eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
533 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
266 ویدیو
633 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir @Alim_5 کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi کانال کتابخانه @alzahranasr_lib
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰معرفی پایان نامه های 🔰مرتبط با واژه مباهله https://b2n.ir/u67568 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰مباهله اثبات توحید و نفی شرک 🔰معنای نفس پیامبر چیست؟ ◽️اسداله شکریان ◽️دبیر علمی گروه عرفان ◽️مجمع عالی حکمت اسلامی جریان مباهله در اسلام از حوادث ماندگار و پر معنایی است که واکاوی در آن از جهات مختلف دارای ارزش و اعتبار است، اساس مباهله مبتنی بر دو نگرش متفاوت درباره حقیقت حضرت عیسی علیه السلام است. نگرش نخست مربوط به نگاه مسیحیان است که حضرت عیسی علیه السلام را برخودار از الوهیّت می ­دانستند و استدال آنها به چگونگی خلقت او بر می­ گشت، زیرا عیسی علیه السلام بر خلاف سایر ابناء بشر، فاقد پدر بوده و همین امر، مسیحیان را به الوهیّت عیسی علیه السلام متقاعد کرد و لذا او را یکی از ارکان سه گانه اولوهیّت قرار دادند. در مقابل، نگرش قرآن قرار دارد که اعتقادی به خدایی عیسی علیه السلام نداشته و خلقت او را بیرون از حلقه آفرینش موجودات نمی­‌دانست و صرف نداشتن پدر را دلیل بر برخورداری از وجهه الوهی ارزیابی نمی­‌نمود. قرآن شریف برای ردّ این نظریه، به خلقت آدم مثال می‌­زند که خلقت او از خاک بوده و از پدر و مادری تکوین پیدا نکرده است، «إِنَّ مَثَلَ عیسی‏ عِنْدَ اللَّهِ کَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ قالَ لَهُ کُنْ فَیَکُون‏». وجه مشترک آدم علیه‌ السلام و عیسی علیه السلام در مخلوق بودن آنهاست که نظیر هر شیئی، مخلوق باری تعالی هستند: «اللَّهُ خالِقُ کُلِّ شَیْ‏ء»  و دیگر اینکه ابدان هر دو از خاک سرشته یافته است و در عین حال روح ملکوتی آنها منسوب به خداوند است: «وَ نَفَخْتُ فیهِ مِنْ رُوحی» و به همین خاطر، خلقت هر دو با «کن فیکون» بوده است. 📜 ادامه مطلب کلیک نمایید https://b2n.ir/y85466 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ✦؛﷽✦ 🔰مباهله 🔰مباهله را یک روز علمی تلقی کنید 🔰لزوم توجه مجامع علمی به مباهله 🔰آیت الله جوادی آملی توصیه می‌کنیم فرصت روز ۲۴ ذیحجه را هرگز از دست ندهید و آن را به عنوان یک روز علمی تلقی کنید؛ مقاله‌ای، پایان‌ نامه‌ای، رساله‌ای در زمینه بهال نوشته شود تا مباهله روشن شود. ✨جریان مباهله واقعه بسیار مهمی است که ۲۴ ذیحجه به وقوع پیوسته است و این روز را همه ما چه حوزوی و چه دانشگاهی باید گرامی بداریم چرا که این روز از برجسته‌ترین روزهای سال است. 💠از غریب ترین ایام زندگی ما ایام مباهله است. خیلی از ما عالمانه حرف می‌زنیم و عوامانه فکر می‌کنیم در نتیجه آن ارکان ولایت را تقریباً از دست می‌دهیم در حالی که آن اجزای غیر رکنی را خیلی محترم می‌شمریم مانند اول ذیحجه که سالروز ازدواج وجود مبارک حضرت امیر با فاطمه زهرا علیها السلام است اینها جزء واجبات غیر رکنی است. ✨در نماز یک واجب رکنی داریم یک واجب غیر رکنی، در خصوص امامت و ولایت نیز همین طور است؛ غدیر جزء واجبات رکنی امامت است، مباهله جزء واجبات رکنی ولایت است ، با سالروز ازدواج فرق می‌کند. در حالی که  نه رسانه‌ها از او نام می‌برند و نه حوزه‌ها خبری هست! آن وقت آن مسائل واجبات غیر رکنی را خیلی دامن می‌زنیم، آنها هم واجب هست اما مثل اجزای نماز است لکن حمد و سوره کجا، رکوع و سجود کجا؟! حمد و سوره واجب غیر رکنی است اما رکوع و سجود واجب رکنی است. ✨روز مباهله متأسفانه در پیش ما خیلی جلال و شکوه ندارد! درست است غدیر مسئله خاصی است ولی قبل از جریان غدیر آیه قرآن صریحاً از وجود مبارک علی بن ابیطالب به عنوان جانِ پیغمبر یاد کرده است. «نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَکُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَکُمْ» هم مفسران بالاتفاق بر این هستند و هم روایات اهل بیت بالاتفاق بر این است و هم تاریخ‌ نگاران بالاتفاق این مطلب را نوشتند...... 📜ادامه مطلب کلیک نمایید https://www.mehrnews.com/amp/4700451/ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
noormags-«لنفسنا»_و_معنا_شناسی_تاریخی_مفهوم_آن_در_ادبیات_دینی-980146_2107484.pdf
730.2K
🔰مقاله ✨انفسنا✨ معناشناسی تاریخی مفهوم آن در ادبیات دینی ◽️نویسندگان: ▫️دکتر محمدجواد نجفی ▫️سیدمحمدتقی موسوی کراماتی 📔نشریه شیعه شناسی 📔فصلنامه علمی پژوهشی 📔پاييز ۱۳۹۱  شماره ۳۹ 📖چکیده اين نوشتار با رهيافتی تاريخی به بازشناسی مفهوم «انفسنا» در آيه مباهله «فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ اَبْناءَنا وَ اَبْناءَكُمْ وَ نساءَنا وَ نساءَكُمْ وَ اَنْفُسَنا وَ اَنْفُسَكُمْ ثُمَ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَهِ عَلَي الْكاذِبينَ» (آل عمران: ۶۱) روی آورده است و با كمك قرائن تاريخی ، مفاهيمی كه بار معنايی «انفسنا» را در تحولات سياسی از سوی پيامبر گرامی اسلام به كار گرفته شده، دستمايه اثبات معناي سياسی و معنوی مفهوم «انفسنا» قرار داده است. غزوه تبوك، وفد ثقيف، وفد بنو وليعه و رويداد ابلاغ آيات سوره توبه، جريان های خاص تاريخی هستند كه با كالبد شكافی آنها، سعی شده تا مفهوم «انفسنا»، معناشناسي شود تا ثابت گردد كه مفهوم و اصطلاح قرآنی «انفسنا» جامع همه معانی است كه پيامبر گرامی اسلام در مقاطع خاص و مختلف تاريخی در خصوص برتری معنوی و شايستگی سياسی حضرت علی علیه‌السلام استعمال نموده اند. کليدواژگان: انفسنا، وفد، ثقيف، بني وليعه، ابلاغ، توبه، مباهله 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روز مباهله_ استاد میرباقری.mp3
9.52M
🔰روز مباهله 📖آیات ۵۹ تا ۶۱ سوره مبارکه آل عمران ✨إِنَّ مَثَلَ عِیسَى عِنْدَ اللَّهِ کَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ قَالَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ ﴿۵۹﴾الْحَقُّ مِنْ رَبِّکَ فَلَا تَکُنْ مِنَ الْمُمْتَرِینَ ﴿۶۰﴾فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ ﴿۶۱﴾ ◽️آیت الله میر باقری 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰مقاله 🔰بازتاب‌های کلامی آیه مباهله ◽️دکتر علی معموری ◽️دکترای علوم قرآن و حدیث از دانشگاه امام صادق علیه‌السلام ◽️دانشجوی دکتری در دانشگاه کاتولیک استرالیا (Australian Catholic University) 📔مقاله‌ای با عنوان 📔 «بررسی تاریخی آیه مباهله و بازتاب‌ های کلامی آن» به مجادلات کلامی گسترده‌ای پرداخته است که در خصوص دلالت آیه مباهله، بین فرق و مذاهب اسلامی پدید آمده است. در ادامه بخشی از این مقاله را از نظر می‌گذرانید. 📚 مفسران از آیه ی مباهله، استفاده های مختلف کلامی‌، فقهی‌، اجتماعی و عرفانی نموده اند؛ در این بین، برداشت های کلامی، بیشترین حجم را به خود اختصاص داده و به دلیل ارتباط با مسئله امامت و خلافت، از بیشترین اهمیت برخوردار است؛ گرچه عموم شیعه و اهل سنت در این نقطه اتفاق نظر دارند که این آیه، دلالت بر فضیلت اهل بیت علیهم السلام دارد؛ لیکن در این نقطه با یکدیگر اختلاف نظر دارند که: غالبا نگاه اهل سنت به این پدیده تنها به عنوان وسیله‌ای برای اثبات حق و باطل بوده، ولی شیعیان همواره آن را در صبغه‌ای سیاسی _ اجتماعی و در ارتباط با امر خلافت و امامت می‌بینند. 📖مطالعه متن کامل مقاله کلیک نمایید. https://b2n.ir/b94878 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✦؛﷽✦ 📖دعای مباهله «اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ بَهَائِكَ بِأَبْهَاهُ وَ كُلُّ بَهَائِكَ بَهِيٌّ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِبَهَائِكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ جَلَالِكَ بِأَجَلِّهِ وَ كُلُّ جَلَالِكَ جَلِيلٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِجَلَالِكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ جَمَالِكَ بِأَجْمَلِهِ وَ كُلُّ جَمَالِكَ جَمِيلٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِجَمَالِكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَدْعُوكَ كَمَا أَمَرْتَنِي فَاسْتَجِبْ لِي كَمَا وَعَدْتَنِي اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ عَظَمَتِكَ بِأَعْظَمِهَا وَ كُلُّ عَظَمَتِكَ عَظِيمَةٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِعَظَمَتِكَ كُلِّهَا اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ نُورِكَ بِأَنْوَرِهِ وَ كُلُّ نُورِكَ نَيِّرٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِنُورِكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ رَحْمَتِكَ بِأَوْسَعِهَا وَ كُلُّ رَحْمَتِكَ وَاسِعَةٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِرَحْمَتِكَ كُلِّهَا اللَّهُمَّ إِنِّي أَدْعُوكَ كَمَا أَمَرْتَنِي فَاسْتَجِبْ لِي كَمَا وَعَدْتَنِي اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ كَمَالِكَ بِأَكْمَلِهِ وَ كُلُّ كَمَالِكَ كَامِلٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِكَمَالِكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ كَلِمَاتِكَ بِأَتَمِّهَا وَ كُلُّ كَلِمَاتِكَ تَامَّةٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِكَلِمَاتِكَ كُلِّهَا اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ أَسْمَائِكَ بِأَكْبَرِهَا وَ كُلُّ أَسْمَائِكَ كَبِيرَةٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِأَسْمَائِكَ كُلِّهَا اللَّهُمَّ إِنِّي أَدْعُوكَ كَمَا أَمَرْتَنِي فَاسْتَجِبْ لِي كَمَا وَعَدْتَنِي اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ عِزَّتِكَ بِأَعَزِّهَا وَ كُلُّ عِزَّتِكَ عَزِيزَةٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِعِزَّتِكَ كُلِّهَا اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ مَشِيَّتِكَ بِأَمْضَاهَا وَ كُلُّ مَشِيَّتِكَ مَاضِيَةٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِمَشِيَّتِكَ كُلِّهَا اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِقُدْرَتِكَ الَّتِي اسْتَطَلْتَ بِهَا عَلَى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ وَ كُلُّ قُدْرَتِكَ مُسْتَطِيلَةٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِقُدْرَتِكَ كُلِّهَا اللَّهُمَّ إِنِّي أَدْعُوكَ كَمَا أَمَرْتَنِي فَاسْتَجِبْ لِي كَمَا وَعَدْتَنِي اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ عِلْمِكَ بِأَنْفَذِهِ وَ كُلُّ عِلْمِكَ نَافِذٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِعِلْمِكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ قَوْلِكَ بِأَرْضَاهُ وَ كُلُّ قَوْلِكَ رضا [رَضِيٌ‏] اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِقَوْلِكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ مَسَائِلِكَ بِأَحَبِّهَا إِلَيْكَ وَ كُلُّ [و كلها] مَسَائِلِكَ إِلَيْكَ حَبِيبَةٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِمَسَائِلِكَ كُلِّهَا اللَّهُمَّ إِنِّي أَدْعُوكَ كَمَا أَمَرْتَنِي فَاسْتَجِبْ لِي كَمَا وَعَدْتَنِي
اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ شَرَفِكَ بِأَشْرَفِهِ وَ كُلُّ شَرَفِكَ شَرِيفٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِشَرَفِكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ سُلْطَانِكَ بِأَدْوَمِهِ وَ كُلُّ سُلْطَانِكَ دَائِمٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِسُلْطَانِكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ مُلْكِكَ بِأَفْخَرِهِ وَ كُلُّ مُلْكِكَ فَاخِرٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِمُلْكِكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَدْعُوكَ كَمَا أَمَرْتَنِي فَاسْتَجِبْ لِي كَمَا وَعَدْتَنِي اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ عَلَائِكَ بِأَعْلَاهُ وَ كُلُّ عَلَائِكَ عَالٍ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِعَلَائِكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ آيَاتِكَ بِأَعْجَبِهَا وكُلُّ آيَاتِكَ عَجِيبَةٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِآيَاتِكَ كُلِّهَا اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ مَنِّكَ بِأَقْدَمِهِ وَ كُلُّ مَنِّكَ قَدِيمٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِمَنِّكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَدْعُوكَ كَمَا أَمَرْتَنِي فَاسْتَجِبْ لِي كَمَا وَعَدْتَنِي اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِمَا أَنْتَ فِيهِ مِنَ الشُّئُونِ وَ الْجَبَرُوتِ اللَّهُمَّ وَ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِكُلِّ شَأْنٍ وَ كُلِ [وَ بِكُلِ‏] جَبَرُوتٍ لَكَ اللَّهُمَّ وَ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِمَا تُجِيبُنِي بِهِ حِينَ أَسْأَلُكَ يَا اللَّهُ يَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَسْأَلُكَ بِبَهَاءِ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ يَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَسْأَلُكَ بِجَلَالِ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ يَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَسْأَلُكَ بِجَمَالِ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ يَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَسْأَلُكَ بِعَظَمَةِ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ يَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَسْأَلُكَ بِكَمَالِ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ يَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَسْأَلُكَ بِقَوْلِ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ يَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَسْأَلُكَ بِشَرَفِ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ يَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَسْأَلُكَ بِعَلَاءِ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ يَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَسْأَلُكَ بِكَلِمَاتِ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ يَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَسْأَلُكَ بِعِزَّةِ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ يَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَسْأَلُكَ بِلَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ يَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ» سپس به اندازه‌ای که نفس قطع شود بگو: «يَا اللَّهُ يَا رَبَّاهْ» بعد از آن بگو: «أَسْأَلُكَ سَيِّدِي فَلَيْسَ مِثْلَكَ شَيْ‏ءٌ وَ أَسْأَلُكَ بِكُلِّ دَعْوَةٍ دَعَاكَ بِهَا نَبِيٌّ مُرْسَلٌ أَوْ مَلَكٌ مُقَرَّبٌ أَوْ مُؤْمِنٌ امْتَحَنْتَ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ اسْتَجَبْتَ دَعْوَتَهُ مِنْهُ وَ أَتَوَجَّهُ إِلَيْكَ بِمُحَمَّدٍ نَبِيِّكَ نَبِيِّ الرَّحْمَةِ وَ أَتَقَدَّمُ بَيْنَ يَدَيْ حَوَائِجِي بِمُحَمَّدٍ يَا مُحَمَّدُ يَا رَسُولَ اللَّهِ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي أَتَوَجَّهُ إِلَى رَبِّكَ وَ رَبِّي وَ أُقَدِّمُكَ بَيْنَ يَدَيْ حَاجَتِي يَا رَبَّاهْ يَا اللَّهُ يَا رَبَّاهْ أَسْأَلُكَ بِكَ فَلَيْسَ كَمِثْلِكَ شَيْ‏ءٌ وَ أَتَوَجَّهُ إِلَيْكَ بِمُحَمَّدٍ خَلِيلِكَ وَ نَبِيِّكَ نَبِيِّ الرَّحْمَةِ وَ بِعِتْرَتِهِ وَ أُقَدِّمُهُمْ بَيْنَ يَدَيْ حَوَائِجِي وَ أَسْأَلُكَ بِحَيَاتِكَ الَّتِي لَا تَمُوتُ وَ بِنُورِ وَجْهِكَ الَّذِي لَا يُطْفَأُ وَ بِالْعَيْنِ الَّتِي لَا تَنَامُ أَسْأَلُكَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدِ قَبْلَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ» 📗اقبال الأعمال (ط - القديمة)، ج‏١، ص: ۵١٧ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_329081102889124039.pdf
242K
🔰مراحل نگارش مقاله تخصصی 🔰توصیه های کاربردی 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰نشست معرفی کتب تفسیری 🔰رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی 🔰و آشنایی با اندیشه قرآنی معظم له ◽️استاد تاج آبادی ◽️استاد تفسیر سطوح عالی حوزه 🗓از شنبه ۱۴۰۱/۵/۱ به‌مدت ۵ شب ⏰ هرشب ساعت ۱۹:۰۰ پخش از طریق Abarat.tv 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
کتاب نگاهی به تفسیر آیه مباهله.pdf
630.4K
📗 نگاهی به تفسیر آیه مباهله ✍نویسنده: آیت الله میلانی ◽️بخش یکم: آیه مباهله و شأن نزول آن ◽️بخش دوم: تلاش های بیهوده و دروغ های عجیب و غریب ◽️بخش سوم: دلالت آیه مباهله بر امامت ◽️بخش چهارم: آیه مباهله و پاسخ به شبهات مخالفان 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📜نامه استاد قرائتی به دختران ایرانی خودمانی حرف می‌‏زنم و خیلی هم با شما بیگانه نیستم... ◽️خواهرم و دخترم غفلت بزرگترین خطر برای انسان است. غفلت از خدا و قیامت؛ غفلت از جوانی، استعدادها، ارزش‏ها و کرامت‏های انسانی؛ غفلت از... دوست ما، خداوند است که هستی را به ما داد... دوست ما، پیامبر عزیز است که در روزگاری که دختر مایه ننگ بود با بوسیدن دخترش، به دختران مقام داد و برای زنان حق مالک‏ شدن، رأی داشتن، تحصیل کردن، انتخاب همسر و نظارت بر امور جامعه، یعنی حق امر به معروف و نهی از منکر قائل شد و زن را مثل مرد، مستعدّ رسیدن به همه کمالات دانست. اما دشمن ما، شیطان است... دشمن ما، تفکری است که زن را برای کامیابی و هوسبازی می‌خواهد و تصویر نیمه عریان او را وسیله تبلیغات قرار می‌دهد. ◽️خواهرم و دخترم آیا تاکنون به این سؤالات فکر کرده‌اید: ۱- چرا دشمنان اسباب پیشرفت‏های علمی را از ما بخل و نسبت به آنچه دختران و پسران ما را منحرف می‌سازد، بخشش میکنند؟ ۲- در دفاع از میهن، مادران محجبه فرزندان خود را به جبهه فرستادند یا زنان بی‌حجاب؟ ۳- اگر امروز به کشور عزیز ما هجومی شود، مردان و زنان باایمان ایستادگی می‏‌کنند یا عناصر سست‏ ایمان؟ ۴- در همه جوامع بشری، آزار دختران عفیف و پوشیده بیشتر است یا دختران رها و لاابالی؟ ۵- اگر برادر شما بنای ازدواج داشته باشد و شما را وکیل خود کند، شما دختری را انتخاب می‏کنید که هر روز خود را در معرض نگاه جوانان هرزه قرار داده یا کسی که عفاف و حجاب او کامل‏تر و از چشم هوسبازان‏ به دور بوده است؟ ۶- آمار طلاق، افت تحصیلی، افسردگی و اضطراب، امراض روانی و مقاربتی، سقط جنین، فرار از خانه، اسراف و تجمل‏گرایی، گناه و بی‌بندوباری در میان دختران پاک و عفیف بیشتر است یا دختران رها و لاابالی؟ ◽️خواهرم و دخترم حجاب از ضروریات دین است و شما بحمداللَّه فرزند اسلام هستید. امروز هزاران دختر تحصیلکرده با حجاب کامل به عالی‌ترین درجات علمی رسیده‌اند و با حضور خود در عرصه‏های علمی، سیاسی و اقتصادی، نشان داده‌اند که حجاب مانع فعالیتهای اجتماعی و رشد و پیشرفت نیست. ◽️خواهرم و دخترم چه گوهری گرانبهاتر از وجود خود شما است؟ چرا خود را ارزان در برابر هر چشمی قرار دهید؟ مگر نه این است که چشمان ناپاک شما را برای خودشان‏ می‏ خواهند و خدا شما را برای خودتان می‏خواهد؟ اگر جلوه‌گری امروز شما دلربایی کرد و علاقه مردی را به همسرش کم کرد، فردا زن زیبایی با جلوه ‏گری خود دل شوهر شما را خواهد ربود و رونق زندگی شما را کم خواهد کرد. ◽️خواهرم و دخترم بعضی خیال می ‏کنند بی ‏حجابی نشان تمدن است. خیال می‏ کنند جلوه‏گری گناه ساده‏ای است، ولی نمی‏دانند چه بسا آرامش خانواده‌ای را به نگرانی تبدیل می‏کند. این نامه ‏را به خاطر در امان ماندن شما و جامعه از خطرات غفلت و وسوسه‌های شیطان نوشتم؛ یک بار دیگر آن را بخوانید و اگر مفید دیدید به دیگران نیز بدهید. 📜متن کامل نامه: https://hawzahnews.com/xbPz2 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰نشست پژوهشی فرهنگی 🔰به مناسبت روز خانواده 💠💠💠نقش نشاط در پایداری خانواده ◽️استاد: ▫️حجت‌الاسلام والمسلمین ▫️دکتر صالح قنادی 🗓دوشنبه: ۳ مرداد 🕰ساعت: ۱۰ صبح ◽️تلویزیون اینترنتی کوثر http://live.whc.ir/tv 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
نظام موضوعات مبانی اندیشه دفاعی امام خامنه ای.pdf
379.1K
🔰نظام موضوعات 🔰اولین همایش بین المللی 🔰پنجمین همایش ملی 📜تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای ▫️موضوع یابی ▫️حجت‌الاسلام والمسلمین ▫️دکتر حسین متفکر 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh