🔺فعالیتهای مخفیانه فرقه « اکنکار» در ایران
قسمت (اول) 1️⃣
♦️ در ایران فرقۀ اکنکار، فعالیتهای تبلیغی و ترویجی متنوعی را در دستور کار داشته است.
🔷 تا زمانی که شیوه و جهت این فرقه روشن نبود و فقط با موضوع آموزشهای مراقبه و آموزشهای آرامبخش فعالیت میکرد، آزادانه به تمام فعالیتهای خود مشغول بود.
🔶 در همین دوران، گروه فعال اکیستها توانستند کتابهای این فرقه را به فارسی برگردانند و در شمارگان بالا چاپ کنند. هوشنگ اهرپور بیش از ده عنوان از کتابهای این فرقه را به فارسی برگردانده است. پس از او میتوان از افرادی مانند مهیار جلالیانی، مینو ارژنگ، یحیی فقیه، مرجان داوری و مریم البرزی نام برد که هرکدام بیش از یک جلد از کتابهای اکنکار را ترجمه کردهاند.
🔷 اشخاصی چون محمدهادی ماکیانی، عبدالرضا فقیه، شهرام محمدپور، شهرام شامحمدی، محمدعلی اخلاقدوست و اخوان تفتی نیز هر کدام یک جلد از کتابهای اکنکار را به فارسی برگرداندهاند.
♦️ پس از اینکه رویکرد دینستیزانۀ این فرقه بر اهل تحقیق آشکار شد، از فعالیتهای رسمی آنها جلوگیری بهعمل آمد. پیروان اکنکار پیش از این در ایران دارای تشکیلات بوده و به جذب نیرو میپرداختند.
ادامه دارد...
https://eitaa.com/antihalghe
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
📚 کتاب عرفان در گرو حلقه ها،جدیدترین اثر در نقد فرقه عرفان حلقه 💯 📗این اثر نوشته دکتر "محمد مسعود
پیج اینستاگرام دکتر محمد مسعود سعیدی (عضو هیات علمی پژوهشکده اسلام تمدنی دفتر تبلیغات اسلامی) نویسنده دو کتاب عرفان در گرو حلقه ها و کتاب پژوهشی در عرفان حلقه و انرژی درمانی.
در این پیج می توانید مباحث نقد فرقه حلقه را از زبان ایشان بشنوید.
👇👇👇
https://www.instagram.com/invites/contact/?i=xzz0gn7jqwh&utm_content=ksvkfqe
دومین جلسه کارگاه خودکاوی معنوی با حضور استاد مظاهری سیف در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
این کارگاه به همت مجمع مبلغات تهران و با حضور اساتید، طلاب و مبلغین استان تهران طی 10 جلسه و با رعایت پروتکل های بهداشتی در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود.
https://eitaa.com/antihalghe
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
دومین جلسه کارگاه خودکاوی معنوی با حضور استاد مظاهری سیف در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد. این کارگاه
🔺خودکاوی معنوی و برنامه مهارت افزا است که به افراد کمک می کند تا تجربه های معنوی خود را درک کنند و راز حضور خود در ملکوت را دریابند. خودکاوی معنوی راهی برای دستیابی به تجربه های معنوی است
🔺خودکاوی معنوی مبتنی بر این پیش فرض است که روح ما موجودی فرامادی، ساکن ملکوت است و همه انسان ها از تجربه های معنوی برخوردارند اما از درک تجربه های جذاب و معجزه آسای معنوی محرومند.
🔺خودکاوی معنوی به ما یادآوری می کند که چگونه تجربه های معنوی داشته باشیم.
🔺رویارویی با جهان معنوی و ناشناخته درون راهبردی است که خودکاوی معنوی پیش می گیرد تا ما را به تجربه های معنوی مان متوجه کند.
🔺زندگی پر از گرفتاری ها و تعارض ها و ناکامی هایی که هر روز تجربه می کنیم، همین که به چیزی امیدوار می شویم، ناامیدمان میکند، هر شادی و خوشی با اندوه و ناخوشی محدود میشود.
🔸تجربه می گوید همیشه مشکلی وجود دارد و به هیچ چیز نمی شود کاملاً اعتماد و تکیه کرد، با هر خوشی و لذتی ناخوشی و رنجی هست.
🔺اما معنویت وجود و زندگی ما را متحول می سازد و رنج ها و نگرانی ها را به لذت آرامش پیوند میزند.
🔺خودکاوی معنوی ما را توانمند می سازد تا از درون دروازه به سوی ملکوت بگشاییم و جهان خود را به جهانی معنوی تبدیل کنیم.
🔸زندگی سراسر از عشق، شکوه، شادی، آرامش و اندوهی معنادار که به اندازه شادمانی شیرین است. جهان معنوی، جهان مادی را فراگرفته و چشم اندازی جذاب و متفاوت از هستی و زندگی را تجسم می بخشد. جهان معنوی سرشار از عشق و روشنایی و حضور الهی است، جهانی پر از نیکی و زیبایی پر از حضور فرشتگان، شادی های بی پایان آرامش و هیجان های دوست داشتنی در ارتباط با قدرت و لطف خداوند، خودکاوی معنوی مهارت گذر از جهان محدود و رنجآور مادی به جهان نامحدود و برکت معنوی است.
https://eitaa.com/antihalghe
27.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚 کتاب صعود چهل ساله
کلیپی جالب و دیدنی👌👌👌✌️
حتما نگاه کنید و نشر بدید.
https://eitaa.com/antihalghe
👇👇👇
1_613764565.pdf
17.9M
کتاب صعود چهل ساله .pdf
https://eitaa.com/antihalghe
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
🔺فعالیتهای مخفیانه فرقه « اکنکار» در ایران قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ در ایران فرقۀ اکنکار، فعالیتها
✡فعالیتهای مخفیانه فرقه « اکنکار» در ایران
قسمت (دوم) 2️⃣
♦️ پیروان اکنکار از طریق اداره پست با ماهانتا در تماس بودند. شاید نمونۀ بارز این افراد، فردی به نام دکتر ناصری بود که در شمال شرق کشور میزیست. وی پس از مدتی به آمریکا رفت و به ناسا پیوست. شاگردان وی همچناندر ایران در لوای انرژیدرمانی و... به فعالیت مشغول هستند.
🔷 در حال حاضر شخصی با نام مستعار الماسی بیشترین فعالیت را در ایران دارد. وی اخیراً با توجه به نزاعهای اینترنتی که بین او و دیگر اکیستها در گرفته به وابستگی و قدرتطلبی متهم شده است. ناگفته پیداست این دست از نزاعها در تمام کشورها برای اکیستها اتفاق میافتد.
🔶 ریشۀ این نزاعها در این است که هر کدام از اکیستها که دارای بیشترین فعالیت هستند، ادعای مسئولیت در قبال بقیه اکیستها را دارند و این ادعا با مخالفت «دیگران» روبهرو میشود. گو اینکه «دیگرانی» نیز هستند که نسبت به بقیه احساس مسئولیت میکنند!
🔷 اکیستها در ایران تا سال ۱۳۷۵ با پر کردن فرمهای تهیه شده توسط ادارۀ اکنکار و واریز مبلغ معیّن از طرف ماهانتا، با مرکز اکنکار در آمریکا مکاتبه میکردند. این مبلغ در ابتدا 120 دلار بود که با نامهنگاریهای ذلیلانۀ برخی از اکیستها به هارولد کلمپ به پنجاه دلار کاهش یافت.
🔶 با روشن شدن چهرۀ واقعی اکنکار، از فعالیتهای رسمی این فرقه جلوگیری شد. اما فعالیتهای اینترنتی و ارتباطهای مخفیانه همچنان ادامه دارد.
🔷 این گروه بعضی از چهرههای متفکر و درخشان تاریخ جهان را به نام اکنکار مصادره کرده و به مریدان خود معرفی میکنند. آنها ادعا دارند این چهرهها ماهانتا بوده و هدایت انسانهای زمان خویش را برعهده داشتهاند.
🔶 از چهرههای ایرانی که این فرقه از آنها برای رسیدن به اهداف خود سود میجویند میتوان به شمس تبریزی، حکیم ابوالقاسم فردوسی، مولانا و حافظ اشاره کرد. آنها در برخی کتابهای خود مثنوی معنوی مولانا را بهعنوان کتاب جهانبینی اکنکار مطرح میکنند.
🔷 بیشترین فعالیت اکنکار در ایران در قالب وبنگاری صورت میگیرد. مهمترین سایت موجود، سایت رسمی اکیستهای ایران است که نسخۀ فارسی سایت رسمی موسسۀ اکنکار میباشد. وب سایتها و وبلاگهای دیگری نیز وجود دارد که به نشر آموزههای اکنکار همت گماردهاند.
🔶 تا مدتی پیش این وب نوشتهها کار تبلیغی و ترویجی انجام میدادند اما با چالشهای جدیدی که آموزههای اکنکار با آن روبهرو شده است، اکیستها بیشتر در قالب دفاع از آموزههای خویش مطلب مینگارند.
🔷 هر چند اینگونه دفاعها خود بر خلاف آموزههای اکنکار است؛ چون اکنکار مدعی است نباید از آموزههای خود دفاع و برای اثبات آنها استدلال کرد. اکیستهای ایران که سعی وافری برای گسترش ایدههای خود دارند، این آموزۀ اکنکار را زیر پا نهاده، به استدلال و محاجّه مشغولند.
🔷 جالبترین دفاعیات اکیستها هنگامی است که به اسلامی کردن باورهای خود میپردازند. آنها برای گریز از کمند ضداسلامی بودن برای اثبات آموزههای خود به آیات، روایات و زندگی معصومین (علیهمالسلام) استناد میکنند. فرزند اک مقدس در اینباره مینویسد:
♦️ «آیا میدانید اعتقاداتِ به گفتۀ بعضی بیسر و ته اکنکار را میشود با آیات قرآن تطبیق داد؟... آنها که آن را میشناسند میدانند که اکنکار از تمام ادیان به ظاهر قدیمی، قدیمیتر است؛ ...تصفیه کارماها در دنیاهای بالاتر یا به صورت دوزخ است و یا بهشت؛ که البته دقیقاً به میزان کارمای تولید شده است؛ نه بیشتر و نه کمتر؛ زیرا عدالت پروردگار خدشهناپذیر است. در قرآن آمده است: «فَمَن یَعمَل مِثقَال ذَرَّةٍ خَیرَاً یَره و مَن یَعمَل مِثقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً یَره [عادیات/7 و 8] و هر کس به قدر ذرهای کار نیک کرده آنرا خواهد دید و هر کس بقدر ذرهای کار زشت مرتکب شده میبیند.» و یا حضرت علی (علیهالسلام) میفرمایند: «به همانگونهای که یاری میکنی یاری میگیری، که اشاره به کارهای مثبت در همین دنیا دارد.» در جایی دیگر حضرت محمد(ص) میفرمایند: «خاری در پای هیچ مؤمنی نمیرود مگر اینکه کفّاره گناهان او باشد»، که این حدیث اشاره به کارمای منفی دارد.»
🔷 این سخنان در حالی است که هیچ سنخیتی بین دوزخ و نتایج اعمال در اسلام و کارمای ادعایی اکیستها وجود ندارد. وانگهی اکنکار با ردّ ادیان و نفی آنها هیچ جایی برای تمسک بهآنها نگذاشته است و این ترفندی است که اکیستها برای رها شدن از اشکالات و انتقادات بدان پناه میبرند.
ادامه دارد...
https://eitaa.com/antihalghe