eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
28.7هزار عکس
28.3هزار ویدیو
654 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasemi34
مشاهده در ایتا
دانلود
🌿 دمنوش سم زدای بدن 🍵یک قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز را در یک لیوان آب جوش دمکرده و با مقداری عسل شیرین و میل نمایید. ┅┅❅❈❅┅┅
✅ چاى را با کشمش بخورید اين آنتی اكسيدان قوی 🔹مانع پوکى استخوان 🔸حافظه را تقویت 🔹استرس را کاهش 🔸سستی بدن را رفع 🔹دهان را خوشبو و گرفتگی عضلانی را بهبود می‌بخشد
سؤال:آیابرای بیماری چاقی درمانی وجوددارد؟جواب:چاقی عبارت است ازوزن اضافی بدن بخاطربالابودن میزان چربی.مشکلات روحی وروانی.تحمل کم درفعالیت.فشارخون بالا.ودرمان آن :خوردن سیب هندوانه.توت فرنگی کاهو.اسفناج.سرکه.توت پرتقال.انگور.پیاز.خربزه.گرمک.تره فرنگی.بادمجان.سیر.کدومسمایی.آش سرکه.شلغم.معجون عسل ودارچین باآب جوش هرروز صبح ناشتا.عرق آویشن.بید.رازیانه.بابونه.شوید.زیره وشنبلیله.آب انگور.آلوکاهو.هویج غوره
سوال :طریقه آب درمانی رابه طب قدیم بفرمایید؟جواب :جهت بدنی سالم دولیوان آب باشکم خالی بعدازخواب.جهت عمل هضم یک لیوان آب قبل ازخوردن غذا.یک لیوان آب قبل ازدوش گرفتن جهت تنظیم فشارخون.جهت پیشگیری ازبیماریهای قلبی یک لیوان آب قبل ازخواب میل کنید.
سوال:گاهی گرفتاردردسرهای مزمن میشوم توصیه ای بفرمایید؟جواب:گاهی بعلت خستگی .تنش روانی.چرخه قاعدگی.سرماخوردگی.آنفلوانزا.بالابودن فشار.خونریزی مقعدی.تومورمغزی.التهاب.آب سیاه چشم.آبسه دندان،میباشد.درمان آن باخوردن سیب.بابونه.برگ بید.به.بنفشه معطرس.بیدمشک.کدو.خاکشیر.سکنجبین.زرشک .چقندر.شربت زالزالک.انبه.شربت اسطوخودوس.بوییدن ریحان.چکاندن عصاره گل سرخ دربینی.خوردن پیاز.عرق بادرنجوبه کاسنی.گلاب.بهارنارنج.
سوال:درمان لخته شدن خون درپارابفرمایید؟جواب:دراثررانندگی مدام ووزن سنگین روی پاایجادمیشودودرمان آن بالانگه داشتن پااززمین.پوشیدن جوراب واریس.ورزشهای فیزیکی منظم مانند پیاده روی بمدت سی دقیقه درروزیادرساعت ده دقیقه.خوردن زنجبیل.زرچوبه رادرآب یاشیروعسل مخلوط کرده بخورند.خوردن سیریاقرص آن.مالیدن روغن سیربه پا.خوردن فلفل.روغن ماهی.غذاهایی که ویتامین Eداردمانندگردو.فندق.روغن زیتون.کلم اسفناج.دانه آفتاب گردان
تدابیر و : 1-استراحت مطلق. ۲-سینه و کتف را با روغن زیتون یا بنفشه چرب کردن. ۳_ داروی امام کاظم علیه السلام: پودر(هلیله سیاه، مصطکی، شکرقهوه ای یا نبات) به اندازه یک قاشق چایخوری، یک ساعت قبل و بعد آن هیچ چیز حتی آب هم خورده نشود. ۴-دم کرده بنفشه، رازیانه، پونه، آویشن، بابونه، مرزنجوش، تخم گشنیز، سنا، گزنه، ۴- غرغره(آب، عسل، نمک، سرکه، آویشن) برای رفع التهاب گلو و تب. ۵- پرهیز موز، مرغ، لبنیات، سرخ‌کردنی ... ۶-تدابیر زیر👇 کلاه گذاشتن شلغم سیب شربت عسل جوشانده پرهلو سوپ جو با بلدرچین یا کبک. اُماج: آش برگ چغندر شربت بادام شربت عسل سیرابی و شیردان پاچه شیر طبیعی و در روزهای بعد پرتقال و لیمو شیرین زیاد بخورد. ۷- درمان تب: سیب، عناب، بنفشه، روغن بنفشه، کاسنی، پیاز، سیاهدانه، غرغره فوق الذکر. استفراغ و اسهال دادن(سنا، اسفرزه) ، پاشوره و ... ۸-اطرافیان: عسل،شلغم، آش اُماج، حجامت، کلاه ۹- این توصیه ها برای تمام سنین، بانوان باردار و بیماران قلبی و آسمی مفیدست. ۱۰- خانم باردار بهتر است دمکردنی و سیاهدانه را نخورد. ۱۱-زکام، سرماخوردگی، آنفولانزا، سرفه باعث دفع اخلاط مضره و پیشگیری از بیماریهای سخت در آیندهٔ شخص می شود. اسهال و استفراغ اولیه برای این بیماران مفید است میتونید دانه ی به را در دهان نگه داشته تا لعاب آن با بزاق دهان مخلوط شود و باعث نرمی سینه شود.
❌حتی اگر نماز و روزه ات بسیار باشد طعم ایمان را نمی چشی مگر آنکه حب و بغضت در راه خدا باشد! 📣روایتی بسیار مهم منقول از امام عسکری علیه السلام حدثنا محمد بن القاسم الاسترابادي قال: حدثنا يوسف بن محمد بن زياد وعلي بن محمد بن يسار عن أبويهما عن الحسن بن على بن محمد بن موسى بن جعفر ابن محمد بن علي بن الحسين بن علي بن أبى طالب عن أبيه، عن آبائه عليهم السلام قال: 💠قال رسول الله صلى الله عليه وآله لبعض أصحابه ذات يوم يا عبد الله احب في الله وابغض في الله ووال في الله وعاد في الله فإنه لا تنال ولاية الله إلا بذلك ولا يجد رجل طعم الايمان وان كثرت صلاته وصيامه حتى يكون كذلك وقد صارت مواخاة الناس يومكم هذا اكثرها في الدنيا، عليها يتواددون وعليها يتباغضون وذلك لا يغني عنهم من الله شيئا فقال له: وكيف لي ان اعلم انى قد واليت وعاديت في الله عز وجل ومن ولى الله تعالى حتى اواليه، ومن عدوه حتى أعاديه فاشارله رسول الله صلى الله عليه و آله إلى علي " علیهم السلام " فقال أترى هذا فقال بلى فقال ولى هذا ولى الله فواله وعدو هذا عدوالله فعاده ثم قال: وال ولى هذا ولو انه قاتل أبيك وولدك وعاد عدو هذا ولو انه أبوك وولدك. (باب 120 - في ان علة محبة أهل البيت " علیهم السلام " طيب الولادة) (وان علة بعضهم خبث الولادة) 📚علل الشرائع - الشيخ الصدوق    جلد : 1 صفحه : 140 -141📚 🔰حدیث کردند ما را ... از حضرت امام حسن عسکری از آباء کرام خود علیهم السّلام که روزی حضرت رسول صلی اللَّه علیه و آله به یکی از صحابه خود می فرمودند: ✍ ای بنده خدا دوست بدار در راه خدا و دشمن بدار در راه خدا ، و دوستی کن برای خدا و دشمنی کن برای خدا، زیرا کسی به دوستی و ولایت خدا نمیرسد مگر از این راه و صفات ؛ و کسی درک نمی کند طعم ایمان را اگر چه نماز و روزه اش بسیار باشد مگر آنکه دوستی و دشمنی او در راه خدا باشد. ولیکن متأسفانه امروز دوستی و دشمنی مردم با یک دیگر برای خاطر دنیا است، و این رویه ایشان را از خدا بی نیاز نمیکند (که به او محتاج نباشند). آن مرد صحابی عرض کرد : از کجا بدانم که دوستی و دشمنی من در راه خدا است ، و از کجا بشناسم دوست خدا را که با او دوستی کنم، و به چه وسیله بشناسم دشمن خدا را تا با او دشمنی نمایم؟ رسول خدا صلی اللَّه علیه و آله اشاره نمودند بسوی آیة الله العظمی امیرالمُؤمنین علی بن ابی طالب علیهماالسلام و فرمودند: آیا می بینی این مرد را عرض کرد :بلی، فرمودند : دوست علی دوست خدا است ، باید دوست علی را دوست بداری ، و دشمن علی دشمن خدا خواهد بود ، و باید با او دشمن باشی. و سپس فرمودند : دوست بدار دوست علی را اگر چه قاتل پدرت باشد ، و دشمن باش با دشمن علی اگر چه پدر و یا فرزندت باشد. 🔴ظهور - ان شاء الله  - خیلی نزدیک است🔴 الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم                    یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر              ولــــــی الله است..
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ ◻️▫️موضوع • قسمت — هفتم ✅ ▫️ 6⃣ از حدیث مفصلی که حضرت امام جعفرالصادق عیله السلام از حضرت امیرمؤمنان علی بن ابی طالب علیه السلام روایت می فرماید، استفاده می شود: چنانکه در قرآن فرائض اجمالا بدون شرح آمده و کیفیت به جا آوردن آن را حضرت رسول الله صلی الله علیه وآله برای امت بیان می فرمود ، همچین درباره صادقین علیهما السلام و دشمنان آنان آیاتی وارد شده است که بر امت واجب است بدانند آن آیات درباره چه کسانی است و بدانند که خدا بر چه افرادی غضب کرده تا آنان را به نام بشناسد و از آنها بیزار باشند و ولایت آنها را نپذیرند. 💌مانند آیات ذیل: < الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِي الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَما يَزيدُهُمْ إِلاَّ طُغْياناً کَبيراً> [۱] <وَ مِنْهُمُ الَّذينَ يُؤْذُونَ النَّبِيَّ وَ يَقُولُونَ هُوَ أُذُنٌ قُلْ أُذُنُ خَيْرٍ لَکُمْ > [۲] <وَ مِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ ائْذَنْ لي‏ وَ لا تَفْتِنِّي أَلا فِي الْفِتْنَةِ سَقَطُوا وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمُحيطَةٌ بِالْکافِرينَ>[۳] < وَ مِنْ أَهْلِ الْمَدينَةِ مَرَدُوا عَلَي النِّفاقِ لا تَعْلَمُهُمْ نَحْنُ نَعْلَمُهُمْ > [۴] < لَا تَتَوَلَّوْا قَوْمًا غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ قَدْ يَئِسُوا مِنَ الْآخِرَةِ كَمَا يَئِسَ الْكُفَّارُ مِنْ أَصْحَابِ الْقُبُورِ >[۵] 🔺امثال این آیات در قرآن بسیار است که دستور به فرمانبرداری از اصفیا و برگزیدگان خداوند (یعنی حضرات امامان معصوم علیهم السلام) وبیزاری از مخالفان آنها داده است. 🔺حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله به وظیفه خویش عمل نمود، از دنیا نرفت مگر آنکه به اطاعت اصفیا و بیزاری از مخالفان آن ها سفارش نمود حال اولیا را -که اولی الامر هستند- برای مردم بیان و به اسامی آنها تصریح نمود ، و از مردم بیعت گرفت که گوش به فرمان و مطیع آنها باشند. و همچنین نام کسانی را که از ولایت آن ها منع فرموده بود برای مردم بیان نمود. 📚1- الاسرا ۶۰ 2- التوبة ۶۱ 3- التوبة ۴۹ 4- التوبة ۱۰۱ 5- الممتحنة ۱۳ 6- بحار ۷۹/۹۰، ۷۸ به نقل از تفسیر نعمانی
‍ ✅ عمر بن خطاب و استاندارانش ┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 🔻باید بدانیم : خلیفه دوم به جای استفاده از بزرگان صحابه‌، در آغاز افرادی مانند ، ، بن شعبه ، جراح (=گورکن شهر مدینه)....را به استانداری مناطق مهمی مانند مکه و بصره می‌گماشت که بیش از آنکه لیاقت مدیریت داشته باشند، افرادی خشن، سختگیر و با سابقه بزه و جرم و جنایت بودند.(۱) البته گویا پس از برخی اعتراضات افرادی چون ، یزید بن ابوسفیان و برادرش که علیرغم کم سابقگی در اسلام، حداقلِ رضایت را برای دستگاه خلافت ایجاد می‌کردند، بر سر کار آمدند. البته اگر کسی هم از والیان شکایت می‌کرد ، باید صابون شلاق خوردن از خلیفه را به جان می‌خرید کما این که سلمان بن ربیعه باهلی از عامل خلیفه شکایت کرد و عمَر او را آن قدر تازیانه زد که خودش به نفس نفس افتاد و خسته شد.(۲) از سوی دیگر والیان و استانداران عمر ، به گونه‌ای بی‌سابقه مورد نظارت بودند، یکی از شرط‌های خلیفه این بود که والیانش بر یابو سوار نشوند.(۳) تا نشانه‌ای از ساده زیستی والیان و در نتیجه شخص خلیفه باشد و استاندار به خود بزرگ بینی مبتلا نشود. از همین شروط نداشتن دربان و حاجب بود ، علاوه بر آن والیان نباید لباس فاخر و غذای خوب می‌خوردند.(۴) قاعده و قانون بحث برانگیز دیگر خلیفه ، این بود که نصف اموال آنان ضبط و به بیت‌المال واریز شود.(۵) برخی استانداران که کمی در منطقهٔ خویش قدرت می‌گرفتند به سرعت عوض می‌شدند. این مسأله حتی در مورد یار گرمابه و گلستان او ابوعبیده نیز صدق کرد. برخی بزرگان صحابه که سابقهٔ دوستی با امیرمؤمنان علیه‌السلام را داشتند‌ ، یا به ولایت شهرهای دور و پرت فرستاده می‌شدند - که این انتصاب بیشتر حالت دور کردن آنان از مدینه را داشت - و یا هیچ‌گاه مناصب دولتی نمی‌رسیدند. برای مثال وقتی از او پرسیدند که چرا افرادی مانند «اُبَیَّ بن کَعب» را بر سر کار نمی‌نهد. او گفته است که نمی‌خواهد او‌ و دیگر بزرگان از صحابه را با وارد کردن به کار دنیا آلوده کند! (۶) علت این قبیل توجیهات آن بود که ابی‌بن‌کعب از هواداران امیرمؤمنان علیه‌السلام بود و عمر نیز نمی‌خواست چنین فردی به استانداری برسد. البته ابی‌بن‌کعب که زبان نترسی داشت و را کمی جدی نگرفت، جان خویش را در زمان خلیفه ، بر سر همین طرفداری از امیرمؤمنان علیه‌السلام از دست داد. رفتار شدید عمر نسبت به والیان و استاندارانش به نوعی تحقیرآمیز بود که معمولا باعث عکس‌العمل متقابل می‌شد. برای مثال که از سوی خلیفه والی مصر شد، با گذشت یک سال ، همانند دیگر استانداران، نیمی از اموالش ضبط گردید. عمروعاص که از این عمل بسیار ناخرسند بود به محمد بن مَسْلَمَه - مسئول حسابرسی از جانب خلیفه - به طعنه گفت: زمانی که من و پدرم (عاص) در ناز و نعمت بودیم ، او و پدرش (عمر و خطاب) با لباسی که سرین و نشیمن‌گاه‌شان را نمی‌پوشانید، در مکه می‌گشتند و بر گردن‌شان کیسه‌ای از خرما بود که می‌فروختند، پاسخ شنید: اسلام، جاهلیت را پاک کرد. او (عمر) بهتر از توست و‌ پدر هر دوی شما در آتش است.(۷) در همین ماجرا عمروعاص به طعنه عمر را «ابن حنتمه» می‌خواند (۸*) تا خلیفه را به جهت گرفتن این مالیات زیاد تحقیر کرده باشد. خلیفه نیز در برابر هر گونه ابراز اندام والیانش موضع می‌گرفت. برای مثال در برابر برخی مخالفت‌های ضمنی همین عمروعاص در نامه‌ای چنین نوشت: « از بنده خدا عمر فرزند خطاب به نافرمان فرزند نافرمان(= عاصی بن عاصی به جای عمروعاص)! ای فرزند عاصی من از تو و جرأتی که در مقابل من و در مخالفت با پیمان من کرده‌ای در شگفتم! من تو را بر اهل بدر برتری دادم، در حالی که بهتر از تو بودند و تو را جلو انداختم در حالی که از دیگران کمتر بودی‌!....»(۹) ❗️به نظر می‌رسد که تنها امویان در دوران خلافت عمر تا حدودی حاشیه امنیت داشتند. نصب معاویهٔ سی و اندی ساله در شام در سال ۱۹ هجری(۱۰) به جای ابوعبیده جراح که پنجاه و هشت سال داشت.(۱۱) تأییدی بر دو نکتهٔ پیشین است.(۱۲) عمر به شخص توجه ویژه‌ای داشت. عمر با فرستادن محمد بن مسلمه به کوفه سر درِ خانهٔ سعد بن وقاص را به جرم کاخ سازی تخریب کرد. در همین حال، با این که معاویه را کسری (و شاه) عرب می‌نامید (۱۳) کاخ سازی او را در شام می‌دید ، هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌داد و حتی مانند دیگر والیان اموال فراوان او را ضبط و حتی محاسبه نمی‌کرد.(۱۴) ➖➖➖➖➖ ۱- طبقات ابن سعد ۲۸۳/۳ (تصویر الحاقی) ۲- غریب الحدیث ابوعبید هروی۲۷۶/۳ و .... ۳- تاریخ مدینه دمشق ۲۷۶/۴۴ ۴- المجالس و جواهر العلم ۵۷/۴ ۵- الغدیر ج۶ صص۲۷۱-۲۷۷ تنها کسانی که اموالشان مشمول این قانون نبود و بودند! ۶- طبقات الکبری ۳۷۳/۳ ۷- شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج۱۲ ص۴۴ ۸- انساب الاشراق ۳۷۰/۱۰ ۹- شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ۱۰۵/۱۲ * «زاده حنتمه» [1⃣]
{آیا می‌دانید چرا اهل بدعت، اعمال عبادی را خیلی راحت‌تر از شیعیان انجام می‌دهند؟!} 🔷وجود نازنین امام باقر علیه السّلام خطاب به شخصی که تازه شیعه شده بود، فرمودند: إِنَّ عِبَادَتَکَ يَوْمَئِذٍ كَانَتْ أَخَفَّ عَلَيْکَ مِنْ عِبَادَتِکَ اَلْيَوْمَ لِأَنَّ اَلْحَقَّ ثَقِيلٌ وَ اَلشَّيْطَانَ مُوَكَّلٌ بِشِيعَتِنَا لِأَنَّ سَائِرَ اَلنَّاسِ قَدْ كَفَوْهُ أَنْفُسَهُمْ به راستى كه عبادت آن روز [قبل از استبصار] تو، از امروز سبک‌تر بود، زيرا كه حق، سنگين است، شيطان موكّل بر شيعيان ما است، ولى ساير مردم، نفْس خودشان براى گمراهى آنها كافى است!!! 📚منابع: الكافی ج‏۳ ص۱۶۲ الوافی ج‏۲۴ ص۲۹۰ مدينة المعاجز ج‏۵ ص۸۳ بحارالانوار ج‏۴۶ ص۳۰۵ عوالم العلوم ج‏۱۹ ص۳۲۵ «اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
🔷مولا علی علیه‌السّلام: لَا يَكُونُ الْعِمْرَانُ حَيْثُ يَجُورُ السُّلْطَانُ در جایی که پادشاه (حاکم) ستم می‌کند، آبادانی نخواهد بود. 📚غررالحکم ح۸۰۵۰ «اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»