فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
0⃣2⃣ با اینکه امور_فطری قابل انتقال به دیگران نیست،چرا برهان فطرت بر انتقال_امور فطری به دیگران تاکیددارد؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
1⃣2⃣ آیا باورهای فطری همان هنجارهای اجتماعی است که براساس تبلیغات در انسانها شکل میگیرد؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
2⃣2⃣ چرا تسلسل سبب میشود موجودی در عالم بوجود نیاید؟ اصلاً آیا موجودی در عالم هست؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
3⃣2⃣ موجودات عالم به چند قسم تقسیم می شوند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
4⃣2⃣ آیا موجودات_عالم خودشان، خودشان را به وجود آورده اند یا علت دیگری آنها را به وجود آورده است؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
5⃣2⃣ برهان امکان و وجوب در مورد اثبات وجود خدا چه می گوید؟ چرا موجودات نمی توانند خود را بوجود آورند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
6⃣2⃣باتوجه به اینکه دانشمندان اثبات کرده اند که دنیا و ماده همیشه بوده،چرا دنیا، معلول و ممکن_الوجود است؟
#آموزشعقایدآیةاللهمصباح
«بسم الله الرحمن الرحيم»
الحمد لله ربّ العالمين. و الصلوة و السّلام على خير خلقه محمد و آله الطاهرين. لاسيّما بقيّة الله فى الارضين عجل الله تعالى فرجه و جعلنا من اعوانه و انصاره.
عقايد و انديشه هاى بنيادى، پايه و اساس هر نظام ارزشى و هر ايدئولوژى منسجم را تشكيل مىدهد و آگاهانه يا نيمه آگاهانه در شكل گيرى رفتار انسانها اثر مىگذارد. از اينروى، براى برقرارى و تحكيم نظام ارزشى و رفتارى اسلام بايد مبانى عقيدتى آنكه ريشه هاى اين درخت تنومند و پربركت بشمار مىرود در دل ها پابرجا گردد تا همواره ميوه هاى شيرين و گوارايش را ببار آورد و سعادت خوشبختى دو جهان را تأمين كند.
بهمين جهت، دانشمندان اسلامى از نخستين قرن ظهور اسلام به تبيين عقايد اسلامى در شكلهاى گوناگون و با شيوه هاى مختلف پرداختند و از جمله، علماء كلام، كتابهاى كلامى را در سطحهاى متفاوت، تدوين كردند.
در عصر جديد هم با توجه به شبهات نوظهور، كتابهاى عقيدتى مختلفى نوشته و در دسترس همگان قرار داده شده است.
اما غالباً اينگونه كتابها در دو سطح كاملا متفاوت، نگارش يافته است.
يكى در سطح عمومى با بيانات ساده و توضيحات فراوان،
و ديگرى در سطح تخصّصى با بيانات پيچيده و عبارات سنگين و اصطلاحات علمى.
و در اين ميان، جاى كتابهايى كه براى تدريس در سطح متوسط، مناسب باشد خالى مانده، و سالهاست كه مدارس دينى احساس نياز شديد به چنين متون درسى مىكنند.
از اينروى، به پيشنهاد مسئولين محترم سازمان تبليغات اسلامى و با كمك گروهى از فضلاء مؤسسه در راه حق، اقدام به تهيه اين كتاب كرديم ....
21.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دين واژهاى است عربى كه در لغت به معناى اطاعت و جزاء و... آمده، و اصطلاحاً به معناى اعتقاد به آفرينندهاى براى جهان و انسان، و دستورات علمى متناسب با اين عقايد مىباشد. از اينروى، كسانى كه مطلقاً معتقد به آفرينندهاى نيستند و پيدايش پديده هاى جهان را تصادفى، و يا صرفاً معلول فعل و انفعالات مادى و طبيعى مىدانند «بى دين» ناميده مىشوند. اما كسانى كه معتقد به آفرينندهاى براى جهان هستند هر چند عقايد و مراسم دينى ايشان، توأم با انحرافات و خرافات باشد «با دين» شمرده مىشوند. و بر اين اساس، اديان موجود در ميان انسانها به حق و باطل، تقسيم مىشوند، و دين حق عبارتست از: آيينى كه داراى عقايد درست و مطابق با واقع بوده، رفتارهايى را مورد توصيه و تأكيد قرار دهد كه از ضمانت كافى براى صحت و اعتبار، برخوردار باشند.