❣ #تدبر_در_قرآن
✅ باتقوا، کسی است که حتی در خلوت محض نیز از خدا حساب میبرد و حرمت حضورش را نگه میدارد
✅ و در تمام ثانیههای عمرش، به شدت نگران قبر و قیامت و حساب کتاب خویش است
🌴 سوره انبیاء 🌴
🕋 وَ لَقَدْ آتَيْنا مُوسى وَ هارُونَ الْفُرْقانَ وَ ضِياءً وَ ذِكْراً لِلْمُتَّقِينَ «48»
🕋 الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ بِالْغَيْبِ وَ هُمْ مِنَ السَّاعَةِ مُشْفِقُونَ «49»
⚡️ترجمه:
و همانا ما به موسى و هارون، فرقان و نور و تذكّرى براى اهل پروا عطا كرديم.
همان كسانى كه از پروردگارشان در نهان مىترسند و همانانى كه از قيامت در هراسند.
☀️#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
💖پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:
نِعمَتانِ مَکفورَتانِ: الأمنُ والعافِیةُ.
دو نعمت است که پوشیده اند: #امنیت و #سلامت.
📚میزان الحکمه: 13/ 6358 ؛ بحارالانوار: 81/ 170
┄┅═══✼🍃💐🍃✼═══┅┄
🌹اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌹
@anjomaneravian
بسم الله الرّحمن الرّحیم
هفتهی دفاع مقدس، نیکوترین و مناسبترین زمان برای بزرگداشت یاد و نام شهیدان عزیز و شنیدن پیام آنان است.
پیام شهیدان، بشارت به دلهای آماده و گوشهای شنوا است. این پیام گرامی به ما یادآور میشود که ایستادگی در برابر شیطانهای قدرت و ستم، در پایان به پیروزی و برافتادن ترس و اندوه میرسد.
این پیام، حیاتبخش است، نیرو و امید آفرین است، و نیاز امروز و همیشهی ملت بزرگ ایران و همهی آزادگان جهان است.
سلام خدا بر شهیدان عزیز
سیّدعلی خامنهای (۱۴۰۱/۶/۳۱)
@anjomaneravian
#شهید_جواد_محمدی 🌷
🍀اگر خدا شهادت را نصیبم کرد بنده از شهدایی هستم که در قیامت حتماً یقهی بی #حجاب ها و کسانی که ترویج بیحجابی میکنند را میگیرم..!
@anjomaneravian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍پلیسی که گلویش را بریده بودند، برگشت
🔹مصاحبه با استوار یکم میلاد علی نقی تبار پرسنل فرماندهی انتظامی آمل که بدست آشوب گران ضربهای به گلوی ایشان وارد شد.
#حجاب
#گشت_ارشاد
@anjomaneravian
🔻 جوشش "مردم" در معرکۀ میدان
🖋 مهدی جمشیدی
۱. تهران، ۱ مهر ۱۴۰۱، نماز جمعه، راهپیمایی مردم. آنقدر از "مردم" سخن گفتند که بعضی باور کردند که گویا آنان که در خیابان، رسم "هرزگی" و "خیانت" و "خباثت" در پیش گرفتهاند، بهراستی "مردم" هستند، امّا امروز، نه در شب تاریک بلکه در روز روشن، معنی "مردم" را دریافتیم و دیدیم "مردم" چه کسانی هستند و چه میگویند. سیل جوشان و برآشفتۀ جمعیّت، پایان نداشت و مردم از پسِ مردم در راهپیمایی، روان بودند. هرچه میآمدند و میرفتند، تمام نمیشدند. در اینجا، دلها شعلهور بود، نه سطلهای زباله؛ درد دین داشتند، نه سودای ولنگاری فرهنگی؛ همدل و مؤمن بودند، نه اجیرشده و فریبخورده؛ نه سنگی پرتاب شد و نه شیشهای شکست شد؛ نه اموال عمومی به آتش کشیده شد و نه مأمور نیروی انتظامی؛ نه راه بر کسی سد شد و نه به کسی حمله شد؛ نه سلاح سرد در میان بود و نه سلاح گرم.
۲. امروز، متن و ماهیّتِ "واقعیّت اجتماعی" در ایران، از سوی خودِ "مردم"، به تصویر کشیده شد؛ تصویری راستین از "لایۀ پنهانِ هویّتی". آنچه را که دیگران در "نظرسنجیها" و "نظرسازیها" طلب میکردند، امروز در برابر چشمان خویش مشاهده کردیم و از زبان خودش، "دردها" و "دغدغهها" و "رنجها" و "خواستهها" و "آرمانها"یش را شنیدیم. همهچیز، "طبیعی" و "دستکارینشده" بود و مردم، خویش را همانگونه که بودند، نمایاندند. کافی بود از حائل و عایق "رسانه" خارج بشویم و به خودِ "واقعیّت"، چشم بدوزیم تا حقیقت را دریابیم. باید خویش را از بافتهها و ساختههای "رسانههای نارسا"، تهی سازیم و صدای واقعیّت را مستقیم بشنویم.
۳. همچنین در "میدانِ عینیّت"، مشاهده کردیم که واقعیّت اجتماعی در ایران، هر چند خصوصیّت "پیوستاری" و "رنگینکمانی" دارد، امّا از "دامنۀ دیانت" و "دایرۀ ولایت" خارج نیست. مردم، یکسان نیستند، امّا تنوّع و تکثّرشان، در چهارچوب "ارزشهای غایی و بنیادی" صورتبندی شده است که همگی از هویّت و حیات دینی برخاستهاند. این است عمق و عقبۀ تعهد دینی در جامعۀ ایران. آنان که جامعۀ ایران را "پارهپاره" و مبتلا به "شکافهای فزاینده" و "تضادهای ریشهای" میدانند، نمیدانند که بیرونزدگیها و اصطکاکها، اقلّی و ناچیز هستند و نمیتوانند به یکپارچگیِ هویّت دینی، گزند برسانند.
۴. البتّه میدانم که ما در ایران با "طبقۀ متوسطِ متجدِّد" روبرو هستیم که دنبالۀ بومی و وطنیِ تمدّنِ غربی هستند و انتخابهای فرهنگیشان با ما تفاوت فراوان دارد، امّا اینان، "تعیینکننده" نیستند؛ چراکه "اکثری" و "فربه" نیستند. اینان اقلّیّتِ پریشانحال و پُرمدّعایی هستند که میکوشند از خویش، "روایتهای بزرگ" بیافرینند و وانمود که کنند همان "مردم" هستند. این دعاوی و روایتسازیها، چنان زیرکانه و موذیانه بوده که حتّی برخی از ما را نیز به خطا افکنده و دچار این گمان کرده که جامعۀ ایران از "ایدئولوژی انقلابی" عبور کرده است؛ حالآنکه واقعیّتِ نیالوده به کجروایت، چنین دلالتی ندارد.
۵. بخش عمدهای از این روایتسازیهای وارونه، بر عهدۀ "روشنفکرانِ سکولار" بود. آنان بهطور عامدانه و آگاهانه، "پیشفرضهای اثباتنشدۀ" خود را تکرار کردند و کوشیدند با "تکرار روایت"، دروغ را بر جای حقیقت بنشانند. ما نیز سعی نکردیم که مواجهۀ ساختارشکنانه با "بدیهیّات کاذبِ" آنها داشته باشیم و نشان دهیم که "مقدّمات" و "مبانی"شان، یکسره خطا و ناصواب هستند. بیچاره اینان که استدلالهایشان، پای چوبین دارند و آرمانشهرشان، چونان خانهای بر آب است. آنچنان در مردابِ "حماقتِ نظری" فروغلتیدهاند که هرچه "واقعیّت" فریاد میزند که "نظریهها"یشان را برنمیتابد، نمیشنوند.
۶. در آن سو، دستهای از "روحانیانِ دگراندیش و سیاستزده" قرار دارند که تجدّد را "توجیه دینی" میکنند و برای "آزادیِ لیبرالی"، آیه و روایت میآورند. از آن هنگام که سهمشان از قدرت سیاسی پرداخت نشده، زبان به اعترض گشودهاند و سرگرم دوختودوز "جامۀ کجروایت" به تن واقعیّت شدهاند. این "آیتاللههای فرسوده" و "حجتالاسلامهای پشیمان"، جادهصافکنِ نیروهای تجدّدی در ایران هستند و دین را به دستمایۀ بازتولید سیاسیِ خویش فروکاهیدهاند. دریغ از اندکی صداقت و تقوا و اخلاق در این ظاهرالصلاحهای معمّم. شریحهای هُرهری مسلکی هستند که دیندانیشان، "نرخ" دارد نه "عیار". اینان مبلغان و مروّجانِ "فقهِ جان لاکی"اند نه"فقهِ جعفری". میتوانند به هر دروغ و خدعهای، دهها آیه و روایت سنجاق کنند و از دین و دیندانی، "دکّان" بسازند. خمینیِ کبیر از بوی تعفّن اینان در آخرت گفت، امّا کار بدانجا رسیده که ما در همین دنیا، از وجودِ مشمئزکنندۀ اینان گریزان شدیم.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 رئیسی: دشمنان میخواهند سوار موجی شده و ایجاد بلوا و اغتشاش کنند. ما حرف و اعتراض را میشنویم اما کسی زیر بار اغتشاش نخواهد رفت.
@anjomaneravian
❤️ #دفاع_مقدّس یعنی:
همه ی مستکبرینِ عالَم، با تمامِ هِیمنه و توانِ خود و با نهایتِ بغض و کینه، بخواهد به هر طریقی که شده، تو را هر طور که شده، به زمین بزند! امّا تو با اتکاء و امیدِ به خدا و با پیاده کردنِ دستوراتِ #قرآن و اهلبیت علیهم السّلام، تمامِ نقشه های پوشالیِ دشمنت را نقشِ بر آب کنی! و همچنان قوی و محکمتر از قبل بمانی! این یعنی اسلامِ انقلابی و ایستادگی همراه با اقتدار، پای ارزشهای دینی. این یعنی اعتماد به خدا و وعده های #قرآن_کریم، که فرمود: وَاَعِدّوا لَهُم ما استَطَعتُم مِن قُوه، این یعنی وَ مَکَروا وَ مَکَرَ الله وَاللهُ خیرُ الماکِرین، یعنی وَمَن یَتَوَکَّل عَلَی الله فَهُوَ حَسبُه وَ این همان فاِنَّ حزبَ الله هُمُ الغالِبون است... حقیقتِ انقلابِ اسلامی، همان نورِ فراگیرِ جبهه ی حقّ، در ظلماتِ امروزینِ زمین است...
💌 #دفاع_مقدّس
@anjomaneravian
🔻مناظره با موضوع:
جامعهشناسی اعتراض
(از چشمانداز اغتشاشات اخیر)
📍با حضور:
پرویز پورامینی
مهدی جمشیدی
📍شبکهی چهار سیما،
برنامهی شیوه،
ساعت ۱۰:۳۰ شب
پخش زنده
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi