هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🌳🌳🍃✿══┅─
❀◁(6).. از خوردن غذاهاى غلیظ مانند کلهپاچه، گوشت گاو، خامه، ماست ترش و ... خودداری شود.
❀◁(7).. مرسومات تغذیه ای امروزی بهار •آجیل های بوداده؛ شیرینی های قنادی؛ شکلات و کاکائو و ...؛ انواع پلوها و چلوها با خورش های گوشتی و کباب ها و ...• همه و همه در جهت بدتر شدن اوضاع بهاری بدن عمل می کند و باید از آنها پرهیز کرد.
❀◁(8)..غذاهایی مانند فست فودها در بهار هم مثل همیشه در فتنه انگیزی بدنی نقش ویژه ای دارند.
─┅══༅𖣔1⃣9⃣𖣔༅══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🌳🌳🍃✿══┅─
🥗◁#بایسته_های_تغذیه_ای_در_بهار
❖◁{1}… در بهار باید مقدار غذا را کم کرد. پرخوری همیشه مضر است و در بهار، ضرری دو چندان دارد.
❖◁{2}… در این فصل بهتر است از غذاهایی با طبع سرد استفاده کرد تا رقّت اخلاط را تعدیل و حرکت آنها را کند کنند
❖◁{3}…در اين فصل باید بيشتر از غذاهایی استفاده کنیم كه ارزش غذايى كمى دارند، یعنی شکم پر کن هستند، مثل میوه ها، سبزیجات، سالادهای ساده، آش ها و شورباها و سوپ های مناسب.
─┅══༅𖣔2⃣0⃣𖣔༅══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🌳🌳🍃✿══┅─
❖◁{4}…یکی از این دستورات طبی که در گذشته بسیار مرسوم بوده استفاده از آش های طبی است که در مناطق مختلف کشور به شکل های مختلف تهیه می شده معمولا باعث ایجاد لینت مزاج نیز می گشته است.
🍃 این آش ها معمولا ساده، بدون گوشت و حاوی چاشنی های مناسب برای فرونشاندن گرمای بدن هستند.
♢ در این آش ها از سبزی های خودروی بهاری به تناسب مناطق مختلف استفاده می شود چراکه اهل نظر اعتقاد دارند که سبزی های خودروی بهاری، نقش مهمی در کنترل مشکلات این فصل دارند.
#اللّهمَّ_عَجِّلْ_لِوَلِیِّک_الفَرَج
پایان قسمت سوم
─┅══༅𖣔2⃣1⃣𖣔༅══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
┄┅════✧✿﷽✿✧════┅┄
🪴#وعده_صادق_ایران_مقتدر_سپاه_دلاور
🕯#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─┅══✿🍃🌳🌳🍃✿══┅─
🔍☆◁#کنفــــــــرانس
📖☆◁#تدابیر_فصل_بهار_در_طب_سنتی_و_اسلامی
📖☆◁#قسمت چهارم
─┅══✿🍃🌳🌳🍃✿══┅─
◁جناب استاد #حســـامی
۞◁سوال
🆔 @ilyan313
🗒تاریخ #سه شنبه 1403/01/28
⏰ساعت:18/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی#عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @tebammareyon
🚫#کپی برداری از #نام_ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها و#گپشن ها و#بنرهای #اتحادیه
#عماریون بدون اجازه و به هرنحوی#شرعا_جایز_نیست_و_حق_الناسه
─┅════༅𖣔🌺𖣔༅════┅─
🔮#اتحادیه_عماریون
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🌳🌳🍃✿══┅─
🥗◁البته باید توجه داشت که اگر با خوردن میوه ای دچار خشکی دهان، نفخ، آروغ و مانند آن شدید، به مصرف آن ادامه ندهید
❖◁{5} و سراغ میوه ها و سبزی هایی بروید که با مصرف آنها، احساس نشاط و سبکی می کنید.
🌱 انجام فعالیت بدنی بیش از حد و استحمام طولانی و خیلی گرم و سونا نیز مضر است.
─┅══༅𖣔2⃣2⃣𖣔༅══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅════✿🍃🌳🌳🍃✿════┅─
❖◁{6}…در این فصل بهتر است از شربت هاى خنک مثل شربت غوره، شربت ریواس، شربت زرشك، شربت آب لیمو، سکنجبین ،شربت گلاب به همراه لیمو ترش ؛کاهو سکنجبین و شربت انار استفاده شود
❖◁{7}…استفاده از عرقهای گیاهی مثل عرق بید، عرق خطمی، مخلوط مساوی عرق های شاه تره و کاسنی به جای آب آشامیدنی مفید است.
─┅════༅𖣔2⃣3⃣𖣔༅════┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅════✿🍃🌳🌳🍃✿════┅─
❖◁{8}…دمنوش سنبلالطیب به همراه لیمو امانی و بهار نارنج خاصیت آرامش بخشی دارد
🌱 و مصرف آن در فصل بهار شب ها قبل از خواب بسیار موثر است.
─┅════༅𖣔2⃣4⃣𖣔༅════┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅════✿🍃🌳🌳🍃✿════┅─
🪴◁در فصل بهار یکی از شایعترین عارضهها، بروز کهیر، آلرژی و خارش پوست است
❖◁{9}… و بر اساس دیدگاه طب سنتی مصرف برخی دمنوشهای گیاهی مانند نعناع، ریحان، گل سرخ، رزماری و آویشن و حجامت در کاهش عوارض آن موثر هستند.
─┅════༅𖣔2⃣5⃣𖣔༅════┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅════✿🍃🌳🌳🍃✿════┅─
❖◁{10}…مصرف گیاه خرفه به عنوان سبزی خوردن در وعدههای غذایی،
🌱 تاثیر بسیار زیادی در درمان، خارشهای فصل بهار و از بین رفتن تلخی دهان دارد.
─┅════༅𖣔2⃣6⃣𖣔༅════┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅════✿🍃🌳🌳🍃✿════┅─
🪴◁براساس متون طب سنتی ایران، در فصل بهار، پوشیدن لباسهایی با جنس کتان بهترین نوع پوشش است. چرا که این نوع پارچه به لحاظ مزاج و طبع، سازگاری زیادی با فصل بهار دارد.
❀ اگر تدابیر هر فصل از جمله بهار، با شیوه های مورد توصیه متون طب سنتی انجام شوند؛ بهاری خوش آیند را سپری خواهیم نمود و برای تابستانی کم دردسر و بدون بیماری آماده خواهیم شد
🍃 در واقع، تدابیر صحّی هر فصل، از فصل پیش از آن آغاز می شود.
#اللّهمَّ_عَجِّلْ_لِوَلِیِّک_الفَرَج
پایان
─┅════༅𖣔2⃣7⃣𖣔༅════┅─
هدایت شده از بیسیمچی
┄┅════✧✿﷽✿✧════┅┄
❥︎#هشتم_شوال_تخریب_قبور_مطهر_بقیع
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕯#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─┅═══✿❥︎🕋🕋❥︎✿═══┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#تخریب_بقیع
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
۞◁سوال
🆔@ilyan313
🗓تاریخ:#چهارشنبه1403/01/29
⏰ســــاعت:17/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #نام_ابتکارات
#طراحی_و_تنظیمات_کنفرانس ها_کپشن ها و#بنرهای_اتحادیه
#عماریون_بدون_اجازه_و_به_هر_نحوی_شرعا_جایز_نیست_و_حق_الناسه
─┅═══༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅═══✿❥︎🕋🕋❥︎✿═══┅─
✪◁بقیع، جنة البقیع یا بقیع الغَرقَد •نام بقیع پیش از ظهور پیامبر اسلام، مهمترین قبرستان مسلمانان در مدینه بوده و بنابر روایات اسلامی، مورد توجه ویژه حضرت محمد صلوات الله علیه بوده است.
❏ بقیع، محل دفن چهار تن از امامان معصوم و بسیاری از صحابه و تابعین است. تا پیش از تخریبها در سال ۱۲۲۰ق و سرانجام ۱۳۴۴ق به دست وهابیان، بقعههایی بر قبور ائمه بقیع و دیگران وجود داشته است.
❖ بنابر گزارشها، بارگاه امامان شیعه، بیتالاحزان و چند بقعه دیگر، در سال ۱۲۹۷ق در قبرستان بقیع پابرجا بوده است. این بناها پس از تخریب اول، و در پی بازپسگیری مدینه از وهابیان، بنابر دستور محمود دوم، سلطان امپراتوری عثمانی، در سال ۱۲۳۴ق ساخته شده بود
─┅═══༅𖣔1⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅════✿❥︎🕋🕋❥︎✿════┅─
❥︎◁چنانکه مراد میرزا، فرزند عباس میرزا •۱۱۶۸-۱۲۱۲ش• و مشهور به حسام السلطنه، در کتاب خود نوشته، دستکم تا سال ۱۲۹۷ق، در بقعه امام حسن علیه السلام، امام سجاد علیه السلام ، امام باقر علیه السلام و امام صادق علیه السلام در قبرستان بقیع، علاوه بر محراب، ضریح چوبی سبزرنگی وجود داشته و بیتالاحزان منسوب به حضرت زهرا سلام الله علیه پشت بقعه چهار امام شیعه بوده است.
❍ بنابر سفرنامه ایازخان قشقایی، صندوقدار ایل قشقایی که در سال ۱۳۴۱ق، یعنی دو سال پیش از تخریب کامل بقیع نوشته شده، مزار چهار امام شیعه، در یک بقعه بوده اما قبر هر کدام، معلوم بوده است.
★ ایازخان قشقایی همچنین از وجود بقعههای ابراهیم فرزند پیامبر و عبدالله بن جعفر طیار در بقیع سخن گفته و در کوچهای نزدیک بقیع، بقعههایی منسوب به صفیه عمه پیامبر، عاتکه بنت عبدالمطلب، ام البنین مادر حضرت عباس و چند تن دیگر از بنی هاشم را دیده است
─┅════༅𖣔2⃣𖣔༅════┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅════✿❥︎🕋🕋❥︎✿════┅─
✪◁مظفر اعلم، نماینده دولت ایران در جده، در نامهای خطاب به کمیسیون دائمی حج در ۲۱ آذر ۱۳۳۰ش نوشته، بقیع بعد از تخریب توسط وهابیان در سال ۱۳۴۴ق، قبرستانی است که تمامی ساختمانهای قبور ائمه، خراب شده و قبور بزرگان دین مشخص نیست.
❏ وی در همین نامه بر لزوم جلب موافقت دولت عربستان برای ساختن دیواری با پنجرههای آهنی در اطراف محوطه قبور چهار امام شیعه تاکید کرده است.
❖ با این حال رسول جعفریان معتقد است ملاقات شیخ عبدالرحیم صاحب فصول حائری، از علمای تهران، با ملک عبدالعزیز سعودی، موجب شده است بخشی از بقیع که قبور چهار امام شیعه در آن است، مانند بخشهای دیگر بقیع تسطیح نشده و دستکم محل دقیق قبور ائمه علیه السلام ، همچنان مشخص باشد
─┅════༅𖣔3⃣𖣔༅════┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅════✿❥︎🕋🕋❥︎✿════┅─
❥︎◁پس از تخریب بقیع و دیگر اماکن مقدس اسلامی، تلاشهایی از سوی دولت ایران و افغانستان، و نیز عالمان شیعه در نجف، قم، هند و پاکستان برای بازسازی بقعهها بر فراز قبور بقیع صورت گرفت، اما هیچکدام به نتیجهای نرسید و حتی ساختن دیواری در اطراف قبور چهار امام شیعه در بقیع و نیز ایجاد سایبانی بر فراز آن نیز به رغم موافقت اولیه دولت تازهتأسیس سعودی، هیچگاه به نتیجه نرسید.
❍ با این حال دیوار قبرستان بقیع، در دوران ملک فهد بن عبدالعزیز بازسازی شد و سپس در سالهای ۱۴۱۸ تا ۱۴۱۹ق، مسیرهای درون بقیع برای رفت و آمد زائران سنگفرش شد.
★ بر اساس گزارشهای مختلف، امروزه افراد منسوب به ادارهای با عنوان «امر به معروف و نهی از منکر» در دولت عربستان سعودی، نزدیک ورودی اصلی بقیع مستقر شده و از نزدیک شدن زائران به قبور و تبرک جستن به آنها جلوگیری میکنند. هماکنون، مدفن امامان شیعه در بقیع و همچنین قبر بزرگان صدر اسلام، جز تکههای سنگ، هیچ نشانهای ندارد. امروزه وضعیت بقیع در مقایسه با سالهای ابتدایی پس از تخریب کامل، مناسبتر گزارش شده است
─┅════༅𖣔4⃣𖣔༅════┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅═══✿❥︎🕋🕋❥︎✿═══┅─
✪◁در سال ۱۲۲۰ق، وهابیان پس از یک سال و نیم محاصره و در نتیجه شیوع قحطی در مدینه، شهر را به دست گرفتند.
❏ بنابر منابع موجود، سعود بن عبدالعزیز، پس از تسلیم شدن مدینه، همه اموال موجود در خزانههای حرم نبوی را توقیف کرد و همچنین دستور ویران کردن همه بناها و گنبدهای مدینه و از جمله قبرستان بقیع را صادر کرد. بر همین اساس، بارگاه چهار امام شیعه و همچنین گنبد منسوب به حضرت فاطمه سلام الله که بیت الاحزان خوانده میشد، در حمله نخست وهابیان در سال ۱۲۲۰ق از میان رفت، و یا دچار خسارت جدی شد.
❖ پس از این رخداد، دولت عثمانی، لشکری را برای تصرف مدینه و بازپسگیری آن از وهابیان فرستاد و در ذیالحجة ۱۲۲۷ق، حکومت بر مدینه را پس گرفت. بر همین اساس، محمود دوم، سیامین سلطان عثمانی، در سال ۱۲۳۴ق دستور بازسازی بارگاهها را صادر کرد.
─┅═══༅𖣔5⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅════✿❥︎🕋🕋❥︎✿════┅─
❥︎◁وهابیان بار دیگر در صفر ۱۳۴۴ق به مدینه حمله کردند. در این حمله، خسارتهایی به حرم نبوی و اماکن مذهبی وارد شد. هفت ماه بعد، در رمضان ۱۳۴۴ق، شیخ عبدالله بن بُلَیهد •۱۲۸۴-۱۳۵۹ق • که از سال ۱۳۴۳ تا ۱۳۴۵ق، قاضی القضات مکه بود، وارد مدینه شد و با استفتائی از مفتیان مدینه، حکم تخریب قبور را دریافت کرد
❍ بدین ترتیب در ۸ شوال ۱۳۴۴ق، بقعههای بقیع تخریب شد. بر اساس اسناد موجود، پس از تخریب، ملک عبدالعزیز، پادشاه عربستان، در نامهای به تاریخ ۱۲ شوال ۱۳۴۴ق خطاب به عبدالله بن بلیهد، اقدامات وی در این باره را تحسین کرد
─┅════༅𖣔6⃣𖣔༅════┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅════✿❥︎🕋🕋❥︎✿════┅─
✪◁تخریب اماکن مقدس مسلمانان در مکه و مدینه، و مخصوصا تخریب بقیع، از همان ابتدا اعتراضات گستردهای را در میان شیعیان برانگیخت.عالمانی مانند سید ابوالحسن اصفهانی، شیخ محمد خالصی، و سید حسن مدرس، به تخریب بقیع واکنش نشان دادند و خواستار برخورد قاطع با عوامل تخریب قبور اماکن مقدس شدند.
❏ سید حسین طباطبایی قمی، مشهور به آیت الله قمی نیز از جمله مراجع شیعه بود که تا سالها پس از تخریب قبور بقیع، به دنبال بازسازی قبور ائمه در بقیع بود و وزارت خارجه ایران برای تأمین خواسته وی، به مذاکره با دولت عربستان سعودی پرداخت.
❖ مسلمانان ساکن در نقاط مختلف اتحاد جماهیر شوروی سابق، و همچنین مسلمانانی از کشورهای ترکیه، افغانستان، چین و مغولستان، با ارسال پیامهایی خواستار حفظ و حراست از اماکن مقدس در مکه و مدینه شدند.
─┅════༅𖣔7⃣𖣔༅════┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅════✿❥︎🕋🕋❥︎✿════┅─
❥︎◁در سال ۱۳۰۴ش، دولت ایران با صدور بیانیهای، شنبه ۱۶ صفر ۱۳۴۴ق •۱۴ شهریور ۱۳۰۴ش • را عزای عمومی اعلام کرد و بدین ترتیب، مردم در تهران به برگزاری مراسم سوگواری پرداختند.
❍ برخی منابع، از برگزاری اجتماعی چندین دههزار نفره در اطراف دروازه دولت تهران خبر دادهاند که در اعتراض به اهانت وهابیان به اماکن مقدس مدینه برپا شده بود
★ در سال ۱۳۰۴ش، دولت ایران با صدور بیانیهای، شنبه ۱۶ صفر ۱۳۴۴ق •۱۴ شهریور ۱۳۰۴ش• را عزای عمومی اعلام کرد و بدین ترتیب، مردم در تهران به برگزاری مراسم سوگواری پرداختند. برخی منابع، از برگزاری اجتماعی چندین دههزار نفره در اطراف دروازه دولت تهران خبر دادهاند که در اعتراض به اهانت وهابیان به اماکن مقدس مدینه برپا شده بود.
─┅════༅𖣔8⃣𖣔༅════┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅════✿❥︎🕋🕋❥︎✿════┅─
✪◁دولت ایران در اقدامی دیگر، در ۱۱ اسفند ۱۳۰۴ش، با اتکا به نگرانی از امنیت حجاج، سفر به حجاز را ممنوع اعلام کرد.
❏ در بیانیه رسمی دیگری که در اول تیر ۱۳۰۵ش از سوی دولت ایران صادر شد، جسارت به بقاع متبرکه بزرگان دین در بقیع، موجب تأثر و سوگواری مؤمنان دانسته شده و با یادآوری عدم پایبندی دولت عربستان به جلوگیری از بیاحترامی به عقاید مسلمانان، دعوت ابن سعود را برای شرکت در مجمع عمومی حجاز، رد کرد و بدینصورت به رسمیت شناختن دولت عربستان سعودی را نپذیرفت.
❖ با این حال، پس از آنکه دولت عربستان سعودی در سال ۱۳۰۷ش با ارسال نامهای به کشورهای اسلامی و از جمله دولت ایران، مسئولیت تأمین امنیت حاجیان را به عهده گرفت، در خرداد ۱۳۰۸ش، مراودات میان دولت ایران و عربستان آغاز شد و در نتیجه ممنوعیت رسمی حج پس از ۴ سال برداشته شد.
─┅════༅𖣔9⃣𖣔༅════┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅════✿❥︎🕋🕋❥︎✿════┅─
❥︎◁تخریب بقیع و دیگر اماکن مقدس مسلمانان در مکه و مدینه، واکنش سید ابوالحسن اصفهانی و شیخ عبدالکریم حائری، از بزرگان حوزههای علمیه نجف و قم را برانگیخت و به تعطیلی دروس حوزه و بازار منتهی شد.
❍ محمدحسین کاشف الغطاء، در نامهای خطاب به عبدالله ابن بلیهد، قاضی القضات وهابیان، ضمن بیان مراتب باور شیعیان به توحید، او را به گفتگوی علمی فراخوانده و عدم پاسخگویی را به منزله ضعف استدلال دانسته است.
✪ شماری از فقیهان شیعه، درباره لزوم ساختن مجدد بارگاههای بقیع، فتوا صادر کردهاند؛ از آن جمله، محمد فاضل لنکرانی، ناصر مکارم شیرازی، و لطف الله صافی گلپایگانی، تلاش برای بازسازی قبور ائمه در بقیع را واجب یا واجب کفایی دانسته و سید علی سیستانی، آن را جایز خوانده است.
─┅════༅𖣔🔟𖣔༅════┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅════✿❥︎🕋🕋❥︎✿════┅─
✪◁سید محسن امین، در پی تخریب اماکن مقدس اسلامی به حجاز سفر کرد و به تألیف کتاب کشف الارتیاب پرداخت تا وهابیت، تاریخ آن و اقدامات آنان را شرح دهد.
❏ کتاب مذکور همچنین شامل بیان اعتقادات وهابیان و مطالبی در رد عقاید آنان است و با عنوان تاریخچه نقد و بررسی وهابیها، به فارسی ترجمه شده است.
❖ محمدجواد بلاغی در رساله رد الفتوی بهدم قبور الائمة فی البقیع، به نقد مبانی اندیشه وهابیان درباره تخریب اماکن مقدس پرداخت
و در کتاب دیگری با عنوان دعوة الهدی الی الورع فی الأفعال و الفتوی، به فتوای تخریب بقعههای متبرکه واکنش نشان داد. همچنین شاعران بسیاری، ناخرسندی خود را از تخریب قبور بقیع، در قالب شعر بیان کردهاند
#اللّهمَّ_عَجِّلْ_لِوَلِیِّک_الفَرَج
پایان
─┅════༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅════┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
─┅════✿❥︎🕋🕋❥︎✿════┅─
❥︎◁بیانات مقام معظم رهبری در مورد تخریب بقیع
─┅════༅𖣔🌺𖣔༅════┅─