نقدی بر #مهدی_نصیری:
یکی از مصادیق روشن اخلاق در تعاملات اجتماعی، مرزبندیهای متکی بر منطق است.
مرزها هم بر اساس شناخت ما از همدیگر تعریف میشوند، نه اختراع.
یکی از مرزبندیها هم این است که بعضی، مرزبندی میکنند و برخی نه (اشکال نقضی).
پیشنهاد: درباره این موضوعات بحث کنید:
۱. آیا این مرزها درست و دقیقاند یا آفتدار و آفتزا؟
۲. بر فرض صحت این مرزها، باید در چه موقعیتهایی و به چه روشی به کار برده شوند؟
052 آیات 16-22 آل عمران.mp3
8.51M
#مباحث_تفسیری
ص 52
#آل_عمران، آیات 16-22
🔹 ان الدین عند الله الاسلام
🔹 مباحث مهم مربوط به #فلسفه_دین و #تعامل_اجتماعی.
🔹 آیا اعضای #داعش در کشتارها معذورند؟
054 آیات 30-37 آل عمران.MP3
30.13M
#مباحث_تفسیری
ص 54
#آل_عمران، آیات 30-37
🔹 چرا گاهی میدانیم فلان کار خوب است ولی عمل نمیکنیم؟
🔹 درمان این مشکل چیست؟
#محبت
https://farsi.iranpress.com/iran-i193298
تازههای کتاب
جلد اول «تفسیر معاصرانه قرآن کریم» منتشر شد
18 بهمن 1399
تهران- ایران پرس: نخستین جلد ترجمه کتاب «تفسیر معاصرانه قرآن» اثر #سیدحسین_نصر با ترجمه #انشاالله_رحمتی و ویراستاری #مصطفی_ملکیان توسط #انتشارات_سوفیا منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری ایران پرس، انتشارات سوفیا در صفحه اینستاگرام خود ضمن اعلام خبر انتشار این کتاب نوشته است:
تفسیر معاصرانه قرآن کریم، هر چند به زبانی معاصرانه و برمبنای عالیترین سطح پژوهشی به رشتة تحریر درآمده است، لیکن سیر آن برمبنای تحقیقات محققان و مستشرقان غربی یا روشنکفران مسلمان غربزده تعیین نشده است؛ چه ممکن است اینان قرآن کریم را چونان متنی دارای اهمیّت دینی بررسی کنند، ولی آن را کلام راستین خداوند ندانند.
این تفسیر برمبنای ایمان به معصومیّت قرآن کریم و با مراجعة روشمند به سنت اسلامی کلاسیک، به ویژه تفاسیر معتبر سنیّان و شیعیان بر این متن مقدّس تألیف شده است.
هدف این است که خواننده را با شیوههای علمی مختلف فهم و تفسیر قرآن از جانب مسلمانان، به مدت چهارده قرن آشنا کند.
در عین حال به خواننده کمک میکند تا از آن سنت ریشهدار فهم و تفسیر قرآن برای پاسخگویی به پرسشهای دینی و معنوی خویش یاری بگیرد.
نویسندگان در مقام تفسیر بسیاری از آیات از پرسشهای انسان امروز که تجربه زیستن در دنیای مدرن را دارند، غفلت نکردهاند.
هم در پرتو خود قرآن کریم و هم در پرتو سنت عقلی و معنویت اسلامی که در دامان این متن بالیده است، پاسخهای خردپسندی برای آن پرسشها به دست میدهند.
برای مثال در مباحثی مانند تعدد ادیان، نسبت میان اسلام و دیگر ادیان ابراهیمی، وحدت مذاهب اسلامی، وجاهت اخلاقی شریعت اسلامی، این شیوۀ خردپسندانه کاملاً مشهود است.
به لحاظ روش تحقیق، ارجاعات درون متنی و بیان ارتباط میان آیات (تفسیر قرآن به قرآن) میتوان این اثر را اثری کاملاً کلاسیک دانست.
این مجموعه در هشت جلد، به علاوه جلد دیگری که به جستارهای «پیوست» اختصاص دارد، انتشار خواهد یافت.
#تفسیر_قرآن_کریم
055 آیات 38-45 آل عمران.mp3
5.27M
#مباحث_تفسیری
ص 55
#آل_عمران، آیات 38-45
🔹 الگوی دینی حضرت مریم
056 آیات 46-52 آل عمران.mp3
9.47M
#مباحث_تفسیری
ص 56
#آل_عمران، آیات 46-52
🔹 آیا سید الشهداء (علیه السلام) در شب عاشورا فرمودند «دشمن با من کار دارد نه با شما. پس بیعتم را برمیدارم؛ هر کس از شما دست یکی از بنیهاشم را بگیرد و در تاریکی شب برود»؟
🔹 #عرضه_سیره_بر_قرآن
🔹 #عرضه_روایات_بر_آیات
057 آیات 53-61 آل عمران، آیه مباهله.mp3
6.61M
#مباحث_تفسیری
ص 57
#آل_عمران، آیات 53-61
🔹 شباهت غیبت حضرت عیسی با غیبت حضرت ولی عصر (علیهما السلام)
🔹 #آیه_مباهله
058 آیات 62-70 آل عمران.mp3
6.69M
#مباحث_تفسیری
ص 58
#آل_عمران، آیات 62-70
🔹 #وحدت و #تقریب با چه کسی و با چه معیاری؟
⏪ لینک نوشتارها:
◀️ ملاکهای تقریب:
https://b2n.ir/k98265
◀️ وحدت در ایام انقلاب یا وحدت انقلابی؟
https://b2n.ir/z51486
◀️ مبناشناسی تقریب، مقدم بر آسیبشناسی مجمع جهانی تقریب:
https://b2n.ir/h26006
◀️ آسیبشناسی نگفتن از حقائق به غرض وحدت:
https://eitaa.com/anbaz60/326
◀️ وحدت حوزه و دانشگاه:
https://eitaa.com/anbaz60/241