eitaa logo
آرشیو مطالب(سخنرانی)
2.2هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1هزار ویدیو
26 فایل
💠 اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ 💠 https://eitaa.com/joinchat/2017460411C29baaffe93 تعرفه وتبلیغات👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼 @kianatv ─┅═ ༅✤ ⃟ ⃟ ‌✤༅═┅─ #کانال_آرشیو_مطالب_سخنرانی #احادیث_روایات_صوت_متن_سخنرانی @archive_mataleb_sokhanrani
مشاهده در ایتا
دانلود
8163077818.mp3
10.1M
📣جلسه بیستم * ادامه بحث حق الناس و ارائه راهکار * روایت پیامبر در مورد بزرگترین جهاد * اعضای بدن در دایره حق الناس * خاطره آیت الله جعفری تهرانی در باب حق الناس * ماجرای عجیب سید عبدالله جعفری * حساب ظلم های بزرگ را در برزخ میکشند * عالم آخرت مانند لایه های هوا مراتبی دارد * بررسی جبران حق الناس به صورت نموداری * طریقه حلالیت مطلق * شرط امام صادق برای بخشش فرد گناهکار * حق الناس هایی که بر گردن دکتر بود * هر وعده ای حقی ایجاد می‌کند *در قیامت حق ضایع شده باید برگرداننده شود ⏰مدت زمان ۲۴:۲۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭐ فرمایشی از آیت الله بهجت (ره) درباره یاران امام زمان (عج) 🌺 نشر پیام صدقه جاریه است 🌺 ❤ ┈┉┅━❀✨❀━┅┉┈
Ta`life Gholoob(1401-08-26) Karaj.mp3
22.14M
🔊 📣 جلسه اول / بخش اول دور همی تعالی پژوهان کرج * علامه طباطبایی، از ارکان هویتی و معرفتی شیعه * خدا چگونه پیامبر را تایید نمود ؟ * نعمت تالیف قلوب مومنین در قرآن * فرآیند پیچیده وصل شدن دل ها * اتحاد و همکاری به سبب تالیف قلوب * با مادیات دل ها به هم وصل نمی شود * ایجاد کننده الفت فقط خداست * دلایل وابستگی انسان به برخی نعمت ها * حب انسان به دارا بودن و بغض او از فقدان * حب و بغض، دو عامل اداره زندگی * تامین نیاز انسان در بستر روابط و اجتماع * محور تشکیل دهنده ارتباطات ؟! * دلایل اولیه ایجاد بخل و دشمنی * سرمایه گذاری جوامع طاغوت بر بخل * بهره مندی فقط از زندگی مادی، هدفی نابود کننده * مال و جاه، تکیه گاه غربی ها * زدودن بخل از دل مومنین، عطیه الهی * همدلی، محصول آشنایی با معارف * اجتماع قلوب، آخرین رکن ظهور نعمتی مشکل گشا * تالیف قلوب بر محور منافع اخروی و الهی * امر به معروف و نهی از منکر، ابزار و عنصر اجتماع قلوب * جایگاه علاقه، در مبحث امر به معروف... * ابعاد وسیع رابطه های ایمانی * تاکید بر ارتباط با همسو * لزوم صبر و مرحمت در روابط * طراحی شیطان بر مبنای اختلافات * تفرقه ، بزرگترین منکر ⏰مدت زمان: ۵۳:۱۳
03_2 Chaleshe Pishfarzha (1401-08-25) Tehran.mp3
19.05M
🔊 جلسه پرسش و پاسخ 📣 جلسه سوم / بخش دوم * عدم استفاده پیامبر از علم غیب در قضاوت و انتصابات حکومتی * آیا از قانون حق هم سوء استفاده می شود ؟ * شهادت امام حسین علیه السلام، به بهانه حفظ وحدت جامعه * نسبت مشکلات اعتقادی جامعه به رهبری ؟ * توبیخ حضرت موسی بر هارون در انحراف بنی اسرائیل * تعریف حکم و موضوع * سطح علم اهل بیت * شنیدن کی بود مانند دیدن... * تفاوت علم حصولی و علم حضوری * تورات کتاب قانون * تعریف طاغوت در قرآن * عزاداری اهل بیت برای شهید فخ * پرچم غیر از پرچم اهل بیت، طاغوت است؟ * حکم خدا برای حجاب در قرآن * پازل دشمن برای ایجاد تنش بین باحجاب و بی حجاب * عفت و حیا، فطرت و باطن زن * چگونگی دعوت علنی * عمل به حرفت بها می دهد * در پازل دشمن بازی نکنیم ⏰ مدت زمان : ۴۵:۵۹ 📆 1401/08/25
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8163077830.mp3
13.4M
📣جلسه بیست و دوم * منظره حقیقی وادی حق الناس * در برزخ بو در اثر تغییرات ماده نیست * زمان مربوط به ماده و ماده مربوط به حرکت * جایگاه عالم دنیا مهم و ویژه است * عالم مثال متصل و منفصل * ملکوت اعمال همه با هم یک جا هست * مشاهده اعمال به صورت فیلم نیست * در برزخ اعمال با آثارشان حاضرند * یک لحظه می‌تواند آثار صدسال ملکوت را پاک کند * همه اعمال و کارهای ما شکل ملکوتی دارند * حقیقت یکی است اما صورت متفاوت است * کتاب آنسوی مرگ دارای اتقان علمی است * صورت خود عمل به انسان برمیگردد * نسبت حواس پنجگانه در دنیا و آخرت * در برزخ اصلا دنیا به حساب نمی آید * در آخرت اعمال بوی دائمی دارند * آتش دنیا یک هفتادم آتش جهنم است * دنیا شبیه آخرت است نه بالعکس * هم گرما هم سایه از اعمال خودمان است * سرگردانی برزخ باطن خود اعمال است نه جزای آن * صورت گروهی از ارواح مانند حیوانات بود * کمالات و نواقص پایین تر در مراتب بالاتر فعال می‌شود * انسان می تواند به شکل همه حیوانات باشد * نمیتوان از چهره برزخی خود فرار کرد ⏰مدت زمان ۳۲:۱۴
بیست وسه
🔸بسم الله الرحمن الرحیم🔸 (1) سلام بر شما 👈اي دارندگان خرد و هوشياري اولوا/ اولی👇 🔺 به معنای صاحب و مالک است که مفردی از ریشه ی خود ندارد، بلکه برای مفرد آن از «ذو» استفاده می شود. حجی👇 💌در کتاب های لغت به معنای عقل آمده است. اصل این واژه به دو معناست:👇 اول💌 🔺چرخیدن یک چیز به دور چیز دیگر و همراهی با آن؛ 👈مثلاً حدقه ی چشم را «حجوه» گویند زیرا کره ی چشم را احاطه کرده است و یا به اطراف یک سرزمین (که آن را احاطه کرده)، «اَحجاء» گفته می شود. دوم💌 قصد و توجّه؛ 👈مثلاً «حَجی بالمکان» یعنی قصد آن مکان کرد و در آنجا اقامت گزید. اين معاني هر دو با عقل كه منطبق است 👇👇👇 👈در معناي اول يعني همه چيز دور محور علم و عقل اهل بيت ميگردد در معناي دوم👈 يعني همه چيز در هدف و مقصود خرد است كه صاحبش جز اهل بيت نيستند.
🔸بسم الله الرحمن الرحیم🔸 (2) 🔺در واقع ميتوان تفاوت بين حجي و نهي كه هر دو عقل معنا ميشوند رو اينطور بيان كرد كه 👇 👈عقل، آنگاه که در مقام امر به معروف است و انسان را به نیکی ها فرمان می دهد، «حِجی» نامیده می شود. و آنگاه که نهی از منکر می کند و از ناپسندی ها باز می دارد، «نُهی» نامیده می شود. 💌پس اينكه ميگوييم امام عقل كل است به اين خاطر است كه امام از هردو سو صاحب و مالك عقل است. لذا 👈حِجی جنبه ای از عقل است که حکایت از صیانت و حفظ می کند، یعنی عقلی تدبیرمی کند و بر همه جیز سیطره دارد، بررسی می کند که هر کاری صواب است یا ناصواب. 👈ذوی النهی یعنی اشخاصی که علم و عقل تمام مخلوقات به ایشان منتهی می شود. توجه توجه📣📣📣📣 💌💌بدین ترتیب در این دو فراز به یکی از برجسته ترین کمالات ائمّه ی اطهار علیهم السّلام یعنی برخورداری از عقلی ویژه تذکّر داده شده است.
🔸بسم الله الرحمن الرحیم🔸 (3) پيامبر اكرم صلی الله علیه وآله فرمودند👇 ✍خدا به بندگانش چيزى بهتر از عقل نبخشيده است، ✋ زيرا خوابيدن عاقل از شب بيدارى جاهل بهتر است. عجب نکته ای👆👆 💌در منزل بودن عاقل از مسافرت جاهل (به سوى حج و جهاد) بهتر است . و خدا پيغمبر و رسول را تا عقلش را كامل نكند مبعوث نسازد و عقل او برتر از عقول تمام امتش باشد 📣📣📣 آنچه پيغمبر در خاطر دارد، از اجتهاد مجتهدين بالاتر است ✋و تا بنده‏ با استفاده از عقل درنیابد که خداوند انجام یک واجبی را (از طریق وحی یا ...) از وی خواسته، به آن عمل نکند. 👈همه عابدان در فضيلت عبادتشان بپاى عاقل نرسند. ❌عقلا همان صاحبان خردند كه درباره ايشان فرموده: تنها صاحبان خرد اندرز مي گيرند.👌 و فرمود صاحبان خرد كسي جز ما نيست ✋✋✋ 📒كافي ج ١ ص ١٣ خيلي با دقت بخونيد 👆👆👆 نكات دقيقي درين روايت است كه اشاره ميكنم 👇 💌اول اينكه عرض كرديم هركس مطيع تر اهل بيت باشد عاقل و هركس نباشد جاهل است و اثبات كرديم پس اينكه روايت ميفرمايد خواب عاقل از جهاد جاهل بهتر است برميگردد به همين معنا لذا حضرت فرمودند سنيان نماز و زنايشان يكيست. 🎈
🔸بسم الله الرحمن الرحیم🔸 (4) 💌دوم اينكه ميفرمايد عقل پيامبرش كامل است بدين معناست كه👇 اولا❗️ تنها عقل كل ايشان و اهل بيت هستند پس اطاعت محض واجب است. دوما❗️ معناي نفي عقل كل بودن رو نسبت به هركسي جز ايشان ميدهد. سوما❗️ ميفرمايد انچه پيامبر در خاطر دارد از اجتهاد مجتهدين برتر است يعني اينكه 👇 🔺وقتي پيامبر نص و صراحت بر حكم و مطلبي دارد كسي حق تعويض ان نظر و حكم شخصي ندارد . لذا فرمود👈 حرام ما حرام و حلال ما حلال تا قيامت است. لذا كسي حق ندارد مثلا شطرنجي كه حرام است را حلال اعلام كند اين انحراف است. مهم مهم مهم 📢📢📢 حالا ميفهميم كه اين كلام حضرت رضا علیه السلام رو هميشه شنيديم و ساده گذشتيم معناي عميقش چيست 👇👇 امام رضا علیه السّلام فرمودند: 💌💌 دوست هر فردی عقل اوست و دشمنش جهل اواست.
🔸بسم الله الرحمن الرحیم🔸 (5) عقل👈 پيروي از ثقلين جهل👈 دوري از ثقلين 🔺از طرفي هم روايات بيان ميدارد كسي اهل نجات نيست مگر انكه محبت ما اهل بيت را داشته باشد. 🔺و كسي اهل اتش نيست مگر انكه كينه مارا داشته باشد. 💌پس براي همينس كه حضرت رضا علیه السلام ميفرمايد دوست هركس عقل اوست. لذا يكي از شاهد هاي عرضم روايت زير است 👇 با دقت بخونيد 📣📣📣📣 ✍ابن سکّیت از امام رضا علیه السّلام پرسید: حجت خدا بر خلق در این زمان چیست❓ امام فرمود:👈 🔺«عقل است كه به وسيله آن کسی که به راستی به خدا دعوت می‌کند شناخته مى‏شود و تصديق ميگردد و کسی که بر خدا دروغ می‌بندد نيز شناخته می گردد و تكذيب میى‏شود.» 👈ابن سكيت گفت به خدا قسم اينست جواب.✋ 📒بحارج75، ص344.