سند / مدرک فوق لیسانس نماینده منتخب «لاهیجان » هم «بیاعتبار» از آب درآمد!/ آیا او نیز از حضور در مجلس یازدهم محروم میشود؟
اسناد و اطلاعات تکمیلی را اینجا ببینید (کلیک کنید)
🗞منبع: کانال سایت خبری انتخاب(اصلاح طلب)
...
📡🌎📡🌎@online_eslahat
✅رصد آنلاین اخبار جبهه #اصلاحات
https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
📢 مطهری: سرکوبکردن و کنارزدن همه و باقیماندن عدهای افراد مطیع و احیانا متملق، خطرناک است
🗣 علی مطهری نماینده مجلس:
◀️ تحملنکردن مخالف و خارجکردن او از دایره انقلاب و کوچککردن این دایره، روشی بوده که متأسفانه به کار رفته و انقلاب را هم در معرض خطر قرار داده است.شخص مثل احمدی نژاد بود، اجازه نمی داد کسی در کارش دخالت کند.
◀️ نتیجه این روش، انتخاباتی بود که با مشارکتی پایین برگزار شد.این میزان از مشارکت را باید بهعنوان زنگ خطری دانست که بیشتر ناشی از همین نگاه است که هرکس را که اندک زاویهای با نظرات و سیاستهای رسمی کشور دارد، از قطار انقلاب پیاده و حذف میکنیم./شرق
🗞منبع: کانال اصلاحات نیوز
...
📡🌎📡🌎@online_eslahat
✅رصد آنلاین اخبار جبهه #اصلاحات
https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
📢 کیهان: آیت الله خزعلی می گفت مرحوم آیت الله روح الله خاتمی، سید محمد خاتمی را غربزده می دانست
📝 کیهان در مقاله ای که به سیدمحمدخاتمی اختصاص دارد نوشت:
◀️ آیتالله خزعلی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در بیان خاطرهای از پدر سید محمد خاتمی گفت: در زمانی که سید محمد خاتمی به سمت وزارت ارشاد منصوب شد برای عرض تبریک به خدمت حضرت آیتالله خاتمی (پدر محمد خاتمی) رفتیم که با ناراحتی ایشان مواجه شدیم و ایشان گفت که خطرناک است، پسر من غربزده است.
🗞منبع: کانال اصلاحات نیوز
...
📡🌎📡🌎@online_eslahat
✅رصد آنلاین اخبار جبهه #اصلاحات
https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
#تذکر
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
امیرالمومنین سلام الله علیه می فرمایند: «مَن نامَ، لَم يُنَمْ عَنهُ»
«هركه از دشمن خود غافل باشد، دشمن از او غافل نباشد.»
مخاطب گرامی
ویدیو خبرهای بارگذاری شده، گوشهای از جنگ رسانهای کانالهای غیرانقلابی (اصلاحطلبان و معاندین)، با هدف شناخت نقشه ها و مواضع کلیدی آنهاست.
درباره هر کلیپ، #تحلیل_های خود را به شناسه سردبیر
@eb_radmehr
ارسال نمایید
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
کانال رصدی_خبری #اصلاحات_آنلاین
@online_eslahat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تبلیغ نقض حقوق #کودکان در #صداوسیما
برنامه تلویزیونی #شیرازه شبکه ۳، جمعه ۱۹ اردیبهشت: «در چه سنی باید #کودک را به #نماز وادار کرد؟»
در سنی که در اثر حد و تنبیهات بدنی سقط نشود.
تشویق هم نه، صادقانه وادار!
من تا آخرین لحظه منتظر بودم گزینهٔ «هیچکدام» داشته باشه 😃
جواب درست رو هم معلوم کرده: هر شب بعد از خبر ۲۲
کاش میگفت با چی باید «وادار» کرد؟!
با شلاق، تهدید و ارعاب یا فحش و ناسزا؟!
[طعنه:]
تفسیر کلمات به عهده فقهای دین هست، اینجا "وادار" به معنای "انتخاب قلبی و عقلی و شخصی" هست که ذیل آیه مبارکه لا اکراه فیالدین قرار میگیره.
همون بچه وقتی بزرگ بشه و هنوز مومن باشه به اون «وادار» میگه «انتخاب شخصی»، در مورد حجاب همینه
معمولا به عقده تبدیل میشه و برعکس عمل میکنه
معاویه بن وهب گوید: از #امام_صادق پرسیدم: کودک را باید از چه سنی "وادار" به خواندن نماز کرد؟ فرمودند: بین ۶ تا ۷ سالگی.
منبع: وسائل الشیع
🗞منبع:کانال معاند
...
📡🌎📡 @online_eslahat
✅رصد آنلاین اخبار جبهه #اصلاحات
https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
5.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نمایندگان مجلس عراق روز چهارشنبه در جلسهای پربحث به مصطفی الکاظمی، نخستوزیر و کابینه پیشنهادیاش رای اعتماد دادند، تا این کشور از یک بنبست سیاسی که به شش ماه خلاء وجود دولت انجامیده بود خارج شود.
گفتوگو با غسان عاشور، تحلیلگر مسائل خاورمیانه
🗞منبع:کانال ایران اينترنشنال
...
📡🌎📡 @online_eslahat
✅رصد آنلاین اخبار جبهه #اصلاحات
https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
🔴 روشنفکری دینی و قرآن
✍️ #سیدعلی_میرموسوی:
🔸"بازگشت به قرآن" آموزه ای است که در برنامه جریان روشنفکری دینی از جایگاهی با اهمیت برخوردار است. به طور خلاصه این جریان با رجوع به قرآن چند هدف را دنبال کرده است:نخست،نقد برداشتها و تفاسیر سنتی و محافظهکارانه از دین، دوم ارائه تفسیری نو و فهمی متناسب با شرایط تاریخی و اقتضائات روزگار جدید از دین و در نهایت تطبیق اصول اخلاقی و حقوقی قرآن با شرایط جدید.
روشنفکراندینی با درک این که فهم سنتی از دین پاسخگوی مسائل دنیای کنونی نیست، به بازنگری در آن به شیوهای انتقادی پرداخته اند و در این راستا از قرآن بهره برده اند. آنان با این فرض که قرآن تنها منبع اصیل دین است که از تحریف مصون مانده و از اصالت و اعتبار برتری نسبت به دیگر منابع برخوردار است، کوشیده اند با اتکاء به آن به نقد تفاسیر رایج و سنتی بپردازند. آنان با این هدف و در راستای ارائه فهمی متناسب با شرایط و روزگار جدید از دین، آموزه «بازگشت به قرآن» را طرح کرده اند. از دیدگاه آنان بخشی از چالش هایی که اندیشه دینی در جهان کنونی با آن روبرو شده است، از سنت سرچشمه می گیرد و در پرتو بازگشت به قرآن می توان آن ها را برطرف کرد.
🔹اسلام قرآنی هر چند زمینه را برای عبور از پاره ای از تنگناهای فقه و شریعت فراهم می کند، ولی با محدودیت هایی نیز روبرو است. زیرا پاره ای از احکام یا هنجارهای اخلاقی و حقوقی قرآن با اقتضاءات روزگار کنونی ناسازگاری آشکار دارند. برای مثال نظام جزایی و کیفری مطرح در قرآن مجازات هایی را در بردارد که در جهان امروز انسانی تلقی نمی شود. همچنان که بر پایه این هنجارها، تبعیض های مذهبی و جنسیتی به رسمیت شناخته می شوند. آموزه "بازگشت به قرآن" روشنفکران دینی را با این معضل روبرو کرد که چگونه این هنجارهای اخلاقی و حقوقی را تفسیر یا تاویل کنند تا این ناسازگاریها برطرف شود.
🔸روشنفکران دینی برای حل این دشواری رویکردی زمینهگرایانه به قرآن را در پیش گرفتند. از این دیدگاه در تفسیر قرآن باید از ظواهر آن عبور کرد و تنها به فکر تفسیر لفظی و متنی قرآن نبود. از دید آنها توجه به روح و گوهر قرآن که میتوان آن را همیشگی و جهانشمول دانست، اهمیت بیشتری دارد. شاه ولی الله دهلوی(۱۷۰۳-۱۷۶۲ م)، شخصیت برجسته اصلاح طلبی مذهبی در شبه قاره هند، از نخستین کسانی است که با چنین رویکردی به قرآن نگریسته است. اقبال لاهوری(۱۸۷۷-۱۹۳۸م) نیز از وی پیروی کرده است. پس از وی می توان از فضل الرحمان ملک (۱۹۱۹-۱۹۸۸م) روشنفکر پاکستانیالاصل و بنیان گذار موسسه مطالعات اسلامی دانشگاه شیکاگو یاد کرد. در جهان عرب نیز افرادی همچون عابدالجابری، نصر حامد ابوزید قابل ذکرند. در ایران نیز مجتهد شبستری و عبدالکریم سروش همین راه را برگزیده اند.
🔹روشنفکری دینی با اتخاذ رویکرد زمینه گرایانه به قرآن از نگرش متن گرایانه فاصله می گیرد و به ارتباط متن قرآنی و تاریخ و نیز ارتباط وحی و تاریخ توجه میکند. از این دیدگاه هرچند متن قرآنی سرچشمه ای وحیانی دارد و از منبعی الهی و فراانسانی به انسان میرسد، ولی در چارچوب زبانی مطرح میشود که امری اجتماعی و تاریخی است. از آن جا که وحی در چارچوب زبان خاص عصر نزول مطرح میشود، از آن رنگ میپذیرد. افزون بر این متن قرآنی از زبان پیامبر(ص) مطرح میشود و پیامبر(ص) شخصیتی است که بعد تاریخی دارد، در نتیجه شرایط روانشناسانه شخصیت پیامبر(ص) و موقعیت تاریخی او در این متن بازتاب مییابد. این ویژگی ما را با این پرسش روبرو می سازد که چگونه میتوان ابعاد همیشگی و جهانشمول متن قرآنی را از ابعاد تاریخمند که متناسب با شرایط تاریخی عصر نزول است، تفکیک کرد؟ از این رو تأمل در وحی و اینکه فرایند وحی چگونه است، برای روشنفکران دینی اهمیت مییابد و با نقد نظریه و تلقی سنتی در باره وحی و در پرتو نظریه هایی که در فلسفه و کلام اسلامی در ارتباط با وحی از سوی فارابی، ابن سینا و دیگران مطرح شده است، به جستجو نظریهای می پردازند که بتواند رابطه وحی و تاریخ را به خوبی توضیح دهد.
🔸این رویکرد به روشنفکران دینی کمک کرده است تا در تفسیر قرآن از عقل و یافته های عقلانی بهره ببرند. بر این اساس یافتههای عقلانی اعم از این که از راه برهانهای عقلی به دست آید، یا از راه تجربی و یا از راه عقل عملی که در قالب اصول اخلاقی مطرح میشود، و نیز آنچه به عنوان بناء عقلا شناخته میشود، در فهم و تفسیر قرآن اهمیت پیدا میکنند.
🔹بنابراین به طور خلاصه میتوان گفت که رویکرد روشنفکران دینی به قرآن سه ویژگی مهم دارد، نخست این که زمینهگرا است و متنگرا نیست، دوم اینکه به …
🗞منبع: کانال کلمه(اصلاح طلب ضدانقلاب)
...
📡🌎📡🌎@online_eslahat
✅رصد آنلاین اخبار جبهه #اصلاحات
https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
🔴 غلامرضا ظریفیان: دینی که حتی نمی پذیرفت با «اکراه» رواج یابد، با «اجبار» و بصورت تک روایتی حاکم شد
🔸سخنرانی شب دهم با موضوع: «دینداری امروز، نیازها و شاخصها»
🔹در بحث «نیازها و شاخصه های دینداری»، باید ابتدا بدانیم که در همه زمانه ها و زمینه ها بشر به دین نیاز داشته و نگاه ما به این بحث، دفاع از حقانیت و حقیقت دین نیست بلکه نگاهی پدیدارشناسانه است.
🔹دین و دینداری با وجود فراز و فرود و قبض و بسطهای فراوان در جوامع بشری هیچگاه از ساحت زندگی بشر خارج نشده و هرگاه با رقبای قدر بویژه در دوره معاصر با لائیسم و سکولاریسم مواجه شده، حیات فربه تری یافته است.
🔹در نگاه هستی شناسانه و انسان شناسانه، انسان با سه پرسش معنا، هدف زندگی و گریز از مرگ روبه رو بوده است.
🔹دین و دینداری با هم متفاوتند، هر گزاره ای که با ماورا ارتباط دارد، دین است اما دینداری مربوط به یک دین خاص است.
🔹انسان هیچگاه به اندازه دوره معاصر با پرسشهای شالوده شکن و جدی در مورد هستی و دین مواجه نبوده است.
🔹اگر به دین ورزی دوره حضرت ابراهیم توجه کنیم برای مردم عادی، مبارزه با شرک یک مفهوم روشن است اما ابهام و رازواره بودن، مربوط به قربانی کردن اسماعیل و گلستان شدن آتش است، در دوره حضرت موسی نیز شکافتن دریا و اژدها شدن عصا و درمورد حضرت عیسی، تولد ایشان و زنده کردن مردگان.
🔹رازواره و معجزات هر پیامبری متناسب با آن عصر دینداری است، اما در عصر پیامبر اسلام اینگونه معجزات و رازواره ها بسیار کم است و معجزه پیامبر در کلام است بطوری که حتی برای مشرکین می پرسند: چرا این رسول مثل ماست و مثل ما زندگی می کند؟
🔹به تعبیر آیت الله محقق داماد، با آمدن اسلام، انسان از حوزه شناخت جهان، به حوزه خودشناسی و معرفت شناسی ورود پیدا کرد.
🔹پیش از اسلام، انسان از طریق معجزات فیزیکی متوجه حضور خدا می شد اما با قرآن، انسان از طریق انسان شناسی و معناشناسی متوجه حضور خدا شد و قرآن به معنای فرقان معجزه آخرین پیامبر شد.
👈 متن کامل
✅
🗞منبع: کانال کلمه(اصلاح طلب ضدانقلاب)
...
📡🌎📡🌎@online_eslahat
✅رصد آنلاین اخبار جبهه #اصلاحات
https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
🔺تصویر فیشحقوقی مجلسیها
🔺🔺مرضيه اميري: «290نفري که به عنوان نماينده مردم روي کرسيهاي خانه ملت مينشينند، چقدر حقوق دريافت ميکنند و بودجه کل مجلس چقدر است؟»؛ اين پرسشي است که در روزهاي پاياني مجلس دهم و در آستانه شروع به کار مجلس بعدي، يک بار ديگر بحث شفافيت و عدالت دستمزدي مسئولان را پيش ميکشد. بحث پرداخت حقوق و دستمزد افرادي که نه انتصابي بلکه انتخابي از سوي بخشي از مردم سمتي را برعهده گرفتهاند، گرچه هميشه سوژه داغ رسانهها بوده اما پاسخهاي متنوع و متعددي داشته است. عدم شفافيت در پرداختها و عدم دسترسي عمومي به اطلاعات مربوط به آن، حرف و حديثها را هم دراينباره بيشتر کرده؛ از شايعات پرداختيهاي يکميلياردي گرفته تا کوچکنماييهايي مانند دريافت حقوقي همسطح ساير کارکنان دولت. اما بودجه مجلس چگونه تصويب ميشود؟ آيا تمامي نمايندگان حقوقي يکسان دريافت ميکنند؟ نمايندگان مجلس از چه مزايايي به جز حقوق ماهانه بهرهمند ميشوند؟ آيا اعضاي کميسيونهاي مختلف مجلس پرداختيهاي جداگانهاي دارند؟
🔹گرچه طبق ماده ۲۹ قانون مدیریت خدمات کشوری تمامی دستگاههای اجرائی باید دریافتیها و پرداختیهای تمامی کارکنان را روی سامانه ماده ۲۹ حقوق کارمندان ثبت کنند اما آنچنان که رئیس سازمان امور استخدامی به ما اطلاع داد، بسیاری از دستگاهها از جمله مجلس شورای اسلامی هنوز به این سامانه ملحق نشدهاند.
🔹مجموع پرداختی به یک نماینده مجلس از دو بخش تشکیل میشود؛ تمامی نمایندگان مجلس یک جقوق ماهانه دریافت میکنند و یکدریافتی دیگر نیز به جز حقوق ماهانه برای سایر هزینههایشان دارند. حقوق ماهانه سال گذشته نمایندگان مجلس ۹میلیونو ۲۸۰ هزار تومان بود و امسال، میزان حقوق ماهانه مجلسیها به ۱۱میلیونو ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.
🔹تمامی نمایندگان مجلس اعم از هیئت رئیسه و سایر نمایندگان حقوق ماهانه یکسانی دریافت میکنند و تفاوتی در میزان حقوق ماهانه ندارند. اما بخش دوم دریافتی نمایندگان تحت عنوان ردیفهای دیگری به آنها تعلق میگیرد؛ هزینه ایاب و ذهاب، استخدام منشی، اجاره دفتر، اجاره منزل در تهران و قبض موبایل. نمایندگان مجلس با توجه به تعداد دفاترشان عدد متفاوتی را برای پرداخت هزینه دفاتر دریافت میکنند.
🔹یک نماینده مجلس برای پرداخت هزینه دفاتر مبلغ سه میلیون تومان ماهانه دریافت میکند. حالا اگر نمایندهای هم از اماکن دولتی یا از ملک شخصی خود به عنوان محل دفتر نمایندگی استفاده کند، هزینه ماهانه اجاره دفتر را از مجلس دریافت میکند. میزان دریافتی هم که برای استخدام سه نیروی کار به هر نماینده تعلق میگیرد، ۹ میلیون تومان است.
🗞منبع: کانال روزنامه شرق(اصلاح طلب)
...
📡🌎📡🌎@online_eslahat
✅رصد آنلاین اخبار جبهه #اصلاحات
https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
🔺علی مطهری در آخرین روزهای نمایندگی از خطر تکصدایی و لزوم اصلاح ساختار میگوید
حکایت همچنان باقی است
🔺🔺اميرمحمد حسيني: گاهي ميان صحبتهايش مکثهاي طولاني دارد، اما همين که میخواهی سکوت را بشکني و سراغ سؤال بعدي بروي، دوباره سخنانش را از سرميگيرد. سعي ميکند کلمات تا جاي ممکن سنجيده ادا شود. ماه رمضان است و کرونا هنوز مثل شبحي بالاي سرمان ميچرخد. همينها کافي است تا هر مصاحبهاي بر هم بخورد؛ اما نه وقتي قرار مصاحبه با علي مطهري بهبهانه سالگرد شهادت استاد مطهري گذاشته شده است. او اين روزها در جدال با شوراي نگهبان است و در آخرين نطقهايش در مجلس هم يک نکته بیشاز پیش برجسته شده است.
🔹نگاهي بر برخی جریانها مخالف و منتقد را به رسميت نميشناسد. ميگوييم يا همه بايد مطيع محض باشند يا کنار بروند و اين نگاه خيلي خطرناک است. متأسفانه برخي از روشهايمان را هم به امام نسبت ميدهيم. يعني ميگوييم امام در فلان جا اينطور رفتار کرد يا ميگوييم امام با فلان گروه اينطور برخورد کرد و ماهم بايد همان کار را بکنيم. درحاليکه شرايط آن روز شرايط جنگي بوده. اگر امام عتاب کرد که قلمهاي مسموم بايد شکسته شود و تعداد زيادي روزنامه بسته شد، کشور در حال جنگ بود. در آن مقطع روزنامههايي بود که پشت جبهه را تضعيف و روحيه مردم را خراب ميکردند. يا نامهاي درباره نهضت آزادي را به امام منسوب ميکنند که صحت آن براي من هنوز قطعي نيست و با همان نامه با آنها برخورد شد. بايد توجه داشت که اگر هم مطلبي بوده به دوران جنگ برميگردد.
🔹نکته اينجاست که در سازمان و سيستم صالح هرچه افراد جابهجا شوند، سازمان اجازه فساد نميدهد؛ اما وقتي سازمان درستي وجود ندارد، افراد صالح هم نميتوانند آرمانهايشان را اجرا کنند؛ چراکه در اين سازمان هضم و در نهايت حذف ميشوند به نظرم مشکل ما سازمان است که امروز به آن ساختار ميگويند؛ بنابراين ساختار ما مشکل دارد. به طور مثال اينکه بخش خصوصي ما ضعيف است و نميتواند قوي و چابک باشد، به سازمان و ساختار نظام اقتصادي چندبخشي ما برميگردد. اين نظام چند بخش دارد؛ بخش دولتي، خصولتي، حکومتي، نظامي و بخش کوچک خصوصي. در چنين شرايطي نميتوانيم از فرصتها بهدرستي استفاده کنيم؛
🔹يکي از مشکلهاي ما در اين مسير اين است که اجازه نميدهند شخصيتهاي مستقل و مصلح وارد ميدان شوند. چنين شخصيتهايي نميتوانند از صافي شوراي نگهبان رد شوند، افرادي که واقعا جربزه و اراده و ايده اصلاح را دارند و ميتوانند اين اصلاحات را انجام دهند. چون قرار بر اين است که فقط افراد مطيع وارد ميدان شوند نه افرادي که از خودشان فکر و استقلال دارند. با اين روش به جايي نخواهيم رسيد. در عين حال، يک رئيسجمهور باجسارت و باجربزه که واقعا دنبال مصالح و منافع مردم باشد، توان انجام کارهاي زيادي را دارد. يک رئيس مجلس خوشفکر و جسور هم ميتواند مکمل او باشد.
🔹گر کسي مثل شهيد مطهري در دوران جنگ داشتيم، هيچوقت سرنوشت جنگ به آن شکل رقم نميخورد. در آن زمان واقعيات را نميگفتند. آقاي رفسنجاني اندکي از روحيه شهيد مطهري را داشتند و با صراحت صحبت ميکردند. بايد خيلي طبيعي باشد که بگوييم به نظر ما اين کار اشتباه است. گاهي جايي که رهبر هم ميگويد اگر کسي نظري مخالف نظر من دارد بايد آزاد باشد حرفش را بزند، عدهاي کاسه داغتر از آش اجازه اظهارنظر نميدهند و ميگويند آقا شکستهنفسي کردهاند. اين کار اشتباه است. من معتقدم اگر افراد جسور بيايند، حدود 70 درصد اوضاع تغيير ميکند و درست ميشود.
🗞منبع: کانال روزنامه شرق(اصلاح طلب)
...
📡🌎📡🌎@online_eslahat
✅رصد آنلاین اخبار جبهه #اصلاحات
https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
در ادامه اختلافنظرهای بین شورای نگهبان و مجلس بر سر طرح اصلاح قانون انتخابات، قاسم میرزایی نیکو، نماینده مجلس گفته است امیدی به نهایی شدن مصوبه مجلس نیست و این طرح به مجمع تشخیص مصحلت نظام میرود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز ۱۴ اردیبهشت با اضافه شدن سپاه پاسداران به مراجع استعلام درباره سابقه نامزدها مخالفت کردند و با تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات نیز شرایط سادهتری برای تایید صلاحیت نامزدها در نظر گرفتند.
قرار است در جلسه علنی روز سهشنبه یا چهارشنبه مجلس این طرح که با اشکالاتی از سوی شورای نگهبان روبرو شده، مجددا طرح شود.
بیشتر بخوانید
🗞منبع: کانال رادیو فردا(ضد انقلاب)
...
📡🌎📡🌎@online_eslahat
✅رصد آنلاین اخبار جبهه #اصلاحات
https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
⛔️از دید مالهکشها فاجعه وقت روضه و عزاداری است، بعدش هم وقت پرداختن به مسائل سابق نیست، از ابعاد ماجرا هم سؤال کنی داری فرصتطلبی میکنی، همان مسیری که ما را از #هواپیمای_اوکراینی رساند به #ناوچه_کنارک و اگر متوقف نشود باز هم پیش خواهد برد
✍وحید هروآبادی
✅
🗞منبع: کانال اصلاح طلبان نیوز
...
📡🌎📡🌎@online_eslahat
✅رصد آنلاین اخبار جبهه #اصلاحات
https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76