eitaa logo
یاامیرالنحل
295 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
2.9هزار ویدیو
19 فایل
ولايتي لاميرالنحل تكفيني. عندالممات و تغسيلي و تكفيني و طينتي عجنت من قبل تكويني. من حب حيدر كيف النار تكويني #جهاد_تبیین و آموزش #سواد_رسانه بعشق مولا علی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دخترااا خانماااا چه نشستید که ببینید زن در آمریکا با مرد فرقی نداره‼️ آخه چرا اجازه نمیدن زن در ایران تو هرجایی کار کنه؟؟؟👆 🇮🇷نیمه پنهان 🇮🇷@nimeyepenhan
وزارت خارجه آمریکا برای فائزه هاشمی پست گذاشته باز بین برانداز ها و ارباب دعوا شده 😂 سلطنت طلب ها انتظار داشتند عکس فرح پهلوی بزاره، منافقین انتظار داشتند عکس رجوی بزاره، تروریست های تجزیه طلب هم انتظار داشتن عکس زن عبدالله مهتدی کومله بزاره😂 @amirannahl313
🔴 درسی از مکتب امام صادق (ع) مردی در مسجد خوابیده بود و خود همیانی داشت. از خواب بیدار شد و همیان خود را ندید و جز امام صادق (ع) کسی در مسجد نبود. به ناچار نزد وی آمد و عرض کرد: همیان من دزدیده شده و من غیر از تو را نمی بینم. امام صادق (ع) فرمود: در همیان تو چقدر پول بود؟ گفت: هزار دینار. حضرت به خانه خود رفت و هزار دینار آورد و به وی داد. هنگامی که آن مرد به رفقای خود ملحق شد به او گفتند: همیان تو نزد ماست و ما با تو شوخی کردیم. صاحب همیان با شتاب به مسجد برگشت تا آن پول را به صاحبش برگرداند. وقت برگشتن پرسید: آن شخص چه کسی بود؟ گفتند: او فرزند رسول خدا (ص) است. بالاخره جویا شد و حضرت را پیدا کرد و هزار دینار را برگرداند. امام قبول نکرد و فرمود: هنگامی که ما از مُلک خود چیزی را رد کردیم دیگر بر نمی گردانیم. 🌺الَّلهُمَّ صلِّ عَلی مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّد و عجِّل فرجهم به نقل از: الدین فی قصص، ج 1، ص 16 ═ೋ❅🖋☕️❅ೋ═ . •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✅ برخورد مؤمنانه در ماجرای آقای صدیقی ✅👌✅👌✅👌✅👌✅👌✅👌 🔻فرض کنیم در ماجرای ، تخلفی صورت گرفته است. به این ماجرا چیست؟ اصلا مهم است؟ آیا قرار است به اسم عدالتخواهی ظلم کنیم؟ 👈 پس اولا با هیاهوی منفعل نشویم و جزء تکمیلی پروژهٔ رسانه‌ای آن‌ها نباشیم. 👈 دوم برخوردهای کودکانه در را هم واقعی ننهیم. هیجان دارند تا بیشتر دیده شوند. مراقبت کنیم برای عقب نماندن از قافله به خطا و گناه نیفتیم. 👈 سوم هم زمین بازی "پروژه‌بگیران مجازی" و "دکان‌داران سیاسی" و "دلالان افشاگری" و "کاسبان عدالتخواهی" نشویم. ⚠️ ✳️ ازاین‌رو برای مخاطبی که درد اخلاق و شرع و قانون دارد و دغدغهٔ مطالبهٔ مؤمنانه دارد، چند نکته ضروری است. 📝 مقدمهٔ کلیدی: به تعبیر رهبر انقلاب بدون معنویت و عقلانیت، ظلم است. یعنی تقوا و رعایت قانون الهی و شرع. تهمت و آبرو ریختن و هتک حیثیت و فحاشی و غیره، نامش هرچه هست عدالتخواهی نیست. نیز قدرت محاسبه است. منطق و استدلال است. رفتار خوارج‌گونه و ظاهرگرایانه و قضاوت‌های یک‌جانبه باعث می‌شود فرد در قضاوت نهایی دچار خطای فاحش شود. ✅ رفتار مؤمنانه در عدالتخواهی یعنی رعایت تقوا و عقلانیت. این دو نباشند، عدالتخواهی نیست و توهم مطالبه و دادخواهی خیال‌انگیز است. 🔻با این مقدمه ماجرا را مرور کنیم🔻 1⃣ یکم. چه کسی خبر را آورد❓ نگاه کنید ببینید چه کسانی دست به می‌زنند و این‌ها چه سابقه‌ای داشته‌اند. از چه جهت مهم است؟ قرار نیست با شناخت فرد، از محتوا عبور کنیم. 🚨 اما با شناخت فرد متوجه می‌شویم که واکنش‌مان هدف نهایی او را تکمیل نکند. ✴️ با شناخت فرد متوجه می‌شویم این پروژه، هدف نهایی او نیست؛ مثلا هدفش و بزرگانی است که برای مردم ارج و قربی دارند. 😔 همین امروز را نگاه کنید. به واسطهٔ رفتار این دست جریانات، تقریبا احدی در نظام نیست که سلم و پاکیزه مانده باشد. یا هدف نهایی‌شان تلقی فساد سیستمی و ابرپروژه‌شان است. 🔅 شناخت فاعل مطالبه‌گری، کمک می‌کند در نهایت، بازی او را کامل نکنیم.👌 2⃣دوم. حالا با محتوا چه کنیم؟🤔 بعد از بررسی اسناد و مدارک متقن، مهم‌ترین مسأله این است که ما چه میزان حق داریم؟ ما حق داریم ورود به‌هنگام محکمه را کنیم. اما قضاوت و مجازات کار ما نیست.❌ ⁉️ آیا همهٔ آنچه قاضی باید ببیند و حکم کند در اختیار ماست؟ آیا می‌توان به فرض وجود تخلف، پی به سوء نیت افراد برد؟ آیا شرعا و اخلاقا و قانونا حق قضاوت و بدتر از آن اجرای حکم و مجازات داریم؟ مجازات مگر چیست؟ همین ریختن آبروی افراد بدترین مجازات‌هاست؛ آن‌هم افراد با آبرو. ⭕️ قرار نیست سوابق افراد مانع قضاوت آن‌ها شود، اما اتفاقا سابقهٔ افراد در بزنگاه‌های مهم اخلاقی و سیاسی در گذشته یک ملاک عقلایی و منطقی است که بی‌محابا آدم‌ها را متهم و سرزنش نکنیم و اجازه دهیم محکمه، با رعایت حقوق طرفین حکم کند.👌 3⃣ سوم. برنده و بازندهٔ نهایی کیست؟⚠️ به ثمرهٔ مطالبه و حرف و کامنت و لایک‌مان توجه کنیم؛ ⭕️ ببینیم وقتی نقطهٔ نهایی را گذاشتیم، برنده و بازندهٔ نهایی چه کسی است؟ 🤭 عدالتخواهی‌ای که منجر به تخریب و بی‌آبرو کردن سرمایه‌های معنوی و اخلاقی و سیاسی مردم شود، ظلم است. ظلم اصلی هم به اعتقادات مردم است؛ نه فقط این و آن. ❌ اگر مطالبه‌گری منجر به تلقی فساد سیستمی شود، است. اگر عدالتخواهی در نهایت به ناامیدی از آینده تبدیل شود، ابرفساد و بی‌عدالتی محض است. ❌ دادخواهی اگر منجر به رونق پروژه‌بگیران مجازی و دلالان افشاگری و کاسبان عدالتخواهی شود، حماقت تمام است. ❌ افشاگری اگر باعث تلقی ناکارآمدی عدلیه و رونق سوپرمن‌های عروسکی و بتمن‌های دست‌ساز شود، دادگری توهمی و خیالی است. ⚠️ در نهایت مراقبت کنیم به اسم عدالتخواهی جای اصل و فرع را برای‌مان عوض نکنند. ✅ خلاصه و ساده؛ اگر نقطهٔ پایانی مطالبه‌مان را گذاشتیم، چه در نوشتن و چه تأیید کردن و چه حرف زدن، اگر ثمره‌اش در خود و مخاطبمان ناامیدی از انقلاب و حاکمیت و آینده بود، بدانید و بدانیم که گرفتار فسادی تودرتو و ظلمی بزرگیم؛ مطالبهٔ مؤمنانه که هیچ....
🔴 چهار تاکتیک خبرنویسی خبرنگاران روسی در حادثه تروریستی مسکو 👤 ✅ جدای از سیاست‌های امنیتی، سیاسی و روانی دولت روسیه در نحوه اطلاع رسانی حادثه تروریستی اخیر مسکو، مطلب پیش رو به بخشی از تاکتیک‌های خبرنویسی خبرنگاران روسی فعال در رسانه‌های اصلی این کشور، درباره این حادثه می‌پردازد. 1️⃣ درباره فیلم‌های که در شبکه‌های اجتماعی از لحظات حادثه منتشر شد، مشاهده می‌شود که خبرنویسان روسی به جای انتشار خام این فیلم ها، توصیف محتوای فیلم‌ها را نیز در اخبار می آوردند. بنابراین توصیف محتوای فیلم های منتشر شده بخشی از خبر بود و از انتشار خام فیلم بدون توضیحات اجتناب می‌کردند. 2️⃣ گزارش صحنه حادثه و مشاهدات خبرنگاران حاضر در میدان خیلی جامع و با جزئیات همراه بود و برخلاف عمده رسانه‌های داخلی به گزارش مشاهدات کلی بسنده نمی‌کنند. هر جمله توصیفی از مشاهدات میدانی نیز هدفمند و یا با دادن اطلاعات جدید با تمرکز بر آنچه اتفاق افتاده و خدماتی امنیتی یا درمانی که در صحنه در حال اتفاق است، همراه بود. خبرها تا حد امکان از تحلیل کردن سیاسی، احساسی و حتی نقدهای معمولی پرهیز داشت و فرامتن همه آنها کمک به مدیریت میدان حادثه بود. 3️⃣ خبرنگاران روس از انتشار خبر رسمی پذیرفتن و یا نپذیرفتن مسئوولیت حادثه توسط یک گروه تروریستی ابا داشتند. گرچه سیاست کلی روسیه نیز در این حادثه عبور از داعش و متهم کردن اوکراین تا این لحظه بوده ولی انتشار خبر به عهده گرفتن مسوولیت حادثه توسط داعش حتی به صورت یک خبر معمولی نیز پرهیز داشته و اطلاع رسانی این موضوع را در صلاحیت نهادهای مربوطه می‌دانستند. 4️⃣ یکی از اصولی که خبرنگاران روسی در هنگام خبرنویسی این حادثه رعایت کردند، دادن اطلاعات بیشتر درباره مکان حادثه بود. در حالیکه عمده رسانه‌های ایران در هنگام خبرنویسی حادثه تروریستی سال قبل در کرمان، فقط به گفتن «مزار شهدای کرمان» اشاره می‌کردند ولی خبرنگاران روسی درباره مختصات مکان حادثه، تاریخچه آن، موقعیت جغرافیایی، اماکن و برنامه‌های که در آنجا وجود دارد و حتی نوع گروه‌ها و جمعیت مردمی که به این منطقه مراجعه می‌کنند، اطلاعات جزیی ارائه دادند. طبیعی است که گفتن این جزئیات در بدست گرفتن روایت حادثه و همراه کردن مخاطب تا چه حد تاثیر گذار هست. سواد رسانه‌ای را جدی تر بگیریم @amirannahl313
🔴 صدا و سیما و گناه نابخشودنیِ "مرجعیت‌بخشی" به بازیگران 👤 🔹چرا بازیگران سینما و تلویزیون، به اندازه‌ای مرجعیت اجتماعی یافته‌اند که در بزنگاه‌های مهم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش‌های اساسی و بعضا تعیین کننده ایفا می‌کنند؟ آیا آنان شایستگی چنین جایگاهی را در جامعه دارند؟ 🔸پیش از پاسخ به این سوال، باید در شخصیت بازیگران دقیق شویم. بازیگر کیست؟ بازیگر در واقع هنرمندی است که می‌تواند ذهن خود را در اختیار نویسنده و جوارح خود را در اختیار کارگردان بگذارد تا به دستور آنها بگوید و بجنبد. بازیگر به اختیار خود نه سخنی می‌تواند بگوید و نه حرکتی می‌تواند بکند. ✅ اواخر سال ۱۳۹۷ اتفاقی افتاد که اشاره به آن، در لمس بیشتر این معنی به ما کمک می‌کند. وقتی خشایار الوند، نویسنده سریال پایختت چهره در نقاب خاک کشید، دیدیم که کل پروژه متوقف شد؛ نقی معمولی با رفتن خشایار الوند دچار مرگ مغزی شد و از سیروس مقدم که مسئول تنظیم حرکات جوارح او بود نیز، کاری برای احیایش برنیامد. آقای مقدم حرف جالبی در تلویزیون زد و گفت من تجربه از دست دادن عوامل را در میانه کار دارم و پس از فوت خانم پوپک گلدره، بازیگر دیگری را جایگزین کردم. اما نویسنده را نمی‌توان جایگزین کرد و آقای مقدم هم نتوانست. نویسنده خالق همه شخصیت‌های فیلم و داستان فیلم است و جایگزین ندارد. 🔹حال پرسش اینجاست که چرا علاقه مردم به شخصیت نقی معمولی-که مخلوق ذهن خشایار الوند است- آقای محسن تنابنده را تبدیل به سلبریتی می‌کند و او در مسائل گوناگون از موضع و جایگاه نقی معمولی اظهار نظر می‌کند؟ آیا او این حق را دارد؟ آیا تبدیل شدن بازیگران به صاحب‌نظران اجتماعی، سوء استفاده و سرقت شخصیت محبوبی نیست که نویسنده خلق کرده است؟ 🔸پاسخ این سوالات البته روشن است. اما چه چیزی باعث شده است که بازیگران، به چنین جایگاهی در اجتماع برسند؟ به نظر می‌رسد مقصر اصلی در این سرقت شخصیتی، سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران سازمان صدا و سیما هستند. سازمان صدا و سیما به جای اینکه بیینده را از این وهم در بیاورد که آنچه دیده است، فیلم است و آنکه بازی می‌کند، در حال اجرای دستورات نویسنده و کارگردان است، در فضای خارج از فیلم بیشتر به وهم این‌همانی معمولی-تنابنده دامن می‌زند. ✅ وقتی گاه و بیگاه، در برنامه‌های مناسبتی، بازیگر میهمان است و مجری از علائق و سلایقش تا نظراتش درباره مسائل گوناگون از او سوال می‌کند، روشن است که این بازیگر دچار توهم صاحب‌نظر بودن در امور گوناگون جامعه خواهد شد. درباره خوانندگان محترم نیز مسئله همین است. حنجره خوبی دارند و توانسته‌اند مفهومی که شاعر می‌سراید و با وزنی که او ساخته، صدایی بسازند، اما گاه شخصیت شاعر را به سرقت می‌برند و چنان رفتار می‌کنند که گویی آنچه خوانده‌اند، سخن خود آنهاست. 🔹وقتی این توهم، هم در بازیگر و هم در مردم، ایجاد شد، بازیگران یا به استخدام سیاسی درمی‌آیند و در بزنگاه‌های سیاسی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، یا اینکه دوز این توهم در جامعه چنان بالا می‌زند که بازیگران سیاستمدار می‌شوند. 🔸این وضعیت متوهمانه، حاصل نگاه تفرجگاهی به جای نگاه دانشگاهی به صدا و سیماست. هدف صدا و سیما نباید سرگرم کردن مردم و گذراندن وقت آنها باشد، بلکه هدف باید اعتلای سواد و فهم و درک و آگاهی مردم باشد. سلبریتی‌پروری و مرجعیت‌بخشی به آنها، با این اهداف متعالی در تضاد و تناقض است. 💢خوب است دوستان تصمیم‌گیر در صدا و سیما، اگر هم بنا دارند به جای دانشمندان و صاحب‌نظران، عوامل فیلم و سریال را به برنامه‌ها دعوت کرده و از علایق و سلایقشان سوال کنند، به جای بازیگران نویسندگان فیلم‌نامه‌ها، و به جای خوانندگان، شاعران را دعوت کنند تا درباره آنچه خلق کرده‌اند با مردم سخن بگویند. مثل شهیدها زندگی کنیم و آگاهی و را جدی تر بگیریم ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➬@amirannahl313 «»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرزندان خود را از کودکی با حیا آشنا میکنیم، چرا که میوه‌اش در دختران و در پسران‌مان غیرت خواهد شد. @amirannahl313
اصحاب الیمین چه کسانی هستند حضرت آقای حاج شیخ جعفر آقای مجتهدی نقل میکنند: یک روز مشغول تلاوت قرآن بودم که به این آیه برخوردم 《کل نفس بما کسبت رهینه الا اصحاب الیمین》 به فکر افتادم که اصحاب یمین چه کسانی هستند که در روز قیامت همه در گرو اعمالشان هستند الا آنها؟ هرچه جستجو کردم متوجه این مطلب نشدم تا اینکه طی مکاشفه ای خدمت حضرت امیر(علیه السلام) رسیدم و به ایشان عرض کردم: مولای من اصحاب یمین چه کسانی هستند که در گرو عملشان نمی باشند؟ حضرت فرمودند: شیخ جعفر! شما که اهل حساب و عدد هستید، چطور کلمه یمین را حساب نکردید!؟ هنگامی که کلمه یمین را به ابجد حساب کردم متوجه شدم که عدد ۱۱۰ حاصل می‌شود ، در آن موقع فهمیدم که “کل نفس بما کسبت رهینه الا شیعیان حضرت علی علیه السلام"، یعنی فردای قیامت همه گرفتار حساب و کتاب اعمالشان هستند مگر پیروان حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) که به عنایت وشفاعت حضرت حساب و کتابی بر آنها نیست. منبع: لاله ای از ملکوت @amirannahl313
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 زن گرفتار شده در بیمارستان الشفا: همه اینجا زخمی شدن، اسرائیلی‌ها اصرار دارن به ما شلیک کنن، به داد ما برسید و کمک کنید! @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبری با اوقات تلخی: «نه آقا! مگس روی زخم می نشیند!!» خیلی صریح و شفاف و بی تعارف: 🔸 حفظ آبروی نظام اسلامی و اعتماد مردم به این نظام‌ مظلوم، از آبروی هر چهره ای در این مملکت بالاتر و مهم تر است... 🔸 حالا آن چهره می خواهد معاون اول قوه قضائیه باشد یا رئیس مجلس یا فلان امام جمعه یا فلان وزیر یا هر مدیر ریز و درشت دیگر... 🔸 نظام ج.ا‌.ا در مقابل قصورها یا احیانا تقصیر های هر یک از مسؤولین یا منتسبین آن ها که خواسته یا ناخواسته باعث بی آبرو شدن نظام و‌ بی اعتماد کردن مردم به آن می شود محکم و قاطعانه بایستد... 🔸 دشمن و دشمنی ها و‌ خباثت هایش که بوده و هست و خواهد بود، زخم ها را درمان کنید و آبروی این نظام آبرومند و‌ مقتدر شده با خون شهدای گرانقدر را با ندانم کاری، قصور یا تقصیر چند مسؤول یا منتسبین آن ها به بازی نگیرید... یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور @amirannahl313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷درآخر الزمان همه نمازخوان ها بی نماز می شوند مگر۰۰۰۰ پیشنهاد میکنم ببینید بسیار شنیدنی ارزش دیدنش داره 🔰🔰🔰 @amirannahl313
﷽ 🌷 💠اَلْـݪّٰـهُـمَّ 💔صَـلِ‏ّ عَـلـَـۍ ٱلْـحَـسَـنِ بْـنِ سَـیِّـدَ ٱݪــنَّـبـیّٖـیٖـنَ وَ وَصــیَّٖ اَمـیٖـرِٱلْـمـؤْمِـنـیٖـنَ خدایا درود بر حسن بن مولای انبیاء و وصی امیرالمؤمنین 🌴 اَݪـسّـَلٰامُ عَـلَـیْـکَ ┊یَـٱبْـنَ رَسُـولِ ٱللّٰـهِ سلام بر تو ای پسر رسول خدا 🌴 اَݪـسّـَلٰامُ عَـلَـیْـکَ ┊یَـٱبْـنَ سَـیِّـدِ ٱلْـوَصیّـیٖـنَ سلام بر تو ای پسر امیرالمؤمنین نگهبانان. اَشْـهَـدُ اَنَّـکَ یَـٱبْـنَ اَمـیٖـرِٱلْـمُـؤْمِـنـیٖـنَ اَمـیٖـنُ ٱللّٰـهِ وَٱبْـنُ اَمـیٖـنِـــٖهۦٓ 💔 عِـشْـتَ مَـظْـلُـومًـٱ وَ مَـضَـیْـتَ شَـهـیٖـدََٱ شهادت می‌دهم که ای فرزند امیرالمومنین، امانت خدا و فرزند وصی او هستی، مظلومانه زندگی کردی و به شهادت رسیدی 💔وَ اَشْـهَـدُ اَنَّـکَ ٱلْـاِمـٰامُ ٱݪــزَّکـیُّٖ ٱلْـهـٰادِۍ ٱلْـمَـهْـدیَّٖ و شهادت می‌دهم که تو امام پاک و هادی و مهدی هستی 💠اَلْـݪّٰـهُـمَّ 💔 صَـلِ‏ّ عَـلَـیْـهِ وَ بَـلّـِغْ رُوحَــهُۥ 💔 وَ جَـسَـدَهُۥ عَـنّـیٖ 💔فـیٖ هٰـذهِ ٱݪــسّـٰاعَـةِ 💔 اَفْـضَـلَ ٱݪــتَّـحــیَّٖـةِ وَٱݪــسَّـلٰام. خدایا درود بر او و در این ساعت از جانب من روح و جسمش را به بهترین درود و سلام برسان. ---------🌴--------- @amirannahl313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ ایرانی‌های عیاشی که برای تعطیلات رفتن آنتالیا اینجوری شگفت زده شدن‼️ خو عوضش شلوارک پوشیدید، زناتون تون هم لخت شدن دیگه! مگه به عشق همین چیزا نرفتید اونجا دیگه غر زدنتون چیه؟! فکر کردید فرش قرمز براتون پهن میکنن؟! ـــــــــــــــــــــــ •┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈• = @amirannahl313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جوابِ رهبر معظم انقلاب 😍👇 چه فرقی داره یک عمل حرام در ملاءعام انجام بشه یا در خفا؟🤔 ویدیو رو باز کن جوابشو بگیر و به مؤمنین هم برسون 😉👌 ‌ باماهمراه باشید با تازه‌ترین ها👇 📲به تنها کانال جامع تحلیلی، آموزشی و تخصصی خانواده و سواد رسانه‌ای بپیوندید 👇 @Family_literacy https://eitaa.com/Family_literacy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیرمرد عارف شهر بابل مازندران می‌گفت: هر کس این دو دقیقه زمان رو گذاشت و کارش حل نشد، من رو لعنت کنه، من نود سالمه آخر عمرمه، الکی لعنت برا خودم نمی‌خرم... غربت مهدی فاطمه @amirannahl313
⬅️ مثال چاقو دسته‌دار را شاید فقط در مورد شبکه‌های اجتماعی داخلی بتوان گفت که هم می‌توان با آن درست برید هم می‌توان کُشت. در مورد تله‌گرام هم شاید بتوان گفت چاقوی دولبه که از دوطرف دست کاربر را می‌بُرد و یا مثال چاقوی دسته‌دار. اما در مورد اینستاگرام یا لایکی و تیک‌تاک و یوتیوب نه چاقوی دسته‌دار صدق میکند نه چاقوی دولبه و نه اتوبانی که گاهی تصادفی در آن می‌شود. بهتر است بگوییم خودرو آموزش رانندگی. مثل شاگردی که توهم این را دارد که گاز و ترمز و کلاچ در اختیار اوست؛ کاربر این شبکه‌ها هم توهم دارد کنترل فضا در اختیار خود اوست. امّا در عمل شخص دیگری او را هدایت می‌کند؛ هر جا تند برود سرعت‌ش را می‌گیرد. هرجا کند برود گاز می‌دهد و در نهایت او را به سمت دره هدایت می‌کند و خودش از ماشین پایین می‌پرد و از بالای دره نگاه معناداری به پاره‌های آهن که کاربر را مچاله کرده میکند. مثل شهیدها زندگی کنیم و آگاهی و را جدی تر بگیریم ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➬@amirannahl313 «» لینک عضویت 👇 https://eitaa.com/amirannahl313
با سکوت مصلحت طلبان. با تکرار تاریخ و ادامه جنگ حق و باطل پرده اول: ابن عباس به معاویه: تو که به خیالت انتقام خون عثمان را گرفتی پس چرا انتقام خون خلیفه دوم را نمیگیری؟ معاویه: چون قاتل عثمان مسلمانان بودند و قاتل عمر مجوسی (کافر) بود. ابن عباس: اقرار کردی (یعنی تو حاضری از مسلمان انتقام بگیری ولی از کفار نه، یعنی کافری ) پرده دوم: خطاب به برانداز: شما که برای مرگ مهسا امینی مملکت را به هم ریختی تجاوز به زنان مسلمان را در غزه نمی بینی؟ بر انداز: قاتل مهسا مسلمانان بودند؛ اما قاتلین در غزه کفارند و کفار به ما ربطی ندارند. من: به جوابم رسیدم. پرده سوم : سه هزار نفر از مردم مصر حسن شحاته را به جرم شیعه (رافضی) شدن به قتل صبر کشتند اما صد نفرشان هم حاضر نیستند از بابت تجاوز به ناموس مسلمانان در بیمارستان شفا غیرتی شوند. پاسخ واضح است حسن شحاته مسلمان بود و رافضی اما صهیونیست ها کافرند و این گونه علی علیه‌السلام و معاویه در زمان جاریند ... @amirannahl313
هدایت شده از همایون حمیدی پور
"دلنوشته ای برای برادرم حمزه " جمعه سوم فروردین ۱۴۰۳ آن گونه که گفته شد، یک راننده اسنپ در بندر ماهشهر با شلیک گلوله کلت مسافر خود به قتل رسید. جسد بی جان مقتول در برابر شهرک رجایی، معروف به "زنجیر" در حالی افتاده بود که گوشی همراه و ماشین وی هم به سرقت رفته بود. دو روز بعد با همکاری ماموران فراجا در خوزستان و بوشهر، قاتل در عسلویه دستگیر شد و سردار حیدر سوسنی؛ فرمانده انتظامی خوزستان گفت که قاتل از اراذل و اوباش محل بوده و دارای سوابق متعدد کیفری شامل  یک فقره  قتل، سرقت، حمل موادمخدر و 15 سال سابقه زندان داشته است، در اعترافات اولیه انگیزه خود از  قتل را سرقت خودرو اعلام کرد. تا این جای ماجرا عادی بود ولی نکته قابل تامل این بود که مقتول یک روحانی بود، به نام حجه الاسلام حمزه اکرمی، حدوداً ۴۰- ۴۵ ساله با محاسنی جوگندمی و نگاهی پر از رمز و راز نگفته، که در عین خاموشی، با هزار زبان چون سوسن سخن می گفت و این دلنوشته ای کوتاه برای اوست. "بعد از کشته شدنت مدیر حوزه علمیه و نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پیام دادند و خواستار رسیدگی به پرونده قتل شدند. با خودم می گویم چطور پیش از آن که محاسنت با خونت رنگین شود کسی خواستار رسیدگی به زندگی ات نشد برادر؟! تو که روحانی بودی و می گویند حکومت در قبضه روحانیان است! تو که معاون پژوهش حوزه علمیه شهرتان بودی! چه گونه شد که روز سوم عید، وقتی بادصبا مشک فشان بود و همه در تفرج و تماشای بهار و به گفته سعدی قرار بود صوفی هم بیکار ننشیند (صوفی از صومعه گو خیمه بزن بر گلزار که نه وقت است که در خانه بخفتی بیکار)، پی کار رفته بودی!؟ روز جمعه ای که وقت استراحت بود، برای تامین زندگی ات مسافرکشی می کردی و کسی خبر نداشت؟ کسی رسیدگی نکرده بود! حالا سرّ آن راز نگفته را از چشمانت می توان خواند و عاقلی کو که کند فهم، زبان سوسن؟! راستی برادرجان؛ چرا جامعه غوغاسالار ما که برای درگذشت یک خواننده یا یک هنرپیشه بر اثر بیماری، از کاه کوه می سازد و گاه زمین و زمان را به هم می دوزد ، در مرگ تو سکوت کرد؟! مرگ تو که عادی هم نبود! قتل بود و سرب داغ و خونی که در ماه رمضان و در حین مسافرکشی بر زمین ریخته بود! تو مگر ۱۵ سال معاون‌پژوهشی حوزه نبودی برادر؟ با خود فکر می کنم اگر یک استاد دانشگاه با این سابقه مسافرکشی می کرد و جان بر سر تامین‌ معیشت خود و زن و بچه اش می گذشت، ما چه می کردیم؟! چرا قتل تو بازتاب نداشت؟! این سکوت وهم‌انگیز نیست؟! ✍ برادرت خلیل یکشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳ رمضان