eitaa logo
گزیده خبرها
51 دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
6.2هزار ویدیو
265 فایل
یک مؤمن برای در امان ماندن از آفات پیچیده آخرالزمان، در کنار دغدغه تدبیر معیشت، دغدغه ولایت پذیری را نیز دارد. این کانال، سعی دارد در جهت عمل به دستور رهبری، مبنی بر مهاجه با امیدزدایی دشمن و مخفی کردن نقاط امید، به نشر اخبار امید افرین و بصیرت زا بپردازد
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرّحمن الرّحیم . آیت الله بهجت رحمه الله: دعایی که مختصر باشد و کار مفصل کند، ....... است.
💠پيامبر خدا صلى اللّه عليه و آله 🔸 إنَّ لِرَبِّكُمْ فِي أَيَّامِ دَهْرِكُمْ نَفَحَاتٍ أَلاَ فَتَعَرَّضُوا لَهَا 🔹همانا از سوى پروردگار شما در طول عمرتان ، نسيم هايى مى وزد . پس خود را در معرضِ آنها قرار دهيد 📗بحارالأنوار ج68 ص221 @ahlolbait
🔸سر دفتر عالم معانی است علی 🔸وابسته ی اسرار نهانی است علی 🔸نه اهل زمین که آسمانی است علی 🔸فی الجمله بهشت جاودانی است علی 🍃🌸 میلاد با سعادت امیرالمومنین امام علی علیه السلام و روز گرامیداشت مقام پدر مبارک باد. @ahlolbait
🔸الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِينَ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ 🔹(سپاس خدا را که ما را از کسانی قرار داد که به ولایت امیرالمومنین علی (ع) و ائمه اطهار (ع) تمسک می جویند) 🔸الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَ كَمَالَ دِينِهِ وَ تَمَامَ نِعْمَتِهِ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَم‏ 🔹 (سپاس خداى را كه مقرر فرموده كمال دين و تماميت نعمت خود را بر ولايت حضرت امير المؤمنين على بن ابى طالب كه بر او درود و سلام باد) 🔸الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَكْرَمَنَا بِهَذَا الْيَوْمِ وَ جَعَلَنَا مِنَ الْمُوفِينَ بِعَهْدِهِ إِلَيْنَا 🔹(سپاس خداى راست كه ما را بدين روز گرامى داشته و ما را از وفا كنندگان به عهدى كه به ما سپرده قرار داده است) 🔸و مِيثَاقِهِ الَّذِي وَاثَقَنَا بِهِ مِنْ وِلاَيَةِ وُلاَةِ أَمْرِهِ وَ الْقُوَّامِ بِقِسْطِهِ‏ 🔹(و قرار داده ما را از وفا كنندگان پيمانى كه از ما گرفته است براى ولايت واليان امرش و قائمان به عدلش) 🔸و لَمْ يَجْعَلْنَا مِنَ الْجَاحِدِينَ وَ الْمُكَذِّبِينَ بِيَوْمِ الدِّين‏ 🔹(و ما را از منكران و تكذيب كنندگان به روز قيامت نكرده است) @ahlolbait
💠السلام علیک یا امیرالمومنین علیه السلام @ahlolbait
💠پيامبر اکرم صلى اللّه عليه و آله 🔸 زيِّنُوا مَجَالِسَكُمْ بِذِكْرِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ 🔹مجالس خود را با یاد علی بن ابی‌طالب(ع)، زینت دهید 📗بحار الأنوار ج۳۸ ص۱۹۹ @ahlolbait
💠حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 🔸 أنَّ اَلسَّعِيدَ كُلَّ اَلسَّعِيدِ حَقَّ اَلسَّعِيدِ مَنْ أَحَبَّ عَلِيّاً فِي حَيَاتِهِ وَ بَعْدَ مَوْتِهِ 🔹همانا سعادتمند ( به معنای ) کامل و حقیقی کسی است که امام علی (ع) را در دوران زندگی و پس از رحلتش دوست بدارد . 📗الأمالی (صدوق) ص182 @ahlolbait
💠پيامبر اکرم صلى اللّه عليه و آله 🔸حقُّ عَلِيٍّ عَلَى هَذِهِ الْأُمَّةِ كَحَقِّ الوَالِدِ عَلَى الوَلَدِ 🔹حقّ على بر اين امّت همچون حقّ پدر است بر فرزندش 📗بحار الأنوار ج36 ص4 @ahlolbait
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِينَ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ @ahlolbait
☀️فوَالَّذِي لاَ إِلهَ إِلاَّ هُوَ إِنِّي لَعَلَى جَادَّةِ الْحَقِّ، وَ إِنَّهُمْ لَعَلَى مَزَلَّةِ الْبَاطِلِ 💠سوگند به خدایی که جز او خدایی نیست ،من بر جاده حق می روم ،و دشمنان من بر پرتگاه باطلند. 📘 @nahjol_balagheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السلام علیک یا مولانا یا امیرالمومنین🌹 روزى پيامبراکرم(صلى الله عليه وآله) نشسته بود، على(عليه السلام) وارد شد، پيامبر(صلى الله عليه وآله) فرمود: إِنَّ فِيکَ شَبَهاً مِنْ عِيسَى بْنَ مَرْيَمَ وَ لَوْ لاَ أَنْ تَقُولَ فِيکَ طَوَائِفٌ مِنْ أُمَّتِي ما قَالَتِ النَّصارى فِي عَيسَى بْنَ مَرْيَمَ لَقُلْتُ فِيکَ قَوْلا لاَ تَمُرُّ بِمَلاَ مِنَ النَّاسِ إِلاَّ اَخَذُوا التُّرَابَ مِنْ تَحْتِ قَدَمَيْکَ يَلْتَمِسُونَ بِذلِکَ الْبَرَکَةَ ; تو به عيسى بن مريم(عليه السلام) شباهتى دارى (از نظر زهد و عبادت) و اگر از اين بيم نداشتم که گروه هايى از امتم درباره تو (غلوّ کنند و) همان بگويند که درباره عيسى بن مريم گفتند، سخنى درباره تو مى گفتم که از کنار هيچ جمعيّتى از مردم عبور نمى کردى، مگر آن که خاک زير قدم هاى تو را براى تبرّک بر مى گرفتند!» سالروز ولادت باسعادت مولی الموحدین، یعسوب الدین، وصی رسول رب العالمین، امیرالمومنین، حضرت علی علیه السلام مبارک باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸دانی که چرا زمین به دور خود میچرخد؟ نه بهر من و نه بهر تو میگردد...🌸 🌸یک بار به عمر خود علی را دیده.. دیوانه شده به دور خود میگردد🌸 💚علی شـاه 💚علی مــاه 💚علی راه 💚علی نصر من الله 💚علی زمزمه ی هر دل آگاه 💚علی حصن حصين است 💚علی عين يقين است 💚علی حبل متين است 💚به کوری دو چشم دشمنانش 💚علی اميرالمؤمنين است ♥️ 💚علی کاشف هر غم 💚علی بر همه مرهم 💚علی ذکر لب عيسی مريم 💚على هستی خاتم 💚علی برگ برات همه ی خلق 💚از آتش و جهنم 💚علی اصل وجود است 💚علی روی سجود است 💚علی معدن جود است 💚علی راز و نياز است 💚علی سوز و گداز است 💚علی محرم راز است 💚علی مهر قبولی نماز است 💚علی صوم و صلاة است 💚علی حج و زکات است 💚علی برگ برات است 💚علی تجلی صفات است همه عالم بگويند💚 فقط 👈 💚حيدر امير المؤمنين است💚 علیه السلام مبارک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نزدیک بود مراسم عروسی بچه‌ام را بهم بزنم! 👈بهترین و بدترین لحظه‌های پدربودن. 🍎مجموعه طبی رایحه سیب👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1570963458Ced84a594b8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 کلیپ تصویری: 🌺 «بشارت تولد امیرالمومنین علیه‌السلام به فاطمه‌بنت‌اسد سلام‌الله‌علیها توسط حضرت ابوطالب در زمان ولادت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم» 🌺 ✨ یک اعجازی است در ولادت حضرت امیر، که وقتی [حضرت ابوطالب] دید حضرت رسول صلوات الله علیه متولد شد، چه فرمود؟ ☘️ به فاطمه بنت اسد فرمود: «إنتظری سبتا فإنی أُبشرک بمثله؛ [اگر] سی سال صبر کنی، من نیز تو را به مثل چنین فرزندی بشارت می‌دهم ...».[١] سبت سی سال است. سی سال منتظر باش. 🔹[برای] داشتن چهار پسر سی سال لازم نیست، هشت سال کافی است. دو سال به دو سال، هر دو سال یک پسر متولد شود. [ اما ابوطالب فرمود] نه! باید سی سال باشد. 🔸چرا بین هر پسری و پسر دیگر ده سال فاصله باشد؟! اول طالب، دوم جعفر، سوم عقیل، چهارم علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام. 🍃 سی سال منتظر باش، من بشارت می‌دهم مثل این [را]، مثل این! ✨ [ببینید!] چه تعبیر عجیبی است؟ که به امیرالمومنین علیه‌السلام می گوید مثل این [نوزاد مبارکی] که حالا متولد شده [یعنی] رسول الله صلوات الله علیه. أبشرک بمثله! 💠 خود این روایت کانه (گویا) معجزه است. سبت (سی سال) اینجا چه بود؟ [یا اینکه] باید ده سال متساوی فاصله باشد، از کجا آمد؟ 🔻پی‌نوشت: [١]. [هنگامی‌که] فاطمه بنت اسد، نزد ابوطالب آمد تا ولادت پیامبر را به او بشارت دهد، ابوطالب فرمود: سی سال صبر کن! همانا من [هم] تو را به فرزندی که [در همه چیز] جز نبوت شبیه او است بشارت خواهم داد. گفته‌اند: «سبت» سی سال است؛ و بین ولادت رسول خدا صلی الله علیه و آله و امیر مؤمنان علیه‌السلام سی سال فاصله است. » کافی،ج١، ص۴۵٢. ✅ @bahjat_ir
🗓۱۳ ماه رجب سال ۶۰ ق 🏳️فوت معاویةبن‌ابی‌سفیان 💠رهبرانقلاب ‼️بعضیها خیال میکنند که اگر بخواهند راجع به دوره خلفا تحلیل کنند، حتماً باید با طعن به آنها همراه باشد؛ نه، طعن به خلفا در رادیو جایز نیست. الان حرام شرعی است. داعیه‌ی ما این است که میخواهیم انقلابمان را به دنیا صادر کنیم؛ کدام دنیا؟ در درجه اول، دنیای اسلام است که حدود چهارپنجم‌شان کسانی هستند که به چیزهایی به شکل مقدسات اعتقاد دارند، شما بیایید به این مقدسات اهانت بکنید؟! آیا این انقلاب صادر میشود؟! بد نیست من خاطره‌یی را برای شما نقل کنم؛ هرچند که به خیلی از دوستان هم این را گفته‌ام. امام یک وقت در اوایل انقلاب در سخنرانیهایشان از معاویه به صورت طعن‌آمیزی اسم می‌آورند. شما میدانید که من مدتی را در بلوچستان بودم و با خیلی از علمای آن‌جا دوست نزدیک هستم. مردم و علمای سنی آن منطقه، معاویه را مقدس میدانند. به امام عرض کردم که در طرف شرق کشورمان، چند صد میلیون نفر معاویه را محترم میشمارند و او را خال‌المؤمنین میدانند - البته بحق یا بناحق آن، مربوط به جلسه‌ی بحث است - یعنی مسلمانان هند، پاکستان، بنگلادش و افغانستان اغلب سنی حنفی‌اند؛ اینها معاویه را محترم میشمارند. امام گفتند عجب، من نمیدانستم! من بعد از آن در طول این ده، یازده سال یک جمله‌ی طعن‌آمیز از امام راجع به معاویه نشنیدم. من خودم در نماز جمعه راجع به جنگ صفین و سایر جنگهای امیرالمؤمنین صحبت میکنم؛ اما اهانت نمیکنم. تاریخ‌گویی، یک حرف است؛ اهانت، حرف دیگری است. ۷۰/۱۲/۱۳ @Jahade_tabeini
💠 سیاست بازان 🔹 حضرت امیر (سلام الله علیه) آن طوری که در آمده است فرمود که شما در جریان انبیای گذشته باشید؛ ابراهیمی (علی نبینا و آله و علیه السلام) بود آمده انقلابی کرده رهبر انقلاب بوده بعد انبیای ابراهیمی آمدند حکومتی تشکیل دادند بعد چه شد؟ آن روز دو امپراطوری ابر قدرت روی زمین حکمرانی می ‌کردند یکی کسراهای ایران بودند یکی هم قیصرهای روم؛ فرمود همین قیاصره یعنی قیصرهای روم همین اکاسره یعنی کسرا‌های ایران، آمدند این اسلامی را هضم کردند بلع کردند و حاکمان دین را به بند کشیدند، فرمود می ‌دانید اینها با پیغمبر‌زاده ‌ها چه کردند؟ با فرزندان ابراهیم خلیل چه کردند؟ این ‌چنین نیست اینها که گفتند مثلاً دین از سیاست جداست، اگر این آتش بس یک طرفه را کسی قبول کرد، آنها هم قبول کنند! حالا ساده ‌اندیشی باور کرد که دین از سیاست جداست، مگر سیاست قهار خود را از دین جدا می ‌داند؟! می‌گوید دین «الا و لابد» باید نوکر و برده من باشد و آن طوری فتوا بدهد که من می‌ خواهم! 🔹 کدام قهاری به مقصد رسیده است و گفت همان طوری که دین از سیاست جداست، سیاست هم از دین جداست؟! کدام قهاری به مقصد رسیده است و گفت همان طوری که علم از سیاست جداست، سیاست هم از علم جداست؟! اینها به اندیشمندان می‌ گفتند طرزی بفهمید که ما می ‌خواهیم، به عالمان دین ‌شناس می‌ گفتند طرزی فتوا بدهید که ما می ‌طلبیم؛ ، گرچه ساده ‌اندیشان دین را از سیاست جدا کردند. هر وقت این سیاست‌ مداران قهار به مقصد رسیدند دین را به بند کشیدند؛ ، در هر عصری بودند! پس این‌ چنین نیست که اگر آتش ‌بس یک جانبه را ساده‌ لوحانه کسی قبول کرد آن سیاست ‌باز قهار هم بپذیرد. مگر تاریخ نخواندید؟ مگر اینها مسلط نشدند؟ مگر پست ‌های کلیدی را خودشان نگرفتند؟ مگر چاربیداری را به بچه‌ های پیغمبر‌ها ندادند؟ فرمود چرا ما را تنها می ‌گذارید، ما که آمدیم شما را زنده کردیم! 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1378/12/12 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 جان نبی 🔸 ما در جریان سید الشهداء (سلام الله علیه) این را مکرر می ‌شنیدیم در غالب سخنرانی ‌های بزرگان ما بود و در کتاب ‌های ما هست که «حُسَینٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَینٍ». این را ما این طور فکر می‌ کردیم که فرمود: «حُسَینٌ مِنِّی»، چون حسین بن علی نوه آن حضرت است و فرمود: «أَنَا مِنْ حُسَینٍ»، چون اسلام حدوثش به (صلی الله علیه و آله و سلم) است و بقای آن به برکت حسین است. بعد دیدیم این تعبیر درباره وجود مبارک امام مجتبی هم هست، بعد دیدیم این تعبیر در بیانات نورانی رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) درباره علی بن ابی طالب (سلام الله علیه) هم هست: «عَلِی‏ مِنِّی‏ وَ أَنَا مِنْ عَلِی‏». قول معصوم است، به هر حال رسول خداست؛ مستحضرید وجود مبارک حضرت لبان مطهّرش معصوم است فعل و قولش معصوم است؛ فرمود: «عَلِی‏ مِنِّی‏ وَ أَنَا مِنْ عَلِی‏»، سند این هم همین است. درباره امام مجتبی و امام حسین با تحلیلی باید گفت؛ اما ﴿وَ أَنْفُسَنَا وَ أَنْفُسَكُمْ﴾ یعنی ما هستیم. بعدها «حُسَینٌ مِنِّی» و «حَسَنٌ‏ مِنِّی» گفته ‌شد چون اینها هستند، وگرنه سند اصلی درباره است: ﴿وَ أَنْفُسَنَا وَ أَنْفُسَكُمْ﴾. 🔸 این «بهال» یک است؛ امروز هم اگر کسی این قدرت را داشته باشد می ‌تواند مباهله کند؛ یعنی این هست منتها آن روح طیب و طاهر و مقتدر کم است! معجزه خالده است؛ امروز هم اگر کسی آن هنر را داشته باشد می ‌تواند در اثبات حقانیت علی و اولاد علی مباهله کند؛ ﴿ثُمَّ نَبْتَهِل فَنَجْعَلْ لَعْنَةَ اللّهِ عَلَی الْكَاذِبِینَ﴾. همان حرفی که بزرگ مسیحی ‌ها گفت که این دعا سلسله کوه را متلاشی می‌ کند؛ الآن هم هست! آپارات: https://aparat.com/v/OQ6GE 📚 درس اخلاق تاریخ: 1397/06/15 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 ثقل ولایت 🔸 وجود مبارک امیرالمؤمنین که می ‌فرماید: «لَوْ أَحَبَّنِی جَبَلٌ لَتَهَافَت‏» اگر کوه بخواهد ولای علی و را داشته باشد متلاشی می‌ شود، این معنای ابتدایی و میانی دارد که مرحوم سید رضی(رضوان الله علیه) آن را در شرح نهج ‌البلاغه خود بعد از بیان کردن این جمله به عنوان شرح ذکر فرمود؛ یعنی اگر کوه، (سلام الله علیه) را داشته باشد مبتلا به رخدادهای تلخ خواهد شد، حکومت‌ های اموی ‌ها و مروانی ‌ها و عباسی ‌های روزگار با او درگیر می‌ شوند، این باید این بلاها را تحمل بکند و متهافت و متلاشی می‌ شود «لَوْ أَحَبَّنِی جَبَلٌ لَتَهَافَت‏»، این معنای ابتدایی برای این حدیث است. 🔸 اما معنای دقیق این حدیث نورانی این است که وجود مبارک حضرت امیر که عِدل قرآن است مطابق بخش پایانی سوره مبارکه «حشر» سخن می‌ گوید، اگر خدای سبحان فرمود: ﴿لَوْ أَنْزَلْنا هذَا الْقُرْآنَ عَلی جَبَلٍ لَرَأَیتَهُ خاشِعَاً مُتَصَدِّعَاً مِنْ خَشْیةِ اللّهِ﴾ هم این ‌چنین است، هم این ‌چنین است، کوه اگر بخواهد ولایت را و امامت را تحمل کند مقدور کوه هم نیست. 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1386/09/08 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 کعبه حق 🔸 درباره علی بن ابی طالب (صلوات الله و سلامه علیه) طبق بیان نورانی حضرت رسول (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) آمده است: «عَلِی مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِی یدُورُ مَعَهُ حَیثُمَا دَار» . این حق‌ مداری علی بن ابی طالب طوری است که ضمیر «یدُورُ» به حق بر می ‌گردد نه به علی؛ «عَلِی مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِی»، «یدُورُ» این حق، مدار علی بن ابی طالب، «حَیثُمَا دَار» علی بن ابی طالب! 🔸 توضیح مطلب این است که ذات أقدس الهی است، حقِ در جهان امکان به نام دین، احکام، حِکَم و معارف اعتقادی، همه اینها که حق ‌اند از خدای سبحان ‌اند ولی در مقام تشخیص، در مقام اثبات، در مقام استدلال که ما بخواهیم بفهمیم این حق که از طرف خدا آمده است چیست، این، علی بن ابی طالب است؛ یعنی هر کاری که حضرت کرد نشانه حق بودن آن است، هر کاری که نکرد نشانه باطل بودن آن است. 🔸 در جریان حضرت امیر ما این چنین می ‌گوییم: «عَلِی مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِی یدُورُ مَعَهُ حَیثُمَا دَار»؛ ضمیر «یدُورُ» به حق برمی‌گردد یعنی «یدورُ حق، مدار علی حیثما دار»، وگرنه این تعبیر درباره عمّار هم آمده است که «عَمَّارٌ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَمَّارٍ یدُورُ مَعَهُ حَیثُ دَار»؛ درباره عمار، ضمیر به عمار برمی‌گردد یعنی عمار حق ‌محور است هر جا حق است عمار تابع آن است؛ اما درباره حضرت امیر، حق، است، زیرا ما قبل از اهل بیت، قانون نوشته ‌ای نداریم و کتاب و کتیبه ‌ای نداریم که برنامه ‌های آنها را با این کتاب و کتیبه مقابله کنیم؛ ما هیچ تشخیصی نداریم که چه چیزی دین است و چه چیزی غیر دین، مگر اینکه از و و اهل بیت بفهمیم. 🔸 قرآن کریم خطوط کلی دین را بیان کرده که به منزله است اما تبیین حدود آن، تشریح اجزا و شرایط آن و تحلیل حدود و ثغور آن به وسیله است؛ ما بخواهیم بفهمیم چه واجب است چه واجب نیست، چه حلال است چه حلال نیست، چه مکروه است چه مکروه نیست، به وسیله و این ذوات قدسی می‌ فهمیم. 📚 پیام به کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (علیه السلام) تاریخ: 1398/10/21 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سياست بازان.mp3
2.32M
💠 روز دوازدهم ماه 1443 🔹 سياست بازان 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 ثقل ولایت 🔸 وجود مبارک امیرالمؤمنین که می ‌فرماید: «لَوْ أَحَبَّنِی جَبَلٌ لَتَهَافَت‏» اگر کوه بخواهد ولای علی و را داشته باشد متلاشی می‌ شود... . 👇👇👇👇👇