eitaa logo
🚩گلچین آنتی نئولیبرالیسم _ بیداری🚩
813 دنبال‌کننده
5هزار عکس
2.3هزار ویدیو
19 فایل
🔔#گلچین_آنتی_نئولیبرالیسم🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
مشاهده در ایتا
دانلود
🚩گلچین آنتی نئولیبرالیسم _ بیداری🚩
❌فوران نفت و ورود دولت بریتانیا پس از چند سال حفاری بی‌حاصل و مخارج سنگین، سرانجام در سحرگاه ۵ خردا
جنگ جهانی شروع میشه، ایران فلک زده حتی اون 16 درصد هم دولت هاش نتونستند بگیرند و مشتی خائن درباری فقط سیبیل هاشون چرب میشه و عین ندید بدید ها هی میرن غرب و میان . حالا رضا شاه آمده ، یکطرفه قرار داد رو لغو می کنه . ایران شده سرزمین بی طرف زیر چکمه های طرفین جنگ جهانی ...مردم در قحطی ، و ایران شکایت می بره به دادگاه لاهه . تو این فاصله هم باز انگلیس از ایران نمیره ،دو سه تا قبیله شورشی می ذاره سر خط لوله ی مسجد سلیمان تا آبادان که با رضا شاه تو جنگ باشند و جنگ داخلی باشه. و بعد با اجماع جهانی و زور ....و تحریم نفت ایران اون قرار داد نفت خفت آور به یک قرار داد خفت بار دیگه تبدیل میشه. جنگ جهانی اول و گره کور قرارداد ۱۹۳۳ با آغاز جنگ جهانی اول (۱۲۹۳ تا ۱۲۹۷)، نفت ایران به سوخت اصلی و حیاتی کشتی‌های جنگی انگلیس برای پیروزی در جنگ تبدیل شد، اما به دلیل شرایط جنگی، سهم ۱۶ درصدی ایران عملاً پرداخت نشد. این بی‌عدالتی‌ها و حساب‌سازی‌های شرکت انگلیسی در محاسبه «سود خالص»، سرانجام خشم رضاشاه را برانگیخت و او در سال ۱۳۱۱ قرارداد دارسی را یک‌جانبه سوزاند و لغو کرد. با این حال، تحت فشارهای شدید سیاسی لندن، در سال ۱۳۱۲ (۱۹۳۳ میلادی) قرارداد جدیدی امضا شد. در این قرارداد فرمول مالی اصلاح شد و به جای سود، مبنای محاسبات بر اساس «حجم نفت» (۴ شیلینگ به ازای هر تن نفت) قرار گرفت تا بریتانیا نتواند با ترفندهای حسابداری سهم ایران را کم کند؛ اما بریتانیا در مقابل توانست مدت قرارداد را ۳۲ سال دیگر تمدید کند که یک عقب‌نشینی بزرگ برای ایران بود. 🔗پست بعد👉👉 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🚩گلچین آنتی نئولیبرالیسم _ بیداری🚩
جنگ جهانی شروع میشه، ایران فلک زده حتی اون 16 درصد هم دولت هاش نتونستند بگیرند و مشتی خائن درباری فق
حالا می رسیم کم کم به جنگ جهانی دوم ...و بعد دوران خوشی زودگذر . از 1933 تا اوایل 1945 ....جنگ های داخلی در ایران توی این سالها این اتفاقات گذشت : تمدید ۶۰ ساله: این قرارداد برخلاف انتظار، سلطه بریتانیا بر نفت جنوب ایران را به مدت ۶۰ سال دیگر (تا سال ۱۹۹۳) تمدید کرد. تغییرات جزئی: مساحت حوزه امتیاز شرکت نفت تا ۷۵ درصد کاهش یافت و فرمول پرداخت حق‌الامتیاز به ایران کمی بهبود یافت، اما بخش عمده درآمدها همچنان به جیب دولت انگلیس می‌رفت. تغییر نام شرکت: در سال ۱۹۳۵ (۱۳۱۳) با تغییر نام رسمی کشور در مجامع بین‌المللی از پرشیا به ایران، نام شرکت نیز از «شرکت نفت انگلیس و پرشیا» (APOC) به «شرکت نفت ایران و انگلیس» (AIOC) تغییر کرد. یکذره پول رسید ..ولی اون پروژه ها بیشتر برای تسهیل منافع ابر قدرت ها بود. مثل راه آهن و اینها . اما دوران آبادانی هم شروع شد کمی برای مردم. از آن حالت قحطی بیرون آمده بودیم .سیاست های غربی کشف حجاب و مسجد گوهر شاد و .... ❌جنگ جهانی دوم و شاه‌بیت ملی شدن نفت در جریان جنگ جهانی دوم (۱۳۱۸ تا ۱۳۲۴)، ایران به اشغال متفقین درآمد و پالایشگاه آبادان به صورت شبانه‌روزی برای ارتش بریتانیا بنزین هواپیما تولید می‌کرد، بدون اینکه سود واقعی آن به مردم قحطی‌زده ایران برسد. پس از پایان جنگ، جامعه ایران دیگر تاب این استعمار اقتصادی را نداشت. به رهبری دکتر محمد مصدق و با حمایت جبهه ملی، جنبش بزرگی شکل گرفت که سرانجام در ۲۹ اسفند ۱۳۲۹ به تصویب قانون «ملی شدن صنعت نفت» ختم شد. با این کار، تمام فرمول‌های درصدی و حجمی قبلی ملغی شد و ایران تسلط ۱۰۰ درصدی خود بر کل درآمد و تأسیسات نفتی را اعلام کرد. 🔗پست بعد👉👉 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🚩گلچین آنتی نئولیبرالیسم _ بیداری🚩
حالا می رسیم کم کم به جنگ جهانی دوم ...و بعد دوران خوشی زودگذر . از 1933 تا اوایل 1945 ....جنگ های
📌 دوران مصدق ... نظم جهانی داره عوض میشه. انکلیس داره جاشو به آمریکا میده و ضعیف شده و برای منافع اش باید آویزان آمریکا بشه .. با ملی شدن نفت ، تمام فرمول‌های درصدی و حجمی قبلی ملغی شد و ایران تسلط ۱۰۰ درصدی خود بر کل درآمد و تأسیسات نفتی را اعلام کرد. ❌این دوران کوتاه اما نتونست دوام بیاره 👇👇👇باز یک کودتای دیگه ...فرار شاه ... کودتای ۲۸ مرداد و عصر کنسرسیوم بریتانیا که منافع خود را از دست رفته می‌دید، ایران را تحریم نفتی کرد و پس از شکست در دادگاه بین‌المللی لاهه، با همکاری سازمان سیا آمریکا در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ کودتایی را علیه دولت مصدق به راه انداخت. پس از سقوط مصدق و بازگشت شاه، قرارداد جدیدی با یک «کنسرسیوم بین‌المللی» امضا شد. در این دوران، نفت روی کاغذ ملی ماند اما مدیریت و فروش آن بین شرکت‌های انگلیسی، آمریکایی و فرانسوی با فرمول سود ۵۰-۵۰ تقسیم شد. در سال ۱۳۳۹، ایران به همراه چهار کشور دیگر سازمان «اوپک» را پایه‌گذاری کرد تا بتواند کنترل قیمت‌گذاری طلای سیاه را از دست غربی‌ها خارج کند. 🔗پست بعد👉👉 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🚩گلچین آنتی نئولیبرالیسم _ بیداری🚩
📌 دوران مصدق ... نظم جهانی داره عوض میشه. انکلیس داره جاشو به آمریکا میده و ضعیف شده و برای منافع ا
رسیدیم به انقلاب اسلامی ایران🇮🇷 (داستان نفت) 📌انقلاب ۵۷، جنگ تحمیلی و دوران تحریم‌ها با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، قرارداد کنسرسیوم برای همیشه لغو شد و آخرین کارشناسان خارجی کشور را ترک کردند تا اداره ۱۰۰ درصدی صنعت نفت به مهندسان ایرانی واگذار شود. بلافاصله پس از آن، در دوران جنگ ۸ ساله با عراق (۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷)، تأسیسات نفتی ایران از جمله پالایشگاه آبادان و جزیره خارک به خط مقدم جبهه اقتصادی تبدیل شدند و کارکنان نفت زیر بمباران شدید، تولید را زنده نگه داشتند. از دهه ۱۳۹۰ تا به امروز نیز، این صنعت وارد فاز تحریم‌های فلج‌کننده بین‌المللی شده است؛ موضوعی که صادرات رسمی را کاهش داده، پای ایران را به بازارهای خاکستر باز کرده و صنعت نفت را با چالش بزرگ فرسودگی تکنولوژی و عدم سرمایه‌گذاری خارجی روبه‌رو ساخته است. 🟥 بعلاوه ما فقط 10 سال دوران خوش طعم نفت ملی داشتیم . ❌از روزی که تعدیل ساختاری بوجود آمد...ما رسما انقلاب اسلامی بودیم اما با دستورات بانک جهانی ...به مرور و توسط دولت های مختلف این دستورات را اجرا کردیم و نفت را ارز کردیم و دادیم بیرون از کشور، بی کم کاست. ❌ما نفت مان را به قیمت جهانی به مردم خودمان فروختیم . ما ارزش پول ملی را صفر رساندیم ❌سودها ی کلان این سیستم غلط خانمان سوز نئولیبرالی که توسط درس خوانده های آمریکا به حاکمیت ایران تحمیل شد به اسم برنامه ی توسعه، رسما دوباره نفت را از مردم گرفت . ❌سهم ما از نفت ایران همان انرژی بود که داشتیم که آنهم با قانون هدفمندی از حلقوم شما می کشند و تازه منت هم می گذارند که یک میلیون یارانه ، خیلی هم کفاف داد. ❌اگر سیستم اقتصادی ایران تغییر نکند، هیچ ایرانی سهمی از نفت و گاز و انرژی خدا داد این سرزمین ندارد. اگر حاکمیت ایران ریل اقتصادی را تغییر ندهد تفاوتی با قاجار نخواهیم داشت.... به زودی. پایان ✍️ 🔗پست اول👉👉 📌پ ن: حالا بعد از این همه خیانت که اقتصاددان های مکتب شیکاگو به ما تحمیل کردند در توافق سیاسی هم شاهد یک بدیم بره بزرگ هستیم، در توافق، این خطر وجود دارد که امریکا در قبال بازسازی زیرساخت ها در آن سرمایه گزاری کند، و از آن به بعد کسانی که به زیرساخت های ما حمله کردند در سود منابع ما شریک خواهند بود❗️طبق توافق که از لفظ سرمایه گذاری استفاده کردند شاید چیزی شبیه به ونزوئلا یا عراق در انتظار ماست این اسمش بدیم بره نیست پس چیه⁉️ 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩شهید سعید عسگری بشکانی تاریخ شهادت ۹ اسفند ۱۴۰۵ (جنگ رمضان) امامزاده صالح فرحزاد امروز رفته بودیم امامزاده صالح فرحزاد برای مراسم تاسوعا دیدم مقبره این شهید هم در حیاط قسمت ورودی امامزاده هست . 🚩🚩🚩 🏴🏴🏴 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
مردم بر حذر باشید چشم بهم بزنید فروختن دادن رفته! 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
12.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلنل لیاخوف به اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی در باکو رفت. پایتختی که به هزاران شیعه ضدصهیونیست فقط بخاطر ابراز احساسات آزار می‌رساند. خب، طبیعتاً کسی به کلنل آزار نرساند وقتی گفت: باور امام شهید ما و راهبرد همیشگی ماست که ساکنان اصلی فلسطین از حق برگزاری یک همه‌پرسی برخوردار هستند. اما ما چند نکته داریم: ۱- امام حاضر راه امام شهید را پیش می‌برند و جایگاه‌شان در جبهه مقاومت همان جایگاه امام شهید است، چرا از ایشان نام نبردید؟ ۲- امام شهید در آذر ۱۴۰۲ فرمودند تنها از راه مقاومت قاطع و مسلحانه جبهه ملل مسلمان و اعمال قهر بر اسرائیل می‌توان زمینه همه‌پرسی را فراهم ساخت. چرا راه حل ولی فقیه را نصفه و نیمه انتقال می‌دهید. ۳- مسخره نیست که وقتی خودتان حق همه‌پرسی را از نمایندگان مجلس مهمترین کانون محور مقاومت گرفته‌اید و به "وحدت ساحات" پشت پا زده‌اید، از همه‌پرسی در فلسطین و حق تعیین سرنوشت سخن می‌گویید؟ ۴- شکست نمایش دیپلماتیک شما از لحاظ مادی و روانی به جبهه مقاومت آسیب رسانده است. شما به لوازم همه‌پرسی آسیب زده‌اید. زشت نیست که گوشه‌ای نشسته‌اید و به ملت فلسطین می‌گویید لنگش کن؟ امیدوارم روزی در برابر مردم پاسخگوی این کارهایتان شوید. 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🔺️نوشابه باز کردن اژه‌ای برای مسعود پزشکیان و تیمش حاجی ! مخالفت و اصرار بر مخالفت با نظر رهبری می‌شود تبعیت از ولی‌فقیه؟! پزشکیان کجا نظر مخالف خود را کنار گذاشتند؟! 🔺دوره ۵ ساله اژه‌ای در قوه قضاییه رو به پایان است و گویا جریان وفاق، بدش نمی‌آید دوره‌ای بدون دستاورد و سراسر سکوت در برابر جریان وفاق و نفاق، ادامه داشته باشد. 🔻امیدواریم فردی عدالت‌خواه و انقلابی برای دوره جدید قوه قضاییه انتخاب شود. ✍nekhsa_ir 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
آقای قالیباف سرباز رهبری رفیق حاج قاسم شهید تهمت هیچ وقت فکرشو میکردی یه روز بشی دلال نفتی ترامپ؟؟؟؟ آمریکا زمان جنگ ذخایر نفتیشو با قیمت بشکه‌ای ۱۱۰ دلار به بقیه فروخت الان داره همون ذخایر رو با بشکه‌ای ۷۰ دلار پر می‌کنه از کل دنیا نوسان گرفت کمیسیون شما رو هم نداد سردار قالیباف خداقوت ✍️ خط سومthirdparty 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
4.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ایران مطلوب مسعود پزشکیان و باقر قالیباف و حسین طاهری و میثم مطیعی و فرهاد فتحی و باقیه پلورالیست‌های پراگماتیک این شکلیه ایرانی که هیئت امام حسینش هیچ خطری برای مروجین فساد و فحشا ایجاد نمیکنه حضراتی که تو هیئت برای امام حسین گریه می‌کنید و آرزو داشتید در کربلا می‌بودید و جانفدای حسین می‌شدید فکر می‌کنید حسین ابن علی شهید چی بود؟ انقدر فساد و فحشا در سال ۶۱ هجری رواج پیدا کرد که یزید میمون باز و زناکار خلیفه مسلمین شد و حسین فریاد زد اگر دین جدم جز با کشته شدن من اصلاح نمی‌شود پس ای شمشیرها من را دریابید به ولله گناه ما و شما از گناه کوفیان سال ۶۱ بیشتره ما کربلا رو دیدیم و اجازه دادیم امثال پزشکیان و قالیباف فساد و فحشا رو در این کشور قانونی کنن و الیگارش‌ها معیشت مردم رو نابود کنن و عزت ملی رو خدشه دار کنن و نتیجش شد شهادت نائب امام زمان هیچ بهانه‌ای نداریم فساد محصول پزشکیان و قالیباف بخشیش هم به خاطر کم‌کاری و ترس ماست ما علی رو تنها گذاشتیم که شمر تونست شهیدش کنه ✍️ خط سوم thirdparty 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism