eitaa logo
آموزش تخصصی تجوید و حفظ و قرائت قرآن کریم
6هزار دنبال‌کننده
19.7هزار عکس
7.1هزار ویدیو
416 فایل
✨﷽✨ 📖 رسول اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : ✨حاملان وحافظان قرآن مشمول رحمت خاص خداوند هستند.✨ 📣ادمین و پشتیبانی کانال آموزش حفظ قرآن↩️ @meftah68 گروه حفظ ترتیبی https://eitaa.com/joinchat/3090940015C72c3166202
مشاهده در ایتا
دانلود
👇👇👇👇 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: @amozeshtajvidhefzquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❗️بعضی از حافظان قرآن کلمات اول آیات۵۲ ،۶۲و۸۰ سوره مبارکه مائده رو اشتباه می‌گیرنداز کد استفاده می کنیم 📌آیه ۵۲ با فتری شروع میشه 📌آیه ۶۲ ازش یه نقطه کم میشه میشه وتری 📌آیه۸۰ یه حرف ازش کم میشه میشه تری ☺️ ❤️ 👇👇👇👇 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: @amozeshtajvidhefzquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 📖 معروف شیخ تقدیم حضورتان🌸🌺🌼🌷 ┅═✼✿‍✵📖✵✿‍✼═┅┄ 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈 با عضویت در این کانال به سادگی و رایگان حافظ و یا قاری قرآن کریم شوید و از اساتید قرآنی در آموزش دروس قرآنی بهرمند گردید. 😊😊😊 👉 @talavatquran1 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ تحمل رنج و‌سختی های مسیر برای رسیدن به هدف ✳️اساسا همه آدم ها عاشق لذت بردن ها، خوشی ها، تفریحات و استراحت ها هستند و از رنج، سختی، زحمت کشیدن و درد کشیدن فراری اند. هیچ کسی نیست که بگوید من از خوشی و تفریح و لذت خوشم نمی آید! یا بگوید دوست دارم زحمت بکشم و درد بکشم! واقعیتی که در زندگی وجود دارد این است که برای هر آنچه که دوست داریم به آن برسیم، باید چیزهایی را تحمل کنیم که ممکن است دوست نداشته باشیم. همچنین برای رسیدن به هر چیزی باید چیز دیگری را از دست بدهیم. این قانون معادله زندگی است. ✳️کسی که می خواهد به هدفش برسد، می پرسد: چگونه می توانم به این هدف بزرگ برسم؟ جواب آن خیلی ساده است. برای رسیدن به هدف, باید ببینید که چه چیزهایی را باید تحمل کنید و چه کارهایی باید انجام دهید. همه می خواهند به خوشی ها و لذت ها برسند اما کسانی می توانند که قبل از آن ناخوشی هایی تحمل کرده باشند. برای مثال کسی که از تفریحاتش کم کرده باشد، بیشتر از بقیه وقت برای هدفش گذاشته باشد، از موبایلش کمتر استفاده کرده باشد، تفریحات و تنبلی را کنار گذاشته باشد و.. میتواند به هدفش برسد ✳️درست است که گاهی دچار بی حوصلگی در انجام برنامه ها می شوید. اما واقعیت این است که برای رسیدن به اهداف تان باید بهایی را پرداخت کنید. گاهی اوقات بهایش این است که از خواب و تفریح و موبایل خود بگذرید. از بیرون رفتن های زیاد با دوستانتان بگذرید. ✳️حالا باید مشخص کنید که سختی های مسیر را چگونه می خواهید تحمل کنید؟ باید خودتان و ذهن تان را قانع کنید که سختی ها را باید تحمل کنید. تعیین کنید که چه سختی هایی را باید تحمل کنید. اگر امروز برنامه ها را انجام ندهید چه رنجی را در آینده تحمل خواهید کرد؟! بهتر نیست الان آن رنج را تحمل کنید؟ به این فکر کنید که چه لذتی را در آینده بدست خواهید آورد؟ ✳️پس بر روی یک کاغذ، دو ستون در نظر بگیرید. یک ستون را بنویسید اگر به هدف مورد علاقه تان برسید چه لذت هایی را بدست می آورید. ستون دیگر را بنویسید اگر به هدفتان نرسید چه رنج هایی را باید تحمل کنید. اینها را برای خودتان مشخص کنید تا ذهن تان بداند که چرا باید تلاش کند. باید بتوانید ذهن تان را قانع کنید. در غیر اینصورت اهمال کاری، تنبلی و بی حوصلگی انجام برنامه بر شما غلبه خواهد کرد و نمی توانید حس حفظ قران را در خود ایجاد کنید. 👇👇👇👇 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: @amozeshtajvidhefzquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌸🌸🌸🌸🌸 چگونه حفظ آیات را شروع کنیم: 👈اگر آیات مورد نظر آیات کوتاه (نیم‌سطر یا کمتر) باشد، زحمت ما کمتر ‌است و کافی است آیات را تک‌تک حفظ کنیم و سپس آنها را دنبال هم قرار دهیم. برای این منظور باید ـ مثلاً ـ آیه اول سوره نبأ (عَمَّ یَتَساءَلونَ) را پس از یک یا چندبار از رو خواندن، از حفظ تکرار کنیم و پس از اطمینان از حفظ آن به سراغ آیه بعدی (عَنِ النَّبَأ العَظیمِ) برویم. آیه دوم را نیز به همین ترتیب (چندبار روخوانی و تکرار از حفظ) به ذهن بسپاریم و به سراغ آیه بعد برویم و این کار را تا حفظ تمامی آیات قسمت مورد نظر (تا آيه 5) ادامه دهیم. بهتر است در این مرحله پس از حفظ هر آیه، یک بار آن را با آیات قبلی از حفظ بخوانیم و سپس به سراغ آیه بعد برویم. پس از پایان یافتن حفظ آیات هر قسمت، حداقل یک بار کل آن آیات را از حفظ می‌خوانیم و بعد به سراغ آیات قسمت بعد می‌رویم. 👈اما در صورتی که آیات مورد نظر براي حفظ آیات متوسط و بلند باشد چه باید کرد؟ در اینجا نیز روش کلی همان است که درباره آیات کوتاه گفتیم؛ با این تفاوت که حافظ بايد آيات و عبارات متوسط و طولاني را با استفاده از علائم و نشانه‌های وقف ـ كه معمولاً در قرآنها وجود دارد ـ و نیز با دقت در جمله‌بندی آیات به جملات و عبارتهاي كوتاه تبديل كند و سپس آنها را به همان روشی که در مورد آیات کوتاه گفتیم حفظ نمايد و بعد یک یا چند بار کل آیه و در نهایت کل مقطع را از حفظ بخواند. 👇👇👇👇 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: @amozeshtajvidhefzquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ابوالقاسمی ۱۵ (Trimmed).mp3
19.07M
🎶 ❇️استاد احمد ابوالقاسمی 📌جلسه پانزدهم ⏱مدت‌زمان: ۲۶:۲۸ ؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄* 👇👇👇👇 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: @amozeshtajvidhefzquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ جاذبه قرآن 👈 یکی از ویژگی‌های قرآن جاذبه شگفت‌انگیز آن است به طوری که بسیاری از مشرکین به خود اجازه نمی دادند که قرآن را بشنوند زیرا به تاثیر آن به خوبی آگاه بودند و می‌ترسیدند نفوذ معجزه آسای قرآن دل های آنان را تسخیر کند. 🔰وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لَا تَسْمَعُوا لِهَٰذَا الْقُرْآنِ وَالْغَوْا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَغْلِبُونَ (فصلت/٢۶)🔰 📝 چنان که نقل شده سه تن از سران قریش(ابوسفیان، ابوجهل و اخنس بن شریق) هریک شبانه برای شنیدن آیات قرآن مخفیانه نزدیک خانه پیامبر آمدند و تا صبح به تلاوت قرآن گوش سپرده بودند. صبح وقتی متفرق شدند در بین راه یکدیگر را دیدند؛ هر کدام دیگری را سرزنش کرد و گفتند دیگر این کار را تکرار نکنید. اما این ماجرا تا سه شب تکرار شد و در نهایت مجبور شدند با هم عهد و پیمان ببندند که برای همیشه این کار را ترک کنند چون به سادگی قادر به دل کندن از شنیدن آیات کلام خدا نبودند. 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 📖 : صد و سومین سوره 📶ترتیب نزول : 13 🕋محل نزول : مکه مکرمه 🔢تعداد آیات : 3 🔢تعداد کلمات : 14 ⌨تعداد حروف : 73 🔢تعداد لفظ . الله : 1 🔰معانی سوره: عصر معانی مختلفی دارد. از جمله : روزگار – شب و روز – نماز عصر – زمانه – برهه. ♻️نامهای دیگر سوره: -------------- 💠ویژگی سوره : پیام اصلی این سوره علارتند از : ایمان – عمل صالح – حمایت از حق و حق گرایی و گسترش دادن و حاکم نمودن آنها در جامعه. ✴موضوعات کلی سوره : سوگند به عصر جهت بیان عظمت و قداست آن - ایمان و عمل صالح انسان برای جلوگیری از سقوط و خسران – صبر و استقامت انسان و توصیه و سفارش آن به دیگران . ✳فضیلت قرائت این سوره : 🔸️– امام صادق (ع) : هرکه این سوره را در نمازهای نافله بخواند خداوند او را در روز قیامت با روی نورانی و دندان خندان و چشم روشن و خوشحال مبعوث گرداند تا او را داخل بهشت گرداند. ☘– هرکه این سوره را بر فرد افسرده خواند از افسردگی بدرآید. – اگر این سوره را بر کسی که تب داشته باشد بخوانید تب او زایل شود. 👇👇👇👇 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: @amozeshtajvidhefzquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ی 52 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
006052.mp3
574.4K
وَلَا تَطْرُدِ الَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ بِالْغَدَاةِ وَالْعَشِيِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُ ۖ مَا عَلَيْكَ مِنْ حِسَابِهِمْ مِنْ شَيْءٍ وَمَا مِنْ حِسَابِكَ عَلَيْهِمْ مِنْ شَيْءٍ فَتَطْرُدَهُمْ فَتَكُونَ مِنَ الظَّالِمِينَ ﴿٥٢﴾ و آنان که بامدادان و شامگاهان پروردگارشان را می خوانند [و با این خواندن] خشنودی او را می خواهند، از خود مران. نه چیزی از حساب [عمل] آنان بر عهده توست، و نه چیزی از حساب [کار] تو بر عهده آنان است تا آنان را برانی و [به سبب راندنشان] از ستمکاران باشی. (۵۲) 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
➖تلاوت قرآن رو چند بار با دقت گوش کنید ➖بعد میریم به سراغ ترجمه کلمه به کلمه و تفسیر این آیه 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
وَلَا تَطْرُدِ الَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ بِالْغَدَاةِ وَالْعَشِيِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُ ۖ مَا عَلَيْكَ مِنْ حِسَابِهِمْ مِنْ شَيْءٍ وَمَا مِنْ حِسَابِكَ عَلَيْهِمْ مِنْ شَيْءٍ فَتَطْرُدَهُمْ فَتَكُونَ مِنَ الظَّالِمِينَ ﴿٥٢﴾ و آنان که بامدادان و شامگاهان پروردگارشان را می خوانند [و با این خواندن] خشنودی او را می خواهند، از خود مران. نه چیزی از حساب [عمل] آنان بر عهده توست، و نه چیزی از حساب [کار] تو بر عهده آنان است تا آنان را برانی و [به سبب راندنشان] از ستمکاران باشی. (۵۲) وَلَا تَطْرُدِ = و طرد نکن الَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ = کسانی که میخوانند پروردگارشان را بِالْغَدَاةِ = صبحگاه وَالْعَشِيِّ = و شامگاه يُرِيدُونَ وَجْهَهُ = میخواهند ذات او را مَا عَلَيْكَ = نیست بر تو مِنْ حِسَابِهِمْ = از حساب ایشان مِنْ شَيْءٍ = هیچ چیزی وَمَا مِنْ حِسَابِكَ = و نیست از حساب تو عَلَيْهِمْ مِنْ شَيْءٍ = بر ایشان هیچ‌چیزی فَتَطْرُدَهُمْ = پس (‌تا ) طرد كنى ايشان را فَتَكُونَ = پس باشی مِنَ الظَّالِمِينَ = از ستمکاران 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
(آيه ٥٢) شأن نزول: در مورد نزول اين آيه و آيۀ بعد نقل شده: جمعى از قريش از كنار مجلس پيامبر صلّى اللّه عليه و آله گذشتند در حالى كه «صهيب» و «عمّار» ، «بلال» و «خباب» و امثال آنها از مسلمانان كم‌بضاعت و كارگر، در خدمت پيامبر صلّى اللّه عليه و آله بودند. آنها از مشاهدۀ اين صحنه تعجب كردند. گفتند: اى محمد! آيا به همين افراد از جمعيت قناعت كرده‌اى؟ اينها هستند كه خداوند از ميان ما انتخاب كرده! ما پيرو اينها بوده باشيم؟ هر چه زودتر آنها را از اطراف خود دور كن، شايد ما به تو نزديك شويم و از تو پيروى كنيم. آيه نازل شد و اين پيشنهاد را به شدت رد كرد. بعضى از مفسران اهل تسنن مانند نويسندۀ «المنار» حديثى شبيه به اين شأن نزول نقل كرده و سپس اضافه مى‌كند: «عمر بن خطاب» در آنجا حاضر بود، و به پيامبر پيشنهاد كرد چه مانعى دارد كه پيشنهاد آنها را بپذيريم؟ و ما ببينيم اينها چه مى‌كنند. آيات فوق پيشنهاد او را نيز رد كرد. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 598 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
تفسير: مبارزه با فكر طبقاتى-در اين آيه به يكى ديگر از بهانه‌جوييهاى مشركان اشاره شده و آن اين كه آنها انتظار داشتند پيامبر صلّى اللّه عليه و آله امتيازاتى براى ثروتمندان نسبت به طبقۀ فقير قائل شود، بى‌خبر از اين كه اسلام آمده تا به اين گونه امتيازات پوچ و بى‌اساس پايان دهد، لذا آنها روى اين پيشنهاد اصرار داشتند كه پيامبر صلّى اللّه عليه و آله اين دسته را از خود براند، اما قرآن صريحا و با ذكر دلايل زنده پيشنهاد آنها را نفى مى‌كند، نخست مى‌گويد: «كسانى را كه صبح و شام پروردگار خود را مى‌خوانند و جز ذات پاك او نظرى ندارند، هرگز از خود دور مكن» (وَ لا تَطْرُدِ الَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ بِالْغَداةِ وَ الْعَشِيِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُ) . در حقيقت آنها روى يك سنت ديرين غلط امتياز افراد را به ثروت آنها مى‌دانستند، و معتقد بودند بايد طبقات اجتماع كه بر اساس ثروت به وجود آمده همواره محفوظ بماند، و هر آيين و دعوتى بخواهد زندگى طبقاتى را بر هم زند، و اين امتياز را ناديده بگيرد، در نظر آنها مطرود و غير قابل قبول است. در جملۀ بعد مى‌فرمايد: «دليلى ندارد كه اين گونه اشخاص با ايمان را از خود دور سازى، براى اين كه نه حساب آنها بر توست و نه حساب تو بر آنها» (ما عَلَيْكَ مِنْ حِسابِهِمْ مِنْ شَيْءٍ وَ ما مِنْ حِسابِكَ عَلَيْهِمْ مِنْ شَيْءٍ) . «با اين حال اگر آنها را از خود برانى از ستمگران خواهى بود» (فَتَطْرُدَهُمْ فَتَكُونَ مِنَ الظّالِمِينَ) . قرآن پاسخ مى‌دهد به فرض اين كه آنها چنين بوده باشند، ولى حسابشان با خداست، همين اندازه كه ايمان آورده‌اند و در صف مسلمين قرار گرفته‌اند، به هيچ قيمتى نبايد رانده شود، و به اين ترتيب جلو بهانه‌جوييهاى اشراف قريش را مى‌گيرد. يك امتياز بزرگ اسلام- مى‌دانيم در مسيحيت كنونى دايرۀ اختيارات رؤساى مذهبى به طرز مضحكى توسعه يافته تا آنجا كه آنها براى خود حق بخشيدن گناه قائل هستند، و به همين جهت مى‌توانند كسانى را با كوچكترين چيزى طرد و تكفير كنند، و يا بپذيرند. قرآن در آيۀ فوق و آيات ديگر صريحا يادآور مى‌شود كه نه تنها علماى مذهبى، بلكه شخص پيامبر صلّى اللّه عليه و آله نيز حق طرد كسى را كه اظهار ايمان مى‌كند، و كارى كه موجب خروج از اسلام بشود، انجام نداده، ندارد. آمرزش گناه و حساب و كتاب بندگان تنها به دست خداست، و هيچ كس جز او حق دخالت در چنين كارى ندارد. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 599 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
بعد از آشنایی با ترجمه و تفسیر این آیه حفظ آن براتون خیلی آسون میشه بعد از حفظ شدن آن چند بار آن را از حفظ بخونید و سپس وصل کنید به آیه ی قبل مراحل وصل آيات را به ترتیب انجام بدین 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 🌸 وَلَا تَطْرُدِ الَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ بِالْغَدَاةِ وَالْعَشِيِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُ ۖ مَا عَلَيْكَ مِنْ حِسَابِهِمْ مِنْ شَيْءٍ وَمَا مِنْ حِسَابِكَ عَلَيْهِمْ مِنْ شَيْءٍ فَتَطْرُدَهُمْ فَتَكُونَ مِنَ الظَّالِمِينَ 🍀 ترجمه: و کسانی كه بامداد و شامگاه پروردگارشان را می‌ خوانند، در حالی که خشنودی او را می ‌خواهند، از نزد خود مران.‌چیزی از حساب آنان بر عهده تو نیست، و از حساب تو نیز چیزی بر عهده آنان نیست پس اگر آنان را برانی از ستمكاران می شوی. 🌷 : مران - از طرد به معنای راندن از روی بی اعتنایی می آید. 🌷 : می خوانند 🌷 : پروردگارشان 🌷 : بامداد از اول صبح تا طلوع آفتاب 🌷 : از اول ظهر تا غروب آفتاب 🌷 : می خواهند 🌷 : صورت روی هر چیز، به معنی ذات هم می آید به معنای توجه کردن هم آمده است. 🌷 : بر تو 🌷 : بر آنها 🔴 : این آیه همانند سایر آیات سوره أنعام در مکه نازل شده است. جمعى از قريش از كنار مجلس پيامبر «صلّى اللّه عليه و آله» گذشتند در حالى كه «صهيب» و «عمّار» ، «بلال» و «خباب» و امثال آنها از مسلمانان فقیر و كارگر دور پیامبر را گرفته اند آنها از مشاهده اين صحنه تعجّب كردند. گفتند: اى محمّد! آيا به همين افراد از جمعيّت قناعت كرده ‌اى؟ اين ها هستند كه خداوند از ميان ما انتخاب كرده! ما پيرو اينها بوده باشيم؟ هر چه زودتر آنها را از اطراف خود دور كن، شايد ما به تو نزديک شويم و از تو پيروى كنيم‌که این آيه نازل شد. پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم پس از نزول این آیه، از مجلس فقیران بر نمی‌ خاست تا آنکه اول آنها برخیزند. 🌸‌ در اين آيه به يكى ديگر از بهانه‌ جويی هاى مشركان اشاره شده و از اين كه آنها انتظار داشتند «صلّى اللّه عليه و آله» امتيازاتى براى ثروتمندان نسبت به طبقه فقير قائل شود، بى ‌خبر از اين كه آمده تا به اين گونه امتيازات پوچ و بى ‌اساس پايان دهد، لذا آنها روى اين پيشنهاد اصرار داشتند كه «صلّى اللّه عليه و آله» اين دسته را از خود براند، امّا صريحاً و با ذكر دلايل زنده پيشنهاد آنها را نفى مى‌ كند. 🌸 نخست به صلی الله علیه و آله و سلم مى ‌فرمايد: «وَ لا تَطْرُدِ الَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ بِالْغَداةِ وَ الْعَشِيِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُ: و کسانی که بامداد و شامگاه پروردگارشان را می خوانند ، در حالی که خشنودی او را می خواهند، از نزد خود مران» در حقيقت آنها روى يک سنّت ديرين غلط امتياز افراد را به ثروت آنها مى ‌دانستند، و معتقد بودند بايد طبقات اجتماع كه بر اساس به وجود آمده همواره محفوظ بماند، و هر آيين و دعوتى بخواهد زندگى طبقاتى را بر هم زند، و اين امتياز را ناديده بگيرد، در نظر آنها مطرود و غير قابل قبول است. 🌸‌ در جمله بعد مى ‌فرمايد: دليلى ندارد كه اين گونه اشخاص با ايمان را از خود دور سازى «ما عَلَيْكَ مِنْ حِسابِهِمْ مِنْ شَيْءٍ وَ ما مِنْ حِسابِكَ عَلَيْهِمْ مِنْ شَيْءٍ: چیزی از حساب آنان بر عهده تو نیست، و از حساب تو نیز چیزی بر عهده آنان نیست» «فَتَطْرُدَهُمْ فَتَكُونَ مِنَ الظّالِمِينَ: پس اگر آنان را برانی از ستمکاران می شوی» پاسخ مى‌دهد به فرض اين كه آنها چنين بوده باشند، ولى حسابشان با خداست، همين اندازه كه ايمان آورده ‌اند و در صف مسلمين قرار گرفته ‌اند، به هيچ قيمتى نبايد رانده شود، و به اين ترتيب جلو بهانه ‌جويی هاى ثروتمندان قريش را مى‌گيرد. 🔹 پیام های آیه ۵۲ سوره أنعام 🔹 ✅ حفظ نیروهای مخلص و فقیر و مجاهد مهم تر از جذب سرمایه داران کافر است. ✅ ‌برای جذب سرمایه داران کفر، نباید به مسلمانانی که فقیرند اهانت کرد. ✅ ، مکتب مبارزه با تبعیض و مبارزه با نژاد پرستی است. ✅ میزان، حال فعلی اشخاص است. اگر مؤمنان فقیر، خلاف قبلی داشته باشند، حسابشان با خداست. ✅ همه با خداست، پیامبر مسئول انتخاب و عمل دیگران نیست. ✅ طرد پابرهنگان و محرومان با ایمان، ظلم است. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
صدا ۰۰۲-۱۰-۲--۱-۲-۲-۲.m4a
18.59M
................................................. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈