eitaa logo
دیده‌بان فرهنگ و هنر اصفهان
537 دنبال‌کننده
582 عکس
143 ویدیو
5 فایل
یکی از فعالیت های اندیشکده تبیین دیده‌بانی است. حال چرا دیده‌بانی؟ اگر جنگ رسانه‌ای برای ما معنا داشته باشد شما بگویید بدون دیده‌بانی انتظار پیروزی ممکن است؟ اصلا جنگ بدون دیده‌بانی معنایی دارد؟ ارتباط با ما: ۰۹۱۳۲۰۱۴۷۲۳ ارسال محتوا و نظرات : @omidvaram
مشاهده در ایتا
دانلود
بیانیه گام دوم انقلاب | ۳. انقلاب به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد انقلاب،عیار معنویّت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه بگونه‌ای چشمگیر افزایش داد. این پدیده‌ی مبارک را رفتار و منش حضرت امام خمینی در طول دوران مبارزه و پس ‌از پیروزی انقلاب، بیش ‌از هر چیز رواج داد؛ آن انسان معنوی و عارف و وارسته از پیرایه‌های مادّی، در رأس کشوری قرار گرفت که مایه‌های ایمان مردمش بسی ریشه‌دار و عمیق بود. هرچند دست تطاول تبلیغات مروّج فساد و بی‌بندوباری در طول دوران پهلوی‌ها به آن ضربه‌های سخت زده و لجنزاری از آلودگی اخلاقی غربی را به درون زندگی مردم متوسّط و بخصوص جوانان کشانده بود، ولی رویکرد دینی و اخلاقی در جمهوری اسلامی، دلهای مستعد و نورانی بویژه جوانان را مجذوب کرد ... مساجد و فضاهای دینی رونقی بی‌سابقه گرفت. صف نوبت برای اعتکاف از هزاران جوان و استاد و دانشجو و زن و مرد و صف نوبت برای اردوهای جهادی و جهاد سازندگی و بسیج سازندگی از هزاران جوان داوطلب و فداکار آکنده شد. نماز و حج و روزه‌داری و پیاده‌روی زیارت و مراسم گوناگون دینی و انفاقات و صدقات واجب و مستحب در همه‌جا بویژه میان جوانان رونق یافت و تا امروز، روزبه‌روز بیشتر و باکیفیّت‌تر شده است. و اینها همه در دورانی اتّفاق افتاده که سقوط اخلاقی روزافزون غرب و پیروانش و تبلیغات پُرحجم آنان برای کشاندن مرد و زن به لجنزارهای فساد، اخلاق و معنویّت را در بخشهای عمده‌ی عالم منزوی کرده است؛ و این معجزه‌ای دیگر از انقلاب و نظام اسلامی فعّال و پیشرو است.
تامین منافع ملی ایران یا آمریکا؟ رهبر معظم انقلاب یک هفته پیش گفتند : "یکی از خواسته‌های استکبار به طور کلّی ــ از جمله در رأسِ استکبار، دولت آمریکا ــ از مسئولان همه‌ی کشورها، از جمله از مسئولان جمهوری اسلامی این است که وقتی راجع به مسائل گوناگون کشور فکر میکنند، طرّاحی میکنند، نقشه‌کشی میکنند، یک نگاهی هم به منافع آمریکا داشته باشند، ملاحظه‌ی آمریکا را هم بکنند؛ این درخواست آنها است. ما که خب مستقیم ارتباطی نداریم [امّا] از طُرق مختلف این را به مسئولان ما تفهیم میکنند. در این سالهای متمادی ما نمونه‌های متعدّدش را دیدیم که بیایند واسطه بشوند در فلان قضیّه‌ی اقتصادی، فلان قضیّه‌ی فرهنگی، فلان مسئله‌ی سیاست خارجی، که شما  که میخواهید این کار را بکنید، این را تغییر بدهید، به این نحوه عمل کنید که آمریکا هم یک سودی ببرد؛ این یکی از خواسته‌های آمریکا است! من عرض میکنم این تهدیدِ مردم‌سالاری است؛ اگر مسئولان کشور ما در هر دوره‌‌ای به این توقّع بیجای آمریکایی‌ها گوش فرابدهند، مردم‌سالاری کشور و جمهوریّت کشور را تهدید کرده‌اند. چرا؟ برای خاطر اینکه مردم به ما رأی دادند، ما را سر کار آوردند، برای اینکه برای منافع آنها کار بکنیم؛ نه‌اینکه منافع آمریکا را مورد نظر قرار بدهیم. آن کسانی که در مسائل فرهنگی، در مسائل اقتصادی، در مسئله‌ی تورّم، در مسئله‌ی تولید، در مسئله‌ی ارز، در مسائل فرهنگی، در مسئله‌ی حجاب و غیره تصمیم میگیرند، توجّه داشته باشند که ملاحظه‌ی خواسته‌ی آمریکا، مواضع آمریکا و مواضع صهیونیست‌ها را نکنند، ملاحظه‌ی منافع کشور را بکنند، ملاحظه‌ی منافع جمهوری اسلامی را بکنند."
7.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یکی از روش های تامین منافع آمریکا و تخریب منافع ملی طرح دوگانه مقاومت یا رفاه اقتصادی است مطلبی که سازندگان این دوگانه در پی جا انداختن آن در بین مردم هستند این است که جمهوری اسلامی یا باید به فکر ایدئولوژی های جنگ افروزانه و قدرت طلبی منطقه ای خودش باشد و مردمش را در فقر و تورم و نابسامانی فرو ببرد و یا اینکه دست از این توسعه طلبی های بیهوده بردارد و به رفاه مردم کشور فکر کند و با تعامل برابر و صلح طلبانه! با قدرت های جهانی وضعیت داخلی را سامان دهی کند. ادامه یادداشت در پست بعدی👇👇👇
اما ما فراموش نمیکنیم که بد ترین وضعیت های اقتصادی و رفاهی ما بلافاصله پس از اوج تعامل و مذاکره و گفتگو با امریکا برای مردم و در چه شرایطی چه نسبتی با سیاست های بانک جهانی پیش آمد و در دوره هایی که نگاه انقلابی و ضد استکبار حاکم بر کشور بود وضعیت معیشت مردم نیز چه شرایطی پیدا کرد. اساسا واقعیت ماجرا این است که تامین منافع ملی نه تنها در تعارض با ایدئولوژی نظام اسلامی نیست بلکه هر جایی که مشکلات اقتصادی و معیشتی هم وجود دارد ناشی از همان نسخه های آمریکا پسند مسئولین و کارشناس های غرب زده ما است برای نمونه میتوان بررسی کرد که در اکثر دولت ها سکان کلیدی ترین مراکز اقتصادی ما در دست چه جریان فکری و سیاسی بوده است؟ آیا آنها در اظهار نظزهاشان به دنبال رفاه اقتصادی بوده اند و یا تقویت مقاومت و استکبار ستیزی؟ و نتیجه عملکرد آنها چه بوده است. پس ما را فریب ندهید دوگانه اصلی این است ۱-اجرای سیاست ها و تصمیمات با هدف تامین منافع آمریکا و تخریب منافع ملی وهمزمان سر خم کردن مقابل مستکبران و تضعیف جایگاه جهانی و منطقه ای کشور و یا ۲-تامین منافع ملی ارتقا رفاه و سطح معیشت عمومی و پافشاری بر وظایف ذاتی تقویت جبهه مقاومت و استکبار ستیزی که در تار و پود انقلاب اسلامی مردم ایران ریشه دارد.
این پیروزی غزه نتیجه مقاومت است و سوریه‌ای فعلی نتیجه سازش هردو هزینه دارد اما هزینه سازش بیش از چالش و مقاومت است مجدد برخی سست عنصرها در داخل طبل مذاکره با آمریکا می‌زنند و دوباره درپی سازش‌اند آن هم در این وانفسای سازش و پیروزی چالش و لا یُلدَغُ من جُحر مرّتین ❌ نتانیاهو در سال 2023: حماس در غزه وجود نخواهد داشت. ✳️ نتانیاهو در سال 2025: منتظر پاسخ حماس به پیشنهاد آتش بس هستیم. به نقل از کانال رقعه و انتفاضه فلسطین
هدایت شده از قرارِ تماشا
مخاطبان عزیز قرارتماشا سلام به لطف خدا پادکست ضدقهرمان در جشنواره پادکست فارسی به بخش برگزیده مردمی رسیده است. برای اینکه ضدقهرمان در بخش مردمی برگزیده بشه در لینک زیر وارد بشید و شماره ۳۲ لیست به نام ضدقهرمان رو انتخاب کنید . https://podcastfestival.ir/poll همراهی شما افتخار ماست . از آنهایی که قلبشون برای جنگیدن با ضدقهرمان های زندگی می‌تپد بخواهید تا در این راه با ما همراه باشند . 🆔https://eitaa.com/ghararetamasha
ما از شرّ رضا خان و محمد رضا خلاص شدیم، لکن از شرّ تربیت‌یافتگان غرب و شرق به این‌ زودیها نجات نخواهیم یافت. اینان برپادارندگان سلطه ابرقدرتها هستند و سر سپردگانی می‌باشند که با هیچ منطقی خلع سلاح نمی‌شوند. ۷ دی ۱۳۶۰
بخشی از کتاب غرب زدگی نوشته مرحوم جلال آل احمد که در سال ۱۳۴۱ نوشته شده است اما بخش مهمی از این شرایط تاسف باری که ایشان از 3 قرن قبل در زمینه غربزدگی ذکر میکندرا هم اکنون نیز بین روشنفکران،نخبگان سیاسی و علمی،دانشگاهیان و نویسندگان و هنرمندان و اهالی رسانه ما به وضوح میتوان مشاهده کرد.👇 (قابل تذکر است این کتاب در سال 1342 توقیف میشود به راستی چه چیزی در این کتاب هست که موجب توقیف آن شد؟) دو روی سکه نگاه به غرب در بین ما ایرانیان رفت و آمد با غرب در زندگی ملتی که می‌خواسته هر روز از روز پیش بهتر بزید(زندگی کند) و بیشتر بداند و آرام‌تر بمیرد امری عادیست هیچ واقعه خارق عادتی نیست. رفت و آمد با همسایگان دور و نزدیک است پوشش و جستجوی وسیع‌تری از بشریت است در حوزه‌های وجودی دیگر. اما عجیب اینجاست که این توجه به غرب تا حدود ۳۰۰ سال پیش همیشه یک رو داشته، یک علت داشته و یک جهت. روی کینه ،حسد یا رقابت و در این ۳۰۰ سال اخیر علت دیگر و جهت دیگر و روی دیگر یافته است روی حسرت و اسف و عبودیت. پیش از این سه قرن اخیر ما همیشه به غرب حسد برده‌ایم یا کینه ورزیده‌ایم یا با غرب به رقابت برخاسته‌ایم به علت سرزمین‌های آباد، بندرهای شلوغ و شهرهای آرام و باران‌های مداومش در تمام آن دوره‌ها که گذشت ما نیز خود را مستحق می‌دانسته‌ایم به داشتن چنین نعماتی و بر حق می‌دانسته‌ایم سنت خود را و معتقدات خود را و به آنها کافر می‌گفته‌ایم گمراهشان می‌دانسته‌ایم و گرچه حتی در متن تعصب زرتشتی ساسانیان به علمای ایشان که از اسکندریه و قسطنطنیه می‌گریختند پناه می‌داده‌ایم اما آنچه مسلم است اینکه آنها را همیشه به ملاک‌های خود می‌سنجیده‌ایم کار را گاهی به جایی می‌رسانده‌ایم که مال و جانشان را حلال می‌دانسته‌ایم و هم از این رو بوده است که تا توانسته‌ایم دستبردی به آن سو زده‌ایم و به هر صورت این همه رقابت و حسد و کینه برای ما موجهی یا محرکی بوده است تا نقش برجسته خشن آشوری را نرمش دهیم و به طول و عرضش بیفزاییم و سدر را از لبنان بیاوریم و طلا را از لیدیا و ارسطو را در قرون وسطای تاریک فرهنگ ترجمه و تبلیغ کنیم و نظام لژیونرهای رومی را بپسندیم و یا شهرسازی شان را بیاموزیم. هرچه هست در این داد و ستد ۲۰۰۰ ساله با غرب با همه شکست‌ها و بردها و تخریب‌هایش از دو طرف که خود رمزی از زندگیست جمعاً برد با هر دو طرف بوده است هیچ کدام چیزی نباخته ایم و اگر نه معامله دو دوست را داشته ایم، مسلماً مقابله دو حریف را نیز داشته‌ایم و چه بهتر از این؟ ابریشم را داده‌ایم و نفت را هند را معبر بوده ایم و زردشت و مهر را، در ترکش اسلام تا آندلس سفر کرده ایم، دستار هندی و خراسانی بر سر پیشوایان اسلام نهاده ایم و فره ایزدی را به هاله بدل کرده ایم و دور صورت مقدسان مسیحی و اسلامی نهاده‌ایم و بسیاری بده بستان‌های دیگر اما در این دو سه قرن اخیر روی دیگر سکه را داشته‌ایم بله حسرت و آه و اسف را می‌گویم اکنون دیگر احساس رقابت در ما فراموش شده است و احساس درماندگی به جایش نشسته و احساس عبودیت. ما دیگر نه تنها خود را مستحق نمی دانیم یا بر حق(نفت را می برند چون حق شان است و چون ما عرضه نداریم سیاستمان را می¬گردانند چون خود ما دست بسته‌ایم آزادی را گرفته‌اند چون لیاقتش را نداریم که اگر در پی توجیه امری از امور معاش و معاد خودمان نیز باشیم به ملاک‌های آنان ارزشیابی می‌کنیم و به دستور مستشاران و مشاوران ایشان. همان جور درس میخوانیم همان جور آمار می‌گیریم همان جور تحقیق می‌کنیم این‌ها به جای خود چرا که کار علم روش‌های دنیایی یافته و روش‌های علمی رنگ هیچ وطنی را بر پیشانی ندارد اما جالب این است که عین غربی‌ها زن می‌بریم عین ایشان ادای آزادی در می آوریم و لباس می‌پوشیم و چیز می‌نویسیم و اصلاً شب و روزمان وقتی شب و روز است که ایشان تایید کرده باشند جوری که انگار ملاک های ما منسوخ شده است.حتی از اینکه زاییده اعور (یک چشم)ایشان باشیم به خود می¬بالیم بله اکنون از آن دو حریف قدیم چنین که می¬بینید عاقبت یکی جاروکننده میدان از آب درآمده است و آن دیگری صاحب معرکه است و چه معرکه‌ای! معرکه اسافل اعضا(ناسزاهای رکیک) و تحمیق و تفاخر و تخرر(خود را به خری زدن) تا نفت را بار بزنند و مگر در این دو سه قرن اخیر چه رویداده است چه‌ها پیش آمد تا روزگار چنین وارونه شد بازگردیم به تاریخ.
رونمایی از مستند بذر امید اثری برگزیده جشنواره سما (۱۴۰۳) گزارشی از اردوی دختران نوجوان در شهر اصفهان در این مستند خواهید دید که چگونه دختران نوجوان اصفهانی تنها با چند ساعت دیدن واقعیت های کشور، تحلیل متفاوتی از اتفاقات کشور پیدا می کنند. این اثر جمعه این هفته ۵ بهمن ماه ساعت ۱۰ صبح در سالن تاریخی سعدی واقع در حوزه هنری اکران خواهد شد. بعد از تماشای این مستند حتما حال شما خوب خواهد شد🙂 🔻۳ روز تا رونمایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رونمایی و اکران بذر امید جمعه ۵ بهمن ماه ساعت ۱۰ صبح سالن سعدی، حوزه هنری روایتی شنیدنی از گروهی از دختران نوجوان شهر اصفهان 🔻۲ روز تا رونمایی
در برابر قانون چند چندیم؟ اینکه آدم بنشیند در برابر یک خبرگزاری امریکایی بگوید حجاب در ایران قانون است و با اینکه عده ای آن را نقض میکنند ولی حکومت تصمیم گرفته به زنان فشار وارد نکند چه معنی دارد؟چرا معاون بالاترین مقام اجرایی کشور باید چنین نگاهی به قانون شکنی داشته باشد؟آیا هیچ رییس جمهور یا معاون دیگری را سراغ داریم که اینگونه مقابل یک رسانه و شبکه خبری بین المللی از قانون شکنی در کشورش خوشحال باشد؟اگر ما از کم توجهی به قانون در کشور سخن میگوییم بخشی از این مسئله ناشی از همین نوع نگاه به قانون است گویی قانون یک سلیقه کم اهمیت شخصی و دل بخواهی است که گاهی میتواند نقض هم بشود و مشکلی بوجود نیاید و تازه برای موجه بودن بیشتر بعد از این حرف بگوییم این قانون شکنی با رضایت مسئولان عالی کشور در حال انجام است! ادامه در پست بعدی👇👇👇
در برابر قانون چند چندیم؟ اینکه آدم بنشیند در برابر یک خبرگزاری امریکایی بگوید حجاب در ایران قانون است ولی عده ای آن را نقض میکنند و حکومت تصمیم گرفته به زنان فشار وارد نکند چه معنی دارد؟چرا معاون بالاترین مقام اجرایی کشور باید چنین نگاهی به قانون شکنی داشته باشد؟آیا هیچ رییس جمهور یا معاون دیگری را سراغ داریم که اینگونه مقابل یک رسانه و شبکه خبری بین المللی از قانون شکنی در کشورش خوشحال باشد؟اگر ما از کم توجهی به قانون در کشور سخن میگوییم بخشی از این مسئله ناشی از همین نوع نگاه به قانون است گویی قانون یک سلیقه کم اهمیت شخصی و دل بخواهی است که گاهی میتواند نقض هم بشود و مشکلی بوجود نیاید و تازه برای موجه بودن بیشتر بعد از این حرف بگوییم این قانون شکنی با رضایت مسئولان عالی کشور در حال انجام است!به نظر میرسد واقعا نیاز داریم در باب مفهوم و فلسفه قانون یک بازنگری جدی داشته باشیم الان به وضعیتی رسیده این که هم قانون گذار و هم مجری قانون به گونه ای به آن نگاه میکنند که عدول از قانون مسئله نامطلوب چندانی نیست این شرایط بسیار برای هرج و مرج و بی سامانی مناسب است تا پیشرفت و رشد مردم و جامعه چرا که هر ناهنجاری میتواند در جامعه رواج پیدا کند و وقتی قانون در پی مقابله با آن بر می آید قانون گذار امید چندانی به تاثیر گذاری قانونی که مینویسد ندارد و مجری میداند که اگر قانون را هم اجرا نکرد مشکلی پیش نمی آید پس این شرایط بهترین وضعیت برای تهاجم انواع و اقسام ناهنجاری ها ،ضد ارزش ها موارد آسیب زننده به فرهنگ ملی و دینی است. این شرایط زاییده مغالطه فرهنگ سازی نیز هست که میگوید قانون نمی‌تواند بر فرهنگ جامعه اثر کند و فرهنگ را با ابزار فرهنگ سازی باید تقویت کرد متاسفانه مدافعان حجاب نیز با قبول تلویحی این گزاره ها قانونی نوشته اند که بیشتر شبیه توصیه های اخلاقی است تا قانون و در تلاش هستند که با سینما و کارهای فرهنگی با ناهنجاری در جامعه برخورد کنند. در صورتی که برقراری هز نظمی در یک جامعه انسانی به زور قانون هم احتیاج دارد خود دین مبین اسلام هم به زور اعتقاد دارد تعزیرات دینی پس چیست ایا حد سرقت و یا مصرف شراب به نوعی فشار بر مردم و زور نیست؟ پس چرا اسلام آن را لازم میداند؟