eitaa logo
اندکی صبر سحر نز یک است
85 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
9هزار ویدیو
70 فایل
با حضور فعال در تبیین و روشنگری ، عمار ولایت باشیم
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلاملاراولسون سیزعزیزلره 🌹سحریزخیر،گونوزایدین🌸عمروز برکتلی🌺
🌷🌷🌷 🌺 ماه رمضان به سه قسمت تقسیم میشه: 🔸دهه اول رحــمت 🔸 دهه دوم مغفــرت 🔸 دهه سوم اجـابت 🌸 پس دهه اول را دعا کنیم رحمت خدا نصیب حال ما بشه و کلمه طیبه را زیاد بخوانیم: لا اله الا الله 🌸 دهه دوم را استغفار بخوانیم تا عفو شویم  : استغفرالله و اتوب الیه 🌸 دهه سوم برای طلب بهشت و رهایی از جهنم دعا کنیم: اللهم اجرنی من النار.اللهم ادخلن الجنت. 🌹 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّـدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🌺 عبادات قبول التماس دعا 🌷🌷🌷
5.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😍فوائد روزه برای بدن⁉️ 💠‌‌‌‌‌‌‌‌‌پروفسوری از دانشگاه توکیو بخاطر عظمت مسلمان شد😳 ⏰یک دقیقه و ۴۱ ثانیه را از دست ندهید 💎 ✅ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
خودبینی و تکبر   احادیث و روایات درباره خودبینی خودبینی و تکبر از صفاتی است که خداوند و ائمه به نهی از آن ها اشاره کرده است. در این مقاله به احادیث درباره خودبینی اشاره کرده ایم. فرد خودبین یا متکبر به کسی گفته می شود که خود را از دیگران برتر و با ارزش تر بداند و دیگران را دست کم بگیرد. استکبار به معنای تمایل به تسلط و اعتماد به نفس بیش از حد بر توانایی های شخص است و همچنین کسی که فقط خود را شایسته ی موفقیت میداند دچار خودبینی است.   در آیاتی از قرآن و احادیثی از ائمه درباره ی خودبینی و تکبر آیات و روایت هایی آمده است. که در ادامه به احادیثی درباره ی خوبینی آشنا می شوید.   در تمامی آیاتی که به خودبینی اشاره کرده است، می بینیم، غرور و خودبینی، دو عامل مهم گناه و شکست و بدبختی است و قرآن خبر از شکست و ناکامی این گروه مغرور می دهد، شکستی که به زودی دامانشان را گرفت و عبرت مردم شدند.   افراد کم ظرفیت همین که به یکی از این امور نایل شوند فراموش می کنند که اینها عاریتی است و همیشه در معرض زوال و نابودی قرار دارد. این فراموشی سبب خودبینی و غرور آنها می شود و این غرور آنها را از خدا دور و به شیطان نزدیک و آلوده به انواع گناهان می سازد.   احادیث درباره خودبینی: • رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم : آفَهُ الحَسَب الاِفتِخَارُ وَ العُجبُ. آفت شرافت و بزرگی ، به خود نازیدن و خود بزرگ بینی است. (کافی (ط-الاسلامیه)ج 2، ص 328)   • حضرت زهرا سلام الله علیها : فَجَعلَ اللهُ الایمانَ تَطهیراً لَکم مِنَ الشِّرکِ ، وَ الصَّلاهَ تَنزیهاً لَکم عَن الکِبرِ. خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد، و نماز را برای دوری از تکبر و خودخواهی. (الاحتجاج علی اهل اللجاج (طبرسی)، ج 1، ص 99) پیشنهاد امروز بهترین پیشنهادهای سفر این فصل رو از دست نده! تورهای ترکیبی تایلند   • امام على عليه السلام می فرمایند : اَلحِرصُ وَالكِبرُ وَالحَسَدُ دَواعٍ إِلَى التَّقَحُّمِ فِى الذُّنوبِ. حرص و تكبّر و حسادت، انگيزه هاى فرورفتن در گناهانند. (نهج البلاغه (صبحی صالح)،ص 541، حكمت 371)   • امام علی (ع) غرور و خودبینی را یکی از موانع پندپذیری انسان می شمرد.   • امام علی عليه السلام فرمودند : عُجْبُ الْمَرْءِ بِنَفْسِهِ أَحَدُ حُسَّادِ عَقْلِهِ. خودپسندى انسان يكى از حسودان عقل اوست.   • امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند : لا تَسْتَبِدَّ بِرَأْيِكَ فَمَنِ اسْتَبَدَّ بِرَأْيِهِ هَلَكَ. خودرأی مباش که هر که خودرأی باشد هلاک می گردد.   • امیرالمومنان علی (ع) فرمودند : الإعْجابُ ضِدُّ الصَّوابِ وَآفَةُ الاْلْبابِ. خودپسندى ضد واقع بينى است وآفتى است براى عقل ها.   • امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند : سَيِئَةٌ تَسُوؤكَ، خَيرٌ عِندَ اللهِ مِن حَسَنَةٍ تُعجِبُكَ. گناهی که اندوهگینت سازد، نزد خدا بهتر از کاری است که به خود پسندی گرفتارت سازد. (نهج البلاغه، خ 46)   • امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند : مَنْ رَضِيَ عَنْ نَفْسِهِ كَثُرَ السّاخِطُ عَلَيهِ و الصَّدَقَةُ دَواءٌ مُنْجِحٌ وَ أَعمالُ العِبادِ فِي عاجِلِهمْ نُصبُ أَعيُنُهم فِي آجالِهِم. هرکس خودبین باشد خشم کننده بر او بسیار شود و صدقه داروئی است سودمند و شفادهنده و کردار بندگان در دنیایشان؛ در آخرت جلو چشم هایشان است.   • امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند : التّواضُعُ يَرفَعُ، التكبّرُ يَضَعُ. تواضع و فروتنی مقام و منزلت انسان را رفيع کرده و تكبر و خودخواهی مقام او را پايين می آورد.   حدیث هایی درباره خودبینی و تکبر   • امام صادق عليه السلام فرمودند : اَلكِبرُ أَن تَغمِصَ النّاسَ وَتُسَفِّهَ الحَقَّ. تكبر، اين است كه مردم را تحقير كنى و حق را خوار شمارى. (الكافى (ط-الاسلامیه)، ج 2، ص 310)   • امام جعفر صادق عليه السلام می فرمایند : آفَةُ الدّينِ اَلْحَسَدُ وَ العُجْبُ وَ الْفَخْرُ. حسادت و خود پسندی و فخر فروشی، آفت دين هستند. (الكافی، جلد 2، صفحه 307)   • امام صادق عليه السلام فرمودند : مَن ذَهَبَ يَرى أَنَّ لَهُ عَلَى الآخَرِ فَضلاً فَهُوَ مِنَ المُستَكبِرينَ، (قالَ حَفصُ بنُ غياثٍ): فَقُلتُ لَهُ إِنَّما يَرى أَنَّ لَهُ عَلَيهِ فَضلاً بِالعافيَةِ إذا رَآهُ مُرتَكِبا لِلمَعاصى، فَقالَ: هَيهاتَ هَيهاتَ! فَلَعَلَّهُ أَن يَكونَ قَد غُفِرَ لَهُ ما أتى و
از ديدگاه اسلام، مجازات «فرار از جنگ» چیست؟ پاسخ اجمالی: از ديدگاه اسلام، «فرار از جنگ» يكى از بزرگترين گناهان است كه مايه شكست، ذلّت، زبونى و بدبختى مسلمين است و براي آن، شديدترين مجازات ها در نظر گرفته شده است. قرآن مي فرمايد: «اى كسانى كه ايمان آورده ايد هنگامى كه با انبوه جمعيت كافران در ميدان نبرد روبرو شويد به آنها پشت نكنيد و هركس در آن هنگام به آنها پشت كند گرفتار غضب الهى خواهد شد و جايگاه او جهنّم است و چه بد جايگاهى است؟!». پاسخ تفصیلی: مى دانيم از ديدگاه اسلام يكى از بزرگترين گناهان، «فرار از جنگ» است. گناهى است كه مايه شكست، ذلّت، زبونى و بدبختى مسلمين است و مجازات آن از شديدترين مجازات هاست، «قرآن مجيد» در اين باره مى فرمايد: «يا اَيُّهَا الَّذِينَ آمنُوا اِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا زَحْفاً فَلَا تُوَلُّوهُمُ الْأَدْبَارَ * وَ مَنْ يُوَلِّهِمْ يَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ اِلَّا مُتَحَرِّفاً لِقِتَالٍ اَوْ مُتَحَيِّزاً اِلَى فِئَةٍ فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللهِ وَ مَأْوَاهُ جَهَنَّمَ وَ بِئْسَ الْمَصِيرُ»(1)؛ (اى كسانى كه ايمان آورده ايد هنگامى كه با انبوه جمعيت كافران در ميدان نبرد روبرو شويد به آنها پشت نكنيد و هركس در آن هنگام به آنها پشت كند - مگر در صورتى كه هدفش كناره گيرى از ميدان براى آمادگى جهت حمله مجدّد يا به قصد پيوستن به گروهى [از مجاهدان] بوده باشد - گرفتار غضب الهى خواهد شد و جايگاه او جهنّم است و چه بد جايگاهى است). «زحف» به گفته ارباب لغت(2) در اصل به معنای حرکت کردن توأم با کشیدن پاها به روی زمین است مانند حركت كودك در آغاز راه رفتن يا شتر به هنگام خستگى زياد، سپس اين واژه در معنی حركت يك جماعت عظيم به كار رفته؛ چرا كه به خاطر كثرت جمعيت چنان به نظر مى رسد كه گويى روى زمين مى لغزند و به پيش مى روند. به هر حال ذكر اين جمله اشاره به آن است كه جمعيّتِ دشمن هر قدر زياد و فشرده باشد باز سبب نمى شود كه مسلمانان بدون دستورِ فرمانده لشگر عقب نشينى كرده يا از رويارويى با دشمن فرار كنند. روشن است اين يك دستور كلى اسلامى است و اينكه بعضى از مفسران آن را مخصوص جنگ بدر دانسته اند كاملا بدون دليل است همان گونه كه در تفسير «الميزان» نيز به آن اشاره شده است(3) به خصوص اينكه اين آيه بعد از جنگ بدر نازل شده است.(4) پس نتيجه اينكه «فرار از جهاد» از اسباب سقوط در دوزخ است.(5)
🔴 شگفت‌انگیزترین خبری که می‌شد شنید. سید عبدالملک، در آخرین سخنرانی خود گفت در پاسخ تنش‌افزایی دشمن، یک‌گام دیگر به پیش خواهند رفت (آن هم چه گامی!) 🔻به گفته سید، از امروز نه فقط کشتی‌های اسرائیلی و به مقصد اسرائیل که از دریای سرخ عبور کنند، بلکه آنهایی که از اقیانوس هند به سمت جنوب آفریقا بروند هم هدف قرار خواهند گرفت. 🔻این یعنی راه جایگزین دریای سرخ (دور زدن افریقا از طریق دماغهٔ امیدنیک) هم به روی اسرائیل بسته خواهد شد. 🔸خوشا غیرت شیعیان یمن که سرافرازمان کرده است. وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ