فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ عاقبت روابط آزاد.شوهر دوستم همیشه کنارم بوده...
شاید این کلیپ ساختگی باشه ولی واقعیتی تلخ از جامعه آزادی هست که دارن برامون میسازن
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال
⁉️ چگونه ممکن است که امام زمان که یک جسم دنیایی و مادی هست به همه کره زمین اشراف داشته باشد؟
📣 استاد محمدی شاهرودی
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌شبهه : میگن امام حسن عسکری(علیه السلام) عقیم بودن و برا همینه که لقب عسگری(بی دانه) رو بهشون دادن...
استاد امیرحسین ملاحسنی
📌 نکته مهم : لقب عسکری که به امام یازدهم منسوب می شود ، هیچ منبع روایی ندارد و از الفاظ رایج در بین خود مردم است .
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
31.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😚این پرسش خیلی از نوجوون هاست
❓کجای این قرآن معجزه است؟🤔
یک کتاب دیگه! معجزه چیه آخه؟!
✅ پاسخ ساده و روان👆
📣 سیدکاظم روحبخش
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
نقدی بر حسن آقامیری در مورد برخورد با دشمن از روی فضل !!!
▫️در کلیپی که اخیرا از حسن آقامیری منتشر شده است , او در انتقاد از انتقام گیری ایران از جنایات اسرائیل متذکر می شود که امیر مومنان خطاب به امام حسن علیهما السلام فرمودند که باید با دشمن از روی فضل برخورد شود , استناد او به این فراز از نهج البلاغه است که حضرت فرمود :
" «با دشمن خود با فضل و كرم رفتار كن كه در اين صورت از ميان دو پيروزى (پيروزى از طريق خشونت و پيروزى از طريق محبّت) شيرينترين را برگزيدهاى»؛ (وَخُذْ عَلَى عَدُوِّكَ بِالْفَضْلِ فَإِنَّهُ أَحْلَى الظَّفَرَيْنِ).
📚نهج البلاغه نامه 31
👌بر اساس بیان فوق گفتنی است که اصل اولی در برخورد حتی برخورد با دشمن , برخورد با مدارا و فضل و بزرگواری است , چنانچه که در شرح کلام فوق می خوانیم :
"اين جمله در واقع تاكيدى است بر آنچه در توصيههاى قبل آمد؛ ولى با تعبيرى دلپذير مىفرمايد: تو ممكن است از طريق شدت و خشونت بر دشمنت پيروز شوى و نيز ممكن است از طريق ابراز محبّت و دوستى؛ به يقين دومى شيرينتر است و عاقبت بهترى دارد، چرا كه در آينده بيم خشونتى نخواهى داشت در حالى كه اگر با خشونت پيروز شوى هر زمان انتظار خشونت جديدى از سوى دشمن خواهى داشت و به تعبير ديگر در روش اوّل دشمن همچنان دشمن باقى مىماند در حالى كه در روش دوم، دشمن مبدل به دوست مىگردد.
در كتاب مقاتل الطالبيين ابوالفرج اصفهانى داستان جالبى در اين زمينه از موسى بن جعفر عليهما السلام نقل مىكند كه مردى از خاندان عمر چون حضرت موسى بن جعفر عليه السلام را مىديد، به امير المؤمنين على عليه السلام دشنام مىداد تا حضرت را ناراحت كند. يكى از دوستان امام عليه السلام عرض كرد اجازه دهيد آن مرد ناصبى را به قتل برسانيم. امام عليه السلام فرمود: نه سپس سوار شد و به سوى مزرعه آن مرد ناصبى
رفت و با مركب خود مقدارى از زراعت او را پايمال كرد. مرد ناصبى فرياد برآورد: زراعت ما را پايمال نكن. امام عليه السلام (به خاطر مصالحى) گوش به حرف او نداد و همچنان پيش آمد تا نزد او رسيد و با او به شوخى و مزاح پرداخت سپس فرمود: چقدر هزينه كشت اين زراعت تو شده است عرض كرد: صد دينار.
فرمود: چقدر اميد دارى كه سود كنى؟ عرض كرد: نمىدانم. امام عليه السلام فرمود:
(نگفتم چقدر سود مىكنى) گفتم: چقدر اميد دارى سود كنى؟ عرض كرد: صد دينار. امام عليه السلام سيصد دينار در آورد و به او بخشيد. آن مرد برخاست و سر امام عليه السلام را بوسيد. هنگامى كه امام عليه السلام بعد از اين ماجرا وارد مسجد شد آن مرد ناصبى برخاست سلام كرد و گفت: «اللَّه اعلم حيث يجعل رسالته؛ خدا مىداند رسالت و نبوّت خود را در چه خاندانى قرار دهد» ياران آن مرد ناصبى برخاستند و او را نهى كردند و گفتند: اين چه كارى است كه مىكنى؟ مرد ناصبى به آنها دشنام داد. در اينجا امام عليه السلام به يارانش فرمود: كدام يك بهتر بود آنچه را شما مىخواستيد يا آنچه را من مىخواستم؟ "
📚مقاتل الطالبيين، ص 332. مرحوم علامه مجلسى همين داستان را به صورت مشروحتر در بحارالانوار، ج 48، ص 102، ح 7 آورده است. ( به نقل از پیام امام امیر المومنین , ج 9 ص 654 )
❗️بنابراین انسان باید حتی با دشمن هم از روی مدارا و فضل و بزرگواری رفتار کند اما این اصل استثناء هم دارد و استثناء آنجایی است که دشمن از مدارا و رفتار فاضلانه انسان سوء استفاده کند و در دشمنی کردن جسور تر شود , چنانچه که در همان نامه 31 نهج البلاغه , امیر مومنان در چندجا متذکر این استثناء شده است و مثلا در فرازی پیرامون مدارای با دشمن می فرماید :
" «اما بر حذر باش از اينكه اين كار را در غير محلش قرار دهى يا درباره كسى كه اهليت ندارد به كار بندى»؛ (وَ إِيَّاكَ أَنْ تَضَعَ ذَلِكَ فِي غَيْرِ مَوْضِعِهِ، أَوْ أَنْ تَفْعَلَهُ بِغَيْرِ أَهْلِهِ).
📚نهج البلاغه نامه 31
❗️در شرح کلام فوق می خوانیم :
" تفاوت جمله «وَ إِيَّاكَ أَنْ تَضَعَ ...» و جمله «أَوْ أَنْ تَفْعَلَهُ ...» در اين است كه جمله دوم به افراد نااهل و لجوج و كينهتوز اشاره دارد كه نيكى در برابر بدى آنها سبب جرأت و جسارتشان مىشود و مانند «ترحم بر پلنگ تيز دندان» است؛ ولى جمله اوّل ناظر به كسانى است كه چنين حالتى ندارند؛ اما نيكىهاى مكرر در برابر بىمهرىهاى آنها اى بسا سبب اشتباهشان مىشود و خيال مىكنند كار خوبى انجام دادهاند. "
📚پیام امام امیر المومنین ج 9 ص 650
▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇
❗️همینطور حضرت در فرازی دیگر هم متذکر استثناء مذکور شده و می فرماید :
" در آنجا كه رفق و مدارا سبب خشونت مىشود خشونت مدارا محسوب خواهد شد؛ چه بسا داروهايى كه سبب بيمارى گردد و بيمارىهايى كه داروى انسان است " "إِذَا كَانَ الرِّفْقُ خُرْقاً كَانَ الْخُرْقُ رفْقاً رُبَّمَا كَانَ الدَّوَاءُ دَاءً، وَ الدَّاءُ دَوَاءً "
📚نهج البلاغه نامه 31
❕در شرح کلام فوق می خوانیم :
" اصل و اساس در برنامههاى زندگى، نرمش و مداراست؛ ولى گاه افرادى پيدا مىشوند كه از اين رفتار انسانى سوء استفاده كرده بر خشونت خود مىافزايند در مقابل اين افراد خشونت تنها طريق اصلاح است. جمله بعد در واقع به منزله علت براى اين جمله است، زيرا مواردى پيدا مىشود كه دوا، درد را فزونتر مىسازد و تحمل درد، دوا محسوب مىشود همان گونه كه شاعر گفته است:
هر كجا داغ بايدت فرمود
چون تو مرهم نهى ندارد سود
اشاره به اينكه زخمهايى است كه تنها درمان آن در گذشته داغ كردن و سوزاندن بود، به يقين در آنجا مرهم نهادن بيهوده و گاه سبب افزايش بيمارى و به عكس گاه بيمارىهايى عارض انسان مىشود كه سبب بهبودى از بيمارىهاى مهمترى است. "
📚پيام امام امير المومنين عليه السلام، ج9، ص: 637
❕امیر مومنان علیه السلام در بیان دیگری فرمود :
"مادام كه مدارا كردن بهتر است مدارا كن؛ اما در آنجا كه جز شدت عمل تو را بىنياز نمىكند تصميم به شدّت بگير " " وَارْفُقْ مَا كَانَ الرِّفْقُ أَرْفَقَ، وَاعْتَزِمْ بِالشِّدَّةِ حِينَ لَاتُغْنِي عَنْكَ إِلَّا الشِّدَّةُ "
📚نهج البلاغه نامه 46
❕باز در شرح کلام فوق می خوانیم :
"به اين ترتيب اصل و اساس در مناسبات ميان حاكميّت و مردم، بلكه در تمام مديريتها رفق و مداراست؛ ولى اگر كسانى از مدارا كردن مدير خواستند سوء استفاده كنند، جز برخورد شديد چيز ديگرى كارساز نيست.
امروز هم مشاهده مىكنيم كه بهترين راه براى مبارزه با مفاسد اجتماعى و امر به معروف و نهى از منكر استفاده از برخوردهاى محبّتآميز و منطق توأم با ادب و مداراست كه اكثريت افراد از اين طريق رام مىشوند؛ ولى گروه اندكى هستند كه جز با شدت عمل دست از اعمال خلاف برنمىدارند. "
📚پيام امام امير المومنين عليه السلام، ج10، ص: 253
❕همینطور امیر مومنان در موارد دیگری نیز متذکر استثناء در مدارا شده اند و فرمودند :
" اين امر (خروج ناكثين) را تا زمانى كه قابل مهار كردن باشد، مهار مىكنم، و هر گاه ناچار شدم، آخرين چاره، داغ كردن است (و با آنها مىجنگم ) _ كسى كه احترام نهادنْ اصلاحش نكند، بىاحترامى كردنْ اصلاحش مىكند _ كسى كه احترام نهادن درستش نكند، بىاحترامى [به او]، درستش مىكند _ هر گاه ارج نهادن، سود نبخشد، خوار داشتن، كارگرتر است، و هر گاه تازيانه كارگر نباشد، شمشير، مؤثرتّر است _ احترام نهادن، به همان اندازه كه فرومايه را فاسد مىكند، بزرگوار را اصلاح مىكند _ كسى كه زيبايىِ مدارا اصلاحش نكند، بدىِ مجازات، اصلاحش مىكند. "
"سَامسِكُ الأَمرَ مَا استَمسَكَ، وإذا لَم أجِد بُدّاً فَآخِرُ الدَّواءِ الكَيُ _ مَن لَم تُصلِحهُ الكَرامَةُ، أصلَحَتهُ الإِهانَةُ _ مَن لَم تُقَوِّمهُ الكَرامَةُ، قَوَّمَتهُ الإِهانَةُ _ إذا لَم تَنفَعِ الكَرامَةُ فَالإِهانَةُ أحزَمُ، وإذا لم يَنجَعِ السَّوطُ فَالسَّيفُ أحسَمُ. _الكَرامَةُ تُفسِدُ مِنَ اللَّئيمِ بِقَدرِ ما تُصلِحُ مِنَ الكَريمِ _ مَن لَم يُصلِحهُ حُسنُ المُداراةِ أصلَحَهُ سوءُ المُكافاةِ. "
📚دانشنامه قرآن و حدیث ج 2 ص 301 به نقل از کتابهایی چون نهج البلاغه , تاریخ طبری , بحار الانوار , غرر الحکم و ....
👌بنابراین اگر چه اصل اولی در برخورد با دشمن , برخورد همراه با فضل و مدارا و خویشتن داری است اما این اصل در برابر دشمنان لجوج که مدارا کردن سبب گستاخ تر شدنشان می شود , استثناء خورده است .
👈ما به حسب تجربه معتقدیم که مدارا و کوتاه آمدن در برابر جنایات اسرائیل سبب گستاخ تر شدن این دشمن خون آشام می شود و باید پاسخ جنایات این رژیم جعلی را به گونه ای داد که سبب تنبیه او و ایجاد بازدارندگی لازم در برابرش شود ( مانند حذف کردن چهره های شاخص اطلاعاتی و نظامی رژیم و الا صرف موشک باران کردن نقطه ای ممکن است آن انتقام و بازدارندگی مطلوب را حاصل نکند ) .👉
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
برخورد با دشمن از روی فضل یا انتقام!.pdf
3.27M
📖عنوان مقاله :
نقدی بر حسن آقامیری در مورد برخورد با دشمن از روی فضل !!!
در کلیپی که اخیرا از حسن آقامیری منتشر شده است , او در انتقاد از انتقام گیری ایران از جنایات اسرائیل متذکر می شود که امیر مومنان خطاب به امام حسن علیهما السلام فرمودند که باید با دشمن از روی فضل برخورد شود , بنابراین نباید از اسرائیل انتقام گرفت .
👌ما در مقاله فوق پاسخ ادعایش را داده ایم .
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخشی از رزومه خانم #ندا_شمس یکی از سردمداران جریان مشکوک اخراج افغانی و ثبت کننده کارزار اخراج مهاجرین افغانستانی
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ اعجاز قرآن در علم جنین شناسی از منظر یک تحقیق علمی
پروفسور کیت لئون مور، استاد بازنشسته بخش آناتومی دانشگاه تورنتو و دانشمند برجسته علم جنین شناسی:
قرار دادن وصف جنین در قرآن بر مبنای دانش قرن هفتم میلادی کاملا غیر ممکنه، تنها برداشت منطقی این است که این جزئیات از طرف خداوند به محمد(صلی الله علیه و آله) وحی شده است
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ چطور امکان داره خدا یک صفت خودش رو به امامان داده باشه؟این شرک نیست؟
مثلا امام رضا چطور میتونه در یک لحظه دعای این همه آدم رو بشنوه
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓❔ چرا امیرالمومنین علیه السلام و امام حسن عسکری علیه السلام و برخی دیگر از ائمه علیهم السلام به خلفای وقت مشورت و مدد رسانده اند ؟
صحبت های زیبای استاد سید علی حسینی میلانی حفظه الله در پاسخ به این سوال بسیار شنیدنی است.
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 موشن گرافیک
اعجاز علمی قرآن !!!
❕خبر دادن قرآن کریم از یکسری قوانین و قواعد علمی که به تازگی مورد کشف دانشمندان قرار گرفته است از روشترین دلائل اعجاز و حقانیت این کتاب شریف است . در کلیپ فوق به دو مورد از این قوانین علمی اشاره کرده ایم : ( قانون جاذبه و حرکت زمین )
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
◼️ امام حسن عسکری علیه السلام:
خدا به حضرت موسی فرمود:
اگر میخواهی ثواب صد سال روزه همه ایام در نامه عملت ثبت شود، مردم را به امام زمانشان آشنا کن!
(بحار الانوار ج۲ ص۴ تفسیر امام حسن عسکری)
🏴 سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام تسلیت باد
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شهادت_امام_حسن_عسکری (علیه السلام)
▪️شیوه برخورد #امام_حسن_عسکری علیهالسلام با اولین فیلسوف عرب، کندی، که کتاب تناقضات قرآن را نوشته بود❗️
⬅️ نمونهای از روش تعلیم و تربیت اسلامی...
پ.ن: همین یک حدیث رو بدیم غربی ها، دهها کتاب درمیارن ازش!
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
هدایت شده از آنتی شبهه 🇮🇷🇵🇸🇾🇪🇱🇧
افتاده بود زندان، شکنجه عذابش میداد،گفت :به امام حسن عسکری ، نامه بنویسم...❤️
@anti_shobhe110
هدایت شده از آنتی شبهه 🇮🇷🇵🇸🇾🇪🇱🇧
4_5996865975578790724.mp3
4.07M
🏴 #شهادت_امام_حسن_عسکری
♨️ قصه ای عجیب از دوران کودکی امام حسن عسکری(ع)
👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی
🎙حجت الاسلام #عبدالرضا_نظری
✅ #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110
هدایت شده از آنتی شبهه 🇮🇷🇵🇸🇾🇪🇱🇧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️📌 اوضاع سیاسی دوران امام حسن عسکری علیه السلام -
مبارزه امام حسن عسکری ( علیه السلام ) با فعالیت های سیاسی و فرهنگی عباسیان و فرقه های منحرف
#مهدویت
@anti_shobhe110
هدایت شده از آنتی شبهه 🇮🇷🇵🇸🇾🇪🇱🇧
4_6005689247154045928.mp3
3.6M
🔹نواى ماندگار📻
🔹حاج منصور ارضى🎙
🔹شهادت آقا امام حسن عسکری (علیه السلام )🏴
@anti_shobhe110
48.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویژه شهادت امامحسن عسکری علیهالسلام
🏴 دوران اختناق زندگی امام حسن عسکری علیه السلام
🎙 حجت الاسلام استاد عالی
📎 #شهادت_امام_حسن_عسکری
📎 #امام_زمان
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110