🔺آیین بودا یک دین پوشالی ☯️🕉☸️
♦️ بطلان سلوک پوشالی بودا، از طریق هدف غیرالهی آن و نقش نداشتن خداوند متعال در این آموزه به وضوح مشاهده میشود، در این مکتب، فقط آموزههای بودا حرف اول و آخر را میزند و پیروان این آیین هدف خود را بودا و آموزههای آن قرار میدهند.
🔷 عرفانهای کاذب و جنبشهای به اصطلاح معنوی، همگی راه سلوک خود را حقیقی و الهی میدانند و در برابر فرق و ادیان مختلف به صورتهای مختلف، موضعگیری میکنند.[1]
🔶 فرق و ادیان مختلف برای اثبات حقانیت خود از روشهای مختلف استفاده کردهاند و برای اینکه رنگ و لعاب الهی به سلوک خود دهند بر مفاهیم اصیل الهی هم چون انسانیت، درستی، راستگویی، اخلاق، کمک به هم نوع، عدالت و... تکیه کردهاند.
♦️ اما برای اثبات حقانیت، شعار دادن کافی نیست بلکه باید شخص ابتدا به مسائل دینی آگاهی کامل داشته باشد تا بعد از بررسی و تحقیق، آنها را نفی یا اثبات کند.
🔻مولای عارفان حضرت امام علی(علیه السلام) در اینباره میفرمایند:
🔷 «لایـَذُوقُ الْمَرْءُ مِنْ حَقیقَةِ الاْیْمـانِ حَتّی یَکُونَ فیه ثـَلاثُ خِصالٍ: اَلْفِقْهُ فِی الدّینِ وَ الصَّبْرُ عَلَی الْمَصائِبِ وَ حُسْنُ التَّقْدِیرِ فِی الْمَعاشَ. [2] مرد حقیقت ایمان را نمیچشد تا این که دارای سه خـصلت شـود: به مسائل دینی آگاهی کامل داشته باشد، در گرفتاریها صبور باشد، در زندگی حساب و اندازه داشته باشد.»
🔶 دین حق در هر دورهای منحصرا شامل یک دین میشود و این به آن جهت است که تعدد ادیان و مذاهب الهی که تاکنون بر بشریت نازل گردیده، تعدد طولی است نه عرضی، تعدد طولی به این معنا است که دین جدید ناسخ و مکمل دین پیشین است .
🔷 با آمدن دین جدید تاریخ مصرف دین قبلی منتفی و از رسمیت خارج میشود و جای خود را به دین جدید میدهد و بر همه لازم است که از آیین جدید پیروی نمایند و به آن ایمان بیاورند تا هدایت الهی شامل آنها شود.
🔻خداوند متعال در این باره میفرمایند:
🔷 «إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلامُ وَ مَا اخْتَلَفَ الَّذینَ أُوتُوا الْکِتابَ إِلاَّ مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْیاً بَیْنَهُمْ وَ مَنْ یَکْفُرْ بِآیاتِ اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ سَریعُ الْحِسابِ. [آل عمران/19] همانا دین نزد خدا تنها اسلام است و اهل کتاب در آن اختلاف نکردند مگر بعد از آن که به حقانیت آن یقین داشتند و خصومتی که در بین خود داشتند وادار به اختلافشان کرد و کسی که به آیات خدا کفر بورزد باید بداند که خدا سریع الحساب است.»
🔶 در جای دیگر بیان میکند: «وَ مَنْ یَبْتَغِ غَیْرَ الْإِسْلامِ دیناً فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِی الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرینَ. [آل عمران/85] و هر کس بخواهد غیر از اسلام را به عنوان دین بپذیرد، از او قبول نمیشود و او در آخرت از زیانکاران است.»
🔷 یکی از روشهای حقانیت دین و سلوک مذهبی، به دست آوردن هدف آن است تا متوجه شویم بر چه پایه و اساسی بنا شده است.
🔶 در آیین بودا «اعتقاد به خدا یا خدایان از اصول اساسی ایمان به شمار نمیآید و به همین دلیل، غالباً گفته میشود دین بودا یک دین خدانشناسانه است.»[3]
🔷 جالب است بدانید در آیین بودا خداوند به گونهای برای پیروان آن ترسیم شده است که وجود آن هیچ کمکی برای رسیدن به هدف این آیین، نمیکند و میتوان ادعا کرد که حتی بدون وجود خدا میتوان به هدف بالا رسید.
🔶 زیرا آموزههای بودا شرط اساسی پیروی از سلوک پوشالی آن است. «در آیین بودا یکی از چهار حقیقت اصیل این است که تنها از طریق پیمودن راه هشتگانه که همان راه بودایی است، میتوان به هدف بالا دست یافت.»[4]
🔷 شهید مطهری اسلام را تسلیم دربرابر خداوند متعال میداند تا ثابت شود در اسلام همه چیز به خدا ختم میشود و انسان تنها به وسیله عمل به دستورات خداوند به هدف بالای خود میرسد.
🔶 «اسلام همان تسلیم است و دین اسلام همان دین تسلیم در مقابل حق است، ولی حقیقت تسلیم در هر زمانی شکلی داشته و در این زمان شکل آن همان دین گرانمایه پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) است.
♦️ قهراً کلمه اسلام تنها بر آن منطبق میگردد. به دیگر سخن: لازمه تسلیم خدا شدن، پذیرش دستورهای او میباشد و روشن است که همواره باید به آخرین دستور خدا عمل شود. آخرین دستور خدا همان است که آخرین رسول او آورده باشد.»[5]
🔻پینوشت:
[1]. برای اطلاع بیشتر: غلام فیاضی، نگرشی نو در ادیان، انتشارات غریبه، خرداد 95، ص47.
[2]. علامه محمد باقر مجلسی، بحار الأنوار الجامعة لدُرر اخبار الائمة الاطهار، مترجم سید جواد علوی، ناشر: دارالکتب اسلامیة، تهران، 1362 ق، ج71، ص85.
[3]. همیلتون ملکم، جامعه شناسی دین، نشر ثالث، تهران1387، . ترجمه ثلاثی محسن، ص 127.
[4]. همان، ص128.
[5]. برگرفته از از مجموعه آثار شهید مطهری، استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری، انتشارات صدرا، خرداد84، ج1، ص277.
#عرفان_های_نوظهور
https://eitaa.com/antihalghe
منتشر شد
اثر جدید دکتر بهزاد حمیدیه با عنوان «درسنامه نقد معنویتهای نوپدید» روانه بازار شد.
این کتاب جدیدترین اثر دکتر حمیدیه است که در سه بخش شناخت، چالش و معرفی معنویت اسلامی تشکیل شده است.
جهت خرید کتاب به لینک زیر مراجعه شود.
http://www.bustaneketab.com/کتابها/پدیدآورندگان/محصول/4178-درسنامه-نقد-معنویت-های-نوپدید
دوستانی که تقاضا داشتند کتاب را تهیه کنند از لینک بالا اقدام کنند. 👆
https://eitaa.com/antihalghe
شهید_بهشتی: هدفِ اسلام، تربیتِ انسانِ عاقل نیست؛ بلکه تربیتِ انسانِ عاشقِ عاقل است
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انسان مسلمان عاشق ملکوت است... شهید بهشتی
https://eitaa.com/antihalghe
✅ #علیرضا_آزمندیان؛ از پرفسوری خودخوانده تا #تبلیغات_جنسی
1⃣ علیرضا آزمندیان یکی از اساتید پیشکسوت #موفقیت در #ایران است که خود را بسیار #ثروتمند و خوشبخت نشان میدهد.
2⃣ او به عنوان #خبرنگار صدا و سیما به #آمریکا رفت، ولی بعد از ۱۲ سال به ایران بازگشت و با عنوان #دکتر_آزمندیان به آموزش تکنیکهای موفقیت و به قول خودش عرفان مدرن پرداخت. او خود را نهتنها مربی تکنیکهای موفقیت، بلکه یک #عارف به کمال رسیده میداند.
❌ علیرضا ازمندیان اخیراً به اقدامی غیرقابلباور دست زده است.
🔺در پستهای اخیر صفحه اینستاگرام او، تبلیغ رنگ مو و تبلیغ کیف و کفش زنانه دیده میشود؛ تبلیغاتی که با تصاویر نیمه عریان زنان صورت گرفته و با فضای عمومی سایت که معنوی و آموزشی جلوه داده میشود، سازگاری ندارد.
✅ ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید:
https://behdashtemanavi.com/?p=7498
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽کلیپ نقد و بررسی عرفانهای نوظهور
✳️# معنویت های هندی
🎤#استادفعالی
#عرفان_نوظهور
#بررسی_عرفان_هندی
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️اشاره رهبرمعظم انقلاب به خرجهای ميلياردی در فضایمجازی برای هدفگرفتن جوانان
#دشمن_شناسی
#بصیرت
#فضای_مجازی
https://eitaa.com/antihalghe
🕉 سخنان ضد و نقیض بزرگان آئین « ذِن بودیسم »
♦️ آئین ذِن با اینکه پیروان خود را توسط الفاظ و کلمات دهانپُرکن به سمت سیر و سلوک مورد نظر خود دعوت میکند.
🔷اما بزرگان ذِن در بسیاری از موارد با ایراد سخنان و نوشتههای ضد و نقیض هر بیننده و شنوندهای را در سردرگمی و تعجب فرو میبرند.
♦️ در آیین ذِن، بودا از یکسو انانیت ("خود" افراد) را نفی میکند، از سوی دیگر مدافع تناسخ است.
🔷 درحالیکه لازمه پذیرش تناسخ، اعتقاد به وجود "خود" و انانیت است؛ زیرا اگر روح از کالبدی جدا شود و به کالبدی دیگر انتقال یابد و این امر دائماً در جریان باشد، مستلزم آن است که خودیت انسان باقی باشد، درحالیکه اوج اندیشههای بودا نفی "خود" و وصول به حالت نیروانه است.
🔻 اویگن هریگل میگوید: «مرکز هستی ورای تمام اضداد است، درست به این علت که در میان آنها جای دارد و در میان تمام اضداد است درست بهاینعلت که ورای آنها است. او را تناقضی نیست و با اینهمه پر از تناقضات است.
🔷 یا بهعبارتدیگر، یک و بسیار، نامتعین و متعین، ناضد و ضد از مرکز هستی به تساوی نزدیک و به تساوی دورند، آنها خود مرکز هستیاند و در همان حال هم نیستند».
🔶 اساتید ذِن از یک طرف تغییر و تحول را برای انسان ضروری میدانند و میگویند: «سلوک اخلاقی و علاقه به دیگران فقط موقعی امکانپذیر است که ما بتوانیم خودمان را دانسته عوض کنیم».
🔻 اما از طرفی همان استاد ذِن تغییر و تحول در انسان را امری نامطلوب و ناپسند معرفی میکند و میگوید:
🔷 «موقعی که تمرین ذِن میکنیم نه به این قصد مینشینیم که از بیقراری یا اضطرابمان خلاص شویم و نه سعی میکنیم که با شبیه شدن به مدلی که والدین، همسران، دوستان یا حتی آموزگارانمان برای ما ساخته اند، خود را اصلاح کنیم.
🔶 در واقع آموزگاری که سعی میکند ما را به تغییر برانگیزد، حتی اگر برای خیر و صلاح خود ما باشد، آموزگار حقیقی ذِن نیست».
🔷 بعد از این تناقضات دوباره در همین کتاب «دعوت به تمرین ذِن» میبینیم که دوباره همین استاد ذن اظهار میدارد که تلاش در تغییر دادن خودمان اتلاف سعی است.
🔶همینطور در کتاب روش ذِن از همه عجیبتر اینکه گاهی مدعی میشوند که حقیقت هیچکدام از اینها هم نیست. سرّ حقیقی نه فقط ورای هر کثرتی، ضدیتی و تعینی است بلکه برای جفتهای اضداد «وحدت: کثرت»، «همانی: اختلاف»، «ناضدیت: ضدیت» است.
🔷 در واقع یک استاد ذِن بر این باور است که انسان پس از آنکه ذِن را تجربه کرد، ذِن را درون خود مییابد، حقیقت را در اینجا، این جهان و همهچیز میبیند. حقیقت هستی و نیستی است. حقیقت، این جهان است.
🔶 یعنی این چیز آنجا و آن چیز آنجا است و با این همه نیست. یا این چیز اینجا، حقیقت است و حقیقت نیست. چیزی است و با این همه هستی نیست، نه چیز است و با این همه نیستی نیست. هستی و نیستی است، نیستی و هستی است: هر یک اینها هم درست است هم غلط است، و این هنگامی است که به آن اندیشه شود و به زبان آورده شود.
🔷 بهطور کلی میتوان گفت اگر در آثار و نوشتههای بزرگان ذِن دقیق بنگریم، از این قبیل تناقضها و پارادوکسها را بسیار میتوان یافت.
♦️ این پرسش به ذهن میآید که چرا❓
🔷 پاسخ میتواند به گونههای مختلف مطرح شود، اما پاسخ مهمی که میتوان مطرح کرد اینکه یافتههای ذِن اصولاً حاصل تجربههای درونی اساتید ذِن است.
🔶 این تجارب در تجربهگرایان مختلف و هم در تجارب مختلف یک تجربهگر بسیار متفاوت و متحول است. لذا طبیعی است که اظهارات و بیانهای اهل ذِن یکسان و ثابت نباشد.
🔷 اگر مکتبی به مبدأی ثابت نظیر وحی الهی پایبند نباشد، ظهور تناقضها و پارادوکسها در آن کاملاً طبیعی مینماید.
♦️ ازاینروست که یکی از ویژگیهای قرآن این است که در آن هیچگونه اختلاف و تناقضی یافت نمیشود و نیز میان گفتههای پیامبران (علیهم السلام) هیچگونه تفاوتی نمیتوان یافت.
🔻 پینوشت:
♦️ این متن برگرفته از کتاب نگرشی بر آراء و اندیشه های ذن بودیسم- محمدتقی فعالی،انتشارات عابد، 1388، می باشد.
https://eitaa.com/antihalghe
📚📚 معرفی کتاب:
عرفان وارهها، تبارشناسی و نقد مبانی فکری
✍️ کتاب عرفانوارهها تبارشناسی و نقد مبانی فکری اثر حجت الاسلام دکتر مسلم گریوانی، تلاشی است با هدف تبیین نسبت عرفان اصیل اسلامی با عرفانوارهها؛ از این رو مؤلف ضمن تعریف مستند از عرفان و معنویت کاذب، این جریان ها را در سه حوزۀ موضوع، روش و هدف ارزیابی کرده است.
▫️ در دهه های اخیر شاهد بروز مکتب ها و جریان های متعدد شبه معنوی و شبه عرفانی با نگرش باطنی به انسان و جهان هستیم که در دنیای غرب با عناوین ادیان جدید، جنبش های نوپدید دینی، ادیان سکولار، شبه دین، معنویت های آلترناتیو و … از آنها یاد می شود.
▫️ کتاب عرفان واره ها تبارشناسی و نقد مبانی فکری اثر حجت الاسلام دکتر مسلم گریوانی، تلاشی است با هدف تبیین نسبت عرفان اصیل اسلامی با عرفان واره ها؛ از این رو مؤلف ضمن تعریف مستند از عرفان و معنویت کاذب، این جریان ها را در سه حوزۀ موضوع، روش و هدف ارزیابی کرده است.
▫️ مؤلف پس از بیان کلیات تحقیق، کتاب را به سه بخش ۱- تبارشناسی تاریخی و فکری عرفانوارهها، ۲- نسبت مبانی عرفان واره ها با عرفان دینی و ۳- تحلیل مبنایی ابعاد عارف تقسیم نموده است.
▫️ بخش اول کتاب، با مروری بر فرایند گذار غرب از معنویت و پرداختن به موضوع بازگشت انسان مدرن به معنویت در قرن ۲۱، به نحوۀ شکل گیری این شبه معنویت ها و نیز معرفی برخی از این آیین ها است.
▫️ بخش دوم این اثر حاوی سه فصل است. نویسنده در فصل اول از منظر موضوع عرفان، نسبت عرفان دینی با عرفان واره های خدامحور ولی شرک آمیز، عرفان واره های انسان محور و سکولار، و نیز عرفان واره های بدن محور را تبیین و نقد کرده است.
▫️ فصل دوم این بخش، نقد عرفان واره ها از ناحیۀ غایت، محور قرار گرفته و با تأکید بر توحید محور بودن عرفان اسلامی، اهداف عرفان های بدلی، نقد و ارزیابی شده است. ترویج اباحه گری، استفاده از مخدرها، ارتباط با جن و جادو، بهره بردن از خلسه، مدیتیشن و یوگا از اموری است که در نقد روشی عرفان واره ها در فصل سوم از بخش دوم کتاب مورد کند و کاو قرار گرفته است.
▫️ بخش سوم از کتاب که موضوع آن «تحلیل مبنایی ابعاد عارف» است، در دو بخش، ابتدا ابعاد عارف حقیقی را بیان کرده، سپس انحرافات عارف نماهای نوپدید از عرفان راستین را به صورت مبسوط بیان نموده است. مؤلف در پایان فصل سوم بیان می دارد که سه معیار کلیدی برای سنجش درستی یا نادرستی عرفان حقیقی از دروغین وجود دارد: عقل، شرع و وجدان.
▫️ این کتاب که ۴۱۶ صفحه دارد، توسط مؤسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر به بازار کتاب عرضه شده و تاکنون دو بار به چاپ رسیده است.
#معرفی_کتاب #عرفان_کاذب #معنویت_دروغین
https://eitaa.com/antihalghe
🔴 قابل توجه!!!
در سال های اخیر انجمن حجتیه برای اظهار وجود و جذب و تبلیغ تفکرات خود و استفاده از فضای قابل جولان نقد فرق انحرافی و عرفان های کاذب، شروع به برگزاری جلسات و تهیه کلیپ و... در نقد عرفان های کاذب و فرقه های انحرافی نموده تا به این روش هم انجمن را احیاء و هم نیروهای خود را در جامعه فعال کرده و مخاطب جذب کند تا بتواند به اهداف خود برسد.
یکی از افراد باسابقه انجمن و عضو کادر اصلی آن دکتر حسین فریدونی است که در سالهای اخیر شروع به نقد عرفان های کاذب در مراکز مختلف و فضای مجازی نموده و متاسفانه از بی اطلاعی مراکز فرهنگی استفاده و با حضور در جلسات نقد به دنبال جذب مخاطب است.
لازم است اعضاء در جریان این تحرکات انجمن بوده و اطلاع رسانی گسترده کنند تا از حضور افراد وابسته به این فرقه در مراکز فرهنگی جلوگیری کنند، در صورت اطلاع از برگزاری این جلسات به مجمع مفام اطلاع رسانی کرده تا پیگیری های لازم انجام شود.
لازم به ذکر است دکتر حسین فریدونی وابستگی خود را به انجمن حجتیه انکار می کند تا بتواند بدون شائبه به فعالیت خود ادامه دهد. اما مستندات و دلایل کافی و وافی برای وابستگی ایشان به انجمن موجود است و ادعاهای ایشان قابل پذیرش نیست.
این فرد در هفته جاری جلسه ای با فعالین فرهنگی دانشگاه و حوزه داشتند که با پیگیری های انجام شده جلسه کنسل و از حضور ایشان جلوگیری شد.
لطفا اخبار مرتبط با فرقه انحرافی و عرفان های کاذب را به ای دی زیر اطلاع دهید.
با تشکر، فاطمه میرزاییان مسول واحد خواهران مجمع فرق، ادیان، مذاهب (مفام)
@f_Mirzaeeyan
4_5971934570893805814.mp3
13.71M
💠 توصیه مهم این روزها...
چهل روز مانده به محرم، چله گناه نکردن بگیرید تا سوز دل و اشک چشمتان برای سیدالشهداء فراوان گردد.
آیت الله بهجت ره
https://eitaa.com/antihalghe
✅ #عرفانهای_نوظهور و داستان ورود آنها به #ایران
1⃣ اولین نشانههای ورود این عرفانها به کشور را میتوان در دهه ۶۰ ردیابی کرد. ا#یران به علت درگیری در #جنگ با #عراق و #دفاع_مقدس در اوج #معنویت قرار گرفته بود.
2⃣ به دلیل آشنایی مردم با آموزههای دینی و معنوی اسلام و همچنین سخنان امام خمینی که الهام گرفته از سرچشمههای دین بود، معنویتهای نو ظهور با استقبال بسیار سرد مواجه گردید.
3⃣ اما بعد از پایان جنگ تحمیلی و در #دولت_سازندگی، اینگونه جنبشهای نوپدید به تدریج و اغلب از طریق ترجمه آثار نویسندگانی از جمله #کارلوس_کاستاندا، #کریشنامورتی، #پائولو_کوئیلو و… توسط مترجمین و ناشرین وارد فضای فکری و فرهنگی کشور گردید.
4⃣ این گروهها و جریانها در آغاز هواداران خود را از بین قشر بیمبالات نسبت به دین جستجو میکردند، زیرا قشر متدین به آموزههای آنان توجهی نشان نمیداد.
✅ ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید:
https://behdashtemanavi.com/?p=5199
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعاي فرج کودکان در آفریقا
✅ یادمان نرود کرونا یکی از مشکلات دنیاست و گشایش همه مشکلات در فرج یوسف زهرا عج
📌برای فرج دعا کنیم...
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر 🙏
https://eitaa.com/antihalghe
✡ نماد « ستاره شش پر» دریهودیت و فراماسونری
♦️ اين ستاره شش پر از دو مثلث متساوي الاضلاع تشكيل شده كه يكي از قاعده بر زمين است و ديگري از نوك .
🔷 مثلثي كه از قاعده بر زمين است نشان از حفظ موقعيت و آرامش و تعادل است و مثلثي كه از نوك بر زمين است زيبايي در حين حفظ تعادل را نشان مي دهد.
🔶 ستاره شش پر كه در ميانه پرچم رژيم صهيونيستي نشسته است.و همه جا در آثار تاريخي يهود ، در كنيسه هايشان،محل اجتماعاتشان و حتي وسايل زندگي شان ديده مي شود.
🔻 يك يهودي فلسفه دان به نام فرانتس روز نتسوايگ(1929-1886)متولد كتسل آلمان ،كتابي دارد به نام «ستاره نجات»كه در آن سير يهود در مكان و زمان را با استفاده از اين ستاره نشان داده است .
🔷 هر پر ستاره يك اسم دارد :خداوند،جهان و انسان از يكسو و آفرينش،تجلي و نجات از سوي ديگر.در نظر او اينها مفاهيمي واقعي هستند :خداوند در جهان به وسيله انسان به واقعيت مي پيوندد.
🔶 تجلي خدا در انسان رويدادي واحد و يكباره نيست بلكه آن نيز سيري دنباله دار است كه انسان را وا مي دارد تا براي همه بشريت نجات را به جهان آورد.راه يهوديت از آغاز به وسيله تاريخ و روح يهودي كه در آن فعاليت مي كند ،تعيين شده است.
🔷 بعضي از علماي يهود هم اعتقاد دارند كه این نماد شش گوشه، شکلی است که از یک مرکز شکل گرفته و وجود یافته است. مرکز شکل نمایش دهنده بعد معنوی جهان است که توسط ابعاد مادی احاطه شده است.
🔶 همچنین شش گوشه می تواند نشانگر شش روز کاری هفته باشند که طی آن ها خداوند جهان را آفریده است. در این تفسیر مرکز شکل، سبت (شنبه، روز استراحت و دعای یهودی ها) خواهد بود که شش روز دیگر هفته را در تعادل قرار می دهد.
🔷 در متون کابالا (مجموعه آموزه های یهود كه امروزه در قالب مكاتب عرفاني جديد زياد ديده مي شود) دو مثلث به دوگانگی درونی انسان تعبير شده است: خیر در برابر شر، روح در برابر جسم و غیره.
🔶 در عین حال گفته می شود که دو مثلث، نمادی از رابطه دو طرفه قوم یهود و خدا است. مثلث رو به بالا، نشان دهنده کارهای خوبی هستند که به سمت بالا جریان می یابند و به نوبه خود خیر را از سمت خداوند به سمت پایین جاری می کنند. این جریان دوم، با یک مثلث به سمت پایین نشان داده می شود.
🔷 اما اينكه چرا اين ستاره به داوود نبي منتسب است را علماي يهود اين طور پاسخ داده اند كه داوود نبي(س)در جنگ ها اين ستاره را به نشانه تحت حمايت بودن قادر متعال بودن خود به بر سپرش نقش مي كرده است.
🔶 يعني كه خداوند از هر شش جهت (شمال ،جنوب،شرق،غرب،بالا و پايين) بر كهكشانها و زمين احاطه دارد و از همه اين جهات نيز از او و قومش محافظت مي كند .به همين دليل يهود به اين ستاره سپر داوود Magen David نيز مي گويند.
🔷 فراماسون ها هم از اين دو مثلث به تنهايي ويا با هم زياد استفاده مي كنند.طبق اعتقادات آنها كه برگرفته از مكتب يهود است بر دو ستون ورودي معبد سليمان اين دو مثلث نقش بسته بوده است.
🔶 يكي بر ستون راست (ياكينJ ) ،و ديگري بر ستون چپ(بوعز،B).و به همين دليل بر دو ستون ورودي لژهاي فراماسونري اين دو مثلث ديده ميشود.
♦️ ستاره پنج پر هم در آداب و رسوم فراماسونها زياد ديده ميشود كه آن هم برگرفته از تورات است:
🔷 «به ستاره ،پنتاگرام ،به ستاره پنج پر كه نور ساطع مي كند،به ستاره اي كه در شرق قرار دارد،به ستاره اي كه در داخل آن حرف Gحرف رمز معمار كائنات نقش بسته است،توجه كنيد،اين ستاره سمبل انسان مترقي و متجدد است.»
🔶 جاي دادن مسوولين در داخل ستاره شش گوش يعني مهر سليمان ،يا در داخل ستاره پنج پر .و يا داخل مثلث نور افشان ،امكان پذير است.
♦️ در ستاره شش گوش استاد ارجمند و دو نگهبان در سه گوش يك مثلث،و هيئت تشكيل دهنده لژ،يعني نويسنده و خطيب و خادم در مثلث دومي جاي مي گيرند.در ستاره پنج پر استاد ارجمند در بالا،نويسنده و خطيب در زير آن و در پائين نگهبان ها جاي داده مي شوند.
♦️ در اجراي مراسم عضويت ماسونها در لژ فراماسوني نامزد عضويت پس از اينكه طنابي به گردنش انداختند اولين كاري كه بايد انجام دهد بوسيدن ستاره داوودي است.
🔷 لازم به ذكر است شبيه به اين ستاره درتاريخ زياد ديده مي شود و حتي در دوران پيش از تاريخ هم رد پاي آن ديده شده است.
🔶 برای مثال ستاره شش گوشه نشانه چاکرای قلب است، به عنوان نماد مقدس اتحاد زن و مرد استفاده شده، در یونان نشانه ازدواج مقدس (Hieros Gamous) بوده و در هند به عنوان نماد رقص کیهانی شیوا و شاکتی به کار رفته است.
🔷 اولین بار که این نشان در تاریخ یهود ثبت شده در قرن ۱۲ میلادی توسط یهودا حدسی بوده است.
🔶 ستاره داوود آبی، نماد کنونی کشور اسراییل ، برخی از یهودیان اعتقاد دارند که ستاره داوود نشانه آمیزش نهایت و بی نهایت، جهان دیدنی و جهان نادیدنی است.
🔷 بر طبق نظر برخی علمای تورات ستاره شش گوشه دارد که نشان از شش روز هفته دارد. مرکز ستاره را نماد روز هفتم میدانند که روز استراحت است. این معنا به نوعی همان جامعیت و تقدس عدد هفت است.
🔶 اما برخی دیگر بر این باور هستند که این نشان داوود پیغمبر نیست، بلکه نشانهٔ داوود الروی فرزند سلیمان بن دوجی، که با ادعای مسیح بودن در مقابل سلجوقیان شورش کرد. سپس پس از مرگ وی نشانه پرچم او در بین یهودیان اشکنازی مشهور گردید.
🔷 برخی از گروههای سنتی یهودی بجای این نشان که آن را بدعت می خوانند، از نشان سنتی یهود، منوره، استفاده می کنند.
🔶 بجز یهودیت، این نشان در ادیان و عقاید بسیاری مانند مسیحیت، زرتشتی، هندو، بودایی، اسلام کاربرد داشتهاست. امروزه در برخی عقاید و گروههای سِرّی مانند اشراقیون و فراماسونها و شیطان پرستان از این نشان استفاده میشود.
♦️ این علامت در افکار عمومی به عنوان نماد «یهودی ها» شناخته شده است و به آن « ستاره ی داوود » یا « مهر سلیمان » هم می گویند.
🔷 ولی در حقیقت این نماد هم جزء نمادهای الحادی بوده که بر اساس تفکرات الحادی مصر باستان ساخته شده است و نماد تعادل طبیعت بین زن و مرد، طبع سرد و گرم، الهه های ماه و خورشید و…. است.
🔶 البته علامت مذکور در مکتب های الحادی دیگر، مانند هندوییسم و دیگر مکتب های شرقی نیز با مفاهیم مشابهی به کار می رود.
این علامت، قوی ترین علامت در شیطان پرستی است. ستاره ی شش گوشه از شش ضلع، شش گوشه (زاویه) و شش مثلث کوچک درست شده است که معرّف عدد 666 می باشد. »
♦️ این عدد در بین مسیحیان و نیز شیطان پرستان عددی ویژه و خاص است و نشان دهنده ی دجال یا Antichristمی باشد.
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 صوت یکی از طرفداران احمدالحسن ( مدعی دروغین پنهان مهدویت )
💽 حتما گوش بدهید | تا در دام این فرقه ی ضاله و شوم داعشی نیفتید."
#یمانی_دروغین
#دجال_بصری
https://eitaa.com/antihalghe
🌸 جوانهای عزیز من! امروز نوبت شماست كه وارد ميدان علم، عمل، تقوا، سياست و كار شويد
🔻رهبرانقلاب: جوانهای عزیز من! نوبت شماست.
🔹جوانهای قبل از شما هر چه نفس داشتند، در این راه زدند و ما را به اینجا رساندند؛ امروز نوبت جوانهای ماست.
🔺در میدان علم، در میدان عمل، در میدان تقوا، در میدان سیاست، در میدان کار برای مردم و خدمت، و در میدان شایستگیهای گوناگون وارد شوید؛ خودتان را به صلاح و #تقوا بیارایید و پیش بروید. ۸۴/۵/۲۸
🌷 یکشنبهها؛ مجموعه #گام_دوم
💻 @Khamenei_ir
https://eitaa.com/antihalghe
ترویج بیخدایی و فرقههای جعلی در سرویسهای اشتراک ویدئو
ترویج بیخدایی و فرقههای جعلی در برخی فیلمها و سریالها و مستندهای سرویسهای اشتراک ویدئو یکی از مصادیق اثرگذاری سوء این سرویسها بر فرهنگ ایران است. در سرویسهای اشتراک ویدئو، آثاری با مضامین خداناباوری و استفاده از تفکرات بعضی از فرقهها مانند تسخیر، تناسخ و ترویج عرفانهای جعلی در وی او دیها به چشم میخورد. برای نمونه سریال مستند «درون کرم چاله» که در نماوا دوبله شده و فیلیمو نیز آن را به نمایش گذاشته است با رویکردی خداناباورانه و #آتئیستی، خدا و معاد را رد میکند. این سریال پیش از این در شبکه بهائی #من_و_تو با هدف سست کردن افکار مذهبی مردم پخش شده بود که متاسفانه سرویسهای اشتراک ویدئو کشور علیرغم تعهد خود مبتی بر رعایت قوانین کشور این مستند را بازپخش کردند! یا چرا باید دوبله سریال بیخدا (کافر) در نماوا و فیلیمو نمایش داده شود!
👈در این گزارش رضا واعظی، عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما، کارشناس فضای مجازی در این باره میگوید
👇
https://mafaz.ir/%D8%AA%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AC-%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C-%D8%AE%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%D9%81%D8%B1%D9%82%D9%87%E2%80%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D9%88/
https://eitaa.com/antihalghe