eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
10.1هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
261 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️ انتشار مستند زندگی قره‌العین؛ حمایت از جنبش های زنانه 🔸کانال تلگرامی «طلوع کرمل» وابسته به تشکیلات بهائیت، 17 فروردین، بخش اوّل مستند زندگی «طاهره قرةالعین» با نام «خاک شکوفه آتش» ساخته «شبنم طلوعی» بهائی را منتشر کرد. 🔻این مستند قره‌العین را «زنی ادیب» و «نامی ممنوعه در ایران» معرفی کرده که سرگذشتش در هاله‌ای از ابهام است. طلوعی سعی کرده تا پیوندی میان اقدام به کشف حجاب قره‌العین و جنبش‌های زنانه و ترویج فساد در مقابله با آرمان‌های دینی، برقرار کند. 🔻تشکیلات بهائیت همواره از هر ابزاری برای تحریک و تقویت اغتشاشات در ایران استفاده کرده و انتشار این مستند که محصول کار چند روز هم نیست، در پی حمایت موذیانه این تشکیلات از بحران اجتماعی کشف حجاب در ماه‌های اخیر ایران است. 🔻فرقه سراسر بدعت بهائی که کینه دیرینه از شیعه و مردم ایران دارد، با همدستی آمریکا و اسرائیل و دیگر معاندین نظام، در التهابات اخیر کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش‌‌آفرینی کرد، که بازداشت تعدادی از بهائیان توسط دستگاه‌های امنیتی این مساله را به وضوح ثابت کرد. 🔻«فاطمه برغانی قزوینی» ملقب به «زرّین‌تاج» و مشهور به «قُرَّةُالعَین» از مریدان شیخی مسلک «سید علی‌محمد باب» و از رهبران جنبش بابیه بوده‌است. وی از متهمین قتل فجیع عمویش شهید «شیخ محمدتقی برغانی قزوینی» معروف به «شهید ثالث» و از سردمداران «واقعه بدشت» بود. https://eitaa.com/antihalghe
شرح حال خانم طاهره قره العین را در کانال مطالعات اسلامی زنان مطالعه نمایید (۱) تا (۱۷) https://eitaa.com/women92
⚠️« دُعا » یا « وِرد » شرف الشمس ، خرافه یا حقیقت⁉️ ♦️ انسان‌های آگاه و روشن‌فکر، برای پیشرفت و حل مشکلات‌شان، فکر می‌کنند، تلاش می‌کنند و از وقت و استعدادهای خود به شکل درستی بهره می‌برند. این رمز موفقیت تمام انسان‌های بزرگ تاریخ است. 🔷 امکان ندارد شما فردی را در پیشینه‌ی بشر بیابید که با بهره از نیروهای ماورایی، فردی به معنای واقعی کلمه موفق باشد. 🔶 اما انسان‌های ساده‌لوح و ناآگاه، همواره عمر خود را در باتلاق خرافات می‌گذرانند و با دست و پا زدن‌های بیهوده، هر روز بیشتر از روز قبل در آن فرو می‌روند، بدون اینکه موفقیتی کسب کرده باشند. 🔷 یکی از خرافه‌های بی‌اساسی که در بین عموم مردم ایران وجود دارد و اخیراً طرفداران زیادی پیدا کرده است، نوشته‌ی رمزگونه‌ای بر روی سنگی قیمتی است که طبق ادعای کاسبان، مشکل‌گشا، روزی‌رسان، ضامن سلامتی و چندین و چند خواص ماورایی دیگر است. 🔶 نکته‌ی عجیبی که در این خرافه وجود دارد، زمان نوشتن این وِرد هندسی بر روی سنگ قیمتی است. ♦️ ادعای کاسبان این بازار، اینگونه است که این اَشکال حتماً باید در روز ۱۹ فروردین بر روی سنگ زردرنگ حک شود و با زدن برچسب‌های مذهبی سُستی، سعی در قبولاندن این خرافه و در نتیجه، فروختن سنگ‌های حکاکی شده‌ی خود دارند.
♦️ دلیل نوشتن این مقاله ، تنها مبارزه با این تفکر خرافی نیست؛ دلیل دیگری وجود دارد که افراد آگاه به حقیقت، آن‌را «شبه‌علم» می‌نامند و آن ربط این موضوع با رویدادی نجومی است. 🔷 در این موضوع که منجمین قدیمی در علم زمان خود، خبره بوده‌اند شکی نیست، اما باید به این نکته توجه داشت که بسیاری از ادعاهای نجومی در تاریخ بشر، دست‌مایه‌ی سودجویانی بوده‌اند که از ناشناخته بودن و رمزآلود بودن این دانش، سواستفاده کرده‌اند. 🔶 بسیاری از کاسبان شرف‌ شمس، تاریخ این دُعا، یا بهتر بگوییم وِرد را متعلق به زمان صدر اسلام می‌دانند؛ اما بر خلاف ادعای آن‌ها، در کتب معتبر مذهبی، حتی به این موضوع اشاره هم نشده و بسیاری از مجتهدان و بزرگان دینی، آن‌را به‌شدت رَد می‌کنند. 🔷 البته گفتنی است که در چند کتاب تازه نوشته‌شده که در آن‌ها مطالب حاشیه‌ای فراوانی وجود دارد، به این موضوع اشاره شده است که به‌دلیل اعتبار ضعیف مطالب موجود، از آن‌ها چشم‌پوشی می‌کنیم. 🔶 اما در همین اسناد تاریخی باقی‌مانده از سرچشمه‌ی شرف‌الشمس که تاریخ چندان قدیمی‌ای نیز ندارد، گاف عجیب علمی‌ای وجود دارد که خود مشخص می‌کند سازندگان این شایعه، تنها کلاهبرداران ناآگاهی بوده‌اند که با هدف اخاذی از مردم، چنین شایعه‌ای خرافی را ساخته‌اند؛ بی‌خبر از اینکه روزی ادعای شبه‌علمی آن‌ها فاش خواهد شد. 🔷 این کاسبان سنگ‌فروش، با استناد به گفته‌ی ستاره‌شناسانی نامعلوم، زمانی که خورشید ۱۹ درجه وارد برج حمَل شده باشد را زمانی ویژه برای اجابت وِردی ویژه می‌دانند. 🔶 چرا که به گفته‌ی آن‌ها، خورشید در بهترین موقعیتش در آسمان و در تبلیغات مدرن این افراد، خورشید در بهترین موقعیت در کهکشان راه‌شیری قرار دارد! ♦️ اما ذهن آن‌ها این مفهوم را به‌خاطر نسپرده است و تنها عدد ۱۹ را حفظ و آن‌را به ماه فروردین ربط داده‌اند. 🔷 گاف علمی عجیب آن‌ها زمانی نمایان می‌شود که از نظر نجومی و به‌خاطر حرکت ویژه‌ی زمین بنام حرکت تقدیمی، امروزه خورشید در روز ۱۹ فروردین، در صورت فلکی حوت (نَه حمَل) قرار دارد و موقعیت آن حدود ۲۰۰۰ سال پیش در صورت‌فلکی حمَل بوده است که این موضوع خود دلیلی احتمالی بر غیراسلامی بودن ریشه‌ی این خرافه است. 🔶 در نتیجه، به‌اشتباه روز ۱۹ فروردین از دیدگاه این افراد، روزی خاص برای حکاکی اَشکالی بر روی سنگی زردرنگ است؛ غافل از اینکه مختصات قرارگیری خورشید در بین صورفلکی، صرفا به روز و ماه سال وابسته نیست و با گذر زمان و سپری شدن سال‌های پیاپی، خورشید در بین صورفلکی جایگاه جدیدی پیدا می‌کند. 🔷 ۲۶ هزار سال طول می‌کشد تا خورشید دوباره در روز ۱۹ فروردین به همان جایی بازگردد که منجمین قدیمی آن را در همین روز رصد کرده‌اند. 🔶 از طرفی در تبلیغات جدید فروشندگان این سنگ‌ها گفته شده که خورشید در این روز در بهترین موقعیتش در کهکشان راه‌شیری قرار دارد! 🔷 آن‌ها یقیناً نمی‌دانند یا خود را به ندانستن زده‌اند که موقعیت خورشید در کهکشان ما، ثابت نیست و همراه با دیگر اجرام موجود در کهکشان راه‌شیری، در حال طی مسیری به دور نقطه‌ی مرکزی کهکشان است. 🔶 پس موقعیت خورشید، زمانی که شما خواندن این مقاله را آغاز کرده‌اید با موقعیتش در زمانی که خواندن این مقاله را به‌پایان می‌رسانید، یکسان نیست و قطعاً تا میلیون‌ها سال آینده نیز تکرار نخواهد شد؛ چرا که خورشید هر ۲۲۵ تا ۲۵۰ میلیون سال یک‌بار گردش خود به دور کهکشان را کامل می‌کند. 🔷 اما هر چه باشد، از هر دیدگاهی، چه علمی و چه فقهی، شرف‌الشمس خرافه‌ای است که از قدیم، کاسبان کلاهبردار برای فروش ویژه‌ی سنگ‌های خود ساخته‌اند و برای فریب مشتریان خود، دست به دامن ناآگاهی مردم از علمی زیبا به‌نام نجوم یا همان ستاره‌شناسی شده‌اند که پُر از مطالب هیجان‌انگیز علمی و زیبایی است و با جعل نقل‌قول‌هایی مذهبی تلاش کرده‌اند که به این خرافه، اعتبار بخشند. 🔶 متاسفانه افرادی در قرن ۲۱ پیدا می‌شوند که می‌خواهند با وِرد و جادو به خواسته‌های‌شان برسند؛ بدون اینکه از فکر و استعداد خود کمک بگیرند و تلاش و کوشش را، راه رسیدن به اهداف خود بدانند. ♦️ بیایید عاقلانه بیاندیشیم و زندگی خود را با چشم حقیقت ببینیم، نه توهم و خرافه! https://eitaa.com/antihalghe
💢 آیا ساخت است⁉️ ⚪ بررسی کتب و نشان می‌دهد حرز شرف الشمس (طراحی نقوشی بر روی سنگ زرد یا پارچه و کاغذی زرد رنگ رسم می‌شود) به اثبات نرسیده و ابهامات بسیاری دارد. ⚪ از منظر و حدیث، حداقل تا 7 قرن، از روایت منسوب به در باب شرف الشمس، در کتب حدیثی موجود ، مطلبی وجود ندارد. و ابهام اصلی همین است که تا قرن‌ها، این روایت کجا بوده و ناگهان پیدا شده است؟! 🔵 اخیراً برخی کانال‌های مجازی مدعی شدند که حرز شرف الشمس  نشان متعلق به و است. لذا در پاسخ به ایشان و کسانی که با این شبهه مواجه شدند می‌گوییم: ⚪ هرچند در انتساب حرز شرف الشمس به حضرت علی (علیه السلام) تردید هست، اما پیشینه‌ی این حرز به قرن هفتم هجری برمی‌گردد و فرقه‌ی بابیت و بهائیت در قرن سیزده هجری به وجود آمده‌اند، لذا انتساب حرزی که پیش از پیدایش بابیت و بهائیت وجود داشته، به آن‌ها، معقول نیست. ⚪ از طرفی دلایلی که برای انتساب این حرز به بابیت و بهائیت ارائه شده، سُست و بی‌پایه هست. به طور مثال می‌گویند چون روز باید نوشته شود و عدد نوزده در بابیت و بهائیت مقدس است، پس این حرز ساخت بهائیت می‌باشد، حال آن‌که از دیرباز نوزدهمین روز از ماه فروردین برای منجمان مسلمان اهمیت ویژه‌ای داشته است. روزی که خورشید 19 درجه در برج حَمَل (فروردین) باشد و البته در ساعت‌های خاصی در این روز، بهترین موقعیت خورشید در کهکشان در سال است. لذا در روایات نیز، شرفِ خورشید، در برج حَمَل دانسته شده است.[1] ⚪ یا می‌گویند ستاره‌ی این حرز شباهت به ستاره‌ی پنج پَر بابیت دارد؛ حال آن‌که اگر شباهت ستاره‌ی شرف الشمس را به ستاره‌ی بابیت، دلیل بابی ساخت بودن این نقوش در نظر بگیریم، باید بپذیریم که نقوش ستاره‌های به کار برده شده در حرم معصومین (علیهم السلام) نیز ساخت و یا نشان و... است؛ ادعایی که هر عاقلی از پذیرش آن اِبا دارد! ⚪ از نگاه مراجع عظام شیعه نیز حرز شرف‌الشمس، بی‌اعتبار [2] محسوب گردیده و تنها از نگاه برخی و با حسن نظر،عمل به آن بی‌اشکال دانسته‌اند[3] ⚪ لذا به نظر می‌رسد که حتی اگر منبع و ریشه‌ی شرف الشمس را رد کنیم، نهایتاً می‌توان آن را طلسمی دانست. اما انتساب این حرز به بابیت و بهائیت یا حاصل بی‌دقتی‌ها و یا توطئه‌ی خود بهائیت می‌باشد. 🔵 در هر صورت، فرقه‌ای که به هر بهانه قصد علنی کردن نام خود دارد، تا توجه همگان را نسبت به خود برانگیزد، از علنی کردن این ادعا در هر صورت سود خواهد برد. 🆔 @baharoom 📚پی‌نوشت: [1]. ر.ک: سجادی، فرهنگ معارف اسلامی، ج 2، ص 1053؛ علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 54، ص 227. [2]. استفتائات آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله سید علی سیستانی. [3]. آیت الله میرزا جواد تبریزی، صراط النجاة، ج 10، ص 426؛ استفتائات آیت الله صافی گلپایگانی و... . https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تبلیغ حجاب در غرب 🔻باور می‌کردید زیر این همه هجمه های اسلام ستیزانه در غرب و زیر بمباران خبری منت آزادی آزادی برای زنان غرب ،این چنین دختران جوان به اسلام پناه بیاورند و بخواهند با تمام مشکلات مبلغ حجاب آن هم با چنین استدلال های عقلانی باشند ،شاید جواب اش همین باشد که حجاب یک امر فطری است وفطرت زن به سوی حجاب کشش دارد و نهاد او این زیبایی را میپسندد‌ 🔻برای تبلیغ حجاب فیلم مناسبی است‌،چون این زن غربی به دنبال تعریف دیگری از آزادی در مهد آزادی غربی است‌. https://eitaa.com/antihalghe
⛔️ شب قدر در محضر تفکر نوین 🔻«حسین اقبالی‌نسب» از مروّجان تفکّر نوین و برگزارکننده دوره‌های موفقیت، 19 فروردین طی استوری در صفحه اینستاگرام اعلام کرد که قصد دارد در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، مراسم شب قدر را با حضور دیگر مروّجان این دین آمریکایی، از جمله «علیرضا آزمندیان» برگزار کند. 🔻برگزاری این مراسم معنوی که یک شب تاثیرگذار در زندگی یک ساله انسان است، توسط مروّجان تفکّر نوین که یک معنویت خالی از هرگونه مفاهیم الهی و آکنده از آموزه‌های اومانیسم غربی است، می‌تواند آسیب‌های جدّی روحی و معنوی در پی داشته باشد. https://eitaa.com/antihalghe @pendarnews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭😭😭 ⚫️ این فیلم جانسوز و تأثیرگذار به سمع و نظر برخی ازمسئولین که خود را بخواب زده اند 😭😭😭 و همچنین زنان بی حجاب خیابانی رسانده شود شاید بخودشان بیایند 😭😭😭 و ازاعمال غیر اسلامی و انسانی خود پشیمان شده تا قبل از اینکه به نفرین شهدا گرفتارشوند . 🌷 🔺حتماً تماشـــــــــــا کنید و در سطح وســـــــیع نشر دهید 🌷 https://eitaa.com/antihalghe
🔺« نمادها » ابزاری قوی و نافذ برای جذب مخاطب ♦️ جریانات معنویت‌گرا همگی دارای نماد هستند. اگر چه استفاده از اشکال نمادین در همه جنبش‌ها یکسان نیست و بعضی به صورت گسترده و بعضی تعداد محدودتری را به خدمت گرفته‌اند، کارکرد نماد و تأثیر و سهم آن در فرآیند ترویج مکاتب قابل تأمل است 🔷 از نماد به عنوان خواهر هم‌زاد عقل، الهام‌بخش و کاشف یاد شده است [1] از این‌رو توجه به نکات زیر جهت آشنایی با تعریف و نقش نماد لازم است 🔶 نماد حتما یک شکل نیست بلکه نماد ممکن است مفهوم رنگ، مراسم، روزی مهم، مکانی تاریخی، ورد، عدد، رمز، پرچم و یا شعار باشد [2] 🔷 امروزه بیشتر به تصاویر و اشکال معنادار نماد گفته می‌شود و این استعمال به خاطر کاربرد زیاد تصاویر و شکل‌ها در نمادسازی است 🔶 « چفیه » اگر چه تکه‌ای پارچه است که فرآیند تولید آن در صنعت نساجی تفاوتی با رنگ‌های دیگر همین پارچه ندارد، اما به خاطر کاربرد آن در دفاع مقدس تبدیل به نماد مبارزه، مقاومت و جهاد شده است 🔷 رنگ نارنجی در هند نشان معنویت و عرفان است و رنگ مشکی در میان شیطان‌گرایان علامت توجه به جایگاه شیطان در عالم هستی است 🔶 پرچم نشان ملی یک کشور و بیان‌گر ارزش‌ها و هنجارهای پذیرفته شده آن مرز و بوم است. شعار «الله اکبر» نماد تفکر توحیدی است 🔷 ستارۀ پنج‌پر علامت بینش اومانیستی و شکل وارونۀ آن نشانۀ شیطان‌پرستی مدرن است ♦️ اذکار و اوراد هم نماد مکاتب و نحله‌های دینی محسوب می‌شوند
♦️ ذکر « اُم ناما شیوایا » نشان ارادت به شیوا ( یکی‌از خدایان مکاتب هندویی ) است. 🔷 روز غدیر نشان جایگاه مفهوم امامت در مکتب شیعه است. 🔶 رود گنگ در نزد هندوها نشان طهارت روحی و زدودن ناپاکی‌هاست. 🔷 عدد 11 از اعداد مقدس در کابالاست . 🔶 « کندالینی » و « چاکرا » نماد انرژی حیات در یوگا و بعضی از مکاتب شرقی است. 🔷 خلاصه، به هر چه که با زبان اشاره و به گونه مجمل به انعکاس باور و یا بینشی بپردازد نماد اطلاق می‌شود. 🔶 نماد بر خلاف آن‌چه تصور می‌شود در قدم اول نه با قوۀ اندیشه و دراکه انسان، که با احساس و عواطف آدمی ارتباط می‌گیرد. اگر چه قوۀ فکری انسان نیز از تیر رس نماد در امان نیست و شعاع تأثیر نماد به ساحت قوۀ عاقله هم می‌رسد، اما آن‌چه نماد در مواجهه اول، آن را نشانه می‌گیرد قوای حسی و هیجانات درونی است. 🔷 نماد برای تسخیر روح و قلب انسان‌ها ساخته شده نه برای اقناع عقل آدمی. علت این‌است که نماد از جنس هنر است ( غالب نمادها دیداری یا شنیداری‌اند ) و از راه حس به ساحت وجود آدمی وارد می‌شود . 🔶 هر چه از راه ابزارهای حسی وارد شود، ابتدا قوای عاطفی را بر می‌انگیزاند و آن‌گاه اندیشه انسان را جهت داده و به باورها و اعتقادات سمت و سو می‌بخشد. 🔷 مکاتبی در تبلیغ خود موفق‌ترند که تبلیغ خود را با نماد آغاز کنند؛ یعنی اگر از ابتدا به واسطۀ این ابزار با مخاطب ارتباط گیرند شانس بیشتری برای جذب مخاطب خواهند داشت. 🔶 البته این کلام به این معنا نیست که نماد به تنهایی برای بقای یک آیین کافی است، بلکه به این معناست که اگر دیگر شرایط و بسترهای لازم فراهم باشد، انتخاب چنین سبکی برای تبلیغ، دسترسی به نتیجه را تسهیل خواهد کرد. 🔷 نمادها در بردارندۀ ارزش‌ها و مفاهیم مقدس‌اند، اما نه به صورت تفصیلی و بسط یافته؛ بلکه به شکل منجمد و دربسته. 🔶 به عبارت دیگر مفاهیم گوناگون و باورهای متکثر در یک آیین، اگر قرار باشد جمع‌بندی و تلخیص گردد، تبدیل به نماد می‌شود؛ چرا که نماد سمبل ایدئولوژی است. 🔷 بنابراین نماد، اندیشۀ سربسته است و کارکرد نماد، انتقال اجمالی مفاهیم است. زبان نماد زبان رمز، ایماء و استعاره است. 🔶 از این رو طبیعی است که نمادها، زبان مخصوص داشته و نیاز به ترجمان و تفسیر پیدا کنند و انتظار می‌رود که عقبۀ فکری هر مکتب این نقش را عهده‌دار شده و کار توضیح نماد را به انجام رساند. 🔷 نماد، ابزاری قوی و نافذ است و برخورداری از نمادهای گویا و متنوع، قدرتی بی‌بدیل محسوب می‌شود. 🔶 به همین جهت، هرچه مفاهیم پیچیدۀ دینی و فلسفی بیشتر تبدیل به نماد گردند و به تکثر در نمادها منجر شوند، امکان انتقال ارزش‌های آن مکتب به مخاطب و در نتیجه ماندگاری آن بیشتر خواهد بود. [3] 🔷 باز از همین‌روست که گاهی پاره‌ای از جریان‌ها به سود خود دست به استخدام نمادهای دیگر مکاتب می‌زنند و به نام خود آن را تبلیغ می‌کنند. 🔶 مثلا جریان شیطان‌پرستی، بسیاری از نمادهایی را که در دیگر آیین‌ها و مسلک‌ها ریشه دارد، امروزه به سود خویش و در خدمت خود به کار گرفته است. 🔷 بسیاری از نمادهایی که امروزه به نام شیطان‌پرستی مشهور شده، متعلق به جریان شیطانی نیست و آن‌ها این نمادها را تصاحب کرده‌اند. 🔶 از جمله بعضی از این نمادها متعلق به شرق است؛ چنان که « آنتوان لاوی » در کتابش « کالی » و « شیوا » را که در میان هندوها و یوگی‌ها جایگاه خاصی دارند و از خدایان هندو به حساب می‌آیند، همان شیطان معرفی می‌کند. ♦️ بعضی از نمادهای ماسون‌ها یا کابالا نیز اکنون در خدمت این آیین قرار گرفته است. بنابراین امروزه عمل « سرقت نماد » کاری است که در پاره‌ای از مکاتب نوپدید رواج پیدا کرده است.{4} 🔻 پی‌نوشت: [1]. فرهنگ نمادها، ژان شوالیه، ص18. [2]. فرهنگ و نمادها، سرلو، ص 11 – 34. [3]. فرهنگ نمادها، ژان شوالیه، ص 34. [4]. عرفان‌های کاذب، راه‌های نفوذ و راه‌کارهای مقابله، ص 95 – 99. https://eitaa.com/antihalghe
( قسمت دهم ) دوره ها و جریان شکرگزاری مقوله و جریان مستقلی نیست بلکه در امتداد جریان غلط دیگری به نام جریان تفکر نوین، مثبت اندیشی و قانون جذب و راز می باشد و در امتداد آن معنا و تفسیر می شود. بسیاری از حرفها، ادبیات و مبانی جریان شکرگزاری همان حرف های غلط و بی مبنای جریان مثبت اندیشی است و مبانی مشترکی دارد. از آنجا که قانون جذب و راز و مثبت اندیشی را به عنوان یک جریان غلط و بدون علم و ناکارآمد می شناسیم، چگونه شکرگزاری را درست بدانیم؟ در جای جای دوره های شکرگزاری مطالب غلط به اصطلاح، قانون جذب مشاهده می شود و همواره این مطالب غلط را به ذهن مخاطبان خود القاء می کنند. https://eitaa.com/antihalghe https://eitaa.com/shakhes
🔴اندکی تامل و البته بی نهایت تاسف... ▪️نظر مجله فرانسوی اكومُد در مورد وضعيت آرايش در ايران https://eitaa.com/antihalghe
( قسمت یازدهم ) شکرگزاری مقوله و جریانی نیست که بشود به صورت مستقل آن را نقد کرد، بلکه باید از خاستگاه و در امتداد جریان دیگر بودن به آن نگریست به عبارت روشن تر جریان شکرگزاری در امتداد یک جریان فکری و اعتقادی دیگر که همان جریان تفکر نوین، مثبت اندیشی و قانون جذب و راز ؛ می باشد و در امتداد آن معنا و تفسیر می شود بسیاری از از حرفها ، ادبیات و مبانی جریان شکرگزاری همان حرف های غلط و بی مبنای جریان مثبت اندیشی است پس وقتی قانون جذب و راز و مثبت اندیشی را به عنوان یک جریان غلط، بدون علم می شناسیم چگونه شکرگزاری را غلط ندانیم https://eitaa.com/antihalghe https://eitaa.com/shakhes
و استفاده ابزاری از آن در ◀️ و مقصود اصلی از این مدل شکرگزاری؛ ♦️ایجاد یک و و بهره ‏های از . ✖️در آموزه‏ های ، شکرگزاری از کارکرد اصلی خود که یک است خارج می ‏شود و به عنوان برای جلب ‏های بیشتر جلوه می‏ کند. 🔴 می ‏گویند: این طور نگویید که « که مریضی را از من دور کردی.» چون این تعبیر باعث می شود، مریضی به سوی تو بیاید‼️ تو باید بگویی: «خدایا شکرت، که به من سلامتی دادی.» ♦️مگر نه آن است که ما این جملات و تعابیر را خطاب به خداوندی می گوییم که عالم، خبیر، بصیر، حکیم و … است؟ اما گویا در تصور این عده، ما با موجودی (معاذ الله) نادان طرف هستیم، که منظور ما را متوجه نمی شود. واقعاً چه تصوری از در این سخنان نهفته است؟ ✅ ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://behdashtemanavi.com/?p=6913 https://eitaa.com/antihalghe
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه ی مقام عظمای ولایت و رهبری حفظه الله ((( برای شب های قدر))) اللهم عجل لولیک الفرج https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️عذرخواهی دالایی لاما به دلیل رفتار نامناسب 🔻«دالایی لاما» رهبر معنوی 87 ساله بوداییان تبت، 21 فروردین پس از انتشار ویدئوی درخواست وی از یک پسر جوانی در مراسمی عمومی جهت مکیدن زبان او، عذرخواهی کرد. 🔻حساب توییتر این رهبر تبعیدی که 19 میلیون دنبال کننده دارد نوشت: «وی مایل است از این پسر، خانواده‌اش و نیز بسیاری از دوستانش در سراسر جهان به خاطر آسیبی که ممکن است سخنان او ایجاد کرده عذرخواهی کند و او از این حادثه پشیمان است». 🔻این ویدئو که با یک میلیون بازدید، نشان می‌دهد که برنده جایزه صلح نوبل، در حضور تماشاگرانی که صدای کف‌زدن و خنده‌هایشان شنیده می‌شود، بوسه‌ای هم به پسرک می‌زند. 🔻گفتنی است «دالایی لاما» که در سال 1959 پس از قیام ناموفق علیه حاکمیت چین در تبت به «هند» گریخت، توسط پکن به عنوان یک جدایی‌طلب خطرناک تلقی می‌شود. او اکنون در شهر «دارمشالای» در شمال هند زندگی می‌کند. https://eitaa.com/antihalghe
انسان باخدا و بی‌خدا (برشی از کتاب عرفان‌واره‌ها) 👈انسان بی‌خدا حتی معنویتش، نفسانیت است چون فاقد عامل کشاننده است. «انسان یک ذره‌ی بی‌انتهاست؛ لذا تا زمانی که به خدا نرسد، سیر نمی‌شود و آرام نمی‌گیرد. هرچند آدمی در علم، قدرت، عاطفه، خلاقیت و هر کمالی رشد کند و قد بکشد تا متصل به مبدا خود یعنی خدا نشود، دردش آرام نمی‌گیرد، عطشش سیراب نمی‌شود، روانش اطمینان نمی‌یابد، از آه و ناله اش ساکت نمی نشیند. انسان باید به نقطه‌ای پایان یابد (معاد) که آغاز کرده است (مبدا). این چنین انسان، متصل به قبل و بعد می‌شود. انسان بی خدا و قیامت، دُم بریده و ابتر است، انسان منهای خدا و قیامت، انسان بی اصل و نسب و بی‌پدر، مادر است. انسان بی خدا، به لفظ بی معنا، و جسم بی روح، و اسم بی مسمی می ماند. انسان بی خدا، انسان نیست و لو ممکن است بشر باشد! که فرقش با حیوان در قیافه است و بس. انسان بی خدا، حتی علم و عقل و دینش نیز مُهملات است. انسان بی خدا، حتی معنویت و عرفانش، نفسانیت است نه معنویت. چون فاقد عامل تعالی‌بخش و کشاننده و بالابرنده است که فرمود: انک کادح الی ربک مدحا فملاقیه. 📚کتاب عرفان‌واره‌ها، گریوانی، ص 244(این کتاب صرفا نقد شبه‌عرفان‌ها نیست بلکه نکات نابی از نیز به زبان ساده بیان شده) https://eitaa.com/antihalghe @moslem_garivani