eitaa logo
علی قاسمی
7.5هزار دنبال‌کننده
331 عکس
518 ویدیو
82 فایل
انتشار آثار و آموزش‌های قرآنی استاد علی قاسمی مؤلف و مدرس کتاب‌های آموزش قرآن و کارشناس معارفی
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام استاد محترم الان دارم کتابهاتونو میخونم شدیدا مبتدی هستم در قرآن تعریف تجوید چیه و چه فرقی با روخوانی و روان خوانی داره؟ 🌸 ✍ پاسخ: سلام و ادب باعث افتخار است 🔹روخوانی یعنی درست‌خوانی ساده و آرام آرام ... 🔹روان خوانی یعنی درست خواندن با تسلط... 🔹تجوید یعنی درست و روان خواندن با رعایت قواعد زیباخوانی مثل ادغام و اخفا و تلفظ حروف با لهجه عربی موفق باشید. @aqquran
📷 سرودۀ رهبر انقلاب که در آستانۀ وعدۀ صادق قرائت شد 🔹رهبر انقلاب یک بیت از غزل «تو را‌ است معجزه در کف زساحران مهراس/ عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز» را در آستانۀ عملیات وعدۀ صادق در یکی از جلسات مرتبط خوانده‌اند. @aqquran
🏴 السلام علیک ایها السید الکریم 🏴 السَّلامُ عَلَيْكَ يا مَنْ بِزِيارَتِهِ ثَوابُ زِيارَةِ سَيِّدِ الْشُّهَدآءِ يُرْتَجي 🔸السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا السَّيِّدُ الزَّكِيُّ وَالطَّاهِرُ الصَّفِيُّ 🔸السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ السَّادَةِ الْأَطْهارِ 🔸السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ الْمُصْطَفَيْنَ الْأَخْيارِ 🏴 پانزدهم شوال سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا علیه السلام و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام بر همه شیعیان تسلیت باد. 🆔@aqquran
‌ سرودۀ میلاد عرفان‌پور در استقبال از غزل رهبر انقلاب که بیتی از آن را در آستانۀ عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی خواندند 🔸دلا! ز معرکۀ محنت و بلا مگریز چو گردباد به هم پیچ و چون صبا مگریز 🔸ما را مباد، از دل طوفان گریختن ننگ است از میانۀ میدان گریختن 🔸از خط خون بخوان که نبوده‌ست رسم ما از پاسخ ندای شهیدان، گریختن 🔸جانا تو جان بخواه! که معنای زندگی‌ست دل را بهانه‌کردن و از «جان» گریختن 🔸اسفند روی آتش عشقیم و روشن است از این بلا نمی‌شود آسان گریختن 🔸کم‌سو شدیم در قفس شهرها، خوشا همچون ستارگان به بیابان گریختن 🔸یا‌ایهالعزیز! گوارای جان ماست محض رضای دوست به زندان گریختن 🔸با اشک شوق، می‌گذریم از میان نیل فرعون مانده است و هراسان گریختن 🔸ما در امان «انّ معی ربّیِ»‌ توایم از فتنه‌ها خوش است به‌ قرآن‌ گریختن @aqquran
تلاوت در جمع یک هنر است، یک هنر مقدّس است. این هنر که در شمار برترین هنرهای قدسی است و ‌جزو برترین هنرهای مقدّس است، باید در خدمت ذکر و در خدمت دعوت باشد. قرآن ذکر است دیگر؛ ‌تلاوت شما باید در خدمت ذکر باشد؛ باید جوری تلاوت کنید که منِ مستمع، متذکّر بشوم، و به یاد خدا، ‌به یاد قیامت، به یاد عوالم بالا بیفتم؛ بیشتر از آنکه انسان متذکّر است، باید از تلاوت شما متذکّر بشود؛ ‌شما در تلاوتتان این را در نظر قرار بدهید، این را بخواهید. مراقب باشیم که چیزهای حاشیه‌ای، بعضی از ‌خودنمایی‌ها ــ که ماها خب انسانیم، ضعیفیم، در کارهایمان یک بخشی، یک خودنمایی‌هایی هست، حالا ‌بنده آن مقدار کمش را نمیخواهم خیلی متّه روی خشخاش بگذارم ــ غلبه نکند؛ آن حالت خودنمایی بر ‌آن حالت تذکّر و مُذَکِّریّت و دعوت الی‌الله غلبه نکند در این تلاوتی که شما انجام میدهید. نباید فقط به ‌عنوان یک هنر به این نگاه کنید؛ بعضی از خواننده‌های قرآن غیر ایرانی را که انسان نگاه میکند، به این ‌‌[کار] فقط به صورت یک هنر نگاه میکنند؛ نه، این فقط یک هنر نیست؛ این، وسیله‌ی دعوت الی‌الله است؛ ‌با این شکل بایستی به آن نگاه کنید. باید جوری باشد که «وَ اِذا تُلِیَت عَلَیهِم آیاتُهُ زادَتهُم ایمانا»؛وقتی ‌شما قرآن میخوانید باید ایمان من افزایش پیدا کند؛ ایمان مستمعتان بایستی افزایش پیدا کند. یک ‌مقداری از این به عهده‌ی شما است که شما باید این کار را انجام بدهید، تا حدود زیادی بر ‌عهده‌ی قاری است‌.‌۱۴۰۱/۰۱/۱۴ بیانات در محفل انس با قرآن کریم @aqquran
🌄 روش تربیتی رسول (ص) ✍🏻 عین‌صاد ❞ در هنگام شروع كار، رسول با سلام كردن به بچه‌ها، به آنها شخصيت مى‌دهد و با محبت و انس با آنها، در دل‌هاشان راه مى‌يابد و با به كار گرفتن آنها، به تربيتشان مى‌پردازد تا بتوانند در برابر هجوم وحشى فكرهاى گوناگون و در برابر زنجيرهاى عادت و تقليد سربردارند و ايستادگى كنند. اگر ما جايگاه عمل رسول را نشناسيم ناچار آنچه را كه در يك جامعۀ متحرك و راه يافته مطرح است، در جامعۀ باز متضاد درگير با تبليغات وسيع پياده مى‌كنيم و ارزش‌هاى بزرگ را به ابتذال مى‌كشانيم و به نفرت راه مى‌دهيم و خيال مى‌كنيم كه كار كرده‌ايم و به اعماق دست يافته‌ايم. اينها تجربه‌هاى ماست. خيلى‌ها مى‌توانند از آن چشم بپوشند ولى با چشم پوشى پوشيده نخواهد ماند. 📚 | ص ۴۴ @aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠آموزش درست‌خوانی قرآن کریم درس۱۸|تلفظ حرف «ص» ثانیه 0:29 👈🏻محل تلفظ حرف«ص» همون محل تلفظ حرف«س» هست اما درشت و پرحجم ثانیه 0:41 👈🏻مقایسه تلفظ«ص»و «س» دقیقه 1:20 👈🏻بعد از استاد تکرار کنیم. دقیقه 2:06 👈🏻کلمات دقیقه 2:44 👈🏻اذکار نماز ارسالش برای دوستات رو یادت نره! 🌸 🆔@aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اسماء و اوصاف خدای متعال ب) مهمترین_اوصاف_ذات ۱. حیات، علم و قدرت بی‌پایان(آیة الکرسی) ٱللَّهُ لَآ إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلحَيُّ ٱلقَيُّومُۚ لَا تَأخُذُهُۥ سِنَة وَلَا نَوم لَّهُۥ مَا فِي ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَمَا فِي ٱلأرضِۗ مَن ذَا ٱلَّذِي يَشفَعُ عِندَهُۥٓ إِلَّا بِإِذنِهِۦۚ يَعلَمُ مَا بَينَ أَيدِيهِم وَمَا خَلفَهُم وَلَا يُحِيطُونَ بِشَيءٖ مِّن عِلمِهِۦٓ إِلَّا بِمَا شَآءَۚ وَسِعَ كُرسِيُّهُ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلأَرۡضَۖ وَلَا يَـُٔودُهُۥ حِفظُهُمَا وَهُوَ ٱلعَلِيُّ ٱلعَظِيمُ خداى يكتا كه جز او هيچ معبودى نيست، زنده و قائم به ذات [و مدبّر و برپا دارنده و نگه دارندۀ همۀ مخلوقات] است، هيچ گاه خواب سبك و سنگين او را فرا نمى گيرد، آنچه در آسمان ها و آنچه در زمين است در سيطرۀ مالكيّت و فرمانروايى اوست كيست آنكه جز به اذن او در پيشگاهش شفاعت كند؟ آنچه را پيش روى مردم است [كه نزد ايشان حاضر و مشهود است] و آنچه را پشت سر آنان است [كه نسبت به آنان دور و پنهان است] مى داند و آنان به چيزى از دانش او احاطه ندارند مگر به آنچه او بخواهد تخت [حكومت، قدرت و سلطنت] ش آسمان ها و زمين را فرا گرفته و نگهدارى آنان بر او گران و مشقت آور نيست؛ و او بلند مرتبه و بزرگ است. تفسير: مجموعه اى از صفات جمال و جلال او ابتدا از ذات اقدس الهى و مساله توحيد اسماء حسنى و صفات او شروع مى كند، مى فرمايد: خداوند هيچ معبودى جز او نيست ( اَللّٰهُ لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ هُوَ ) اللّٰه نام مخصوص خداوند و به معنى ذاتى است كه جامع همه صفات كمال و جلال و جمال است، او پديد آورنده جهان هستى است، به همين دليل هيچ معبودى شايستگى پرستش جز او ندارد، و از آنجا كه در معنى اللّٰه يگانگى افتاده است، جمله لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ هُوَ تاكيدى بر آن است سپس مى افزايد: خداوندى كه زنده و قائم به ذات خويش است و موجودات ديگر عالم قائم به او هستند ( اَلْحَيُّ اَلْقَيُّومُ ) حى از ماده حيات به معنى زندگى است، و اين واژه مانند هر صفت مشبهه ديگر دلالت بر دوام دارد و بديهى است كه حيات در خداوند حيات حقيقى است چرا كه حياتش عين ذات او است نه همچون موجودات زنده در عالم خلقت كه حيات آنها عارضى است و لذا گاهى زنده اند و سپس مى ميرند، اما در خداوند چنين نيست، چنان كه در آيه ۵۸ سوره فرقان مى خوانيم: وَ تَوَكَّلْ عَلَى اَلْحَيِّ اَلَّذِي لاٰ يَمُوتُ ، توكل بر ذات زنده اى كن كه هرگز نمى ميرد اين از يك سو، از سوى ديگر حيات كامل، حياتى است كه آميخته با مرگ نباشد، بنا بر اين حيات حقيقى حيات او است كه از ازل تا ابد ادامه دارد اما حيات انسان، به خصوص در اين جهان كه آميخته با مرگ است نمى تواند حيات حقيقى بوده باشد لذا در آيه ۶۴ سوره عنكبوت مى خوانيم: وَ مٰا هٰذِهِ اَلْحَيٰاةُ اَلدُّنْيٰا إِلاّٰ لَهْوٌ وَ لَعِبٌ وَ إِنَّ اَلدّٰارَ اَلْآخِرَةَ لَهِيَ اَلْحَيَوٰانُ زندگى اين جهان بازيچه اى بيش نيست و زندگى حقيقى (از نظرى) زندگى سراسرى ديگر است !روى اين دو جهت حيات و زندگى حقيقى مخصوص خدا است. @aqquran