eitaa logo
آنتی شبهه 🇮🇷🇵🇸🇾🇪🇱🇧
2.1هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
4.6هزار ویدیو
89 فایل
کانال پاسخ به سوالات و #شبهات #دینی #اعتقادی ارتباط با ادمین 👇👇 @seyed_javad_hoseini135
مشاهده در ایتا
دانلود
3- (ممكن است روايت) راجع به خبرهاي ظهور ولي‌عصر باشد و مربوط به علامات ظهور باشد و بخواهد بگويد در زمان غيبت عَلَم‌هايي ك ه به عنوان امامت، قبل از قيام قائم برپا مي‌شود باطل است[15] يعني روايت مورد خاص را مي‌گويد، لذا اطلاق ندارد.[16] 4- احتمال ديگر آن كه از قبيل پيش‌گويي باشد از اين حكومت‌هايي كه در جهان تشكيل مي‌شود تا زمان ظهور كه هيچ كدام به وظيفة خود عمل نمي‌كنند، همين‌طور هم تاكنون بوده شما چه حكومتي در جهان بعد از حكومت علي بن ابي‌طالب ـ عليه‌السّلام ـ سراغ داريد، كه حكومت عادلانه باشد و سلطنتش طاغي و برخلاف حق نباشد.[17] جواب ديگر اين است كه بر فرض روايت طبق ظاهر معنا شود، باز قابل اعتنا نمي‌باشد، چون در مقابل اين روايات آيات زيادي داريم كه دستور به قيام براي خدا[18] جهاد در راه خدا، امر به معروف و نهي از منكر، و مقابله با طاغوت داده است و هم چنين روايات فراواني داريم كه دستور به امر به معروف و نهي از منكر،[19] قيام در راه خدا، نموده است و دستورات و قوانين فراوان حكومتي كه در قرآن و روايات وجود دارد، نمي‌توانند مخصوص زمان خاصي باشد. امام خميني(ره) در اين زمينه مي‌فرمايد: «ممكن است صدها هزار سال ديگر (بگذرد) و مصلحت اقتضا نكند كه حضرت تشريف بياورد و در طول اين مدّت طولاني (آيا) احكام اسلام بايد بر زمين بماند و اجرا نشود و هركه هر كاري خواست بكند؟ (آيا) قوانيني كه پيامبر اسلام، در راه بيان و تبليغ و نشر و اجراي آن 23 سال زحمت طاقت‌فرسا كشيد، فقط براي مدّت محدودي بود؟ آيا خداوند اجراي احكامش را محدود كرد به دويست سال؟ و (آيا) پس از غيبت صغري، اسلام ديگر همه چيزش را رها كرده است؟ [ولايت فقيه و ادله] جواب سوّم اين است كه مسئله ولايت فقيه و تشكيل حكومت اسلامي.‌ ادلة فراوان نقلي و عقلي همراه است كه هرگز روايت فوق‌الذكر در مقابل آن قدرت استقامت ندارد. به عنوان نمونه به يك دليل عقلي و يك دليل نقلي اشاره مي‌شود: 1- دليل عقلي، در اين جا جهت اختصار فقط[20] به يك دليل عقلي اشاره مي‌شود: «حيات اجتماعي بشر و نيز كمال فردي و معنوي او، از سويي نيازمند قانون الهي در ابعاد فردي و اجتماعي است كه مصون و محفوظ از ضعف و نقص و خطا و نسيان باشد، و از سوي ديگر نيازمند حكومت ديني و حاكمي عالم و عادل براي تحقق و اجراي قانون كامل، حيات انساني در بعد فردي و اجتماعي‌اش بدون اين دو و يا با يكي از آن دو متحقق نمي‌شود و فقدان آن دو، در بعد اجتماعي، سبب هرج و مرج و فساد و تباهي جامعه مي‌شود كه هيچ انسان خردمندي به آن رضا نمي‌دهد اين برهان كه دليل عقلي است هم شامل زمان انبياء مي‌شود كه نتيجه‌اش ضرورت نبوّت است و هم شامل زمان پس از نبوّت رسول خاتم كه ضرورت امامت را نتيجه مي‌دهد، و هم ناظر به عصر غيبت امام معصوم است كه حاصلش ضرورت ولايت فقيه است.»[21] 2- دليل نقلي: آيات و روايات فراواني بر مسئله ولايت فقيه دلالت دارند. كه فقط به يك روايت اشاره مي‌شود.[22] امام زمان (عج) در قسمتي از پاسخ به پرسش اسحاق مي‌نويسد: «در پيشامدها به راويان احاديث ما مراجعه كنيد آنها حجّت من بر شما هستند و من حجت خدايم.»[23] نتيجه اين كه: اوّلاً در خود روايت مذكور قرينه است كه مراد از قيام، قيام‌هاي طاغوتي است و در ثاني ادله فراواني در برابر اطلاق آن وجود دارد.
پی نوشت ها : [1] حر عاملي، وسائل الشيعه، بيروت، داراحياء التراث العربي، چاپ دوم، ج11، ص37، روايت 6. [2] محمد بن يعقوب كليني، روضة كافي، تهران، دارالكتب الاسلاميه، ج8، ص296، ح456. [3] وسائل الشيعه، همان، ج11، ص39، روايت 11. [4] همان. [5] مجلسي، محمد باقر، بحارالانوار، بيروت، داراحياء التراث العربي، چاپ دوّم، ‌1403ق ـ 1983م، ج46، ص199. [6] همان، ج45، ص365. [7] همان، ج45، ص343. [8] كشي، رجال كشي، ص125، ح199. [9] بحارالانوار، همان، ج52، ص253. [10] مطهري، مرتضي، قيام و انقلاب مهدي از ديدگاه فلسفة تاريخ، قم، انتشارات صدرا، ص67ـ68. [11] مجله انتظار، سال اول، شماره 2، مصاحبة با استاد علي كوراني، ص 61. ر.ک: بحارالانوار، همان، ج52، ص243، و ج57، ص216، روايت 37. [12] همان، ص81. [13] همان، ص14. و صحيفة نور، ج20، ص196ـ197. [14] مجله انتظار، همان، ص15. و صحيفة نور، ج20، ص198. [15] مجله انتظار، همان، ص18. [16] ولاية الفقيه، تهران، دارالكتب الاسلاميّه، ج1، ص238. [17] مجلّه انتظار، همان، ص18. [18] سبأ:46. [19] حر عاملي، وسائل‌الشيعه، همان، ج11، ص395. [20] ر.ك: واعظي، احمد، حكومت اسلامي، چاپ اوّل، 1380، ص172. [21] جوادي آملي، عبدالله، ولايت فقيه، قم،‌ نشر اسراء، 1378ش، ص151ـ152. [22] ر.ك: حكومت اسلامي، همان، ص147ـ167. و ر.ك: عليزاده، اكبر اسد، در ساحل انديشه، قم، مؤسسة‌ امام صادق(ع)، چاپ اوّل، 1380، ص232ـ239. [23] محمد بن الحسن الحر العاملي، وسائل الشيعه، تهران، المكتبة الاسلاميه، چاپ اوّل، 1380، ج18، باب اوصاف القاضي، ح9. 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
☝️⚠️ همین دو تشییع جنازه گویای همه‌چیز است... تفاوت حکومت با حمایت "مردم" و حکومت با حمایت "اجنبی" 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨پاسخ به شایعه هندی بودن امام خمینی! 📲هر جوری میتونین پخش کنین🌹     🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
آیا جمله «اسلام، شهید انقلاب است» از علامه طباطبایی است؟! از علامه طباطبائی پرسیدند چرا از انقلاب اسلامی دفاع نمی‌کنید!؟ ایشان گفت: این انقلاب یک شهید داشت آنهم اسلام بود! نقل از
روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از فرزند شهید آیت‌الله قدوسی(نوه مرحوم علامه طباطبایی) در واکنش به ادعاهایی مبنی براینکه مرحوم علامه طباطبایی پس از شنیدن اخبار شهادت برخی چهره‌های انقلاب گفته است: «اسلام، شهید انقلاب است» نامه ای از محمدحسین قدوسی را منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: مرحوم علامه طباطبایی از چند ماه قبل از ارتحال به دلیل کسالت شدید تحت مراقبت شدید بود و هیچ خبری از نوع شهادت‌ها و حوادث تلخ به ایشان داده نمی‌شد و میهمانانی که نزد او می‌رفتند قبل از ورود توسط همسر علامه آگاه می‌شدند که هیچ خبری به ایشان داده نشده و نشود. حتی خبر شهادت مرحوم بهشتی که چند ماه قبل از این بود نیز به او داده نشد. همسر مرحوم علامه (اکنون زنده است و) چندی قبل در مصاحبه‌ای این مساله را اعلام کرده است. بنابراین در عین احترام به گویندگان خبر و تصدیق مراتب دیانت و صداقت آنان، اصل خبر نمی‌تواند درست باشد. مبانی فکری علامه طباطبایی(رض) در بعد نظری و نوع نگرش اجتماعی و سیاسی به اسلام، کاملاً با مبانی فکری امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی سازگاری دارد. بلکه در نگاهی عمیق‌تر، از آنجا که به تعبیر رهبر معظّم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای، «مبانی تئوریک انقلاب اسلامی آثار شهید مطهری است.» و بدون شک آثار شهید مطهری در حوزه مبانی اسلامی، شرح و بسط اندیشه های علامه طباطبایی در المیزان است، لذا باید علامه طباطبایی را فیلسوف اجتماعی پشتیبان انقلاب اسلامی دانست که بخش مهمّی از مبانی انقلاب اسلامی در آثار ایشان و یا متأثّر از ایشان و در آثار شاگردان ایشان (مانند شهید مطهری، شهید بهشتی، آیت الله جوادی آملی و آیت الله مصباح یزدی) تبیین گردیده است. به بیان دیگر انقلاب اسلامی همانگونه که در مقام ثبوت و تحقّق مرهون مجاهدات علمی و عملی رهبر فرزانه انقلاب، امام خمینی(ره) و شاگردان او(و البته مردم) است، در مقام اثبات و تبیین نیز(علاوه بر امام)، مرهون مجاهدت علمی علامه طباطبایی(رض) و شاگردان اوست. در بعد نظریه سیاسی، علامه طباطبایی معتقد به اصل سیاست الهی و حکومت اسلامی و معتقد نظریه ولایت فقیه در عصر غیبت و لزوم جهاد و مبارزه و فراهم کردن مقدّمات تشکیل حکومت اسلامی است. مبنایی که در اصل آن با امام خمینی(ره) و قاطبه فقهای شیعه اختلافی ندارد. علامه طباطبایی قوانین اسلام را دارای دو دسته ثابت و متغیر می‌دانند که قوانین متغیر برای اداره جامعه در شرایط مختلف و متکامل اجتماعی و ابزاری است در اختیار حکومت برای اداره جامعه. ایشان ولایت و سرپرستی یک قیّم و ولی را به حکم فطرت انسانی برای هر جامعه ای لازم می‌دانند و از این طریق لزوم حکومت اسلامی را اثبات نموده و تشکیل حکومت توسط پیامبر اکرم(ص) و تولّی امور اجتماعی را مویّد می آورند. و اختلاف در جانشینی پیامبر(ص) را نشان دهنده اجماع مسلمانان بر لزوم حکومت دینی و اختلاف آنان در مصداق ولی جامعه می دانند. از نگاه علامه «مساله ولایت یکی از مواد مشروعه شریعت است که مانند سایر موادّ مشروعه دینی برای همیشه در جامعه اسلامی باید زنده باشد.» و پیوسته این مقام باید با یک یا چند نفر اشتغال داشته باشد. و بحث در مورد شخص ولی غیر از ضرورت اصل مقام ولایت و حکومت بوده و با نبودن فرد خاصّ منصوب، مقام حکومت و ولایت از بین نمی رود. و الغای آن الغای فطرت است و الغای فطرت الغای اصل اسلامیت. علامه با توّجه به شرایط تقیّه در زمان شاه، در این مقاله خود که پیش از پیروزی انقلاب منتشر گردیده است، به ولایت فقیه به تفصیل نپرداخته و آن را به فقه موکول می کند. امّا تلویحاً بیان می‌کند که در عصر غیبت نیز ولایت و حکومت به عهده فقیه اصلح یعنی دارای تقوای دینی و حسن تدبیر و اطلاع از اوضاع است. [علامه طباطبایی، بررسی های اسلامی، مقاله مساله ولایت و زعامت، ص 154-178] علامه طباطبایی در المیزان نیز به نظریه ولایت فقیه صحّه می‌گذارد. از نظر ایشان «در صورتی که مردم برای انجام تکالیف واجب اجتماعی خویش بخواهند دولت تشکیل دهند حق دارند که فقیه واجد شرایطی را به عنوان حاکم تعیین نمایند. بی شک چنین فقیهی علاوه بر مشروعیت مردمی دارای مشروعیت الهی نیز خواهد بود. زیرا منطقی و معقول نیست که مردم به تکالیف اجتماعی از سوی شارع مکلف باشند، اما هیچگونه حق دخالت و اظهار نظر جهت ایجاد مقدمات و فراهم آوردن زمینه های انجام آن تکالیف را نداشته باشند. مگر امکان دارد که برای شارع، امری مطلوب باشد و آن را از مردم بخواهد اما مقدمه آن را نخواهد؟ [علامه طباطبائی، محمد حسین، ترجمه تفسیر المیزان، بنیاد علمی و فکری علامه طباطبائی، ج 4، ص 207-211.] آیت الله احمدی میانجی، از شاگردان علامه طباطبایی، در خاطرات خویش چنین می‌گویند: «علامه طباطبایی پس از قیام امام خمینی در برابر ستم و استکبار گفت: ایشان خیلی قاطع کلام خود را بر زبان جاری می‌نماید… فردی از اهل علم ساکن مشهد در
امر امام خمینی تردید داشت یک بار که علامه به زیارت بارگاه قدس رضوی آمد درباره امام از وی سئوالاتی نمود علامه در جواب آن مرد مردد گفت: امام بر ملکوت مسلط است.» [خاطرات فقیه اخلاقی احمدی میانجی ص ۲۰۴؛] آیت الله دوست محمّدی که از مبارزان انقلاب و از علاقه مندان و شاگردان همزمان امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی(رض) است، نقل می‌کند که علامه طباطبایی «در مورد انقلاب و تشویق ما به اطاعت از امام و اطاعت از مراجع و انجام وظیفه و اعمال انقلابی و تبلیغ رفتن و فعالیت کردن. کاملاً تشویقمان می‌کردند.» ایشان همچنین بیان می‌کند که در طول مبارزات توسط رژیم شاه دستگیر می‌شوند و علامه طباطبایی برای آزادی ایشان تلاش می‌کنند. آیت الله دوست محمدی می‌گوید وقتی پس از آزادی محضر علامه رفتم ایشان «دعا فرمودند که شماها مأجور هستید و اسلام فقط این نیست که ما منبر برویم». علامه مبارزه علیه رژیم شاه را مصداق امر به معروف و جهاد می دانستند. آیت الله دوست محمدی می گوید علامه طباطبایی «تصریح کردند به این که فقط ما مسائل عادی مردم را بگوییم؟ اسلام امر به معروف دارد، نهی از منکر دارد. این جمله را من اولین بار از علامه شنیدم که فرمودند «جهاد، یکی از فروع امر به معروف و نهی از منکر است و قضا، یکی از فروع امر به معروف و نهی از منکر است. اصل امر به معروف و نهی از منکر است و این ها فروع امر به معروف اند.» [علامه] دعا کرد و اصلا فرمود که«ما غبطه می خوریم به شما… عین «غبطه» را ایشان به من فرمودند. آخر من نگران بودم که آیا ایشان از من خوشش می‌آید که این کار را کردم؟ اوّلش هم که رفتم یک کم خجالت کشیدم که نکند که یک وقتی ایشان بگوید که شما چه قدر تند هستید. بعد فرمودند که «ما به امثال شما جوان ها غبطه می‌خوریم.» در ادامه خیلی تواضع کرده فرمودند «ما هم غبطه می‌خوریم ولی خب ما عرضه اش را نداریم.» … وقتی که علامه دعا کردند و تشویقم کردند، حتی بیشتر از گذشته محبت فرمودند، بعد با آن لحن خاص فرمودند «احتیاط یک نفر طلبه به این است که کاری که حتی احتمال این باشد که بر خلاف رضای اسلام عندالله باشد، نکند. شما از مراجع معظم مشورت کنید و از اساتید و ببینید که آیت الله خمینی راضی‌اند به این کار یا نه؟» یعنی قریب به این مضمون. راضی‌اند یعنی که بدون اجازه ایشان کاری نکنید. عرض کردم چشم.» [مصاحبه رجانیوز با آیت الله دوست محمدی منتشر شده در 24 /8/94] موضع گیری که مرحوم علامه در قبال شهادت نوه خودشان داشتند و از زبان دختر ایشان نقل شده است، با این شایعات مطرح شده تعارض دارد. خانم نجمه السادات طباطبایی در این زمینه چنین می‌گوید «پس از شهادت محمد حسن، پدرم به تهران آمد… پرسید: نجمه! من به تو چه بگویم ؟! گفتم: هیچ! شکر خدا !. فرمودند: احسنت. نه ایشان به روی خود آوردند و نه من! و فرمودند: «شکر خدا که اگر بچه ای به تو داده خوبش را داده است.» [جرعه های جانبخش ، ص123 ، زمهر افروخته ، سید علی تهرانی ص110] همانگونه که در این مستند آمده است، مرحوم علامه طباطبایی(رض) که پیش از این نیز دامادشان آیت الله قدوسی دادستان کل کشور را در جریان بمب گذاری منافقان از دست داده بودند نه تنها سخنی منفی بر علیه انقلاب بیان نمی‌کنند بلکه دخترشان را دلداری می‌دهند و از اینکه خداوند چنین فرزندی که افتخار شهادت نصیبش شده است به او داده شکر گذاری می‌کند. همچنین نقل شده است که مرحوم علامه در اواخر عمرشان می‌فرمودند: «راهی را که ما عمری با سختی ها و ریاضت ها رفتیم این جوان ها و شهیدان انقلاب اسلامی در یک شب سپری کردند» ایشان پس از فاجعه هفتم تیر ماجرایی دارند که به این صورت نقل شده است: پس از فاجعه هفتم تیر اطرافیان علامه – به علت کسالت و بیماری ایشان- تصمیم داشتند خبر شهادت شهید مظلوم بهشتی (از شاگردان علامه طباطبائی) را به ایشان نرسانند. در همان احوال یکی از اطرافیان علامه به اتاق ایشان می‌رود و علامه به وی می‌فرماید: «چه به من بگویید و چه نگویید من آقا بهشتی را می‌بینم که در حال صعود است.» [زمهر افروخته، سید علی تهرانی ص111] 📌مطالعه بیشتر 👇👇👇👇 khabaronline.ir/news/576499 yon.ir/alametabae rajanews.com/news/227478 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی دیانت حماقت به دنبال می آورد از چه می دانید؟ خبر از نفوذ آنها در محافل مذهبی دارید؟ چه شگردهایی دارد و چرا خطرناک هستند؟ 🎤 احسان عبادی جریان حجتیه از شما یک مذهبی نما می سازد که ظاهری اهل دین دارد اما در باطن ، پوکِ پوک ، بی مغز و بی معرفت 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
noormags-پایه_گذاران_و_نخستین_مروجان_قانون_جذب__طرح_و_نقد_پنداره_هایی_چند_از_جری_و_استر_ه-1376646.pdf
766.5K
📚 | پایه‌گذاران و نخستین مروجان قانون جذب؛ طرح و نقد پنداره‌هایی چند از جِری و اِستر هیکس ✍ رسول حسین‌پور؛ دکترای حکمت متعالیه و پژوهشگر معنویت‌ و عرفان‌های نوپدید 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
بهترین دلیل برای اینکه چرا حتماً به رأی خواهم داد همین تیتر روزنامه اعتماد است ... 📌توضیح بدم یا افتاد ؟؟؟ 🤌 @aanti_shobhe110
⛔️ ⛔️ امام خمینی! رهبر انقلاب ! ران به ران مالیدن دختر شیر خواره آزاد است😳 سخن امام خمینی در مورد سکس با دختر بچه شیرخواره: کسیکه زوجه ای کمتر از 9 سال دارد وطی (عمل دخول) او برای وی جایز نیست چه اینکه زوجه دائمی باشد، و چه منقطع، و اما سایر کام گیریها از قبیل لمس بشهوت و آغوش گرفتن و تفخیذ (بین رانها) اشکال ندارد هرچند شیرخواره باشد. (تحریرالوسیله، مسئله 12) ❇️ ◀️1. پناه بر خدا از دست کذابان. این متن، برشی ناقص و نادرست از کتاب حضرت امام (ره) است و متاسفانه همچون بسیاری از مطالب اسلام ستیزانه دروغ و مغلطه ای برای تخریب چهره حضرت امام (ره) است. آن چه منسوب به امام خمینی(ره) در کتاب تحریر الوسیله آمده است، در حقیقت ⚡️عین عبارات برخی فقهای گذشته ⚡️ است که پس از آن، حضرت امام به نقد و بررسی این نظریه می پردازد. 👌 این جمله که :« أما سائر الاستمتاعات کاللمس بشهوة و الضم و التفخیذ فلا بأس بها حتى فی الرضیعة ؛ دیگر استمتاعات از صغیره و حتی شیرخوار مانند لمس و .. جایز است.» تحریر الوسیلة، ج‏2، ص 241، عین عبارت فقیهان گذشته از جمله در کتاب العروة الوثقی است. (العروة الوثقى (للسید الیزدی)، ج‏2، ص 811.) ✔️ اما مرحوم حضرت امام خمینی در فتوایی که نظر خودشان را مطرح کرده اند، جواز دیگر استمتاعات (به جز جماع و همبستری که همه فقها آن را نسبت به دختر صغیره منع کرده اند) را نیز از دختر صغیره نفی کرده اند. (تحریر الوسیه،(ترجمه)، ج‌3، ص 495.) ⛔️ بنا بر نظر ایشان، چون با دختر صغیره نمی توان جماع و دیگر لذت های جنسی را داشت، چنین عقدی محل اشکال است.⚡️ ◀️ 2. از نظر ⚡️برخی فقهای شیعه⚡️، ازدواج پسر و دختر خردسالی که هنوز به سن بلوغ نرسیده اند، با ولایت ولی شرعی (پدر یا جد پدری) آنها صحیح است که برای موارد خاصی مثلا محرم شدن مادر دختر با پدر یا خود پسر در موارد عسر و حرج استفاده می شود. مثلا وقتی دو خانواده مجبورند در منزلی کوچک زندگی کنند و برای محرم شدن می توانند از این قاعده استفاده کنند. ✔️ضمن آنکه همین معدود فقها نیز تصریح دارند، جواز انعقاد عقد ازدواج به معنای جواز همه استمتاعات جنسی و اعمال زناشویی نیست؛ زیرا بعضی از لذت های جنسی بین زن و شوهر مشروط به سن خاصی از زن (همسر) است تا از هرگونه آسیب جسمی روحی او جلوگیری شود، و در صورتی که شوهر از این قانون اسلام تخلف کرده و با همسر نابالغ خود نزدیکی کند و این کار او موجب خسارت به سلامتی جسمی او شود، از نظر اسلام علاوه بر "حرام شدن دائمی"👌 این همسر بر او، مجازات های مالی سختی نیز در انتظار او است. حضرت امام خمینی (ره) در بیان مجازات چنین عملی از نظر اسلام فرموده اند: "... اگر مرد با همسر خود قبل از تمام شدن سن نه سالگی او نزدیکی کند و او را "افضاء" کند، زناشویی با این همسر بر او برای همیشه حرام خواهد شد و باید دیه کامل او را بپردازد و کلیه مخارج او را نیز تا آخر عمرش بر عهده بگیرد و همچنین باید مهر او را تماماً بپردازد ...."( امام خمینی، تحریر الوسیلة، ج‏2، ص: 242، مسألة 12) ◀️ 3. ضمنا شایان ذکر است، آن چه در میان فقهاء شیعه مورد اتفاق است این موضوع است که قبل از سن بلوغ نمی توان با دختر همبستر شد ولی این نظر، مورد قبول فقهاء اهل سنت نیست و آنان در صورتی که دختر توان همبستری را داشته باشد، همبستر شدن با او را اگر چه صغیره باشد جایز می دانند. 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
⛔️ ⛔️ امام در حال روشن کردن سماور برقی با کبریت ❗️ ❇️ ❇️ ✅ در این عکس، کبریت به شکل ناشیانه‌ای فتوشاپ شده و در تصویر اصلی، استکانی در دست دارند و در حال ریختن چای هستند! http://shayeaat.ir/link/96t6 🔺سلطنت‌طلبها و ضدانقلاب شیاد سال‌هاست در اثرناتوانی از مقابله با اندیشه و تفکر امام و برای مخدوش کردن چهره ایشان دست به جعلی سازی و تحریف امام راحل زده‌اند غافل ازاینکه عظمت وبزرگی امام عظیم‌الشان با این شیادی‌ها قابل خدشه نیست. 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
⛔️ ⛔️ یک نفر می‌گفت زمین بهشت زهرا در تهران و‌ مرقد امام متعلق به یک خانم خارج نشین هستند و اون خانم راضی به تصرف زمینش برای مرقد ره نبوده ❇️ ❇️ ♦️ محلی که امام دفن است متعلق به پدر بزرگوار شهیدی بود همین که متوجه شد امام خمینی(رحمه‌الله) قرار است اینجا دفن شود، گفت جانم فدای امام. گفتیم نمی‌شود امام جایی دفن می‌شود که باید پاک باشد. گفت من از جان و دل تقدیم می‌کنم اما با اصرار زیاد پول زمین را به او دادیم این زمین آماده شد... 🔗منبع: lish.ir/1QEf 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
❇️دعوتید به معراج شهدای تهران 💐مراسم وداع با پیکر مطهر شهید القدس سعید آبیاری ⏰سه شنبه ۱۵ خرداد از ساعت ۱۵ 📍معراج شهدای تهران
⚠️شکستن تخم مرغ❌ 🌀شکستن تخم مرغ برای دفع چشم زخم، اسراف است و هیچ‌گونه منشا دینی و روایی ندارد ♨️ ولی متاسفانه عده‌ای هنگام مواجهه با حوادث ناگوار، راه های انحرافی و غير دينی، مثل مراجعه به رمال و فال گير و یا شکستن تخم مرغ را در پیش می‌گیرند. ⚠️ این امور همگی از خرافات بوده و شرعا كار نادرستی است.❌ 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ فرامرز اصلانی خواننده‌ی دوزاری لس‌آنجلسی گفته من رو خاک نکنید بسوزونید بعد که آتیش زدنش تبدیلش کردن به توپ قل قلی 😏 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓️کربلایی کاظم ساروقی چگونه به صورت معجزه آسا حافظ قرآن شد؟ 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
⏺ شهید مطهری و وهابی مسلک های درون شیعی 🔺شهید مطهری از برجسته ترین اندیشمندان شیعی در زمان ما است. او علاوه بر تسلط به مبانی فقهی و اصولی مکتب شیعه، قدرت فوق العاده ای در مباحث عقلی و نقد اندیشه های التقاطی زمان خود داشت. 🔻شاید بتوان گفت: برجسته ترین ویژگی این معلم شهید، نقد اندیشه های التقاطی درون شیعی است. برخی جریانات بدون آشنایی با مبانی کلامی و اجتهادی شیعه، با تاثر از اندیشه های باطل، دچار انحراف فکری می شوند. یکی از مهم ترین این جریانات «جمع وهابی مسلک در میان شیعه» است. ⛔️ این اندیشه در میان برخی عالم نمایان شیعه موسوم به «قرآنیون» رایج است. سردسته این افراد کسانی مثل: ابوالفضل برقعه ای، شریعت سنگلجی، حیدرعلی قلمداران، اسماعیل آل اسحاق و ... هستند! ⏹ برخی ویژگی های شاخص این جریان: 🔸نفی حداکثری مراجعه به احادیث اهل بیت علیهم السلام در کشف احکام الهی با تاکید بر قرآن بسندگی 🔹کج فهمی در مفهوم شرک و عبادت که باعث شباهت فکری این افراد در موضوعاتی مثل استغاثه، توسل، شفاعت، تبرک و ... به وهابیت شده است. 🔸تلاش برای زدودن مرزهای مذهبی در میان فرق اسلامی با بهانه ایجاد وحدت و امت واحده اسلامی و ... ! 🔹تلاش های بسیار در جهت متحجر نشان دادن فقها و بزرگان و مراجع شیعه ✍🏻 شهید مطهری در کتاب عدل الهی در قسمت مرتبط با بحث شفاعت اولیای الهی می نویسد: «... شفاعت با توحيد در عبادت منافات دارد و اعتقاد به آن نوعى شرك است. اين همان اشكالى است كه وهّابيها مطرح مى‏كنند و جمعى وهّابى‏ مسلك در ميان شيعه نيز فريفته آن شده‏اند ...» 📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج‏1 ؛ ص243 ✅ رصد جریانی ما نشان می دهد که برخی وهّابی مسلک های در میان شیعه، هم اکنون نیز وجود دارند و در پوشش عناوینی مختلفی همانند «اخوت»، «امت واحده» و ... در میان شیعه به شدت فعالیت می کنند! 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️برای اینکه هنگام مرگ مشمول یاری امام زمان (عج) شویم، چه کاری انجام دهیم؟! 🎙 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 زمینه‌سازی ظهور به چه معنا است؟! 🎥 💬 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
📌بی انصاف مثل محمد مهاجری! 🔸محمد مهاجری تا دیروز مصاحبه میکرد که جلیلی همه کاره دولت هست و دولت رو جلیلی داره مدیریت میکنه،الان توییت زده جلیلی سابقه اداره یک نانوایی رو نداره! بالاخره کدوم حرفتو قبول کنیم؟ گرچه همین حرف بهترین دلیل برای این است که چرا حتماً به رأی خواهم داد @aanti_shobhe110