⚠️ تضاد و سخیفگویی در متد شبه معنوی
✍️ سرکردههای شبه معنویت تا گاه از این نکته سخن میگویند که انسان باید دنبال خواستهها و تمایلات شخصی خود برود و آن را بهصورت جدی دنبال کند. گاهی از ندای درون سخن میگویند و فرد را به برآورده کردن آنچه در درون دارند ترغیب میکنند و درست در نقطه مقابل نیز گاهاً در برخی از دستورات خود انسان را تشویق به بیفکری، بیتفکری و بیبرنامگی برای آینده میکنند!
▪️ #وین_دایر از جمله افرادی است که سخنان او دارای پستی و بلندی بسیاری است. او انسان را در برابر ظلمها و ناملایمات زندگی تشویق به انفعال میکند و موضعگیری فرد در برابر ظلم و تجاوز و ... را بر نمیتابد.
▪️ از سویی انسان و دنیا را کامل میداند و مدعی است انسان همانگونه که در حال حاضر وجود دارد همانی است که قرار بوده باشد و با این تفکر از برنامهریزی و تلاش برای رشد و بهتر شدن انسان جلوگیری میکند! انسان گرسنه را مستحق گرسنگی میداند و...
🔻 وی در کتاب عظمت خود را دریابید ادعا دارد که:
وقتی لقمهای در دهان میگذارید باید آن را با آب بزاق بیامیزید. ترشح بزاق به اختیار شما صورت نمیگیرد. پس از عمل بلع، غذا تجزیه شده و آنزیمهای مختلف به آن حملهور میشوند و عمل هضم صورت میگیرد. سپس بدون اراده و دخالت شما هرکدام از ترکیبات شیمیایی بهسوی بخشهای مختلف بدن پیش میروند. به عبارت دیگر، صبح که از خواب برمیخیزید هرگز نخواهید گفت امروز کار زیادی دارم و باید مطمئن شوم که عمل هضم و جذب در معده و روده انجام پذیرد. قلب شما همهروزه هزاران بار، بدون آنکه خودتان در آن نقشی داشته باشید میتپد و سیستم پیچیده بدن شما نیز بدون آنکه خود در آن دخالتی داشته باشید، بهگونهای باشکوه، به تبعیت از قوانین هستی مشغول است. همان قوانینی که قلبتان را به تپش درآورده، مراقبت لازم را از سایر جوانب زندگیتان نیز به عمل خواهد آورد. همهچیز در دنیا کامل و بیعیب است. حتی فقر و گرسنگی و انواع بیماریها نیز بخشی از روند تکامل جهان را تشكيل میدهند. رنج و عذاب و تمنای ما برای پایان دادن به دردها نیز بهنوبه خود بخشی از تکامل گیتی است. آنچه تابهحال بودهاید همان است که قرار بوده باشید. پس بر خود سخت نگیرید و زورق زندگیتان را به دست امواج شگرف هستی بسپارید و بگذارید تا هوش کیهانی خود از جزئيات آن مراقبت لازم را به عمل آورد. (1)
⚠️ همانطور که مشاهده میکنید وی از مثال و نمونهای استفاده برده و نتیجهای ناقص را از آن برداشت نموده است که لاجرم انسان را نسبت به تمام آنچه در پیرامون او و حتی برای خود وی میگذرد کاملاً بیاحساس و بیمبالات میکند...
➕ پینوشت:
1. وین دایر، عظمت خود را دریابید، ص 59 و 60
#وین_دایر
#عرفانهای_کاذب
https://eitaa.com/antihalghe
سلام، دوستانی که عازم پیاده روی اربعین هستن لطفا درباره فرقه احمدالحسن بصری و صادق شیرازی اطلاعات داشته باشن اونجا بتونن اطلاع رسانی کنن
چون تبلیغات این دو فرقه در اربعین زیاده، موکب دارند و بیشتر افراد در اربعین جذب فرقه احمدالحسن میشن
99.05.04-درسنامه-نقد-احمدالحسن.pdf
3M
📚درسنامه نقد و بررسی جریان احمدالحسن البصری
🖊علی محمدی هوشیار
🔍به همراه اضافات و اصلاحات
💰هزینه دانلود: تلاش و جهاد برای هدایت گمراهان
https://eitaa.com/antihalghe
این پرچم نماد فرقه احمدالحسن بصری(احمداسماعیل) یمانی دروغین است که در موکب های فرقه دیده می شود.
https://eitaa.com/antihalghe
7.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعوت دکتر آرین اکبری از علیرضا آزمندیان برای مناظره درمورد قانون جذب...
کاسبان جذب از هر شیوه ای برای خالی کردن جیب مردم استفاده می کنند.
#قانون_جذب
#کاسبان_معنوی
#دکانداران_معنوی
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیتالله ناصری: اینجا جای موندن نیست ، نخوای بری هم به زور میبرنت...
▪️انا لله و انا الیه راجعون
https://eitaa.com/antihalghe
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
📚معرفی کتاب:
📗 در قلمرو سایهها (جستارهایی در روانشناسی فرقهها)
✍🏻 کتاب "در قلمرو سایهها" به قلم احسان احمدی و سمیه شاهحسینی از سوی انتشارات نارگل چاپ شده و به جستارهایی در روانشناسی فرقهها پرداخته است. کتاب در یازده فصل خواننده را با مسائل روانی شناسی مختلفی پیرامون فرقه ها روبرو می کند.
🔸 فرقه ها چیست؟ چرا و چگونه شکل می گیرند؟ چه اهدافی را دنبال می کنند؟ نقش آنها در معادلات ثروت و قدرت در دنیای کنونی چیست؟ چه خطراتی را برای فرد و جامعه دارند؟ از چه شیوه هایی برای عضوگیری و نگه داشتن افراد استفاده می کنند؟ آیا ساختار فرقه ها با هم فرق دارد؟ آن ها چه آسیب های روانی را به اعضای خود وارد می کنند؟ رهبران فرقه ها چه ویژگی هایی دارند؟ چگونه می توان از خطرات فرقه ها پیشگیری کرد؟ و زندگی پس از فرقه، برای کسانی که از فرقه ها جدا می شوند چگونه خواهد بود؟ و سوالاتی از این دست، در این نوشتار پاسخ دادهمیشوند و در فصول نهایی کتاب نیز راهکارهایی برای مقابله با این فرقهها، دفاع در برابر آنها و چگونگی بازسازی زندگی پس از جدایی از آنها بیان شدهاست.
🔸 در واقع این اثر پژوهشی است که در آن تلاش شده تا ساختار، مبانی فکری و مکانیسمهای تفکر فرقهای، مورد تحلیل و بررسی روانشناختی قرار گیرد.
🔸 بسیاری از مطالب مورد استفاده در این پژوهش، حاصل ترجمه منابع دستاول انگلیسی است که شامل مقالات، کتب و مطالب سایتهای مرتبط هستند. مؤلف در این کتاب کوشیده است تا ضمن استفاده از تجربهها و دریافتهای علمی و تجربی سایر مؤلفان و محققان این حوزه نقایص منابع دیگر در این زمینه را رفع کند.
https://eitaa.com/antihalghe
⚠️استفاده عرفان های نوظهور از سحر و جادو برای جذب مخاطب 🔮👹
♦️ اندیشههای اومانیستی و ماتریالیستی دنیای مدرن، انسان را به پوچی و فرسایش روحی رسانده است.
🔷 از همین رو انسان امروزی به سمت معنویت گرایش پیدا کرده تا به وسیله آن زندگی بیروح و مادی خود را حیاتی دوباره بخشیده و مسیری را برای نزدیک شدن به خدا پیدا کند.
🔶 با توجه به این تقاضای روز افزون فرقهها و نحلههای انحرافی نیز رشد کرده و با ره زنی انسان را به سوی سراب و ناکجا آباد سوق میدهند.
🔷 گسترش روز افزون فرقهها و عرفانهای کاذب، تا بدان جاست که میتوان بیتردید قرن بیستم را قرن هجوم افراد به معنویت و عرفان خواند.
🔶 معنویت همان چیزی است، که انسان را به سوی نگاه معنادار و عمیق راهنمایی کرده و همچنین درک او از هستی را ارتقا بخشیده و زندگانی در این دنیا را برای او ارزشمند، ولی در عین حال زودگذر نشان می دهد.
🔷 در حقیقت انسان تشنه عرفان و معنویت به دنبال چیزی است که برای او نشاط، آرامش، و امید به زندگی را به ارمغان بیاورد؛ اما به دلیل عدم آشنایی انسان با معنویت اصیل و نداشتن معرفت لازم نسبت به مسائل معنوی، گرفتار عرفان های غیر اصیل شده و از صراط مستقیم منحرف می شود.
🔶 معنویت و عرفان به دلیل سروکار داشتن با امورات درونی و قلبی، میدان فراخی برای عوام فریبی، تحریف، و انحراف است. یکی از شگردهای مشترک عرفانهای کاذب، استفاده حداکثری از اعمال سحر و جادو، در رسیدن به اهداف است.
🔷 البته استفاده از مواد مخدر، سکس(تعداد زیادی از مردم در مناطق مختلف جهان، معتقدند که لذت مادی از مسایل جنسی، برترین تجربه معنادار در زندگی انسان است) و بیاعتنایی به اصول دینی و شرعی،[1] نیز در جذب مخاطب نقش بی تاثیر نیست.
🔶 آنچه به ترویج سحر و جادو دامن میزند؛ القاء رویکرد معرفت گرایانه و عرفانی نسبت به اعمال جادو و سحر، توسط سران معنویتهای کاذب است.
🔷 به طوری که یکی از دلایل اقبال گسترده انسان ها به سحر و جادو، پاسخی است که آن ها به موج جدید از این نوع معنویت داده اند. به همین دلیل جادو و سحر، طریقی برای رسیدن انسان معاصربه معنویت و خدا شد.
🔶 از نمونه های بهره بردن برخی معنویت ها و فرق از طلسم و جادو، می توان به عرفان موسوم به حلقه اشاره کرد. محمدعلی طاهری سرکرده عرفان حلقه، در بحث طلسم و روش به کارگیری افراد از غیرارگانیکها می گوید:
🔷 «یک شگردی دارند اینها برای کارشان؛ از یک طرف، تسخیر میکنند آن موجود غیرارگانیک را، خصوصاً جن را (که تسخیر موجودات غیرارگانیک خودش فوت و فن خاص خودش را دارد)، بچهاش را گروگان نگه میدارند؛ و خودش را میفرستند دنبال مأموریت و او موظف است که مأموریت محوله را انجام بدهد.»[2]
🔶 وی در ادامه می گوید: همه طلسمها، موکلهای مخصوص به خودشان را دارند؛ یعنی با جاری شدن طلسم، با آمدن آن شکل، لوح نوشته و حتی خط و خطوطی که ظاهرا میگوییم خب این چهارتا خط است دیگه؛ ولی همینها یک کانکشن(راه ارتباطی) را با یک جایی برقرار میکند و موجود غیرارگانیکی را فعال میکند و این میآید در زندگی ما؛ یک جایی به نفع ما کار انجام میدهد و یک جایی هم قرار است به ضرر ما کار انجام بشود.»[3]
🔷 توضیحات طاهری درباره طلسم و روش آن، چنان با قاطعیت، اشراف کامل، بدون تردید و بدون ذکر منبع بیان میشود، که مخاطب به راحتی میتواند نتیجه بگیرد طاهری به احتمال زیاد تجربه تسخیر را دارد.
♦️ همچنین این مطلب که (غیرارگانیک جایی به نفع ما کار انجام میدهد [احتمال درمان به کمک غیر ارگانیکها] و یک جایی هم قرار است به ضرر ما کار انجام دهد [برونریزیها و تبعات و بدحالیهای بعد از دفاعی] این گمان را تشدید میکند.) این سخن طاهری، خود حاکی از استفاده و بهرهبرداری از سحر و جادو توسط سرکرده فرقه کیهانی است.
♦️ برای تایید استفاده طاهری از سحر و جادو باید گفت: «ارتباط با ارواح و اجنه و شیاطین و استفاده علمی و عملی از آنها، در اصطلاح لغوی و فقهی، سحر نامیده میشود.
🔷 در قرآن کریم، ساحری کفر، بیایمانی، بیتقوایی، معاملهای بد با خود، بیبهرگی از آخرت و افزایش گناه و خواری شمرده شده است.»[4]
🔶 نمونه دیگر، بسیاری از کارهایی است که سای بابا در منظر عموم مردم و مخاطبانش انجام میداد. در فیلمهایی که از مراسمات او ضبط شده است، بعد از تماشای تصاویر ضبط شده متوجه میشویم که آستین پیراهن بلند سایبابا، در موقع خارج کردن شیئی از دهانش، به مدت چند ثانیه، یک دستمال را جلوی دهان خود نگه میدارد، نقش مهمی دارد.
🔷 مردم، به دلیل هیجانی بودن عمل انجام شده، متوجه چشمبندی و شعبده بودن آن نمی شوند، ولی در حقیقت این قبیل اعمال نوعی تردستی و چشمبندی حرفهای به حساب میآید.
🔶 کسانی که به اقامتگاه سایبابا رفته و با مریدان وی به گفتگو نشستهاند، از قول برخی از مبلغین سایبابا میگویند که آنان کرامت و معجزه را در مورد سایبابا قبول ندارند. «هانس، مسیحی کاتولیکی بود، که پدرش در آلمان یکی از مبلغین سایبابا بود، ولی کرامت و معجزه را درباره سایبابا قبول نداشت.»[5]
🔷 نمونه دیگر پائولو کوئیلیو است. این فرد در مرحلهای از زندگی خود به جادوگری روی آورد. وی مخاطبان خود را نیز به این کار تشویق میکند. او در کتاب (والکریها) در اهمیت جادو میگوید:
🔶 «چه چیزی برای من خیلی مهم باشد؟ جی (استاد پائولو) قبل از اینکه جواب بدهد، قدری مکث کرد: جادو! پائولو اصرار داشت: نه! یک چیز دیگر، جی گفت: زن! جادو و زن. پائولو خندهاش گرفت و گفت: ایندو برای من خیلی مهم است!»[6]
🔷 پدر شیطانپرستی مدرن (آلیستر کرولی)، کسی بود که جادوگری را به طور گسترده رواج داد. او انجمنی برای گسترش جادو تاسیس کرد و کتاب قانون خود را با همین هدف به رشته تحریر درآورد.
🔶 پائولو کوئیلیو که خود شیفته آیینهای شیطانی است و تجربهای در عالم جادو دارد، شخصیت و ایدهی (آلیستر کرولی) را چنین توصیف میکند: «(کرولی) شخصیتی بسیار شگفت انگیز در تاریخ جادو است.»[7]
♦️ بنابراین استفاده از سحر و جادو برای جذب مخاطب در عرفانهای نوظهور جایگاه ویژه ای دارد، به طوری که سرکردگان این معنویتها، با برقراری ارتباط مستمر با اجنه و شیاطین، و انجام برخی اعمال همانند غیب گویی و ... افراد را به سمت گروه و مسلک خود جذب می کنند.
🔻پی نوشت:
[1]. ویلیام مونتگمری وات، حقیقت دینی در عصر ما، ترجمه ابوالفضل محمودی، ص92.
[2]. جزوه دوره تشعشع دفاعی، فراپزشکی، دوره مربیگری (مستری)، ص 34.
[3]. همان.
[4]. تفسیر المیزان، علامه طباطبایی، دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعهی مدرسین، قم، ج1، ص 234.
[5]. گریوانی مسلم، عرفان وارهها، تهران، نشرموسسه دانش و اندیشه معاصر، ص352.
[6]. زندگی من، خوان آریاس، ترجمه خجسته کیهان، نشر مروارید، ۱۳۸۱، ص ۱۲۴.
[7]. همان
https://eitaa.com/antihalghe
📌سوء استفاده مروجین قانون« جذب » از آیات قرآن
♦️ یکی از فرضیههایی که در مورد قدرت ذهن در بعضی از معنویتهای نوظهور ارائه میشود؛ فرضیه جذب میباشد،[1] تعریفهای متفاوتی از آن شده است که به عنوان نمونه گفته شده است:
🔷 هر چیز را در ذهنت مجسم کنی، آن را در دستهایت خواهی داشت.[2]
🔶 و اینکه اگر انسان به دنیا فرمان دهد و باور کند که به خواستهاش رسیده است، تنها با همین تصورات ذهنی احساس کند (و مطمئن باشد) که به خواستههایش رسیده است،[3] یعنی دیگر باور کند که حتما به خواستهاش خواهد رسید و شک نداشته باشد
🔷 البته در طول تاریخ با استفاده از نیروهای شیطانی و سحر و ... گروهها و جریاناتی دیگر هم وجود داشتهاند[4] که سعی کردهاند، خواستهها و اهداف انسان را از راه امور غیر عادی محقق کنند.
🔶 هرچند برای فرضیه جذب، دلایلی از علوم مختلف ارائه شده است و در برخی ابعاد آن میتوان نمونههایی مشابه را در متون دینی یافت[5] و فوائدی مانند اعتماد به نفس و تسکین آلام و دردهای روانی در آن وجود دارد.
🔷 ولی بحث ما فعلا بر سر این موارد نیست، بلکه سخن در آن است که برخی از سخنرانان و نویسندگان داخلی که خواستهاند قانون راز یا جذب را بومی کنند، آیاتی از قرآن را مورد استناد قرار دادهاند .