eitaa logo
🚩گلچین آنتی نئولیبرالیسم _ بیداری🚩
842 دنبال‌کننده
5هزار عکس
2.3هزار ویدیو
20 فایل
🔔#گلچین_آنتی_نئولیبرالیسم🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️توضیحاتی در مورد بیانیه‌ی توهین‌آمیز مشترک آمریکا و کشورهای عربی علیه ایران ✍چه اتفاقی افتاده که این کشورهای عربی که در جنگ اخیر به این باور رسیده بودند، آمریکا حتی توان دفاع از پایگاههای خودش را ندارد و حاضر به باج دادن به ایران بودند، امروز به‌جای بیان نگرانی هایشان از مطالباتشان از ایران‌ می گویند و در مورد خطوط قرمزایران، بیانیه صادر میکنند؟ مگر نمیگفتند مذاکرات و دیپلماسی ادامه میدان‌ست؟ پس چه شد احساس می کنم یک جای کار می لنگد! . 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
7.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 خیلی ⛔️ اتفاقی افتاد که از حمله آمریکا هم خطرناک‌تر بود! 🎙 دکتر حشمت‌الله قنبری استاد دانشگاه 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🟥 وقتی اقتصاد با دلار کار می‌کند، سیاست پولی قرار است چه چیزی را تنظیم کند در اقتصادی که لنگرش دلار است، ابزارهای ریالی فقط «ظاهر سیاست‌گذاری» را می‌سازند، نه «اثرگذاری» را. - وقتی قیمت‌گذاری، سودآوری و هزینه‌ها با دلار تعیین می‌شود، تغییر در ریال قرار است کدام رفتار را عوض کند؟ - وقتی ریال نه ذخیره ارزش است، نه واحد محاسبه و نه وسیله مبادله، سیاست پولی اصلاً چه ابزاری در دست دارد؟ - وقتی انتظارات تورمی از مسیر نرخ ارز شکل می‌گیرد، نه از مسیر پول، بالا و پایین کردن نرخ بهره دقیقاً چه مسئله‌ای را حل می‌کند؟ - و وقتی بخش بزرگی از «پول» در قالب دلار، طلا و ارزهای دیجیتال خارج از کنترل بانک مرکزی می‌چرخد، سیاست انقباضی قرار است چه چیزی را منقبض کند؟ در چنین ساختاری، سیاست پولی فقط روی کاغذ وجود دارد. اقتصاد واقعی با پول‌های بی‌نام می‌چرخد؛ بازار به نرخ دلار واکنش نشان می‌دهد، نه به تصمیمات بانک مرکزی. سیاست پولی در این وضعیت مثل فرمانی است که به ماشینی داده می‌شود که فرمانش به چرخ‌ها وصل نیست. وقتی اقتصاد دلاریزه باشد، هیچ سیاست پولی—حتی اگر کاملاً درست باشد— نمی‌تواند رفتار اقتصاد را تغییر دهد. ✍️خط‌خطی‌ها 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
9.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حجت‌الاسلام دکتر نبویان در جمع مردم قم : 🔴 با تعهدی که در بند یک تفاهم نامه دادیم پرونده انتقام خون امام شهید وشهدای ملت،خسارت،غرامت بسته شد. . 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
15.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 استاد حسن رحیم‌پور ازغدی: تُف بر روزگاری که رهبر ما را شهید کردند و ما از صلح با آمریکا حرف بزنیم . 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
✴️ امتیازهایی که به ایران دادند؛ تأملی بر تغییر شکل سلطه در تاریخ ایران ▫️در سال‌های نخست حکومت پهلوی، دولت ایران چند امتیاز مهم را که بیگانگان در دوره قاجار به دست آورده بودند لغو کرد: کاپیتولاسیون، حق انحصاری بانک شاهی در چاپ اسکناس، استقلال گمرکی و حضور بی‌حد مستشاران خارجی. بسیاری این اقدامات را پیروزی استقلال ملی تلقی کردند. ❓اما مسئله این است که آیا قدرت‌های بزرگ واقعاً از منافع خود چشم پوشیدند، یا راه موثرتری برای حفظ منافع خود یافته بودند؟ ▫️قرارداد ۱۹۳۳ نفت یا قرارداد دارسی یک نمونه‌ گویاست. وقتی رضاشاه در ۱۹۳۲ قرارداد دارسی را لغو کرد، انگلستان به دیوان لاهه شکایت برد. نتیجه، قرارداد ۱۹۳۳ بود که در ظاهر درآمد ایران را افزایش می‌داد، اما در عمل مدت امتیاز انگلیس را ۳۲ سال تمدید کرد و کنترل واقعی تولید، قیمت‌گذاری و صادرات را در دست انگلیسی‌ها نگه داشت. ▫️در نظام مالی، بانک شاهی منحل شد، اما بانک ملی ایران زیر نفوذ مستشاران خارجی قرار گرفت. مورگان شوستر و آرتور میلسپو به‌عنوان مستشار مالی دعوت شدند و کنترل بودجه کشور را در دست گرفتند. نفوذ از مسیر «دعوت رسمی» جای امتیاز تحمیلی را گرفت. ▫️در حوزه حمل‌ونقل، امتیاز کشتیرانی کارون برای انگلیس لغو شد، اما شرکت نفت انگلیس با ساخت اسکله و تأسیسات در خوزستان، کنترل حمل‌ونقل منطقه را حفظ کرد. همچنین شرکت‌های مهندسی آمریکایی طرح‌های راه‌سازی را اجرا می‌کردند و نفوذ از طریق قراردادهای فنی جای امتیازنامه‌های استعماری را گرفت. ▫️این الگو که در مصر، عثمانی و چین نیز تکرار شده، «تغییر شکل نفوذ» نام دارد: قدرت‌های بزرگ وقتی امتیاز مستقیم را از دست می‌دهند، ابزارهای غیرمستقیم مانند قراردادهای بلندمدت، مستشاران رسمی و شرکت‌های خصوصی را جایگزین می‌کنند. ✍️متسا matsa_ir 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🚩گلچین آنتی نئولیبرالیسم _ بیداری🚩
🚨 افشاگری بهت آور از ابعاد دیگر کودتا با دقت ببینید🙏 توضیحات دکتر احمد قدیری از کودتای مسئولین علیه
🟥 چرخش ۱۸۰ درجه ای قالیباف❗️ قالیباف ۱۹ اسفند: قطعاً دنبال آتش‌بس نیستیم ۲۰ اسفند: پایان جنگ از مسیر مذاکره با آمریکا امکان‌پذیر نیست ۲۰ اسفند: باید توی دهان متجاوز زد تا درسی بگیرد که دیگر هیچگاه به فکر تجاوز به ایران نیفتد ۵ فروردین: باید چرخه جنگ مذاکره صلح جنگ را بشکنیم ۶ فروردین: چرخه شوم جنگ آتش‌بس جنگ باید شکسته شود ۱۹ فروردین: بعد از ۳ نقض کلیدی، آتش‌بس و مذاکره بی‌معناست ۲۱ فروردین: آمریکا عقب‌نشینی تاریخی کرد و طرح ۱۰ ماده‌ای پذیرفته شد ۲۱ فروردین: پیش‌شرط ایران برای مذاکره ؛ آتش‌بس در لبنان و آزادسازی پول‌های بلوکه شده است ++ (طرح ۱۰ ماده‌ای ایران رد شد/ پولها آزاد نشد/ آتش‌بس لبنان ۱۰۰۰ بار نقض شد/ رفتیم مذاکره🙂) ۳۰ فروردین: آتش‌بس رو قبول کردیم چون شروط ما رو پذیرفته بودن!! ++ (همون موقع هم فریب بود 🙂) ۱ اردیبهشت: زیر سایه تهدید مذاکره نمی‌کنیم ++ (کردیم🙃) ۲۱ اردیبهشت: آمریکا راهی جز پذیرش طرح ایران ندارد ۳۰ اردیبهشت: دشمن دنبال دور جدید جنگ است!!!!🙂🙂🙂 بله عزیزان! مسیر دهه ۹۰ تکرار شد چون ملتی که تاریخ رو فراموش کنه، محکوم به تکرارش میشه... ✍️آدم 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقای پزشکیان چگونه تعهد می‌کند که آمریکا شروط را انجام بدهد؟ رحیم پور ازغدی: از آقایان مسئولین شنیدم که خودشان هم بر این باورند که جنگ بعدی هم در راه است. بعضی از مفاد تفاهم نامه سوءتفاهم است. رهبری می‌گوید همین شروط که به عنوان پیش شرط مشخص شده هم عملی نمی‌شود. سؤال این است که آقای پزشکیان چگونه تعهد می‌کند که آمریکا شروط را انجام بدهد؟ ایشان از طرف ترامپ تضمین می‌دهد؟ از کجا معلوم انجام بشود. رهبری نظرش این است که بر حسب تجربه مذاکرات نتیجه نخواهد داشت. مذاکره را ما چند بار امتحان کردیم. 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
انتقاد حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان به قرار مذاکرات جدید علی‌رغم اجرایی نشدنِ پیش‌شرط‌های ادامه‌ی مذاکرات ✍️Rahe_Dialameh 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
اقتصادسیاسی پوچگرایی پدرم روضۀ رضوان به دوگندم بفروخت من چرا ملک جهان را به جوی نفروشم اقتصاد امری آشکارا دنیوی است. کل اقتصاد مدرن در بحث «منابع و هزینه‌ها» خلاصه شده. سوال اقتصاددانان این است که ثروت ملی چگونه افزایش می‌یابد؟ اینجا نه پای ارزش‌ها در میان است نه اخلاقیات. کاملا برعکس! هر گونه رسم و عرف و ارزش که سد راه ثروت‌افزایی باشد، به سرعت زیر چرخ‌های واقعگرایی اقتصادی له می‌شود. دقیقا به همین دلیل اندیشۀ اقتصادی برای رشدونمو پوچ‌گرایی مناسب است. در این حیطه به شما می‌آموزند که باید اهداف متعالی را کنار بگذارید و فقط در پی اهداف حقیرانۀ دنیاپرستانه باشید. بنابرین علی‌الظاهر با اندیشۀ صرفا اقتصادی نمی‌توان دلایل و اهداف مقاومت را تبیین کرد. اینجاست که تبلیغات‌چیان توافق دست‌به‌دامان حضرت حافظ می‌شوند تا برای دفع خطر آمریکا، مام‌میهن را به مشتی کاه‌ویونجه بفروشند. هر چه باشد طبق محاسبات دنیوی «کاچی به از هیچی» است. اما اقتصاد فقط این نیست! خلاصه کردن علم اقتصاد به بحث «منابع و هزینه‌ها» یک خطای روش‌شناختی است! اقتصاددان زیرک می‌پرسد: «خود این منابع چطور به دست آمده‌اند؟ چرا علی‌رغم بیکران بودن ثروت‌های خدادادی، منابع‌مان محدودند؟ چرا منابع‌مان همیشه کمتر از نیازهایمان هستند؟ این محدودیت ناشی از چیست؟ مگر خدا تضمین نکرده که نعمت‌هایش بی‌پایان هستند؟» با این قبیل سوالات است که علم اقتصاد اسلامی از محدوده‌های تنگ جهان‌بینی غربی فراتر می‌رود و درمی‌یابد که «محدودیت منابع» فقط ناشی از محدودیت‌های عقلی و اجتماعی بشر است. هر چه نوع انسان در مسیر تکوین و تکامل و عقل و بلوغ پیشروی کند، به همان میزان از «مضیقه»هایش کاسته خواهد شد. طوری که در بالاترین سطح تمدن انسانی دیگر هیچ مشکلی از بابت کمبود منابع وجود نخواهد داشت؛ زیرا در چنین دورانی بشر می‌تواند با تکیه بر عقل و دانشش از تمامی مواهب و نعمات خداداده بهره‌برداری کند. بنابرین برای اقتصاد اسلامی یکی از مهم‌ترین مسائل و سوالات، چگونگی پیشرفت و بلوغ فکری و اجتماعی انسان است. زیرا «کمی و زیادی منابع» دقیقا توسط همین عامل تعیین می‌شود. اقتصاددان اسلامی نمی‌پرسد: «از این کار چند دلار سود عایدمان می‌شود؟» بلکه پرسش این است: «آیا این کار به تکامل عقلی و اجتماعی مردم کمک می‌کند؟» اگر با عینک اقتصاد اسلامی بنگریم خطای حضرت آدم اصلا و ابدا خسارت محض نبود. حضرت آدم روضۀ رضوان را داد و در عوض چیزی که خرید امکان «کسب تجربه و شناخت و آگاهی بر روی زمین» بود. شما که می‌خواهید سرزمین‌مان را به مشتی کاه‌ویونجه بفروشید چطور؟ شما که صنایع‌مان را با شوک‌درمانی تعطیل کردید چطور؟ شما که برای پیشرفت کشاورزی هیچ برنامۀ جامعی ندارید چطور؟ شما ایران را به ورطۀ خام‌فروشی کشاندید چطور؟ شما که با واردات بی‌رویه باعث شدید گردن دلال‌ها کلفت شود چطور؟ شما که با اندیشه‌های نولیبرالی هزاران کارگر را بیکار کردید چطور؟ خطای حضرت آدم راه تکوین و تکامل را گشود. وطن‌فروشی شما راه پیشرفت را بست. قرار است صنعت موشکی و صنعت هسته‌ای‌مان را بدهیم به جایش کالاهای مصرفی واردات کنیم. این پوچگرایی کثیف و مشمئزکننده، ربطی به اقتصاد اسلامی ندارد. چنین معاملات بی‌معنایی فقط در اقتصاد شیطانی موردقبول قرار می‌گیرند. 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism