#️⃣ #دروازه_بهشت
💢 کمک به ساخت تنها مسجد یک روستا
🔻اسدآباد جاده شهن اباد روستای چشمه قنداب
🎗روستای اهل حق نشین است
🔸️تلفن ۰۹۱۸۹۰۹۶۱۸۲
🔴 لطفا کسی واریزی داشت تماس بگیرد و رسید ان را ارسال کند.
💳
۶۰۳۷۹۹۷۴۷۶۲۶۰۶۹۱علی ولیزاده @andishehdini |حـسـیـنـےیـمـیـن
#️⃣ #دروازه_بهشت
✍ با سلام
🎗 از این دفترچه هیچ قسطی پرداخت نشده و متاسفانه توانایی پرداخت هم ندارند.
💚 اگر کسی میتواند به عهده بگیرد به بنده پیام دهد ۳ میلیون تومان هم معوقه دارد.
🆔️ @hosseiniyamin
@andishehdini |حـسـیـنـےیـمـیـن
‼ #سوال_مخاطبین
⁉️ #شبهه
💬 سلام استاد
شرمنده ببخشید این سوال را میکنم
🎗استفاده از واژه پفیوز توسط یک نماینده مجلس کار درستی است من شنیدم شهید بهشتی هم استفاده کرده، بازم ببخشیدا شرمنده
┄┅══✧•✧══┅┄
✍ سلام علیکم
اگر استفاده نکنیم بهتر است اما این واژه به معنی بی وجود و بی غیرت است.
🔸️در زمینه واژه ها آقای ابوالفضل امامی هم کتاب و هم گروه خوبی دارند اطلاعات جالبی در مورد واژه های فارسی ارائه میدهند.
🔰 مطلب مرتبط و گروه و مطلبی که در مورد شهید بهشتی ره فرمودید تقدیم میشود.
@andishehdini |حـسـیـنـےیـمـیـن
🌾 زوای واژه پفیوز
سلام و خجسته زادروز امیرالمؤمنین (ع) و روز پدر به امام زمانمان (عج)، نائب ایشان و همه شیعیان عالم.
به گمان بنده، سخنان آقای کوچکزاده خوب بود؛ ولی کاربرد واژه «پفیوز» در آنجا شایسته نبود.
واژه «پفیوز»، پیوندی از دو واژه است: واژه وابسته «پُف» و واژه هسته «یوز».
▪️زوای «یوز»
واژگان «یوز، دریوزگی، یوزپلنگ، یوش، یوریدن، یاخت، یازیدن، یغما، یاغی، یوغ، یُغر، بیوک، پیوگ، داریوش، نیوشیدن، بیوسیدن (انتظار داشتن)، رزمیوش (جنگاور)، گـ+یاغ (گیاه)» همگی از ریشه «یـ+خ» هستند که معنای چشمداشتن، طمع و به چنگ آوردن آن را دارند.
واژگانی مانند «یخ، یَک، یزدان، یسنا» نیز وجود دارند که معنای وارونه این واژگان را دارند؛ چرا که «ی» در این واژگان از مصدر «یافتن» است و معنای نیرومند پیوند و درونش را دارد (هنجار آن در کتاب زوا آمده است). ولی «ی» در واژگان «یغما، یاغی و یوز» از «افتن» است و زور واژه، در واج هسته یعنی «خ» و زایَههای آن است.
▪️زوای «پُف»
«پُف» از دو مصدر «پختن + افتن» درست شده است؛ با اینکه «پفتن» بهرویه، از «افتن + افتن» ساخته میشود و معنای «درونشی نیرومند» دارد. ولی در اینجا که «پفتن» از «پختن» (مصدر خئی) با «افتن» درست شده، معنای برونشی نیرومندتری مییابد؛ مانند «بافتن» که گاهی از «افتن + افتن» ساخته میشود و معنای درهمبافته شدن دارد، و گاهی از «باختن + افتن» است که معنای بازشدگیِ آن میچربد. از این رو، معنای زایههای «بالا»، نرد«بان» و «بام»، معنا برآمدگی و «بازشدگی» (باختن: باز) دارند.
پس پف در اینجا معنای برونش دارد که پیامد آن، تهیدگی درون است. پف کردن، پفک و پُل نیز از همین مصدر پفتن با ریشه «پختن+ افتن» ریشه گرفتهاند ولی «پُر» از مصدر پفتن با ریشه «افتن+ افتن» است.
◾️معنای پیوند «پف + یوز»
پیوند میان واژگان گاهی یکهستهای است و گاهی دوهستهای. پیوندهای یکهستهای از واژهی هسته با یک پیشوند یا پسوند ساخته میشوند؛ مانند «پرهیز» یعنی ضد هیز. ولی پیوندهای دوهستهای از دو واژه خودبسنده (مستقل) درست میشود و معنای ترکیبی میسازند؛ مانند «گُل + آب: گلاب». در اینجا هم واژه «گل» در معنای خود و هم واژه «آب» در معنای خود است و هیچکدام پیشوند یا پسوند دیگری نیستند.
«یوز» یعنی یورا و یورشگر و کنشگر برای به یازدین به چیزی و پفیوز یعنی کسی که باید یورا و کنشگر باشد ولی پفینه و تهیده است. بهترین معنا برای پفیوز، «بیوجود» و «منفعل» است.
این هنگامی که این بیعملی و انفعال و پفیوزی درباره پاسداری از خانواده باشد، واژه پفیوز، مجازاً معنای «بیغیرت» به خود میگیرد؛ نه این که معنای پفیوز، بیغیرت باشد.
پفیوز کسی است مانند مترسک که «وجود، مایه، کنشگری، ستیزندگی و حتی تهدیدستیزی» ندارد: یا اشباح الرجال و لا رجال: نامرد: پفیوز!
◾️ فیلم شهید بهشتی: اسلام شهروند پفیوز نمیخواهد!
🌹خرید کتاب «زَوا» با ۶۷٪ بهاکاه؛ ۵۰ هزار تومان
◾️گروه زوا؛ با گروهداری ا. امامی
@andishehdini |حـسـیـنـےیـمـیـن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شهید بهشتی:
💢 بیتفاوتی یعنی مرگ انقلاب…
☫ ستاد #امر_به_معروف و #نهی_از_منکر استان تهران 🚦 @abm_tehran@andishehdini |حـسـیـنـےیـمـیـن
✍ با سلام
✨ قبول آتش بس در لبنان و غزه حتی اگر نقض مکرر شود یک مفهوم واضح دارد:
✔ شکست اسرائيل
❓چرا؟
شکست یعنی نرسیدن به اهداف
⭕ هدف اسرائیل: از بین بردن حماس و مقاومت لبنان
🔻پذیرش آتش بس: قبول موجودیت طرف مقابل و از بین نرفتن آن
👈 پس: نرسیدن به هدف: شکست
🎗در بلند مدت و به شرط ادامه مقاومت حتما امکان ضعیف تر شدن اسرائيل و در نهایت نابودی آن وجود دارد
✔ هلاکت ظالم قطعی است
✨وَكَذَٰلِكَ أَخْذُ رَبِّكَ إِذَا أَخَذَ الْقُرَىٰ وَهِيَ ظَالِمَةٌ ۚ إِنَّ أَخْذَهُ أَلِيمٌ شَدِيدٌ
🔸️اینچنین است عذاب خدا وقتی شهرهایی را عذاب میکند که مردمش بدکارند. بله، مجازاتش زجرآور و شدید است!
۱۰۲ هود
@andishehdini |حـسـیـنـےیـمـیـن
✍ با سلام
✨در اعمال ام داوود در ابتدای دعا تصدیق امام صادق علیه السلام به صورت صدق الله العظیم است.
✔ راه خوبی است برای وحدت عملی شیعه و سنی
🔻مرحوم علامه طباطبایی ره هم اینگونه تصدیق میکنند در صوت موجود از ایشان وبرخی اهل سنت هم گاهی علی را میگویند.
👇مثل استاد غلوش در این صوت
⭕ پر واضح است که علی در تصدیق آخر قرائت قرآن صفت خداوند است که به صورت بی ربطی از گفتن آن ابا میکنند.
🔸️شاید استفاده از دو صورت تصدیق همانطور که در روایات هم هست راه خوبی باشد برای ایجاد وحدت و حساسیت زدایی از این مساله
@andishehdini |حـسـیـنـےیـمـیـن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@andishehdini |حـسـیـنـےیـمـیـن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@andishehdini |حـسـیـنـےیـمـیـن
✨ باشگاه و مدرسه فوتسال شهید هادی
❄️ثبت نام فصل زمستان ❄️
🎖️تحت مدیریت و نظارت آقای محمد انصاری (بازیکن اسبق تیم ملی🇮🇷 و باشگاه پرسپولیس )
🟡و مربی فعلی تیم ملی جوانان ایران
🔵 آموزش گام به گام فوتسال از مبتدی تا حرفه ای
🔵 حضور در مسابقات
🔵 همراه با امکانات تفریحی باشگاه ( سالن ، چمن ، میز پینگ پنگ ، فوتبال دستی و ... )
🔵 معرفی استعداد های برتر به تهران
همراه با شرکت در مسابقات
🔵 ثبت نام از رده سنی ۶ الی ۱۷ سال
🔷 جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید و یا به آیدی زیر پیام دهید.
09358150075
( بهرامی )
@Amir_Bahrami_313
@andishehdini |حـسـیـنـےیـمـیـن
✍ با سلام
✨در تصدیق مطلب حقیر یکی از دوستان این مطلب را فرستاده است.
📜ایا صدق الله العظیم مخصوص اهل سنت است و شیعیان نباید بگویند؟
🔹️اینکه امروزه پاره ای از #سنی ها در پایان خواندن قرآن، اصرار بر خواندن #صدق_الله_العظیم دارند و برخی از #شیعیان در انتهای قرائت خود صدق الله العلی العظیم می گویند و بر این تعبیر پافشاری می کنند، مستند خاصی نداشته و خواندن هردو جمله درست است.
🔺️ به هرحال، از چه زمانی تمایزی که آوردن جمله یادشده میان شیعه و سنی ایجاد کرده، متداول گشته است، ظاهرا قابل تعیین نیست ولی می توان شواهدی یافت که در گذشته شیعیان نیز از تعبیر صدق الله العظیم بدون هیچ احساس گناه و سختی استفاده می کردند.
1️⃣بنابر گزارش شیخ طوسی، در یکی از اعمال نیمه ماه رجب که به عمل ام داوود مشهور است، برخی از سوره های قرآن خوانده می شود و در انتهای قرائت سوره ها صدق الله العظیم گفته می شود.
🏷ثمّ يقرأ بعد ذلك سورة الإنعام وبني إسرائيل والكهف ولقمان ويس والصافات وحم السجدة وحم عسق وحم الدخان والفتح والواقعة والملك و ن و إذا السماء انشقت وما بعدها إلى آخر القرآن فإذا فرغ من ذلك قال وهو مستقبل القبلة صَدَقَ اللهُ الْعَظِيمُ ...
📚مصباح المتهجد: 807.
🔸️گفتنی است، سید بن طاووس در اقبال الأعمال، عمل ام داوود را نقل کرده و همانند گزارش شیخ طوسی، صدق الله العظیم آورده است ولی در نسخه چاپی بحار الأنوار که به نقل از اقبال الأعمال این عمل گزارش شده، صدق الله العظیم تبدیل به صدق الله العلی العظیم شده و در گزارش سید بن طاووس تصرف شده است.
🏷...فاذا فرغت من ذلك وانت مستقبلة القبلة تقولي بسم الله الرحمن الرحيم صدق الله العظيم.
📚اقبال الأعمال: 2، 606.
🏷فاذا فرغت من ذلك وانت مستقبلة القبلة تقولي بسم الله الرحمن الرحيم صدق الله العلي العظيم.
📚بحار الأنوار: 95، 400.
🔺️جالب اينكه علامه مجلسی در گزارشی از کتابی قدیمی و بی نام ونشان که به صورت وجاده به دست وی افتاده بوده، نقل می کند که ابتدای قرآن بسم الله است و آخر آن صدق الله العظیم ولی در نسخه چاپی بحار الأنوار، کلمه العلي در پرانتز اضافه شده است.
🏷ماابتداء القرآن وماختمه قال یا بن سلام ابتداؤه بسم الله الرحمن الرحیم وختمه صدق الله {العلي} العظيم.
📚بحار الأنوار: 57، 243.
2️⃣در برخی از موارد در نسخه های تفسیر فرات کوفی، برای نشان دادن انتهای سوره از صدق الله العظیم استفاده شده است.
📚تفسیر فرات الکوفي: 534، 298، 607، 242.
3️⃣احمد بن طاووس، برادر سید بن طاووس، از این جمله استفاده کرده و درکنار آیه ای از قرآن آن را آورده است.
📚عین العبرة في غبن العترة: 34.
4️⃣علامه حلى هم از بهره بردگان از این عبارت است.
📚نهج الحق وکشف الصدق: 324.
5️⃣میرزا رفیعا نائینی، از استادان علامه مجلسی، نیز در حاشیه خود بر اصول کافی تعبیر صدق الله العظیم را به کار برده است.
📚الحاشیة علی اصول الکافی: 489.
6️⃣ میرزای نائینی نیز وقتی آیه از قرآن را تبیین می کند از تعبیر صدق الله العظیم استفاده می کند.
🏷..صدق اللّه العظيم و كذلك يقول ثم کان عاقبة الذین اساؤوا السوای..
📚تنبیه الأمة وتنزیه الملة: 37.
🔸️شایسته اشاره است؛ در قرآن در دو جا العظیم به همراه العلي آمده و خبر «هو» قرار گرفته و در آیه ای جلاله «الله» با کمک العظیم وصف شده است. در سه جا نیز العظیم در کنار تعبیر «اسم ربّک» آمده است.
🏷وهو العلي العظيم.🧷بقرة: 255، الشوری: 4.
🏷انّه كان لايؤمن بالله العظیم.🧷الحاقة: 33.
🏷فسبح بحمد ربّك العظيم.🧷الواقعة: 74، 96، الحاقة: 52.
نقل از کانال پژوهش های تاریخ اسلام
@quranpuyan
@andishehdini |حـسـیـنـےیـمـیـن
#️⃣ #دروازه_بهشت
✍با سلام
⭕ از این دفترچه ۷ قسط آن را پرداخت کردند و پنج قسط هم عقب افتاده در مجموع ۲۰ قسط است.
🔻 بزرگوارانی که امکان تقبل این ۱۳ قسط را دارند به بنده پیام دهند.
🆔️ @hosseiniyamin
@andishehdini |حـسـیـنـےیـمـیـن