حاج قاسم جایت خالیست
تا بازهم بہ دنیا بگویـی
" ما ملت شهادتیم ..."
#ڪانال_ما_را_بہ_اشتراڪ_بگذارید
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅بوی بد گناه
✍بعضی از گناهان ما، بوی بدی دارد که مشامِ ملکوتیان را آزار میدهد. طبق بعضی روایات، بعضی از ملائکه از بوی بد گناهان آزرده میشوند؛ همچنین است اولیائی که مشامِ برزخیشان باز است، از بوی بد گناهان ما آزرده میشوند. چه باید کرد تا این بوی بدِ گناه، ما را نزد ملکوتیان رسوا نکند؟ امام رضا علیهالسلام میفرماید: تعَطَّرُوا بِالاسْتِغْفَارِ لاَ تَفْضَحْکُمْ رَوَائِحُ الذُّنُوبِ: با استغفار خود را معطّر کنید، تا بوی بدِ گناهان شما را رسوا نکند...
📚امالی الطوسی، ص ۳۷۲
#چهارشنبه_های_امام_رضایی
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
🔆 زنگ #عبرت
🔴آنچه از «کشف حجاب» دیدم
🖌 امیر ربانی
دوشنبه، ۲۲ آبان ۱۴۰۱. شهر تهران. پرسهزنیِ جامعهشناختی در ایستگاههای متروی گلبرگ و دروازه شمیران و تئاتر شهر و میرزای شیرازی در صبح و ظهر. تلاش داشتم که به یک «بُرش عینی» و «برداشت مستقیم» از واقعیّت اجتماعی دست بیابم و وضع حجاب دختران و زنان را فارغ از «عایقهای رسانهای» و «حائلهای روایی» مشاهده کنم. مشاهدهای که در قلب آن، «پرسش» وجود داشت و نه «پیشداوری». در طول یک ماه گذشته نیز به چنین مشاهداتی رو آورده بودم و در نقاطی از شهر، با دقت و تأمّل، از این زاویه به واقعیّت اجتماعی نگریسته بودم. مشاهداتم در امروز، مطابق با همۀ مشاهدههای قبلی بود و آنها را تأیید میکرد. و اماّ نتایج:
۱- تنها «پنج درصد» از دختران و زنان، «کشف حجاب» کرده بودند؛ یعنی «شال» یا «روسری» یا «مقنعه» بر سر نداشتند و «سر برهنه» در ایستگاههای مترو رفتوآمد داشتند. در اینجا، برآوردی دربارۀ تعداد زنان چادری یا شُلحجاب ارائه نمیکنم و پرسش خویش را به همین مسألۀ خاص، محدود میکنم. با مشاهدۀ این تعداد اندک، متعجب شدم که این همه غوغا و هیاهو برای «حجاب اختیاری» – که هدفی جز «کشف حجاب» نداشت – تنها معطوف به همین «پنج درصد» بوده است؟! بهعبارتدیگر، باید «قانون حجاب الزامی»، برچیده شود تا فقط این پنج درصد بتوانند کشف حجاب کنند؟! این پنج درصد، چه نسبتی با آن «روایتهای انبوه/ متراکم/ غلیظ» دارند؟!
۲- بیحجابی در این پنج درصد، محدود به «برداشتن حجاب از سر» بود؛ بهطوریکه پوشش سایر قسمتهای بدنشان، «طبیعی/ عادی/ عرفی» بود. اینگونه نبود که چون حجاب از سر برداشته باشند، دربارۀ بخشهای دیگر بدن خود نیز همین منطق را دنبال کرده باشند و در آن قسمتها نیز دست به «ساختارشکنیِ پوششی» زده باشند. دراینمیان، تنها دَه خانم مشاهده کردم که برخلاف این بودند و پوشش قسمتهای دیگر بدنشان نیز زننده بود، از جمله اینکه شلوارشان تا نزدیکهای زانویشان بالا آمده بود، یا تیشرت تنگ پوشیده بودند و حجم سینهشان آشکار بود، یا یقیۀ تیشرتشان باز بود و ... .
۳- بهجز دو مورد، همۀ کسانیکه کشف حجاب کرده بودند، «شال بر دور گردن» داشتند، درحالیکه چنانچه قطعیّتی دربارۀ کشف حجاب وجود دارد، دیگر «انداختن شال به دور گردن»، معنا ندارد. دراینباره، کنجکاو شدم و دریافتم که بخشی از اینان احتمال میدهند که «واکنشی/ برخوردی/ تقابلی» صورت بگیرد و همچنان مطمئن نشدهاند که حجاب اختیاری، برقرار شده است؛ بخش دیگری نیز وقتی به «محل زندگی» یا «محل کار» خود نزدیک میشوند، ترجیح میدهند که از وضع کشف حجاب، خارج شوند؛ و جالب اینکه بخش دیگر، گاهی موهای خود را میپوشانند و گاهی هم نمیپوشانند و هنوز به «جمعبندی» نرسیدهاند و میان این دو، یکی را «انتخاب» نکردهاند.
۴- دیگر اینکه پنج درصدی که به آنها اشاره کردم، هرگز محدود به «دهۀ هشتادیها» نبودند، بلکه آشکارا، «ترکیبی از همۀ نسلها» بودند و هیچ احساس نکردم که در آنها، غلظت دهۀ هشتادیها بیش از دیگران است. برخلاف نظریۀ «گسست/ شکاف/ تعارضِ نسلی»، مشاهده کردم که تعداد دهۀ هفتادیهایی که کشف حجاب کردند، بیش از دهۀ هشتادیها است، و حتّی تعدادی از آنها نیز زنان پیر هستند.
۵- «توزیع جغرافیاییِ» کشف حجاب نیز در همۀ ایستگاهها، یکسان بود و تفاوت خاصی میان این نقاط وجود نداشت؛ هر چند مشاهدات قبلیام نشان میدهد که باید میان «جنوب شهر» و «شمال شهر»، تمایز نهاد و در محلهها و مناطق شمالی، باید این رقم را به حدود ده درصد افزایش داد. در واقع، میان فرودستیِ اقتصادی از یک سو و کشف حجاب از سوی دیگر، همبستگی مثبت وجود ندارد، بلکه برعکس است. ازاینرو، جریان اغتشاش در ماه گذشته در تهران، بیاعتنا به «مطالبههای اقتصادی» بود و «دغدغۀ معیشت» نداشت، بلکه «آزادی پوشش» را دنبال میکرد.
۶- «مواجهۀ دیداری/ بصری/ چشمیِ مردم» با کسانی که کشف حجاب کرده بودند، هنوز به صورتی است که گویا کشف حجاب در «وضع ضدّهنجاری» قرار دارد؛ یعنی عموم مردم با «دیدۀ تعجب» به اینان مینگرند؛ چنانکه حرکت این افراد در میان مردم، با «نگاههای طولانی/ ممّتد/ خیرۀ» دیگران توأم است. البتّه ازآنجاکه این نگاهها، خاص مردان نیست و زنان نیز نسبت به این زنان، چنین دیدی دارند، چندان نباید نگاههای مردان را بر تمنّاهای جنسی و لذّتطلبیِ مردانه حمل کرد. هرچه که هست، همچنان کشف حجاب بهعنوان یک «کنش نابهنجار/ غیرعادی/ خلاف عرف» تلقّی میشود و ما با موقعیّت «تثبیتشدگی/ جاافتادگی/ طبیعیوارگیِ» این کنش، فاصله داریم.
یاران اربعینی
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽🎞 کلیپ جدید #پاتوق_دخترونه
🌾#خاطره_نوشت_طلایی :
وقتی رفتیم دعوت شون کردیم اومدن موکب مون اولش که اومدن گفتن چیه دوباره میخواین به حجاب مون گیر بدید...👀
.
گفتم اومدم به دلت گیر بدم ..اگه الان قرار بود یک سفر مجانی بری دوست داشتی کجا بری؟!🤔
.
با حسرت نگاهی بهم کرد و گفت : " کربلا"🥺
.
همونم شد...پخش زنده از حرم امام حسین علیه السلام دعوتش کردم و گفتم اینجا پرچم متبرک هم داریم ...اون یکی عزیزمون هی پرچم رو می بوسید و تو بغلش میگرفت ... انگار نمیخواست ازش جدا کنه...😭 برامون یادگاری نوشتند و هدیه های حضرت رو با نیت کردن برداشتند🕊
میتونید ببینید و برای دوستان دغدغه مند ارسال کنید♥️
یاران اربعینی
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
وقتی میخواست به مسجد برود، بهترین لباسهایش را میپوشید. اگر در آن لحظات، کسی محمدرضا را میدید که داشت به موهایش اتو میکشید و لباس نو میپوشید یا کفشش را واکس میزد، فکر میکرد محمدرضا به مراسم عروسی میرود یا جایی دعوت است؛ درحالیکه میخواست به مسجد برود، نماز بخواند و برگردد.
حرفش هم این بود که حزباللهی باید شیک و مجلسی باشد. با دو کلمه شیک و مجلسی، همه آن فعالیتهایی را که میکرد، به طرف مقابلش نشان میداد. همیشه میگفتم تو میخواهی بروی نماز بخوانی و بیایی؛ اتوکشیدن مویت برای چیست؟ برای چی لباست را عوض میکنی؟ آخر کفشت نیاز به واکس ندارد! اصلا با دمپایی برو!
میگفت من دلم میخواهد وقتی به عنوان یک بسیجی وارد مسجد میشوم و وقتی از در مسجد بیرون میآیم، اگر کسی من را دید، نگوید که حزباللهیها را نگاه کن! همه شلختهاند! ببین همهشان پیراهن این مدلی دارند و کفششان لخلخ میکند.
✍راوی:مادر شهید
#شهید_محمدرضا_دهقان_امیری 🕊🌹
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
والله نماند اثر از آل سعودی
#حال_خوب😍
#لبیک_یا_خامنه_ای
یاران اربعینی
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماز امام جواد علیه السلام در روز چهارشنبه
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
این مجموعه استوری رو به اشترک بزارید تا همه کمک کنن
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
این مجموعه استوری رو به اشترک بزارید تا همه آگاه شوند
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
دوستان خیلی از کاسب ها این اخر ماهها کلی چک دارن و بدهی با این وضعی هم که دشمنا درست کردن و اوضاع کلی اقتصادی نیاز هست مردم مثل همیشه به کمک هم بیان
بجای اینکه چند ماه دیگه گروههای جهادی بیان پول برای زندانیان جرایم مالی جمع کنن و یا بسته معیشتی درست کنن
خیلی از کسبه خرد سر کوچه محله مون کلی جنس دارن که رو دست شون مونده
این روزها حواسمون بیشتر به اطرافمون باشه
خرید کنید از کاسب ها
حتی خرید روز های آینده
یاران اربعینی
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
13.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کاسبی از #اعتصاب_اجباری و ساختگی!
⭕️ در اینستاگرام استوری اعتصاب میزنند اما در واقعیت خبری از اعتصاب نیست!🤔
به راحتی فریب این جماعت را نخوریم!
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️#ببینید
📽 تصاویر دیده نشده از رهبر انقلاب در مستند غیررسمی۵
یاران اربعینی
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
15.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 یک شرکت فرانسوی بعد از اینکه قراردادش در بوركينافاسو تمام شد کلیه ماشین آلات و وسایلی که نمی توانست منتقل کند را نابود کرد تا مردم محلی از آن استفاده نکنند
⚡️تمدن غرب و فرانسه این است.
🌍 #انتشار_حداکثری_با_شما
یاران اربعینی
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز
تلاویو
اعتراض به وضعیت سخت زنان در #زندگی_سگی_اسرائیلیها
یکی از برگزارکنندگان این اعتراض:
دیگر نمیتوانیم ساکت باشیم، بنشینیم و ناامیدی و خشم خود را از درماندگی در برخورد با خشونت ابراز نکنیم. وقتی به آنچه امروز در اطراف ما اتفاق می افتد نگاه کنید، واقعاً هیچ تغییر اجتماعی واقعی وجود ندارد. هر ساله حدود ۲۰ زن اسقاطیلی به قتل می رسند که معمولاً توسط شریک زندگی یا خویشاوندانشان به قتل می رسند. حداقل ۱۶۰۰۰ دختر و زن اسقاطیلی در موقعیت های فحشا و خشونت هستند و این تنها نوک کوه یخ خشونت روزمره است که زنان باید با آن دست و پنجه نرم کنند. بسیاری از زنان در فقر و در خانواده های تک والدی زندگی می کنند و همه اینها در حالی است که متوسط حقوق آنها ۳۳ درصد کمتر از میانگین حقوق مردان است
به یاران اربعینی بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
17.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شهید ادواردو آنیلی صاحب باشگاه یوونتوس
🎥ادواردو با چه حقیقتی روبهرو شده بود که جان خود را در کنار ثروت و تمام نفوذ خاندان آنیلی فدا کرد؟
🔸بررسی پرونده قتل شهیدی که تنها وارث کارخانههای فیات، مازراتی و باشگاه یوونتوس بود.
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8|
40.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم کامل مستند صفر تا صد درباره برنامه موشکی ایران که دیشب پخش شد.
یاران اربعینی
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
⁉️دین و زندگی یا زندگی دینی
🔹وقوع چنین صحنهای در تنها حکومت دینی جهان، نشانه تغییر نوع نگرش به دین و تحول در معنای دینداری در برخی افراد جامعه است. (از زندگی برای دینداری به زندگی با دین حداقلی رسیدهاند)
♦روحانی این تصویر در حال انجام وظیفه شغلی برای گذران زندگی است.
اما لباسی که برتن دارد با وضعیت کلاس ناهمخوان است! فلسفه این لباس پاسداری از دین و احکام الهی است. در حالی که در مقابل این روحانی حکم شریعت زیرپا نهاده شده و ایشان همچنان مشغول وظیفه شغلی است و رسالت لباسش را فراموش کرده است!
♦مسئولیت حفظ مقررات دانشگاه در کلاس بر عهده استاد است و او میتواند (اگر بخواهد) دانشجویان را ملزم به رعایت قوانین حاکم بر مراکز آموزش عالی کند اما این استاد محترم از این ابزار قانونی هم برای انجام وظیفه شرعی خود استفاده نکرده و ...
♦سکولاریسم یعنی اصالت با زندگی است و البته در کنار زندگی می توان به دیانت حداقلی هم معتقد بود و به تعبیر قرآن کریم: نومن ببعض و نکفر ببعض!
♦روحانیت اصیل شیعه همیشه الگوی زندگی دینی و زیستن برای حفاظت از دین و ترویج آن بوده است: از شیخ فضلالله نوری و مدرس و حضرت امام و شهیدان سعیدی و غفاری گرفته تا شهیدان آرمان علیوردی و محمد مویدی!
♦این روزها خواهد گذشت و فردا در پیشگاه خدای متعال، کسانی سربلند خواهند بود که حفظ زندگی روزمره را بر پاسداری از دیانت ترجیح نداده و برای حفظ و ترویج دین، زیسته باشند!
♦امام حسین (ع): الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم، یحوطونه ما درَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون»
✍محمدصادق کوشکی
یاران اربعینی
💢مشکلات معیشتی و حجاب💢
با وجود مشکلات معیشتی مردم چرا به حجاب زنان گیر می دهند؟ومساله حجاب را مطرح میکنند؟
✅پاسخ:
حجاب یک واجب الهی است در قرآن وجوب آن آمده و ضروری دین است یعنی مسلماني نداریم که حجاب را قبول نکند و شرعی و از طرف خدا نداند.
مثل حرمت شراب که ضروری دین است و شکی در حرمت آن نیست.
حالا معشیت درست باشد نباشد این واجب واجب است و نمیتوان به هیچ بهانه ای ترک واجب کرد.
دقت کنید کسی دزدی کند بگویی عیب ندارد چون معشیت درست و نان خالی دارد؟
کسی شراب علنا بخورد بگویی عیب ندارد معیشت درست نیست.
کسی دیگری را مجروح کند بگویی معیشت...
کسی دیگری را بکشد بگویی....
کسی تجاوز کند بگویی...
واقعا این تنگی معیشت به معنای مجاز شدن همه حرامها و ترک واجبات الهی است؟!!!
اگر بحث حجاب الهی واجب قطعی الهی است نشود همه چیز درست میشود سفره ها پر میشوند؟؟
اگر ما هر معروفی را ترک و هر منکری را بخاطر مشکلات جدی اقتصادي ترک کنیم عاقلانه است؟
فردا با سرعت غیرمجاز رانندگی کنید از چراغ قرمز بگذرید و به کسی با ماشین بزنید بعد بگویی معیشت تنگ است واقعا توجیه درستی است؟!!!
بهرحال حجاب مثل نماز واجب الهی و ضروری دین است و ربطی به حکومتها و سیاستها در طول 1400 سال نداشته و نخواهد داشت.
به جای فرافکنی ها آیا شایسته نیست کمی روحیه تعبد و تسلیم و ایمان و یقین خود را بالاترببریم؟؟
یاران اربعینی
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8