✋
هفته آینده سوخوهای ۳۵ روسی وارد ایران میشوند؟
🔸نیروی هوایی ایران قرار است در هفته های آینده اولین دسته از جنگنده های پیشرفته سوخو Su-35 را تحویل بگیرد.
🔹آخرین باری که این نیرو جنگنده های پیشرفته از کلاس مشابه را دریافت کرد در اواسط دهه ۱۹۷۰ بود که هواپیمای جنگنده گرومن اف-۱۴ ای تامکت وارد ایران شد.
🔸بر خلاف مدل F-۱۴A که دارای قابلیت های بسیار محدود هوا به زمین و هوا به دریا و یک جفت موتور دردسرساز بود، Su-۳۵ جنگنده ای است که در انواع ماموریت ها برتر است./ایرنا
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
✋
قرعهکشی جام ملتهای آسیا انجام شد
🔸گروه A: تاجیکستان، لبنان، چین، قطر
🔷گروه B: هند، سوریه، ازبکستان، استرالیا
🔸گروه C: هنگکنگ، فلسطین، امارات، ایران
🔷گروه D: اندونزی، ویتنام، عراق، ژاپن
🔸گروه E: مالزی، بحرین، اردن، کرۀجنوبی
🔷گروه F: تایلند، قرقیزستان، عمان، عربستان
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسیکه میخواد از دیدن تو لذت ببره باید خرجت رو بده
حاج آقا قرائتی
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
🟥 نامه همدلانه مجتبی زارعی به آیت الله ابوالقاسم علیدوست
🔺️ اگرهوشمندان انقلابی نبودند "کاتالیزور مصلحت"، دستگاه فقه را از ریشه قطع می کرد؛ مثل ارّه کردن سانتریفیوژها!
✅(بخش اول)
فاضل ارجمند حضرت آیت الله جناب آقای علیدوست دام عزه
سلام و رحمت واسعه الهی
👏توضیحات خوب جناب عالی در خبرگزاری رسا پیرامون بیانات قبلی تان حول مصلحت که در سایت جماران درنسبت امربه معروف و قاعده ی مصلحت منتشر شده بود ضمن نکته هایی ارزشمند اما ابهاماتی جدید پدید آورد؛ با احترام درچارچوبی همدلانه بطور کلی موارد زیر را به جناب عالی تقدیم می دارد ؛
1⃣ حضرت عالی یکی از صاحبان مبرز کرسی فقه و فقه المصلحه در کشور هستید و خود بهتر می دانید و نیز بیان فرمودید که "مصلحت" را بعنوان سند افتاء در بحث مذکور نیاورده و حجیت آن را "حجیتی ابزاری" شناسایی می نمایید بنظرم این گزاره بدوا غوغا زیستان را ازآن وجود شریف ناامید کرده و خواهد کرد چون دوستداران فقه مترقی امامیه می دانند که استصلاح و مصلحت در تفقه شیعی مرجعیت مستقلی ندارد و اعتبارآن در حدود اضطرار و برای خیر عمومی در امر اجتماعی و آنهم تابعی از مقصود شارع مقدس است .
2⃣ چهار طیف عمده با قاعده ی مترقی مصلحت در شیعه سر ستیز داشته و دارند
👈الف) جریان روشنفکریِ متقدم که مصلحت اندیشی شیعه را بر محافظه کاری و تبانی اش با حاکمان جور و دستگاه سلطه حمل می نمود
👈ب) جریان یونانی زده و هلنی مآب همانند مرحوم دکتر سید جواد طباطبایی ؛ صاحب رآیِ زوال اندیشه سیاسی ایران که می گفت مسلمانان قادر به درک مصلحت عمومی به عنوان امری بنیادین نشده و نیستند
👈ج) جریان روشنفکری تجدید نظر طلب و غربزده که طرح مصلحت را از حیث نظری و نیز به حیث ابزار تبدیل گر به ساختار ونهاد از سوی فقیه حکیم ؛ امام خمینی (ره) فرصتی طلایی برای سکولار کردن فقه و جمهوری اسلامی تلقی کرده و می کند
👈د) جریان انقلابی ظاهر گرا که بدون شناخت قاعده و ظرفیت های مصلحت به دوگانه سازی تصنعی مصلحت_ حقیقت و مصلحت_ دیانت مبادرت ورزیده است ؛
🔻به نظر می رسد نباید در فهم این چهار طیف به تحدید و ساده سازی در مفهوم و دامنه مصلحت در سپهر عمومی ایران دست زد زیرا خطری بزرگ در راه است و عده ای به این همانی مصلحت و سکولاریسم در تحولات آینده امیدها بسته اند ؛ اندیشه و مفهوم مصلحت در برخی سایت های تجدید نظر طلب همانند جماران و نیز نزد برخی صنعت گران ژورنالیسم با مصلحتی که جناب عالی به عنوان ابزار بدان می نگرید کاملا متفاوت و از دو تبارند ؛
🔻جریان سومِ نامبرده شده دربالا بیش ازسی سال است که درپی سکولار کردن مدیریت فقهی از طریق عنصر مصلحت است؛ قدری در اظهارات آقای سعید حجاریان ؛ افسر عالیرتبه ی اطلاعاتیِ سابق و طراح سکولاریزاسیون قاعده ی مصلحت و نیز فشار از پایین و چانه زنی در بالا تامّل کنیم ؛ او می گوید :"" آیا می توان در گذار بسوی مدرنیته و در تیزاب نقد مدرن مخمّری را بکار گرفت که فقه را به قانون تبدیل و در نتیجه ولایت مطلقه فقیه به حاکمیت قانون و دستگاه فقهی ما به دستگاه حقوق عرفی تبدیل شود بنظر من این مخمر که چیزی جز عنصر مصلحت نیست در اندیشه امام وجود دارد چگونه عنصر مصلحت می تواند به عنوان مهمترین کاتالیزور عرفی کننده ، دستگاه فقه را به نظام حقوقی عرفی تبدیل کند ""
🔻 با این دام بزرگ ماباید از حیث واژگان و دانش واژه ها و خاستگاه مصلحت در چهارجریان بالا بخصوص جریان سوم تآملات نظری و اجتماعی داشته باشیم ؛ بدیهی است آن چیزی که افسر اطلاعاتی تجدید نظر طلب (حجاریان و رفقایش در حوزه و دانشگاه ) از Interest و Expediency و مصلحت به عنوان سود مادی و جلب دموکراسی خواهانه ی منفعت و بهتر است بگویم دموکراتیزاسیون در مصلحت، اراده کرده و یا در اردوگاه رسانه ای خویش اراده می نمایند با فقه المصلحه در بیان شما دانشمند محترم اسلامی که از موضع دردمندی ،تامین نظر و فرمان شارع مقدس را اراده می فرمایید کاملا متفاوت است ؛ شما مصلحت را ابزار صلاح وخیر برین وخیردنیا وآخرت میدانید اما دموکراتیزاسیون آن را عین متدولوژی به حساب آورده و ازشریعت جدا کرده است ؛ تصدیق می فرمایید مصلحت بمثابه ی کاتالیزور و دام گستری حجاریان برای غایات مدرنیته و مصلحت بمعنای نیل به فرامین الهی ، دو ساحتی جداگانه اند در نظر آنها مصلحت، فقط و فقط عبارت است از مصلحت شخص حاکم و جریان حاکم و بس.( ادامه در بخش دوم )
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
https://eitaa.com/asatid_enghelabi
https://splus.ir/asatid_enghelabi
#بخش_دوم
✅نامه همدلانه مجتبی زارعی به آیت الله ابوالقاسم علیدوست :
🔺️ اگرهوشمندان انقلابی نبودند "کاتالیزور مصلحت"، دستگاه فقه را از ریشه قطع می کرد؛ مثل ارّه کردن سانتریفیوژها!
🔻البته گندم نمایان جو فروش در جریان سوم ممکن است بگویند این برچسب است و مصلحت در گفتمان مدرن نسبتی با مصلحت شخص حاکم ندارد پاسخ این است که مگر نه این است که مصلحت در نظر ایشان همانا جلب منافع با اراده ای سکولار است اگر چنین است آیا فرقی دارد که این منفعت بسود توتالیتاریانسیم باشد یا نفع طبقاتی خاص و یا حتی اکثریت ؟!
🔻نتیجه این که مطالعه و کاربست مصلحت در غربِ جدید پیشفرضی ایدئولوژیک و سکولار داشته و فاقد حقیقتی بنیادین و فضیلتی راستین است برعکس ، اینکه همین عنصر در اسلام با دستور شریعت مورد تآملات نظری و عملی قرار می گیرد ؛ جریان سوم و غربزده حتی همانند جریان یونانی زده وهلنی مآب دوم که دربالا آمد و مصلحت را به عنوان خیر عمومی ( صرفنظر از واقعیت آن در دولت شهرهای یونانی ) در نظر داشت متفاوت است ؛ جریان سوم همانا در پی مسلط کردن مصلحت و نفع طبقه ای خاص با انواع دسیسه ها و جنگ های شناختی و نیز شامورتی بازی به عنوان مصلحت ملت بوده و است و مگر همین جریان بخاطر تامین مادی سبد انتخاباتی و تآمین سوخت ماشین های جلب رآی ، ولنگاری و سودای برهنگی طبقاتی از جامعه را در تحولات ۲۰۰ روز گذشته به عنوان خواستند همه ایرانیان در سپهر عمومی جانشانی نکرده است ؟!
🔻با توجه به مباحث گفته شده به نظر می رسد اینک سطوح مصلحت از حیث خاستگاه نظری در جامعه نخبگانی و سیاسی و فقهی با وجود التقاط نظری و چارچوب مفهومی ، یکسان پنداشته شده است و سیاستمداران و احزاب و بنگاههای رسانه ای زحمات فقهی و اجتهادات فقهی دانشمندان متعهد و اسلامگرا ( که متفاوت با فقه خوانان هستند) همانند جناب عالی را برای هواهای نفسانی خویش مصادره به مطلوب کرده اند مع الاسف در این میان برخی دلسوزی های نظریه پردازان انقلابی و جوان حوزه علوم اجتماعی هم بصورت غیر منصفانه ای بر عدم رعایت ادب تحقیق و نیر بی اطلاعی از فقه و اصول فهم اش حمل شده است اما با کمی صبوری و شرح صدر علمی معلوم می شد که دانشمندان متشرعِ فقه و نیز محققین انقلابی علوم اجتماعی در یک سو و یک جبهه اما کمین نشستگانِ تبدیل دستگاه دینی _ معرفتیِ فقه به دستگاه حقوق عرفی در سویی و جبهه ای دیگر قرار دارند ؛
وانگهی مگر نه این است که فقیهان متعهد و اسلام پناه برای تفقه و اکتشاف حکم ، به موضوع شناسان اجتماعی و سیاسی و..... نیازمندند ؛ پس اگر چنین است که است آیا می توان از موضع یک فقیه دردمند به جوانان صاحب نظر علوم اجتماعی و سایر علوم که در طی سی سال نبرد معرفتی از خود میدان و درمیدان نگذاشتند تا سربازان مدرنیته و برخی نفوذی های پروژه ی سکولاریزاسیون - که سال ها در قامت افسران اطلاعاتی در مراکز تحقیقات استراتژیک صاحب مناصب بودند - موفق شوند را مورد بی مهری قرارداد ؟
🔻 محققین و دانشمندان انقلابی و جوانانی که اگر نبودند دستگاه خشن سکولاریزم ، دستگاه معرفتی فقاهتِ حکیمانه را از بیخ و بنیاد ارّه می کرد آنگونه که اره کرد سانتریفیوژها را!
🔻بله ! موضوع فقه و علوم اجتماعی اسلامی و... متفاوت است اما آیا غایت فقه ، کلام ، فلسفه و سیاست هم متفاوت است ؟ بی شک غایت علوم انسانیِ اسلامی ، نورانی شدن و استکمالِ نفس انسانی و اجتماعی و خیر و سعادتِ عمومی است اما غایت سکولاریسم و مصلحت تعقیب شده ی گفتمان مدرن برخی سایت ها که در سوء استفاده از دانشمندان دردمندِ فقه ، صاحب مهارت اند همانا نشانیدن انسان بجای خدا و تآمین مصلحت های طبقات خاص بجای مقصود شارع مقدس در اداره انسان است ؛ نزاعی که اینک در پروژه ی عریانیزاسیون درسطح علمی با کلید واژه ی مصلحت تعقیب می شود ؛ مفهومی التقاطی و مادی گرایانه که با مصلحت به مفهوم متعالی و ابزار مقوم تآمین خیر عمومی و برین و ره آموز صلاح دین و دنیا و دنیا و آخرت در حکمت متعالیه و اسناد و متون اسلامی و حِکمی نسبتی نداشته و ندارد.
دوستدار شما
مجتبی زارعی
دانشیار فلسفه سیاسی دانشگاه تربیت مدرس
✅️ سیاستِ فطرت ؛کانال رسمی در ایتا
@Dr_Zareii_Siasatefetrat
✅️ آدرس صفحه توئیتر: http://mobile.twitter.com/MojtabaZarei50
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
https://eitaa.com/asatid_enghelabi
https://splus.ir/asatid_enghelabi
🔴 یکی از دلایل پا از گلیم دراز کردن سلبریتی ها
🔰اینکه این روزها می بینیم برخی از سلبریتی ها پایشان را از گلیم خود دراز کرده اند و در انقلاب پلاستیکی و هشتگ بازی فتنه اخیر نیز آتش بیار معرکه و پیاده نظام بوده اند، عوامل مختلف دارد. یکی از دلایلی که نسبت به گذشته راحت تر نسبت به برخی خطوط قرمز بی اعتنا هستند، این است که در شبکه کثیف #نمایش_خانگی دل و جرأت هنجارشکنی پیدا کرده اند. کار هم در همان جا برایشان وجود دارد.
👈 آنجا امتحان کردند و در سایه اهمال کاری های صورت گرفته، شد! چرا در کف خیابان و فضای مجازی امتحان نکنند؟!
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
🔴 اینها تکمیل کننده فعالیت دستگاه های جاسوسی دشمن است
🔰مقام معظم رهبری اخیراً فرمودند:
"جاسوسهای دشمن، دستگاههای جاسوسی دشمن، دنبال این قضیّه [سیاستِ رفعِ حجاب و مبارزهی با حجاب]هستند "
https://khl.ink/f/52389
✍پ.ن:
⚠️باید توجه داشته باشیم که موارد زیر، تکمیل کننده کار دستگاه های اطلاعاتی و جاسوسی غرب در فتنه علیه #حجاب است:
🔻کافی نبودن قوانین موجود در زمینه حجاب و عفاف
🔻برخوردهای گزینشی و رفع تکلیفی با هنجارشکنان یا همان شل بازی در اجرای قوانین موجود
🔻مماشات های بی جا و مهربانی های بی مورد با هنجارشکنان و ساده بازی در آوردن
🔻متناسب نبودن برخی مجازات ها با میزان جرم یا تخلف انجام گرفته.
🔻تکیه صرف بر کار فرهنگی و تضعیف اقدامات قانونی
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
♦️ دو تفسیر تازه منتشر شده از حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدظلهالعالی)
📚 تفسیر سورهی منافقون
📚 تفسیر سورهی صف
در نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران
📌 نشانی غرفه انتشارات انقلاب اسلامی:
مصلی امام خمینی(ره)، شبستان اصلی، ورودی ۱۸، راهروی ۲۲
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
🔴معاون اول قوه قضائیه: ایران بزودی ترامپ را محاکمه خواهد کرد/ کیفرخواست پرونده شهادت شهید سلیمانی صادر شد
🔹حجتالاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه کیفرخواست پرونده شهادت سردار شهید سلیمانی صادر شد، گفت: ایران به زودی با مشارکت نهادهای مدنی بینالمللی رئیس جمهور سابق آمریکا و دستاندرکاران این جنایت را محاکمه خواهد کرد.
🔹معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه چند روز پیش کیفرخواست شهادت سردار سلیمانی صادر شد تصریح کرد: محاکمه رئیس جمهور سابق آمریکا یکی از متهمان این پرونده در دستور کار است و این مهم با مشارکت نهادهای مدنی بینالمللی انجام میشود تا اقتدار نظام جمهوری اسلامی در برابر ظلم آشکار شود و جنایات این افراد در جامعه بشری آشکار شود و این کار با هماهنگی عدلیه عراق در حال پیگیری است.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنرانی کمنظیر سید هاشم الحیدری، از روحانیون سرشناس عراق در وصف رهبر ایران
🔹 در امام خامنهای ذوب شوید...
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
https://eitaa.com/asatid_enghelabi
https://splus.ir/asatid_enghelabi
❣#سلام_امام_زمانم❣
☀️السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا اِبْنَ عَلِيٍّ اَلْمُرْتَضَى...✋
💎سلام بر تو ای یادگار امیرالمومنین .
سلام بر تو و بر روزی که زمین درد کشیده را، با عدالت علوی التیام خواهی داد.
📔صحیفه مهدیه،زیارت حضرت در سرداب مقدس
☀️💎☀️
#امام_زمان🖤
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش