eitaa logo
العالم بزمانه
119 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
37 فایل
«الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَیهِ اللَّوَابِس» @HaeriDarzi https://eitaa.com/almogaddemat
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
بخوانید| متن کامل پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به حجاج بیت‌الله‌الحرام 🔺️به مناسبت فرارسیدن ایام حج ابراهیمی، پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به حجاج بیت‌الله الحرام، لحظاتی قبل توسط حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر نماینده‌ی ولیّ فقیه و سرپرست زائران ایرانی در مراسم برائت از مشرکان در صحرای عرفات قرائت شد. 🔸️ #پیام_حج۹۷ #Hajj2018 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
🔴توهین به حوزه علمیه در کانون حوزه علمیه 🔴حادثه‌اى که در مدرسه فیضیه در چند روز پیش رخ داد به تمام معنا یک فاجعه بود! 🔲بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیرامون تجمع طلاب انقلابی در فیضیه قم: بسم الله الرحمن الرحیم حادثه‌اى که در مدرسه فیضیه کانون حوزه علمیه در چند روز پیش رخ داد به تمام معنا یک فاجعه بود. متأسفانه جمعى از طلاب و اساتید محترم را به آنجا دعوت کرده بودند، تا دربارۀ مسائل اقتصادى مردم صحبت کنند. سپس ورق برگشت؛ گوینده‌اى را که هیچ اطلاعى از وضع حوزه‌هاى علمیۀ شیعه نداشت، دعوت کرده و بدترین اهانت‌ها را به حوزه علمیه و مراجع شیعه کرد و پلاکاردى را در دست گرفتند که رئیس جمهور محترم را تهدید به مرگ مى‌کرد و اعتراف ضمنى به مطالب دیگرى داشت. آیا صحیح است در کانون حوزه علمیه این‌گونه سخنان گفته شود؟ حوزه علمیه‌اى که محل پرورش امام، بنیانگذار انقلاب اسلامى و رهبر انقلاب بوده است. حوزه علمیه‌اى که بیشترین شهیدان را نسبت به سایر مردم تقدیم انقلاب نموده. حوزه علمیه‌اى که در سال ده‌ها هزار نفر براى تبلیغ به اقصى نقاط در داخل یا خارج کشور براى دفاع از اسلام و مذهب اهل‌بیت(علیهم السلام) مى‌فرستد. حوزه علمیه‌اى که در سال صدها کتاب برگزیده درباره علوم اسلامى و مسائل مورد نیاز مردم و مسائل اقتصادى و سیاسى مى‌نویسد و منتشر مى‌کند. حوزه علمیه‌اى که مراجع آن هزاران مدرسه، مسجد، خانه عالم و مراکز خیریه در نقاط محروم کشور ساخته‌اند. مسئولین محترم حوزه علمیه باید روشن سازند که این برنامه زیان‌بار با اجازه چه کسى صورت گرفته و مسئولین محترم سپاه نیز روشن سازند، آیا با اجازه آنها گروهى از سپاهیان در این برنامه شرکت داشته‌اند. به هر حال، در شرایط حساسى که در آن قرار داریم، تضعیف حوزه علمیه و مرجعیت و تهدید رئیس جمهور بر اساس چه ضابطه‌اى بوده؟ آیا همه اینها آب به آسیاب دشمن ریختن نیست؟! اگر گروهى از طلاب و اساتید مى‌خواستند نسبت به برنامه‌هاى اقتصادى انتقاد کنند، مانعى نداشت که با بیان منطقى سخنان خود را بازگو کنند و راه‌کار برون‌رفت نشان دهند، چه کسانى دستور داشتند افتخارات شیعه را به این آسانى زیر سؤال ببرند و دشمن را که گفته تا مرجعیت و عاشورا در میان شیعیان وجود دارد، نفوذ در انقلاب اسلامى ممکن نیست، خوشحال کنند. خداوند همه ما را به راه راست هدایت فرماید. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته قم ـ ناصر مکارم شیرازى 1397/05/29 🆔 @feghahat
مباحثات/به‌مناسبت انتصاب رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی ✔️ روزنه‌ی امید «احمد مخبری» 🔹 حقیقت آن است امتزاج فلز نسل اول و دوم در تنور دفاع مقدس، کار را برای انقلاب و نظام آسان کرد؛ اما اکنون وقت زیادی از زمان واگذاری مدیریتهای گوناگون کشور به نسل سوم انقلاب باقی نماندهاست. این دوی امدادی حالا و در چهلسالگی انقلاب به مرحلهای رسیده است که باید دوندهی از نفس افتادهی قبلی، چوب را به دوندهی تازه نفس بعدی بسپارد تا انقلاب اسلامی همچنان جریان داشته باشد و نظام اسلامی بتواند از مدیریت جهادی و انقلابی نخبگان نسل سوم بهرهمند گردد و البته زمان زیادی هم برای این انتقال باقی نیست. 🔹 بهانهی اصلی بسیاری از مدیران نسل پیشین، لزوم وجود پختگی برای مدیران جدید است، اما سن پختگی همراه با سن خود آنان افزایش یافته است؛ به‌گونه‌ای که فرماندهان و مدیران ۲۰ ساله و ۳۰ ساله اول انقلاب، حالا در ۶۰ سالگی ۷۰ سالگی هنوز نسل بعدی را دارای پختگی لازم نمی‌بینند. 🔹 جوانان انقلابی دههی هشتاد و نود که خاطرات فرماندهان جوان بیست و چند سالهی دفاع مقدس را خوانده وخبرهای انتصاب جوانان سی و چند ساله از سوی رهبر گرامی را شنیده بودند، با مدیران تکراری و تاریخمصرفگذشتهای مواجه میشدند که در عوض جایگزینی با نیروهای جوان و پر نشاط، تنها جابهجا میگشتند و این روندِ راهبند، ناامیدی و بیم از آینده را به همراه داشت. 🔹 اما دیروز با پیگیری و حکم رهبر انقلاب، مدیریت بزرگ‌ترین نهاد تبلیغی ـ فرهنگی نظام بر دوش جوانی سیوهفت ساله نهاده شد تاروزنهای از امید برای حضور نخبگان جوان، انقلابی، پرکار و جهادی در مدیریت عرصههای گوناگون نظام اسلامی گشوده شود. 🔹 سال ۱۳۸۰ که محمد قمی بیست‌ساله برای ادامه تحصیلات دینی به قم آمد، یک طلبهی ساده بود مانند طلاب دیگر؛ نه آقازاده (به معنای مصطلح) و نه سفارش‌شده از جایی خاص. 🔹 با این انتصاب، نظام و انقلاب در عمل نشان داد که فضای کار و مجاهدت در عالیترین سطوح به روی نخبگان انقلابی نسل سوم که مجاهدانه در میدان عمل به وظائف خود مشغولند، گشوده است؛ هرچند تنها بر توان و تلاش خود تکیه کرده باشند و نه بر شهرت و شناخت از قِبل این و آن! متن کامل یادداشت👇👇👇 http://mobahesat.ir/16579 🔻🔻🔻 @mobahesatmagz
هدایت شده از دروس
📛 دومینوی دفاع از وضع موجود شکاف نگران‌کننده بین طلاب جوان انقلابی و زعمای کهن‌سال ♨️ آیت‌الله نوری به منتقدان تجمع طلاب جوان پیوست ♨️👇📛 دانش‌پژوهان:رسانۀمردمی @dph110
هدایت شده از دروس
📝 «نارضایتی عمومی، سالب مشروعیت است» «وارث ۱۴۰۰ سال فقهِ هستیم» 🔷 حجت‌الاسلام میرزایی، مدیر عامل سابق خانه کتاب ایران و رایزن اسبق فرهنگی ایران در لبنان: 📛 در روش اجتهاد موجود جایی برای معیشت مردم نیست. 📛 وارث ۱۴۰۰ سال فقه خارج از صحنه هستیم 📛 از اعتراض عمومی باید به‌طور جدی ترسید. حضرت امیر(ع) در عهدنامه مالک اشتراک به صراحت به مالک می‌فرمایند مراقب نارضایتی عمومی باش. تصور خود بنده این است که وجود سخط‌العامه یا نارضایتی عمومی، سالب مشروعیت است. 📛 یکی از گناهان کبیره‌ای که ما مرتکب شدیم، نهادینه کردن رباست؛ نه سکوت در برابر ربا؛ کأنّ اقامه‌ی ربا کردیم. 📛 توسعه‌ی ساختمان و ساختار به‌معنای توسعه‌ی فقاهت نیست. ما باید کاری کنیم که همه‌ی این حمایت‌ها به توسعه‌ی فقاهت ختم بشود؛ و توسعه‌ی فقاهت، به توسعه‌ی فقیه و اهتمام به انسان نیاز دارد. 📛 با رویکرد سنتی فقاهتی «باید و نباید» و «حلال و حرام»، نمی‌توانیم نجات‌بخش انسانیت معاصر باشیم. 🌐منبع و متن کامل: yon.ir/R6q4l ♨️👇📛 دانش‌پژوهان:رسانۀمردمی @dph110
هدایت شده از بینش راهبردی
♦️اندر حواشی یک تجمع از همه عزیزانی که می خواهند به بنده برچسب بزنند و متاسفانه مثل همیشه زود قضاوت کنند ابتدا خواهش میکنم این آیه کریمه را با دقت بخوانند: « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَقُولُوا رَاعِنَا وَقُولُوا انْظُرْنَا وَاسْمَعُوا وَلِلْكَافِرِينَ عَذَابٌ أَلِيمٌ بقره/ 104» ترجمه: اي كسانيكه ايمان آورده ايد نگوييد « راعنا» بلكه بگوييد « انظرنا» و آنچه به شما دستور داده شده بشنويد و براي كافران عذاب دردناكي ست شان نزول: ابن عباس نقل مي كند: مسلمانان صدر اسلام هنگاميكه پيامبر صلي الله عليه و آله مشغول سخن گفتن و بيان آيات و احكام الهي بود، از او مي خواستند ، كمي با تاني سخن بگويد و به آنان مهلت دهد، تا بتوانند مطالب را خوب درك كنند و همچنين خواسته هاي خود را به وي برسانند، براي اين درخواست كلمه « راعنا» كه از ماده «الرعي» گرفته شده و معني « مهلت دادن» را مي دهد ، به كار مي بردند.ولي يهود همين كلمه «راعنا» را از ماده ي ديگري يعني«الرعونه» به كار مي بردند كه به معني كودني و حماقت است. براي يهود در اينجا دستاويزي بود تا اين كلمه را كه مسلمانان به معني صحيحي بكار مي بردند ، هنگام سخن گفتن پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله بكار برند و معني دوم را قصد نمايند. در نتیجه میگفتند مسلمانان به پیامبرشان توهین می کنند! این آيه شریفه براي جلوگيري ازين سوء استفاده نازل شد و به مومنان دستور داد: كلمه«انظرنا» كه همان «مهلت» را معني ميدهند و مرادف كلمه « راعنا» است به كار برند. آیا اصحاب رسول الله ص قصد توهین به حضرت را داشتند!؟ قطعا خیر آیا اصحاب رسول الله ص قصد بهانه دادن به دشمنان را داشتند!؟ قطعا خیر بلکه برخی از اصحاب بدون عنایت به خباثت دشمن و از روی سادگی و بی توجهی اینگونه حرف میزدند، اما هزینه آن بسیار زیاد بود حقیر بسیاری از دوستان برگزار کننده تجمع را می شناسم، دوستانی مخلص و یار و یاور نظام و رهبری حتی اگر در روز تجمع میهمان مردم مهمان نواز یزد برای سخنرانی نبودم، به احتمال زیاد خود بنده هم در آن تجمع شرکت می کردم و کمکی هم از دستم برمی آمد میکردم، البته به احتمال زیاد با برخی از دوستان پلاکارد به دست درگیری لفظی پیدا میکردم، لذا آنچه می نویسم به معنای تبری از این دوستان نیست متاسفانه این عزیزان رسانه را نمی شناسند، مدعیان پوچ اندیش را نمی شناسند! خیال می کنند همه مثل خودشان ساده و بی شیله پیله هستند! نمی دانند با اینها باید حساب شده برخورد کرد نمی دانند شعارهایی که مثل "راعنا"ی در آیه می توانند تفسیری علیه نظام ارائه کنند را نباید سر داد نمی دانند وقتی بگوییم ما کنار مردم هستیم لازمه اش این است که نظام اسلامی ما مقابل مردم است و ما برای اینکه اعلام کنیم کنار مردم قرار داریم تجمعی راه انداختیم نمی دانند حوزه دانشگاه نیست و طلبه ها چند دانشجوی شورانگیز و احساسی نیستند که اینگونه بدون تفکر و تامل شعارهای اینچنینی سر دهند! نمی دانند ما باید الگوی دانشگاه و دانشجو باشیم و شعارهای قرآنی در موضوع اصلی تجمع یعنی مسائل اقتصادی را سر دهیم، نه... نمی دانند این نهایت کج سلیقگی است که یک فرد مکلا و شخصی را برای این تجمع دعوت کرد و ایشان هم از موضع بالا کل حوزه و مرجعیت را زیر سوال ببرد و در نهایت هم بگوید ریشه سکولاریسم در حوزه است! البته بنده هم تا حدودی با این حرف موافقم، اما این حرف جایش این جا نبود و نهایت کج سلیقگی است. و نهایتا اینکه نمی دانند انتقاد در نظام اسلامی با انتقاد در نظام طاغوتی متفاوت است! حال تصور کنید جمعی از طلابی که ممکن است از حیث جناحی با ما هم جناح نباشند، تجمعی در فیضیه برگزار کنند و یک سخنران مکلا و شخصی دعوت کنند و آن سخنران نیز از موضع بالا با مراجع و حوزه سخن بگوید و با صراحت اعلام کند که ریشه سکولاریسم در حوزه هاست! ضمنا فلسفه این تجمع را در کنار مردم بودن عنوان کنند، گویی که نظام اسلامی ما در تقابل با مردم است علاوه بر اینها پلاکاردهایی را در این تجمع بیاورند که شعارهای روی آن هزینه زا شود به نظر عزیزان، در این شرایط ما از مراجع چه توقعی داریم!؟ آنهم مراجع انقلابی و همراه نظام مثل آیت الله نوری همدانی و آیت الله مکارم حفظهما الله آیا توقع نداریم علیه آن تجمع کذایی که به تصویر کشیدم موضع بگیرند!؟ بهتر نیست کمی توقف کنیم و بیاندیشیم بهتر نیست به جای این همه توجیه و متاسفانه بعضا توهین به مراجع عالیقدر، اندکی تامل کنیم و بیشتر حواسمان را جمع کنیم که هزینه برای نظام درست نکنیم! شبیه همان اصحاب پیامبر که به جای "انظرنا" میگفتند "راعنا" سعی کنیم یار دیناری شویم نه درهمی! امید عفو بینش راهبردی👇 https://eitaa.com/Binesh_Rahbordi
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
⭕️ درباره این سکولاریسم چه میدانید؟! 🔹حتما شنیده اید که کسی است که معتقد است دین و سیاست راهشان از هم جداست. این تعریف مشهور، لایه های هزار توی دیگری هم دارد که به سکولاریسم پنهان و عملی منتهی می شود. 🔻یکی از پنهانی ترین آن مدل ها به کسانی قابل اطلاق است که علیرغم داشتن فرصت ها و امکانات بی نظیر، قواعد حکومت داری را از مبانی دینی استخراج نکرده و نمی کند! حالا شما بگوئید حوزه سکولار یعنی چه!؟ یعنی حوزه ای که رسما بگوید دین از سیاست جداست!؟ اینکه خیلی ساده انگارانه است! 🔸حوزه سکولار یعنی اینکه با گذشت چهل سال از انقلاب، با گسترش حوزه های علمیه و داشتن موقعیت ممتاز و بی سابقه در طول تاریخ، برای مهمترین مطالبات مردم، نسخه دینی تولید نشود! 🔺و در عوض به سیاق چند صد سال پیش و بی‌توجه به جایگاه اسلام حکومتی، دوره های ده ساله و بیست ساله برای تبیین فروع فقهی از نماز و روزه تا طهارت و نجاسات برگزار شود و درباره درد های جانکاه و سوالات بی پایان مردم، به یک «حلال است و حرام است» بسنده شود و این باور را در مردم تعمیق کنند که اسلام برای اداره کشور، نسخه ای ندارد! آیا این همان غایت سکولاریسم و آرزوی قلبی هر سکولاری نیست!!؟ آری من هم مثل خیلی از متدینین دیگر، نمی‌خواهم قبول کنم که حوزه های علمیه سکولار هستند، ولی هر وقت یاد نامه سی سال قبل امام می افتم، ته دلم می گویم: «نکند واقعا ...»!؟ و بقیه حرفم را می خورم، همان حرفی که امروز می‌گوید و تکفیرش می‌کنند! 🔹سی سال قبل یعنی آبان 67 امام راحل در پاسخ به نامه محمد علی انصاری همچون حکیمی دور نگر و ژرف اندیش، هشدار داد که آنچه در آینده مهم است، «مسائل مورد ابتلای مردم و حکومت است» که «فقها باید» برای آن فکری کنند و «نیاز عملی» جامعه به آنها را رفع نمایند. سپس در فهرستی مختصر، بیش از پنجاه مورد از مسائل حیاتی و مورد ابتلا را اینگونه نگاشتند: 🔸«...(امروز) نیاز عملى به این بحث‌ها و مسائل است؛ مثلًا در مسئله مالکیت و محدوده آن، در مسئله زمین و تقسیم بندى آن، در انفال و ثروتهاى عمومى، در مسائل پیچیده پول و ارز و بانکدارى، در مالیات، در تجارت داخلى و خارجى در مزارعه و مضاربه و اجاره و رهن، در حدود و دیات، در قوانین مدنى، در مسائل فرهنگى و برخورد با هنر به معناى اعم؛ چون عکاسى، نقاشى، مجسمه سازى، موسیقى، تئاتر، سینما، خوشنویسى و غیره. در حفظ محیط زیست و سالم سازى طبیعت و جلوگیرى از قطع درختها حتى در منازل و املاک اشخاص، در مسائل اطعمه و اشربه، در جلوگیرى از موالید در صورت ضرورت و یا تعیین فواصل در موالید، در حل معضلات طبى همچون پیوند اعضاى بدن انسان و غیر به انسانهاى دیگر، در مسئله معادن زیرزمینى و روزمینى و ملى، تغییر موضوعات حرام و حلال و توسیع و تضییق بعضى از احکام در ازمنه و امکنه مختلف، در مسائل حقوقى و حقوق بین المللى و تطبیق آن با احکام اسلام، نقش سازنده زن در جامعه اسلامى و نقش تخریبى آن در جوامع فاسد و غیر اسلامى، حدود آزادى فردى و اجتماعى، برخورد با کفر و شرک و التقاط و بلوک تابع کفر و شرک، چگونگى انجام فرایض در سِیر هوایى و فضایى و حرکت بر خلاف جهت حرکت زمین یا موافق آن با سرعتى بیش از سرعت آن و یا در صعود مستقیم و خنثى کردن جاذبه زمین و مهمتر از همه اینها، ترسیم و تعیین حاکمیت ولایت فقیه در حکومت و جامعه که همه اینها گوش‌هاى از هزاران مسئله مورد ابتلاى مردم و حکومت است که فقهاى بزرگ...» راستی «حوزه های علمیه غیر سکولار»، برای چه تعداد از این موضوعات مهم، نسخه اسلامی ارائه کرده اند و برای کدام یک از همین مسائل اقتصادی و هنری و... حرفی به جز «حرام است» ارائه کرده اند؟ 🔺می‌دانیم که سکولار بودن ربطی به ظاهر ندارد و همینکه امر دنیا از آخرت در قول و فعل تفکیک شد و به مردم در عمل اینگونه نشان داده شد که دین، نسخه ای برای مملکت داری ندارد، سکولاریسم شکل گرفته است، درست نقطه مقابل امام که دین را پایه و مایه تمدن این جهانی و کلید سعادت آن جهانی می دانستند. ✍
✳️ فقط این نیست که ما نمازی می‌خوانیم و منبری هم می‌رویم. منصب ، مثل پیشنمازی در مسجدها و منبر رفتن - که امری رایج و بسیار مستحسن و خوب است و این‌قدر هم مسؤولیت ندارد - نیست. کسی که در شهری به منصوب می‌شود، باید بداند که به چه سمتی منصوب شده است. به اداره‌ پایگاهی منصوب شده است که باید در آن‌جا، مجمع دلها و ذهن‌ها و عواطف و ارواح مردم باشد. باید این کار را انجام بدهد و از عهده‌ این کار برآید. ♻️اگر طوری عمل بکند، یا طوری حرف بزند، یا نرسیدن به کار را به‌گونه‌ای از خودش نشان بدهد که در این‌جایی که باید محور و مرکز باشد، مردمِ کمی اجتماع بکنند، او مورد سؤال است که چرا مردم، این‌جا نیستند؟ ❌ نباید بیاید شکایت کند که مردم نمی‌آیند. امام جمعه جواب بدهد که اگر مردم نمی‌آیند، چرا نمی‌آیند؟ 🔺البته خیلی راحت است که ما تقصیر را به گردن امری خارج از محدوده‌ کار خودمان بیندازیم و بگوییم: چون مردم کمبود دارند، گوشت نیست، تخم‌مرغ نیست، به نمی‌آیند. این، کار خیلی راحت و جواب آسانی است؛ اما جواب غیرصحیحی است و هیچ مستدل نیست. مردم در موارد خاصی که همین تخم‌مرغ هم کم است، سبزی خوردن هم گران است، می‌بینید که با انگیزه می‌آیند. در همان‌جا، اگر شما یک منبرىِ معروفِ جذابی را دعوت کردید، می‌بینید همان مردمی که به‌خاطر کمبود تخم‌مرغ و سایر کالاها، به نماز ما نمی‌آمدند، حالا برای این منبری آمده‌اند. چه شد؟ این آقا، با خودش تخم‌مرغ یا سبزی ارزان آورده بود!؟ پس مسأله، جای دیگر است. ✳️ وظیفه‌ جمع کردن مردم، به عهده‌ منِ است. باید ببینم چه‌طوری می‌شود مردم را در این‌جا جمع کرد. البته نه جمع‌کردن با تهدید و تطمیع - که در کار ائمه‌ی جمعه بحمداللَّه وجود ندارد - بلکه جمع کردن از روی جذب، انجذاب، با ، با و با نفس گرمی که از معنویت و تقوا برمی‌خیزد. ۱۳۶۹/۰۳/۰۷ @bonyan57
هدایت شده از Aminikhaah
💠 شگفت آور و کمرشکن 🔷 دیشب محضر یکی از اساتید عالم ، عامل و لامع بودم. ایشان ، نقل خاطراتی از یکی از برجستگان از اهل معنا داشتند. در میان خاطرات ، دو خاطره شگفت آور و کمرشکن داشتند که فکر و ذکر آدمی را درگیر می کند. آن بزرگوار ، از مکاشفات غیبیه خود برای استاد بزرگوار فرموده بودند. بدون اشاره به نام افراد ، از زبان ناقل ، لبّ مطلب آورده می شود: 🔶 یکی از عالمان وارسته را در برزخ گرفتار یافتم. سبب گرفتاری اش را پرسیدم. گفت: در رییس جمهور شدن فلانی (یکی از روسای جمهور معمم سالهای اخیر) نقش داشتم. عده ای را تشویق به رای دادن به او کردم. اینجا گرفتار شده ام. 🔶 برزخ یکی از علمای متنفذ و انقلابی را دیدم. گفت اوضاعم رو به راه است. فقط مانده رضایت "مشهدی حسن"! گفتم مشهدی حسن کیست؟ رضایتش برای چیست؟ گفت مشهدی حسن همسایه روبروی ما بود. فرزندش را اوایل انقلاب به اتهام فعالیت در سازمان منافقین بازداشت کردند. روزی "مش حسن" مرا در کوچه دید. گفت: من از شما تقاضای دخالت برای آزادی فرزندم را ندارم. تنها درخواستم این است که سفارش کنید درباره فرزندم تفحص بیشتری شود. اگر پس از این تفحص تکمیلی ، او را مجرم دانستند ، من به اعدام او رضایت می دهم. من در جواب "مش حسن" فقط سکوت کردم. حالا بابت همان سکوت ، گرفتار شده ام. 🔷 عالَم ، حقایق بسیار و ناباورانه ای دارد. خدا می داند انعکاس جزیی ترین اعمال ما در برزخ و قیامت چه خواهد بود. طرفه آنکه با سکوت هم رهایی نمی یابیم و همان قدر که بابت یک کلمه حرف نابجا بازخواست می شویم ، بابت یک کلمه ادا ناشده نیز باید جوابگو باشیم. خدای عظیم و حکیم ، به آبروی امیر مومنان به ما رحم کند و ما را از این همه ورطه سقوط ، رهایی بخشد. به اندازه خود ، سعی می کنم زین پس با دقت و مراقبت بیشتری دست به قلم شوم. ✅ @Aminikhaah