eitaa logo
گزیده خبرها
52 دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
6.1هزار ویدیو
265 فایل
یک مؤمن برای در امان ماندن از آفات پیچیده آخرالزمان، در کنار دغدغه تدبیر معیشت، دغدغه ولایت پذیری را نیز دارد. این کانال، سعی دارد در جهت عمل به دستور رهبری، مبنی بر مهاجه با امیدزدایی دشمن و مخفی کردن نقاط امید، به نشر اخبار امید افرین و بصیرت زا بپردازد
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️چرا سر به بیابون نمیذارن؟! 🔻جمعی از اقتصاد دانان حامی روحانی در سال96 گفتند اگر آقایان یا قالیباف رئیس جمهور بشن قیمت دلار به بالای 5هزار تومان می‌رسد! ‼️بعد این نظر فکر میکردم سر به بیابون میذارن اما بازم تعدادی از اینها بیانیه دادن و نگران اقتصاد شده اند!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
mnshavy(191).mp3_89585.mp3
807.2K
🎙 روز خود را با قرآن آغاز کنید 🔸ترتیل صفحه ۱۹۱ قرآن کریم ‌💚 @harrozbaqoran💚
🎙 روز خود را با قرآن آغاز کنید 🔸ترتیل صفحه ۱۹۱ قرآن کریم ‌💚 @harrozbaqoran💚
امام على عليه السلام: با اخلاق خوش است كه زندگى خوش و خرّم مى شود بِحُسنِ الأخلاقِ يَطيبُ العَيشُ غررالحكم حدیث 4263 ‌💚 @harrozbaqoran💚
امام صادق عليه السلام: فرزند سه حق بر گردن پدرش دارد: مادر خوبى برايش انتخاب كند، نام نيكويى بر او بگذارد و در تربيت او بكوشد ميزان الحكمه جلد13 صفحه 505 ‌💚 @harrozbaqoran💚
🌹 امام باقر علیه السلام: ✍️ خدا در روز قیامت نسبت به حساب بندگانش به اندازه عقلی که در دنیا به آنها داده است باریک بینی می کند. 📚 اصول کافی ج1ص12 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌💚 @harrozbaqoran💚
امام على عليه السلام: هر كه بدگمان باشد، بد باطن شود مَن ساءَ ظَنُّهُ ساءَت طَوِيَّتُهُ غرر الحكم حدیث 7792 ‌💚 @harrozbaqoran💚
امام على عليه السلام: ريشه صبر، داشتن يقين راستين به خداست أصلُ الصَّبرِ حُسنُ اليَقينِ بِاللّهِ غرر الحكم حدیث 3084 ‌💚 @harrozbaqoran💚
سلام بر همراهان گرانقدر✋. وقت شما عزیزان به خیر و برکت. 🌷🌲🌷 دوستان توجه کنند برای بهبود خدمت-رسانی کانال و همچنین برای رعایت سلیقه و نظرات شما دوستان همراه، به ابراز دیدگاه و نقدهای شما ✍️ نیاز دارم .🙏 لطف کنید نقطه نظرات خودتون را با محوریت چهار سوال (حداقل یکی از این سوالات)، با شخصی 09128520889 در ایتا یا پیامک مطرح کنید.✍️ 1) اینکه برای چنین کانالی که با محوریت مطالب بصیرتی دائر است کدوم دسته مطالب مفیدتر و جالب-تر هستند؟ 2) کدوم مطالب را زائد یا غیرضروری یا کم فایده یافته اید؟ 3) اینکه چه نکاتی را برای بهبود محتوا پیشنهاد میدهید؟. 4) چه نکاتی را برای اصلاح و بهبود مدیریت کانال لازم دیده اید؟
💠 کمالِ عبادت 🔹 در بخش پایانی سوره مباركه «ذاریات» فرمود: ﴿ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیعْبُدُونِ﴾ و عبادت را وجود مبارك پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) مشخص كرده است؛ فرمود شما باید به برسید. از حضرت سؤال كردند یعنی چه؟ فرمود احسان دو امری اند كه به نحو «مانعة الخلوّ» هستند و امکان اجتماع هم دارند: «الْإِحْسَانُ‏ أَنْ تَعْبُدَ اللَّهَ كَأَنَّكَ‏ تَرَاهُ‏ فَإِنْ لَمْ تَكُنْ تَرَاهُ فَإِنَّهُ یرَاكَ». 🔹 عبادت یا برای حق است یا برای رسیدن به مقام ؛ یا انسان باید طرزی عبادت كند كه معبود خود را ببیند یا اگر به آن مقام نرسید بیابد كه معبودِ او, او را می ‌بیند كه دومی می ‌شود «مراقبه», اوّلی می ‌شود «مشاهده» و خوشا به حال كسی كه بین هر دو جمع كرده است! این معنای عبادت است. پس عبادتی كه در بخش پایانی سوره «ذاریات» آمده است به این است كه انسان ـ ان شاء الله ـ به مقام احسان برسد و آن این است كه «احدی‌ الحُسنیین» نصیب او شود؛ یا یا . 📚 سوره مبارکه ص جلسه 3 تاریخ: 1393/03/16 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 حجاب شهود 🔹 انسان بخواهد خدا را ببیند باید باشد؛ تا از خودش خبری هست خبری نیست! این بیان نورانی را مرحوم صدوق نقل کرد که حضرت فرمود: «احْتَجَبَ بِغَیرِ حِجَابٍ مَحْجُوبٍ وَ اسْتَتَرَ بِغَیرِ سِتْرٍ مَسْتُور»؛ بین خدا و خلق هیچ حجابی نیست مگر خود خلق. 🔹 در معمولاً سه ضلع مطرح است می ‌گوییم بین این شخص و آن شخص، این آقا حاجب است؛ در حجاب حتماً سه ضلع مطرح است: یک محجوب؛ یک محجوب‌ عنه و یک حاجب؛ ولی در رابطه با ذات اقدس اقدس الهی، خود این شخص حاجب است؛ تا خودش هست خدا را نمی ‌بیند: «لَیسَ بَینَهُ وَ بَینَ خَلْقِهِ حِجَابٌ غَیرُ خلقه»، بعد آن بزرگوار گفت: «تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز». وقتی که خلق خودش را می بیند پس محجوب است، وقتی محجوب است، نمی ‌تواند خدا را ببیند. نفس مادامی که غیر خدا را می ‌بیند که نمی ‌تواند خدا را ببیند، تا خودش را می ‌بیند که خدا را نمی ‌بیند؛ «رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند» می ‌شود . 🔹 حضرت به ابوبصیر کور می ‌گوید «الله» را الآن می ‌بینی؛ این أبو بصیر نه باید امام را ببیند نه باید خودش را ببیند نه باید چیز دیگر را ببیند تا «الله» را ببیند. خدا مرحوم را غریق رحمت کند! او در نمط نهم اشارات اینها را خوب تبیین کرده است؛ می گوید: «من آثر العرفان للعرفان فقد قال بالثانی»؛ حتی اگر کسی شهود را ببیند عارف نیست نه فقط شاهد را! 📚 دیدار جمعی از اعضای شورای علمی همایش عرفان اهل بیتی با حضرت استاد تاریخ: 1398/11/13 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 347 🔸 مصادیق و شیوه‌های صلهٴ رحم صلهٴ رحم تنها به رفتن به خانه بستگان نیست، بلكه مصادیق فراوانی دارد و مصداق كاملش این است كه پیش از دیگران نیاز آنان را برطرف و آنان را خوشحال سازد[1]، پس صلهٴ رحم و پیوند با هر خویشاوندی متناسب با شأن اوست، چنان‌كه گاه تنها به سلام كردن به او یا پاسخ نیكو دادن به سلام اوست، زیرا وی به كمك مالی نیازی ندارد. . برخی شیوه‌ها و مصادیق صلهٴ رحم عبارت‌اند از ترك آزار خویشاوندان، سلام و تكریم، اطعام گرچه به جرعهٴ آبی باشد، عیادت از بیمار[2]، شركت در مراسم عزا[3]، زیارت و دیدار[4]، هدیه دادن[5] و تأمین نیازهای آنان پیش از دیگران.[6] [1] . تسنیم، ج2، ص560. [2] . ... وَ عُودُوا مَرْضَاهُمْ (الكافى، ج2، ص636). [3] . ... وَ اشْهَدُوا جَنَائِزَهُمْ (الكافى، ج2، ص636). [4] . ... یا أَهْلَ الْقَرَابَةِ! تَزَاوَرُوا (الجعفریات، ص153). [5] . ... یا أَهْلَ الْقَرَابَةِ! ... تَهَادَوْا (الجعفریات، ص153). [6] . لا صَدَقَةَ وَ ذُو رَحِمٍ مُحْتَاجٌ (الفقیه، ج2، ص68). 📚 مفاتیح الحیات ص 237 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 مفاتیح الحیات 348 🔸 مصادیق و شیوه‌های صلهٴ رحم ... رسول گرامی (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: ای صاحبان خویشاوندی! با همدیگر دیدار كنید؛ ولی همسایه نشوید و به همدیگر هدیه دهید، زیرا زیارت و دیدار، دوستی را محكم می‌كند و همسایگی [ممكن است] موجب گسستگی پیوند شود و هدیه، خوی آدمی را نرم می ‌كند.[1] امام صادق (علیه السلام) در احادیثی چنین فرمود: صله رحم كنید، هرچند با سلام كردن باشد[2]، با خویشانت پیوند برقرار كن، هرچند با دادن جرعه‌ای آب[3]، با عشیره خود صلهٴ رحم كنید و در تشییع جنازه آنان حاضر شوید، از بیمارشان عیادت و حقوق آنان را رعایت كنید[4]، برترین پیوند خویشاوندی این است كه از آزارشان خودداری شود.[5] [1] . یا أَهْلَ الْقَرَابَةِ! تَزَاوَرُوا وَ لا تَتَجَاوَرُوا وَ تَهَادَوْا، فَإِنَّ الزِّیارَةَ تَزِیدُ فِى الْمَوَدَّةِ وَ التَّجَاوُرَ یحْدِثُ الْقَطِیعَةَ وَ الْهَدِیةَ تَسُلُّ الشَّحْنَاء (مستدرك الوسائل، ج13، ص205). [2] . صِلُوا أَرْحَامَكُمْ وَ لَوْ بِالتَّسْلِیم (الكافى، ج2، ص155). [3] . صِلْ رَحِمَكَ وَ لَوْ بِشَرْبَةٍ مِنْ مَاءٍ (الكافى، ج2، ص151). [4] . صِلُوا عَشَائِرَكُمْ وَ اشْهَدُوا جَنَائِزَهُمْ وَ عُودُوا مَرْضَاهُمْ وَ أَدُّوا حُقُوقَهُم (الكافى، ج2، ص636). [5] . أَفْضَلُ مَا تُوصَلُ بِهِ الرَّحِمُ كَفُّ الأَذی عَنْهَا (الكافى، ج2، ص151). 📚 مفاتیح الحیات ص 238 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 پرسش الهی 🔸 وجود مبارك پیغمبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمود همان طور كه از سؤال می ‌شود، از سؤال می‌شود از سؤال می ‌شود از این و جوان‌ های بیكار هم سؤال می ‌شود «كُلُّكُمْ رَاعٍ وَ كُلُّكُمْ مَسْئُولٌ عَنْ رَعِیتِه»، این حرف بوسیدنی نیست؟! 🔸 این حرفِ همان كسی است كه قرآن را آورده! آن ‌كه قرآن را آورده فرمود را مواظب باشید، را مواظب باشید، را مواظب باشید، را هم مواظب باشید: «كُلُّكُمْ رَاعٍ وَ كُلُّكُمْ مَسْئُولٌ عَنْ رَعِیتِه». آپارات: https://aparat.com/v/ZkKAQ 📚 سوره مبارکه فصلت جلسه 3 تاریخ: 1393/12/25 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ از (ع) روایت شده: 💠 سه چيز را در سه چيز كرده است: 1️⃣ -اش را در -ش پنهان كرده، پس هيچ طاعتى را كوچک مشمار كه شايد خشنودي‌اش در آن باشد؛ 2️⃣ و -اش را در معصيتش پنهان كرده، پس هيچ -ى را كوچک مشمار كه شايد ناخشنودى‌اش در آن باشد؛ 3️⃣ و -يش را در میان خلقش پنهان كرده، پس هيچ كس را كوچک مشمار كه شايد باشد. 📖 «إنَّ اللّه خَبَّأَ ثَلاثَةً في ثَلاثَةٍ: خَبَّأَ رِضاهُ في طاعَتِهِ؛ فَلا تُحَقّرَنّ مِنَ الطَّاعَةِ شَيئًا فَلَعَلَّ رِضاهُ فيهِ، وَخَبَّأَ سَخَطَهُ في مَعصِيَتِهِ؛ فَلا تُحَقّرَنَّ مِنَ المَعصِيَةِ شَيئًا فَلَعَلَّ سَخَطَهُ فيهِ، وَخَبَّأَ أولِياءَهُ في خَلقهِ؛ فَلا تُحَقِّرَنَّ أحَدًا فَلَعَلَّهُ الوَلِيُّ». 📚 الدرة الباهرة ص ۲۷، مروارید درخشان ص ۳۹. / /
✍️ در عيون أخبار الرضا (ع) ـ از ابراهيم بن العباس ـ نقل شده: 1️⃣ هرگز نديدم كه (ع) به كسى -ى بگويد، و يا پيش از آن كه كسى سخنش تمام شود سخن او را قطع كند؛ 2️⃣ اگر مى توانست كسى را برآورد، هرگز او را دست خالى برنمى گرداند؛ 3️⃣ هيچ گاه در برابر كسى پاى خود را دراز نمى كرد؛ 4️⃣ و چنانچه كسى در او نشسته بود، تكيه نمى كرد؛ 5️⃣ هرگز نديدم كه به يكى از غلامان و خدمتكارانش بگويد؛ 6️⃣ هرگز نديدم كه آب دهان بيندازد؛ 7️⃣ و يا هنگام خنديدن سر دهد، بلكه خنده اش بود. 8️⃣ هرگاه اش را پهن مى كرد غلامان و خدمتكاران خود و حتى دربان [و] مِهتر اسبان را با خود سر سفره مى نشاند. 📖 «ما رَأيتُ أبا الحَسَنِ الرّضا عليه السلام جَفا أحَدا بِكَلِمَةٍ قَطُّ وَ لا رَأيتُهُ قَطَعَ عَلى أحَدٍ كَلامَهُ حَتَّى يَفرُغَ مِنهُ ، وَ ما رَدَّ أحَدا عَن حاجَةٍ يَقدِرُ عَلَيها وَ لا حَدَّ رِجلَهُ بَينَ يَدَي جَليسٍ لَهُ قَطُّ وَ لا اتَّكى بَينَ يَدَي جَليسٍ لَهُ قَطُّ ، وَ لا رَأيتُهُ شَتَمَ أحَدا مِن مَواليهِ وَ مَماليكِهِ قَطُّ ، وَ لا رَأيتُهُ تَفَلَ وَ لا رَأيتُهُ يُقَهقِهُ في ضِحكِهِ قَطُّ ، بَل كانَ ضِحكُهُ التَّبَسُّمُ ، وَ كانَ إذا خَلا وَ نَصَبَ مائِدَتَهُ أجلَسَ مَعَهُ عَلى مائِدَتِهِ مَماليكَهُ وَ مَواليهِ حَتَّى البَوّابَ السّائِسَ». 📚 عيون أخبار الرضا،‌ ج۲، ص ۱۸۴، ح۷. 💐 ولادت (ع) مبارک باد💐 / / (ع)