eitaa logo
اندیشمندان بصیر
379 دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
14.1هزار ویدیو
52 فایل
انتقال ازواتساپ راه ادامه دارد
مشاهده در ایتا
دانلود
اول بسم الله سلام علیک.mp3
5.5M
اول بسم الله سلام علیک یا اباعبدالله سلام علیک دو سه خط درد دل دارم یا حبیبی قلبی لدیک 🎤 #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🔸 پیشنهاد دانلود @andishmandanbasirat 🇮🇷
کانال عشاق الحسین_۲۰۲۳_۰۷_۱۱_۲۳_۰۷_۰۲_۷۰۹.mp3
19.15M
زائرالحسینِ هرکی چشمش‌توۍروضه‌تر‌شہ من‌زارأباعبدالله‌زارالله‌فےعرشہ حاج‌مھدی رسولی رزق شبانه✨🌱 @andishmandanbasirat 🇮🇷
5.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چادری که رو سر خواهرامونه حسین طاهری درباره حجاب و عفاف 🎙کربلایی حسین طاهری @andishmandanbasirat 🇮🇷
5.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷خواندن سرود رژیم اسرائیل برای اولین‌بار در عربستان 🔹حضور تیم فوتبال الترونیک رژیم اسرائیل در ریاض و بالا بردن پرچم این رژیم و خواندن سرود آن برای اولین‌بار در عربستان توجه افکار عمومی را جلب کرد. @andishmandanbasirat 🇮🇷
21.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 آقای رییسی! فکری به حال «وزیر علوم نفهم» دولت خود کنید! انتقاد صریح و تند استاد رحیم پور ازغدی از وضعیت وادادگی و وابستگی شدید دانشگاه های کشور در حوزه تولید علم و حماقت عجیب وزیر فعلی علوم در این خصوص ...
❗️تجزیه ات خوب بود، ولی مرده شور ترکیبت را ببرد!  ♦️گویند روزی مطربی نزد مرحوم کرباسی که از علمای عهد قاجار بود آمد و حکم شرع را در مورد رقصیدن پرسید. این عالم بزرگ جواب داد: عملی است مذموم و فعلی است حرام. مطرب پرسید: حضرت آقا، اگر من دست راستم را بجنبانم حرام است؟ مرحوم کرباسی گفت: خیر! مطرب پرسید: اگر دست چپم را بجنبانم؟! مرحوم کرباسی گفت: خیر! سپس مطرب از حکم شرعی در مورد تکان دادن پای راست و چپ پرسید و هر بار مرحوم کرباسی گفتند: خیر ایرادی ندارد. اصولا دست و پا برای جنبانده شدن خلق گشته اند. مطرب که منتظر این فرصت بود از جای خود بلند شد و در مقابل دیدگان بهت زده حاضران مجلس شروع به رقصیدن کرد و گفت: حضرت آقا، رقص همان تکان دادن دست ها و پاهاست که فرمودید حرام نیست. مرحوم کرباسی در جواب گفت: تجزیه ات خوب بود، ولی مرده شور ترکیبت را ببرد!  به این معنی که برخی امور به تنهایی خوبند اما مجموعشان فعل حرام است و به درد نمیخورد. 👌روشنفکران کوردل برای مطامع نامشروع خود، دین را بصورت تجزیه ای بررسی میکنند و نمیگذارند دین بصورت ترکیب و گزاره ای کامل برای مردم تبیین شود. مثلا آیه«لا إِکراه فی الدین» را به تنهایی برای تجویز ولنگاری و تئوریزه کردن اباحه گری قرائت میکنند بدون اینکه بخواهند یا بگذارند این آیه به همراه آیات دیگر معنا شود. مثلا چند وقت قبل سیدمحمد خاتمی در دیدار برخی فعالان اجتماعی و سیاسی (بخوانید مشتی برانداز و خدشه کننده در احکام نظام اسلامی) گفته بود «لا اکراه فی‌الدین» یعنی در دین خدا که اصل است، زور و اجبار وجود ندارد. در جواب این افاضات باطل الذات وی باید گفت که این آیه اشاره دارد که انسانها بصورت تکوینی بر ایمان پیدا کردن مجبور نشده اند. که این مطلب از آیه مبارکه ۱۴۹ سوره انعام فهمیده میشود: فَلَوْ شَاءَ لَهَدَاكُمْ أَجْمَعِينَ/ پس اگر خدا می خواست قطعاً همه شما را [به طور جبر و با امر تکوینی] هدایت می کرد. لذا اگر از سوی ایادی حکومت اسلامی بر رعایت احکام دینی در سطح جامعه اجبار و الزام صورت میگیرد، اولا جنس این اجبار و التزام از جنس امر تکوینی نیست بلکه بخاطر امر تشریعی خداوند سبحان است که در صدها آیه بیان شده است. که آن هم نه بخاطر حلول ایمان در وجود آدمی بصورت قهری، بلکه بخاطر مصونیت جامعه از مظاهر بی ایمانی می‌باشد. از طرفی در حدیث است که تا قبل از تبیین، هیچ اجباری نیست‌‌ و بعد از تبیین، الزامات مدنی باید صورت گیرد. 🌹امام رضا علیه السلام میفرمایند:لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ أَیْ لا یَکْرَهُ أَحَدٌ عَلی دِینِهِ إِلَّا بَعْدَ أَنْ تَبیَّنَ لَه قَد تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ➖عبارت لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ بدان معنی است که خداوند، احدی را بر دینش مجبور نمی‌کند مگر بعد از آنکه برای او احکام اسلامی را تبیین کرده باشد. (راه و بیراهه را برایش مشخّص کرده‌باشد) و این در حالی است که خداوند، راه و بیراهه را مشخّص کرده است.(تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۳۰۲) ♦️لذا وقتی حکومت اسلامی تشکیل بشود به طریق حتمی، بینات اسلامی تبیین شده و لذا احکام اسلامی در صحنه اجتماعی لازم الاجرا میشود. از طرفی گفته شد این التزام به مظاهر ایمان در سطح عمومی، بخاطر وارد کردن نور ایمان بصورت قهری در قلب افراد جامعه نمیباشد که بصورت تکوینی این امر محال است چرا که حلول ایمان با تفکر و عمل صالح یا همان صبر و بصیرت که همگی از روی اختیار است امکان پذیر میباشد. پس این التزام برای اینست که جامعه اسلامی از ویروس کفر و الحاد و مظاهر گناه مصونیت پیدا کند و ابزار هدایت در جامعه سهل الوصول باشد. مثلا اگر برخورد سلبی با بی‌حجابی صورت میگیرد بخاطر این نیست که فرد را بصورت قهری باورمند به حجاب کنیم بلکه بخاطر این است که جامعه را از مظاهر بی عفتی منزه نماییم که این مساله به امر تشریعی خداوند متعال، از وظایف حتمی حکومت اسلامی می‌باشد. ♦️آری، خناسان با تمام قدرت در برابر ولایت که می خواهد دین را بصورت ترکیبی به جامعه عرضه کند صف آرایی میکنند و تا جایی که بشود نمیگذارند قرآن ناطق، آیات الهی را برای همگان تاویل و تفسیر نماید. و امروزه در عصر غیبت، ولایت فقیه به اذن حضرات معصومین، وارث معارف و حاکمیت غدیر بوده و به نوعی جلوه ای از قرآن ناطق می‌باشد. دیدیم که رهبری با قرائتی از جنس قرآن ناطق، بیحجابی را حرام شرعی و سیاسی دانستند که همین حقیقت در کنار سایر حقیقت های مطرح شده از سوی ایشان، اینطور خفاشان شب تار را به دشمنی و شیطنت برانگیخته نموده است. حرام سیاسی یعنی اینکه نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، برخورد سلبی با پدیده بیحجابی را وظیفه حتمی خود بدانند و نهادهای فرهنگی نیز توامان به فرهنگ سازی مقوله عفت و حجاب مشغول باشند که البته اصل پوشش و حداقلیات حجاب اسلامی، برای تمامی افراد جامعه تبیین شده و برای خاطیان عذر ندانستن متصور نیست! ♻️نشر_حداکثری
خانم ها حتما بخونن ! گاهی هم اینجوری فکر کنید بد نیست اﻭ " ﻣــﺮﺩ " ﺍﺳﺖ خوابش از تو کوتاهتر و خواب ابدیش از تو طولانی.... آسایش برایش مفهومش آسایش توست پس صبح تا شب درپی آسایشی است که سهمش را ازعشق تو میجوید...اگر آنرا دریابی!! ﺩستهایش ﺍﺯ ﺗﻮ زبرتر ﻭ ﭘﻬﻦ ﺗﺮ ﺍﺳﺖ... تاحال به دستهایش نگاه کرده ای ؟ هیچگاه بدون خراش و زخم دیده ای؟ ﺻﻮﺭﺗﺶ ﺗﻪ ﺭﯾﺸﻰ ﺩﺍﺭﺩ... ﺟـﺎﻯﹺ ﮔﺮﯾــﻪ ﮐﺮﺩﻥ، ﻣﻮﻫﺎﯾﺶ ﺳﻔﯿﺪ میشود... ﺍﻭ ﺑﺎ ﻫﻤــﺎﻥ ﺩستهای ﺯﺑﺮﺵ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻧﻮﺍﺯﺵ ﻣﯿﮑﻨﺪ... و ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﺎﺻﺎﻑ ﻭ ﻧﺎﻣﻼﯾﻢ ﺗﻮ ﺭﺍ می بوسد ﻭ ﺗﻮ ﺁﺭﺍﻡ ﻣﯿﺸﻮﻯ... به او سخت نگیر..! او را خراب نکن..! ﺍﻭ ﺭﺍ "ﻧﺎﻣــــﺮﺩ" ﻧﺨﻮﺍﻥ..! ﺁﻧﻘﺪﺭ او را با ﭘﻮﻝ ﻭ ﺛــﺮﻭﺗﺶ اندازه گیری نکن..! کمی بوی تنش عرق آلود است  طبیعتش اینست ؛حواسش به بو نیست؛ فکر نان شب است.... ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧــــﺦ ﺑﺪﻩ ﺗﺎ ﺯﻣﯿﻦ ﻭ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯾﺖ ﺑﺪﻭﺯﺩ... انتظار یک فنجان چای تلخ توقع زیادی نیست!!! از هر مرد ونامردی هرچه شنیده و دیده در صندوقچه قلبش پنهان کرده و آمده .اگر کم حرف میزند نمیخواهد کام تورا تلخ کند. ﻓﻘــــﻂ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺭﻭﺭﺍﺳﺖ ﺑﺎﺵ ﺗﺎ ﺩﻧﯿﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺖ ﺑﺮﯾﺰﺩ... آن مردی که صحبتش را میکنم، خیلی تنهاتر از زن است..! ﻻﮎ ﺑﻪ ﻧﺎخنهایش ﻧﻤﯿﺰند ﮐﻪ ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﺩﻟﺶ یک ﺟﻮﺭﯼ ﺷﺪ، ﺩست هایش را ﺑﺎﺯ کند، ﻧﺎخنهایش را ﻧﮕﺎﻩ کند ﻭ ﺗﻪ ﺩﻟﺶ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺵ ﺧﻮﺷﺶ ﺑﯿﺎید..! ﻣﺮﺩ نمیتواند ﻭﻗﺘﯽ ﺩﻟﺶ ﮔﺮﻓﺖ، به دوستش زنگ بزند، یک دل سیر گریه کند و سبک شود..! ﻣﺮﺩ، ﺩﺭﺩﻫﺎیش را ﺍﺷﮏ نمی کند، فرو می ریزد در قلبی که به وسعت دریاست... آری یک مرد همیشه تنهاست چراکه سنگ صبور همه است و خودشانه ای ندارد که سرش را روی آن بگذارد... یک ﻭقت هایی، یک ﺟﺎﻫﺎﯾﯽ، ﺑﺎﯾﺪ ﮔﻔﺖ: "میم" مثل " مرد " تقدیم به تمام مردان محترم❤️🙏
میگن چرا روسیه همصدا با کشورهای حاشیه خلیج فارس درمورد جزایر ایرانی اراجیف گفت؟ میگن دیدین روسیه هم تنهاتون گذاشت؟!! اولا شکر خورده روسیه 😁 ثانیا خب ما هم مدتها قبل درمورد شبه جزیره کریمه و ... گفتیم اونجا رو جزئی از روسیه نمیدونیم. ما با روسیه منافع مشترک داریم ولی نه اونا مستعمره ما هستن نه ما مستعمره اونا. هرجا لازم باشه مواضعمون ممکنه متفاوت باشه. جزایر هم مال ایرانه ، هرکس هر چی میخواد بگه 😁
🔴 آقای رئیسی اینو ادبش میکنی یا خودمون ادب کنیم ؟ توی دولت انقلابی ینفرو اوردی که داره پشت سر هم علیه قوانین اسلام میگه و احکام دین رو تحقیر میکنه، مجلس باید سریعا عزلش کنه!!!!!!
🔺۲۱ تیرماه، در مسجد گوهرشاد چه گذشت؟ تیرماه سال ۱۳۱۴، مردم مشهد در اعتراض به سیاست‌های ضد اسلامی رضاشاه در مسجد گوهرشاد تجمع کردند. صبح روز بیست و یکم نیروهای نظامیِ حکومت پهلوی با حمله به مسجد، مردم را به رگبار بستند. سیدمحمدعلی شوشتری، نماینده‌ی مخصوص رضاشاه در آستان قدس که خود شاهد این واقعه بوده در خاطراتش می‌نویسد: شوفر سردار ساعد می‌گوید: آنچه کشته بود را ما حمل کردیم و بردیم زیر باغ خونی؛ بالغ بر یک هزار و ششصد و هفتاد نفر بودند. مسئولین شهرداری نیز می‌گویند: کامیون و اتومبیل‌هایی که جنازه‌ها را حمل می‌کرد، شمرده یاداشت کردیم، تعداد ۵۶ کامیون بود که در اغلب این کامیون‌ها صدای ناله‌های زخمی‌ها هم شنیده می‌شد که التماس می‌نمودند: برای رضای خدا، ما زنده‌ایم! منبع: خاطرات سیاسی سیدمحمدعلی شوشتری (خفیه‌نویس رضاشاه)، ص ۸۰ تا ۸۵ 🖊️عماد داوری دولت‌آبادی