شعری را که برای اجرا انتخاب می کنیم باید به قدری تمرین کنیم که بر شعر مسلط باشیم تا هنگام اجرا و مجلس داری، قوی عمل کنیم.
#آموزش_مداحی
https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
#شعر
دستگیری ز گدا گردن هر ارباب است
کار ما دست تو آقاست اباعبدالله ...
#آموزش_مداحی
https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
◼️جایگاه زمزمه در روضه◼️
زمزمه در اوج جلسه خوب است و آتش مجلس را زیاد می کند.
اگر می خواهیم در ابتدا زمزمه بخوانیم، باید زمانی باشد که بعد از روضه سخنران و یا مداح دیگری باشد و مجلس هنوز در اوج باشد.
زمزمه در اول مجلس بدون هیچ مقدمه ای، نشان ضعف مداح است زیرا زمزمه برای اوج مجلس است.
#آموزش_مداحی
https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
#شعر
در بينِ كويرِ دل عجب طوفانیست
از شوقِ تو دیده های ما بارانیست
دلتنگِ فراق و منتظر بهرِ وصال
چون چاره ی دردِ ما حرم درمانیست
#آموزش_مداحی
https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
🎶 انتخاب آهنگ شعر 🎶
انتخاب آهنگ برای شعر مهم است. مثلا شعر مدح یا میلاد باید با آهنگی باشد که فضای مجلس را غمگین نکند.
#آموزش_مداحی
https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
#شعر
آدم میان روضه سبکبال می شود
مست می محولالاحوال می شود
بزم عزا بهشت زمین است و آسمان
از دیدن بهشت زمین لال می شود
بال عروج ماست سلام علیالحسین
روضه برای روح پر و بال می شود
شادی واقعی ست دم یاحسین ما
با یاحسین، فاطمه خوشحال می شود
چشمی که بود کاسهی خون بین روضهها
جای قدوم کشتهی گودال می شود
گودالقتلگاه چه با اهلبیت کرد
یک کاروان الف ز غمش دال می شود
از قتلگاه زینب کبری دو داغ دید
بالای تل دو مرتبه بیحال می شود
هم سینه ی حسین لگدمال شمر شد
هم زیر سم اسب لگدمال می شود
🔸شاعر : امیر عظیمی
#آموزش_مداحی
https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f