فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | در این اسلام شک کنید!
➖ #رهبر_معظم_انقلاب
🔹 اسلامی که نتواند آرزوهای خفته #قشرهای_مظلوم را در سطح دنیا زنده کند در اسلام بودنش شک کنید.
🔹 راه ما، راه آن اسلامی است که #مستضعفان را خوشحال و امیدوار میکند. آن اسلامی که طبقات مستضعف و محروم به آن امیدوار نشوند اسلام نیست.
🆔 @ashora_karbala
🔰چگونه بر امام حسین (ع) گریه می کنی اما حرکتی برای اصلاح جامعه انجام نمی دهی !؟
✍ #امام_موسی_صدر
☑️آیا میشنوی؟ ای كسی كه برای امام حسین اندوهگین هستی و بر امام حسین گریه میكنی، امروز هر چه فساد بیشتر شود و اصلاح جامعه كمتر، راه برای به نابودی كشاندن اهداف امام حسین هموارتر شده است؛ اهدافی كه امام حسین(ع) برای آنها كشته شد.
☑️به همان اندازه که در ایـن روزهـا احسـاس مصـیبت و انـدوه عمیق و نیز احساس قدردانی فراوان میکنیم، به همان اندازه باید در زندگی و اوضاعمان بازنگری کنیم و خط تازهای برای رفتار و سلوکمان برگزینیم؛ باید تجسم حسینی بودن روی زمین باشیم.
📚 مقاله ی به سوی خط حسینی صفحه ۶ و مقاله ی زینب شکوه شکیبایی
🆔 @ashora_karbala
🔰قبله ی خانه....
🔹من معنای حضور قلب را وقتی فهمیدم که در هنگام تماشای برنامه کودک ، چند بار فرزندم را صدا زدم اما او یکبارش را هم نشنید .
چند بار دست روی شانه اش زدم تا توانستم او را از حالت خلسه بیرون بیاورم . نمی خواهم نامش را تلویزیون بگذارم ؛ نام این قاب را قبله ی خانه می گذارم و میگویم ، از وقتی که آمده کودکم رو به سوی او نماز تربیتش را اقامه می کند.
برای اینکه شرط انصاف را زیر پا نگذارم ، باید بگویم قبله ی دلِ من هم مدت هاست رو به سوی این قاب چرخیده است.
📚 من دیگر ما ، محسن عباسی ولدی ، جلد ۵ ، ص ۲۹
🆔 @ashora_karbala
دلدادگی به کفار و تحقیر جبهه خودی.mp3
9.29M
🎧 دلدادگی به جبههی کفار و تحقیر جبههی خودی
🎙استاد سید محمد مهدی #میر_باقری
🔹میگویند حتی اسلام واقعی هم آنجاست!چون دلداده آن طرف است. در حالی که تقوای آنها تقوای مادی است. در آمریکا ٢۴ ساعت برق قطع شد بعد از آن ببینید چه غارتهایی شد! شما کنترلهای با دوربین را آنجا قطع کن تا باطن این آدمهای اتو کشیده ی کراوات زده را هم به تو نشان بدهیم . جنایاتی که غربیها در جنگ جهانی اول و دوم انجام دادهاند، شگفتیآور است. فقط در ایران با مرگ خاموش ٩ میلیون ایرانی را در قحطی کشتند.
🔹 ما با نظم و نظافت و علم مخالف نیستیم؛ با تحقیر خودی در برابر دشمن مخالفیم.
▫️ با توجه به تفسیر آیهی "فَتَرَى ٱلَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضࣱ یُسَـٰرِعُونَ فِیهِمۡ یَقُولُونَ نَخۡشَىٰۤ أَن تُصِیبَنَا دَاۤئرَةࣱۚ فَعَسَى ٱللَّهُ أَن یَأۡتِیَ بِٱلۡفَتۡحِ أَوۡ أَمۡرࣲ مِّنۡ عِندِهِۦ فَیُصۡبِحُوا۟ عَلَىٰ مَاۤ أَسَرُّوا۟ فِیۤ أَنفُسِهِمۡ نَـٰدِمِینَ"
[مائده: ۵۲]
🆔 @ashora_karbala
حسین وارث آدم _ ۱۹.pdf
2.84M
📕پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب (حسین وارث آدم)
✍ اثر : #دکتر_شریعتی
📕حسین وارث آدم، واقعه کربلا را چکیده و خلاصه تمام درگیریهای تاریخ از فرعون تا خود امام حسین(ع) میداند که بر ضد تثلیث فرعون و قارون و بلعم (زر و زور و تزویر) شوریده است.
📕این کتاب به نوعی فلسفه تاریخ است. شریعتی با الهام از زیارت وارث به نوعی پیوستگی و وراثت تاریخی معتقد است. از نظر او وراثت یک تعبیر ادبی نیست بلکه یک اصطلاح علمی تاریخی است. این کتاب، حوادث زمانه را با استفاده از زیارت وارث، به حوادث تاریخی صدر اسلام گره زده است.
📕شریعتی معتقد است آنگونه که دجله و فرات از یک منبع سرچشمه میگیرند و بر بستر تاریخ پیش میآیند، از هم دور میشوند و در پایان کار، به آرامش یکنواخت نخستین میرسند، آغاز تاریخ بشر نیز در آغاز، اشتراک و برابری است، سپس نابرابری و حق و باطل آغاز میشود و سرانجام به وحدت بازمیگردد.
📕در این کتاب، انسان دو گونه است؛ طبقه برخوردار و استعمارگر، و فقیر و استثمار شده. طبقه حاکم و برخوردار سه چهره دارد: سیاست، اقتصاد، مذهب(نفاق گونه)؛ یا [صاحبان زر، زور و تزویر] که اولی سر خلق را به بند میآورد، دومی جیبش را خالی میکند، و سومی آرام و مهربان فریبش میدهد. از نظر شریعتی، قصر و دکان و معبد، سه شعبه یک بنگاهاند. تیغ و طلا و تسبیح یک کار میکنند. نظام حاکم بر تاریخ همواره همین بوده است و آنچه غیر از این بوده نهضتهایی بوده محکوم، قیامها و انقلابهایی بوده دلسوزانه و مذبوحانه.
🆔 @ashora_karbala
🔰چرا اسبها که حیوانات فهمیده و نجیبی هستند، روز عاشورا بر پیکر مطهر امام حسین علیه السلام تاختن؟!
🔹حدود هشتاد سال پیش یکی از علمای اصفهان که از سادات خیلی اصیل هم هستند...آن زمان ايشان جوان بوده و روضه خوان دهه اول محرم بوده، به يكى از روستاهای اطراف منبر می رود. آن روز برف سنگينى مى آمده است.
وقتى روضه اش تمام مى شود بايد به يك روستای ديگر با فاصله مثلاً يك فرسخ برود.
🔹نقل می کند: عباى زمستانيم را به سر كشيدم و سوار بر الاغ شدم و رفتم. برف سنگينى مى آمد. مقدارى كه آمدم احساس کردم، گويا يك سوارِ ديگر از پشت سر من، دارد مى آيد.
حدس زدم یه نفر از روستا آخرش آمده مراقب من باشد.
▫️بعد آن آقا كه پشت سر من مى آمد گفت:« آ سيد مصطفى سلامٌ عليكم».
▪️گفتم:« سلام عليكم» .
▫️گفت: «مسئلةٌ»(یعنی سوالی داشتم؟)
▪️گفتم:« بفرماييد».
▫️گفت:« آيا در روز عاشورا دشمن بر جسد حضرت سيدالشهداء اسب تاخت؟
▪️گفتم:« بله من در تاريخ خوانده ام كه چنین کاری کرده اند.
▫️آن آقا گفتند:« و اسب ها هم بر بدن رفتند؟»
▪️گفتم: «بله در تاريخ هست كه اسب ها هم بر بدن رفتند.»
🔹مدتى گذشت و يك خورده جلوتر آمديم.
▫️ باز آن آقا گفتند:« آسيد مصطفى! آيا متوكل عباسی خواست قبر حضرت سيدالشهداء (علیه السلام) را، منهدم كند؟»
▪️گفتم: بله سعى كرد كه از بين ببرد».
▫️گفت:« گاوها را فرستاد كه قبر را شخم بزنند و مساوى كنند؟»
▪️گفتم:من در تاريخ خوانده ام كه فرستادند اما گاوها نرفتند.
▫️گفت« چطور؟ اسب كه حيوان نجيب و خوش فهمى است و در عالم خودش بيش از گاو متوجه می شود، اما بر جسد و بدن مبارك حضرت سيدالشهداء (علیه السلام) رفت ولى آن گاوها حتى بر قبر مطهر هم نرفتند و قبر را از بين نبرند؟!»
🔹آقا سید می گوید:
من به فکر رفتم که عجب سوالى شد! اين از محدوده توانائى فکری اين آبادى و اين منطقه بيرون است! داشتم به جوابش هم فكر مى كردم.
گويا حس كردم از همان پشت سر نورى به دلم افتاد و جوابی برای این سوال به نظرم آمد.
▪️گفتم:« البته اين قضيه يك جوابى دارد».
▫️گفتند:« چى هست؟»
🔹گفتم:« روز عاشورا حضرت سيد الشهداء (عليه السلام) خواسته بودند كه هر چه دارند را براى خدا بدهند حتى اين يك مشت استخوان را گذاشتند وسط و خودشان اجازه دادند و خودشان خواسته بودند كه اسب بر بدن مبارکشان برود. خود حضرت خواستند هر چه داشتند را در راه خدا داده باشند.
🔹اما در جريان متوكل، اينها مى خواستند آثار حضرت را از بين ببرند.
نظر امام حسین (علیه السلام) بر از بين رفتن آثارشان نبود، از اول خود حضرت مى خواستند، آثارشان محفوظ بماند تا مردم به اين وسيله بهره ببرند و مقرّب به خدا شوند».
🔹آن آقا كه پشت سر بود، فرمود:« درست است.» آقا سید مصطفی می گوید: بعد پشت سرم را نگاه كردم ديدم هيچ كسى نيست حتى جاى پائى غير از همين مسيرى كه من آمده ام، نيست...(فهمیدم آقا امام زمان عج بوده اند)
📚دفتر نشر بیانات حجت الاسلام شیخ جعفر ناصری
🆔 @ashora_karbala
#تفسیر_قرآن_کریم
(تفسیر آیه ٢۶ سوره آل عمران)
💠آیه؛ شأن نزول زیبایی دارد و آن اینکه در جنگ احزاب وقتی پیامبر(ص) و اصحابشان مشغول حفر خندق بودند به سنگ بزرگی برخوردند که کارشان را متوقف نمود. لذا سلمان از حضرت رسول(ص) کمک خواستند و پیامبر گلنگ را برداشتند و به سنگ زدند و جرقه ای برخاست؛ حضرت تکبیری گفتند و تا سه مرتبه این اتفاق افتاد و هر بار پیامبر تکبیر می گفتند و مسلمانان هم تبعیت می کردند تا بالاخره در ضربه سوم؛ سنگ تکه تکه شد. سلمان پرسید علت تکبیرهایتان چه بود؟ پیامبر(ص) فرمود در ضربه و جرقه اول؛ جبرئیل به من بشارت داد که کاخهای حیره و مدائن زیر پرچم اسلام قرار خواهند گرفت در ضربه دوم هم بشارت داد که کاخهای روم؛ زیر پرچم اسلام خواهد آمد و در ضربه سوم کاخهای صنعا و یمن را زیر پرچم اسلام دیدم و برای هر بشارت تکبیر گفتم.
💠با این بشارتها؛ مسلمانان راستین از خوشحالى در پوست نمى گنجیدند و خدا را شکر مى کردند. اما منافقان، چهره در هم کشیده و با ناراحتى و به صورت اعتراض، گفتند: چه آرزوى باطل و چه وعده محالى؟! اینها از ترس جان خود، حالت دفاعى به خویش گرفته اند و مشغول حفر خندق هستند و با آن دشمن محدود، یاراى جنگ ندارند، خیال فتح کشورهاى بزرگ جهان را در سر مى پرورانند، در این موقع آیات مورد بحث نازل شد و به آنها پاسخ گفت.
♻️ادامه دارد...
🆔 @ashora_karbala