🔖#عوامل_کامل_شدن_عقل در کلام امام رضا عليهالسلام
✍عقل و خرد مسلمان، کامل نشود تا اینکه در او، ده ویژگی باشد:
1⃣ به نیکی او امید رود. 2⃣ و از شر و بدی او آسودگی باشد. 3⃣ و اندک نیکی دیگران را بسیار شمارد. 4⃣ و نیکی بسیار خود را ناچیز بداند. 5⃣ از در خواست نیازمندان _که به او رو می آورند_ رنجیده نشد. 6⃣ و از دانش جویی و طلب علم دراز مدتِ عمرش خسته نشود. 7⃣ تُهيدستی در راه خدا را بیش از توانگری دوست بدارد. 8⃣ خواری و کوچک شدن در راه خدا را، بیش از عزتمندی و بزرگ شدن نزد دشمن دوست بدارد. 9⃣ گمنامی برای او، گواراتر از شهرت و بلند آوازگی باشد.
❇️سپس حضرت فرمود: #ویژگی_دهم_چه_دَهُمی؟ به حضرت گفته شد: دهم چیست؟
0⃣1⃣ فرمود: کسی را نبیند، جز اینکه بگوید: او از من، بهتر و پارساتر است.
📣 همانا مردم دوگونه اند: ۱_مردی، بهتر و پارساتر از او. ۲_مردی بدتر و فرومایه تر از او.
۲_ پس هر گاه که بدتر و فرومایه تر از خود را دید، بگوید: شاید خیر و خوبی او در باطن اوست و این، برایش بهتر است و خیر و خوبی من، آشکار است که این خوبی ظاهری برای من شر است.
۱_ و چون بهتر و پارساتر از خود را ببیند، در برابرش، فروتنی کند تا همسان او گردد، پس اگر چنین کند، بی گمان مَجد و عظمتش بالا گیرد و خیر و خوبی او، پاکیزه شود و یادش نیکو گردد و آقا و سرور مردمِ دورانش شود.
📔فرهنگ سخنان امام رضا علیه السلام، ص ۴۰۴
@anjomaneravian
#رهبر_معظم_انقلاب
♦️درس امام رضا "علیهالسلام" به همهی ما این است که ای مسلمان! از مبارزه خسته نشو.
نخواب چون دشمن همیشه بیدار است و در شکلهای مختلف و در لباسها و نقابهای گوناگون و با آرایشهای رنگارنگ ظاهر میشود.
چشم تیزی داشته باشید، دشمن را بشناسید و راه مبارزهی با دشمن را بلد بشوید و مثل علیبنموسیالرضا از اول تا آخر مبارزه را ادامه بدهید.
۱۳۶۳/۰۹/۰۳
#شهادت_امام_رضا(علیهالسلام)
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
شهید عبدالحمید دیالمه:
🔹 مطمئن باشیم در هر شغلی که هستیم اگر ذره ای عدم_خلوص در ما باشد ، امروز سقوط نکنیم ، فردا سقوط میکنیم.
فردا نباشد پس فردا سقوط میکنیم ؛ چون انقلاب، هر زمان یک موج میزند و یک مشت زباله را بیرون میریزد.
@anjomaneravian
🔴کشف سوزن های مخصوص انتقال آلودگی و بیماری هایی مانند ایدز از اغتشاشگرها در تهران!
🔹«قابل توجه سلبریتی ها و رسانه های داعش که جوانان را دعوت به اغتشاش می کنند، به نظر شما کسانی که به این بلا و بیماری هاآلوده شده اند جز مردم نیستند؟»
🌍 #انتشار_حداکثری_با_شما
◀️ پایگاه خبری تحلیلی #خیمه_گاه_ولایت
➡️ https://eitaa.com/joinchat/2868117506C71fc999fff
6.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سوزاندن زنده زنده پلیس؛ رفتاری با حافظان امنیت که در دنیا بی سابقه است
🔺چند روز پیش برخی معترضان در یکی از خیابانهای مشهد یک پلیس را زنده زنده سوزاندند.
@anjomaneravian
8.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
⛔️شبهه
چرا #امام_رضا با وجود داشتن علم غیب امامت، انگور زهرآلود را خوردند
❇️پاسخ رو ببینید👆👆
#شهادت_امام_رضا
@anjomaneravian
✅ تحلیل رهبر انقلاب از سیاستورزی امام هشتم
🔘 پیام حضرت آیتالله خامنهای به کنگرهی جهانی امام رضا علیهالسلام
۱۳۶۳/۵/۱۸
باید اعتراف کنیم که زندگی ائمه (علیهمالسّلام) به درستی شناخته نشده و ارج و منزلت جهاد مرارتبار آنان حتی بر شیعیانشان پوشیده مانده است.
مهمترین چیزی که در زندگی ائمه بهطور شایسته مورد توجه قرار نگرفته، عنصر "مبارزه حاد سیاسی" است. از آغاز نیمه دوم قرن اول هجری که خلافت اسلامی بهطور آشکار با پیرایههای سلطنت آمیخته شد و امامت اسلامی به حکومت جابرانه پادشاهی بدل گشت، ائمه اهلبیت (علیهمالسّلام) مبارزه سیاسی خود را به شیوهای متناسب با اوضاع و شرائط، شدت بخشیدند. این مبارزه بزرگترین هدفش تشکیل نظام اسلامی و تأسیس حکومتی بر پایه امامت بود.
تاریخ نتوانسته است ترسیم روشنی از دوران دهساله زندگی امام هشتم در زمان هارون و بعد از او در دوران پنجساله جنگهای داخلی میان خراسان و بغداد به ما ارائه کند، اما به تدبر میتوان فهمید که امام هشتم در این دوران همان مبارزه درازمدت اهلبیت را که در همه اعصار بعد از عاشورا استمرار داشته با همان جهتگیری و همان اهداف ادامه میداده است.
اکنون جای آن است که به اختصار، حادثه ولیعهدی را مورد مطالعه قرار دهیم. در این حادثه امام هشتم علیبنموسیالرضا در برابر یک تجربه تاریخی عظیم قرار گرفت و در معرض یک نبرد پنهانی سیاسی که پیروزی یا ناکامی آن میتوانست سرنوشت تشیع را رقم بزند، واقع شد.
مأمون از دعوت امام هشتم به خراسان چند مقصود عمده را تعقیب میکرد:
اولین و مهمترین آنها، تبدیل صحنهی مبارزات حاد انقلابی شیعیان به عرصه فعالیت سیاسی آرام و بیخطر بود. همانطور که گفتم شیعیان در پوشش تقیه، مبارزاتی خستگیناپذیر و تمام نشدنی داشتند، این مبارزات که با دو ویژگی همراه بود، تأثیر توصیفناپذیری در برهم زدن بساط خلافت داشت، آن دو ویژگی، یکی مظلومیت بود و دیگری قداست... با این کار مأمون آن دو ویژگی مؤثر و نافذ را نیز از گروه علویان میگرفت زیرا جمعی که رهبرشان فرد ممتاز دستگاه خلافت و ولیعهد پادشاه مطلقالعنان وقت و متصرف در امور کشور است نه مظلوم است و نه آنچنان مقدس.
دوم: تخطئه مدعای تشیع مبنی بر غاصبانه بودن خلافتهای اموی و عباسی و مشروعیت دادن به این خلافتها بود.
سوم: اینکه مأمون با این کار، امام را که همواره یک کانون معارضه و مبارزه بود، در کنترل دستگاههای خود قرار میداد و بهجز خود آن حضرت، همه سران و گردنکشان و سلحشوران علوی را نیز در سیطره خود در میآورد.
چهارم: اینکه امام را که یک عنصر مردمی و قبله امیدها و مرجع سؤالها و شکوهها بود در محاصره مأموران حکومت قرار میداد و رفتهرفته رنگ مردمی بودن را از او میزدود و میان او مردم و سپس میان او و عواطف و محبتهای مردم فاصله میافکند.
هدف پنجم این بود که با این کار برای خود وجهه و حیثیتی معنوی کسب میکرد. طبیعی بود که در دنیای آن روز همه او را بر اینکه فرزندی از پیغمبر و شخصیت مقدس و معنوی را به ولیعهدی خود برگزیده و برادران و فرزندان خود را از این امتیاز محروم ساخته است ستایش کنند و همیشه چنین است که نزدیکی دینداران به دنیاطلبان از آبروی دینداران میکاهد و بر آبروی دنیاطلبان میافزاید.
ششم آنکه در پندار مأمون، امام با این کار، به یک توجیهگر دستگاه خلافت بدل میگشت. بدیهی است شخصی در حد علمی و تقوائی امام با آن حیثیت و حرمت بینظیری که وی بهعنوان فرزند پیامبر در چشم همگان داشت، اگر نقش توجیه حوادث را در دستگاه حکومت برعهده میگرفت هیچ نغمهی مخالفی نمیتوانست خدشهای بر حیثیت آن دستگاه وارد سازد. این همان حصار منیعی بود که میتوانست همهی خطاها و زشتیهای دستگاه خلافت را از چشمها پوشیده بدارد.
#امام_رضا(علیهالسلام)