فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥امام جعفر صادق (علیه السلام): «لَا إِیمَانَ لِمَنْ لَا حَیَاءَ لَه» کسی که حیا ندارد ایمان ندارد.
آنتی شبهه 🇮🇷🇵🇸🇾🇪🇱🇧
🎥امام جعفر صادق (علیه السلام): «لَا إِیمَانَ لِمَنْ لَا حَیَاءَ لَه» کسی که حیا ندارد ایمان ندارد.
حالا اینو مقایسه کنید با این فیلم 👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واکنش علامه حسن زاده آملی به خانمی که بلند گفت: صلوات ...
#التماس_تأمل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مراقب تقطیع های هدفمند باشید؛ ماجرای فیلم منتشر شده با عنوان "دعای مقام سعودی برای ظهور امام زمان" چیست؟
👈 تابستان سال 1396 در نشست سالانه تروریست های سازمان منافقین، در پاریس امیر ترکی فیصل عضو ارشد خانواده سلطنتی عربستان در حضور سرکردگان ارشد گروهک منافقین ضمن اظهارات ضد ایرانی و شیعی خود در حمایت از این تروریست ها به سخنرانی پرداخت.
او در ضمن این صحبت ها، به نقل قولی از امام خمینی (رحمت الله علیه) درباره امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) نیز می پردازد که با اهانت و اتهاماتی در قبل و بعد این سخنانش همراه است و در نهایت نتیجه این تفکر را انزوای ایران عنوان می کند/صافات
حالا بعد از گذشت چند سال این کلیپ با عنوان دعای شاهزاده عربستانی برای ظهور امام زمان، دست به دست میشود🤔😑
✅ #آنتی_شبهه
@anti_shobhe110
#شبهه :
۱. شیعه جعفری وجود ندارد
۲.امام صادق چه کتاب علمی نوشته؟
۳.مگه بقیه امامان دروغگویند که میگن امام صادق
❇️پاسخ استاد کهرمی رو ببینید 👆
#امام_جعفر_صادق (علیه السلام)
✅ #آنتی_شبهه
@anti_shobhe110
#پاسخ_شبهه
یکی از دلائلی که علمای اهل تسنن برای اثبات حُسن روابط میان اهل بیت علیهم السلام و خلفای سه گانه می آورند و با استفاده از آن، موضع شیعیان در برابر خلفا را مورد انتقاد قرار میدهند ، روایتی است معروف به «ولدنی ابوبکر: به معنای من از نسل ابوبکر هستم». اهل سنت این جمله را به امام جعفر صادق علیه السلام نسبت می دهند. ما در این جا به صورت مختصر سند و نیز دلالت این روایت را از مصادر شیعه و سنی مورد بررسی قرار داده و در نهایت قضاوت را بر عهده خواننده عزیز قرار میدهیم .بررسی سند روایت در کتابهای شیعه :این روایت را هیچیک از علمای شیعه نقل نکرده اند ، تنها مرحوم ابو الفتح اربلی در کتاب کشف الغمه آن را از عبد العزیز بن اخضر جنابذی که سنی حنفی است نقل کرده .
روایت چنین است: حافظ عبد العزیز جنابذی گفته است: ابو عبد الله جعفر بن محمد ، مادرش ام فروه از طرفی دختر قاسم بن محمد بن ابو بکر است و از طرف دیگر مادرش اسماء، دختر عبد الرحمان بن ابوبکر است و از این روی امام صادق فرموده: ابوبکر دو بار مرا به دنیا آورده یعنی از دو طرف نسب من به ابو بکر می رسد. (کشف الغمة ، ج۲ ، ص ۳۷۴ ).
اولاً : حافظ عبد العزیز جنابذی متوفای ۶۱۱ است و امام صادق علیه السلام در سال ۱۴۸ هجری به شهادت رسیده است، بین این دو فاصله زیادی وجود دارد . پس روایت مرسله[۱] است و روایت مرسل ارزشی برای استدلال ندارد .
ثانیاً : این شخص سنی مذهب است ؛ چنانچه ذهبی در سیر اعلام النبلاء در باره وی مینویسد :
ابن الأخضر الامام العالم المحدث الحافظ ... قال ابن النجار : ... وما رأیت فی شیوخنا مثله فی کثیرة مسموعاته ، وحسن أصوله ... .(سیر أعلام النبلاء - الذهبی - ج ۲۲ - ص ۳۱ ).
بهترین شاهد بر سنی بودن این شخص ، استفاده از کلمه «صدیق» برای ابوبکر است ؛ در حالی که همه شیعیان میدانند که این لقب از القاب اختصاصی امیر المؤمنین علی علیه السلام بوده است. از این رو ، این روایت از نظر شیعیان ارزشی ندارد .
اگر اهل سنت بخواهند مطلبی را برای شیعیان بیان کنند، باید به روایتی استناد کنند که از طریق روات شیعه به سند صحیح نقل شده باشد.
معنی ندارد که بر اساس روایتی که شیعهً قبول ندارد ، بخواهند علیه آن ها استدلال کنند . ابن حزم اندلسی که خود از دانشمندان بنام اهل سنت و از مخالفین سر سخت شیعیان است در این باره مینویسد : معنا ندارد که ما علیه شیعیان به روایات خودمان استدلال کنیم ؛ در حالی که آنها قبول ندارند و نیز معنا ندارد که آنها به روایات خودشان علیه ما استناد کنند ؛ در حالی که ما آن روایات را قبول نداریم . از این رو لازم است که در برابر خصم به چیزی استناد شود که او قبول دارد و برای او حجت است . (الفصل فی الأهواء والملل والنحل ، ج۴ ، ص۱۵۹).
اما بررسی سند روایت در کتابهای اهل سنت :
این روایت حتی در کتابهای خود اهل سنت نیز سند درستی ندارد و تمام سندهای آن بدون استثناء طبق قواعد رجالی اهل سنت بی اعتبار هستند ؛ ولی متأسفانه علمای اهل سنت بدون توجه به سند روایت و از آنجایی که بحث فضائل خلفا در میان است ، با چشمان بسته روایات را نقل و بعد از آن به تاخت و تاز علیه شیعه میپردازند .
ذهبی ، رجالی مشهور اهل سنت بعد از نقل این روایت ، بدون این که سندی برای آن ذکر کند ، مینویسد: امام صادق از دست رافضه ناراحت بود و اگر می دید که آنها ؛ چه در ظاهر و چه در باطن متعرض جدش ابوبکر میشوند ، دشمن آنها میشد . ولی رافضه قومی جاهل هستند ... (سیر أعلام النبلاء - الذهبی - ج ۶ - ص ۲۵۵ ).
اما وقتی روایاتی در فضائل اهل بیت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم نقل میکند با این که خودش تصریح میکند سند روایت صحیح است ، قلبش را شاهد میگیرد که این روایت باطل است !
همانند روایتی که از پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله نقل می کند که فرمود :
عدوک یا علی عدوی ، وعدوی عدوّ اللّه: یا علی دشمن تو دشمن من و دشمن من دشمن خداوند است.
ذهبی هیچ دلیلی از نظر رجالی بر ضعف این روایت نمییابد ولی مینویسد: یشهد القلب أنّه باطل .
قلب من شهادت می دهد که این روایت باطل است
(میزان الاعتدال، ج ۱، ص ۸۲ ، ترجمة أحمد بن الأزهر النیسابوری).
سند اول :
مهمترین سندی که برای این روایت میتوان یافت ، سندی است که مزّی در تهذیب الکمال نقل کرده است، روایت را چنین نقل کرده اند که امام صادق فرمود: چیزی از شفاعت علی (علیه السلام) امید ندارم ، مگر این که مثل همان را از ابوبکر امید دارم ، به درستی که ابوبکر مرا دو بار به دنیا آورده است ! .
اولاً در سلسه سند این روایت چندین راوی مجهول و ضعیف وجود دارد ؛ از جمله :
۱. أبو البرکات داود بن أحمد بن محمد بن ملاعب البغدادی : وی مجهول است ؛ چنانچه ذهبی در تاریخ اسلام ، ج ۴۴، ص ۲۸۷ و صفدی در الوافی بالوفیات ، ج ۱۳ ، ص ۲۸۶ نام وی را ذکر کرده ؛ اما هیچ گونه جرح و تعدیلی نیاوردهاند .
۲ . عبد الصمد بن علی بن محمد . وی نیز مجهول است ؛ چنانچه خطیب بغدادی در تاریخ بغداد ، ج ۱۱ ص ۴۶ نامش را آورده ؛ ولی هیچ مدح و ذمی در بارهاش نقل نکرده است .
۳ . احمد بن محمد بن إسماعیل الآدمی ، مجهول است .
۴ . عبد العزیز بن محمد الأزدی . نمازی در مستدرکات علم الرجال ، ج۴ ، ص۴۴۵ ، شماره ۷۹۰۹ نام وی را ذکر و تصریح می کند که مجهول است .
۵ . حفص بن غیاث : سلیمان بن خلف الباجی از علمای اهل سنت در باره وی مینویسد :
علی بن مدینی گفته است : احادیث حفص و حاتم بن وردان از جعفر بن محمد (علیهما السلام) غیر قابل قبول است . (التعدیل والتجریح - سلیمان بن خلف الباجی - ج ۱ - ص ۵۱۳) .
و مبارکفوری در باره وی مینویسد :
حفص بن غیاث در اواخر عمرش ، حافظهاش ضعیف شده بود . حافظ (ابن حجر) در مقدمه فتح الباری به آن تصریح کرده است . ذهبی در المیزان گفته که ابوزرعه گفته : حفص بن غیاث بعد از آن که قاضی شد ، حافظه اش ضعیف شد . (تحفة الأحوذی - المبارکفوری - ج ۲ - ص ۱۲۴ ).
و نیز ذهبی در میزان الإعتدال در باره وی مینویسد: داود بن رشید گفته : حفص بن غیاث ، اشتباهاتش زیاد بود. و در ادامه میگوید :
ابو زرعه گفته : حفص بن غیاث بعد از قاضی شدنش ، حافظهاش ضعیف شد .
وقتی در سلسله سند یک روایت چهار نفر مجهول و شخصی همچون حفص بن غیاث وجود داشته باشد ، چگونه می توان به آن اعتماد کرد .
سند دوم :
یحیی از جعفر بن محمد (علیهما السلام) نقل کرده است که فرمود : سوگند به خدا که پدرم نقل کرد که علی (علیه السلام) بر عمر وارد شد در حالی که (عمر) خود را در لباسش پیچیده بود ، امام بر او درود فرستاد و فرمود : احدی از اهل زمین که خداوند به خاطر آنچه در صحیفهاش گذاشته است ، در نزد من از این کس که خود را در لباسش پیچیده است ، محبوب تر نیست . سپس یحیی گفت که جعفر (علیه السلام) از ابوبکر یاد کرد و بر او درود فرستاد و فرمود : ابوبکر مرا دو بار به دنیا آورده است . (تاریخ مدینة دمشق - ابن عساکر - ج ۴۴ - ص ۴۵۳ – ۴۵۴ ).
در سند این روایت اسماعیل بن محمد بن الفضل وجود دارد که ابن عساکر روایت را از وی نقل میکند . ذهبی در باره وی مینویسد: وقتی ابن عساکر اسماعیل را دید ، اسماعیل پیر شده و حافظهاش خوب کار نمیکرد. با این حال چگونه میتوان به نقل ابن عساکر از این شخص اعتماد کرد .
و نیز نوشته است: من در حالی او را دیدم که از جهت روایی ضعیف شده بود وحافظه اش خوب کار نمیکرد. (سیر اعلام النبلاء ، ج۲۰ ، ص۸۶ ).
و نیز در سند آن معاذ بن المثنى وجود دارد که محمد بن أبی یعلی در طبقات الحنابلة و ابراهیم بن مصلح در المقصد الأرشد در باره وی می نویسند: احمد بن حنبل گفته است: وی آدم بد و فاقد عدالت است. (المقصد الأرشد فی ذکر اصحاب الامام احمد ، ابراهم بن مصلح ، ج۳ ، ص۳۵ و طبقات الحنابلة ، محمد بن أبی یعلی ، ج۱، ص۳۹۹).
سند سوم :
حفص بن غیاث می گوید: جعفر بن محمد فرمود: آن چه را از شفاعت جدم علی علیه السلام انتظار دارم، مثل همان را از شفاعت ابوبکر نیز انتظار دارم.
(سیر أعلام النبلاء - الذهبی - ج ۶ - ص ۲۵۹ ).
اولاً : روایت مرسل است و سلسله سند تا حفص بن غیاث نقل نشده است ، شاید سلسله سند همان باشد که مزی نقل کرده است که در آن صورت همان اشکالات را خواهد داشت .
ثانیاً : همان طور که نقل کردیم ، حفص بن غیاث کثیر الغلط و کم حافظه بوده و روایات او از امام صادق منکَر و غیر قابل قبول است .
البته برخی از علمای اهل سنت و به ویژه ذهبی و ابن حجر در کتابهای مختلف، این روایت را نقل کردهاند ولی هیچ یک سندی برای آن ذکر نکردهاند .
بنابراین تمامی سندهای این روایت ، ارزشی برای استدلال ندارند و نمیتوان به آن اعتماد کرد .
تحریف روایت :
ذهبی ، اصل روایت را در سیر اعلام النبلاء ، ج ۶ - ص ۲۵۹ این گونه نقل میکند : « ... لقد ولدنی مرتین » ؛ در حالی که در جاهای دیگر و از جمله چهار صفحه پایین تر از آن ، کلمه «صدیق» را اضافه کرده و روایت را این گونه تحریف میکند :
فکان یقول : ولدنی الصدیق مرتین . (الکاشف فی معرفة من له روایة فی کتب الستة - الذهبی - ج ۱ - ص ۲۹۵ و تذکرة الحفاظ - الذهبی - ج ۱ - ص ۱۶۶ و سیر أعلام النبلاء - الذهبی - ج ۶ - ص ۲۵۵ و تاریخ الإسلام - الذهبی - ج ۹ - ص ۸۸ ).
مناقشه در دلالت روایت :
همان طور که گذشت ، مزی در تهذیب الکمال و ذهبی در سیر اعلام النبلاء مینویسند :
حدثنا حفص بن غیاث ، قال : سمعت جعفر بن محمد یقول : ما أرجو من شفاعة علی شیئا إلا وأنا أرجو من شفاعة أبی بکر مثله ، ولقد ولدنی مرتین
شهید نور الله تستری در جواب این مطلب مینویسد: دلیل بر دروغ بودن این خبر همین بس که صاحب شفاعت کبری ، جدش رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم است ، پس سزاوار نیست که آن حضرت شفاعت جدش را فراموش کرده باشد و اظهار امید به شفاعت غیر کرده باشد . به ویژه ابوبکر که خودش در آن روز که مال و فرزندان سودى نمى بخشد ، شفاعت کننده و حمایت کنندهای ندارد ؛ مگر کسى که با قلب سلیم به پیشگاه خدا آید ! مگر این که هدف امام صادق علیه السلام از بیان این جملات فقط تقیه باشد. اما این که آن حضرت فرموده : ابوبکر مرا دو بار به دنیا آورده واقع را بیان میکند نه این که افتخار کند ، زیرا پیش از این گفتیم که قبیله ابوبکر ، پستترین قبیله قریش بوده است ؛ وابو سفیان هم به این مطلب تصریح کرده است . و نیز علی علیه السلام در شأن محمد بن أبی بکر فرموده : او فرزندی نجیب از خانواده ای بد است که این سخنان پستی قبیله ی ابوبکر را اثبات می کند. بنا بر این جایی برای افتخار نمی ماند. (الصوارم المهرقة - الشهید نور الله التستری - ص ۲۴۱ – ۲۴۲ ).
آیا انتساب به ابوبکر برای امام صادق افتخار دارد یا به ولایت جدش امیر المؤمنین علیهما السلام ؟
چگونه ممکن است امام صادق به چنین مطلبی افتخار کرده باشد ؛ در حالی که این مطلب مخالف سیره آن حضرت بوده است . زیرا با مراجعه به سیره آن حضرت میبینیم که آن حضرت بالا ترین افتخار برایش قبول ولایت و امامت جدش امیر المؤمنین علیه السلام است نه ولادت از او به این حدیث توجه کنید که می فرماید:
ولایتی لعلی بن أبی طالب أحبّ إلیّ من ولادتی منه، لأنّ ولایتى له فرض وولادتى منه فضل .
ولایت علی بن أبی طالب (علیه السلام) برای من محبوبتر از این است که او مرا به دنیا آورده است ؛ چرا که قبول ولایت او برای من واجب و فرزند او بودن امتیاز است. (الفضائل ، شاذان بن جبرئیل ، ص ۱۲۵ و الروضة فی فضائل أمیر المؤمنین ، شاذان بن جبرئیل ، ص ۱۰۳ و بحار الأنوار ، علامه مجلسی ، ج۲۹ ، ص۲۹۹) .
و همچنین نقل شده است که آن حضرت فرمود :
ولایتی لآبائی أحب إلیّ من نفسی ، ولایتى لهم تنفعنى من غیر نسب ، ونسبى لا ینفعنى بغیر ولایة؛ ولایت پدرانم برای من ، دوستداشتنی تر از جان من است ، ولایت آنها برای من فایده دارد ؛ حتی اگر نسبتی با آنها نداشته باشم ؛ ولی نسبت با آنها زمانی که ولایت آنها را نداشته باشم ، برایم سودی ندارد. (مشکاة الأنوار ، علی الطبرسی ، ص ۵۷۵ ).
حال چگونه ممکن است که نسبت امام صادق با امیر المومنین افتخار نباشد؛ ولی نسبت با ابوبکر افتخار باشد؟
در نتیجه با توجه به مطالبی که ذکر شد در می یابیم که این روایت ساختگی و جعلی می باشد و از دروغهایی است که به اهل بیت و شیعیان نسبت داده شده است.
[۱] . به روایتی مرسله می گویند که افراد واسطه بین گوینده روایت و نقل کننده آن وجود نداشته یا از قلم افتاده باشد. در نیتجه خواننده نمی تواند بفهمد که آیا افراد واسطه , انسان های مورد اعتماد و راستگویی بوده اند یا کذاب و دروغ پرداز.
مقاله استاد #محمد_صفری در کتاب امام حسن مجتبی
@anti_shobhe110
حدیثی عجیب پیرامون عظمت مقام حضرت مهدی ...
امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند:
اگر دوران حضرت مهدی را درک می کردم ...
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شفای دختر بچه فلج ایرانی در حرم مطهر امامین عسکریین (روحی فداهما) در شب جمعه ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
دختربچه ای که فلج است ناگهان بلند شده و می ایستد و مادر که فقط از شدت حیرت بی اختیار شروع به دست زدن می کند ...
و ما غرق در دنیایی که به نخ عبای این انوار مطهره هم نمی ارزد 😭💔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ضمانت آقا امام جعفر صادق(علیه السلام) برای گنهکاری که تا آخر خط رفته بود
@anti_shobhe110
28.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️#شبهه : چرا جمهوری اسلامی خود را به رفراندوم نمیگذارد؟
♦️#شبهه : اگر پهلوی هم بود همینقدر پیشرفت میکردیم!
♦️#شبهه : پیشرفت علم و فناوری و تسلیحات نظامی به چه درد مردم مبخورد؟
♦️#شبهه : ......................
✅ #آنتی_شبهه
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چند جواب محکم، به #شبهه معروف!
👈 حجابمو رعایت کنم، اختلاس و گرونی حل میشه؟!
✅ #آنتی_شبهه
@anti_shobhe110
﷽
♦️#شبهه
منظور این حدیث چیه
امام صادق (علیه السلام) می فرماید:
«نَهَى نَبیِ أَنْ تَتَكَلَّمَ الْمَرْأَةُ عِنْدَ غَیْرِ زَوْجِهَا أَوْ غَیْرِ ذِی مَحْرَمٍ مِنْهَا أَكْثَرَ مِنْ خَمْسِ كَلِمَاتٍ مِمَّا لَا بُدَّ لَهَا مِنْه.
پیامبر (صلی الله علیه واله وسلم) نهى فرمودند كه زن، نزد غیر همسرش یا خویشان محرمش بیش از پنج كلمه صحبت كند، آن مقدار هم برای ضرورت است.» [ من لا یحضره الفقیه؛ج4، ص6]
❇️ #پاسخ:
🔺یکی از لوازم حضور زنان در اجتماع، ارتباط گفتاری آنان با مردان نامحرم است که ممکن است به یکی از صورتهای گفتوگو، پرسش و پاسخ و سخنرانی باشد.
سؤال اصلی این است که این ارتباط از نظر کتاب و سنّت چگونه است؟ آیا زنان مجازند با مردان ارتباط گفتاری به هر یک از صور یاد شده داشته باشند؟ و در صورت جواز، آیا در کیفیت ادای کلمات نیز میتوانند به هرگونه سخن بگویند یا باید مقرّراتی را رعایت نمایند؟ و در هر صورت، آیا باید به مقدار ضرورت اکتفا کنند یا در این مسئله نیز محدودیتی ندارند؟
❗️با مراجعه به کتاب و سنّت و مشاهده ی نقلهای قرآن از گفتوگوهای انبیا علیهمالسلام با زنان و گفتوگوی برخی از زنان نمونه و پاکدامن با برخی از مردان غیرمحرم و با مراجعه به روایاتی که راویان زن از پیامبر و ائمّه اطهار علیهمالسلام نقل کرده یا مسائلی را از آنان پرسیده و جواب شنیدهاند، به این نتیجه میرسیم که: اصل ارتباط گفتاری زن و مرد نامحرم به یکی از صورتهای یاد شده بدون قصد لذت اشکالی ندارد. اما بر اساس آیه «فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ»(احزاب: 32) باید ادای کلمات و طرز سخن گفتن به گونه معروف و دور از هرگونه عشوهگری باشد تا زمینه ی فساد و ارتباط نامشروع فراهم نشود.
همچنین در سخنان خود باید، به مقدار ضرورت بسنده کنند و از به درازا کشیدن کلام و ردّ و بدل کردن مطالب غیرضروری پرهیز نمایند.
🔺 نقد و بررسی روایات ناهی از تکلّم زنان با مردان
در یکی از بندهای بیعت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) با زنان آمده است: زنان با مردان نامحرم سخن نگویند.
نظیر این روایت را ابن سعد با کمی تفاوت، در طبقات اینگونه نقل کرده است: «ان رسولاللّه صلیاللهعلیهوآله، لمّا نزلت بیعة النساء بایعهن و اشترط علیهنّ ان لا یتحدّثن مع الرجال.»
در این روایت، عدم تکلّم با مردان به طور مطلق ذکر شده که به قرینه ی روایت دعائم الاسلام، مقصود از آن مردان غیرمحرم هستند.
❗️در حدیثی طولانی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) مشهور به حدیث «مناهی» آمده است: و نهی کرد از اینکه زن با غیر محرم بیش از پنچ کلمه، که مورد نیاز است، سخن بگوید.
بر اساس این دسته از روایات نیز، که مخاطب آنها زنان هستند، ارتباط گفتاری زن با مرد نامحرم و سخن گفتن وی با مردان ممنوع است.
👈این دسته از روایات از نظر سند مخدوش و فاقد اعتبار است.
روایت اول از کتاب دعائم الاسلام و بدون سند است. این روایت با کمی تفاوت (عدم ذکر جمله الاّ ذا محرم) در کتاب طبقات الکبری نیز آمده که علاوه بر فقدان سند، راویاش عامی و غیرمعتبر است.
روایت دوم را صدوق در دو کتاب الامالی و من لایحضره الفقیه آورده که رجال سند آن مجهول است.
❗️در نتیجه، این دسته از روایات نمیتواند مطلبی را بر خلاف آنچه از آیات و روایات و سیره زنان و مردان مسلمان به دست آمد اثبات کند.
📚منبع: احمد طاهری نیا، ارتباط گفتاری زن و مرد نامحرم از دیدگاه کتاب و سنّت
❗️مطالعه ی متن کامل پژوهش:
http://ensani.ir/fa/article/69954
#امام_جعفر_صادق (علیه السلام)
✅ #آنتی_شبهه
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حجاب مصونیت است نه محدودیت 🤔
#دوربین_مخفی با هدف تاثیر سنجی حجاب
اردیبهشت ۱۴۰۲
خودتون رفتار مردم را در دو هنگام مواجهه با خانم #کم_حجاب و #با_حجاب ببینید
📌 اندازه یک ترم دانشگاهی مطلب داشت 👏
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ ترانه علیدوستی و سحر زکریا را اعدام کنید
🔰 حمید رسایی: حمایت مزدورانی مثل ترانه علیدوستی و سحر زکریا از جنایتکاران وحشی مثل سه نفری که در اصفهان جنایت کردهاند با برنامه و طراحی هماهنگ شده با دشمنان ملت ایران برای حرکتهای آینده است. والا هیچ عقل سلیمی از چنین حیواناتی حمایت نمیکند.
برنامه آینده آنها دخالت سازمانهای بیناللملی همسو با جنایتکاران در امور داخلی ملت ایران است.
این بخش کوچک و منتشر نشده از شرارت و جنایات #صالح_میرهاشمی و دوستانش از جلادان اصلی #خانه_اصفهان و قاتل یک مامور پلیس و دو نیروی مردمی است که محکوم به اعدام شدهاند.
#مجازات_در_ملأ_عام کمترین عقوبت برای جنایتکاران محسوب میشود.
همچنین باید #اعدام_حامیان_جنایات که با برنامه درخواست مداخله بیگانگان در امور کشور دارند را از قوه قضاییه مطالبه کنیم.
📌عذرخواهی بابت انتشار سانسور شده تصاویر، توهین، اعمال وقیحانه و الفاظ رکیک و بی شرمانه
#ترانه_علیدوستی_را_اعدام_کنید
#سحر_زکریا_را_اعدام_کنید
@anti_shobhe110
#شبهه
سلام به ادمین گرامی آنتی شبهه🌹
چرا در طوفان حضرت نوح كودكان هم مشمول عذاب شدند؟
كودكاني كه به سن تكليف نرسيده بودند🤔
#پاسخ_شبهه
واقعه ای که در زمان حضرت نوح رخ داد برای کودکان عذاب نبود بلکه بازخورد گناه گناهکاران بود.
بنا بر این نباید این واقعه را نسبت به کودکان هم عذاب بدانیم تا بعد این در ذهن شکل بگیرد که چرا افراد غیر مکلف عذاب شدند. پس تعبیر شمول عذاب بر کودکان تعبیر دقیقی نیست.
و اما اینکه چرا این حادثه که برای گنهکاران عذاب بود شامل غیر گنهکاران (کودکان) نیز شد؛ از چند زاویه قابل تحلیل است :
1. رخدادهای دنیا بر اساس یک ساز و کار علی و معلولی واقع می شوند. یعنی هرگاه علتی محقق شود خود به خود معلول هم به دنبالش می اید و فرقی نمیکند که که چه کسی این علت را به وجود آورده باشد.
مثلا وقتی بر اثر گناه عذابی در قالب زلزله به وقوع می پیوندند؛ این زلزله آسیب رسانی اش برای گنهکار و غیر گنهکار یکسان است.
بنابر این وقتی قوم نوح با گناهان خود زمینه را برای نزول عذاب فراهم کردند؛ یعنی یک علت را ایجاد کرده اند و این علت ایجاد شده معلولی به دنبال دارد.
و جدا کردن اینها از یکدیگر مستلزم برهم خوردن این ساز و کار علی و معلولی است.
ممکن است در اینجا گفته شود که خداوند که قادر مطلق است کاری کند که این کودکان آسیب نبینند. باید توجه داشته باشیم که هر چند چنین چیزی ممکن است ولی عملیاتی شدن ان به هر نحو که باشد بر هم خوردن ساز و کار علی و معلولی دنیا را به دنبال دارد.
این مانند این است که وقتی یک نفر با خطای خود قایقی را سوراخ کرد طبعا همه کسانی که سوار بر ان هستند دچار آسیب خواهند شد.
2. خود این نابود شدن کودکان در واقع بخشی از عذاب این گنهکاران است. یعنی به اعتبار وابستگی و تعلقی که بین این کودکان و گنهکاران وجود دارد خود این موضوع بخشی از عذاب ایشان است.
3. از بعد دیگر نیز این نابودی تجلی عذاب این گنهکاران است. از انجا که این گنهکاران باعث این گرفتاری برای کودکان بوده اند و خود این کودکان در بوجود آمدنش نقشی نداشته اند و در عین حال از آن متضرر شده اند پس در حق ایشان ظلم شده است و در قیامت این ظلم از ایشان باز ستانی خواهد شد.
نکته :
هر چند این کودکان به این صورت از این دنیا خارج شده اند و به عالم برزخ برده شده اند ولی این اولا این گرفتاری در موقعیت انها رد راحل بعدی حیات ایشان موثر خواهد بود و تمام این سختی و درد و رنجی که به دنبال این اتفاق دیده اند از ظالمین که همان بزرگ تر ها و گنهکاران بوده اند باز ستانی خواهد.
آنچه که بیان شد تبیین و تحلیل اصل صورت مسئله بود در صورت وقوع یعنی انجا که با رخدادهایی از این دست کسانی که نقشی در به وجود آمدن اصل رخداد نداشته اند مانند کودکان دچار آسیب بشوند.
📌📌و اما در بحث مصداقی یعنی خصوص ماجرای طوفان نوح توجه شما را به این روایت از امام رضا جلب میکنم 👇
ِ عَنْ عَبْدِ السَّلَامِ بْنِ صَالِحٍ الْهَرَوِيِّ عَنِ الرِّضَا ع قَالَ:
قُلْتُ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ لِأَيِ عِلَّةٍ أَغْرَقَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَ الدُّنْيَا كُلَّهَا فِي زَمَنِ نُوحٍ ع وَ فِيهِمُ الْأَطْفَالُ وَ فِيهِمْ مَنْ لَا ذَنْبَ لَهُ فَقَالَ مَا كَانَ فِيهِمُ الْأَطْفَالُ لِأَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَعْقَمَ أَصْلَابَ قَوْمِ نُوحٍ وَ أَرْحَامَ نِسَائِهِمْ أَرْبَعِينَ عَاماً فَانْقَطَعَ نَسْلُهُمْ فَغَرِقُوا وَ لَا طِفْلَ فِيهِمْ وَ مَا كَانَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لِيَهْلِكَ بِعَذَابِهِ مَنْ لَا ذَنْبَ لَهُ وَ أَمَّا الْبَاقُونَ مِنْ قَوْمِ نُوحٍ فَأُغْرِقُوا لِتَكْذِيبِهِمْ لِنَبِيِّ اللَّهِ نُوحٍ ع وَ سَائِرُهُمْ أُغْرِقُوا بِرِضَاهُمْ بِتَكْذِيبِ الْمُكَذِّبِينَ وَ مَنْ غَابَ عَنْ أَمْرٍ فَرَضِيَ بِهِ كَانَ كَمَنْ شَهِدَهُ وَ أَتَاهُ.
عيون أخبار الرضا عليه السلام ؛ ج2 ؛ ص75
التوحيد (للصدوق) ؛ ؛ ص392
وسائل الشيعة ؛ ج16 ؛ ص139
ابو الصلت از عبد السّلام هروى روايت كرده كه گفت:
به حضرت رضا عليه السّلام
عرض كردم يا ابن رسول اللَّه، چرا خدا همه خشكى ها را در زمان نوح عليه السّلام غرق كرد و حال آنكه در ميان آنها كودكان و افرادى كه گناهى نداشتند بودند؟
فرمود:
كودكى ميان آنها نبود: زيرا خداوند صلب مردان قوم نوح و رحم زنانشان را از چهل سال پيش عقيم فرموده بود، و نسلشان منقطع شده بود، غرق گشتند در حالى كه كودكى در ميانشان نبود و اين طور نيست كه خداوند بىگناه را به عذاب گنهكار معذّب دارد، و امّا جماعتى از بازماندگان قوم نوح كه غرق شدند براى تكذيبى بود كه از پيغمبر خدا نمودند، و جماعت ديگر براى رضايتشان بود به تكذيب تكذيبكنندگان، و هر كس از امرى دور باشد ولى بدان رضايت دهد، مانند كسى است كه خود آن را انجام داده است.
عيون أخبار الرضا عليه السلام / ترجمه غفارى و مستفيد، ج2، ص: 138
✅ #آنتی_شبهه
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب جمعه است هوایت نکنم می میرم...
حسین بن ثُوَیر نقل می کند:
من، یونس بن ظَبیان، مُفَضَّل بن عمر و ابو سَلَمَۀ نزد حضرت صادق علیه السلام نشسته بودیم، در بین ما یونس که مسن تر از همه ما بود سخن می گفت،
عرض کرد: فدایت شوم، من زیاد به یاد حسین بن علی علیه السلام هستم، در این حالت چه بگویم؟
فرمود: سه بار بگو: «صَلَّى اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ»،
همانا سلام تو از دور و نزدیک به حسین بن علی علیه السلام می رسد 💔
#صلی_الله_علیک_یا_اباعبدالله
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢چه بلایی بر سر زن غربی آمده است❓
کلیپ دلخراش از مادری که نوزاد تازه متولد شدهاش را در کیسه گذاشته و به سطل زباله میاندازد. بچه هنوز زنده است
⚠️ زن زندگی آزادی واقعی اینه‼️
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌اگر بانکداری ربوی است، چرا رهبری سکوت کردهاند؟ 🤔
پاسخ استاد #حسن_عباسی رو بشنوید
@anti_shobhe110
نظریه جدیدی در میان علمای غرب درباب تربیت پیدا شده که لازمه حرفشان اینست که اساسا تربیت ، صرف پرورش است ، و چون بحث آنها در تربیت اخلاقی بوده و روی عقل و اراده بحث کردهاند نه روی حس دینی و حس زیبائی ، گفتهاند تربیت فقط و فقط پرورش نیروی عقل و اراده اخلاقی است و بس ، و انسان را به هیچ چیز - چه خوب و چه بد - نباید عادت داد ، زیرا عادت مطلقا بد است ، چون همینکه چیزی عادت شد ، بر انسان حکومت میکند و انسان به آن انس میگیرد و نمیتواند آن را ترک کند ، و آنوقت است که کاری را که انجام میدهد ، نه به حکم عقل و نه به حکم اراده اخلاقی و نه به حکم تشخیص اینکه این کار ، کار خوبی است یا کار بدی ، انجام میدهد ، بلکه به حکم اینکه عادتش شده و اگر انجام ندهد ناراحت میشود انجام میدهد . این مطلب در دو حدیث پیامبر خدا و امام جعفر صادق آمده است ، رسول اکرم فرمودهاند : « لا تنظروا الی کثرش صلوتهم و صومهم و کثرش الحج و المعروف و طنطنتهم با للیل و لکن انظروا الی صدق الحدیث و اداء الامانة » .
از حضرت صادق حدیثی نقل شده که تفسیر حدیث بالا است ، میفرمایند : « لا تنظروا الی طول رکوع الرجل و سجوده فان ذلک شیء اعتاده فلو ترکه استوحش لذلک ، ولکن انظروا الی صدق حدیثه واداء امانته »
یعنی : به طول رکوع و سجود کسی نگاه نکنید (فریفته نگردید) زیرا ممکن است به آن عادت کرده باشد و اگر ترک کند به وحشت بیفتد؛ لذا به راستگویی و ادای امانتش بنگرید»
منبع : کتاب تعلیم و تربیت در اسلام نوشته شهید مطهری ص ۸۱
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 کار عجیب حضرت آیت الله بهجت در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قرآن خودش میگه عربیه مال عرباس، پس چون عربی است به ما که #ایرانی هستیم هیچ ربطی نداره!!!!
اما ببیند جواب ساده این #شبهه رو ...
و حتما نشرش بده که خیلی ها پاسخ ساده اینو نمیدونن...
@anti_shobhe110