فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آیا بیماری فراگیر کرونا از حوادث قبل از ظهور است؟
#عموفیدل
🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اولین پیام ويدئويی مهران غفوریان بعد از عمل قلب
🔹همسر مهران غفوریان بازیگر سینما و تلویزیون، ویدیویی از اولین صحبتهای او پس از عمل قلب باز را منتشر کرد.
#عموفیدل
🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
🔴 سید حسن نصرالله: باید در حمایت از آرمان فلسطین موضع گیری کنیم و نباید سکوت کنیم و اگر نمی توانیم موضع گیری کنیم باید در دل خود از آنچه مردم فلسطین در معرض آن هستند متنفر باشیم
🔸️عادی سازی، از بین بردن حتی روحیه تنفر از «اسرائیل» است و یکی از مهم ترین نبردهایی که باید در آن بجنگیم، مقابله با عادی سازی از طریق تحریم و ابراز عقیده است
🔸️آمریکا و برخی رژیمهای عربی میخواهند حتی انکار قلبی «اسرائیل» را در میان مردم ما از بین ببرند.
#عموفیدل
🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
امروز لحظه جالبی در تلویزیون دولتی TGRT ترکیه رخ داد، مجری می گوید:
«از آنجایی که ارمنستان فرصت پرداخت 50 میلیارد دلار غرامت به آذربایجان را ندارد، در ازای آن باید مناطق استراتژیک و راهبردی زنگزور را بدهند و راهی هم ندارند جز دادن این مناطق!»
یکی زودتر ترمز این خردوغان رو بکشه!
تا کار دست خودشو الهام علیف نداده!
#عموفیدل
🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حاجیاف: قلب ترکیه در هنگام نبرد قرهباغ در آذربایجان میتپید
🔹حکمت حاجیاف، معاون رئیس جمهوری آذربایجان امروز طی سخنانی در مراسم افتتاحیه همایش رسانه شورای ترک در استانبول با اشاره به حمایت ترکیه از آذربایجان به ویژه در دوره آزادسازی منطقه قرهباغ از اشغال ارمنستان گفت: از حمایتهای سیاسی معنوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و کشور ترکیه قدردانی در آن دوره قدردانی میکنیم. قلب ترکیه به ویژه در جریان این نبرد در آذربایجان میتپید.
🔸حاجیاف گفت: 2020 سال مهمی برای مردم آذربایجان است. پس از 30 سال حسرت قرهباغ به پایان رسید. مردم در کنار رئیس جمهورمان مبارزه در راه وطن خود را آغاز و با شعار قرهباغ متعلق به آذربایجان است اراضی اشغال شده را آزاد کردند.
🔹معاون رئیس جمهوری آذربایجان تاکید کرد: حمایت کشورهای ترک در عرصه بینالمللی به ویژه در رسانههای اجتماعی ما را خوشحال کرد. رسانههای ترکیه در بازتاب صدای آذربایجان به جهانیان نقش مهمی را ایفا کردند
#عموفیدل
🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
الهام علیف رئیس جمهور باکو :
تحولات اخیر مربوط به افتتاح کریدور زنگزور نشان میدهد که ما به خواسته خود دست یافتهایم. اگرچه طرف ارمنی در ابتدا در برابر آن مقاومت کرد، اما اکنون با آن موافقت کردهاند. البته خلاصه بگویم، نقش ما در این میان موثر بود.
🔴 آرمن گریگوریان ، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان در واکنش به سخنان علی اف در مورد کریدور زنگزور:
🔹 اظهارات باکو در مورد کریدور حمل و نقل فراتر از چارچوب توافق ها است
🔸ارمنستان در منطقه کریدور حمل و نقل، هیچ موضوعی را مورد مذاکره قرار نداده و نخواهد کرد.
#عموفیدل
🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
#فوری
پس از بازداشت روحانیون سرشناس آذربایجان حجة الاسلام ایلقار ابراهیم اوغلو رئیس جمعیت دینی جمعه آذربایجان و حجة الاسلام شيخ سرادر حاجی حسنلی متعاقبا سایت های مرتبط با این دو شخصیت دینی آذری یعنی دیرلر(ارزشها) و سایت مائده آذ توسط سرویس امنیتی آذربایجان د ت خ مسدود گردید .
همچنین عوامل سرویس آذربایجان به انحاء مختلف قصد ایجاد ارتباط با ادمین های کانالهای نهضتی و انقلابی در شبکه های اجتماعی در کسوت ایجاد دوستی و سپس مسدود کردن یا ضربه زدن دارند، ادمین ها و فعالین فضای مجازی هشیار باشند و از طرفی جبران تعطیلی سایتهای اسلامی را با کار بیشتر داشته باشند
#عموفیدل
🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واکسن اجباری بدون مصوبه قانونی مجلس!
اعمال محدودیت برای کارمندان واکسن نزده از فردا
معاون نوسازی اداری سازمان اداری استخدامی کشور: همه دستگاههای خدمت رسان مکلفاند مفاد بخشنامه واکسیناسیون را اجرا کرده و کارمندان می بایست حتما واکسینه شوند.
#عموفیدل
🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥❌واکسن های آلوده در راه ایران!!!
💯کلیپ مهم برای موافقان و مخالفان واکسیناسیون و توضیحی در مورد واکسیناسیون اجباری!!!
🎥استاد پورآقایی
#واکسن
#واکسیناسیون_اجباری
#عموفیدل
🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
عموفیدل / سعیدیسم 🔆
🎥 اگر مذاکرات دولت روحانی در وین ادامه پیدا میکرد چه فاجعهای برای ایران رقم میخورد؟ 🚨 روایت مصطف
28.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻چگونه ایران میتواند دست برتر را در مذاکرات داشته باشد؟
🔹روایت مصطفی خوشچشم از پشت صحنه مذاکرات وین برای اولین بار در ثریا -قسمت دوم
🔸بسته پدافندی و آفندی ایران در ادامه مذاکرات چه باید باشد؟
🔹پیشنهادهای مهم مهمان برنامه ثریا به دکتر باقری کنی در مذاکرات آتی
#عموفیدل
🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اتفاق عجیب در معارفه استاندار آذربایجان شرقی!
🔹در آیین معارفه «زینالعابدین خرم رضوی» استاندار آذربایجان شرقی با حضور وزیر کشور، یکی از شرکتکنندگان با رفتن بر روی سن، به صورت وی سیلی زد.
🔻گفته می شود ضارب دارای نشان سرهنگ ، فرزند شهید و همرزم استاندار جدید بود که در کارگزینی کار می کرده است.
🎥 تنش در مراسم تودیع و معارفه استاندار آذربایجان شرقی
استاندار جدید سیلی خورد!
🔘 در مراسم معارفه سردار عابدین خرم که صبح امروز با حضور وحیدی وزیر کشور و امام جمعه تبریز برگزار شد، پس از اینکه یکی از شرکت کنندگان در مراسم بنام علیزاده که سرهنگ سپاه عاشورا است با رفتن بر روی سن اقدام به زدن سیلی به صورت استاندار جدید کرد مراسم به تنش کشیده شد
🔹استاندار آذربايجانشرقي پس از اين اتفاق متانت خود را حفظ کرده و از هر گونه واکنشی خودداری کرد.
🔹در نهایت محافظان فرد متعرض را از محل حادثه دور کردند و حضار با سردادن شعار "مرگ بر منافق" و "عابدینخرم حمایتت میکنیم" به حمایت از استاندار جدید خود پرداختند.
#عموفیدل
🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاندار آذربایجان شرقی: من شکایتی از ضارب ندارم
▪️ واکنش استاندار آذربایجان شرقی:
من ایشون رو نمی شناسم ولی او را از جنس همان دشمنانی که در سوریه بودند می دانم ولی می بخشمش!
#عموفیدل
🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
قوانین ضد حجاب در فرانسه
🔹بر اساس قانون جدید در سنای فرانسه، زنانی که کودکان خود را در اردوهای مدرسه همراهی میکنند از داشتن حجاب منع میشوند. همچنین زنان با حجاب نمیتوانند برای دیدن فرزندانشان وارد مدرسه یا مهدکودک شوند.
🔹زنان با حجاب، از مشارکت در هرگونه رویداد ورزشی که فدراسیونهای ورزشی آن را برگزار میکنند منع خواهند شد.
#عموفیدل
🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️اعمال محدودیت برای کارمندان واکسننزده از امروز
🔻معاون فنی مرکز سلامت وزارت بهداشت: از امروز همه سازمانها از حضور کارمندانی که حداقل یک دُز واکسن دریافت نکردهاند، در محل کار جلوگیری خواهند کرد.
🔻شرط فعالیت مشاغل هم از امروز این است که صنوف حداقل دز نخست واکسن کرونا را زده باشند.
#نه_به_واکسن_اجباری
#عموفیدل
🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
عموفیدل / سعیدیسم 🔆
استاندار آذربایجان شرقی: من شکایتی از ضارب ندارم ▪️ واکنش استاندار آذربایجان شرقی: من ایشون رو نم
🔹#سردار_عابدین_خرّم فرمانده سپاه عاشورا، یکی از همان مستشاران ایرانی بود که به مدت شش ماه در اسارت تکفیریها در سوریه به سر برد
#عموفیدل
🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
عموفیدل / سعیدیسم 🔆
حجاب و سیاست
کارشناسان حوزه عفاف و حجاب در میزگردی تبدیل شدن حجاب به مقولهای سیاسی در جامعه را از علل بدحجابی و کارکرد حجاب در بحث حفظ خانواده و آرامش فردی را امری فراموش شده دانستند.
به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، طی سالهای گذشته موضوع «حجاب و عفاف» به موضوعی داغ و بحث برانگیز در جامعه تبدیل و واکنشهای بسیاری از سوی مردم، دغدغهمندان و مسئولان نسبت به وضعیت کنونی حجاب در جامعه مطرح شده است.
از این رو به گفتوگو با «شیدا نیکوروین» مدرس دانشگاه در رشته فقه و حقوق اسلامی، مدیرعامل کانون میثاق و زندگی که در حوزه زنان و خانواده فعالیت دارد و تهیهکننده و کارگردان مستند تلویزیونی «بی مرز با حجاب»، دکتر «زهرا کوهساری» معاون فرهنگی سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، دکتر «فضه سادات حسینی» مجری و گوینده خبر و «زینب هاشمی» کارشناس گردشگری و فردی که متحول شده است، پرداختیم.
موضوع میزگرد و گفتوگوی ما عفاف و حجاب است و به دنبال شناسایی راهکارهای صحیح ترویج عفاف و حجاب در جامعه هستیم. لذا در گام نخست درخواستم از بزرگوران این است که تعریفشان از حجاب، حیا و عفاف را ارائه فرمایند.
کوهساری: ما در تمامی مباحث علمی، با دو بحث اساسی در رابطه با موضوع مواجه هستیم. یکی بحث چیستی و دیگر بحث چرایی موضوع است. چیستی عفاف و حجاب را همه ما بر اساس تعاریفی که وجود دارد، به آن آگاه هستیم. آنچه در قرآن کریم در مورد حجاب، حجاب زن مسلمان و زنان پیامبر آمده است، مبنای چیستی عفاف و حجاب است.
در کنار حجاب، موضوعاتی با عنوان «حیا» و «عفاف» نیز داریم که این موضوعات شامل آقایان و خانمها میشود و رعایت آن تنها بر عهده بانوان نیست. مادامی که زن بخواهد حریم حیا و عفاف را رعایت بکند؛ اما از چشم نامحرمی که آلوده به کید شیطان است، در امان نباشد آن حیا و عفاف نقش بر آب شده است. در مقابل هم، مرد اگر بخواهد حیا و عفاف را رعایت کند و خانم نپذیرد و آن را به مخاطره بیاندازد، سودی نخواهد داشت.
پس در همین ابتدای بحث به این نتیجه میرسیم عفاف، حجاب و حیا تنها مربوط به خانمها نیست و شامل آقایان نیز میشود. و با توجه به اینکه حجاب و عفاف مقولهای با هدف بازدارندگی انسان از گناه است، ضعفها و آسیبهای عفاف و حجاب در جامعه ما چیست؟
نیکوروین: تفاوتهای عفاف و حجاب در کشور ایران با دیگر کشورها ما را به نتایج قابل تاملی میرساند؛ البته باید زمینههای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی موجود در کشورها را نیز در نظر گرفت.
فروپاشی خانوادهها زمینه حمله نظامی دشمنان است
در کشور ایران، پس از پیروزی انقلاب، امپریالیسم و نظام سلطه دریافت که با نظامیگری نمیتواند بر ایران تسلط یابد، لذا از همان سالهای نخست پیروزی انقلاب به دنبال تسلط فرهنگی بود که در راستای این تسلط، استحاله و تهاجم فرهنگی صورت گرفت. به یاد دارم در آن سالها، یکی از نمایندگان کنگره آمریکا قسم خورد که من کاری میکنم که تا فلان سال هیچ دختر باکرهای در جمهوری اسلامی ایران باقی نماند و لازمه این کار را نیز تخصیص بودجه کلان دانست.
آنان زنان را در کشورهای مختلف اعم از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی هدف قرار دادهاند؛ چرا که آنان میدانند ارزشها از نسلی به نسل دیگری منتقل میشود و اگر زنان با چالش مواجه بشوند، دیگر نقش مادری و همسری را به خوبی ایفا نمیکنند. آنان به دنبال این هستند که اگر یک آقا و یک خانم به هر شکلی زیر یک سقف با هم زندگی میکنند، تلقی همسری از هم نداشته و احساس مسئولیتی نسبت به هم نداشته باشند. در نتیجه مسئولیتی به نام مادری و همسری را به یدک نمیکشند؛ ولو مادر بیولوژیکی آن فرزندی باشند که خواسته و ناخواسته از آنان متولد شده باشد.
هدف دشمنان از این کار چیست؟
فرهنگ اسلامی برای نقش مادر و همسر اهمیت فوق العادهای قائل است. در دوران دفاع مقدس که دوران درخشان تاریخ صد ساله اخیر کشورمان است، این نکته به خوبی قابل توجه بود. من به یاد دارم در آن دوران وقتی خبرنگاران از رزمندگان در مورد حضورشان در جبههها میپرسیدند، آنان پاسخ میدادند که به جبههها آمدهایم تا حجاب زنان جامعهمان حفظ شود. برای من جای سوال بود که مرزهای کشور چه ربطی به حجاب دارد؟ پاسخ سوالم را در سخنان یکی از اندیشمندان غربی دریافتم. وی میگوید: «اگر زنی نقش مادری و همسری خود را در جامعه ایفا نکند، با چالشی روبرو خواهد شد که دربها برای حمله نظامی باز میشود»؛ چرا که این زن دیگر مادر نیست که دفاع از مرزهای کشور را به عنوان یک ارزش به فرزند خود منتقل کند.
بنابراین زنان به عنوان مهمترین هدف برای کارزار سیاسی و فرهنگی در کشور انتخاب شدند تا هر دختر و زنی از مونث بودن خود ابراز نگرانی کند و دختران بگویند ای کاش دختر نبودیم تا این پارچه را به سر بیاندازیم و پسران هم بگویند که ای کاش پسر نبودیم که به سربازی برویم. بدین صورت دروازهها
عموفیدل / سعیدیسم 🔆
حجاب و سیاست
ی یک کشور به سوی دشمن به راحتی گشوده شود و لشکرهای نظامی بدون درگیری وارد خاک کشور هدف شوند.
«حجاب مُد» به دنبال حذف کارکردهای حجاب است
در ادامه لازم است به بررسی تفاوتهای زمینههای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی عفاف و حجاب در ایران و سایر کشورها بپردازیم. در برخی از کشورهای سنتی همچون تونس که خانوادهها هستهای هستند، بانوان اجازه دارند که روسری به سر داشته باشند اما برای رعایت این نوع حجاب محدودیت دارند. جالب است که بدانید پلیس تونس سر خیابانها میایستاد و کلیپس روسری خانمها را جمع میکند تا حجاب آن کارکرد خود را نداشته باشد. تونسیها اجازه دارند چیزی بر سر داشته باشند، اما اجازه ندارند آن را کامل ببندند و حجاب حداکثری رعایت بشود. حاکمیت به این نتیجه رسیده است که نمیتواند با نگاه دینی و سنتی مردمش مقابله کند اما میتواند به آنان امر کند که اینگونه حجاب داشته باشید.
یعنی حجاب حداقلی.
نیکوروین: بله. خواست حاکمیت این است که مردم به حداقل اکتفا بکنند و البته خود تونسیها هم میدانند که شرع به این حجاب نمیگوید و این یک نوع پوشش است.
پدیدهای که امروز چه در کشورمان و چه در کشورهای دیگر با آن روبرو هستیم، برپایی جشنوارههای مد و لباس است. این پدیده خواسته یا ناخواسته، حجاب اسلامی معقول و شرعی را به چالش میکشد. حجاب مد بدین معناست که تو حجاب داشته باش، اما به قدری زیبا و خوش تیپ باش که همه به تو نگاه کنند. این دیگر کارکرد حجاب را ندارد چرا که تشریح حجاب یعنی اینکه دیده نشوی. اگر قرار است جوری ظاهر بشوی که دیده بشوی این دیگر حجاب نیست. خیلی از دختر خانمهای دانشجو در نشستهای دانشجویی به من میگویند که ما توانستیم با نوع حجابمان بسیاری را به خود جذب کنیم. به آنان آفرین میگویم، اما توصیه میکنم که نامحرم را به خود جذب نکنید و شبیه بدحجابان نشوید.
در کشورهایی مانند فرانسه و ترکیه که قانون منع حجاب وجود دارد، آنهایی که از نگاه ما بدحجاب هستند در آن کشور تلاشهای غیر قابل تصوری برای حفظ همان حداقل حجاب انجام میدهند که مورد ستایش است و ما باید شرایط سیاسی و اجتماعی هر کشوری را در نظر بگیریم. لذا باید هر فرد را با توجه به بسترهای موجود ارزیابی کرد و به آن فرد نمره داد.
حجاب ایده آل، حجابی است که کارکردهای حجاب را حفظ کند. پس به نظر من سختگیری در برخی موارد که کارکرد حجاب را به خطر نمیاندازد، موضوعیتی ندارد. همچنین عفاف روح حجاب است اما برخی مطرح میکنند که ما باید فقط بر عفاف تکیه داشته باشیم که من با این نظر موافق نیستم. شکلی که معرف روح است را نباید حذف کنیم.
در ترویج عفاف و حجاب خطاهایی داشتیم
این نکته مهم را هم باید عرض کنم که در موضوع عفاف و حجاب خطاهایی در کشور داشتیم از جمله اینکه چادر را به عنوان تنها گزینه حجاب معرفی و تک گزینهای برخورد کردیم. این رفتار موجب شده است که با دورویی برخی از افراد مواجه شویم. به طور مثال خانمی چادری را سراغ دارم که مدیر نمونه یک مدرسه است اما نماز نمیخواند و او به این دلیل چادر سر میکند که مدیر بماند.
ببینید اکنون وضعیت حجاب و عفاف در جامعه ما مشخص است اما سوال این است که از این به بعد چه کار باید بکنیم؟ و نهادهایی چون رسانه، حوزه علمیه، دانشگاه و سایر دستگاههای فرهنگی در این خصوص چه نقشی دارند؟ و نکته مهم این است که آیا این نهادها در کشور به یک تفاهم در رابطه با عفاف و حجاب رسیدهاند که سپس اقدام کنند؟
دچار عقبنشینی فرهنگی شدهایم
یک موضوع هم که باید بدان اشاره داشت این است که متاسفانه در جامعه دچار عقب نشینی فرهنگی شدهایم و اگر امر به معروف و نهی از منکر کنیم، عدهای به ما اینگونه پاسخ میدهند که اگر ناراحتید از این کشور بروید!
به نظر شما چرا امروز چنین وضعیتی در جامعه به وجود آمده است؟
نیکوروین: به نظرم دلیلش تندروی است.
کافی بود مسئولین فرهنگی، به سخنان حجت الاسلام قرائتی گوش میدادند!
اما اینکه گفته میشود در خصوص ترویج عفاف و حجاب راهکار نبوده، اشتباه است. مسئولین اگر تنها به برنامههای هفتگی و تلویزیونی حجت الاسلام قرائتی گوش میدادند، کافی بود. ایشان در برنامههای قرآنیشان راهکارهای عفاف و حجاب را به خوبی تبیین کردهاند. اما متاسفانه بسیاری از مسئولین فرهنگی کشورمان توجه به سخنان ایشان ندارند. در صورتی که من وقتی به برخی از کشورها میروم، میبینم برخی از ایرانیان مقیم خارج از کشور، افغانستانیها و تاجیکها به برنامههای رادیو قرآن ما با اشتیاق گوش میدهند. در خارج از کشور از رسانههای ما استفاده میکنند.
اما نکته عجیبتر این است که عراقیها و مسلمانانی که از سایر کشورها به ایران میآیند، نگرانی خود را از وضع فرهنگی ایران ابراز میکنند و میپرسند: شما چرا اینگونه شدهاید؟ البته این نکته را به آنها گفتم که مشاهده چند ناهنجاری معیار قضاوت نیست.
بدحجابان در جا
عموفیدل / سعیدیسم 🔆
حجاب و سیاست
معه بیشتر دیده میشوند/ جمعیت بانوان باحجاب در کشور زیاد است
با این حال این را باید بگویم که با تمام مشکلاتی که در حوزه عفاف و حجاب وجود دارد، من اصلا نگران نیستم. دلیلم نیز این است که تعداد انسانهای مومن و با حجاب در جامعه خیلی بیشتر از آن چیزی است که تصور میکنیم.
پس چرا ملموس نیست؟
نیکوروین: به این دلیل که بی حجابان و بدحجابان در جامعه بسیار مورد توجه هستند. مثالی خدمت شما عرض میکنم. یک خانم بدحجاب وقتی مسیر یک خیابان را طی میکند و برمیگردد، چشمان بسیاری به او نگاه میکنند. پس یک بی حجاب در کنار تعداد بسیار از با حجابان بسیار و چند باره دیده میشود.
البته من تاکید میکنم که متدینین باید حضورشان در اجتماع، فعالیتها و شبکههای اجتماعی بیشتر شود.
در ادامه بحث نگرانیهای ناصحیح خارجیها، خاطرهای را خدمت شما بگویم. سال گذشته یک کارگردان فرانسوی، میهمان ما بود و برای تماشای فیلم «محمد رسول الله (ص)» به سینما کوروش تهران رفتیم. ایشان در آن سالن به من گفت: چیزی به شما بگویم ناراحت نمیشوی؟ فهمیدم که چه میخواهد بگوید اما گفتم: نه. گفت: خیلی معذرت میخواهم اما ما زنان بدکارهمان اینگونه آرایش میکنند. در جواب گفتم: میدانستم این را میخواهید بگویید اما متاسفانه این نوع آرایش کردن به یک فرهنگ تبدیل شده است و باید خدمت شما عرض کنم که بسیاری از اینان اهل نماز و روزه هستند.
حجاب را به یک مقوله سیاسی تبدیل کردهاند
خانم سادات حسینی به نظر شما چه دلایلی باعث شده است که امروز آرایش زیاد و بدحجابی در جامعه رواج یابد و چه بسا کسی که آرایش نمیکند مورد سرزنش قرار میگیرد؟
سادات حسینی: به نظرم یکی از مهمترین دلایلی که امروز جامعه به این وضع رسیده است، این بوده که تنها گزینهای که برای حجاب مطرح شده، چادر بوده و بر آن تاکید داشتیم. همچنین مقوله حجاب در سالهای اخیر به یک مقوله سیاسی تبدیل شده است و اینگونه عنوان میشود که هر کس با حکومت مخالف است، حجابش را بردارد. این مساله بعد از فتنه سال 88 بسیار جا افتاد؛ گرچه از سالها پیش با شعارهایی همچون آزادی در رابطه با این موضوع زمینهسازی شده بود.
دشمن نیز در بحث فرهنگی و عفاف و حجاب برنامهریزی دارد و این برنامهریزیها بلند مدت است و در این راستا رسانه را به کار گرفته است. ما نیز از این رسانه که رایگان و با جنبه سرگرمی در اختیارمان قرار داده شده است، استفاده میکنیم.
کمپین آزادیهای یواشکی یا چهارشنبههای سفید از سوی چه کسانی و با چه زمینه و هدفی مطرح میشود؟ به زنان جامعه ما القا میشود که آزادی حجاب یک نوع آزادی همچون آزادی بیان و قلم است و ما با برداشتن حجاب، آزادیهایی که از ما سلب شده است را به دست میآوریم و با حکومتی که این آزادی را از ما سلب کرده است، مقابله میکنیم. لذا از این امر برای مقابله با حکومت نیز بهره میبرند. وقتی این امر غیر سیاسی را به یک امر سیاسی و تقابلی تبدیل میکنند، مهمترین خطرها متوجه خانواده میشود و برای فرد زیاد مهم نیست که از این منظر خانوادهاش دچار چه آسیبهایی میشود.
راهکارها برای نجات از این وضع چیست؟
سادات حسینی: فرهنگ سازی است. باید برای مردم تبیین شود که حضور یک خانم با پوشش بد در جامعه، خانوادهها را دچار آسیب میکند و این پوشش بد ممکن است به دیگران زنان و مردان جامعه تسری یابد و خانوادهها را به شکافهایی پیوند دهد!
حجاب برای آرامش فرد، سلامت خانواده و جامعه است و آنقدر که فرد از حجاب نفع میبرد، حکومت نمیبرد. ضمن اینکه لازم است قوانین موجود در دستگاههای مختلف در مورد عفاف و حجاب نیز مورد بازبینی قرار بگیرند.
به نظر من گشت ارشاد و امثالهم در بحث عفاف و حجاب فایدهای ندارد و تقابل را بیشتر میکند.
جریانی در کشور به دنبال نهادینه کردن بی حجابی است
نیکوروین: جریانی در کشور به دنبال نهادینه کردن بی حجابی است و برای انتقاد از هر چیزی در کشور از این امر استفاده میکند.
برخی نیز به اشتباه زمینه را برای انجام اینگونه اقدامات فراهم میکنند، به طور مثال فرد در دستگاه یا نهادی به دلیل داشتن انتقاد و بد حجابی طرد شده است. در عرصه رسانه نیز شاهد بودهایم که برخی به دامن شبکههای ضدانقلاب رفتهاند که البته اکنون از وضعیت خود بسیار ناراضی هستند و دوست دارند به کشور بازگردند اما چرا باید چنین اتفاقی بیافتد؟
متاسفانه طی سالهای گذشته در بحث عفاف و حجاب در کشور، دودستگی و یا دوقطبی به وجود آمده که خساراتهایی را متوجه جامعه ما کرده است. چرا و چگونه این دوقطبی به وجود آمده است.
کوهساری: پیش از انقلاب اسلامی برخی از آزادیهای ظاهری در کشور وجود داشت اما بسیاری از آزادیها وجود نداشت؛ چرا که اگر بود منجر به تحقق انقلاب اسلامی نمیشد و انقلاب اسلامی در پی برقرار کردن آزادی، امنیت و رفاه در جامعه بود.
آزادیهایی که در جامعه اسلامی مقرر شده، آزاد
عموفیدل / سعیدیسم 🔆
حجاب و سیاست
یهایی است که بر مبنای دین اسلام استوار شده است و از نگاه اسلام هر آزادی صحیح نیست چرا که این دین برای سعادت انسان، سبک زندگی ارائه کرده است.
دشمن عملکرد بد برخی از مسئولان را به کارآیی انقلاب نسبت میدهد
اما متاسفانه اسلامی را که برای مردم تعریف کردیم، درست نبود و بیش از آن که آزادیهایی که اسلام برای مردم به ارمغان آورده است را تبیین کنیم به بیان محدودیتها پرداختیم که البته آن محدودیتها نیز برای دستیابی به زندگی سعادتمند است. ارائه اینگونه تعریف نیز به عملکرد برخی از مسئولان در 4 دهه گذشته برمیگردد. بدون شک اگر آن عده از مسئولین به درستی عمل کنند و مردم در جامعه اسلامی عدالت، رفاه، معیشت خوب و آزادی را همچون امنیت به خوبی درک کنند، پذیرای موضوع عفاف و حجاب خواهند بود.
زمینه غالب مردم کشورمان مذهبی و اسلامی است؛ چرا که در شبهای قدر و دهه اول محرم شاهد حضور جمعیت بسیاری از افراد در مساجد و هیئتها هستیم که به عنوان بدحجاب و بی حجاب میشناسیم، اما متاسفانه بسیاری جزئی عمل میکنند. مثلا فرد اهل نماز و روزه است، اما مقید به حجاب و پرداخت خمس نیست و حتی بالعکس این نیز موجود است که فرد با حجاب و اهل پرداخت خمس است؛ اما نماز نمیخواند و روزه نمیگیرد.
امروز شاهد دودستگی در جامعه هستیم چرا که عدهای به دلیل عملکرد بد مسئولان طی 4 دهه گذشته، محدودیتها را از اسلام و انقلاب اسلامی مشاهده کردهاند و دشمن نیز از این فضای موجود سودجویی کرده است. دشمن این عملکرد بد مسئولان را به کارآمدی انقلاب اسلامی نسبت میدهد و این عده از مردم را ترغیب میکند که برای رفع آن محرومیتها به مقابله با انقلاب اسلامی و حاکمیت بپردازند. در انتخابات اخیر نیز مشاهده کردیم که رسانههای بیگانه خط دهی میکردند و میگفتند برای اینکه آزادیهای شما سلب نشود به فلان فرد رای ندهید.
اگر میخواهیم این دودستگی کاذبی که در جامعه به وجود آمده را از بین ببریم، باید کارآمدیهای انقلاب اسلامی را به مردم نشان بدهیم. کارآمدیهای انقلاب اسلامی یعنی برقراری رفاه، امنیت، آرامش و ایجاد شغل و معیشت مناسب. دشمنان در این مرحله نیز تبلیغ کردهاند که انقلابیگری را نقطه مقابل عقلانیت قرار بدهند؛ در صورتی که انقلابیگری عین عقلانیت است.
متاسفانه مشاهده شده است که برخی نیز از این آب گل آلودگی که از سومدیریت برخی مسئولان در کشور به وجود آمده است، ماهی میگیرند و تعریف جدیدی از حجاب ارائه میکنند که در مغایرت با تعریف اسلام از حجاب است. اینان در خوشبینانهترین حالت به دنبال افزایش پامنبریها و مخاطبهای خود هستند.
منبع:دفاع پرس
#عموفیدل
🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعلام برنامه حامیان پهلوی ، برای زنان ایران بعد از براندازی!!😳
#عموفیدل
🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
عموفیدل / سعیدیسم 🔆
اعلام برنامه حامیان پهلوی ، برای زنان ایران بعد از براندازی!!😳 #عموفیدل 🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
طنز تلخ!
اعلام برنامه حامیان پهلوی ، برای زنان ایران بعد از براندازی!!😳
شاید با دیدن این کلیپ در نگاه اول برای بسیاری از ما فقط یک شوخی یا یک کلیپ طنز ساده باشد، اما حقیت این است که قضیه کاملا جدی است و پشت آن برنامه ریزی کلانی صورت گرفته است!
🔴 قوانین تازه ضد حجاب در فرانسه
🔹بر اساس قانون جدید در سنای فرانسه، زنانی که کودکان خود را در اردوهای مدرسه همراهی میکنند از داشتن حجاب منع میشوند.
🔹همچنین زنان با حجاب نمیتوانند برای دیدن فرزندانشان وارد مدرسه یا مهدکودک شوند.
🔹زنان با حجاب، از مشارکت در هرگونه رویداد ورزشی که فدراسیونهای ورزشی آن را برگزار میکنند منع خواهند شد.
👈تمدن غرب و حجاب ستیزی!
✓ دشمنی با حجاب در غرب همچنان ادامه دارد! این دشمنی دیرینه هیچگاه مربوط به یک دوره و یا مقطع تاریخی خاص نبوده و همیشه به عنوان یک پروژه مهم و ثابت در سیاست گذاری های فرهنگی غرب چه در کشور های خودشان و یا کشورهای دیگر به ویژه کشورهای مسلمان دنبال شده و مورد توجه قرار گرفته است و هرگز آن را رها نکرده اند.
✓ چرا که یکی از مهمترین راه های تسلط و نفوذ استعمار بر جوامع هدف، از بین بردن عفاف و حجاب در آن جامعه بوده است و امروز نیز برای نیل به اهدافشان از روش های گوناگونی استفاده می کنند.
✓ در کشورهایی همچون ایران که پس از انقلاب، نفوذ حاکمیتی مستقیم و چشم گیری در سیاست گذاری های داخلی اش نمی توانند داشته باشند بیشتر از سلاح رسانه و نفوذ غیرمستقیم سمعی-بصری بهره می جویند و در کشورهایی که همچنان در آن نفوذ حاکمیتی بالایی دارند همچون آذربایجان با اتکا به مزدوران دست نشانده شان و با توسل به زور و سرکوب اهداف پلیدشان را پیگیری می کنند.
👈فروپاشی خانوادهها زمینه حمله نظامی دشمنان است
✓ در کشور ایران، پس از پیروزی انقلاب، امپریالیسم و نظام سلطه دریافت که با نظامیگری نمیتواند بر ایران تسلط یابد، لذا از همان سالهای نخست پیروزی انقلاب به دنبال تسلط فرهنگی بود که در راستای این تسلط، استحاله و تهاجم فرهنگی صورت گرفت.
✓ گسگدر آن سالها، یکی از نمایندگان کنگره آمریکا قسم خورد که من کاری میکنم که تا فلان سال هیچ دختر باکرهای در جمهوری اسلامی ایران باقی نماند و لازمه این کار را نیز تخصیص بودجه کلان دانست.
✓ آنان زنان را در کشورهای مختلف اعم از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی هدف قرار دادهاند؛ چرا که آنان میدانند ارزشها از نسلی به نسل دیگری منتقل میشود و اگر زنان با چالش مواجه بشوند، دیگر نقش مادری و همسری را به خوبی ایفا نمیکنند. ولو مادر بیولوژیکی آن فرزندی باشند که خواسته و ناخواسته از آنان متولد شده باشد.
👈هدف دشمنان از این کار چیست؟
✓ یکی از اندیشمندان غربی میگوید: «اگر زنی نقش مادری و همسری خود را در جامعه ایفا نکند، با چالشی روبرو خواهد شد که دربها برای حمله نظامی باز میشود»؛ چرا که این زن دیگر مادر نیست که دفاع از مرزهای کشور را به عنوان یک ارزش به فرزند خود منتقل کند.
✓ بنابراین زنان به عنوان مهمترین هدف برای کارزار سیاسی و فرهنگی در کشور انتخاب شدند تا هر دختر و زنی از مونث بودن خود ابراز نگرانی کند و دختران بگویند ای کاش دختر نبودیم تا این پارچه را به سر بیاندازیم و پسران هم بگویند که ای کاش پسر نبودیم که به سربازی برویم.
✓ بدین صورت دروازههای یک کشور به سوی دشمن به راحتی گشوده شود و لشکرهای نظامی بدون درگیری وارد خاک کشور هدف شوند.
#عموفیدل
🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
♦️منابع عبری زبان: کوخاوی به نیروی هوایی برای حمله به ایران آمادهباش داده است
🔹شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که آویو کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم به نیروی هوایی دستور داده برای حمله به اهدافی در ایران آماده باشد.
#عموفیدل
🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تجمع و اعتراض با سکوت رسانه های کشور استونی گسترش پیدا کرد
این تظاهرات علیه واکسن اجباری صورت گرفت
#عموفیدل
🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷