🔹️ انجمن علمی و کتابخانه دانشکده علوم قرآنی مشهد برگزار میکنند:
🔸️نشست رونمایی و معرفی کتاب:
"رویکردهایی به قرائات قرآن"
مشاهده و آشنایی با کتاب
✒با ارائه :
سرکار خانم دکتر الهه شاهپسند
(مولف کتاب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم )
🗓سهشنبه ۷ آذر ماه ساعت ۱۲:۴۵
مکان برگزاری:
سالن جلسات دانشکده علوم قرآنی مشهد مقدس
🔗لینک مجازی:
https://meet.quran.ac.ir/mashhad
#نشستعلمی
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
💎انجمن علمی، نگاهی نو برای اندیشه ورزیدن
🆔@anjomanelmiquran110
ℹ️ کارت ویزیت الکترونیکی
http://zil.ink/anjomanelmiquran
🔸اللّهُمَّ إنّي أعتَذِرُ إلَيكَ مِن مَظلومٍ ظُلِمَ بِحَضرَتِي فلَم أنصُرْهُ
🔹بار خدايا! من از درگاه تو عذر مى خواهم اگر در حضور من به ستمديده اى ستم رسيده و من ياريش نرساندهام .
📚دعای ۳۸ صحیفه سجادیه
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
💎 انجمن علمی، نگاهی نو برای اندیشه ورزیدن
🆔 @anjomanelmiquran110
#گزارش
نشست حضوری دانشجو محور با عنوان: «کافه کتاب خواهرانه» در تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۹ به مناسبت هفتهی کتاب و کتابخوانی، با همکاری انجمن علمی و کتابخانه برگزار شد.
🔸 در این جلسه دانشجویان به صورت داوطلبانه به معرفی کتاب دلخواه خود پرداختند، پس از آن سرکار خانم مهین داوودی(فارغ التحصیل دانشکده علوم قرآنی مشهد)، تجربیات نگارشی خود را با حاضران در میان گذاشت و سپس به معرفی تألیفات خود پرداخت.
📌گفتنی است، ضمن تشکر و قدردانی از استقبال و پیگیری های شما عزیزان، با یاری خداوند در موقعیتی مناسب جلسهای دیگر برگزار خواهد شد.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
💎 انجمن علمی، نگاهی نو به اندیشه ورزیدن
🆔 @anjomanelmiquran110
#گزارش 📰
🖊چهارمین جلسه از سلسله نشست های تفسیر سوره یوسف، در تاریخ ۱۴۰۲٫۸٫۲۳ با ارائه، دکتر محسن رجبی قدسی (عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم) برگزار شد.
📌خلاصه مطالب
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
💎 انجمن علمی، نگاهی نو به اندیشه ورزیدن
🆔@anjomanelmiquran110
🔹ایشان، در ابتدا به مرور مباحث گذشته پرداختند و پس از آن وارد واحد موضوعی چهارم و پنجم شدند، که خلاصهای از مطالب آن به این شرح است:
🔻منظور از «و قال نسوة فی المدینة» چند زن درباری است؛ نسوه جمع قلة بین 3 تا 9 زن را شامل می شود، اینان مکری دارند که علیه یوسف اجرا خواهند کرد. امّا آیا خود آنان این مکر را طرّاحی کرده اند ؟ یا این مکر را نیز خائنین (عزیز مصر و دار و دستۀ او ) کشیده اند و به دست آنان داده اند که اجرا کنند؟
🔻وقتی عزیز مصر و دار و دستۀ او نتوانستند یوسف را برده و غلام حلقه به گوش خود کنند، به نظر آنان رسید که برای مدّتی او را به زندان بیندازند: ثمّ بدا لهم (نه بدا لهنّ: دقّت کنیم) من بعد ما رأوا الآیات لیسجننه حتی حین (یوسف،35)
🔻مقصد این داستان، آموزش تأویل أحادیث (فهمیدن پشت صحنۀ حوادث و پیش بینی حوادث آینده) که فراتر از تعبیر خواب است می باشد. پس برای فهم قصه باید به آغاز و پایان سوره یوسف با هم توجه شود.
🔻طبق آیه ۳۶، عزیز مصر، آشپز و ساقی مخصوص پادشاه را به زندان میاندازد تا به یوسف بفهماند همه کارۀ مصر منم نه پادشاه مصر و و تو چاره ای جز فرمانبری از من نداری. در تفسیر طبری به نقل از ابن مسعود و ... آمده است که آن دو همزندانی یوسف در سلول انفرادی یوسف اصلا خوابی ندیده بودند، بلکه به آن دو دیکته شده بود که این مطالب را به یوسف بگویند.
از قراینی که مؤیّد این مطلب است می توان به این نکته دقت کرد که پس از خواب یوسف و مَلِک، تعبیر «رؤیا» (لا تقصص رؤیاک/ یا ایها الملا افتونی فی رءیای) به کار رفته درحالی که پس از مطالب این دو، تعبیر «رؤیا» برای آنچه آن دو دیده اند به کار نرفته است.
حجة الاسلام دکتر علی راد در کتاب پارادایم جمال یوسف نشان داده است زیبایی بی مانند یوسف یک شهرت بی اساس است و یوسف از نظر جمال یک انسان معمولی بوده است.
🔹️ انجمن علمی و کتابخانه دانشکده علوم قرآنی مشهد برگزار میکنند:
🔸️نشست رونمایی و معرفی کتاب:
"رویکردهایی به قرائات قرآن"
مشاهده و آشنایی با کتاب
✒با ارائه :
سرکار خانم دکتر الهه شاهپسند
(مولف کتاب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم )
🗓سهشنبه ۷ آذر ماه ساعت ۱۲:۴۵
مکان برگزاری:
سالن جلسات دانشکده علوم قرآنی مشهد مقدس
🔗لینک مجازی:
https://meet.quran.ac.ir/mashhad
#نشستعلمی
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
💎انجمن علمی، نگاهی نو برای اندیشه ورزیدن
🆔@anjomanelmiquran110
ℹ️ کارت ویزیت الکترونیکی
http://zil.ink/anjomanelmiquran