش، دیگر هیچ غمی ندارد...معمولا تخصص ندارد. همه کاره و هیچ کاره است... در هر جمعی حرفهای دهن پرکن میزند و خودش را جا میکند... آدم غربزده شخصیت ندارد. چیزی است بی اصالت. خودش و خانه اش و حرفهایش بوی هیچ چیزی را نمی دهد. بیشتر نماینده ی همه چیز و همه کس است... آدم غربزده قرتی است. زن صفت است... حتی گاهی زیر ابرو بر می دارد... همیشه انگار از لای زرورق باز شده است... آدم غربزده چشم به دست و دهان غرب است. کاری ندارد که در دنیای کوچک خودمانی، در این گوشه از شرق چه میگذرد. درست است که آشنایی با روش علمی و اسلوب ماشین سازی و تکنیک و اساس فلسفه غرب را فقط در کتاب های فرنگی و غربی میتوان جست، اما یک غرب زده که کاری به اساس فلسفه ی غرب ندارد، وقتی هم که بخواهد از حال شرق خبری بگیرد متوسل به مراجع غربی می شود. به هیچ چیز اعتقاد ندارد. اما به هیچ چیز هم بی اعتقاد نیست... خودش باشد و خرش از پل بگذرد، دیگر بود و نبود پل هیچ است. نه ایمانی دارد، نه مسلکی، نه مرامی، نه اعتقادی، نه به خدا یا به بشریت.. حتی لامذهب هم نیست. هرهری مذهب است. گاهی به مسجد هم می رود. همانطور که به کلوپ یا سینما می رود. اما همه جا فقط تماشاچی است. جلال آل احمد غربزدگی @mohammadhaghi
هدایت شده از معیار
🌱﷽🌱 🅰 ماجرای روباه و مردم آخرالزمان 🔸 روزی دم روباهی لای سنگی گیر کرد و بر اثر تقلای زیاد دمش کنده شد ، روباه دیگری آن را دید و با تمسخر گفت پس دمت چه شد ؟؟ 🔹 روباه بی دم گفت من الان سبکتر شده ام و انگار در هوا پرواز میکنم و تا می توانست از لذت بی دم بودن گفت. 🔸 روباه دوم نیز فریب خورد دمش را با تلاشی زیاد و درد بسیار کند و لذتی هم نیافت ، با تعجب و عصبانیت پرسید : پس آن لذتی که می گفتی چه شد؟ 🔹 روباه اول گفت : اگر به دیگر روباه ها از درد کنده شدن دم و مضرات آن بگوییم ما را مسخره می کنند و همین طور این روند و تفکر انقدر در میان روباه ها رواج پیدا کرد تا کار به جایی رسید که اکثر روباه ها بی دم شدند و اگر روباه با دمی را میدیدند مسخره اش می کردند. 🔸 هم اکنون نیز در آخرالزمان اگر کسی حیا و عفت و عبادت و خدا و انتظار فرج را داشته باشد مورد تمسخر و انکار شدید جامعه واقع میشود و اگر همرنگ گناهان و کثافات آنها باشد مورد تایید خواهد بود. 🔹 کار به جایی رسیده که حرف خیر خواهان خریدار ندارد و جاهلان و فاسدان پرستش میشوند ، همچون زمان قوم لوط که گفتند: لوط و پیروانش را از شهر بیرون کنید زیرا مردم پاکدامنی هستند و از ناپاکی ما بیزارند 🔹 اگر همرنگ اکثرشان نباشید تمسخر می شوید. 🌸 اما خداوند در ایه 100 سوره مائده می فرماید: هرگز پاک و ناپاک برابر نیستند حتی اگر تعداد بی شمار ناپاکیها تو را به شگفت آورد. 🍃🌺🍃 @meayar1 🇮🇷معیار
هدایت شده از سیره علما
🔸امام خمینی: «گمان نمی‌کنم عبادتى بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد.» صحیفه امام، ج۲۰، ص: ۳۴۲ @sireolama
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
💢پایان نامه های حوزوی واقعاً ضعیف است!! آبروی ما در آینده خواهد رفت! 💢 در سال 86به لحاظ اعتماد و اعتبار، رتبه ی روحانیت 7 بوده است! 🔲سخنان کریم خانمحمدی عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم: 🔸 امروزه بیشتر نخبگان حوزوی نسل ما در دانشگاه هستند و کمتر در حوزه باقی مانده اند. حوزه نخبگان خود را تحویل دانشگاه می دهد؛ و این نوعی استعمار است. 🔸امروزه بسیاری از جوانان و دانشگاهی ها مشتاق اند تا از نخبگان حوزه بهره مند شوند؛ اما مردم در تلویزیون افرادی را می بینند که با معیارهایی چون چهره، تن صدا و این که تابع یک جریان خاصی باشند، گزینش شده اند. جامعه غالباً با روحانیونی مواجه است که خیلی درس نخوانده اند. 🔸 جایگاه روحانیون مقداری تنزّل داشته است. در سال ۸۶، رتبه ی روحانیت به لحاظ اعتماد یا اعتبار ۷ بوده است؛در سال ۱۳۸۰، ۵۲% مردم معتقد بودند که روحانیت اعتبار پیشین خود را حفظ نکرده است. 🔸من وقتی پایان نامه های حوزوی را می بینم، واقعاً ضعیف هستند. من عاجزانه از معاونت پژوهشی حوزه درخواست دارم در این زمینه فکری اساسی بکنند. اگر پنجاه سال بعد یک گروه علمی پایان نامه های حوزوی ـ گمخصوصاً سطح ۳ ـ را با مراکز اقماری و حاشیه ای حوزه مانند دانشگاه باقرالعلوم، جامعة المصطفی و جاهای دیگر مقایسه کند، آبروی ما خواهد رفت. 🆔 @feghahat
🔘 نقشه ای از میزان دزدی در کشورها به نسبت جمعیت @Qavami
🔺 همانطور که میبینید هر چه کشورها دیندارتر هستند آمار دزدیشان هم کمتر است. اندونزی، ایران، مصر، سوریه و الجزایر در کنار هند، بنگلادش و بولیوی کمترین آمار دزدی در جهان را دارند. هیچ رابطه معناداری بین فقر در کشورها و آمار دزدی آنها وجود ندارد. به عکس کشورهای جهان اول دزدهای بیشتری هم دارند. مثلا کشوری مثل مکزیک نسبت به کشوری مثل آمریکا آمار سرقت بسیار پایینی دارد. ببینید رسانه چه بلایی بر سر ذهنهای ما می آورد که همه فکر میکنیم مکزیکی ها افرادی شرور، دزد و قاچاقچی هستند در حالیکه در این گونه پیمایشهای دقیق علمی حتی به گرد پای آمریکایی ها هم نمیرسند. غربی های مثلا متمدن فقط در سطح بین المللی ثروت ملتهای دیگر را غارت نمیکنند بلکه در درون جوامع خودشان هم در سطح فردی آمار سرقت بالاتری دارند. @QAVAMI
هدایت شده از برهان انقلاب
🔴 (بخش اول) 🔻 اگرچه امروز، جامعه روحانیت، تحت شدیدترین حملات از سوی دشمنان قرار دارد، اما همواره روحانیون خدومی هستند که با رفتار خویش مایه دلگرمی مردم بوده و این توطئه ها را ناکام گذاشته اند. از جمله این افراد است که این روزها با همراهی و همدردی خالصانه خود با مردم دردمند این شهر، چهره ای خدوم و جهادی از روحانیت در ذهن ها باقی گذاشت. در ادامه واکنش یکی از کاربران فضای مجازی که از قبل، با ایشان آشنا بوده است را میخوانید: ✔️ علی عسکری فرد 1. دانشجوی دانشگاه صنعت نفت بودم. قرار شد رو به عنوان سخنران مراسمی، به دانشکده آبادان دعوت کنیم.. از اونجا که بنده خرمشهری بودم،پیشنهاد شد که بنده پیگیر دعوت ایشون بشم. شمارشون رو گیر آوردم و باهاشون تماس گرفتم. خودشون گوشی رو برداشتند. 2. بعد سلام و علیک موضوع رو بهشون گفتم و پذیرفتن که برای سخنرانی،بیان دانشکده پرسیدن که وسیله نقلیه داری؟ گفتم که از دانشگاه میتونم جور کنم. گفتند که اگه خودت وسیله داری که هیچ اگه نداری، نمیخواد از دانشگاه بیاری،خودم یه جوری خودمو میرسونم. اینقد حساس به بیت المال، همینقدر خاکی @motaleatehawzavi
هدایت شده از تنهامسیرآرامش 💞
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎉 خرید تشکیلاتی انقلابیون مهم ترین عامل رونق اقتصادی کشور👌 💻 این کلیپ رو برای همه دوستانتون بفرستید 🌍 @IslamLifeStyles
🌾 🌾 #یا_شیخ_الائمه دوباره‌بیرق‌مشکی‌به‌دست‌می‌گیرم زنم‌به‌سینه‌که‌آمدمحـرّم‌صادق ▪️🔺▪️ 💠 @ahmadnezhaad_channel_110
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
🔴2 میلیون طلبه وهابی و 35 هزار حوزه علمیه وابسته به وهابیت در کشور پاکستان!! 🔲 دکتر راشد عباس نقوی، کارشناس مسائل پاکستان و خاورمیانه: 🔸در حال حاضر پاکستان بزرگترین جایگاه وهابیت تکفیری هست و بیش از ۲ میلیون طلبه و 35 هزار حوزه علمیه وابسته به وهابیون در پاکستان فعال هستند. 🔸در حال حاضر حدود 2 تا 3 هزار طلبه پاکستانی در قم و مشهد مشغول به تحصیل هستند اما سازماندهی آنها چگونه هست؟! 🔸در حال حاضر در حوزه علمیه قم و مشهد و اصفهان طلاب خارجی مشغول به تحصیل هستند، اما ساماندهی آنها ضعیف است. 🆔 @feghahat
📣 نكوداشت نوزدهمين سالروز درگذشت استاد علي صفايی حائری(ع.ص) ⏰ پنجشنبه 97/4/21 ساعت 21 📍 قم، خ طالقانی، ک 87، پ19، موسسه ليلةالقدر 🌿 @einsad
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
. ♻️ سئوالاتی که محسن غرویان باید درباره "صنعت توریست" پاسخ دهد 🔰حمید رسایی: آقای محسن غرویان از روحانيون تجديدنظر طلب قم که همواره نظراتش در رسانه های برانداز اصلاح طلب و رسانه های بیگانه بازتاب می یابد، اخیرا گفته است: "توریست ها از نظر شرعی و فقهی، جبری در اجرای موازین دینی ما ندارند، آنها می‌توانند خودشان حجاب را اختیار کنند و از نظر مذهبی اجباری برای آنها وجود ندارد. به نظر من اگر این مسئله فرهنگ‌سازی شود و مردم بتوانند این مسئله را هضم کنند، قابل انجام است، همانطور که ما به کشورهای دیگر می‌رویم و طبق قوانین خودمان عمل می‌کنیم، باید به توریست‌ها هم اجازه داده شود در کشور ما طبق قوانین خودشان عمل کنند... برای عملی کردن این مباحث باید همواره آنها را در جامعه مطرح کنیم. باید بدانیم که نمی‌توانیم احکام فقهی خود را بر توریست‌ها الزام کنیم. صاحب نظران باید در این خصوص به صورت منطقی سخن بگویند تا به مرحله تصمیم و قانون برسد." طبعا در پاسخ به کسی که به عنوان استاد حوزه، چنین سطحی طرح موضوع و مشکل گشایی می کند، توقع پاسخ هایی مبتنى بر بدیهی ترین اصول دینی بی فایده است که اگر فایده داشت، امثال او اینقدر سطحی استدلال نمی کردند. بنابر این با طرح چند سئوال قابل فهم (البته ان شالله) که پاسخ های آقای غرویان را حتما به دنبال خواهد داشت، اميدوارم وی به لوازم این نوع اظهارنظرهای سطحی بيشتر پی ببرد. نکات قابل تاملی که ایشان در این گفتگو بیان کرده، موارد زیر است: توریست ها از نظر شرعی، جبری در اجرای موازين ما ندارند. مردم باید ابن تفاوت فرهنگی را هضم کنند تا توریست آزاد باشد. ما در کشورهای دیگر مطابق ضوابط و فرهنگ خودمان عمل می کنیم، آنها هم باید در داخل کشور بر اساس فرهنگ و قوانين خودشان عمل کنند. نمی توانیم احکام فقهی خودمان را بر توریست ها الزام کنیم. بر این اساس از جناب غرویان سئوال می کنم: ۱. مطابق قوانين توریست ها، شرب الکل در کوچه و خیابان نه تنها قبیح نیست که لازمه زندگی امروزی است... ۲. مطابق قوانين توریست ها، هر مرد یا زنی اختیار دارد با هر پوششی که می پسندد در انظار عمومی ظاهرا شود، حتی بدون هرگونه لباسی و به صورت کاملاً عریان... ۳. مطابق قوانين توریست ها، هر مرد و زنی می توانند در انظار عمومی، به هر شکل که بخواهند با یکدیگر مشغول شوند و هر عملی که دوست دارند انجام دهند حتی...! ۴. مطابق قوانين توریست ها، حتی دو جنس موافق می توانند با یکدیگر ازدواج کنند تا جایی که در برخی کشورها، کلیسا ملزم به خواندن خطبه عقد آنهاست چیزی که نه در حيوانات بلکه در گیاهان هم رایج نیست... آنچه به عنوان نمونه یادآوری شد، در بین همه توریست ها به طور یکسان حاکم نیست ولی در بسیاری از کشورها بویژه توریست های غربی امری مجاز و بلکه رایج است. خب جناب غرویان! نظرتان چیست؟ اکثریت توریست ها در انجام هر یک از این اقدامات در کشور خودشان آزادند، طبعا مطابق نظر مشعشع شما وقتی وارد کشور ما می شوند نه تنها در حجاب که در تمام این امور، حق دارند مطابق قوانين و فرهنگ خودشان عمل کنند همانطور که ما هیچ یک از این رفتارهای شنیع را مطابق احکام و قوانين خودمان در داخل و خارج از کشور انجام نمی دهیم. حالا در همه ایران نه اما اگر قرار بر اجرای آزمایشی اين ایده شما شد، قبول می کنید محدوده ای کوچک در برابر منزل شخصی تان در قم به عنوان محدوده آزمایشی (پایلوت) برای این کار مشخص شود تا برخی توریست ها بدون مزاحمت، آزادانه بتوانند مطابق قوانين، آداب و سنن خودشان رفتار توریستی کنند؟ باور کنید اگر حضرتعالی که این مسائل را از نزدیک می بینید، توانستید آن را "هضم" کنید، احتمالا دیگر افراد محله، شهر و کشور هم هضم خواهند کرد. پ ن: شاید افاضه کنید که این موارد شامل حکمی که داده اند نمی شود، پاسخ اين است که توریست ها خواهند گفت به همان دلیلی که حکم حجاب استثنا شد، ابن موارد هم باید استثنا شود... 🔺کانال حمید رسایی🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1 . .
هدایت شده از محمدمهدی ماندگاری
🔴 متن بیانیه اساتید سمت خدا و جمعی از سخنرانان مشهور کشور و فعالان فرهنگی در مورد مسائل روز کشور👇 بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَيِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالميزانَ لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ؛ (سوره حدید آیه 25) با سلام به پیشگاه حضرت ولی‌عصر ارواحنا له الفداء، ساحت قدسی امام راحل (ره) و شهدای والا مقام و آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی. ایران اسلامی بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در حافظه تاریخی خود مواجهه با انبوهی از تهدیدهای خارجی و نارسایی¬های داخلی را به یاد دارد که در سخت¬ترین آنها نیز پیروی مردم و مسئولین از فرامین ولایت فقیه، اتحاد و تعاون ایمانی، همدلی مشفقانه مسئولین با مردم و بصیرت و فراست آحاد مؤمنین، سبب گردید تهدیدها به فرصت تبدیل شده و مشکلات به بهترین شکل ممکن حل شوند. متأسفانه جامعه اسلامی بخصوص در روزهای اخیر شاهد مشکلاتی در حوزه اقتصاد و عدالت اجتماعی است که بی¬توجهی و سهل انگاری، می¬تواند آن را به زخمی چرکین تبدیل ساخته و زمینه سوء استفاده بدخواهان نظام را فراهم کند. حوزه¬های علمیه که همواره خود را بازوی معاضِد انقلاب اسلامی دانسته و با نُصح مشفقانه نیکی¬ها و فضائل را پرورش داده و کاستی¬ها و رذایل را گوشزد کرده¬اند، در این شرایط حساس نمی¬توانند نسبت به مشکلات عموم مردم انقلابی به ویژه اقشار محروم که صاحبان اصلی انقلاب بوده و هستند، بی¬تفاوت باشند. از اینروی جمعی از مدرسین و مبلغین حوزه علمیه قم، با در نظر گرفتن بی¬توجهی برخی مسئولین، و نابسامانی اقتصادی و بی¬ثباتی بازار، تبعیض¬های ناروا در بخش¬های گوناگون مدیریتی؛ مطالباتی از قوای سه گانه به ویژه دولت محترم دارند که به رئوس آن اشاره می¬شود: 1. اعتقاد و باور عمیق به توان تبدیل تهدیدها به فرصت¬ها با اعتماد به نصرت الهی و استفاده از ظرفیت‌های آحاد مردم به ویژه نیروهای جوان کشور. 2. پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و سرلوحه قرار دادن آن در تمام زمینه¬های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، به ویژه اقتصاد مقاومتی. 3. امید به توان داخلی آحاد مردم خصوصا جوانان مؤمن و انقلابی و دل نبستن به غرب و غرب¬گرایان. 4. حمایت جدی از تولید ملی و جلوگیری از قاچاق کالا و واردات کالاهای لوکس و مصرفی. 5. برخورد قاطع، شفاف و بدون ملاحظه با فساد، تبعیض و رانت¬خواری و تلاش بی¬وقفه در جهت کم کردن فاصله طبقاتی. 6. تقویت روحیه ساده زیستی مدیران و پرهیز از اشرافی¬گری، اسراف و تبذیر. 7. رسیدگی فوری و مستمر به مطالبات به حق و مشکلات مناطق محروم و اقشار آسیب¬پذیر. 8. پرهیز از هرگونه نگاه جناحی و حزبی و حفظ اتحاد در سطوح مختلف مدیریتی و اجرایی. 9. برداشتن فاصله‌ها و موانع بین مسئولین و مردم و امکان دسترسی آسان به ایشان. 10. برخورد سریع و قاطع با کوتاهی‌های مسئولین و کنارگذاشتن مدیران ضعیف و ناکارآمد که باعث ایجاد ناهنجاری‌های اقتصادی و نارضایتی مردم شده‌اند. 11. اتخاذ تدابیر حکیمانه جهت پیشگیری از تحقق نارضایتی¬های اجتماعی قبل از وقوع آن. 12. اطلاع رسانی به موقع جهت تفکیک مطالبات به حق مردم از موج¬سواری‌های منافقین و اشرار. 13. مقابله جدی و بدون اغماض دستگاه‌های امنیتی و انتظامی با هنجارشکنی‌های آشوب‌طلبان و اخلال-گران در نظم عمومی. 14. اهتمام بر تحقق فرهنگ دینی و بومی و ترویج سبک زندگی اسلامی برای حل معضلات، به ویژه مشکلات معیشتی. حوزه¬های علمیه ضمن تشکر از مردم شکیبا و آگاه ایران اسلامی که ضمن پیگیری مطالبات به حق خویش، هشیاری خود را در برابر فتنه¬های منافقان و دست¬نشانده¬های بیگانه حفظ کرده¬اند، تأکید می¬کنند تا تحقق مطالبات و خواسته¬های ملت شهیدپرور ایران با عزمی راسخ در کنار ایشان باقی خواهند ماند. امید آنکه قوای سه¬گانه و مجموعه مدیریتی کشور، قدردان نجابت و شکیبایی ملت ایران بوده و با جدیت و تلاش جهادی، در انجام تکالیف خویش، در گذر از این پیچ تاریخی کوشا باشند. ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم والسلام علی من اتبع الهدی 12 تیر ماه 1397 ✅ @mandegari_mahdi 🔶 berangeshohada.ir
هدایت شده از محمدمهدی ماندگاری
✅ اساتیدی که تا کنون از بیانیه حمایت کردند و به لیست اضافه شده‌اند: ۱_ حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی ۲_ حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا عابدینی ۳_ حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری ۴_ حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی قمی ۵_ حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی اراکی ۶_ حجت الاسلام و المسلمین علی سرلک ۷_ حجت الاسلام و المسلمین سید حمید میرباقری ۸_ حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی ۹_ حجت الاسلام و المسلمین محمد تویسرکانی ۱۰_ حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی ۱۱_ حجت الاسلام و المسلمین کاظم راشد یزدی ۱۲_ حجت الاسلام و المسلمین احسان بی آزار تهرانی ۱۳_ حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا برادران ۱۴_ حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی سیرت ۱۵_حجت الاسلام و المسلمین رضا محمدی ۱۶_حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تراشیون ۱۷_حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب ۱۸_ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد انجوی نژاد ۱۹_ حجت الاسلام و المسلمین احمد لقمانی ۲۰_ حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان ۲۱_ حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن نبوی ۲۲_ حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا مهدوی ارفع ۲۳_ حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی ۲۴_ حجت الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی ۲۵_ حجت الاسلام و المسلمین علی ثمری 🔴 این لیست در حال تکمیل می‌باشد. ✅ @mandegari_mahdi 🔶 berangeshohada.ir
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم کاملتر از نظر آیت‌الله طالقانی در مورد حجاب؛ ضد انقلاب سالها این سخنان مرحوم طالقانی را سانسور کردند. @BisimchiMedia
هدایت شده از سیره علما
...پاکت 🔸فرزند آیت الله شیخ محمد رضا حدائق(ره) می گوید: تا الان که حدود ۵۰ سال از عمر من مي گذرد به جرات عرض مي کنم يک کلمه غيبت، يک کلمه دروغ، از ايشان مشاهده نکردم؛ يک خلاف خارج از آداب اسلامي  از ايشان نديدم، اگر  ايشان ناراحت هم مي شدند به خاطر دفاع از ارزشها بود، ايشان يک عالم عامل بودند. . 🔸پدر بنده (آیت الله شیخ محمد رضا حدائق) سالها در امر تبليغ و ترويج دين در مکان ها و زمان هاي مختلف و روستاهاي متعدد و... بدون هيچ چشم داشتي خدمت مي کردند. . 🔸يک خاطره اي پدر ما نقل مي کردند از مشکل مسکني که داشتند. گفتند خانه اي خريده بودم به مبلغ نه هزار تومان که پنج هزار تومان از اين مبلغ را داده بودم و چهار هزار تومان مانده بود و بدهکار بودم. . 🔸گفتند ماه رمضان رسيد و براي تبليغ به يکي از روستاهاي منطقه ميانرود به نام روستاي کوشک ميدان که در حال حاضر هم  اين روستا وجود دارد رفتيم. . 🔸پدر بزرگ(شیخ عبدالحسین حدائق) ما به پدر بنده سفارش کرده بودند که اگر مردم بابت تبليغ به شما مبلغي دادند شما بين فقراي آنجا تقسيم کنيد. . 🔸پدر ما (آیت الله شیخ محمد رضا حدائق) گفتند روز عيد فطر رسيد و نماز عيد فطر را خوانديم. پنج تا فرزند هم داشتيم(البته من فرزند هفتم هستم و آن زمان متولد نشده بودم). . 🔸در يک اتاق زندگي مي کرديم مسکني هم خريده بوديم و چهارهزار تومان هم بدهکار بوديم. گفتند يک آقايي که بزرگ آنجا هم بود، به نام حاج محمد علي چوگاني آمدند جلو و پاکتي را به من دادند و گفتند آقاي حدائق درست است از هيچ کسی مبلغي را قبول نکرديد و همه را به خود مردم بازگشت داديد اما خواهش مي کنم اين پاکت را به من پس ندهيد و قبول کنيد؛ که بس که پافشاري کردند من قبول کردم و آمدم شيراز. . 🔸در شيراز پاکت پول را که باز کردم مبلغ ۱۰۰ تومان داخل پاکت بود که من چهار برابرش بدهکار بودم. گفتند: در مسير بازگشت به خانه يکی از بندگان خوب خدا، مرحوم عليرضا ابجدپور ما را ديد و گفت آقاي حدائق! فلان آقا که امام جماعت يکي از مساجد محله ي دروازه "شاه دایی" است و سید هم هست، مدت هاست که بيمار است و در ماه رمضان احوال شما را گرفت و من گفتم ايشان در شيراز نيستند و براي تبليغ به يکي از روستاهاي اطراف شيراز رفتند؛ حالا اگر ميشود يک احوالي از ايشان بگيريد. . 🔸پدر ما گفتند: رفتم خانه و بعد از احوالپرسي از خانواده، سريع کيفم را گذاشتم و به خانواده گفتم من بروم عيادت يک نفر و برگردم. گفتند: سريع رفتم خانه آقا سيد که بيمار بود، به خانه ي ايشان رسيدم و ديدم که بيمار در بستر افتاده. بعد از سلام و احوالپرسي، گفتم شما احوال من را پرسيده بوديد، کاري داشتيد با من!؟ و آقا سيد دست کرد زير بالش و نسخه هاي دکتر را نشان من داد و گفت: آقاي حدائق! دکتر براي من نسخه مي نويسد و من هم مي گذارمش زير بالش، پدر ما گفتند که: من متوجه شدم که ايشان سربسته گفتند که پول خريد دارو را ندارند و همانجا نيت کردم که صد توماني را که در ماه رمضان گرفته ام را به آقا سيد بدهم. خداحافظي کردم. گفتم که بعدازظهر ميرسم خدمتتان. . 🔸به خودم گفتم که خدا کريم است. درست است که من چهل برابر این پول را بدهکارم اما خدا کمک مي کند و درست ميشود. در راه برگشت ديدم شيطان دارد من را  وسوسه مي کند که آقا تو خودت بدهکاري، قرض داري، مگر علماي ديگر نيستند که به ایشان کمک کنند و... . 🔸خدا رحمت کند امام(ره) را؛ که گفت: «شيطان در توجيه گري خيلي قويست. گاهي اوقات حلال را بر انسان حرام و بر عکس مي کند بايد مواظب بود.» ديدم شيطان دست از وسوسه برنمي دارد. رفتم سر کيفم و پاکت را برداشتم، دوباره سريع رفتم منزل آن آقا و پاکت را گذاشتم زير بالش آقا سيد و خداحافظي کردم و آمدم. . 🔸ايشان گفتند آن روز گذشت و شب شد و نيمه هاي شب بلند شدم براي نماز شب. نماز شبم را خوانده بودم. حدودا ده دقيقه اي به نماز صبح مانده بود که درب اتاق من زده شد. در را باز کردم. ديدم پدرم هستند. آيت الله شيخ عبدالحسين حدائق هستند که ايشان ارتباطي هم با امام زمان(عج) داشتند. . 🔸ايشان نمي دانستند که من بدهکارم. اصلا خبر نداشتند. به پدر گفتم بفرماييد... بعد از نماز صبح دستمالی را در اتاق دیدم و آن را باز کردم ديدم چهار هزار تومان پول داخلش است. کانال سیره علما @sireolama