eitaa logo
آموزش تخصصی تجوید و حفظ و قرائت قرآن کریم
6هزار دنبال‌کننده
19.7هزار عکس
7.1هزار ویدیو
417 فایل
✨﷽✨ 📖 رسول اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : ✨حاملان وحافظان قرآن مشمول رحمت خاص خداوند هستند.✨ 📣ادمین و پشتیبانی کانال آموزش حفظ قرآن↩️ @meftah68 گروه حفظ ترتیبی https://eitaa.com/joinchat/3090940015C72c3166202
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
[🎧] : استاد مرحوم شحات محمد انور [🎼] : [📖] : سوره اعلی + غاشیه [🎵] : مقام بیات ┅═✼✿‍✵📖✵✿‍✼═┅┄ 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈 با عضویت در این کانال به سادگی و رایگان حافظ و یا قاری قرآن کریم شوید و از اساتید قرآنی در آموزش دروس قرآنی بهرمند گردید. 😊😊😊 👉 @talavatquran1 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺تدبر_در_قرآن 🔸يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْراً كَثِيراً (احزاب/۴١) ⚡️ترجمه : اى كسانى كه ايمان آورده ايد! خدا را بسيار ياد كنيد. 🍁 ياد خداوند تنها با زبان و گفتار نيست، بلكه در هر فكر، كار و حركتى رضايت خداوند را در نظر داشتن است. ☘رسول اكرم صلى الله عليه وآله فرمود: هر كس زبان ذاكر داشته باشد، خير دنيا و آخرت به او عطا شده است. ⭐️در حديث مى خوانيم: قلب و روح، مثل آهن زنگ مى زند و ذكر خدا وسيله ى روشنى و جلاى آن است. 🍃در روايات آمده است: ذكر خدا تنها با زبان نيست، ذكر واقعى آن است كه هنگام حلال و حرام ياد خدا كنيم و از گناه دست برداريم 🔶اکنون شما هم به کانال ««آموزش تجوید‌ و حفظ قرآن»» بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آموزش تخصصی تجوید و حفظ و قرائت قرآن کریم
ﷺ❤ﷺ🥀ﷺ❤ﷺ. 💫✨«#معمایــــــ #قرآنیــــــ » 9⃣5⃣3⃣ ««مهم‌ترين آية» قرآن چه نام
ﷺ❤ﷺ🥀ﷺ❤ﷺ. 💫✨« » 0⃣6⃣3⃣ «««بزرگترين آية» قرآن در كدام سوره قرار دارد »» ؟؟؟؟ 💠ارسال پاسخ معما به آیدی زیر 👇 @meftah68 پاسخ✍ سوال شماره 9⃣5⃣3⃣  پاسخ:¤ 📚 آیه مبارکه ‹« آیه الکرسی »› ✿💚نـــــذر ظـــــهـــــؤر 💚✿ کننده ༄᭄✿࿐༄᭄✿࿐༄᭄✿࿐༄᭄ 👇👇👇👇 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: @amozeshtajvidhefzquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادامه قبل ✍ ✨با توجه به آن چه گفته شد، در صورتی که بخواهید مثلاً صفحه 373 را که طبق قرآن های با رسم الخط «عثمان طه» دارای 15 آیه است، با این روش، حفظ نمایید، باید به ترتیب زیر عمل کنید: یک. حفظ آیه اول دو. حفظ آیه دوم سه. حفظ آیه سوم چهار. حفظ آیه اول تا سوم پنج. حفظ آیه چهارم شش. حفظ آیه پنجم هفت. حفظ آیه ششم هشت. حفظ آیه چهارم تا ششم نه. حفظ آیه اول تا ششم ده. حفظ آیه هفتم یازده. حفظ آیه هشتم دوازده. حفظ آیه نهم سیزده. حفظ آیه هفتم تا نهم چهارده. حفظ آیه چهارم تا نهم (نه آیه اول تا نهم) پانزده. حفظ آیه دهم شانزده. حفظ آیه یازدهم هفده. حفظ آیه دوازدهم هجده. حفظ آیه دهم تا دوازدهم نوزده. حفظ آیه هفتم تا دوازدهم (نه آیه اول تا دوازدهم) بیست. حفظ آیه سیزدهم بیست و یک. حفظ آیه چهاردهم بیست و دو. حفظ آیه پانزدهم بیست و سه. حفظ آیه سیزدهم تا پانزدهم بیست و چهار. حفظ آیه دهم تا پانزدهم (نه آیه اول تا پانزدهم)🪴 ادامه دارد...... 🔶اکنون شما هم به کانال ««آموزش تجوید‌ و حفظ قرآن»» بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨آیا در قرآن هم به مسأله حفظ قرآن اشاره شده است؟ این سؤال ممکن است در ذهن افراد زیادی از علاقمندان به حفظ قرآن مطرح شده باشد. ✨باید بدانیم که هرچند آیه صریحی در مورد حفظ قرآن با واژه حفظ نیامده است، اما همانند بسیاری از احکام الهی که آیه مشخصی در خصوص آن وجود ندارد؛ با کاربرد واژه های نزدیک به آن، حق مطلب ادا شده است. واژه های نزدیک به مفهوم حفظ عبارتند از: ذکر به معنی به خاطر داشتن و به خاطر سپردن و یادآوری، حمل کتاب آسمانی که در برخی روایات به معنی حفظ آمده است، صدر به عنوان ظرف آیات، تلاوت آیات در سجده و نماز. با نگاهی به تفاسیر در می یابیم که اغلب مفسران از برخی آیات، مطالب بسیار متقن و مستندی را در زمینه حفظ قرآن استخراج و مطرح نموده­ اند. در اینجا به چند نمونه از این آیات اشاره می ­کنیم: 💢قرآن را برای حفظ کردن آسان نمودیم: وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّكِر[۱]ٍ ما قرآن را برای تذکر آسان ساختیم آیا کسی هست که متذکر شود؟ دانشمندان لغت، ذکر و تذکر را نقیض و ضد فراموشی می­ دانند یعنی ذکر الشیء به معنی به خاطر سپردن و حفظ چیزی است و "استذکار" را فراگیری برای حفظ، معنی می ­کنند.[۲] مدکر در اصل مذتکر بوده است یعنی کسی که قرآن را مورد ذکر قرار می­ دهد. ادامه دارد....... 🔶اکنون شما هم به کانال ««آموزش تجوید‌ و حفظ قرآن»» بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بایگانی مشابهات
🔔🔊🔔 🔊🔔 🔔 : تنها آیه در قرآن کریم که با عبارت "والله ذوفضل عظیم" به پایان می رسد؟ 🤔🤔🤔🤔 پاسخ: آیه۱۷۴سوره مبارکه آل عمران🌹 👌پس دقت کنید عبارت "والله ذوالفضل العظیم" در آخر چند آیه تکرار شده است واین مورد استثناهست ┅═✼✿‍✵📖✵✿‍✼═┅┄ 🔸اکنون شما هم به کانال « آموزش تجوید و حفظ  قرآن» بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺✨🌺 ﷽ 🌺✨🌺 ✅ مراحل دشمنى مشركان با پيامبر (ص) در قرآن (4⃣1⃣) ✅💐 درهم آمیختن حق و باطل 💐✨ از دیگر شیوه‌های دشمنی با دین الهی، که امروزه نیز در جبهه کفر و شرک و نفاق دیده می‌شود، درهم آمیختن حق و باطل است تا دریافت حقیقت بر کسانی که جویای حق می‌باشند مشکل و دشوار شود. به عبارتی با این کار، سعی در ایجاد شک و تردید در دلهای مؤمنین و دیگر جویندگان حق و حقیقت دارند: 💐💫 وَلَا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُوا الْحَقَّ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ (آیه 42 سوره بقره) و حق را با باطل مخلوط نکنید [تا تشخیص دادنشان بر مردمِ جویای حق دشوار نشود]، وحق را [که قرآن وپیامبر است] در حالی که می دانید [و می شناسید، از مردم] پنهان نکنید. ✅💐 حضرت على (ع) مى‌فرمايد: «اگر باطل خالصانه مطرح شود، نگرانى نيست (چون مردم آگاه مى‌شوند و آن را ترک مى‌كنند)، و اگر حقّ نيز خالصانه مطرح شود، زبان مخالف بسته مى‌شود. لكن خطر آنجاست كه حقّ و باطل، بهم آميخته شده و از هر كدام بخشى چنان جلوه داده شود كه زمينه‌ تسلّط شيطان بر هوادارانش فراهم شود.» ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
وَقَالَ اللَّهُ إِنِّي مَعَكُمْ(مائده۱۲) و خدا گفت من با شما هستم. 👈خدا میگه من کنارت و همراه‌ تو هستم ☺️ 👈یعنی حالا دیگه هر کی خواست بزار بره، هر کی خواست، بزار بهت پشت کنه، 👈هر کی خواست تنهات بزاره، 👈هرکی خواست ،باورت نکنه ✅👌ولی تو بدون خدا رو داری و همین برای همه‌ی دنیات کافیه☺️ ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ی 136 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
006136.mp3
619.5K
وَجَعَلُوا لِلَّهِ مِمَّا ذَرَأَ مِنَ الْحَرْثِ وَالْأَنْعَامِ نَصِيبًا فَقَالُوا هَٰذَا لِلَّهِ بِزَعْمِهِمْ وَهَٰذَا لِشُرَكَائِنَا ۖ فَمَا كَانَ لِشُرَكَائِهِمْ فَلَا يَصِلُ إِلَى اللَّهِ ۖ وَمَا كَانَ لِلَّهِ فَهُوَ يَصِلُ إِلَىٰ شُرَكَائِهِمْ ۗ سَاءَ مَا يَحْكُمُونَ ﴿١٣٦﴾ و مشرکان از زراعت و چهارپایانی که خدا آفریده برای او سهمی قرار دادند، و به گمان بی اساس خود گفتند: این سهم خدا، و این سهم بُتان ما؛ [و عقیده داشتند] آنچه برای بتانشان باشد به خدا نمی رسد و آنچه برای خدا باشد [در صورتی که سهم بتان کمبودی داشته باشد] به آنها می رسد؛ بد است آنچه داوری می کنند. (۱۳۶) 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
➖تلاوت قرآن رو چند بار با دقت گوش کنید ➖بعد میریم به سراغ ترجمه کلمه به کلمه و تفسیر این آیه 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
وَجَعَلُوا لِلَّهِ مِمَّا ذَرَأَ مِنَ الْحَرْثِ وَالْأَنْعَامِ نَصِيبًا فَقَالُوا هَٰذَا لِلَّهِ بِزَعْمِهِمْ وَهَٰذَا لِشُرَكَائِنَا ۖ فَمَا كَانَ لِشُرَكَائِهِمْ فَلَا يَصِلُ إِلَى اللَّهِ ۖ وَمَا كَانَ لِلَّهِ فَهُوَ يَصِلُ إِلَىٰ شُرَكَائِهِمْ ۗ سَاءَ مَا يَحْكُمُونَ ﴿١٣٦﴾ و مشرکان از زراعت و چهارپایانی که خدا آفریده برای او سهمی قرار دادند، و به گمان بی اساس خود گفتند: این سهم خدا، و این سهم بُتان ما؛ [و عقیده داشتند] آنچه برای بتانشان باشد به خدا نمی رسد و آنچه برای خدا باشد [در صورتی که سهم بتان کمبودی داشته باشد] به آنها می رسد؛ بد است آنچه داوری می کنند. (۱۳۶) وَجَعَلُوا لِله = و قرار دادند براى خدا مِمَّا ذَرَأَ = از آنچه خلق کرد مِنَ الْحَرْثِ = از کشت و زرع وَالْأَنْعَامِ نَصِيبًا = و چهار پایان بهره ای فَقَالُوا هَٰذَا لِله = پس گفتند این است برای خدا بِزَعْمِهِمْ = به گمانشان وَهَٰذَا لِشُرَكَائِنَا = و اینست برای بتان ما فَمَا كَانَ لِشُرَكَائِهِمْ = پس آنچه بود برای بتانشان فَلَا يَصِلُ إِلَى اللهِ = پس نمیرسد به خدا وَمَا كَانَ لِله = و آنچه بود برای خدا فَهُوَ يَصِلُ = پس آن می رسید إِلَىٰ شُرَكَائِهِمْ = به بتانشان سَاءَ = زشت است مَا يَحْكُمُونَ = آنچه داوری می کنند 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
(آيه ١٣٦) -بار ديگر براى ريشه كن ساختن افكار بت پرستى از مغزها به ذكر عقايد و رسوم و آداب و عبادات خرافى مشركان پرداخته و با بيان رسا خرافى بودن آنها را روشن مى‌سازد. نخست مى‌گويد: «كفار مكّه و ساير مشركان سهمى از زراعت و چهارپايان خود را براى خدا و سهمى نيز براى بتها قرار مى‌دادند، و مى‌گفتند: اين قسمت مال خداست و اين هم مال شركاى ما، يعنى بتهاست» (وَ جَعَلُوا لِلّهِ مِمّا ذَرَأَ مِنَ الْحَرْثِ وَ الْأَنْعامِ نَصِيباً فَقالُوا هذا لِلّهِ بِزَعْمِهِمْ وَ هذا لِشُرَكائِنا) . سپس اشاره به داورى عجيب آنها در اين باره كرده، مى‌گويد: «سهمى را كه براى بتها قرار داده بودند هرگز به خدا نمى‌رسيد و اما سهمى را كه براى خدا قرار داده بودند به بتها مى‌رسيد» (فَما كانَ لِشُرَكائِهِمْ فَلا يَصِلُ إِلَى اللّهِ وَ ما كانَ لِلّهِ فَهُوَ يَصِلُ إِلى شُرَكائِهِمْ) . هر گاه بر اثر حادثه‌اى قسمتى از سهمى كه براى خدا از زراعت و چهارپايان قرار داده بودند آسيب مى‌ديد و نابود مى‌شد مى‌گفتند: مهم نيست خداوند بى‌نياز است، اما اگر از سهم بتها از بين مى‌رفت سهم خدا را به جاى آن قرار مى‌دادند و مى‌گفتند: بتها نياز بيشترى دارند. در پايان آيه با يك جمله كوتاه اين عقيدۀ خرافى را محكوم مى‌سازد و مى‌گويد: «چه بد حكم مى‌كنند» (ساءَ ما يَحْكُمُونَ) . چه حكمى از اين زشت‌تر و ننگين‌تر كه انسان قطعه سنگ و چوب بى‌ارزشى را بالاتر از آفرينندۀ جهان هستى فكر كند، آيا انحطاط فكرى از اين بالاتر تصور مى‌شود؟ ! برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 651 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
بعد از آشنایی با ترجمه و تفسیر این آیه حفظ آن براتون خیلی آسون میشه بعد از حفظ شدن آن چند بار آن را از حفظ بخونید و سپس وصل کنید به آیه ی قبل مراحل وصل آيات را به ترتیب انجام بدین 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 🌸 وَجَعَلُوا لِلَّهِ مِمَّا ذَرَأَ مِنَ الْحَرْثِ وَالْأَنْعَامِ نَصِيبًا فَقَالُوا هَٰذَا لِلَّهِ بِزَعْمِهِمْ وَهَٰذَا لِشُرَكَآئِنَا ۖ فَمَا كَانَ لِشُرَكَآئِهِمْ فَلَا يَصِلُ إِلَى اللَّهِ ۖ وَمَا كَانَ لِلَّهِ فَهُوَ يَصِلُ إِلَىٰ شُرَكَآئِهِمْ ۗ سَآءَ مَا يَحْكُمُونَ 🍀 ترجمه: و مشركان از زراعت و چهارپایانی كه خدا آفریده برای او سهمی قرار دادند، و به گمان بی‌ اساس خود گفتند: این سهم خدا، و این سهم بُتان ما؛ آنچه برای بُتانشان باشد به خدا نمی ‌رسد و آنچه برای خدا باشد به آنها می ‌رسد؛ بد است آنچه داوری می ‌كنند. 🌷 : آفریدن 🌷 : زراعت 🌷 : چهارپایان 🌷 : سهم 🌷 : گمان بی اساس 🌷 : بد است 🌷 : آنچه داوری می کنند 🌸 این آیه همانند سایر آیات سوره انعام در نازل شده است. بار ديگر براى ريشه كن ساختن افكار بت پرستى از مغزها به ذكر عقايد و رسوم و آداب و عبادات خرافى مشركان پرداخته و با بيان رسا خرافى بودن آنها را روشن مى‌ سازد. نخست مى‌ فرمايد: «وَ جَعَلُوا لِلّهِ مِمّا ذَرَأَ مِنَ الْحَرْثِ وَ الْأَنْعامِ نَصِيباً فَقالُوا هذا لِلّهِ بِزَعْمِهِمْ وَ هذا لِشُرَكائِنا: و مشرکان از زراعت و‌چهارپایانی که آفریده برای او سهمی قرار دادند و به گمان بی اساس خود گفتند: این سهم خدا و این سهم بتان ما» 🌸 سپس اشاره به داورى عجيب آنها در اين باره كرده، مى‌ فرمايد: «فَما كانَ لِشُرَكائِهِمْ فَلا يَصِلُ إِلَى اللّهِ وَ ما كانَ لِلّهِ فَهُوَ يَصِلُ إِلى شُرَكائِهِمْ: آنچه برای بتانشان باشد به خدا نمی رسد و آنچه برای باشد به آنها می رسد» هرگاه بر اثر حادثه ‌اى قسمتى از سهمى كه براى خدا از زراعت و چهارپايان قرار داده بودند آسيب مى‌ ديد و نابود مى ‌شد مى‌ گفتند: مهمّ نيست خداوند بى‌نياز است، امّا اگر از سهم بتها از بين مى ‌رفت سهم خدا را به جاى آن قرار مى ‌دادند و مى‌ گفتند: بت ها نياز بيشترى دارند. در پايان آيه با يک جمله كوتاه اين عقيده خرافى را محكوم مى ‌سازد و مى ‌گويد: «ساءَ ما يَحْكُمُونَ: چه بد است آنچه داوری می کنند» چه حكمى از اين زشت‌ تر و ننگين‌ تر كه انسان قطعه سنگ و چوب بى ‌ارزشى را بالاتر از آفريننده جهان هستى فكر كند، آيا انحطاط فكرى از اين بالاتر تصوّر مى‌ شود؟ 🔹 پیام های آیه ۱۳۶ سوره انعام 🔹 ✅ در و دامداری، اگر چه انسان نقش دارد، اما کشاورز و خالق اصلی، خداست. ✅ قانون و تقسیم در آمد و منافع، در عقاید انسان های قبلی نیز بوده است، هر چند به صورت خرافی. ✅ مشرکان با آنکه بت ها را شریک خدا می پنداشتند ولی برای موقعیت ویژه ای از عزت و غنا قائل بودند و تلفات را از سهم خدا کم می کردند. ✅ رسالت ، مبارزه با خرافات است. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
06.Anaam.136.mp3
2.75M
................................................. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈