فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️تجربه ثابت کرده وقتی امام خامنهای روی مسألهای تأکید دارند یعنی زنگ خطری در آنجا احساس کردهاند...
♦️ با نیت کمک به ظهور و رهبر عزیزمان رأی میدهیم...
#حاج_آقا_عالی
با نشر مطالب امام مضطر را یاری کنید.
أینَ المُضطَرّ
https://eitaa.com/amayojib_olmoztarr
بزرگواران انشاءالله بعد از انتخابات، مباحث کانال در راستای مهدویت قرآنی_روایی و با محوریت وظایف منتظران در سه بازه زمانی قبل، حین و بعد از قیام خواهد بود.
در کنار مباحث فوق بحث #پویش_استغاثه را هم داریم که امروز هشتمین روز آن است و قرار گذاشتهایم با آقا که تا زمان ظهورشان، این کمترین وظیفه را ادامه دهیم...
با دعوت حتی یک نفر به این پویش (که امکان شروع آن در هر روزی از این بازه وجود دارد) بر تعداد طلبکنندگان آقا بیفزایید که ...
🌟مبادا عزیز فاطمه(س) ببیند از بین صدها هزار شیعه مدعی، فقط اندکی بیشتر ازصد نفر برایش دعا میکنند آنهم دعای عادی😔
با نشر مطالب امام مضطر را یاری کنید.
أینَ المُضطَرّ
https://eitaa.com/amayojib_olmoztarr
💢 البته بنده از اول هم میدانستم کار برای امام حیّ غریب مضطر مانند احوال خودآقا، غریبانه و باتعداد اندک است😔
اما...
ادامهی راه تنها با #جهاد_تبیین شما یاران امام میسر است🥀
مردم را، دوستانتان، و آشنایان از مؤمنین را به دعای مضطرانه برای امام دعوت کنید و روایات موجود درباره جایگاه_منتظران، و غربت آقا را برایشان بخوانید تا شاید قلب یک نفر را با این کاروان همراه کنید🙏
💫اگر یک نفر را به او وصل کردی
💫برای سپاهش تو سردار یاری
https://eitaa.com/amayojib_olmoztarr
☑️ ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط رای دادن هستند
سخنگوی ستاد انتخابات کشور:
🔸متولدان ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۱۴۰۲ هستند.
🔸۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
🔸۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ زن خواهند بود.
🔸رایدهندگان با ارائه هر یک از مدارک پنجگانه میتوانند رای برهند.
🔸ضرب مهر در شناسنامه صورت نمیگیرد.
🔸احراز هویت با کد ملی خواهد بود. البته اگر شناسنامه یا مدرک قدیمی باشد که کد ملی در آن درج نشده باید مدرکی که کد ملی در آن وجود دارد همراه رایدهنده باشد.
🔸ساعت شروع رایگیری ۸ صبح خواهد بود.
🔸۱۰ ساعت پس از شروع یعنی ساعت ۱۸ رایگیری به پایان میرسد اما امکان تمدید رایگیری وجود دارد.
https://eitaa.com/amayojib_olmoztarr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتی بنسلمان ابله هم فهمیده زیربنای انقلاب اسلامی مسألهی ظهور بوده😉
انشاءالله عربستان اولین فتح ما به رهبری امام زمان(عج) خواهد بود👌
https://eitaa.com/amayojib_olmoztarr
🌟 قرار وعدهی ما با مولا به ایستگاه هشتم رسید💝💝💝
🌟دعا برای سایر مؤمنین را هم فراموش نفرمایید🙏
مؤمنین عزیز دعاهایتان مقبول درگاه حق باشد انشاءالله💝
💫قطعاً خریدار دعاهای خالصانه خودِ خداست💝
🔻 اثر درخواست هدایت از امام زمان (عج)
آیتالله جاودان :
✍اگر فردی از امام در زمان امامتش طلب هدایت کند، بر امام واجب است که وی را هدایت کند. اکنون ما در زمان امامت حجت بن الحسن قرار داریم و اگر از ایشان بخواهیم که راه را نشان دهد و ما را هدایت نماید، حتما این کار را خواهند کرد...
🌱 یا صاحِبَ الزَّمان اَغِثنا🤲
https://eitaa.com/amayojib_olmoztarr
💎 #وظایف_منتظران
♦️قسمت اول: پیش از ظهور
بررسی روایات و آیات نشان میدهد وظایف منتظران پیش از ظهور را میتوان به دو دستهی وظایف فردی و اجتماعی تقسیم کرد، که شخص باید هر دو حیطه را موازی با یکدیگر پیش ببرد. یعنی شخص منتظر نمیتواند بگوید من خودم را اصلاح میکنم، و برای حفظ دینم مینشینم گوشهای تا صاحبالزمان تشریف بیاورد.
و یا از سوی دیگر، شخص بگوید من به اصلاح جامعه میپردازم و تلاش میکنم جامعه را آگاه کنم، بدون اینکه متوجه درون خویش باشد.
برای هر یک از دو بخش، آیات و روایاتی وجود دارد که به تفصیل و مرور عرض خواهم کرد.
https://eitaa.com/amayojib_olmoztarr
💎 سوال ۱۳: آیا بردن نام اصلی آن حضرت در دوران غیبت جایز است؟
♦️ پاسخ: در اينکه آن حضرت را با کنيه يا يکى از القاب شريفش مانند: حجت، قائم، مهدى، صاحب الزمان وغيره، ياد کنيم، شک وترديدى در جواز آن نيست. ليکن در اينکه آيا مىتوان به نام اصلى حضرت، يعنى (م.ح.م.د) تصريح کرد يا نه، در بين علماى شيعه اختلاف نظر است.
و اما تحقيق سخن در اين باره اين است که ياد نمودن نام شريف معهود آن حضرت بر چند گونه متصور مىشود:
1- ياد کردن آن در کتابها، که در جايز بودنش ترديد نيست، زيرا دلايل منع شامل آن نمى شود، و نيز شيوه علماى صالح وعامل از زمان کلينى تا کنون بر اين بوده که نام آن حضرت را در کتابهاى خود ذکر کردهاند، بدون اينکه کسى بر آنان اعتراض نمايد.
2- ياد کردن نام آن حضرت با اشاره وکنايه، مانند اينکه گفته شود: اسم او، اسم رسول خدا (صلى الله عليه وآله وسلم) است، وکنيه اش، کنيه آن حضرت مى باشد. واين نيز جايز است، به همان دلايلى که در گونه اول گذشت. به اضافه روايات متعددى از طرق شيعه وسنى از پيغمبر اسلام (صلى الله عليه وآله وسلم) که در آنها تصريح فرموده است: (مهدى از فرزندان من است. نام او نام من وکنيه اش کنيه من مى باشد). (1)
لازم به ذکر است که جايز بودن در اين دو مورد مذکور به غير حال ترس اختصاص دارد، زيرا ترس، از جمله عناوين عارضى است که مايه حرام شدن هر جايزى مى گردد.
3- ياد کردن آن حضرت در دعا ومناجات که ظاهرا در اين مورد نيز جايز است.
4- ياد کردن آن حضرت در مجامع وغيره به طور سرى وبه عنوان درد دل، که در اين صورت نيز جايز است، زيرا دلايل منع از اين قسم منصرف است، پس اصل جواز ودلايل جواز بدون معارض باقى مى مانند. ضمن اينکه در روايت نبوى آمده: (اوست کسى که نامش به طور آشکارا پيش از قيامش نبرد مگر کافر به او). (2)
5- ياد کردن اين اسم شريف در مواقع ترس، مانند: محافل ومجالس دشمنان دين که تقيه با آنان واجب است، ودر حرمت اين نوع هيچ اختلافى وجود ندارد چنانکه در روايات متعددى بر اين حرمت تصريح شده است.
6- ياد کردن نام آن حضرت در مجالس ومجامعى که ترس وتقيه اى در آنها نباشد. اين مورد است که معرکه آرا وجاى بحث وگفتگو است. بعضى گويند: اخبار گوناگونى در دست است که دلالت بر حرمت اين نوع دارد.
از جمله روايات، اين است که امام هادى (عليه السلام) فرمود: (جانشين بعد از من پسرم حسن است، پس چگونه خواهيد بود در جانشين پس از جانشين؟
راوى مى گويد: عرض کردم: خداوند مرا فداى شما گرداند، چرا؟ فرمود: زيرا که شما شخص او را نمى بينيد وبردن نامش براى شما روا نيست. گفتم: پس چگونه او را ياد کنيم؟ فرمود: بگوييد حجت آل محمد (صلى الله عليه وآله وسلم)). (3)
ونيز در توقيع شريف آن حضرت است که: (ملعون است ملعون است کسى که در محفلى از مردم اسم مرا ببرد..). (4)
وعده اى گويند: منظور از حرمت نام بردن اسم صريح امام، در مورد تقيه است. زيرا رواياتى داريم که به جهت جايز دانستن ذکر نام آن امام، در مقابل روايات حرمت قرار دارند، وتنها راه جمع بين روايات حرمت وجواز همين است. ودلايل ديگرى هم مى آورند که منطقى مى نمايد.
در اين رابطه عالم بزرگ تشيع، على بن عيسى اربلى گويد: فتواى من اين است که منع تلفظ به نام مهدى (عجل الله فرجه) از روى تقيه بوده است، ولى اکنون اشکال ندارد. (5) همان گونه که محدث کبير شيخ حر عاملى در وسايل الشيعه اختيار کرده است.
پس با آنچه گذشت مى توان گفت: ذکر نام شريف حضرت مهدى (عليه السلام) که عبارت از امام محمد فرزند امام حسن عسکرى عليهما السلام مى باشد، در امثال زمان ما که تقيه لازم نيست، جايز است. (6)
پي نوشته ها :
(1) کمال الدين وتمام النعمه، صدوق، ص 286.
(2) مستدرک الوسائل، ميرزا حسين نورى، ج 2، ص 380.
(3) اصول کافى، کلينى، ج 1، ص 328.
(4) بحار الانوار، علامه مجلسى، ج 53، ص 184.
(5) کشف الغمه، علامه اربلى، ج 2، ص 520.
(6) براى آگاهى بيشتر رجوع شود به کتاب (القواعد الفقهيه) ج 3، ص 124. تأليف آيت الله مکارم شيرازى.
#سوأل_مهدویت
https://eitaa.com/amayojib_olmoztarr