eitaa logo
آنتی شبهه 🇮🇷🇵🇸🇾🇪🇱🇧
2.1هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
4.9هزار ویدیو
94 فایل
کانال پاسخ به سوالات و #شبهات #دینی #اعتقادی ارتباط با ادمین 👇👇 @seyed_javad_hoseini135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آنتی شبهه 🇮🇷🇵🇸🇾🇪🇱🇧
انا لله و انا الیه راجعون @anti_shobhe110
🚨سه شهید در یک قاب در این عکس شهید حاج قاسم سلیمانی که به دست شقی ترین افراد عالم به شهادت رسید 🚨 و همچنین شهید هاشمی (معاون اطلاعات سپاه سلمان) و شهید حجه الاسلام شهرکی که در جریان اغتشاشات به دست مزدوران آمریکا به شهادت رسیدند را در کنار هم مشاهده میکنید @anti_shobhe110
روضه خوانت میشوم با روضه ای تک مصرعی « بر زمین بودی و بر جسم تو پیراهن نبود » @anti_shobhe110
این زن به راه بستن و فحش دادن چند نفر اعتراض کرده، ببینید چطور باهاش برخورد می‌کنن! آزادی برای اینا پشمم نیست، بتونن مثل داعش سر همه رو می‌برن. اینکه چرا این بابا آزادانه این‌جوری مردم رو تهدید می‌کنه و کسی باهاش کار نداره هم سواله @anti_shobhe110
💢زنی با موهایی آراسته واردِ خانۀ شد، از خواستگاری کرد و حضرت او را بخاطر حجاب مواخذه و تنبیه نکرد! ✅اصل روایت را بخوانید: زنی انصاری با موهای آراسته و شانه‌زده، واردِ خانۀ رسول‌خدا شد. او شوهر و فرزند به خود ندیده بود و از طرفی علاقۀ وافری به حضرت داشت پس رسمِ زمانه (که مردان خواستگار زنان‌اند اما او) خواستار این شد چنان‌چه حضرت بپذیرد خود را به او ببخشد و زنش شود. پیامبر ملاطفت‌آمیز در حقّ او و نیز مردان انصار سر داد و در پایان، به او مژدۀ بهشت داد! ✅امیر ترکاشوند، 27 اسفند 96 (با سپاس از دوستِ حاضر در مناظرۀ اخیرِ قم) 📚کافی کلینی ج 5 ص 568 🔵 پاسخ چیست؟ این روایت یمربوط به ماجرایی است که مدتها پیش از نزول آیه مربوط به وجوب پوشاندن سر با روسری پیش آمده است. زیرا در ادامه روایت صریحا بیان شده که پس از این ماجرا بود که آیه 50 سوره احزاب ( (وامرأة مؤمنة إن وهبت نفسها للنبي إن أراد النبي أن يستنكحها خالصة لك من دون المؤمنين) نازل شد. روشن است که در آن زمان هنوز حکم شرعی حجاب به معنایی که در آیه 31 سوره نور (درباره چگونگی پوشیدن روسری) آمده نازل نشده بود زیرا که ترتیب نزول سوره های قرآن را بیان کرده اند اجماع دارند که سوره نور مدتها پس از سوره احزاب نازل شده است (1) و حتی با فرض اینکه این ماجرا مربوط به بعد از وجوب حجاب باشد ( که قطعا چنین نیست) باز هم مربوط به اوایل نزول حکم است که هنوز مردم تحت تاثیر فرهنگ جاهلی بودند و به اندازه کافی توجه یا اهتمام یا آگاهی در این مورد نداشتند و طبیعی بود که پیامبر (ص) با انها مدارای بیشتری می فرمود. و متن این روایت را باید با معیارهای مختلف از جمله بر اساس قرآن و احادیث دیگر بررسی شود زیرا صرف وجود یک روایت در کافی کلینی دلیل بر صحت کامل متن آن یا عدم وقوع تحریف در برخی از واژه های متن نیست. کسانی که به این روایت استناد کرده اند چرا به احادیث دیگری که با سند صحیح نقل شده و « حجاب را بجز صورت و دستها تا مچ » تکلیف نموده اند (2) توجه نمی کنند؟! طبعا تمسک به یک دسته از روایات و رها کردن احادیث دیگر یک شیوه علمی نیست. این روایت را طی حدود 200 سال دست به دست منتقل کرده اند تا از امام باقر(ع) به کلینی (قرن چهارم) رسیده است و چه بسا یکی از راویان کلمه « متمشطة » (با موهای آراسته) را به متن روایت افزوده باشد. تضمینی نیست هیچیک از راویان - هرچند موثق باشند - هیچیک از واژه های متن را سهوا یا عمدا تغییر نداده باشند مخصوصا که بسیاری از روایات دچار « نقل به معنا » بوده است. مجددا با همه این فرضها حداکثرش اینست که بگوییم : « پیامبر ص با پدیده ناآگاهانه برخورد پلیسی و خشن نمی کردند و با ملایمت تعامل می فرمودند » طبعا این موضوع با ماجرای جدید در جامعه ما یعنی با « تلاش سازماندهی شده برای ترویج کشف با همکاری رسانه های خارجی » یکسان نیست لذا لزوما نمی توان حکم یکسان داد واژه « متمشطه » در روایت گرچه غالبا به معنای « با موهای شانه کرده » فهمیده می شود ولی ممکن است گاهی به معنای « آراستگی کلی » و « شیک پوشی » باشد و منحصر به آراستگی نباشد چنانکه اساسا به « آرایشگر زن » ، « ماشطة » می گفتند که کارش منحصر به شانه کردن مو نبوده بلکه « کلیت آراستگی » را بر عهده داشته موی آراسته به معنای آن نیست که آن بانو اساسا روسری نداشته و بی حجاب بوده است بلکه ممکن است سادسا جناب ترکاشوند که به این استناد کرده اند چرا به احادیث دیگری که با سند نقل شده و « پوشیدن خود بجز صورت و دستها تا مچ » را بر زنان تکلیف نموده اند توجه نمی کنند؟! آیا تمسک به یک دسته از روایات و رها کردن احادیث دیگر یک شیوه عالمانه است؟! 📚 پی نوشتها: (1) التمهيد في علوم القرآن ، ج1 صص:135 -136 (2) وسائل‏ الشيعة ج : 20 ص: 201 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
افشاگری از کاسبی جدید و از نا آرامی‌های ایران @anti_shobhe110