eitaa logo
شہیڋعݪي اݪـهاد؎اځمداݪځـسـيݩ🇱🇧
1.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
3.4هزار ویدیو
104 فایل
⸤ ﷽ ⸣ ‹شھادت‌پایان‌نیست،آغازاست‌› ‹ڪانال‌ #رسمۍ شهیدعلےالهادےحسین‌› ⸤♥🌱⸣ ●زیرنظرخـانواده‌شهید ●ولادت"¹⁵-¹²-¹³⁷⁷"-لبنان🇱🇧 ●شهادت"²⁷-³-¹³⁹⁵"-خلصةسوریه ارتباط با ما ↓ @ya17zahra مجموعه های رسمی شهید ↓ @AlialHadiHussein کپی از مطالب کانال حلاله✅️
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم|🌿
🌸💫 وَ أَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتابَهُ بِشِمالِهِ فَيَقُولُ يا لَيْتَنِي لَمْ أُوتَ كِتابِيَهْ اما کسی که نامه‌ی اعمالش به دست چپش داده شود، می‌گوید: «ای‌کاش نامه‌ی اعمالم به من داده نشده بود؛ حاقه - ۲۵🌸💫
"وَلَا مُغلِقَ لِمَا فَتَحت" وچیزی را که تو بگشایی دیگری نبندد🤍 -خدا
بگذار مغرورها و كسانى كه شيطان را به امامت گرفته‌اند، هرچه مى‌خواهند بگويند. ما امام‌مان حسين است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 راه دیدار امام زمان علیه السلام 🔷توجه خاص خدای مهربان را با اینکار به خودمون جذب کنیم
حسین جان کعبه با یاد غمت جامه‌ ماتم دارد.🖤
ابراهیم میگفت: مطمئن باش ! هر کس با حسین رفیق شود تغییر میکند ... کـانـال‌رسمےشھیدعلے الهادے حسین🌿 ♡jahad🇱🇧↷ 『@alshahid_ali_alhadi
ما هرچه دل کَنده‌ایم، کامل‌تر شدیم.
سلام‌علیکم‌شبتون‌نورانی🌙✨
تفسیر سوره‌ مبارکه فاتحه🤍🦋
شہیڋعݪي اݪـهاد؎اځمداݪځـسـيݩ🇱🇧
تفسیر سوره‌ مبارکه فاتحه🤍🦋
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سوره‌ی حمد با جمله‌ی [بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ]، هفت آیه محسوب می‌شود. نام دیگر آن (سَبع مثانی) است. سلع، از این جهت که هفت آیه دارد و مَثانی(دوتایی) به این دلیل که در هر نماز دوبار خوانده میشود، و یا بخاطر اینکه این سوره دوبار نازل شده است؛ یک بار در مکه مکرمه و یکبار در مدینه‌ی منور. در این سوره، تا جمله‌ی (مالِكِ يَوْمِ الدِّينِ)، بحث در توحید نظری است و از جمله‌ی(إِيَّاكَ نَعْبُدُ) تا آخر سوره، بیانگر توحید عملی است. بنا به روایت شیعه و سنی پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: {هرکار معتبری که با بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم شروع نشود ناقص است و به آخر نمیرسد}.
_الْحَمْدُ لِلَّـهِ رَبِّ الْعالَمِينَ. جنس حمد یا آن حمد مخصوص از آنِ خدای رب العالمین است. حمد در لغت به معنای ستایش و توصیف کمال است. فرق آن با مدح این است که مدح برای توصیف کمال اختیاری و غیر اختیاری است مانند علم و مهربانی و خلاقیت و زیبایی منظره‌ی طبیعت و با چهره؛ ولی حمد تنها برای کمال اختیاری است و چون خدا دارای کمالات اختیاری جمال و جلال و غیره است، حمد به او اختصاص دارد.(ربّ) یعنی مالک و صاحب اختیاری که مملوک خود را تربیت می‌کند و او را از قوه به فعل می‌رساند. خداوند به همه‌ی استعدادهای بالقوه‌ی موجودات آگاه است. از این رو تنها کسی است که رب تمام عالم‌هاست. ربوبیت خدا دو جهت دارد: ربوبیت از موضع جباریت و ربوبیت از موضع رحیمیت. جبار از ریشه‌ی جبر به معنای زورمدار است. خدا در امر خلق و اداره‌ی عالم، جبار است. بدین معنی در طبیعت هیچ موجودی نمی‌تواند از حدودی که خداوند برای او معین کرده، تجاوز کند! در ربوبیت عالم طبیعت، اگر پدیده‌ای کوچکترین خطایی بکند، پیکره‌اش متلاشی خواهد شد و در این وادی از عفو و گذشت خبری نیست. ولی خداوند در ربوبیت انسان با رحیمیت برخورد می‌کند. در موضوع خطای موجودات طبیعی، جبر و کیفر نقدی حاکم است. اما در مورد خطای انسان‌ها، مهلت توبه و عفو مطرح است و تربیت و ربوبیت با آرامش پیش می‌رود. بنابراین تکرار رحمان و رحیم پس از طرح رب العالمین، نوع ربوبیت خاص مربوط به انسان‌ها را از نوع ربوبیت کل نظام عالم جدا می‌کند.
_مالِكِ يَوْمِ الدِّينِ. یعنی مالک روز جزاست. خدا به دلیل رب العالمین بودنش، هم مالک دنیاست هم مالک آخرت،ولی با اکتفا به بیان مالک یوم‌الدین، اهمیت قیامت و اداره‌ی آن را گوشزد می‌کند، زیرا رسیدگی به اعمال بندگان چنان حساس است که از غیر خدا ساخته نیست. درباره‌ی جمع آمدن کلمات(نَعْبُدُ ، نَسْتَعِينُ ، اهْدِنَا) گفته شده است: ۱. نمازگزار، عمل خود را ناچیز و حقیر می‌داند و آن را در جمع عمل صالحان عرضه می‌دارد تا پذیرفته گردد. ۲. نمازگزار با گفتن(نَعْبُدُ) اخوت دینی خود را با تمام مسلمانان جهان اعلام می‌دارد. ۳. اصولا تشریع نماز به جماعت بوده و به همین جهت جمله‌های آن، جمع آمده است. ۴. انسان متشکل از قوای ظاهری مثل گوش و چشم و دست و پا و همینطور قوای باطنی مثل قلب و دل است. از این رو این مجموعه‌ی فعال که در واحد انسانی گرد آمده است، در نماز صیغه‌ی جمع اظهار می‌دارد: خدایا، من و اعضایم عبد توئیم. لذا انسان به صورت جمع به نمایندگی و تعهد از جانب اعضای فعال خود می‌گوید: (إِيَّاكَ نَعْبُدُ) نَسْتَعِينُ یعنی حتی در امر عبادت که فعل خود عبد است از خدا یاری می‌خواهد.
_اهْدِنَا الصِّراطَ... (صِّراطَ) به معنی طریق است و در اصل، به معنی بلعیدن آمده و مناسبت آن با مفهموم طریق آن است که صراط، طریقی است که رونده‌ی خود را چنان در کام خود فرو می‌برد که امکان هر نوع انحراف و خروجی را منتفی می‌سازد. جمله‌ی اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِيمَ درخواست کمال هدایت برای خود و مردم و خواستار ایجاد جو نورانی مذهبی در جامعه است؛ زیرا اگر در جامعه جو دین حاکم شد حفظ دین برای خود و خانواده ممکن و ایمان و عمل صالح در چنین جامعه‌ای آسان و مطلوب خواهد شد.
_صِراطَ الَّذِينَ... نعمت داده شدگان چه کسانی هستند؟ پاسخ این سوال در قرآن آمده است؛ آنجا که فرمود: {هر که از خدا و رسول اطاعت کند، با نعمت داده‌شدگان همراه شود که عبارتند از انبیا، صدیقین و شهدا و صالحان، و چه خوب رفیقانی هستند(نساء/۶۹). این اشخاص، مقربین هستند و ترتیل مقامشان چنین است: انبیا، مؤسسان دین هستند. صدیقین، حافظان و مروجان دین. شهدا، شاهدان اعمال و مرزداران دین، و صالحین، محصول دین هستند.
_غَيْرِ الْمَغْضُوبِ: باتوجه به آیات قرآنی، مغضوب و ضال اهل آتشند. اما باتوجه به درجه بندی گناهان فرق‌هایی باهم دارند. در استعمال قرآن، منافق و مشرک و یهود در زمره‌ی مغضوبین هستند، مانند آیه‌ی: وَ يُعَذِّبَ الْمُنافِقِينَ...(فتح/۶) و آیه‌ی: وَ ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ... بر آنها مهر ذلت و مسکنت زده شده و به غضبی از خدا گرفتار شدند (بقره/۶۱)... و ضالین شامل ظالمان، کافران و اهل معصیت است.
📪پیام جدید حس سرباز امام زمان بودن و ان شاءالله قدس رو پس میگیریم بله؟!😂 جالب بود ان‌شاءالله🤲🏻💚✨
شہیڋعݪي اݪـهاد؎اځمداݪځـسـيݩ🇱🇧
این نوع تواشیح ها توی محافل قرآنی زیاد پخش میشه. شما رو نمیدونم اما... وقتی توی محافل قرآنی چنین نوا هایی رو میشنوم‌. یه احساس شرم و خجالت و بیشتر از همه حس حسرت بهم دست میده. حسرت میخورم که میتونستم توی زندگیم بیشتر از قرآن بهره ببرم و نبردم.
اونقدری با قرآن انس بگیرید که بشه تیکه‌ای از وجودتون. اونقدری که احساس کنید روح شما قرآنه و بدون اون نمیشه زندگی کرد:)
📪پیام جدید آرامش پخش بود 😇✨