eitaa logo
علی قاسمی
7.1هزار دنبال‌کننده
311 عکس
488 ویدیو
76 فایل
انتشار آثار و آموزش‌های قرآنی استاد علی قاسمی مؤلف و مدرس کتاب‌های آموزش قرآن و کارشناس معارفی
مشاهده در ایتا
دانلود
معرفت و شناخت خداوند رابطه‌ی حتمی بودن امتحان و ابتلائات برای همه مردم أَحَسِبَ ٱلنَّاسُ أَن يُترَكُوٓاْ أَن يَقُولُوٓاْ ءَامَنَّا وَهُم لَا يُفتَنُونَ(٢) وَلَقَد فَتَنَّا ٱلَّذِينَ مِن قَبلِهِم فَلَيَعلَمَنَّ ٱللَّهُ ٱلَّذِينَ صَدَقُواْ وَلَيَعلَمَنَّ ٱلكَاذِبِينَ(٣) سوره عنکبوت آيا مردم گمان كرده اند، همين كه بگويند: ايمان آورديم، رها مى شوند و آنان [به وسيله جان، مال، اولاد و حوادث] مورد آزمايش قرار نمى گيرند؟ در حالى كه يقيناً كسانى را كه پيش از آنان بودند، آزمايش كرده ايم [پس اينان هم بى ترديد آزمايش مى شوند]، و بى ترديد خدا كسانى را كه [در ادعاى ايمان] راست گفته اند مى شناسد، و قطعاً دروغ‌گويان را نيز مى شناسد. 🍃🌼🍃 در پیام بعدی... https://eitaa.com/aqquran
ادامه تفسیر خدای متعال در این آیات به ذكر اين حقيقت مى‌پردازد كه امتحان يك سنت هميشگى و جاودانى الهى است، امتحان مخصوص شما جمعيت مسلمانان نيست، سنتى است كه در تمام امتهاى پيشين جارى بوده است. 🌼 مى‌فرمايد:" ما كسانى را كه قبل از آنها بودند آزمايش كرديم " ( وَ لَقَدْ فَتَنَّا اَلَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ‌ ). آنها را نيز در كوره‌هاى سخت امتحان افكنديم، آنها نيز همچون شما در فشار دشمنان بيرحم و جاهل و بيخبر و متعصب و لجوج قرار داشتند، هميشه ميدان امتحان باز بوده و گروهى در اين ميدان شركت داشته‌اند. 🍃 بايد هم، چنين باشد چرا كه در مقام ادعا هر كس مى‌تواند خود را برترين مؤمن، بالاترين مجاهد، و فداكارترين انسان معرفى كند، بايد وزن و قيمت و ارزش اين ادعاها از طريق آزمون روشن شود، بايد معلوم گردد تا چه اندازه نيات درونى و آمادگی‌هاى روحى با اين گفته‌ها هماهنگ يا ناهماهنگ است‌؟ آرى" بايد خدا بداند چه كسانى راست مى‌گويند، و چه كسانى دروغگو هستند" ( فَلَيَعْلَمَنَّ اَللّٰهُ اَلَّذِينَ صَدَقُوا وَ لَيَعْلَمَنَّ اَلْكٰاذِبِينَ‌ ). 🔺بديهى است خدا همه اينها را مى‌داند، حتى قبل از خلقت انسانها، منظور از علم در اينجا همان تحقق عينى مسائل و وجود خارجى آنها است، و به تعبير ديگر ظهور آثار و شواهد عملى است، يعنى بايد علم خدا در باره اين گروه عملا در خارج پياده شود، و تحقق عينى يابد، و هر كس آنچه را در درون دارد بيرون ريزد، اين است معنى "علم" هنگامى كه در اينگونه موارد در مورد خداوند به كار مى‌رود. دليل اين مساله نيز روشن است زيرا نيات درونى و صفات باطنى تا در عمل انسان تحقق و عينيت پيدا نكند ثواب و جزا و كيفر مفهوم ندارد. آزمايش براى تحقق بخشيدن به نيات و صفات درونى است. 🔻 و به عبارت ديگر اين عالم همچون يك "دانشگاه" يا يك "مزرعه" است (اين تشبيهات در متون احاديث اسلامى وارد شده) برنامه اين است كه در دانشگاه استعدادها شكوفا گردد، لياقتها پرورش يابد، و آنچه در مرحله "قوه" است به "فعليت" برسد. بايد در اين مزرعه نهاد بذرها ظاهر گردد، و از درون آنها جوانه‌ها بيرون آيد، جوانه‌ها سر از خاك بردارند، پرورش يابند، نهال كوچكى شوند و سرانجام درختى تنومند و بارور، و اين امور هرگز بدون آزمايش و امتحان ممكن نيست. و از اينجا مى‌فهميم كه آزمايشهاى الهى نه براى شناخت افراد است، بلكه براى پرورش و شكوفايى استعدادها است. 🔻🔻بنا بر اين اگر ما آزمايش مى‌كنيم براى كشف مجهولى است، اما اگر خداوند آزمايش مى‌كند براى كشف مجهول نيست كه علمش به همه چيز احاطه دارد بلكه براى پرورش استعدادها و به فعليت رسانيدن قوه‌ها است. ✅نكته: 👈 آزمونها در چهره‌هاى مختلف گرچه بيان عموميت امتحان براى تمام اقوام و جمعيتها، اثر سازنده بسيار قابل ملاحظه‌اى براى مؤمنان مكه كه در آن روز در اقليت شديدى بودند داشت و توجه به اين واقعيت آنها را در مقابل دشمنان، سخت مقاوم و شكيبا مى‌كرد، ولى اين منحصر به مؤمنان مكه نبود بلكه هر گروه و جمعيتى به نوعى در اين سنت الهى شريك و سهيم‌اند و امتحانات خداوند در چهره‌هاى گوناگون به سراغ آنها مى‌آيد. 👈گروهى در محيطهايى قرار مى‌گيرند كه از هر نظر آلوده است، وسوسه‌هاى فساد از هر طرف آنها را احاطه مى‌كند، امتحان بزرگ آنها اين است كه در چنين جو و شرائطى همرنگ محيط نشوند و اصالت و پاكى خود را حفظ كنند. 👈گروهى در فشار محروميتها قرار مى‌گيرند، در حالى كه مى‌بينند اگر حاضر به معاوضه كردن سرمايه‌هاى اصيل وجود خود باشند، فقر و محروميت به سرعت درهم مى‌شكند، اما به بهاى از دست دادن ايمان و تقوا و آزادگى و عزت و شرف، و همين آزمون آنها است. 👈گروهى ديگر بر عكس غرق در نعمت مى‌شوند و امكانات مادى از هر نظر در اختيارشان قرار مى‌گيرد، آيا در چنين شرائطى، قيام به وظيفه شكر نعمت مى‌كنند؟ يا غرق در غفلت و غرور و خودخواهى و خودبينى، غرق در لذات و شهوات و بيگانگى از جامعه و از خويشتن مى‌شوند؟! 👈گروهى - همچون غرب و شرق‌زده‌هاى عصر ما - با كشورهايى روبرو مى‌شوند كه در عين دورى از خدا و فضيلت و اخلاق، از تمدن مادى خيره‌كننده‌اى بهره‌مندند و رفاه اجتماعى قابل ملاحظه‌اى دارند، در اينجا جاذبه نيرومند مرموزى آنها را به سوى اين نوع زندگى مى‌كشاند كه به قيمت زير پا نهادن همه اصولى كه به آن اعتقاد دارند و به قيمت تن دادن به ذلت وابستگى چنان زندگى را براى خود و جامعه خويش فراهم سازند، اين نيز يك نوع آزمون است. ☝️مصيبتها، درد و رنجها، جنگ و نزاعها، قحطى و گرانى و تورم، حكومت‌هاى خودكامه، كه انسان‌ها را به بردگى و اسارت خود دعوت مى‌كنند و آنها را به تسليم در برابر برنامه‌هاى طاغوتى خود فرا مى‌خوانند،
🍀 و بالاخره امواج نيرومند هواى نفس و شهوت، هر يك از اين‌ها وسيله آزمايشى است بر سر راه بندگان خدا، و در همين صحنه‌ها است كه ايمان و شخصيت و تقوى و پاكى و امانت و آزادگى افراد مشخص مى‌شود. 🪴اما براى پيروزى در اين آزمونهاى سخت، جز تلاش و كوشش مستمر و تكيه بر لطف خاص پروردگار راهى نيست. جالب اينكه در حديثى كه در اصول كافى از بعضى از معصومين در تفسير آيه أَ حَسِبَ اَلنّٰاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنّٰا وَ هُمْ لاٰ يُفْتَنُونَ‌ آمده چنين مى‌خوانيم: يفتنون كما يفتن الذهب، ثم قال يخلصون كما يخلص الذهب!: "آزمايش مى‌شوند همانگونه كه طلا در كوره آزمايش مى‌شود، و خالص مى‌شوند همانگونه كه فشار آتش ناخالصيهاى طلا را از بين مى‌برد و آن را خالص مى‌كند" . 🌿 به هر حال عافيت‌طلبانى كه گمان مى‌كنند همين اندازه كه اظهار ايمان كنند در صف مؤمنان قرار مى‌گيرند و در اعلى عليين بهشت همنشين پيامبران و صديقين و شهداء خواهند بود، سخت در اشتباهند. 🌺به گفته امير مؤمنان على ع در نهج‌البلاغه: و الذى بعثه بالحق لتبلبلن بلبلة، و لتغربلن غربلة، و لتساطن سوط القدر، حتى يعود اسفلكم اعلاكم و اعلاكم اسفلكم: 💎 " سوگند به كسى كه پيامبر ص را به حق مبعوث كرده به شدت مورد آزمايش قرار مى‌گيريد، و غربال مى‌شويد، و همانند محتويات يك ديگ به هنگام جوشش، زير و رو خواهيد شد، آن چنان كه بالاى شما پائين و پائين بالا قرار خواهد گرفت"! . ⚖اين سخن را هنگامى مى‌گويد كه تازه مردم با او بيعت كرده‌اند و در انتظار اين هستند كه ببينند او با تقسيم اموال بيت المال و مقامها چه مى‌كند؟! آيا با همان معيارهاى گذشته و تبعيضها يا بر معيار تلخ عدالت محمدى‌؟! https://eitaa.com/aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍🏻 مرحوم استاد از جمله قاریان قدیمی، اصیل و می‌توان گفت صاحب سبک مصر است؛ حزن ذاتی، بمی و پرحجمی، شفافیت، زنگ و رنگ زیبا، گرمی و گیرایی صدا و در یک کلمه، «طنین» صدای این استاد فقید مصری، وی را نه تنها از بسیاری از قاریان نسل‌های قدیم و جدید مصر، بلکه از خاندان خود نیز که اکثرا قاری بوده و همگی به یک سبک و طریقه می‌خوانده، اما ویژگی‌های صدای شیخ محمد را نداشته‌اند، متمایز می‌کند 🎙 در فایل صوتی ارائه‌شده 👆🏻 می‌توانید اجرای هشت نغمه (مقام/ دستگاه) در قرائت قرآن کریم را با صدای او بشنوید به ترتیب اجرا در نغمه‌های 👇🏻 ⚘️ ⚘️ ⚘️ ⚘️ ⚘️ ⚘️ ⚘️ ⚘️ ⏳ به مدت ۱۰ دقیقه https://eitaa.com/aqquran https://eitaa.com/aqquran/1377
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گوشه ای دیگر از زیبایی های اربعین موکب دار عراقی موکبش را جمع می کند و زار زار گریه می کند، از اینکه فصل دلدادگی و خدمت سر آمده... https://eitaa.com/aqquran
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 رهبر انقلاب: کارزار بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است ☝ فیلم کامل بیانات امروز رهبر انقلاب در جمع دانشجویان عزادار اربعین. ۱۴۰۳/۶/۴ 💻 Farsi.khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 رهبر انقلاب: برای استفاده از فرصت زندگی برنامه‌ریزی و فکر کنید/ برای اینکه درست فکر کنید، با قرآن آشنا بشوید/ آنجایی که اقدام لازم است اقدام کنید/ اقدام یک وقت در کلاس درس و دانشگاه است، یک وقت راه کربلا و فلسطین است 📩 رهبر انقلاب در جمع عزاداران هیئتهای دانشجویی اربعین حسینی: ✏️ جوانی‌تان را قدر بدانید. میدان وسیعی در مقابل شماست، ان‌شاءالله ۷۰ سال دیگر، ۶۰ سال دیگر شما در این دنیا حضور خواهید داشت و کار خواهید داشت. از این فرصت استفاده کنید. برای این فرصت طولانی برنامه‌ریزی کنید. برای اینکه برنامه‌ریزی‌تان درست از آب در بیاد، فکر کنید. ✏️ برای اینکه درست بتوانید فکر کنید، با قرآن آشنا بشوید. قرآن را بخوانید، تأمل کنید. از کسانی که پیش از شما و بیش از شما تأمل کردند، یاد بگیرید. یاد گرفتن ننگ نیست، افتخار است، همیشه باید یاد بگیریم، تا آخر عمر باید یاد بگیریم. ✏️ فکر کنید، مطالعه کنید، شناسایی کنید، آنجایی که اقدام لازم است، اقدام کنید. اقدام یک وقت در آزمایشگاه وکلاس درس و محیط دانشگاه است، یک وقت محیط اجتماعی است، یک وقت محیط سیاسی‌ است، یک وقت راه کربلاست، یک وقت راه فلسطین است. ۱۴۰۳/۶/۴ 🖼 💻 Farsi.khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
48.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 فیلم کامل | روضه‌خوانی حاج میثم مطیعی در مراسم عزاداری هیئت‌های دانشجویی در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب اسلامی. ۱۴۰۳/۶/۴ 💻 Farsi.khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 فیلم کامل | بیانات رهبر انقلاب در پایان مراسم عزاداری هیئت‌های دانشجویی در حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۳/۶/۴ 💻 Farsi.khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
50.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فیلم کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در نخستین دیدار هیئت دولت چهاردهم. ۱۴۰۳/۶/۶ 💻 Farsi.khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
14030606_45744_64k.mp3
22.71M
📢 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در نخستین دیدار هیئت دولت چهاردهم. ۱۴۰۳/۶/۶ 🎧 از طریق یکی از سکوهای زیر بشنوید👇 shenoto | castbox | سایت
هدایت شده از KHAMENEI.IR
✏️ متن کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در نخستین دیدار هیئت دولت چهاردهم منتشر شد. ۱۴۰۳/۶/۶ 🔍 بخوانید👇 khl.ink/f/57426
💢امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان فارس برگزار می نماید: در ادامه سلسله کارگاه های بانوی فرهنگی تمام ساحتی و در راستای ساحت تربیت اعتقادی عبادی،اخلاقی 🔸با دعوت از استاد برجسته حوزه و دانشگاه و مدیر گروه تالیف کتب درسی قرآن و عربی سازمان پژوهش و تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش “حجه الاسلام و المسلمین دکتر علی قاسمی” 🔸با موضوع : سومین جلسه «معلمی از منظر تربیت اصیل» در راستای اجرای طرح زیست عفیفانه 🔹زمان: یکشنبه ١۴٠٣/٠۶/١١ 🔹ساعت: ٩ الی١٠:٣٠ صبح 🔹لینک ورود به کارگاه و اطلاعات بیشتر در کانال امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در نرم افزار شاد به نشانی @bano_fars https://eitaa.com/aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحول به روش شهید چمران داوود نماینده، دوبلور مشهور، با یاد فرهنگ عاشورایی رزمندگان دفاع مقدس، از روحیات و اخلاق شهید دکتر مصطفی چمران و همرزم استثنایی می‌گوید https://eitaa.com/aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
27.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠تجوید سطح یک | تلفظ حرف«ض» ثانیه 0:20 👈🏻این حرف از تماس بخش اعظم کناره زبان به دندان‌های آسیا ثانیه 0:43 👈🏻حرف«ض»درشت و پرحجم تلفظ میشه دقیقه 3:09👈🏻بعد از استاد تکرار کنید دقیقه 3:29 👈🏻یه سؤال:نوک‌ زبان موقع تلفظ این حرف کجاست؟ دقیقه 5:40 👈🏻مقایسه«ض» با «ظ»،«ز»،«ذ» دقیقه 6:13 👈🏻بریم سراغ کلمات دقیقه 8:58 👈🏻حرف«ض» تلفظ‌های دیگه‌ای هم در کشورهای عربی داره... دقیقه 10:33 👈🏻بریم سراغ جملات نورانی قرآن ✨این نکات و آموزش نحوه در کلیپ هست. و کنید 🙏🏻 https://eitaa.com/aqquran https://eitaa.com/aqquran/1393
🌹چشم هایم را برای قرآن خواندن می خوام خانم فاطمه طباطبایی،عروس مرحوم حضرت امام خمینی ره می گوید: یک دفعه که با ایشان در نجف بودیم،چشمشان ناراحت شده بود،دکتر بعد از معاینه چشمشان گفت: شما باید چند روز قرآن نخوانید و به چشمتان استراحت بدهید! 💠مرحوم حضرت امام (ره)خندیدند و فرمودند: من چشمم را برای قرآن می خواهم،چه فایده ای دارد که چشم داشته باشم ولی قرآن نخوانم؟شما یک کاری بکنید که من بتوانم قرآن بخوانم 📗سالنامه قرآنی نسیم سال1389 *┄┅═✧❁✧═┅┄* https://eitaa.com/aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معرفت و شناخت خداوند رابطه‌ی انواع امتحانات وَلَنَبلُوَنَّكُم بِشَيءࣲ مِّنَ ٱلخَوفِ وَٱلجُوعِ وَنَقص مِّنَ ٱلأَموَٰلِ وَٱلأَنفُسِ وَٱلثَّمَرَٰتِۗ وَبَشِّرِ ٱلصَّـٰبِرِينَ(١٥٥ سوره بقره) و بى ترديد شما را به چيزى اندك از ترس و گرسنگى و كاهش بخشى از اموال و كسان و محصولات [نباتى يا ثمرات باغ زندگى از زن و فرزند] آزمايش مى كنيم و صبركنندگان را بشارت ده. 🍃🌼🍃 جهان صحنه آزمايش الهى است بعد از ذكر مساله شهادت در راه خدا، و زندگى جاويد شهيدان، و همچنين مساله صبر و شكر كه هر كدام يكى از چهره‌هاى آزمايشهاى الهى است، در اين آيه به مساله" آزمايش به طور كلى "و چهره‌هاى گوناگون آن اشاره مى‌كند و به عنوان يك امر قطعى و تخلف‌ناپذير مى‌فرمايد:" به طور مسلم ما همه شما را با امورى همچون ترس و گرسنگى و زيان مالى و جانى و كمبود ميوه‌ها آزمايش مى‌كنيم " ( وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْ‌ءٍ مِنَ اَلْخَوْفِ وَ اَلْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ اَلْأَمْوٰالِ‌ وَ اَلْأَنْفُسِ وَ اَلثَّمَرٰاتِ‌ ). و از آنجا كه پيروزى در اين امتحانات جز در سايه مقاومت و پايدارى ممكن نيست در پايان آيه مى‌فرمايد:" و بشارت ده صابران و پايداران را " ( وَ بَشِّرِ اَلصّٰابِرِينَ‌ ). آنها هستند كه از عهده اين آزمايشهاى سخت به خوبى بر مى‌آيند و بشارت پيروزى متعلق به آنها است، اما سست عهدان بى استقامت از بوته اين آزمايشها سيه‌روى درمى‌آيند. https://eitaa.com/aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷اون چیزی که من رو حساس میکنه اینه که برخی خواص بحث حجاب اجباری رو مطرح می کنند.... https://eitaa.com/aqquran