eitaa logo
آنتی فلسفه/نقدفلسفه‌وعرفان
314 دنبال‌کننده
166 عکس
19 ویدیو
7 فایل
نقد فلسفه و عرفان نشر معارف قرآن و عترت ادمین @yamahdy100
مشاهده در ایتا
دانلود
14.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آنتی فلسفه کسانی علومِ اهلِ بیت را، که است، رها کرده‌اند و چشمه‌های آلودهٔ علومِ دیگران را می‌مَکَند (يَمُصُّونَ الثِّمَادَ وَ يَدَعُونَ النَّهَرَ الْعَظِيمَ). @antifalsafeh | آنتی فلسفه
💠 امتیاز معارف گرفته شده از وحی با معارف گرفته شده از فکر بشری 💬 سخن ناشی از فکر، با کلام ناشی از وحی از جهت جوهری، و از جهت مبدأ و از جهت منتهی فرق دارد. 🕯 سخنی که از فکر ناشی می‌شود، مثل چراغی است که با نفت و فتیله روشن می‌شود؛ این نور از یک طرف در کمال ضعف است و از طرفی توأم با دوده است. ✨ ولی آن کلامی که از وحی ناشی می‌شود، امتیازش این است که متصل به نور_سماوات و ارض است. 🔆 این اقیانوس بی‌پایان نور، گفته‌های_ائمه‌ی_دین علیهم‌السلام است. ❇️ معارف متخذ از وحی به ﴿اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْض¹﴾ متصل است. ✍🏻 وزانت هر كلمه‌ای از متكلم است، كلمه‌ی ابن سينا وزانت ابن سينا را دارد، اما نسبت وزانت ابن سينا در قبال وزانت كلمۀ امام_ششم، نسبت عدم به وجود است. منتها كجاست كسی كه دریابد مقام وحی چه مقامی است؟! 📌 ۱. خدا نور آسمان‌ها و زمین است. 🎙 برگرفته از بیانات آیت الله وحید خراسانی 📆 ۱۱/ آذر/ ۱۳۷۷ و ۱۶/ مهر/ ۱۳۸۶ @antifalsafeh | آنتی فلسفه
📚فروشگاه کتاب آنتی فلسفه📚 با تخفیف ویژه ۱. خلاصه شرح رساله اعتقادات علامه مجلسی باتخفیف ۳۰٪: ۵۰ت ۲. شرح خطبه توحیدیه علامه مجلسی با تخفیف ۳۰٪: ۶۵ت ۳. درسنامه امام شناسی علامه مجلسی باتخفیف ۳۰٪: ۷۰ت ۴. تبیین خطبه توحیدیه سید اسماعیل طبرسی باتخفیف ۲۵٪: ۴۰ت ۵. شرح رساله اعتقادات سیدقاسم علی احمدی با تخفیف ۲۰٪: ۱۲۰ت ۶. فلسفه از منظر قرآن و عترت مهدی نصیری با تخفیف: ۷۰ت @yamahdy100 09330443748 @antifalsafeh | آنتی فلسفه
12.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻به مناسبت ١٩ اردیبهشت، روز بزرگداشت «ابوجعفر محمدبن یعقوب کلینی رازی» معروف به «شیخ کلینی» شیخ مشایخ شیعه در آن عصر، رئیس شیعه و از موثّق‏ترین و استوارترین عالمان در نقل حدیث بوده و کتاب شریف «کافی‏» را در مدّت بیست سال تلاش خستگی‌ناپذیر، تألیف نمود که یکی از «کتب اربعه» شیعه‏ و حاوی ۱۶هزار و ١٩٩ حدیث است. @antifalsafeh | آنتی فلسفه
🔹علامه مامقانى در توصيه‌اى به فرزندش نسبت به مسائل اعتقادی مي‌گويد: اولين چيزى كه بر تو واجب است اين است كه به اصول دينت بپردازى و با ادلّه‌ى قاطع پايه‌هاى اعتقادى و يقين به خالق خودت و انبياء (علیهما السلام) و اوليائش را محكم كنى زيرا كه تو مانند حيوانات نيستى.!! غرض من اين نيست كه دنبال علم كلام و بروى و به كتابهاى اين دو علم مراجعه كنى بلكه تو را شديداً منع مي‌كنم چون در بين اين كتب مطالب فريبنده‌اى هست كه چه بسا تو را از اهل جهنم مي‌كند حتى حديث از اهلبيت (علیهم الاسلام) هست كه از هرگونه مراجعه به اين دو علم منع ميكند. بلكه غرض من مراجعه به كتب عقايد مرحوم علامه مجلسى(قدس سره) و مانند آن است... 📚مرآة الرشاد @antifalsafeh | آنتی فلسفه
خداوند تنها ایجاد کننده اشیاء از عدم امام رضا علیه السلام فرمودند: و کیف ینشئ الاشیاء من لایمتنع من الانشاء 📚شرح خطبه توحیدیه، علامه مجلسی @hp_pakdel
شرح خطبه توحیدیه امام رضا علیه السلام علامه مجلسی تخفیف ویژه آنتی فلسفه ۲۵٪: ۶۰ت اهميت و ارزش خطبه توحیدیه از جنبه‌های مختلف، بالاتر از آن است كه بتوان وصف كرد، چه آن‌كه در موضوع توحيد و معرفت خداوند تبارک و تعالی بوده، و از زبان حجت الله الكبری بضعه‌ی سيد المرسلين، و ثامن ائمه‌ی طاهرين، امام الوری علی بن موسی الرضا علیهماالسلام بیان گردیده، و توسط علمای گران قدری چون شيخ صدوق، شيخ مفيد، شيخ طوسی، و شيخ طبرسی روايت شده است و پس از آن بزرگواران، توسط شيخ الاسلام، غواص بحارالانوار، مرحوم علامه محمدباقر مجلسی رحمه الله به زبان فارسی، به طور اختصار ترجمه و تفسير شده است. 09330443748 فروش @antifalsafeh | آنتی فلسفه
⁉️❔ آیا روح انسان و ملائکه مجرد هستند؟ 💡پاسخ بر اساس یکی از روایات توحیدی حضرت جوادالائمه علیه‌السلام ┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ : خیر، یکی از اصول و مبانی مکتب اهل بیت علیهم السلام این است که هیچ موجود مجردی غیر از خداوند، وجود ندارد. 🔺در حدیث مشهوری امام جواد علیه السلام می فرماید: 🔹لأنّ ما سوی الواحد متجزّئ، واللّه‏ واحد أحد لا متجزّئ ولا متوهّم بالقلّة والكثرة. وكلّ متجزّئ أو متوهّم بالقلّة والكثرة فهو مخلوق دالّ علی خالق له. : غیر از خدای واحد همه چیز دارای اجزا است، و خداوند واحد احد است نه جزء دارد و نه قابل تصور و توهّم به کمی و زیادی مى ‏باشد، هر چیز متجزّی و قابل تصور به کمی و زیادی مخلوق است و دلیل بر وجود خالق خود مى ‏باشد. 📔الوافی ج۱ص۴۷۴ 📔بحارالانوار ج۴ ص۱۵۳ 📔التوحيد (للصدوق)، ص۱۹۳ 📔کافی ج۱ ص۱۱۶ ح۷ ✍️ مقصود از ، موجود غیر مقداری و غیر عددی و غیر متجزی و فارغ از زمان و مکان و تغییر و تحول است. بر مبنای برهان عقلی که وجود و موجود به دو سنخ خالق و مخلوق تقسیم می‌‌شود و وجود مخلوق متجزی و مقداری و طبعا دارای زمان و مکان و جسم (لطیف یا ثقیل) است و وجود خالق از هر جهت بر خلاف آن است، تجرد اختصاص به خداوند و خالق هستی داشته و هر چیزی ما سوای او مخلوق و غیر مجرد خواهد بود، چرا که وجودی متجزی و زمان دار و مکان دار است. 🔸 بر این اساس اعتقاد فلاسفه و عرفا به این که موجوداتی چون عقول ده‌گانه یا نفس و روح و یا فرشتگان و یا شیاطین، مجرد و غیر متجزی و ازلی و قدیم و عاری از ویژگی‌های مخلوق هستند، امری باطل و موهوم است. 🔹 در حقیقت اگر معنای مجرد بودن به درستی تصور شود، معلوم می‌‌شود که اساساً چنین موجودی یکی بیشتر نمی‌‌تواند باشد و آن ذات قدوسی خداوند است و همین که پای دوم و سوم و ... از یک موجود به میان می‌‌‌آید به معنای متجزی بودن و زمان دار و مکان دار بودن آن است و الا فرض دو تا و سه تا بودن معنا نداشت. و عموم آیات و روایاتی که سخن از روح و فرشتگان کرده‌‌اند، بیانگر مادی و بودن و نوعی تجسم داشتن آنها هستند. 🔹امام صادق علیه السلام مى‌‏فرمایند: هیچ چیزی نیست مگر اینکه از میان مى‌‏رود و دگرگون مى‌‏شود، یا تغییر و زوال را در آن راه است، یا از رنگی به رنگی دیگر، و از شکلی به شکل دیگر، و از صفتی به صفتی دیگر، و از زیاده به نقصان، یا از نقصان رو به زیادی مى‌‏رود، مگر پروردگار عالمیان، او پیوسته و پیوسته واحد است. 📔 الكافي، ج‏۱، ص۱۱۵، ح۵ 💥👈 به تصریح روایت فوق هر موجودی جز خداوند در معرض دگرگونی و کمی و زیادی است و این یعنی همه ما سوی الله هستند. 🔹و امام صادق علیه السلام مى‏‌فرمایند: او واحدی است که هیچ واحدی جز او نباشد؛ چرا که در ذات او اجزای مختلف وجود ندارد. 📔 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج۳، ص۱۹۶ ♦️بنابر روایات، روح انسان می‌باشد با این تفاوت که نسبت به سائر اجسام بسیار رقیق تر است لذا به چشم معمولی دیده نمی‌شود. 🔺امام صادق علیه السلام می فرماید: الرُّوحُ جِسْمٌ رَقِيقٌ قَدْ أُلْبِسَ قَالَباً كَثِيفا روح، جسم رقیقی است که قالب کثیف(غلیظ) یعنی جسم بر آن پوشانده شده است. 📔الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي)، ج‏2، ص: 349 🔹و نیز درباره شیاطین می‌فرمایند: زنديق پرسيد: چگونه شياطين به آسمان صعود نمودند با اينكه در خلقت و سنگينى مانند همين مردمند، حال اينكه براى سليمان بن داود عليهما السلام ابنيه‏اى ساختند كه ساير مردم از ساخت آن عاجزند؟ فرمود: آنها براى حضرت سليمان غلظت يافته و سنگين شدند همان طور كه مسخر شدند، با اينكه آفرينشى رقيق داشته و غذايشان نسيم بود، و دليل اين مطلب همان صعود ايشان به آسمان براى استراق سمع مى‏‌باشد، وگرنه اين جسم سنگين كجا مى‌‌‏تواند جز با نردبان يا سبب ديگرى به آسمان ارتقاء يابد. 📔 الإحتجاج / ترجمه جعفرى، ج‏۲، ص۲۱۳ @antifalsafeh | آنتی فلسفه
16.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ موضوع: عدم سنخيت و مشابهت بين خالق و مخلوق سیدمهدی بحرالعلوم @antifalsafeh | آنتی فلسفه
14.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واجب الوجود در فلسفه حسن میلانی @antifalsafeh | آنتی فلسفه
4_6034872321569722081.mp3
18.01M
اعتقادی (1) کسب علم واجب است 🌹 @antifalsafeh آنتی فلسفه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اهمیت اعتقادات توحیدی چگونه خداوند را بخوانم؟ کارساز نبودن معرفت‌های عرفانی @antifalsafeh آنتی فلسفه