eitaa logo
آنتی شایعات و شبهات فضای مجازی
7.7هزار دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
10.7هزار ویدیو
16 فایل
پاسخ #شایعات و #شبهات #فضای_مجازی #شبهه و #شایعه تبلیغ وتبادل👇 https://eitaa.com/joinchat/2836856857C847106613b 🤝 .
مشاهده در ایتا
دانلود
❣ 🌸چه ڪنم چه چاره سازم 🌼ڪه شوم مهدی 🌸چه ڪنم ڪه من ببینم 🌼رُخ دلربای مهـــدی 🌸چه خوش‌ست آن زمانی 🌼برسد ڪه زنده باشم 🌸منِ بینوای مسڪین 🌼شنوم مهـــدی 🌸🍃 👇👇🇯‌🇴‌🇮‌🇳 👇👇 @KASHKOOLMANAVI
👇👇👇 ✅معنای ولایت در فرهنگ شیعه ♥️معنای ولایت:♥️ 💬 : ولايت يعنی چه؟ اگر به معنی اولی به تصرف است و به معنی گوش به فرمان بودن است، پس ولايت خدا با امام و ولايت امام با پدر و مادر و ولايت همه اين‌ها با ولی‌فقيه فرقی دارد یا خیر؟ ✅ : ✍ «ولايت» واژهای عربی است كه از كلمه «وَلْی» گرفته شده است که به معانی «حبّ و دوستی»، «نصرت و ياری»، «متابعت و پيروی»، و «سرپرستی» استعمال شده و وجه مشترك همه اين معانی همان قرب معنوی است. 🔹واژه «ولايت» در ولايت خدا و پيامبر و امامان معصوم(عليهم‌السلام) و ولايت فقيه به معنای سرپرستی و اولی به تصرف است، اين ولايت، به دو قسم ولايت تكوينی و تشريعی تقسيم می‌شود: 1⃣ به معنای تصرف در نظام خلقت و قانون‌مندی‌های مربوط به طبيعت است كه اساساً مربوط به خدای متعال است كه خالق هستی و نظام خلقت و قوانين حاكم برآن است و خداوند اين ولايت را به پيامبر اكرم و امامان معصوم(عليهم‌السلام) عطا نموده است، لذا ائمه اطهار(عليهم‌السلام) به اذن و اراده الهی می‌توانند در نظام تکوین تاثیر گذاشته و دخل و تصرف کنند. 2⃣ كه به معنای ولايت در محدوده تشريع و تابع قانون الهی است. ولايتی كه در ولايت فقيه مطرح است، از سنخ ولايت تكوينی نيست، بلكه ولايت تشريعی است كه امری اعتباری است و خداوند متعال به افراد دارای صلاحيت واگذار نموده است. اين ولايت، مربوط به امور حكومتی و اداره جامعه است و حوزه فردی و شخصی افراد و اموری كه از اختصاصات معصوم(عليه‌السلام) است را شامل نمی‌شود. 👈اما پدر و اوليای دم و ميّت و همين‌طور وصی و قيم، ولايت سرپرستی شرعی بر يك فرد خاصی را دارند و به آن اعتبار ولايت شرعی را دارند، اما ولايت پيامبر و امامان معصوم و يا فقيهان، بر کل جامعه ولایت دارند و امور عموم جامعه را تدبير و سرپرستی می‌كنند و از اين جهت ولايت فقها مثل ولايت پيامبر و امام معصوم ولايت عامه است. بدين ترتيب، ولايت پيامبر و امامان معصوم و همين‌طور ولی‌فقيه از هر دو جهت يعنی هم افراد تحت ولايت و هم امور و شؤون افراد تحت ولايت، ولايت عامه است، در حالی‌كه ولايت پدر بر فرزند خاصه است، يعنی ولايت آن بر فرد خاص يعنی فرزند می‌باشد يا ولايت مادر بر حضانت فرزند، تنها ولايت بر فرد خاصی يعنی فرزند و كار خاص يعنی شير دادن و تربيت است، يعنی دايره ولايت تنها شامل فرد خاص و كارهای خاص است. البته همين ولايت را هم به اذن و اجازه خداوند دارا هستند. -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
❓آیا اموات هم دلتنگ می‌شوند؟ اموات به اذن خداوند به دیدار نزدیکان خود می‌آیند و از احوال آنان جویا می‌گردند. اصل وجود انسان همان روح است و احساسات انسانی از جمله عشق، دلتنگی و غیره همه حالات روحی است که توسط بعد مادی انسان به منصه ظهور می‌رسد و بعد از مرگ، جسم انسان از بین می‌رود و روح باقی می‌اند، پس بدیهی است که احساساتی از جمله «دلتنگی» نیز باقی خواهند ماند. پس از مرگ و جدایی روح از شدیدترین متعلقش که همان بدن است، شناخت‌ها و علایق و ارتباطات هم چنان باقی می‌ماند، البته با این تفاوت که پس از مرگ، اراده و اختیار از آدمی سلب می‌گردد؛ مردگان، صدای ما را (باذن الله) می‌شنوند، حتی حرف نیز می‌زنند، منتهی چون آنها دیگر ابزار مادی زبان را ندارند و ما نیز تا در دنیا هستیم، از راه اعضای بدن صداها را می‌شنویم و درک می‌کنیم، حرف یا پاسخ آنها را نمی‌شنویم. چنان چه در اخبار وارده و احادیث تصریح شده که شخص رسول الله (ص)، با مردگان حرف می‌زدند. در روایات نیز به تداوم این ارتباطات، به ویژه با خانواده که علایق بیشتری با آنها ایجاد شده، بیانات صریحی وجود دارد: امام صادق(ع) می‌فرماید: «اذا کانَ یومَ الجُمعةِ و یوما العِیدَینِ امَرَ اللهُ رضوان خازن الجنان ان ینادی فی ارواح المؤمنین و هم عرصات الجنان: انّ اللهَ قَد اذنَ لَکم الجُمعةَ بالزیارةِ الی اهالیکُم و احبائکم مِن اهلِ الدُنیا»؛ روز جمعه و عید فطر و قربان که می‌شود، خداوند به رضوان نگهبان و مأمور بهشت دستور می‌دهد که در میدان بهشت برزخی به ارواح مؤمنان اعلام نماید که خداوند به شما اجازه داد که جمعه را به زیارت خانواده و دوستان که در دنیا هستند برود. بعد خداوند به رضوان دستور می‌دهد برای هر فردی شتری از شترهای بهشتی آماده کنند در حالی که این شتر از زبرجد سبز پوشیده شده و نیز به پارچه‌های بهشتی تزئین شده، بعد خداوند دستور می‌دهد اهل آسمان‌ها از آنها استقبال کنند. در چنین فضایی فرشتگان هر آسمانی از آنها استقبال می‌کنند، بعد از آن ارواح از آسمان با استقبال پایین می‌آیند در وادی السلام پشت کوفه فرود می‌آیند. از دلایل دیدن و یا مخفی ماندن برخی از احوال این است که برای مؤمن پس از مرگ عذابی وجود ندارد و حزن و اندوه خودش نوعی عذاب است، لذا اخباری که موجب اندوه وی گردد، بر او پوشیده می‌ماند. مضافاً بر این که این روایت دلالت دارد که اراده و اختیار دنیوی از او سلب شده است که نمی‌تواند همه‌ی واقعیات را دیده و درک نماید. هم چنین از امام صادق (ع) نقل شده که: «هیچ مؤمن و کافری نیست که در هنگام ظهر نزد خانواده‌ی خویش حاضر نگردد. وقتی مؤمن خانواده‌اش را در حال انجام اعمال صالح می‌بیند، خداوند را حمد گوید و وقتی کافر خانواده‌ی خویش را در حال انجام اعمال صالح ببیند، بر آنان غبطه می‌خورد.» در روایت دیگری بیان شده که: «اسحاق بن عمّار سؤال کرد: آیا شخصی که از دنیا رفته با خانواده‌ی خویش دیدار می‌نماید یا خیر؟ امام فرمودند: آری. پرسید: هر چند گاه؟ فرمود: بنا به منزلتی که نزد خدا دارد. هر هفته، هر ماه یا هر سال...» در برخی روایات وارد شده که ارواح به دیدن بازماندگان می‌آیند (به ویژه والدین به دیدار فرزندان و بالعکس) و به آنان التماس می‌کنند که چیزی برای ما بفرستید، ولو به کمی یک جرعه آب یا یک پاره استخوان. پس، ارتباط ارواح با متعلقین تا وقتی در دنیا باقی هستند، برقرار خواهد ماند. منتهی چنان چه بیان شد، به کمیّت، کیفیت و چگونگی معین شده از سوی خداوند متعال. -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
﷽ ⭕️ خشونت علیه زنان و خانواده یعنی؛ تحت عنوان معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری: _حمایت چندین ساله ازطرحی تحت عنوان گفتگوی ملی خانواده با صرف بودجه میلیاردی بدون حتی یک خروجی مشخص وموثر در رفع معضلات این حوزه _مخالفت وقیحانه باافزایش وام ازدواج حداقل 13میلیون جوان مجرد بجای تسهیل ازدواج درشرایط آسیبزای فرهنگی واقتصادی کنونی،با ایراد تهمتِ زننده ی دخترفروشی به همه اقوام وخانواده هایی که دخترانشان درسن پایینتر ازسطح فهم ایشان به بلوغ عقلی رسیدند،بهدف ممانعت از پایدارترین ازدواجهای کشور صرفا درراستای اجرای سند2030 بدستور اربابان جهانی _ ایراد انگ اعتیاد به بالای 13 میلیون جوان مجرد فاقد امکانات ازدواج _ سکوت معنا دار و حمایت گونه مقابل قتل وحشیانه یک زن و تجاوز درد آور به حداقل 300 دختر، توسط هم طیفان سیاسی! _ به انحراف کشاندن مطالبات واقعی زنان و خانواده ها و... -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ❌جریان نفوذ برای کاهش جمعیت و نابودی هوش و استعداد ایرانی با کاهش فرزندان نخبگان👇 🎥 بانوی نخبه ایرانی: در مصاحبه دکتری شرط کردند در صورتی قبولت میکنیم که بچه دار نشوی! -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بانوی نخبه ایرانی: در مصاحبه دکتری شرط کردند در صورتی قبولت میکنیم که بچه دار نشوی! -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
❓انسان نجس هست یاسگ؟ چراموقعی که به مرده سگ دست میزنیم غسل واجب نیست اما چرا به مرده انسان دست بزنیم غسل واجب میشه 🗯پاسخ: 👌توجه به نکاتی چند لازم است؛ 1⃣در روایتی آمده است که حماد بن حلبی از امام صادق سوال کرد که آیا اگر کسی میته حیوانی را مس کند غسل بر او واجب می شود؟ 🗯امام فرمود: «خیر غسل واجب نیست .تنها در صورتی غسل واجب است که انسان مرده را مس کند» 📚التهذیب ج1 ص431 📚الکافی ج3 ص161 2⃣باید توجه کرد که چون ثابت است پرودگار حکیم است و تمام دستوراتش بر پایه مصالح می باشد ،این دستورش هم دارای حکمت و فلسفه ای است اگر چه وجه آن برای ما معلوم نباشد چنان که امام صادق فرمود: «از آنجایی که می دانیم خداوند حکیم است تصدیق می کنیم که تمام افعالش از روی حکمت است اگر چه فلسفه آن برای ما روشن نباشد» 📚بحار الانوار ج52 ص91 3⃣قیاس کردن در احکام شرعی باطل است و اهل بیت شدیدا با آن مخالفت می کردند. ❗️در مناظره ای که بین امام صادق و ابوحنیفه که قائل به قیاس بود صورت گرفت امام از او پرسید؛ ⁉️ایا بول و ادرار نجس تر است یا منی؟ 👌پاسخ داد : ادرار و بول 🗯امام فرمود: اگر قیاس صحیح باشد باید پس از خارج شدن ادرار غسل کنی نه پس از خارج شدن منی چون ادرار نجس تر است اما خداوند غسل را برای منی قرار داده نه ادرار » 📚الاحتجاج ج2 ص361 👌امام سجاد فرمود: «دین خداوند با آرائ باطله و قیاس های فاسده درک نمی شود» 📚بحار الانوار ج2 ص303 ❗️بنابراین اگر ما بخواهیم حکم مس میته حیوان را با انسان مقایسه کنیم کاری اشتباه انجام داده ایم که اهل بیت از این نوع قیاس ها منع کرده اند زیرا ممکن است فلسفه ای در یک حکم منظور شده باشد که برای ما معلوم نباشد بنابراین جایی برای قیاس کردن نمی باشد. 4⃣نوعاً بازماندگان مرده در اثر از دست دادن فرد عزیزى از افراد خانواده خود احساسات و عواطف بر افروخته اى خواهند داشت و لذا نمى توانند یک باره رابطه خود را با او قطع شده ببینند. آنها در اثر اُنس و علاقه اى که نسبت به او داشته اند، حتّى بعد از مرگ مى خواهند او را ببوسند و در آغوش پرمهرشان بگیرند.در حالی که چنین چیزی در رابطه با حیوانات میته از جمله سگ نمی باشد .و نوعا کسی پس از مرگ حیوانات رغبتی به آنها ندارد. 5⃣ این نکته نیز کاملا روشن است که معمولا بدن افراد مرده در اثر بیمارى و بر اثر مسمومیّت هاى مختلف و از دست دادن قدرت دفاعى، آلوده به انواع میکروب هاست و نزدیک شدن به او خطرهاى فراوانى از نظر بهداشتى به دنبال دارد. 6⃣اسلام هیچ گاه با عواطف و احساسات انسان از در ستیزه و مبارزه در نیامده، انگیزه هاى طبیعى افراد را نادیده نگرفته، بلکه عواطف و احساسات را در مسیر خاصّى هدایت و راهنمایى نموده است. ❗️با توجّه به نکات فوق مى توان نتیجه گرفت: 🗯 اسلام براى آن که همه افراد مخصوصاً بازماندگان مرده را از آلودگى به انواع میکروب ها و ابتلا به امراض گوناگون که از پیکر بى جان ممکن است به آنها سرایتپ کند، باز دارد و در عین حال با تحریم تماس با مرده، با عواطف و احساسات بر افروخته آنها مبارزه نکرده باشد مشکل قانونى براى آنها به وجود آورده است یعنى دستور داده هرکسى به بدن مرده دست بزند و یا به هر نحوى از انحاء بدنش با میّت تماس پیدا کند، باید تمام بدنش را شستشو داده و غسل نماید. شکّى نیست که این مشکل قانونى در عین آن که تا حدود زیادى تماس زندگان را با مردگان محدود مى کند و آنها را از ابتلا به انواع امراض احتمالى باز مى دارد، عواطف و احساسات آنها را نیز نادیده نگرفته است; و هرگاه این مشکل قانونى، مؤثّر در برقرارى تماس، با مرده نگردید، «غسل مسّ میّت» خود بهترین و ساده ترین طرز شستشو و دفع میکروب هاى احتمالى خواهد بود. 🔴اما چون چنین نزدیکی پس از مرگ حیوانات به آنها صورت نمی گیرد این حکم از مس حیوانات بر داشته شده است . ⁉️ممکن است بعضى اشکال کنند که اگر غسل مسّ میّت ایجاد مشکل قانونى و براى جلوگیرى از آلودگى و ابتلا به امراض است، پس چرا بعد از غسل دادن مرده، دست زدن و تماس پیدا کردن با بدن او موجب غسل نمى شود؟ 🔷ولى این ایراد سطحى به نظر مى رسد و پاسخ آن روشن است، زیرا غسل دادن مرده با آب مخلوط با سدر و آب مخلوط با کافور و با آب خالص، خود عامل مؤثّرى براى ضدّ عفونى و تمیز کردن مرده است و لااقل براى مدّتى آن خطراتى که پیش از غسل وجود داشته، موجود نخواهد بود. 👌بدیهى است در این صورت پس از انجام گرفتن مراسم فوق، میّت را در مدّت کوتاهى به خاک مى سپارند و احتمال بروز میکروب هاى جدید و سرایت آن به انسان منتفى خواهد بود. ❗️آنچه درباره غسل مسّ میّت گفته شد، گوشه اى از فلسفه این احکام است .ممکن است نکات دیگرى وجود داشته که هنوز از نظر ما مخفى و پنهان است.
﷽ ⛔️شبهه سرگذشت بهار کسری شاهکار ساسانیان مسلمانان در جنگ مداين بهار كسري را گرفت كه سنگين بود و نتوانسته بودند ببرند، آنرا براي زمستان كرده بودند كه گل و سبزه نبود و چون ميخواستند مي‌خواري كنند، بر آن مي‌نشستند كه گويي در باغي بودندفرش شصت ذراع در شصت ذراع بود. يكپارچه، به اندازه يك جريب كه در آن راههاي مصور بود و آب نماها چون نهرها، و لا به لاي آن همانند مرواريد بود و حاشيه‌ها چون كشتزار و سبزه‌زار بهاران بود، از حرير بر پودهاي طلا كه گلهاي طلا و نقره و امثال آن داشت. زمينه از طلا بود و زينت آن نگين‌ها، و ميوه آن جواهر ابريشم و برگها از ابريشم و آب طلا بود و عرب آنرا قطف مي‌گفت چون سعد غنايم را تقسيم كرد فرش بماند كه تقسيم آن ميسر نبود، پس مسلمانان را فراهم آورد و گفت: «خداوند دستهاي شما را پر كرد، تقسيم اين فرش مشكل است و كس تاب خريدن آن ندارد، رأي من اينست كه آنرا به امير مؤمنان واگذاريد كه هر چه خواهد كند» و چنان كردند. و چون فرش را در مدينه پيش عمر بردند، خوابي ديد و كسان را فراهم آورد و حمد و ثناي خدا كرد و در باره فرش رأي خواست و قصه آنرا بگفت، بعضي‌ها گفتند آنرا بگيرد، بعضي ديگر به نظر او واگذاشتند، بعضي ديگر راي مشخص نداشتند. علي كه سكوت عمر را ديد برخاست و نزديك او رفت و گفت: «چرا علم خود را جهل مي‌كني و يقين خود را به مقام شك مي‌بري؟ از دنيا جز آن نداري كه عطا كني و از پيش برداري يا بپوشي و پاره كني يا بخوري و ناچيز كني» گفت: «راست گفتي» و فرش را پاره پاره كرد و ميان كسان تقسيم كرد. يك پاره آن به علي رسيد كه به بيست هزار فروخت . منبع_تاریخ_طبری جلد_پنجم_صفحه_۱۸۲۴ ❇️پاسخ ☑️اصل گزارشِ ِ مربوط به "غارت فرش بهارستان" در تاریخ طبری آمده و همه ی تاریخ نگاران از وی نقل کرده اند. 📌در سلسله راویان این گزارش و بسیاری از گزارشات تاریخ طبری، این سه راوی وجود دارند: سری، شعیب و سیف. 👈سری: اگر منظور سری بن اسماعیل باشد، وی در بین علمای رجال فاقد اعتبار بوده و متقلب دانسته شده و اگر سری بن عاصم بن سهل باشد باز هم اعتباری ندارد و دروغگو و سارق روایت معرفی شده است. 👈شعیب (بن ابراهیم): در هیچ یک از منابع رجالی توصیفی برای وی نیست. 👈سیف (بن عمر): متروک الحدیث، ضعیف، دروغگو، افسانه پرداز و متهم به کفر و زندقه. این راویان را نه اهل تسنن قبول دارند نه شیعه. -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
❓آیا شب اول قبر روح به بدن انسان برمی گردد که سوال و جواب شود؟ 🔰 در این زمینه دو نظر وجود دارد: 1️⃣ روح به بدن بر می گردد و پرسش ملائکه از همین بدن است که ما این نظر را قبول نداریم. 2️⃣ نظر دوم که نظر ما هم همین است این است که روح به بدن بر نمی گردد و سوال نکیر و منکر از بدن مثالی و یا بدن برزخی است. چرا که نقش این بدن تمام شده است و ادله ای خلاف آن وجود دارد و روایاتی در این زمینه موجود است که بیان کنندهٔ این نظر می باشد. و همچنین فشار قبر و اتفاقاتی که می افتد همه برای بدن برزخی می باشد. 📚 بیانات استاد محمدی شاهرودی -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا شکایت نکردن از خدا باعث حل مشکلات می شود؟ -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
❣️ ❣️ 💜به انتظار 😊نشسته ایــم که عطرش دنیا را بهــــ🌸شت می کند 💜پای گلــی🥀 که میرسیم؛ عطر نگاهت را بو می کشیم 💜هیچ گلی اما نگـاهِ تـــــ🌻و رانــــــدارد..و نــــخواهد داشت... 🌸🍃 👇👇🇯‌🇴‌🇮‌🇳 👇👇 @KASHKOOLMANAVI
❌شبهه مگر معصوم است که ولایت مطلقه دارد؟ ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 عصمت تنها در تشریع لازم است. توضیح اینکه از نظر عقل و شرع تنها پیامبران و امامان لازم است که معصوم باشند زیرا مردم لازم است تا اطمینان داشته باشند که در مسیر تشریع یعنی دریافت دستورات الهی از پروردگار و ابلاغ آن به امت، هیچ گونه خطایی اتفاق نیفتاده است. اما در عرصه­‌ی سیاسی عصمت ضرورتی ندارد، چون حاکم جامعه قصد تشریع ندارد، بلکه وی تنها ولی فقیه مدیر جامعه است و آنچه را توسط پیشوایان دین تشریع و ابلاغ شده را اجرا می­‌نماید. 🔹ضرورت نظم اجتماعی در همه­‌ی نظام­‌های سیاسی دنیا، اگر به بهانه­‌ی عدم عصمت حاکم یا رئیس جمهور یا ....، هر شهروند تنها یک قانون را مطابق صلاح­دید خود، اجرا نکند، معلوم است که سنگ روی سنگ بند نمی شود. (مثال برای تقریب به ذهن: پزشک جراح نیز عصمت ندارد، اما بیمار پس از آنکه تخصص وی را تایید می‌کند، قلب و ریه و همه­‌ی اعضای حیاتی خویش را در اختیار وی قرار می­‌دهد تا جراحی کند) 🔹طبیعی است رهبر با مشورت­‌های گوناگون (چه مجلس­های مشورتی مانند مجمع تشخیص مصلحت و چه مشاورهای گوناگون) سعی در ابلاغ بهترین دستور را دارد. (با این حال مجال انتقاد به نظر رهبری نیز در ظرف مناسب وجود دارد.) اما هیچ کس با این توجیه که نظر من از نظر ولی فقیه بهتر است، نمی تواند از دستورات شرعی و قانونی وی سرپیچی کند. از این رو همه مراجع فتوا می دهند، حکم حکومتی بر مقلدین سایر مراجع و حتی خود مراجع لازم می گردد. چرا؟ چون حفظ نظم و جلوگیری از خودسری و هرج و مرج از ضروری­ترین نیازهای هرجامعه ای است -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
🔻 چرا همش بايد مومن تو دنیا زجر بکشه؟ ✅ پاسخ دنيا خانه اصطکاک و تزاحم و رنج هاست و در اين مورد بين مومن و غير مومن فرقي نيت همه بيمار مي شوند همه مرگ و نقص و .. را مي بينند هر لذتي در کنارش درد و رنج وجود دارد و .. و در اين ها فرقي بين مومن و کافر نيست چرا که ذات دنيا گرفتاري و مشکلات است اگر تولدي هست مرگي هم هست اگر سيري هست گرسنگي هم هست اگر وصلي هست هجراني هم هست و ... . 🌱اما دين آمده است که قواعد صحيح زندگي کردن را به ما بياموزد تا اين رنج ها و غصه ها به حد اقل برسد درست خوردن درست خوابيدن درست زناشويي کردن و ... دست آورد هاي دين است که اگر کسي آن را عمل کند به اين ثمرات هم مي رسد. 🍃دين به ما مي آموزد که اين زندگي ابدي نيست و مرگ پلي براي انتقال به سراي جاويد و زندگي آخرتي است و بايد براي آن سراي جاويد تلاش کرد و براي آخرت در همين دنيا بايد عمل کرد. 🌼دين به ما مي آموزد بالاهايي که در زندگي انسان ها هست امتحان هاي الهي است که مي تواند پله هاي ترقي انسان براي رسيدن به کمال باشد "و لنبلونکم بشي من الخوف و ..." و در اين مسير بايد آگاهانه صبر کرد "و بشر الصابرين" 💥وقتي که دريافتيم که مسير زندگي دنيايي مسير صبر و رسيدن به کمال است مومن ها در اين مسير مورد امتحان و ابتلاي بيشتري قرار مي گيرند تا به کمال بيشتري برسند مانند دانش آموز درسخوان و زرنگي که علاوه بر امتحان هاي عمومي مدرسه امتحان هاي ويژه استعدادهاي درخشان و المپياد هاي علمي را هم امتحان مي دهد تا به کمال علمي برسد. بر همين اساس است که روايت مي فرمايد : البلاء للواء. استاد محمدی -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
12.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیا درسته که انسانی که در عالم ذر گناهی کرده باشد در این دنیا معلول به دنیا بیاید؟ -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
19.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیا این درست است که تقیه دو رویی و نفاق است؟ -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
🔺 پیجهایی که به شما دروغ میگویند👆 وضع زنان و چند همسری در ایران باستان👆 جنگ خسروپرویز برای تصاحب یک دختر عرب.. و افزودن بر حرمسرای 3 هزار زنه اش! 😳😐 -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
😊🤚 سلام آرام جانم هنوز دیر نکرده‌ای...!! هر روز ساعت دلم را عقب می‌کشم تا خیال کنم دیر نکرده‌ای هنوز ... 🌸تعجیل در ظهور صلوات 🌱اللهم عجل لولیک الفرج ‌👇👇🇯‌🇴‌🇮‌🇳 👇👇 @KASHKOOLMANAVI
🔺 یکی از همین خائن ها برای نابودی یه ملت کافیه👆 بنظرتون ایران چند تا از این ریاض سلامه ها داره؟ و با همین خائن ها ملتها را به نابودی و بردگی میکشن.. هر جا هست هر جا یک مزدور آمریکا هست اونجا رو به نابودی و انحطاط میره.. بیخود نیست حتی تو خود آمریکا هم میگن : -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
❓ آیا امام حسین (علیه السلام) را خود شیعیان نکشتند و حالا بخاطر کردار بد شان عزا داری میکنند؟ ◾️ پاسخ: این هم یکی از سخنان ناجوانمردانه ای است که نظیر آن در دوران ما زیاد به گوش می خورد و گویی عده ای می خواهند به هر شکل و روشی به حق و حقیقت حمله کنند، بدون آنکه اندک ارزیابی ای از محتوای سخن خود داشته باشند. 📌۱-شیعه به کسی می گویند که پیرو و مطیع ائمه باشد، پس چگونه می توان قاتلان ائمه(علیهم السلام) را شیعه خطاب کرد؟ 📌۲-وقتی در هیچ جا امثال شمر، خولی، سنان و ... شیعه خوانده نشده اند، چگونه می توان چنین سخنی گفت حال آنکه شیعه نظیر حبیب بن مظاهر، مسلم بن عوسجه، زهیر بن قین و ... بودند که نهایت فداکاری و دلاوری را در رکاب امام حسین (علیه السلام) به نمایش درآوردند. 📌۳-امام حسین (علیه السلام) در سخنان خود، لشگر یزیدیان را پیروان ابوسفیان و عده ای بی دین می خواند و می فرمایند: واي بر شما اي پيروان أبو سفيان! اگر دين نداريد و از روز معاد نمي هراسيد، لا اقل در دنيا آزاد مرد باشيد و آن گونه كه مي پنداريد به حسب و نسب خود كه عرب هستيد باز گرديد.(1) 📌۴-اگر منظور از شیعه خواندن قاتلان این است که به امام حسین (علیه السلام) نامه نوشته بودند، شبث بن ربعي و حجار بن أبجر و عمرو بن حجاج و ... از نویسندگان معروف نامه بوده اند که هیچ جا ادعای شیعه بودن آنها نشده است. 📌۵-لشگر مقابل امام حسین (علیه السلام) کسانی بودند که در دلیل کینه ها و دشمنی هایشان به امام (علیه السلام) موج می زد و خودشان می گویند: « إنما نقاتلك بغضاً لأبيك» يعني: ما از روي بغض و كينه اي كه با پدرت علي بن ابي طالب داريم با تو به جنگ و نبرد برخاسته ايم.(2) آیا می توان کسانی که خود را دشمن حضرت علی (ع) می دانند، شیعه خواند؟ 📌۶- اگر این ادعا بدان خاطر مطرح شده که کوفیان شیعه بوده اند، باید بگوییم در زمانی عده ای از کوفیان شیعه بودند، که قطعا در دوران امام حسین (علیه السلام) عده قابل توجه شیعه در کوفه وجود نداشت. ابن أبي الحديد معتزلي در اين باره مي گويد: (در زمان معاویه) سخنرانان در هر كوي و برزن و بر فراز هر منبري علي را لعن كرده و از او بيزاري مي جستند و به او و اهل بيت او دشنام مي دادند؛ و بيچاره ترين مردم در آن زمان، مردم كوفه بودند؛ زيرا شيعه علي عليه السلام در آن شهر زياد بود؛ معاويه، زياد بن سميه را حاكم كوفه و هم زمان شهر بصره را نيز تحت امر او ساخت. و او به دنبال شيعيان مي گشت ـ او شيعيان را مي شناخت، زيرا در زمان خلافت علي عليه السلام از طرفداران او بود ـ پس ايشان را حتي زير هر سنگ و كلوخي هم كه بودند مي يافت و به قتل مي رساند و يا تهديد به قتل مي كرد؛ و دست ها و پا ها را جدا كرده و چشم ها را كور مي كرد؛ و ايشان را بر تنه هاي درخت خرما به دار مي كشيد؛ و يا از عراق بيرون مي كرد؛ تا جايي كه كسي از شيعيان شناخته شده در عراق باقي نماند. (3) پی نوشتها: 1. الفتوح، ابن اعثم، دارالاضواء، بیروت، لبنان، تحقیق علی شیری، ج5 ص117. 2. قندوزی، سلیمان بن ابراهیم، ینابیع المودة لذوی القربی، قم، اسوه، ۱۴۲۲ق. ص۳۴۶. 3. ابن ابی الحدید، عبدالحمید، شرح نهج البلاغة، به کوشش محمدابوالفضل ابراهیم، قاهره، ۱۳۷۸-۱۳۸۴ق/۱۹۵۹-۱۹۶۴م.، ج۱۱، ص ۴۴. -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
🚩 میدونی بعضیا جرات ندارن از هزار کیلومتری داعش رد بشن.. میدونی اون مردهای مرد که زدن به میدون و خودشون و جون شون رو گذاشتن وسط.. از زن و بچه و جان شیرین گذشتن .. اونم نه تو وطن خودشون.. بلکه تو وطن دیگه ای که صدای مظلومیت و آه زن و کودک و مرد بیگناهش رو شنیدن یعنی چی.. یعنی ته ته مردانگی.. ته ته انسانیت.. آهای اونی که تو پروفایلت نوشتی: دین من انسانیت.. از مدافعان حرم، مدافع انسانیت بیشتر سراغ داری؟ از دست پرورده های اسلام، انسان تر سراغ داری؟😉 -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
🔺 ایشون یکی از اون روغنفکراییه که میگه زن باید آزاد باشه هر طور خواست لباس بپوشه و هر کی هم تحریک بشه مریضه!! دخترای جنبش سبزی و بی بندوبار رو توی توییتر و اینستاگرام گول میزده که املید و مشروب نمیخورید! دخترای ندیدبدید هم برا اینکه ثابت کنن امل نیستن و مشروب میخورن، مشروب مسموم میخوردن و آقای روغنفکر بهشون تجاوز میکرده و از اثر هنری خودش فیلم میگرفته!! 😐😞 این ته روشنفکریه.. ته آزادی.. -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کیفیت دفن شهدای کربلا چگونه بوده است و آیا سر امام حسین علیه السلام به بدنش ملحق شد؟ -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
🌻از قعر زمین به افلاک سلام از من به حضورحضرت یارسلام 🌻صب⛅️ح است دلم 💕هواییت شد مولااز جانب من بر آن یار سلام 🌸🍃 👇👇🇯‌🇴‌🇮‌🇳 👇👇 @KASHKOOLMANAVI
به مناسبت ۲۸ صفر سالروز رحلت شهادت‌گونه نبی مکرم اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم🏴🏴🏴 آیا پیامبر اکرم (ص) وفات کرده اند یا به شهادت رسیده اند؟ پرسش: پیامبر اکرم (ص) وفات کرده اند یا در اثر زهر به شهادت رسیده اند؟ اگر شهید شده اند آیا قاتل ایشان معلوم است؟ آیا روایتی که می گوید پیامبر (ص) به دست ۲ تن از زنان خود مسموم شده اند، دارای سند قوی است؟ پاسخ: این نظریه که پیامبر اکرم (ص) در اثر مسمومیت به شهادت رسیده باشند با شواهد متعدد تاریخی قابل تقویت است اما هویت قاتلان ایشان روشن نبوده و نیست و بر اساس یک روایت ضعیف یا تحلیل ها و حدس ها نمی توان نظر قاطعی ابراز کرد. روایتی که می گوید ۲ تن از همسران پیامبر (ص) به ایشان زهر نوشانده اند تنها در تفسیر عیاشی با سندی منقطع و ضعیف آمده است(تفسیر العیاشی، ص۲۰۰، روایت شماره ۱۵۲). نسخه ای که از این تفسیر بر جای مانده، یک نسخه ناقص است که اسانید روایاتش تلخیص شده اند و معمولاً در سند هر یک از روایاتش هویت ۳ الی ۴ واسطه که بین مؤلف و معصوم(ع) قرار داشته اند، نامعلوم است. به گفته نجاشی(رجال شناس بزرگ شیعه) ، مؤلف تفسیر عیاشی گرچه خودش راستگو بوده ولی بسیار از افراد ضعیف نقل می کرد: « كان يروي عن الضعفاء كثيراً » ( رجال النجاشي ، ص۳۵۰). بنابراین وقتی هویت ۳ یا ۴ تن واسطه های میان عیاشی تا معصوم(ع) مشخص نیستند نمی توانیم سند این روایت را صحیح یا موثق بنامیم و حجت شرعی برای «نسبت دادنِ قاطعانه این روایت به معصومان(ع)» نداریم. وانگهی روایتی که در تفسیر عیاشی آمده تنها یک روایت است و در موضوع مهمی همچون « هویت قاتل رسول الله ص » نمی توان به آن اکتفا کرد.این موضوع برای شیعه مهم بوده و قاعدتاً اگر معصومان(ع) احادیثی در این مورد فرموده بودند باید با روایات و اسانید متعدد نقل می شد نه اینکه تنها با یک سند منقطع و ضعیف نقل شود. بر فرض اگر کسانی چنین توجیه کنند که اهل بیت(ع) به دلایلی از بیان مکرر و علنی این موضوع خودداری کرده اند ، باید به آنان گفت: پس ما نیز مأمور به «گمانه زنی» نیستیم. ازسوی دیگر ، مضمون این روایت در آثار بر جای مانده از کلینی ، صدوق ، شیخ مفید ، سید مرتضی و شیخ طوسی دیده نمی شود حال آنکه اگر یک روایت مشهور بود مخصوصا باید در ابواب التاریخ در کتاب کافی کلینی نقل می شد. البته بعدها کتاب های روایی قرن ۱۱ و ۱۲ یعنی تفسیر الصافی ، بحارالانوار ، تفسیر البرهان و تفسیر نورالثقلین همین یک روایت را از تفسیر عیاشی اخذ و مجددا نقل کرده اند که این نیز دلیل کافی بر صحت سند یا متن آن روایت نخواهد بود زیرا مؤلفان این آثار تقریبا هر روایتی که یقین به جعلی بودنش نداشتند نقل می کرده اند. در هر حال ، اعتقاد به «دست داشتن دو تن از همسران پیامبر(ص) در مسموم کردن آن حضرت» یک دیدگاه مشهور و مورد تأیید و تأکید عموم علمای شیعه نبوده است. تنها سخنی که می توانیم با « احتمال قوی » بیان کنیم اینست که « پیامبر اکرم(ص) در اثر مسموم شدن به شهادت رسیده اند » اما اسناد و مدارک کافی برای تعیین هویت عاملان و طراحان پشت پرده این توطئه نداریم بنابراین باید از اظهارنظر های شتابزده و قاطعانه بپرهیزیم. رسانه باشید و نشردهید📢 -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat