🔴فرمانده هوانیروز: ساخت تجهیزات دید در شب از دستاوردهای هوانیروز است
🔹فرمانده هوانیروز نیروی زمینی ارتش: با تلاشهای انجام شده در سالهای اخیر، توان رزم هوانیروز را به ۸۰ درصد رساندیم و بیش از ۸۰۰ قطعه تولید کردیم که بر روی بالگردهایی استفاده میشود.
🔹ساخت تجهیزات دید در شب از دستاوردهای هوانیروز است؛ در دنیا تنها چند کشور دارای توانایی دید در شب هستند مانند روسیه و آمریکا، ایران اسلامی هم یکی از این کشورها است.
🔹روی ۴۰ فروند از بالگردها، سامانه دید در شب نصب کردهایم.
💥صفات بنده پرهيزكار:
🌟خدا رحمت كند كسى را كه چون سخن حكيمانه بشنود، خوب فرا گيرد، و چون هدايت شود بپذيرد، دست به دامن هدايت كننده زند و نجات يابد، مراقب خويش در برابر پروردگار باشد، از گناهان خود بترسد، خالصانه گام بردارد، عمل نيكو انجام دهد، ذخيره اى براى آخرت فراهم آورد، و از گناه بپرهيزد. همواره اغراض دنيايى را از سر دور كند، و درجات آخرت به دست آورد، با خواسته هاى دل مبارزه كند.
آرزوهاى دروغين را طرد و استقامت را مركب نجات خود قرار دهد. و تقوا را زاد و توشه روز مردن گرداند، در راه روشن هدايت قدم بگذارد، و از راه روشن هدايت فاصله نگيرد. چند روز زندگى دنيا را غنيمت شمارد و پيش از آن كه مرگ او فرا رسد خود را آماده سازد، و از اعمال نيكو، توشه آخرت برگيرد.
📗نهج البلاغه، خطبه۷۶
💠اوصاف امام عصر علیه السلام(۵)
#ربیع_الانام
السلام علیک یا ربیع الانام
✍️ برای "ربیع" دو معنا گفته شده است:
۱. بهار
۲. باران های اول بهاری
و ممکن است معنای ثانی اولویت داشته باشد، هر چند که بیشتر معنای نخست مطرح می شود.
🔻امیرالمؤمنین علیه السلام در توصیف اسلام می فرماید: «فيه مرابیع النعم» و ابن ابی الحدید گوید: "مرابیع" باران های اول بهاری ایست که نقش مهمی در شادابی و طراوت طبیعت ایفا می کند. گویی اسلام نیز اینگونه است و وجود آن طروات بخش هستی و جان آدمی ایست.
در روایت دیگر آمده است: «به ینزل الغیث» بواسطه ی وجود امام زمان علیه السلام از آسمان "غیث" می بارد و "غیث" تنها به باران مفید اطلاق می شود، برخلاف "مطر" که به هر نوع بارانی می گویند و در ادامه می فرماید: «و به یخرج البرکات الأرض» و "برکت" یعنی نعمات ثابت که زائل نمی شوند و از این رو به آب ساکن و ثابت در یکجا "برکه" گفته اند و نعمت وجودی حضرت باعث خروج برکات زمین است. و تعبیر دیگری است که آمده است: ««وَ یُخْرِجُ الْارْضُ افْلاذَ کبِدِها».
🔻شهید مطهری در مورد این روایت می گوید: زمین آن پارههای جگر خودش را بیرون میآورد. وقتی شیئی را بخواهند بگویند که خیلی دوست داشتنی است که انسان آن را چنان مخفی میکند که برای احدی آشکار نمیکند تعبیر «پاره جگر» را به کار میبرند. کأنه در زمین ذخایری وجود دارد که تا آن وقت زمین این ذخایر را بیرون نیاورده است، آن وقت است که از آن سرّ خودش آن پارههای جگر خود را بیرون میآورد. و این در زمان ظهور و به برکت وجودی حضرت خواهد بود.
🔴 امام زمان ارواحنا فداه در بیان امام سجاد علیه السلام
1⃣ برتری منتظران آخر الزمان از کل مردم همه دورانها:
🔵 امام سجاد (ع) در رابطه با ظهور و انتظار می فرمایند:
🌕 ای ابوخالد، آنانکه در عصر غیبت زندگی می کنند و به امامت حضرت مهدی عج عقیده دارند و در انتظار ظهور او به سر می برند، از مردم هر عصر و روزگاری برتر و بالاترند؛ چرا که خداوند از عقل و درک و معرفت به اندازه ای به آنها عطا فرموده که عصر غیبت برای آنان مانند عصر حضور امام است. خداوند، آنان را در آن زمان چون مجاهدان صدر اسلام که با شمشیر در رکاب حضرت رسول ص می جنگیدند قرار داده است. آنان در حقیقت برگزیدگان مخلص و شیعیان راستین و دعوت کنندگان مردم به سوی خدا در نهان و آشکارند».
📚 کمال الدین، شیخ صدوق، ص ۳۲۰
2⃣ امام سجاد و دورنمای حکومت مهدوی:
🔵 امام سجاد علیه السلام فرمودند :
🌕 وقتی که قائم، قیام کند، خداوند آفت را از شیعیان ما دور و قلب آنها را چون قطعات محکم آهن نموده و نیروی آنان را به اندازه چهل نفر می سازد. آنها حکومت و ریاست تمامی مردم جهان را به دست خواهند گرفت.
📚 بحارالانوار، ج ۵۲ ص ۳۲۷
✨ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
هفت پند مولانا :
1. شب باش در پوشیدن خطای دیگری
2. زمین باش در فروتنی
3. خورشید باش در مهربانی
4. در زندگی خودت باش، همانگونه که هستی
5. رود باش در سخاوت به دیگران
6. دریا باش در صبر و بردباری
7. همچون مرده باش در هنگام خشم
.بسم الله الرحمن الرحیم. خادم العباس.:
✨ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷🤲🌷
📣 حذف دلار از معاملات جهانی نفت
بن نورتون روزنامه نگار آمریکایی:
🔺عربستان سعودی تایید کرد که در حال بررسی فروش نفت با ارزهای دیگر است.
🔺رئیسجمهور شی گفت: چین انرژی خلیج فارس را با واحد پول خود، یوان خریداری خواهد کرد.
🔺چین با میانجیگری صلح میان عربستان و ایران، اوپک، ضربه بزرگی به دلار نفتی وارد کرد
❌ #راز_دشمنی_اصلاحات_باعلامه_مصباح_یزدی (نگاه)
#قسمت_اول
✍مهدی جبرائیلی تبریزی
علامه مصباح یزدی همواره در نقطه مرکزی حملات رسانهای بدنه اصلاحطلبان تندرو و افراطی بود. البته هیچ زمانی این رفتارهای دور از مدنیت، غیر از برچسبهای اتهامی، مستند و مستدل به حتی یک دلیل عاقلانه نبود و نیست. تنها روش آنان؛ استفاده از شانتاژ رسانهای و سفسطههای روشنفکرانه بوده است. رمزگشایی این رویکرد نیازمند بیان چند نکته مهم است:
1. شاکله وشاخصه فکری اصلاحات را سکولاریسم تشکیل میدهد و دموکراسی سکولار غایت تفکر اصلاحطلبی است ومنادیان این تفکر همواره در مسیر تعمیم پروژه سکولاریسم که دلیل بر تاثیرپذیری اصلاحطلبی از مبانی سکولاریسم و رویکرد معرفتی اصلاحات است، قدم و قلم برداشتهاند.
مثلا دردولت اصلاحات، به کرّات از فیلسوفان لیبرال دعوت کردند. ازسال ۸۰ تا ۸۴ بیش از هفت نفر از فیلسوفان برجسته انگلیسی، آمریکایی، فرانسوی و آلمانی به دعوت مرکز گفتوگوی تمدنها با ریاست عطاءالله مهاجرانی، به ایران سفر کردند و در جمعهای دانشجویی به ایراد سخنرانی پرداختند. در سال ۱۳۸۱یورگنهابرماس فیلسوف آلمانی به ایران دعوت شد ودرکنفرانسی با عنوان «پروژه ناتمام مدرنیته» به ایراد سخنرانی پرداخت. او دریکی ازسخنرانیهایش خطاب به دانشجویان تأکید میکند: «دین برای بقاء درجامعه مدرن، راهی جز پیوند یافتن با حاکمیت مردم(دموکراسی مدرن) و حقوق بشر ندارد».
هابرماس از روشنفکران وطنی سؤال میکند که؛ «برای استقرار سکولاریسم، اصلاحطلبان میخواهند تا کجا پیش بروند؟ مخالفت شما با ادغام دین و دولت تا چه حدی جدی است؟». پاسخ حلقه کیان(اتاق فکر جریان مذکور) این بود که اصلاحطلبان قصد دارند برای تحقق پروژه سکولاریسم در ایران قدمبهقدم پیش بروند و با توجه به این که فعلاً پتانسیل برپایی انقلاب سکولار را در کشور نداریم، لذا باید پروژه اصلاحگری تدریجی به سمت سکولاریسم در جامعه پیش برود و«پروژه پروتستانتیسم اسلامی» به عنوان نسخهای مناسب برای جامعهای مذهبی مانند ایران که رهایی از مذهب در آن ساده نیست، مورد تأییدهابرماس قرار میگیرد.
اصلاحطلبان برای اجرای این پروژه وارداتی و استحالهگرانه که دموکراسی به عنوان مبنای مشروعیت مطرح میشود و در مقابل نظریه حکومت دینی و مبنای شرع برای حکمرانی قرار میگیرد، با مانعی بزرگ به نام علامه مصباح مواجه شده بودند که به عنوان تئوریسین درهمتنیدگی دین و سیاست مطرح شده بود. علامه مبانی لیبرالیسم را زیر سؤال برد و اصلاحطلبان به ویژه طیف تجدیدگرایانه آن جریان که آبشخور فکریشان، لیبرالیسم است، از این برآشفته شدند و در برابر نقدهای عالمانه علامه مصباح به موضعگیریها و جوسازیهای اهانتآمیز روی آوردند تا جامعه مخاطب حقیقت را نشنود و نبیند.
۱