⭕️کارشکنی منافقین و انجمن حجتیهایها در خط مقدم جبهه
✅ حجت الاسلام رسول ملکیان روحانی رزمنده مهم ترین تأثیر حضور روحانیت در دفاع مقدس را تبلیغ عملی عنوان کرد و گفت: بخشی از خاطرات جنگ به خصوص بخش هایی که مربوط به اطلاعات و امنیت دوران دفاع مقدس است هنوز هم زمان گفتن و بسط آنها نیست، اما بخش هایی که مربوط به ایثار رزمندگان و شهدا بوده، قابل بیان است.
🔻وی در ادامه به خاطراتی درباره خیانت های منافقین و پیروان تفکر #انجمن_حجتیه در جبهه ها اشاره کرد و افزود: بخشی از تفکر انجمن حجتیه و منافقین در میان رزمندگان اسلام کارشکنی می کردند و حتی دست به ترور فیزیکی روحانیت در دوران دفاع مقدس می زدند، که این ترور فیزیکی هم در خط مقدم و پشتیبانی و هم چنین در شهر اهواز انجام می شد.
◽️وی اضافه کرد: رهبری و فرماندهی کل قوا در این جنگ به دست ولی فقیه بود و این جنگ، جنگ نظامی و جغرافیایی صرف نبود، بلکه جنگ عقیدتی و دفاع دینی بود و این جنگ در صف دشمن، به مدیریت نظام سلطه استکباری انجام می گرفت و حزب بعث عراق مجری آن تفکر بود، رزمندگان با آن بخش فکری و عقیدتی نظام سلطه و استکباری در جبهه ها نیز تقابل داشتند.
🔸جانباز دفاع مقدس با تاکید بر پشتیبانی نظام سلطه و استکباری و منافقین از حزب بعث تصریح کرد: آنها با اصل نظام و انقلاب مخالف بودند و برای همین نیز تعدادی از افراد طیف انجمن حجتیه و منافقین و یا گروه های دیگر نفوذی در دوران دفاع مقدس در جبهه ها دستگیر شدند./فرق و ادیان
🦊 @antirobah
هر چه فکر کردم دیدم از وقتی که جنگ تحمیلی شروع شد تا به حال هرچه شهید آوردند دلها را لرزاند و خون ریختهشان برکتی شد برای انقلابی زیستنمان.
بعد از ۴۰ سال شهید دادن در جبهههای نبرد تن به تن نظامی، باز شهید آوردند اما اینبار بوی دیگری داشت.
یه دورهای میگفتیم شهدا شرمندهایم. یه دورهای از جبهه جاماندهها سینه میزدند و دلشان داغ بود از فراق رفیقهایی که جنس نفسهایشان خدایی بود.
احساس میکنم داغی که الآن داریم بسیار سنگینتر از داغهای گذشته است. قبلاً داغ فراق داشتیم و حال، داغ غربت.
آری، بعضی از شهدا همانند سیدالشهداء شهید میشوند و سر میدهند. عدهای دیگر از پهلویشان خون میآید، به خود میپیچند و نحن ابنا الحیدر میگویند، اینها وارثان و فرزندان مادر هستند. عدهای دیگر دستبسته شهید میشوند و وارثان غربت پدرمان هستند. حالا شهدایی آوردهاند که جنس مظلومیت و غربتشان فرق میکند. آنها وارثان غربت کریمآلعبا هستند. تشییع غریبانهتان را تبریک میگویم.
🦊 @antirobah
آنتی روباه
هر چه فکر کردم دیدم از وقتی که جنگ تحمیلی شروع شد تا به حال هرچه شهید آوردند دلها را لرزاند و خون ر
تاریخ ثبت کند!
امروز جنس تیر بر پیکر فرق میکند. اصلاح طلبها میتازند و منافقین در لباس خودی بر پیکر حزبالله زخم میزنند.
امروز جنس زخمها فرق میکند. هنوز هم ارزش بیدینها از دیندارانی که جانشان را در راه دینشان دادند در نظر عوام بیشتر است. آنها که با بیدینیشان جیب خود را پر کردند امروز مراسم تشییع جنازهشان، میشود عملیات فریب دشمن.
اما مخلصانی که نه بخاطر نتیجه بلکه برای تکلیفی که بر دوششان بود، جانشان را در این راه دادند، امروز با آمدنشان معادلات به هم میخورد و حزباللهیها جان تازهای میگیرند.
تلنگر!
اگر دفعهی بعدی به همین شکل، شهدای ما به میهن بازگردند باید خودمان فاتحهی خودمان را بخوانیم.
شجریان تشییع شد
شهدا تشییع نشدند
تشییع نمیخواهیم! ما مطیع ستاد ملی هستیم؛ چون رهبرمان فرمود. اوضاع بیماری در کشور بسیار وخیم است؛ اما مردانه پای شهدایمان ایستادیم. روی شهدا غیرت داریم. نمیگذاریم خون شهدا را به همین راحتی زیر پاهایشان بگذارند.
روی معنای غربت کمی فکر کنیم...
رفقا! بیاییم کمی از شهدا برای مردم بگوییم.
🦊 @antirobah
دشمنان انقلاب بدانند
وقتی ما از جانمان گذشتیم
دیگر هیچ راه تسلطی بر ما ندارند...
🦊 @antirobah
رسول جعفریان روی نقطهی حساسی دست گذاشته. اینکه «قم باید مثل نجف شود» از کجا آب میخورد؟
رسول جعفریان چرا پشت علوی بروجردی در آمده؟
🦊 @antirobah
آنتی روباه
رسول جعفریان روی نقطهی حساسی دست گذاشته. اینکه «قم باید مثل نجف شود» از کجا آب میخورد؟ رسول جعفری
پاسخ استاد احمدحسين شريفي:
جناب آقاي #رسول_جعفريان، با اشاره به نقدهايي که در روزهاي اخير به ديدگاههاي جناب آقاي #علوي_بروجردي در موضوع انکار ابعاد اجتماعي، اقتصادي، سياسي و علمي اسلام و منحصر کردن رسالت رسول خدا(ص) به #ارشاد_معنوي! صورت گرفته است، امروز (21 مهر 1399) توئيت بالا را منتشر کردهاند.
از ايشان سؤال ميکنم: آيا به نظر شما، طرح سخناني بيمبنا و بيدليل و ژورناليستي شهامت علمي است؟ آيا وقتي برخلاف صريح دعوت خود که از مدافعان ايدة #علوم_انساني_اسلامي درخواست ميکني «#بايد_مرا_قانع_کنند» حاضر به گفتگو با مدافعان نشوي و در عوض لشکري از افراد ناشناخته و شناخته عليه کساني که آمادگي خود را براي گفتگوي علمي اعلام کردهاند، روانه شوند، از مصاديق شهامت علمي و روحية علمي است؟
خوب اگر، با پذيرش توهمات عدهاي از مقدسمآبان مردمفريب، قبول کنيم که شأن جناب علوي بروجردي اجل و اعلي و ... از گفتگو با بنده بود، آيا جناب جعفريان هم چنان شأني براي خود قائلاند؟ يا اينکه حاضرند در يک گفتگوي عالمانه در اين موضوع شرکت کنند؟ هوچيگري و کنايه زدن که نشانة شهامت علمي نيست! بسمالله اين گوي و اين ميدان.
اگر جنابعالي حقيقتاً دنبال جلوگيري از کاستن ارزش عقل در مراکز علمي ما هستيد (چنانکه در توئيت قبل از اين گفتهايد) و ميخواهيد با «پشتوانه بحث علمي و بدون همراهي با جو تبليغاتي و فضاي ژورناليستي» به يک گفتگوي علمي و عقلمحور و صريح تن دهيد، بسمالله.
🦊 @antirobah
آنتی روباه
رسول جعفریان روی نقطهی حساسی دست گذاشته. اینکه «قم باید مثل نجف شود» از کجا آب میخورد؟ رسول جعفری
22.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در همین راستا این کلیپ را حتماً ببینید.
از دیدگاه اسکات مادل، حوزهی نجف باید در مقابل حوزهی قم تقویت شود یا اینکه حوزهی قم تبدیل به حوزهی نجف شود.
🦊 @antirobah
هدایت شده از فقه و معارف
🏴امام حسن(علیهالسّلام) دنبال ایجاد حکومت اسلامی در آینده کوتاه مدت بود
🔰رهبر انقلاب: ائمّه از لحظهی وفات رسولالله تا سال ۲۶۰ درصدد بودند که حکومت الهی را به وجود بیاورند؛ البتّه برای آیندههای میانمدّت و بلندمدّت و در مواردی نزدیکمدّت. مثلاً در زمان امام مجتبی (علیه السّلام)، به نظر ما تلاش برای ایجاد حکومت اسلامی در آیندهی کوتاهمدّت بود؛ امام مجتبی در جواب مسیّببننجبه و دیگران که میگفتند چرا شما سکوت کردهاید فرمود: وَ اِن اَدری لَعَلَّهُ فِتنَةٌ لَکُم وَ مَتاعٌ اِلیٰ حِین.
۱۳۶۵/۰۴/۲۸
🔎مطالعه متن کامل بیانات:
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=45992
💻 @khamenei_maaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 شعر زیبایی به نام نگران از حامدعسگری
🦊 @antirobah
🔅 نکاتی پیرامون ایام محسنیه
۱.سقیفه، تاریکی وظلمتی را رقم زد که امیرمؤمنان درمورد آن فرمود «طخیة عمیا» یعنی ظلمتی که حتی شبح نیز درآن دیده نمیشود(درنهایت ظلمت)
خطبه ۳ نهجالبلاغه
۲.شهادت حضرت محسن، نشانهای برانحراف بزرگ درجامعه اسلامی است. لذاتوسل به ایشان گرهگشا خواهدبود
۳.بایدتفکیک کرد بین محب ومغرض؛ هر محبی را شیعه انگلیسی نخوانیم!
۴.طبق قرائن تاریخی هجوم به بیت امیرالمؤمنین برای بیعت، چندینبار صورت گرفته اما آن هجومی که منجر به جراحت شده، احتمالا چند هفته بعدازرحلت پیامبر بوده که بعدازآن هجوم، امالائمه دربستر افتادند وقرینه این قول، کلام امام صادق علیهالسلام دراصول کافی ج۳، ص۲۲۸ است که فرمودند: مادر ما هرهفته دوبار به منطقه احد میرفتند، که حدودا پنج کیلومتر فاصله دارد. طی کردن این مسیر برای خانمی که آنطور جراحت دیده، بعید به نظر میآید
۵.غصب فدک ده روز پس ازرحلت پیامبر بوده وحضرت فاطمه سلاماللهعلیه درماجرای سخنرانی فدک درحال سلامت وصلابت بودهاند، درحالیکه طبق قول حضرت سلمان«فلم تزل صاحبة فراش حتى ماتت صلیاللهعليها من ذلك شهيدة».كتاب سليم بن قيس
حضرت صدیقه طاهره بعدازصدمات دائما دربستر بیماری بودند، پس قاعدتا ایام شهادت حضرت محسن علیهالسلام اوایل ربیعالاول نبوده است
۶.دههسازی درجامعه، همانطور که برخی ازمراجع چون آیتالله شبیری زنجانی فرمودهاند، منجر به تضعیف عاشورا وفاطمیه خواهدشد چون مردم(غیر هیأتی) ظرفیت فضای عزا را درکل سال ندارند، لذا ازفضای عزا وهیأت بهصورت کلی دورخواهندشد
۷.درعصرحاضر مدیریت ایام عزا دردست رسانه است وبه مرور زمان وبا جریانسازی رسانهای جریانات خاص، دهه محسنیه درطراز دهه محرم ودهه آخرصفر قرارمیگیرد و درآنحال، دیگرکسی نمیتواندبگوید محسنیه یک برنامه محدود است وعلاوه برآن زمینه برای دههسازی جدید فراهم خواهدشد
۸.قیاس دهه عزاداری باجلسات هفتگی، قیاسمعالفارق است چون وقتی ایامی ازسال به موضوعی اختصاص پیداکند، احکامی برآن بار میشود که برجلسات هفتگی بار نمیشود. مثلا دیگر درآن ایام، مراسم عقد وعروسی، هتک حرمت محسوب خواهدشد
۹.همانطور که کاستن ازشعائر وتفریط درآن موجب تضعیف شیعه میشود، زیادهروی درشعائرنیز موجب تضعیف خواهدشد
۱۰.آیامخالفت بانظر عدهای ازشیعیان برسر مسئلهای که تاریخ دقیق آن ازمسلمات شیعه نیست، مجوزی برای توهین وتکفیر ونسبت حرامزادگی خواهدبود؟
۱۱.درزمانه بغض روزافزون دشمنان اهلبیت، ستیزهجویی وتکفیر درخانواده شیعه، موردرضای حضرت حجت نخواهدبود
#حضرت_محسن
#ایام_محسنیه
#دهه_سازی
💠 جامعه ایمانی مشعر
🦊 @antirobah