eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
11.1هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2.5هزار ویدیو
274 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
41.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇰🇷 0⃣1⃣ تشویق به خوردن مشروبات الکلی برخی از طرفداران کی پاپ می گویند خوردن شراب در بسیاری از فرهنگها عادی است و این اشکالی به ایدلها نیست. 🔞 اما واقعیت این است که مصرف مشروبات الکلی در اکثر کشور های جهان حتی کره ی جنوبی دارای محدودیت های سنی میباشد و تبلیغ مشروبات الکلی توسط ایدل هایی که الگوی نوجوانان هستند حرکتی زشت و سودجویانه در راستای منافع کمپانی است ❗️❗️ https://eitaa.com/antihalghe
بسمه تعالی 📣 بدین وسیله به اطلاع می رساند: ❇️ از اولین‌درسنامه نظام مند در روش نقد مخالفین رونمایی می گردد. 🖊️ مؤلف: وحید حاجی آقا زاده ❇️ «به شکل کاربردی و به صورت گام به گام در قالب یک درسنامه (14 درس) به شما کیفیت و روش مواجهه مؤثر با یک مخالف (اعم از مخالف اعتقادی، رفتاری، سیاسی و فرهنگی و غیره) را آموزش می دهیم.» ⏱️زمان: سه شنبه 1402/12/22، ساعت: 14:30 📌مکان: خبرگزاری رسا، واقع در استان قم، خیابان شهید صدوقی (زنبیل آباد) کوچه 39، کوچه بهشت، پلاک 11 📞برای سفارش این اثر با تخفیف 30% به مبلغ (126.000 تومان) به 🌐 سایت رسمی نشر خاتم (https://nashrekhatam.com/) مراجعه بفرمایید و در صورت داشتن سوال با شماره: 37121409-025 - 09128520866 تماس حاصل فرمایید. 🏢آدرس: قم، خیابان صفائیه، کوچه 37 ،پلاک 21، انتشارات خاتم النبیین (ص) 🌐 (https://nashrekhatam.com/) @mafam1392
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در مثبت اندیشی تمام تمرکز بر کلمات است ایشان معتقد است که اگه یه کلام منفی گفتی، باید ۱۷ عدد کلام مثبت بگی تا اثرش خنثی شود😂 این افراد یه حرف غلطی را با تکرار می خواهند به ذهن مخاطب القاء کنند مطالب نقد مثبت اندیشی در کانال ارسال شده، مثبت اندیشی را سرچ کنید. https://eitaa.com/antihalghe
| «نقد برهان ناپذیری وجود خدا» ✍ عسکری سلیمانی امیری 🔹این کتاب، استدلال‌هایی را که مخالفان به وسیله آنها وجود خدا را اثبات‌ناشدنی جلوه می‌دهند، مورد نقد و بررسی قرار می دهد و در مجموع به نقد چهار دسته از ادله‌ای که بر نفی اثبات وجود خدا آورده‌اند، می‌پردازد: ادله‌ای که مدعی‌اند هیچ نوع برهانی بر اثبات وجود خدا نمی‌توان اقامه کرد؛ ادله‌ای که اقامه برهان‌های وجودی و مفهومی را بر وجود خدا نفی می‌کنند؛ ادله‌ای که مدعی‌اند نمی‌توان هیچ نوع برهان صدیقین بر وجود خدا اقامه کرد. و ادله‌ای که برهان جهان‌شناختی بر وجود خدا را غیرممکن می‌دانند. 🔸البته این اشکالات را به نوعی دیگر می‌توان به پنج دسته تقسیم کرد: اشکالات معرفت‌شناختی مانند اشکالات پوزیتیویستی، دستگاه معرفتی‌کانت. دستور زبان عمقی ویتگنشتاین؛ اشکالات هستی‌شناختی مانند انکار وجود محمولی و ضروری؛ اشکالات منطقی؛ اشکالات الاهیاتی مانند مسئله شر و مهرورزی خدا، علم خدا و اختیار انسان؛ و اشکالات تحلیل زبانی، مانند اسم خاص بودن واژه «خدا». 🔹این اشکالات در دو فصل با عنوان اشکالات عامه و خاصه تنظیم و بررسی شده‌اند. بعضی از اشکالات به دلیل تفصیل زیاد، فصل مستقلی را به خود اختصاص داده‌اند. از آن‌جا که طرح اشکالات و نقد آن‌ها نیازمند مبنایی است که نمی‌توان همه آن‌ها را در ذیل اشکالات آورد، بخش نخست کتاب را به طرح «مبانی نقد برهان‌ناپذیری» و بخش دوم آن را به بحث «نقد برهان‌ناپذیری» اختصاص داده و در مقدمه کتاب که به‌منزله پیش‌فرض دو بخش است، بحث نقد شکاکیت مطلق و کارکرد عقل مطرح شده است. https://eitaa.com/antihalghe
🎥استفاده بهینه از گاو به سبک هندی! آنهایی که در هند اقدام به تخریب مساجد و کشتار مسلمانان می‌کنند، معتقدند که برای خوش شانسی باید فضولات گاو را نوش جان کنند! جالب است که در فیلم های سینمائی هندی این کثافت‌کاری‌ها سانسور می‌شود. جالب اینجاست که حکام مثلا مسلمان امارات به ایین جماعت اجازه ساخت معبد و برگزاری همایش های چند هزار نفری را داده اند. https://eitaa.com/antihalghe
🛑 معرفی اجمالی آئین های شرقی ✅ نام دین : هندو (هندوئیسم) 👳🏻‍♂️ بنیانگذار دین : معلوم نیست 📆 تاریخ شروع دین : حدودا سده ۱۶ قبل از میلاد مسیح 📚 دیدگاه دین درباره خالق و خدا : اقوال مختلفی وجود دارد. برخی این دین را یکتاپرست و برخی مشرک می‌دانند. ⭕️ نماد دین : کلمه «اُم» یا «اوم» مقدس 🕉 (طبق تصویر) یک واژه عرفانی در زبان سانسکریت است که در ابتدای اکثر ادعیه و متون عرفانی که توسط مردم خوانده می‌شود وجود دارد. ⭕️ برخی معتقدند که ام برگرفته از صدای ناشی از انفجار مهیب در ابتدای خلقت هستی و سرآغاز زندگی دنیوی است، و به این ترتیب به خالق جهان نظام مند و قدرت لایتناهی اشاره میکند و به نوعی فراخواندن قدرت لایزال الهی حاکم بر این جهان است. 📕 متون مقدس : وداها (چهار ودای : ریگ‌ودا، ساماودا، یَجورودا، اتهرواودا) براهماناها، اوپانیشادها و آرانیاکاها 🧠 اعتقادات محوری : تناسخ و چرخه بازپیدایی، موکشه یا رهایی از این چرخه. 🌐 محل تولد دین : حوزه دره سند در شبه‌جزیره هند. 🗺 سایر مناطقی که به این دین پیوسته‌اند : شبه جزیره هند 🔚 فرجام‌شناسی : به علت اعتقاد به تناسخ فرجام و آخرتی برای این جهان قائل نیستند. 🔮فرق : در هندوئیسم شش مکتب فلسفی وجود دارد ولی غالب هندوان معتقدند که این ۶ مکتب حقیقت را از زاویه خود می‌نگرند و درواقع مکمل هم هستند نه مخالف هم. نشانه ام🕉 در وسایل تزیینی و زینتی و... استفاده می شود. https://eitaa.com/antihalghe
🔺 مبانی آئین هندوئیسم
🔺مبانی آئین هندوئیسم ♦️ درباره‌ی هندوئیسم شاید پیدا کردن یک مبنای اصلی که بتوان انواع گرایش‌های فرعی این آئین را در آن تحلیل کرد دشوار باشد. 🔷 اما از نگاه پژوهشگرانی که در زمینه‌ی دین و عرفان هندویی تحقیق نسبتاً خوبی نموده‌اند می‌توان این مبانی را چنین توصیف کرد. مثلاً میشل مالرب می‌نویسد: «نزدیک شدن به دین هندویی بسیار گمراه کننده است». 🔶 در نخستین ورود، خدایان فراوان می‌بینیم با شکل‌های عجیب و غریب که روشن نیست به چه کار می‌آیند و در اسطوره‌های بی‌پایان در هم می‌آمیزند...». 🔷 آنگاه مالرب در زمینه مبانی نظری هندوئیسم می‌نویسد: «مانند بیشتر دین‌ها، افکار دین هندو از جهان هستی به پیروی از تراز فرهیختگی پیروان آن گونه‌گون است... در دین هندو آنچه بنیادی است چیز دیگری است. 🔶 تنها این را بگوییم که بنابر متون کهن مرکز کیهان یک کوه است، کوه مرو و سه جهان وجود دارد: زمین، آسمان و یک فضای میانگین بین زمین و آسمان. 🔷 نکته‌ی مهم‌تر این است که هندویسم کیهان را به آن معنا که مسیحیت و اسلام باور دارند، آفریده نمی‌شناسد. به واجب‌الوجودی باور دارد که چون یک ذات مطلق که در زمان و مکان نمی‌گنجد، از دایره‌ی احساس بیرون است و نام او «برهما» است. کیهان برآمده از اوست همچو هوا که از دم برآوردن در فضا می‌پراکند. 🔶 با این همه براهما که در زمان و مکان نمی‌گنجد و از دایره‌ی احساس بیرون است دو، تن در ایزد دیگر در می‌آید که مردم به آن‌ها دسترسی دارند. 🔷 یکی از این دو «شیوا» نام دارد که خدایی است پر جنب‌وجوش که چون زندگی ما پی‌درپی می‌سازد و ویران می‌کند. 🔶 نام ایزد دوم «ویشنو» است. او بر خلاف ایزد نخست ایستا است. از جا نمی‌جنبد و سامان جهان را نگهدارنده است».[1] 🔷 در کتاب هندوئیسم آمده است: «در اساطیر بعدی هندو سه خدا: براهما، ویشنو و شیوا با هم نشان‌دهنده‌ی سه جلوه‌ی برترین‌اند. براهما آفریننده و ویشنو نگهدارنده و شیوا ویران کننده‌ی جهان‌اند. 🔶 ما این سه فعالیت را در دور و بر خود می‌بینیم و تصور می‌شود که این سه خدا نشان دهنده‌ی «برترین» در این نقش‌های متفاوت باشند. از این سه خدا، شاید پرستش برهما کهن‌تر باشد».[2] 🔷 همچنین در کتاب ادیان جهان باستان آمده است، نخست باید از مفهوم «برهمن» یا مطلق متافیزیک نام برد. همه چیز از برهمن سرچشمه می‌گیرد و همه‌چیز به او باز می‌گردد. 🔶 برهمن فی‌نفسه ناشناخته و ناشناختنی است. اما انسان می‌تواند او را در شکل chit ,sat , anahda تجربه کند یعنی به صورت منشاء و تجسم واقعیت و سعادت. 🔷 دومین مورد مفهوم «آتمان» روح یا نفس است. معنای این مفهوم در اعتقاد هندوها در این حقیقت نهفته است که نفس واقعی همه آدمیان با برهمن یکی است و هنگامی که این تطابق و وحدت تحقق یابد جستجو برای رستگاری به پایان می‌رسد. اما روح فردی که هنوز وحدت خود را با برهمن درنیافته است، تحت عنوان «جیوآتمان» مورد بحث قرار می‌گیرد. 🔶 مرحله حیاتی در فرآیند کسب آگاهی از وحدت، «موکشا» نامیده می‌شود که به معنای رهایی و نجات است. 🔷 مفهوم اصلی این فرآیند آزاد ساختن نفس از بند خواهش‌هایی است که نفس را به نیازهای تن مقید می‌سازد و این خود راه تحقق وحدت با برهمن است . 🔶 اما آدمی در طی زندگی خویش تنها در موارد معدودی موفق به تزکیه‌ی کامل نفس می‌شود و در نتیجه فقط شماری ناچیز از آدمیان می‌توانند به حصول موکشا بیش از مرگ جسمی که خانه روح آنان است امیدوار باشند. 🔷 اما روح باقی است و به هستی خود در اشکال جدید ادامه می‌دهد و این حرکت تا زمان رسیدن به تزکیه کامل قطع نمی‌گردد. 🔶 در واقع روح پیش از این در اشکال بی‌شماری تولد و مرگ را تجربه کرده است. 🔷 این نتایج پیوسته یا این اقیانوس تولد و مرگ تا زمانی که نشانی از خواهش‌های نفسانی کور باقی مانده است ادامه خواهد یافت. ♦️ هندویان این سیر پیوسته تولد و مرگ را «سامسارا» می‌نامند.[3] 🔻 پی‌نوشت: [1] . میشل مالرب، انسان و ادیان، ترجمه مهران توکلی، تهران: نشر نی، ۱۳۹۰، ص ۱۵۰، ۱۴۹. [2] . ک.م.سن، هندوئیسم، ترجمه: ع. پاشایی، تهران:نشر فکر روز، ۱۳۷۵، ص ۷۵. [3] . اسماعیل منصوری لاریجانی، عرفان اسلامی، تهران: نشر بین‌الملل، ۱۳۸۸، ص ۲۷۹. https://eitaa.com/antihalghe
20.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 این خانم معلم عکس شهدایی که توی سالن مدرسه بودن جمع کرده و جایی گذاشته سه شب شهید به خوابش میاد و میگه: ما به شما چه بدی کردیم که عکس های مارو جمع کردید؟!😳🤔 ✅از زبان خود خانم معلم بشنوید 👆👆👆 🌹ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون 🌹 شادی روح همه شهدا صلوات https://eitaa.com/antihalghe