فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 #حجاب
تا وقتی که اقتصاد درست نشده تذکر حجاب ندهید!
‼️برین جلوی اختلاس رو بگیرین 🙄
👈 پاسخی به توجیه غیر منطقی درمقابل #امر_به_معروف
👤 حجت الاسلام راجی
🇵🇸 #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110
VID_20231208_105327_896.mp3
891.2K
❇️ #امام_زمان | چگونگی زمینه سازی ظهور حضرت مهدی عجل اللّه تعالی فرجه الشریف توسط منتظرین
👤 حجت الاسلام رفیعی
#جمعه
🇵🇸 #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌رهبری : دوقطبی کاذب درست نکنید:
>>>نتیجه حرف رهبر:
پس بی حجاب و مخالف انقلاب نیز برادر ما هستند آیا⁉️
(توضیح: مرتضی کهرمی )
#حجاب
#دوقطبی
#شبهات_حجاب
🇵🇸 #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 موشن گرافیک
عدم دفاع امام علی از حضرت فاطمه سلام الله علیهما !!!
🤔چگونه قابل قبول است که عده ای به حضرت فاطمه هجوم برده و او را مضروب کنند اما امیر مومنان با آن شجاعتش از ایشان دفاع نکند !!!!
👌#پاسخ را در کلیپ فوق ببینید
#فاطمیه
🇵🇸 #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓گریه و عزاداری بر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها چه خاصیتی داره؟
و چه فایده ای برای دنیای امروز ما داره؟ 🤔
#حتما_ببینید
#شبهات_فاطمیه
#فاطمیه
🇵🇸 #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ دین من انسانیته که بهترین دینه ؛ نه دین اسلام ❌
⛔️ نقد سخنان آقامیری ⛔️
(پاسخ: مرتضی کهرمی )
#دین_انسانیت
#دین_اسلام
🇵🇸 #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ نمایش طنز: خدا را کی ساخته ❌
⛔️نسل زد و اثبات خدا⛔️
🔺خدا کجاست و چه شکلیه 🔺
✅پاسخ به شبهات دانش آموزی درباره خدا✅
🇵🇸 #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱.بهشت آدم کجا بوده است؟
۲.خدا آدم را از بهشت بیرون کرد؛ بعد ۱۲۴ هزار پیامبر فرستاد تا آدم ها را بفرستن به بهشت.
۳.شیطان چگونه به بهشت راه پیدا کرد؟
#بهشت_آدم
#بهشت
#شیطان
🇵🇸 #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوئیسیهای نایسِ لعنتیِ بافرهنگِ خفنِ متمدن😭
#سوئیس
🇵🇸 #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110
➖دلیل قاطع امیرالمومنین علیه السلام برای عدم اقدامنظامی علیه غاصبین
🔰 در کتاب شریف الاحتجاج مرحوم طبرسی نقل شده كه:
آن حضرت پس از جنگ نهروان در مجلسى نشسته بود و از جريان امور گذشته مذاكره مىشد، تا اينكه آن حضرت پرسيده شد كه چرا با أبوبكر و عمر همچون طلحه و زبير و معاويه نجنگيدى⁉️
أمير المؤمنين عليه السّلام فرمود:👇
من از روز نخست زندگى پيوسته مظلوم واقع شده و حقوق خود را مورد تجاوز و دستبرد ديگران مىديدم. پس اشعث بن قيس برخاسته و گفت: اى أمير المؤمنين، چرا دست به شمشير نبردى و حقّ خود را نستاندى⁉️
فرمود: اى اشعث مطلبى را پرسيدى پس خوب به پاسخش گوش كرده و بخاطر بسپار، و به حقيقت كلام و حجّت من توجّه كن.
كه من از شش تن از انبياى گذشته تبعيّت و پيروى نمودم:
أوّل:👈 از حضرت نوح عليه السّلام كه خداوند در بارهاش مىفرمايد: فَدَعا رَبَّهُ أَنِّي مَغْلُوبٌ فَانْتَصِرْ : قمر 10.: « تا آنکه به درگاه خدایش دعا کرد که من سخت مغلوب قوم شدهام تو مرا یاری فرما.» پس اگر كسى بگويد او از قوم خود خوف نداشته؛ منكر كلام خدا و كافر بدان شده است
. و دوم👈 از حضرت لوط عليه السّلام كه خداوند در باره او مىفرمايد: لَوْ أَنَّ لِي بِكُمْ قُوَّةً أَوْ آوِي إِلى رُكْنٍ شَدِيد هود80 « گفت: «(افسوس!) ای کاش در برابر شما قدرتی داشتم؛ یا تکیهگاه و پشتیبان محکمی در اختیار من بود! (آنگاه میدانستم با شما زشتسیرتان ددمنش چه کنم» پس اگر كسى بگويد: لوط اين كلام را براى مطلبى غير از ترس گفته مسلّما كافر است، و گر نه اوصياى انبياء در اين مقام معذورترند.
سوم👈 از حضرت إبراهيم خليل عليه السّلام، در اين آيه كه: وَ أَعْتَزِلُكُمْ وَ ما تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ مریم 48« و من از شما و معبودانی که به جای خدا می خوانید، کناره می گیرم » پس اگر كسى بگويد او اين سخن را براى غير ترس گفته كافر است، و گر نه وصىّ رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله معذورتر است.
چهارم👈 از حضرت #موسى عليه السّلام در اين آيه: فَفَرَرْتُ مِنْكُمْ لَمَّا خِفْتُكُمْ شعراء 21،« پس هنگامی که از شما ترسیدم فرار کردم» پس اگر كسى با وجود اين آيه منكر ترس موسى شود كافر است، و گر نه #وصىّ معذورتر است.
پنجم👈 از سخن هارون برادر آن حضرت در اين آيه كه گفت: ابْنَ أُمَّ إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونِي وَ كادُوا يَقْتُلُونَنِي اعراف 150 « و سر برادر خود را گرفت (و با عصبانیت) به سوی خود کشید؛ او گفت: «فرزند مادرم! این گروه، مرا در فشار گذاردند و ناتوان کردند؛ و نزدیک بود مرا بکشند » اگر كسى منكر ترس هارون باشد مسلّما كافر است، و گر نه وصىّ رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله معذورتر است.
ششم👈 از برادرم محمّد صلّى اللَّه عليه و آله خير البشر پيروى و تبعيّت نمودم كه روى احتياط و خوف از قريش مرا در جاى خود خوابانيده، و خود از مكّه بيرون و در غار مخفى شد، اگر كسى منكر ترس آن حضرت از دشمنان باشد كافر است، و گر نه وصىّ او معذورتر است
👈.در اين وقت همه مردم يكپارچه برخاسته و گفتند: اى أمير المؤمنين ما همه دريافتيم كه فرمايش شما صحيح و عمل شما حقّ است، و ما جاهل و گناهكاريم، و ما مىدانيم كه شما در ترك دعوى و سكوت و تسليم شدن خود معذور مىباشى.
📚: الاحتجاج ج ۱ ص ۱۸۹
🇮🇷🇵🇸 #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110
شباهت #داعش و صهيونيستها
🔹فعال رسانه سیاسی آمریکایی تصویری از عریان کردن شماری از خبرنگاران، پزشکان، استادان دانشگاه و غیرنظامیان غزه به دست ارتش اسرائیل که به عملکرد داعش در عراق و سوریه شبیه است منتشر کرد 🤬
🇮🇷🇵🇸 #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ این #مناظره رو از دست ندید
🔸آیا از صحابه با آن عظمت، کشتن دختر رسول خدا بر میاد؟!
🔸آیا سند معتبری دال بر شهادت حضرت فاطمه زهرا وجود دارد؟!
#شبهه
#مناظره
#فاطمیه
🇮🇷🇵🇸 #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️#شبهه
یک تار موی من بیرون باشد دنیا به آخر میرسد؟؟
🔺#پاسخ_شبهه
#حجاب
🇮🇷🇵🇸 #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110
محافظت شیطان از انسان !!!!
🤔#شبهه
❓خداوند برای محافظت از کسی که قبل از خواب چند آیه قرآن بخواند، شیطانی را میگمارد تا از نائم محافظت کند !!!!
" وُكِّلَ بِهِ شَيْطَانَانِ يَحْفَظَانِهِ مِنْ مَرَدَةِ اَلشَّيَاطِينِ شَاءُوا أَوْ أَبَوْا " (الکافي , جلد۲ , صفحه ۵۳۹)
مگر خداوند در قرآن نفرموده است ( إِنَّ الشَّيْطَانَ لِلْإِنْسَانِ عَدُوٌّ مُبِينٌ ) پس چگونه است که دشمنان انسان حافظ انسان بشود ?
💠#پاسخ_شبهه
▫️روایتی است که شیخ کلینی از امام جعفر صادق علیه السلام نقل می کند که فرمودند :
"هر کس هنگام خواب آیه الکرسی را سه مرتبه و آیه ای از آل عمران که در آن آمده است: «شهد الله أنه لا اله الا هو» و آیه سخره و آیه سجده را بخواند، دو شیطان گماشته میشوند که وی را از شیاطین سرکش حفظ میکنند، چه دلشان بخواهد و چه ابا ورزند. با این دو شیطان، سی فرشته از جانب خداست که خدای عزوجل را حمد میکنند و او را تسبیح میکنند و او را تکبیر میگویند و برای او تا هنگامی که از خواب بیدار شود، استغفار میکنند. " ... وُکِّلَ بِهِ شَیْطَانَانِ یَحْفَظَانِهِ مِنْ مَرَدَةِ الشَّیَاطِینِ شَاءُوا أَوْ أَبَوْا وَ مَعَهُمَا مِنَ اللَّهِ ثَلَاثُونَ مَلَکاً یَحْمَدُونَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ یُسَبِّحُونَهُ وَ یُهَلِّلُونَهُ وَ یُکَبِّرُونَهُ وَ یَسْتَغْفِرُونَهُ إِلَی أَنْ یَنْتَبِهَ ذَلِکَ الْعَبْدُ مِنْ نَوْمِهِ وَ ثَوَابُ ذَلِکَ کُلُّهُ لَهُ "
📚الکافی ج 2 ص 540
❕وهابی اشکال کرده است که طبق آیات قرآن دشمن انسان است حال چگونه این شیطان دشمنی را کنار گزارده و محافظ انسان می شود !!!!
👌او سواد و توجه کافی به قرآن را ندارد که طبق آیات صریح قرآن در مواردی شیاطین به اذن خداوند در خدمت انسانهای صالح قرار می گیرند چنانچه که شیاطین متمرد جنی در خدمت سلیمان نبی علیه السلام بودند .
❕خداوند در این رابطه می فرماید :
"و گروهى از شياطين را (نيز) مسخر او قرار داديم كه برايش (در درياها) غواصى مىكردند و كارهايى غير از اين براى او انجام مىدادند و ما آنها را (از تمرد و سركشى) حفظ مىكرديم. " وَ مِنَ الشَّياطِينِ مَنْ يَغُوصُونَ لَهُ وَ يَعْمَلُونَ عَمَلاً دُونَ ذلِكَ وَ كُنَّا لَهُمْ حافِظِينَ " ( انبیاء 82 )
❕و می فرماید :
" و شياطين را مسخر او ساختيم، هر بناء و غواصى از آنها و گروه ديگرى (از شياطين) را در غل و زنجير (تحت سلطه او) قرار داديم." " وَ الشَّياطِينَ كُلَّ بَنَّاءٍ وَ غَوَّاصٍ _ وَ آخَرِينَ مُقَرَّنِينَ فِي الْأَصْفادِ " ( ص 37 _ 38 )
❕مفسرین برجسته اهلسنت مانند قرطبی و ابن کثیر تصریح کرده اند که خداوند شیاطین سرکش را به خدمت سلیمان ع در آورده بود : " " وَ الشَّياطِينَ كُلَّ بَنَّاءٍ وَ غَوَّاصٍ" أي و سخرنا له الشياطين و ما سخرت لأحد قبله" كُلَّ بَنَّاءٍ" بدل من الشياطين أي كل بناء منهم، فهم يبنون له ما يشاء. " _ "وَ الشَّياطِينَ كُلَّ بَنَّاءٍ وَ غَوَّاصٍ أي منهم ما هو مستعمل في الأبنية الهائلة من محاريب و تماثيل و جفان كالجواب و قدور راسيات إلى غير ذلك من الأعمال الشاقة التي لا يقدر عليها البشر، و طائفة غواصون في البحار يستخرجون مما فيها من اللئالئ و الجواهر و الأشياء النفيسة التي لا توجد إلا فيها وَ آخَرِينَ مُقَرَّنِينَ فِي الْأَصْفادِ أي موثقون في الأغلال و الأكبال "
📚الجامع لأحكام القرآن، ج16، ص: 206 _ تفسير القرآن العظيم (ابن كثير)، ج7، ص: 64
❕یا خداوند در آیه دیگر می فرماید :
" (سليمان) گفت، اى بزرگان! كداميك از شما توانايى داريد تخت او را پيش از آنكه خودشان نزد من آيند براى من بياوريد؟! عفريتى از جن گفت: من آن را نزد تو مىآورم پيش از آنكه از مجلست برخيزى و من نسبت به آن توانا و امينم! " " قالَ عِفْرِيتٌ مِنَ الْجِنِّ أَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ أَنْ تَقُومَ مِنْ مَقامِكَ وَ إِنِّي عَلَيْهِ لَقَوِيٌّ أَمِين " ( نمل 38 _ 39 )
❕ابن کثیر نقل می کند که عفریت به معنای فردی گردنکش و خبیث است و اسم این عفریت جنی و سرکش که در خدمت سلیمان نبی ع بوده است کوزن بوده است " قالَ عِفْرِيتٌ مِنَ الْجِنِّ قال مجاهد: أي مارد من الجن، قال شعيب الجبائي: و كان اسمه كوزن "
📚تفسير القرآن العظيم (ابن كثير)، ج6، ص: 173
❕بنابراین هیچ مانعی نیست که به اذن الهی , شیاطین در خدمت انسان قرار گیرند , این از " لطف الهی به انسان مومن است که دشمن او را حافظ و نگه دار او قرار دهد " " قال المازندراني: «هذا من جملة تسخيراته تعالى؛ حيث جعل عدوّوليّه حافظاً له». و قال المجلسي: «فيه غاية اللطف؛ حيث جعل عدوّ وليّه حافظاً له». "
📚شرح الکافی ج 10 ص 309 _ مراه العقول ج 12 ص 317
🇮🇷🇵🇸 #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌جان کربی گفته ، هیچ کشوری وجود ندارد که «برای کاهش درد و رنج مردم غزه بیشتر از آمریکا تلاش کند».
آمریکاییها برای کاهش درد و رنج مردم فلسطین به گزارش وال استریت ژورنال، آمریکا از ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۱۵۰۰۰ بمب هواپرتاب و ۵۷۰۰۰ گلوله توپ را به اسرائیل منتقل کرده است.❗️❗️
✍سيد جواد
#طوفان_الاقصی
🇮🇷🇵🇸 #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 رؤیت خدا در کتب ابنتیمیه 😳
⁉️خدای وهابیت چه شکلیه؟
🔹ابن تیمیه در کتابش
با بیان اوصاف ظاهری خدای وهابیت
معتقد به جسمانیت است
🔺یکی از جوانان شیعه
در تماس تلفنی با کارشناس
شبکه وهابی کلمه، این موضوع را
به چالش کشیده است 😁
#مناظره
#وهابیت
🇮🇷🇵🇸 #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#متن_شبهه
☝️ افسانه شکستن پَهلوی حضرت فاطمه از زبان آیت الله العظمی سید حسین فضل الله از مراجع شیعه
🔻داستان سرایی آخوندها برای فریب و گریاندن مردم است!
آنتی شبهه 🇮🇷🇵🇸🇾🇪🇱🇧
#متن_شبهه ☝️ افسانه شکستن پَهلوی حضرت فاطمه از زبان آیت الله العظمی سید حسین فضل الله از مراجع شیعه
حالا پاسخ این شبهات را با دقت مطالعه بفرمایید 👇👇👇👇👇
#پاسخ_شبهه
سلام علیکم
سید حسین فضل الله و افسانه بودن شکستن پهلو؟!
پرسش: باسلام. یکی از اهل سنت، کلیپی به من داد که در آن آیت الله سید حسین فضل الله شکستن پهلوی حضرت زهرا (س) را انکار می کند. استدلال ایشان این است که در آنجا حضرت علی (ع) و نیز عده ای از بنی هاشم از جمله زبیر حضور داشتند. پس چرا هیچ کس از فاطمه (س)دفاع نکرد. مگر می شود پیامبر (ص) وصیت کنند که اگر دخترم را خواستند بکشند تو از او دفاع نکن! لطفا در این خصوص توضیح دهید.
پاسخ:
ضمن عرض سلام. در پاسخ به این کلیپ اهم نکات را به طور اجمالی مطرح می کنم و سپس به تفصیل سخنان ایشان را نقل و نقد می کنم.
اولا به سفارش ائمه (ع) همیشه به سخن افراد و دلیل آنها نگاه کنید نه به گوینده سخن: انظر الی ما قال و لاتنظر الی من قال.
ثانیا تمام مطالب مطرح شده در کلیپ صرفا استبعاد(بعید شمردن یک چیز) است نه استدلال. با استبعاد نمی توان مسلمات تاریخ را انکار کرد.
ثالثا اینکه گفته شده "در منزل ایشان، عده ای از بنی هاشم و از جمله زبیر حضور داشتند" ناشی از خلط میان هجوم دوم و هجوم سوم به منزل ایشان است. در هجوم سوم که آن جنایات رخ داد کسی جز خود اهل بیت(ع) حضور نداشت.
رابعا وظیفه اصلی امام در وهلۀ اول، حفظ دین است و در این راه اگر لازم باشد خود و همسر و فرزندان را فدا می کند.
خامسا حضرت علی (ع) نه سکوت کردند و نه در جای خود بدون عکس العمل، نشستند؛ بلکه هرکجا که ممکن یا لازم بود از خود و همسر خود، دفاع کردند و بعدها نیز به کرات این جنایات را یادآور شدند و قاتلان و غاصبان را رسوا نمودند.
سادسا علت صبر حضرت(ونه سکوت ایشان) وصیت پیامبر (ص) بود اما نه آن وصیتی که در بالا گفته شد. پیامبر (ص) در هیچ کجا وصیت نکردند که اگر خواستند دخترم را بکشند از او دفاع نکن! وصیت ایشان این بود که اگر یاورانی یافتی مبارزه کن و حقت را بگیر وگرنه صبر کن تا خودت و اهل بیتت و شیعیانت را محافظت کنی و از تفرقه و ارتداد مردم از دین جلوگیری کنی تا در موقعی که یاورانی یافتی بتوانی دین خدا و سنت مرا احیا کنی. از این عبارت به خوبی به دست می آید که اگر حضرت در آن واقعه به گونه دیگری عمل می نمود، خودش، اهل بیتش، شیعیانش و دین خدا و سنت پیامبر(ص) نابود می شدند.
پاسخ تفصیلی
برای پاسخ به شبهه، ابتدا شبهات مطرح شده را عینا نقل و سپس نقد می کنیم.
قسمت اول سخنان:
اگر به حضرت زهرا حمله کردند، نقش امام علی چه بود؟ امام علی ترسو است؟ شما همگی ازدواج کردید. اگر بر فرض کسی به همسرتان حمله کرد تا او را بکشد یا آسیب برساند سر جایت می نشینی و می گویی «لاحول ولا قوة الا بالله العلی العظیم»؟! یا از همسرت دفاع می کنی؟ اگر دفاع نکنی مردم در مورد تو چه می گویند؟
پاسخ
1- مشاهده می شود که سخن فوق استدلال نیست و صرفا استبعاد است آنهم با یک سری عبارات احساسی!
برفرض این كه حضرت، هیچ واكنشی نشان نداده باشد، این مسئله دلیل بر رد چیزی که در تاریخ، مسلم است نمی باشد همانگونه که پیامبر اسلام (ص) در مكه، در قبال، شكنجه صحابه و حتی قتل سمیه مادر عمار یاسر واكنش نشان نداده و فقط برای آنها دعا کردند.(العسقلانی، الإصابة فی تمییز الصحابة،1412، بیروت، ج 7، ص 712) و یا مردم مدینه در مقابل قتل عثمان سکوت کردند و .... اگر با این استبعاد ها و با این عبارات احساسی بتوان مسلمات تاریخ را انکار کرد، دیگر چیز مسلمی باقی نخواهد ماند!
2- حضرت علی (ع) نعوذبالله نه ترسو بود و نه بی غیرت. به کار بردن این مضامین سخیف ناشی از فراموش کردن نقش امام است. نقش امام، قبل از هر چیز دیگری دفاع از دین است؛ دینی که حفظ آن اوجب واجبات است. اگر حفظ دین در گرو فدا شدن امام و همسر و فرزندان و تمام نزدیکانش باشد، امام همه را فدا می کند تا دین بماند؛ همان گونه که امام حسین علیه السلام این گونه رفتار کردند. حضرت علی علیه السلام بارها و بارها تصریح کردند که صبرشان به خاطر خدا و حفظ دین خدا بود. در ادامه به این مطلب اشاره خواهیم کرد.
3- متاسفانه باید گفت: اینکه گفته شده "اگر این اتفاق برای شما بیفتد و شما از همسرتان دفاع نکنید مردم در مورد شما چه می گویند" ناشی از یک نگاه سطحی و عامیانه به واقعیات و تکالیف است. مگر امام یا هر کس دیگری غیر از ایشان، موظف است تا طوری رفتار کند که مردم خوششان بیاید؟ آیا امام باید طوری رفتار می کرد تا مردم ظاهر بین، نگویند ترسو یا بی غیرت است یا باید به گونه ای رفتار کند که وظیفه اش ایجاب می کند و موجب حفظ دین و شریعت می شود ولو اینکه عده ای سطحی نگر او را ترسو بخوانند؟ از نظر کسی که با تربیت دینی رشد کرده، کدام عمل عاقلانه تر است؟ اتفاقا حضرت نیز رفتار دوم را ترجیح دادند و عده ای سطحی نگر همچون اشعث، تلویحا حضرت را متهم به ترسویی کردند و حضرت هم پاسخ ایشان را دادند که در ادامه اشاره خواهد شد.
4- در مورد اینکه گفته شده " اگر بر فرض کسی به
همسرتان حمله کرد تا او را بکشد یا آسیب برساند سر جایت می نشینی و می گویی «لاحول ولا قوة الا بالله العلی العظیم»؟!" اولا قبلا بیان شد که اگر لازم باشد و دین خدا در گرو این کار باشد بله همین کار را می کنیم و هرکس دیگری نیز که دین داشته باشد همین کار را می کند.
ثانیا صدماتی که به حضرت زهرا (س) وارد شد هیچ کدام مقابل دیدگان حضرت علی (ع) نبود. زیرا بسیاری از این صدمات بعد از دست بستن حضرت علی (ع) و بردن ایشان به مسجد بود. قضیه لگد زدن به درب و شکستن آن و اصابت آن به پهلوی حضرت زهرا (س) و سقط محسن (ع) در زمانی اتفاق افتاد حضرت علی (ع) داخل خانه بودند و حضرت زهرا(س) به پشت درب آمده بودند تا از ورود مهاجمان به داخل خانه ممانعت کنند و با آنان صحبت کنند و آنها را از بردن حضرت به مسجد و گرفتن بیعت اجباری منصرف سازند. (http://abedisa.blogfa.com/tag/%D8%B4%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7)
ثالثا حضرت علی علیه السلام سر جای خود ننشستند و سکوت نکردند. بلکه به محض مطلع شدن به دفاع از همسر خود پرداختند. چنانچه آلوسی مفسر مشهور اهل سنت در این باره مینویسد :
عمر با غلاف شمشیر به پهلوی مبارک فاطمه و با تازیانه به بازوی حضرت زد . فاطمه ، صدا زد : « یا ابتاه » علی (ع) ناگهان دست به گریبان عمر انداخت و او را بر زمین زد و بر بینی و گردنش کوبید. ( فأخذ على بتلابیب عمر و هزه ووجأ أنفه ورقبته)(تفسیر آلوسی :3/124)
سلیم بن قیس هلالى در این باره مىنویسد:
هنگامی که فاطمه(س) صدا زد: «یا رسول اللَّه، ابوبكر و عمر با بازماندگانت چه بد رفتار مىكنند»! ناگهان علی علیه السّلام ظاهر گردید و بر عمر چیره شد و گریبان او را گرفت و او را به شدت كشید و بر زمین زد و بر بینى و گردنش كوبید و خواست او را بكشد؛ ولى به یاد سخن پیامبر صلى الله علیه وآله و وصیتى كه به او كرده بود افتاد، فرمود: اى پسر صهاك! قسم به آنكه محمّد را به پیامبرى مبعوث نمود، اگر نبود نوشته ای پیشین از جانب خدا و اگر نبود عهدى كه پیامبر با من بسته است، مىدانستى كه تو نمىتوانى به خانه من داخل شوى» (ج2ص586)
قسمت دوم سخنان
علی در خانه تنها نبود بلکه جماعتی از بنی هاشم آنجا حضور داشتند. حتی گفته شده زبیر پسر عمه امام علی، شمشیر به دست از خانه خارج شد. چون آنها وارد خانه نشده بودند. آیا اجازه می دهند که یکی پهلوی زهرا را بشکند و یکی با شمشیر به او ضربه بزند و دیگری میخ به سینه اش فرو کند. آنطور که می گویند میخ زنگ زده. آیا این معقول است؟
پاسخ
حضور جماعتی از بنی هاشم در منزل حضرت و نزاع زبیر با مهاجمان در هجوم دوم بود که در آن هجوم کسی صدمه ندید. قضیه آتش زدن به خانه وحی و آن جنایات هولناک در هجوم سوم رخ داده است.
هجوم به خانه وحی در سه مرحله رخ داده است:
1⃣ بار اول در روز اول ربیع بود که برای بیعت آمدند و آن حضرت فرمود که قسم یاد کردهام که تا جمع قرآن تمام نشود از خانه بیرون نیایم و آنان بازگشتند. پس از آن امیر المؤمنین شبها صدیقه طاهره و حسنین علیهم السلام را بر در منازل اصحاب میبردند و ضمن یادآوری واقعه غدیر، طلب یاری مینمودند. (کتاب سلیم: ص 128. احتجاج: ص 75 ،190)
2⃣ بار دوم هفت روز بعد از دفن پیامبر(ص) بود که زبیر و عدهای دیگر در منزل امیر المؤمنین علیه السلام جمع شده بودند . آن روز زبیر شمشیر کشید تا عمر را بکشد.(توحید صدوق: ص 73. احتجاج: ج 1، ص 111 95. بحار الانوار: ج 28، ص 321)
3⃣ بار سوم به منزل حضرت هجوم آوردند، و پس از آتش زدن در منزل و ضرب و جرح صدیقه طاهره سلام الله علیها و کشتن حضرت محسن علیه السلام، امیر المؤمنین علیه السلام را با دست بسته بیرون بردند.(کتاب سلیم: ص 249 82. الکوکب الدری: ج 1، ص 194. الجمل: ص 117. کامل ابن اثیر: ج 2، ص 326. تاریخ طبری: ج 3، ص 203)
در هجوم سوم، جز خانواده حضرت هیچ یک از بنی هاشم حضور نداشت.
جاحظ می گوید: عمر در روز بیعت ... فریاد می کشید: بسوزانید خانه اش را با هر کسی که در آن خانه است! در حالی که در آن خانه کسی جز علی و فاطمه و حسن و حسین و زینب نبود! (الشهرستانى، الملل والنحل: 1/57)
(البته در برخی نقل ها کنیز حضرت زهرا(س) نیز در منزل حضور داشته و اما این که چرا در این نقل، سخنی از ایشان نشده شاید به این جهت باشد که متاسفانه برخی عرب های آن زمان، اساسا کنیزان را به شمار نمی آوردند.)
قسمت سوم سخنان
می گویند پیامبر به او وصیت کرده. یعنی چه پیامبر به او وصیت کرده؟ یعنی قبل از وفات گفت: ای علی! اگر خواستند دخترم را بکشند حرام است که از او دفاع کنی. آیا کسی که عقل داشته باشد چنین تصوری به خود راه می دهد؟ ...
پاسخ
پیامبر هیچ گاه وصیت نکردند که اگر کسی خواست دختر من را بکشد از او دفاع نکن. امیر المومنین(ع) هم آنجا که لازم بود از حضرت زهرا (س) دفاع کردند که بیان آن
گذشت. اما آنچه موجب صبر(و نه سکوت ) حضرت بود و ایشان به خاطر آن، از قیام علیه غاصبان حقش و قاتلان همسرش خودداری کردند حفظ دین و وصیت پیامبر (ص) بود مبنی بر اینکه اگر یاورانی یافتی مبارزه کن و حقت را بگیر وگرنه صبر کن (تا خودت و اهل بیتت و شیعیانت را محافظت کنی و از تفرقه و ارتداد مردم از دین جلوگیری کنی) تا در موقعی که یاورانی یافتی بتوانی دین خدا و سنت مرا احیا کنی.
اشعث بن قیس روزی در اعتراض به سخنان حضرت گفت: اى پسر ابوطالب! چرا هنگامى كه افرادى ... با ابوبكر بیعت كردند، نجنگیدى و شمشیر نزدى؟ و از هنگامى كه به عراق آمدهاى در هر سخن و خطبهاى كه با ما داشتهاى نبوده كه در پایان آن پیش از به زیر آمدن از منبر نگویى كه: «به خدا سوگند! من از خود مردم به آنان سزاوارترم، از پگاه درگذشت رسول خدا هماره به من ستم شده است»؛ پس چرا در دفاع از حقت شمشیر نزدى؟!
علی علیه السلام فرمود: اى پسر قیس! گفتى و حال پاسخ را بشنو؛ این ترس و فرار از مرگ نبود كه مرا از آن بازداشت، من بیش از هر كسى مىدانم كه آنچه نزد خداوند است برایم از دنیا و آنچه در آن است بهتر مىباشد[و از این رو مشتاق شهادتم]؛ ولى آنچه مرا از شمشیر كشیدن بازداشت وصیت و پیمان رسول خدا با من بود. ...فرمود: «اگر یارانى یافتى با آنان جهاد كن و اگر نیافتى دست نگهدار و خون خویش حفظ كن تا كه براى برپایى دین و كتاب خدا و سنت من یارانى بیابى». ... رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله و سلّم مرا خبر داد كه من نسبت به او مانند هارونم نسبت به موسى، و اندكى پس از حضرتش سرنوشت امّت همانند هارون و پیروانش و گوساله و گوساله پرستان خواهد شد ... و من ترسیدم كه برادرم رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله و سلّم به من چنین گوید كه: چرا میان امت پراكندگى افكندى و وصیتم را به كار نبستى؟ به تو گفتم كه اگر یارانى نیافتى دست نگهدارى و خون خود و اهل بیت و پیروانت را حفظ كنى؟...
(الهلالی، كتاب سلیم بن قیس الهلالی، ص666؛ بحار الأنوار، ج 29، ص 468 )
از این عبارت به خوبی به دست می آید که اگر حضرت در آن واقعه به گونه دیگری عمل می نمود، خودش، اهل بیتش، شیعیانش و دین خدا و سنت پیامبر(ص) نابود می شدند.
به طور کلی در این دسته از روایات فایده صبر حضرت هنگام نداشتن یاور چند چیز بیان شده است:
1- حفظ جان حضرت واهل بیت و شیعیانش به منظور ذخیره شدن برای احیای قرآن و سنت و باقی ماندن دین(وَ إِنِّی خَشِیتُ أَنْ یقُولَ لِی ذَلِكَ أَخِی رَسُولُ اللَّهِ ص لِمَ فَرَّقْتَ بَینَ الْأُمَّةِ وَ لَمْ تَرْقُبْ قَوْلِی وَ قَدْ عَهِدْتُ إِلَیكَ إِنْ لَمْ تَجِدْ أَعْوَاناً أَنْ تَكُفَّ یدَكَ وَ تَحْقُنَ دَمَكَ وَ دَمَ أَهْلِ بَیتِكَ وَ شِیعَتِك(سلیم بن قیس، ج2ص666))
2- جلوگیری از تفرقه(مقایسه با گوساله پرست شدن مردم پس از رفتن موسی وسکوت هارون بهخاطر جلوگیری از تفرقه)
3- جلوگیری از ارتداد مردم از اسلام(أما حقی فقد تركته مخافة أن یرتد الناس عن دینهم )
قسمت چهارم سخنان
گویا می خواهند به زور پهلوی او را بشکنند تا مردم گریه کنند
حتی اگر حدیثی باشد که عقل آن را قبول نمی کند
حالا شما تصور کنید که اگر این اتفاق برای شما بیفتد می پسندید؟
چطور برای حضرت علی می پسندید؟
پاسخ
کسانی که بر اساس دلایل متواتر و اسناد معتبر تاریخی سخن از وقوع قطعی این جنایات هولناک می زنند، نمی خواهند به زور پهلوی حضرت زهرا (ص) را بشکنند؛ بلکه می خواهند گریبان کسانی را که به زور پهلوی ایشان را شکستند بگیرند و مورد بازخواست قرار دهند که چرا چنین جنایت هولناکی را انجام داده اید: بِأیّ ذَنبٍ قُتِلَت.
اگر می گویید عقل قبول نمی کند، می پرسیم کدام عقل؟ آنچه در بالا جهت استبعاد وقایع مسلم تاریخی بکار گرفته شد، تنها سخنانی احساسی و عامیانه بود نه استدلال عقلی.
اما اگر منظورتان عقل سلیم و فطری است می گوییم بله عقل قبول نمی کند! اما چه چیزی را؟ عقل قبول نمی کند که کسی چنین جنایات هولناکی را با نزدیک ترین افراد به پیامبرش انجام دهد و در عین حال، ادعای دین و دینداری و حمایت از دین رسول الله(ص) داشته باشد. نه تنها عقل، که دین، و نه تنها دین، که وجدان بشری آن را قبول نمی کند همان طور که آن همه جنایات کربلا را نه عقل و نه دین و نه وجدان قبول نمی کند و عاملان آن را مستوجب غضب الهی می شمارد.
بله ما این وقایع را برای نزدیکان خود نمی پسندیم و برای امیر المومنین(ع) هم نمی پسندیم، اما چون این کارها مورد پسند نیستند، پس رخ نداده اند؟! و باید انکار شوند؟!! آیا شما جنایاتی را که در کربلا اتفاق افتاد می پسندید؟ آیا می توان گفت چون پسندیده نیستند پس رخ نداده اند و باید انکار شوند؟ کدامین عقل و خرد، این استدلال را می پذیرد؟
✍️ #محمد_صفری
🇮🇷🇵🇸 #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110
آنتی شبهه 🇮🇷🇵🇸🇾🇪🇱🇧
#متن_شبهه ☝️ افسانه شکستن پَهلوی حضرت فاطمه از زبان آیت الله العظمی سید حسین فضل الله از مراجع شیعه
🚨 گرچه این فیلم هم در نوع خودش بسیار جالب و قابل تأمل است 👇👇👇👇