eitaa logo
استاد عندلیب همدانی
692 دنبال‌کننده
130 عکس
5 ویدیو
1.3هزار فایل
🔰این کانال توسط عده‌ای از شاگردان استاد به جهت اشتراک‌گذاری دروس ایشان راه اندازی شده است. ©️نقل‌مطالب‌ اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است. 🌐سایت: andalibhamedani.ir ✅کانال تلگرام استاد: tlgrm.in/andalibhamedani 📳مدیر: @seyedhoseinmosavifard @moein313
مشاهده در ایتا
دانلود
اصول جلسه 335-18 آذر 1402.docx
63.6K
📄تقریر درس خارج اصول 📆شنبه 18 آذرماه 1402 🔰جلسۀ 40 سال تحصیلی 1402-1403 🔰جلسۀ 40 🔰جلسۀ 335 🆔@andalibhamedani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فقه جلسه 41-19 آذر 1402.docx
64.1K
📄تقریر درس خارج فقه التعامل 📆یک‌شنبه 19 آذرماه 1402 🔰جلسۀ 41 سال تحصیلی 1402-1403 🔰 جلسۀ 41 🔰جلسۀ 832 🆔@andalibhamedani
اصول جلسه 336-19 آذر 1402.docx
69.6K
📄تقریر درس خارج اصول 📆یک‌شنبه 19 آذرماه 1402 🔰جلسۀ 41 سال تحصیلی 1402-1403 🔰جلسۀ 41 🔰جلسۀ 336 🆔@andalibhamedani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فقه جلسه 42-20 آذر 1402.docx
66K
📄تقریر درس خارج فقه التعامل 📆دوشنبه 20 آذرماه 1402 🔰جلسۀ 42 سال تحصیلی 1402-1403 🔰 جلسۀ 42 🔰جلسۀ 833 🆔@andalibhamedani
اصول جلسه 337-20 آذر 1402.docx
68.7K
📄تقریر درس خارج اصول 📆دوشنبه 20 آذرماه 1402 🔰جلسۀ 42 سال تحصیلی 1402-1403 🔰جلسۀ 42 🔰جلسۀ 337 🆔@andalibhamedani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد عندلیب همدانی
#تحلیل_دعوت_حسینی 🎙صوت درس خارج تحلیل دعوت حسینی 🌀جلسۀ 178 📆چهارشنبه 8 آذر 1402 🔰53- بررسی مختصری د
179.mp3
22.7M
🎙صوت درس خارج تحلیل دعوت حسینی 🌀جلسۀ 179 📆چهارشنبه 15 آذر 1402 🔰53- بررسی مختصری دربارهٔ عقیلة النساء حضرت سلام الله علیها [جلسۀ یازدهم] 🆔@andalibhamedani
استاد عندلیب همدانی
#تحلیل_دعوت_حسینی 📄تقریر درس خارج تحلیل دعوت حسینی 🌀جلسۀ 178 📆چهارشنبه 8 آذر 1402 🔰53- بررسی مختصری
تحلیل دعوت حسینی جلسه 179- 15آذر 1402.docx
68.4K
📄تقریر درس خارج تحلیل دعوت حسینی 🌀جلسۀ 179 📆چهارشنبه 15 آذر 1402 🔰53- بررسی مختصری دربارهٔ عقیلة النساء حضرت سلام الله علیها [جلسۀ یازدهم] 🆔@andalibhamedani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فقه جلسه 43-21 آذر 1402.docx
64.3K
📄تقریر درس خارج فقه التعامل 📆سه‌شنبه 21 آذرماه 1402 🔰جلسۀ 43 سال تحصیلی 1402-1403 🔰 جلسۀ 43 🔰جلسۀ 834 🆔@andalibhamedani
اصول جلسه 338-21 آذر 1402.docx
66.7K
📄تقریر درس خارج اصول 📆سه‌شنبه 21 آذرماه 1402 🔰جلسۀ 43 سال‌ تحصیلی 1402-1403 🔰جلسۀ 43 🔰جلسۀ 338 🆔@andalibhamedani
استاد عندلیب همدانی
#اصول_1402_1403 🎙صوت درس خارج فقه التعامل 📆سه‌شنبه 21 آذرماه 1402 🔰جلسۀ 43 سال تحصیلی 1402-1403 🔰جل
🎙خیال نکنید آن‌هایی که ضدِ امیرالمؤمنین سلام الله علیه، حدیث جعل می‌کردند فقط حدیث علیه مولا جعل می‌کردند، ... آن یک قِسم از کار [آن‌هاست]. قسم دیگر [از فعالیت‌های] اصحاب قدرت و ثروت، جعالان [این است که] می‌آیند حدیث می‌سازند به ظاهر به نفع امیر المؤمنین ... ولی نتیجۀ آن این است که مکتب اهل بیت لکه‌دار می‌شود. می‌گویند شما [شیعه] با توحید نابِ قرآنی دیگر ارتباطی ندارید! 🎧گوش کنید 👈 21:40 🆔@andalibhamedani
استاد عندلیب همدانی
#تعقل_فقیهانه(۲۳) #کرامت_بنی_آدم ابن فهد حلی: 🔸مرحوم ابن فهد حلی (قدس سره) در مورد آثار ازدواج و ا
(۲۴) صاحب جواهر: 🔹«لا يجوز نكاح الأمة إلا بإذن مالكها الذكر إجماعا أو ضرورة من المذهب أو الدين ، بل ولو كان المالك امرأة في الدائم.»🔹 ✅«وأما المنقطع فالمعروف بين الأصحاب عدم جوازه ، بل هو الذي استقر عليه المذهب ، بل يمكن دعوى تحصيل الإجماع عليه ، لقبح التصرف في مال الغير ، والأمر بنكاحهن بإذن أهلهن وما يظهر من النصوص أيضا» ✔️«ولكن مع ذلك قيل والقائل الشيخ في محكي النهاية والتهذيب يجوز لها أن تتزوج متعة إذا كانت لامرأة من غير إذنها لخبر سيف بن عميرة الذي رواه تارة عن الصادق عليه‌السلام بلا واسطة ، واخرى بواسطة علي بن المغيرة وثالثة بواسطة داود بن فرقد ومن هنا عده بعضهم ثلاثة أخبار ، لكن في المسالك أن مثله اضطراب في السند يضعف الرواية لو كانت صحيحة ، فضلا عن مثل هذه الرواية ، وربما ناقشه في ذلك بعضهم ، وعلى كل حال فمتنه قال‌ : « سألت أبا عبد الله عليه‌السلام عن الرجل يتمتع بأمة امرأة بغير إذنها قال : لا بأس به»** 🔸«ولا ريب أن الأول أشبه بأصول المذهب وقواعده ، إذ لا يخفى عليك أن مثل هذه الأخبار ـ المخالفة لقاعدة قبح التصرف في مال الغير والكتاب وإجماع الأصحاب وصحيح البزنطي سألت تتمتع الأمة بإذن أهلها ، قال : نعم إن الله عز وجل يقول «فَانْكِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ » وغير ذلك ـ مما لا ينبغي الالتفات إليها» «بل هي من القسم الذي قد أمرنا بطرحه والاعراض عنه ، بل ربما‌كانت هي مما دس في كتب الشيعة لإرادة إفساد مذهبهم ، فمن الغريب إطناب بعض الناس في ذلك ، وأغرب منه ميلة الى القول بمضمونها ، وليس ذلك إلا من آفة نعوذ بالله منها ، ولو أن مثل هذه الأخبار تزلزل ما استقر عليه المذهب مما كان مثل ذلك لم يبق شي‌ء منه مستقر ، وقد قال الله تعالى« إِنّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنّا لَهُ لَحافِظُونَ» فلا بد من إذنها حينئذ ، ولو قلنا بأنها مولى عليها مع كونها بالغة رشيدة ، إذ لا تلازم بين الأمرين ، بل هو من التصرف المالي الغير الممنوعة منه قطعا.» 📚جواهر، ج ۲۹، ص ۲۱۵. 🆔@andalibhamedani