eitaa logo
هیئت انصارالحسین علیه‌السلام
175 دنبال‌کننده
161 عکس
10 ویدیو
0 فایل
⚘️اَلسَّلامُ عَلَيْكُمْ يا اَنْصارَ اَبى‏ عَبْدِاللَّهِ علیه السلام ▫️جلسات هفتگی: 🗓دوشنبه شب ها 🕛یکساعت بعد از اذان مغرب 📍قم؛ زنبیل آباد، مدرسه علمیه شهید آیت الله صدوقی واحد۴ ارتباط با ما: @Yahosein449
مشاهده در ایتا
دانلود
سخنرانی حجت الاسلام قنبریان.mp3
38.76M
🔊 سخنرانی (جلسه دوم) 🎙 ◽️موضوع: فاطمه، مردم، فتنه گران 📆 مراسم عزاداری ایام فاطمیه| ۱۴۰۱/۹/۲۰ 🚩 هیئت انصار الحسین علیه‌السلام مدرسه عالی فقه و اصول (فاز۴) @ansar_alhusein
هیئت انصارالحسین علیه‌السلام
🔊 سخنرانی (جلسه دوم) 🎙 #حجت_الاسلام_قنبریان ◽️موضوع: فاطمه، مردم، فتنه گران 📆 مراسم عزاداری ایام فاط
موضوع سخنرانی: فاطمه؛ مردم، فتنه گران (جلسه دوم) فاطمه علیرغم گله مندی از مردم حیثیت جمعی آنها را به ۵فضیلت آراست و سعی کرد همه را علیه اقلیت فتنه گر تحریک کند. ❗️از جمله آن فضائل: حملهُ دینِه و وحیِه! مردم حاملان دین اند. دین در وجود شفاهی اش نسلی به نسلی می رسد. با عمل بدان در رفتارها بروز می یابد و حمل می شود. ❓اما مردم چگونه حَمَله ی وحی اند؟! وحی مراتبی را طی می کند. از مرتبه علم الهی که هنوز نه لفظ است و نه مفهوم/ تا حملش توسط فرشتگان جبرائیلی و صورت لفظ و معنا یافتن در جان نبی(ص)/ تا بر زبان نبی جاری شدن و دچار نسیان و خطا نشدن/ اما هنوز هم ادامه دارد : به گوش امت هم می رسد و آن الفاظ در وجود شفاهی اش حفاظت میشود( انا له لحافظون)⬅️ پس مردم حاملان وحی در وجود لفظی اش هستند. روایات از حفاظ قرآن به حمله القرآن تعبیر می کند. ❗️لکن در کنار مردم ،امام هم هست تعبیر درباره او فقط حمله وحی نیست: حمله کتاب الله/عیبه وحی الله/ تراجمه وحی الله/ مهبط الوحی ائمه ، وحی تازه ای نمی آورند( به ادله ختم نبوت) اما کل آنچه نبی دریافت کرده( لفظ و معنا و بطون و حقیقت نوری اش) نزد آنهاست لذا آنها را خاندان پیغمبری( اهل بیت النبوه) خطاب می کنیم نه خاندان پیامبر(ص)!( اهل بیت النبی). جماعت و امت بدون امام(ع) رسمیت ندارد اینجا دوباره زمین و آسمان ، مردم و امام کنار هم می نشیند و علیرغم حمله وحی بودن مردم، میزان در تبیین مرادتان وحی، امام میشود. ⬅️ درس مهم این بود که در فتنه های درون امت اسلامی، مردم را با فتنه گران جمع نبندی! غدیر تکرار عقبه و سقیفه تکرار دارالندوه است! جفا به امامت و تشیع است که سقیفه را دمکراسی و مردمسالاری بخوانی ! ❓سئوال قبل این بود: این مردم با فضیلت چرا صدیقه طاهره را یاری نکردند؟! پاسخ حضرت امیر(ع) این بود: صرتم بعد الموالاه احزاباً! موالات ، پیوستگی مردم با هم است. احزاب شدن یعنی فعال شدن گسل های جاهلی گذشته؛ اوس برای خود، خزرج برای خود و... 🔸 توجه: بدون این موالات و مواخات ، ولایت و سرپرستی امام(ع) منعقد نمی شود! یکبار محبت اهلبیت ، دلها را با هم جمع و ائتلاف درست کرده ، تفرقه را جمع می کند( فاصبحتم بنعمته اخوانا/ بموالاتکم ائتلفه الفرقه) بعد از این مواخات و موالات، ولایت بمعنای سرپرستی و حاکمیت بر جامعه شکل می گیرد. آیت الله شاه آبادی به خوبی در کتاب شذرات المعارف این فرآیند مهم را توضیح داده است. ⬅️ اگر موالات آسیب دید ، امامت زایل می شود چون یک راه می ماند و آن سلطه و غلبه است که ولایت ، ضد آن است. ▫️تمدن جدید فرقه ساز و ذره ای کننده است! در طول تاریخ به اندازه مدرنیته در ادیان فرقه زاده نشده است. فقط در مذهب پروتستان بیش از ۳۰۰ فرقه هست. برای ما بهائیت و وهابیت و... می سازد یا ضریبش می دهد. در سبک زندگی هم چنین می کند . بر مدار تمتع بیشتر از دنیا دائماً سبک های جدید لذت خلق می‌کند و پیرو برایش می سازد . نکته مهمتر این است که اینها بعد از پیدایش و یارگیری به مرور بمثابه یک حق تلقی شده و طرفداران به خود آگاهی نسبت به هم در آمده یک طبقه اجتماعی می شوند ؛ حالا مطالبات خود را دارند و منطقه تمایز با فرهنگ عمومی جامعه را می سازند و... همیشه دنیا نوجوان داشته، زن داشته، اما مدرنیته اینها را یک طبقه اجتناعی می کند با سبک زندگی مشترک و مطالبات خاص و... می بینید تمدن جدید گسل ساز هم هست . ائتلاف بین چند گسل گاهی قوانین و فرهنگ عمومی جامعه ای را جابجا می کند. ▫️در مدینه ۱۱هجری گسل قومیت و تعصب خونی سرباز کرد! سقیفه محل تصمیم گیری خزرجیان بود آنها شتاب کردند . جالب اینکه سعدبن عباده بین خزرجیان هم یک رقیب از سر حسادت داشت( بشیر بن سعد)! اوسی ها هم رفتند. چند مهاجر هم رفتند. تئوری منّا الامیر و منکم الامیر با یک جمله عُمر باطل شد: دو شمشیر در یک غلاف جا نمیشود! اینجا بشیر رقیب سعد گفت: ای گروه انصار محمد از قریش است و خویشان او به او نزدیکتر سوگند به خدا در مساله رهبری با آنها مخالفت نمی کنم! ( پشت پرده ای داشت یا نه بماند) او زودتر از مهاجر با ابوبکر بیعت کرد تا رقیبش سعد بن عباده امیر نشود! اُسَید بن حضیر رئیس اوسیان گفت: سوگند به خدا اگر با ابوبکر بیعت نکنید طایفه خزرج پیوسته بر شما برتری خواهد یافت. او و اوسی ها بیعت کردند تا اقلا در سبقت بیعت از رقیب عقب نمانند! بعد بقیه خزرجیان بیعت کردند. • ادامه دارد.... 🚩 هیئت انصار الحسین علیه‌السلام مدرسه عالی فقه و اصول (فاز ۴) لینک کانال هیئت (عضو شوید) ⬇️⬇️ @ansar_alhusein
هیئت انصارالحسین علیه‌السلام
🔹اعلام برنامه 🚩 هیئت انصار الحسین علیه‌السلام سه روز روضه و عزاداری ایام فاطمیه اول 🔹به کلام :
«روز دوم» 📆 مراسم عزاداری ایام فاطمیه| ۱۴۰۱/۹/۲۰ 🚩 هیئت انصار الحسین علیه‌السلام مدرسه عالی فقه و اصول (فاز ۴) لینک کانال هیئت (عضو شوید) ⬇️⬇️ @ansar_alhusein
روضه حجت الاسلام حاجی پور.mp3
12.68M
🔊 روضه 🎙 📆 مراسم عزاداری ایام فاطمیه| ۱۴۰۱/۹/۲۰ 🚩 هیئت انصار الحسین علیه‌السلام مدرسه عالی فقه و اصول (فاز۴) @ansar_alhusein
واحد حجت الاسلام حاجی پور.mp3
8.12M
🔊 واحد 🎙 📆 مراسم عزاداری ایام فاطمیه| ۱۴۰۱/۹/۲۰ 🚩 هیئت انصار الحسین علیه‌السلام مدرسه عالی فقه و اصول (فاز۴) @ansar_alhusein
زمینه حجت الاسلام حاجی زاده.mp3
6.19M
🔊 زمینه 🎙 📆 مراسم عزاداری ایام فاطمیه| ۱۴۰۱/۹/۲۰ 🚩 هیئت انصار الحسین علیه‌السلام مدرسه عالی فقه و اصول (فاز۴) @ansar_alhusein
شور حجت الالسلام حاجی پور.mp3
2.69M
🔊 شور (شکر خدا با همیم حسین...) 🎙 📆 مراسم عزاداری ایام فاطمیه| ۱۴۰۱/۹/۲۰ 🚩 هیئت انصار الحسین علیه‌السلام مدرسه عالی فقه و اصول (فاز۴) @ansar_alhusein
شور حجت الاسلام حاجی پور.mp3
2.4M
🔊 شور (کل عینٍ باکیة یوم القیامه ...) 🎙 📆 مراسم عزاداری ایام فاطمیه| ۱۴۰۱/۹/۲۰ 🚩 هیئت انصار الحسین علیه‌السلام مدرسه عالی فقه و اصول (فاز۴) @ansar_alhusein
شور پایانی حجت الاسلام حاجی پور.mp3
2.91M
🔊 شور و نوای پایانی 🎙 📆 مراسم عزاداری ایام فاطمیه| ۱۴۰۱/۹/۲۰ 🚩 هیئت انصار الحسین علیه‌السلام مدرسه عالی فقه و اصول (فاز۴) @ansar_alhusein
📷 (روز سوم) ♦️مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 🔹با سخنرانی: 🔹با نوای: 📅 دوشنبه ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۱ 🚩 هیئت انصار الحسین علیه‌السلام مدرسه عالی فقه و اصول (فاز ۴) لینک کانال هیئت (عضو شوید) ⬇️ @ansar_alhusein
سخنرانی حجت الاسلام قنبریان.mp3
36.44M
🔊 سخنرانی (جلسه سوم) 🎙 ◽موضوع: فاطمه، مردم، فتنه گران 📆 مراسم عزاداری ایام فاطمیه| ۱۴۰۱/۹/۲۱ 🚩 هیئت انصار الحسین علیه‌السلام مدرسه عالی فقه و اصول (فاز۴) @ansar_alhusein