فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اخلاص مقدس اردبیلی
رحمت الله علیه..
بسیار شنیدنیست.
هدایت شده از 💖 یاس نبـی 💖
🍃زیارت امام زمان علیه السلام بعد از نماز صبح🍃
این زیارتى است كه هر روز بعد از نماز صبح،
مولاى ما صاحب الزمان علیه السلام با آن زیارت مىشود و آن زیارت این است :
🔹اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلاىَ صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ عَنْ جَمیعِ
🔹الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فى مَشارِقِ الاَْرْضِ وَ مَغارِبِها وَ بَرِّها
🔹وَ بَحْرِها و َسَهْلِها وَ جَبَلِها حَیِّهِمْ وَ مَیِّتِهِمْ وَ عَنْ والِدَىَّ وَ وَُلَْدى وَ عَنّى
🔹مِنَ الصَّلَواتِ وَالتَّحِیّاتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ ومداد کلماته ومنتهی
🔹رِضاهُ وَ عَدَدَ ما اَحْصاهُ كِتابُهُ وَ اَحاطَ بِهِ عِلْمُهُ اَللّهُمَّ اِنّى اُجَدِّدُ
🔹فى هذَا الْیَوْمِ و َفى كُلِّ یَوْمٍ عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً فى رَقَبَتى اَللّهُمّ
🔹كَما شَرَّفْتَنى بِهذَا التَّشْریفِ وَ فَضَّلْتَنى بِهذِهِ الْفَضیلَةِ وَ خَصَصْتَنى
🔹بِهذِهِ النِّعْمَةِ فَصَلِّ عَلى مَوْلاىَ وَ سَیِّدى صاحِبِ الزَّمانِ وَاجْعَلْنى
🔹مِنْ اَنْصارِهِ وَ اَشْیاعِهِ وَالذّآبّینَ عَنْهُ وَاجْعَلْنى مِنَ الْمُسْتَشْهَدینَ
🔹بَیْنَ یَدَیْهِ طائِعاً غَیْرَ مُكْرَهٍ فِى الصَّفِّ الَّذى نَعَتَّ اَهْلَهُ فى كِتابِكَ
🔹فَقُلْتَ صَفّاً كَاَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصوُصٌ عَلى طاعَتِكَ وَ طاعَةِ رَسوُلِكَ
🔹و َآلِهِ عَلَیْهِمُ السَّلامُ اَللّهُمَّ هذِهِ بَیْعَةٌ لَهُ فى عُنُقى اِلى یَوْمِ الْقِیمَةِ
📚مفاتیح الجنان
♥⃟☆҉‿➹⁀🍃☆҉‿➹⁀☆🍃
هدایت شده از کانال شهدایی 《 ماهِ من 》
◼️ فرارسیدن سالروز شهادت حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله وسلم) و شهادت مظلومانه سبط اکبر پیامبر، امام حسن مجتبی علیهالسلام ، بر وجود نازنین امام زمان ارواحنا فداه و همه منتظران تسلیت باد.
@mahman11
15.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹چه بر رزمندگان اسلام در عملیات عاشورایی #خیبر گذشت!؟
🎥 روایت شنیدنی و بعض آلود سردار شهید #حاج_احمد_کاظمی فرمانده وقت لشگر هشت نجف اشرف از #عملیات_خیبر در کنار آب های گرم #جزیره_مجنون و بیان سختی ها و رشادت های رزمندگان اسلام در این عملیات
🌺 روحش شاد و یادش گرامی...
🔰عملیات غرورآفرین خیبر در سوم اسفند ماه ۱۳۶۲ با رمز مبارک یا رسولالله (ص) در منطقه شرق رودخانه دجله و داخل هورالهویزه آغاز گرديد که به انهدام گسترده نیروهای سپاه سوم عراق و تصرف جزایر مجنون شمالی و جنوبی عراق منجر گردید.
#دفاع_مقدس
#عملیات_خیبر
#سرداران_شهید
#شهدا_راهتان_ادامه_دارد
#ما_تا_آخر_ایستاده_ایم
#دل_باخته
هدایت شده از معارف اعتقادی
✳️حلم و بردباری امام حسن علیه السلام
✅ابن عایشه نقل کرده که مردى از اهل شام مى گوید: من وارد بر مدینه شدم ـ که بر ساکن آن برترین سلام و درود باد ـ مردى را دیدم که بر استر خود سوار است، و همانند او در زیبایى صورت و لباس و چهارپا ندیدم. قلبم به او متمایل شد.
🔍سؤال کردم که او کیست؟ گفتند: این شخص حسن بن على بن ابى طالب است.
دلم تبدیل به بغض و حسد نسبت به على(علیه السلام) شد که چگونه فرزندى مثل این آقا دارد.
نزد او رفتم و به او گفتم: آیا تو فرزند على بن ابى طالب هستى؟ حضرت فرمود: آرى، من فرزند اویم. گفتم: به جهت فلان کارى که تو و پدرت کرده اید شما دو نفر را سبّ مى کنم. سخنانم که تمام شد، حضرت فرمود: گمان مى کنم که تو غریبى؟ گفتم: آرى. حضرت فرمود: نزد ما بیا، اگر به منزلى احتیاج دارى تو را در آن جا ساکن مى کنیم، یا به مالى نیازمندى به تو عطا مى نماییم، یا حاجتى دارى تو را کمک خواهیم کرد.
🔅او مى گوید: من از نزد او رفتم در حالى که کسى محبوب تر از او نزد من نبود. و هر گاه طریقه مقابله او را با خودم یاد مى کنم و آنچه که من با او انجام دادم، او را سپاس گفته و خودم را سرزنش مى نمایم.
🏴🏴🏴🏴🏴
#امام_حسن
#حلم
#اخلاق
#الگو
♻️معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
هدایت شده از 🪴* رهنمای طریق *🪴
🔴چهار علت نمازهای روزانه از زبان رسول خدا(صلےاللهعلیهوآله):
🔹چرا نماز صبح مۍخوانیم؟
«صبح آغاز فعالیت شیطان است هرکه در آن ساعت نماز بگذارد و خود را در معرض نسیم الهی قرار دهد از شر شیطان در امان مےماند.»
🔹چرا نماز ظهر میخوانیم؟
ظهر، همه عالم تسبیح خدا مےگویند زشت است که امت من تسبیح خدانگوید. و نیز ظهر وقت به جهنم رفتن جهنمیان است لذا هر که در این ساعت مشغول عبادت شود از جهنم بیمه مےشود.
🔹چرا نماز عصر مۍخوانیم؟
«عصر زمان خطای آدم و حواست و ما ملزم شدیم در این ساعت نماز بخوانیم و بگوییم ما تابع دستور خداییم.»
🔹چرا نماز مغرب میخوانیم؟
«مغرب لحظه پذیرفته شدن توبه حضرت آدم است و ما همه به شکرانه آن نمازمی خوانیم.»
🔹چرا نماز عشا میخوانیم؟
«خداوند متعال نماز عشا را برای روشنایی و راحتی قبر امتم قرارداد.»
📚علل الشرایع ص ۳۳۷
https://eitaa.com/joinchat/3210084356Cf7e71112fd
»»» آیه ی روز :
**************
(ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir )
وَاكْتُبْ لَنَا فِي هَذِهِ الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآخِرَةِ إِنَّا هُدْنَا إِلَيْكَ قَالَ عَذَابِي أُصِيبُ بِهِ مَنْ أَشَاءُ وَرَحْمَتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْءٍ فَسَأَكْتُبُهَا لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَالَّذِينَ هُم بِآيَاتِنَا يُؤْمِنُونَ
اعراف - ١٥٦
و در این دنيا و در آخرت براي ما نيكي بنويس، که ما به تو بازگشتهايم. گفت: عذاب خويش را به هر که خواهم ميرسانم، و رحمتم همه چيز را فرا گرفته است. پس به زودي آن را براي كساني که تقوا پيشهاند و زكات ميدهند، و كساني که به آيات ما ايمان دارند، مقرر خواهم داشت.
**************
نکته ها:
این آیه، بیان دعاى دیگر حضرت موسى علیه السلام در پى خواسته ى قبلى است.
«هُدنا» اشاره دارد به توجّه آنان به سوى خدا وتوبه كردن از راه منحرفان و راه كسانى كه تقاضاى نابجاى دیدار خدا را داشتند.
به نقل ابن عبّاس، هنگامى كه آیه ى «و رحمتى وَسِعَت كلّ شى ء» نازل شد، شیطان نیز در رحمت الهى طمع كرد و گفت: عبارت «كلّ شى ء»، شامل من هم مى شود. خداوند براى رفع این توهّم فرمود: «سأكتبها للّذین یتّقون...»
آرى، سفره ى رحمت الهى گسترده است و به همه كس مى رسد، امّا شمول رحمت براى غیر مؤمنان، به تفضّل الهى و به بركت مؤمنان و به طفیل آنان است. (286)
در روایت آمده است كه شخصى در نماز مى گفت: «اللهمّ ارحمنى و محمّداً و لاترحم معنا احداً»، خدایا! تنها من و محمّد صلى الله علیه وآله را مشمول رحمت خود قرار بده، نه هیچ كس دیگرى را. پیامبر صلى الله علیه وآله پس از نماز در انتقاد به او فرمود: رحمت نامنتهاى الهى و موضع وسیع و نامحدود را محدود ساختى! (287)
-----
286) تفسیر اثنى عشرى
287) تفاسیر مجمع البیان و نمونه
**************
پیام ها:
- بهترین گام ها و كارها، با ثبات ترین آنهاست. «واكتب لنا»
- انبیا در فكر تأمین سعادت دنیا و آخرت مردمند. «واكتب لنا فى هذه الدنیا حسنة و فى الآخرة»
- از بهترین دعاها، جامع ترین آنهاست. «فى هذه الدّنیا حسنة و فى الآخرة»
- بازگشت خالصانه به سوى خدا، راه دریافت الطاف الهى است. «هُدنا»
- رحمت الهى نامحدود است، اگر كسى به آن نرسید، تقصیر از خود اوست. «رحمتى وسعت كلّ شى ء» نقصى در فاعلیّت رحمت الهى نیست، بلكه نقص در قابلیّت و استقبال ماست.
- رحمت خداوند فراگیر است، ولى عذاب الهى چنین نیست. «رحمتى وسعت... عذابى اُصیب به مَن اشاء»
- اصل، رحمت الهى است و عذاب او عارضى است. (براى رحمت، فعل ماضى «وَسعت»، ولى براى عذاب فعل مضارع «اُصیب» آمده است)
- دعاى انبیا نیز در چهارچوب حكمت و قانون الهى مستجاب مى شود. «اكتب لنا... سأكتبها للّذین...»
- با وجود تقوا و عمل به تكالیف، شمول رحمت الهى حتمى است، «سأكتبها للّذین...» ولى با وجود گناه و معصیت، عذاب حتمى نیست، زیرا با توبه و استغفار، امكان مغفرت وجود دارد. «عذابى اصیب به من اشاء»
- رحمت الهى بى نهایت است، امّا شرط بهره ورى از آن، تقوا، پرداخت زكات و ایمان است. «یتّقون... الزّكاة... یؤمنون» بنابراین كسى كه زكات نمى دهد و یا بى تقوا مى باشد، از رحمت الهى محروم و در معرض عذاب الهى است.
- زكات، در شریعت یهود نیز بوده است. «یؤتون الزكاة»
- آنچه سبب دریافت الطاف الهى است، ایمان به تمام آیات است، نه بعض آنها. «بآیاتنا یؤمنون»
**************
ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir