eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
613 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬ببینید | توطئه ی حذف نام شهدا.. #مقام_معظم_رهبری ⭕️انگیزه‌های بسیار شدیدی وجود دارد که #یاد_شهدا به فراموشی سپرده شود نگذارید غبار‌های فراموشی روی این خاطره‌های گرامی را بگیرد. یاد شهیدان نباید در جامعه ی ما از ذهنیتها خارج شود. شهیدان را باید زنده نگه داشت. یاد شهیدان را باید گرامی بدارید و زنده نگه دارید؛ نگذارید غبارهای فراموشی - که #عمداً گاهی این غبارها را میخواهند بر روی این خاطره های گرامی بپاشند و قرار بدهند - روی این خاطره های گرامی را بگیرد؛ زنده نگه دارید. مسئولان هم بایستی این کار را بکنند؛ مسئولان بنیاد شهید هم موظفند؛ مسئولان دستگاههای دیگر دولتی و عمومی هم وظیفه دارند. خود خانواده ها هم در محیطهائی که شعاع نفوذ و سلطه ی آنهاست، این کار را انجام بدهند ⭕️تبلیغات عنادآمیز دشمنان سعی کرده که ارزشهای شهید را بتدریج کم کنند و در مواردی به ضد ارزش تبدیل کنند! این در کشور ما اتفاق افتاد؛ این سعی انجام گرفت؛ البته خنثی شد. اما عده ای این قدر وقاحت ورزیدند که #نام_شهدا و اصل شهادت را زیر سئوال ببرند. ⭕️شما ببینید توطئه های دشمن تا کجا از لحاظ فرهنگی و سیاسی نفوذ میکند و چقدر من و شما باید هشیار باشیم که جلو این توطئه ها را بگیریم. نگذارید فراموش بشود. شما غفلت کنید، نیروهای انقلاب غفلت کنند، نیروهای مؤمن غفلت کنند، نفوذیهای دشمن از آن طرف وارد میشوند و چیزی هم طلبگار میشوند ▫️بیانات در دیدار خانواده های شهدا و ایثارگران خراسان ۱٣٨۶/٢/٢ #کوچه_شهید 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (شرح حکمت ۶٩) 💠امام(ع) در این گفتار حکیمانه به افرادى که در رسیدن به مقصودشان ناکام مى مانند دستورى مى دهد که مایه آرامش است، مى فرماید: 🍃إِذَا لَمْ یَکُنْ مَا تُرِیدُ فَلاَ تُبَلْ مَا کُنْتَ «هنگامى که آنچه را مى خواهى انجام نمى گیرد، هرگونه باشى اعتنا نکن» 💠براى این جمله تفسیرهاى متعددى از سوى شارحان نهج البلاغه ذکر شده است؛ اکثر شارحان بر این عقیده اند که این سخن اشاره به همان چیزى است که در قرآن مجید آمده:(لِکَیْلا تَأْسَوْا عَلى ما فاتَکُم) یعنى هنگامى که به مقصد نرسیدى غمگین مباش، چرا که اگر مقصود مادى است دنیاى مادى بقایى ندارد و اگر مقصود معنوى است خداوند براى تلاشى که کردى به تو اجر و پاداش مى دهد. 💠بعضى دیگر گفته اند: یعنی اگر به مقصود نرسیدى دست از تلاش و کوشش بر ندار و به سخنان این و آن اعتنا مکن و یا اگر به مقصود نرسیدى به همان حال که هستى راضى باش تا از مقام و مرتبه تو نزد خداوند کاسته نشود 💠اما تفسیری است که از بعضى جهات مناسب تر برای این بیان می باشد و آن این که اگر به مقصود نرسیدى به هر صورت باشى تفاوتى نمى کند. مثل این که کسى هدفش این بوده که در فلان شهر زندگى کند و موفقیت خود را تنها در آنجا مى بیند. اگر این مقصود براى او حاصل نشود؛چه تفاوتى مى کند که در هر شهر دیگرى باشد، باید اهداف خود را دنبال کند و مأیوس نشود. 💠 اراده چند معناى مختلف از یک عبارت واحد هم مانعى از نظر ادبى ندارد بنابر این ممکن است تمام معانی فوق چون منافاتی با هم ندارند؛ در کلام حضرت امیر(ع) جمع باشد. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 این امت اجلش فرا رسیده بود... ✍استادشهید #سید_محمد_باقر_صدر ▪️این واقعه [واقعه طفّ] تعبیری از یک مرحله تاریخی نیست، تعبیری از حال یک امت است که حاکمانش آن را از جاده صحیح به کج برده‌اند و آن را از رسالت و عقیده‌اش دور کرده‌اند، تا جایی که امتی مرده شد؛ که به هیچ چیز نمی‌اندیشد جز به این اندک نفسی که بالا و پایین می‌شود ... ▪️ ترس به اندازه‌ای توصیف‌ناپذیر این امت را فرا گرفت، آن‌چنان که می‌دانست به حق عمل نمی‌شود و از منکر جلوگیری نمی‌شود، اما ایستاده بود و تکان نمی‌خورد. این امت اجلش فرا رسیده بود و مرده بود؛ گرچه بدن‌هایشان متحرک بود. 📚 امامان اهل بیت (علیهم‌السلام) مرزبانان حریم اسلام،ص ۴۸۴ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰خون خدا... نمي‌دانم تو را در ابر ديدم؛ يا كجا ديدم به هر جايي كه رو كردم؛ فقط روی تو را ديدم ▪️ تو را در مثنوی، در نی، تو را در‌ های و هُو، در هِی تو را در بند بند ناله‌های بی‌صدا ديدم ▪️ تو مانند ترنم، مثل گل، عين غزل بودی تو را شكل توسل، مثل ندبه، چون دعا ديدم ▪️ شب موييدن شب آمد و موييدن شاعر شكستم در خودم؛ از بس كه باران بلا ديدم ▪️ شب تنهای عاشورا و اشباحی كه گم گشتند تو را در آن شب تاريك، «مصباح الهدی» ديدم ▪️ در اوج كبر و در اوج ريای شام ؛ ‌ای كعبه تو را هم شانه و هم شان كوی كبريا ديدم ▪️ دمي كه اسب‌ها بر پيكر تو تاخت آوردند تو را‌ ای بی‌كفن، در كسوت آل عبا ديدم ▪️ دليل مرتضی! شبه پيمبر! گريه زهرا(س) تو را محكمترين تفسير راز «انّما» ديدم ▪️ هجوم نيزه‌ها بود و قنوت مهربان تو تو را در موج موج ربنا در «آتنا» ديدم ▪️ همان شب كه سرت بر نيزه‌ها قرآن تلاوت كرد تو را در دامن زهرا(س) و دوش مصطفی(ص) ديدم ▪️ تنور خولی و تنهايی خورشيد در غربت تو را در چاهِ حيدر؛ همنوای مرتضی ديدم ▪️ سرت بر نيزه قرآن خواند و جبرائيل حيران ماند و من از كربلا تا شام را؛ غار حرا ديدم ▪️ تو را دلتنگ در دلتنگیِ شامی غريبانه تو را بی‌تاب در بی‌تابی طشت طلا ديدم ▪️ شكستم در قصيده، در غزل، ‌اي جان شور و شعر تو را وقتی كه در فرياد «ادرك يا اخا» ديدم ▪️ تمام راه را بر نيزه‌ها با پای سر رفتي به غيرت پا به پای زينب كبری(س) تو را ديدم ▪️ دل و دست از پليدی‌های اين دنيا شبی شستم كه خونت را حنای دست مشتی بی حيا ديدم ▪️ چنان فواره زد خون تو تا منظومه‎ی شمسی كه از خورشيد هم؛ خون رشيدت را فرا ديدم ▪️ مصيبت ماند و حيرت ماند و غربت ماند و عشق تو وِلا را در بلا جُستم، بلا را در وِلا ديدم ▪️ تصور از تفكر ماند و خون تو تداوم يافت تو را خون خدا، خون خدا، خون خدا دیدم ▪️  ✍ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (تفسیر آیه ٢٧ سوره آل عمران) 💠جمله "وَ تَرْزُقُ مَنْ تَشاءُ بِغَیْرِ حِساب" به اصطلاح از قبیل ذکر عام بعد از خاص است؛ زیرا در جمله هاى قبل، نمونه هایى از روزى هاى خداوند به بندگان، بیان شده است و در این جمله مسأله، به صورت عمومى تر در تمام مواهب و ارزاق ذکر گردیده یعنى نه تنها عزت و حکومت، و حیات و مرگ به دست خدا است، که هر نوع روزى و موهبتى از ناحیه او است 💠جمله "بِغَیْرِ حِساب" یعنی؛ دریاى مواهب الهى آن قدر وسیع است که هر قدر به هر کس ببخشد کمترین تأثیرى براى او نمى کند و نیاز به نگاه داشتن حساب ندارد؛ زیرا حساب را آنها نگه مى دارند که سرمایه محدودى دارند، و بیم تمام شدن یا کمبود سرمایه درباره آنها مى رود، اما خداوندى که دریاى بى پایان هستى است، نه بیم کمبود دارد، و نه نیازى به حساب. ⁉️سؤالی در اینجا مطرح است که: از نظر قانون آفرینش، حکم عقل و دعوت انبیاء، هر کسى در کسب سعادت و خوشبختى، عزت و ذلت، تلاش و کوشش براى کسب روزى خویش مختار و آزاد است، پس چگونه در آیه فوق، همه اینها به خداوند نسبت داده شده است؟ 💠پاسخ: سرچشمه اصلى عالم آفرینش و تمام مواهب و قدرت هائى که افراد دارند، خداست. اوست که همه امکانات را براى تحصیل عزت و خوشبختى در اختیار بندگان، قرار داده؛ و قوانینى در این عالم وضع کرده که اگر پشت پا به آن بزنند، نتیجه آن، ذلت است؛ و به همین دلیل همه اینها را مى توان به او نسبت داد؛ ولى این نسبت هرگز منافات با آزادى اراده بشر ندارد. زیرا انسان است که از این قوانین و مواهب، از این قدرت ها و نیروها، حسن استفاده، یا سوء استفاده مى کند 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰اوّاب... ✍استاد #علی_صفایی_حائری 💠 توبه، بازگشت از گناه است، اما «اوبه» بازگشت است. زنبور عسل را اوّاب مى گويند چون زياد مى رود و باز مى گردد و در هر بازگشت شهدى همراه مى آورد و عسلى مى سازد. 💠 ما كوچك تر كه بوديم، براى خريد نان و ماست، روانه بازارمان مى كردند. ما در راه به هر چيزى روى مى آورديم؛ چرخ و فلك مى ديديم، مى ايستاديم؛ دعوا مى ديديم به دنبال ماجرا مى رفتيم. ما براى خريد رفته بوديم و جمعى بر سر سفره منتظرمان بودند، اما بى خيال به هر چيزى چشم مى دوختيم، به هر جمعى مى پيوستيم. 💠 اوّاب كسى است كه مى رود و باز مى گردد و مقهور جاذبه ها نمى شود و دل به هر كِششى نمى دهد و چشم به هر جلوه اى نمى دوزد. او دنبال كارى است و در تمامى حوادث اين كار را فراموش نمى كند و در هر برخوردى با هر گُلى شيره اش را مى مكد و حاصلش را مى آورد. 💠 عبدى را خدا مى ستايد كه دامن او را خارِ حادثه ها و جاذبه ها نمى چسبد و كشش هاى زمينى او را سنگين نمى كند و در خود نگه نمى دارد؛ «نِعْمَ الْعَبْد»، چرا؟ «اِنّهُ اَوابَّ» 💠او بازگشت دارد و زياد به سوى خدا روى مىآورد، نه اينكه حركتى نداشته باشد، برخوردى نداشته باشد، نه، در تمامى حركت ها مقصد را مى شناسد و در تمامى برخوردها كار خود را فراموش نمى كند. اسب هاى زيبا و مركب هاى رام و خانه هاى راحت، او را با خود نمى برند، كه او اين همه را با خود مى آورد و شهد و حاصلش را در نزد خدا جمع مى كند و براى او مى خواهد. 📚آیه های سبز، ص۱۴٣ 🆔 @ashora_karbala
🔰"ایمان زاینده همراه با تعهدات عملی" ▫️مؤلفه های ایمان متعهدانه ▫️( مبحث چهارم _ بخش پنجم) 🔹"وَ جَاهِدُوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ هُوَ اجْتَبَاکُمْ" اوست که شما را برگزیده است ای ملت اسلام! یعنی چه برگزیده؟ یعنی شما را به صورت دردانه های نازپرورده ای گذاشته کنار، گفته اینها تافته جدا بافته اند، گناه هم کردند، اشتباه هم کردند، بر خلاف فرمان ما هم عمل کردند، بهشت به نام اینهاست؟ 🔻این حرفی است که یهودی ها هم درباره خودشان مدعی بودند. اینها اشتباه می کردند، هر مُسلمی هم که این جور فکر کند، اشتباه می کند. 🔻قرآن در مقابل یهودی ها، آن کسانی که خیال می کردند که احبّا و اولیا و دوستان، بلکه فرزندان خدایند، با لحن خیلی ملامت آمیز و زننده ای اعلام می کند که این همه، این دوستی، این ولایت، در گرو این است که به فرمان خدا عمل کنید. 🔹 ما شمارا برگزیدیم، درست است. بنی اسرائیل را هم قبلاً برگزیده بودیم. خدا امت اسلام را انتخاب کرد، اما قبل از اسلام؛بنی اسرائیل را هم انتخاب کرده بود، هر دو انتخاب از یک نوع است؛ به معنای انتخاب آماده ترین فرد است برای بزرگترین کار. 🔹بین ده نفر شما نگاه می کنید، می بینید که این یکی قیافه اش مصمم تر، بدنش آماده تر، رنگ رخساره اش شاداب تر، پنجه اش قوی تر، بازوان و سینه اش ستبرتر و استوارتر، می گویید آقا، این بارِ سنگین را تو باید برداری، من تو را برای این کار انتخاب کردم، این هم پیش قدم می شود. 🔻 اگر برداشت، اگر توانست این کار را بکند؛ یعنی اراده کرد توان که در او بود مسلماً تصمیم گرفت و این بار را برداشت ، آن وقت از سطح اَقران بالاتر می رود، می شود یک فرد زُبده بَرجسته. اگر برنداشت چه؟ 🔻اگر برنداشت، از دیگران توسری خورتر و بدبخت تر می شود. به او می گویند بیچاره! دیگران نمی توانستند، به آنها هم نگفتیم، اما به تو گفتیم و تو نکردی. گزینش امت اسلام مثل گزینش امت بنی اسرائیل، از این قبیل است. 🔹بنی اسرائیل در زمان خودشان و مسلمانان در زمان خودشان، شایسته ترین امتها و افراد بودند برای تحمل بار امانتِ اسلام، رهبری و هدایتِ بشر؛ لذا بود که به اینها این بار امانت داده شد. 🔻آیا برداشتند یا نه؟ اگر برداشتند، این بار امانت را به سرمنزل رساندند، البته بهترین و گزیده ترین و شایسته ترین مسلمان اند، اما اگر نه چطور؟ 🔻اگر برنداشتند، همان وضعی را دارند که یهود دارا شدند و براثر حمل نکردن بار امانت: "وَ ضُرِبَتْ عَلَیهِمُ الذِّلَّةُ وَ الْمَسْکَنَةُ وَ بَاءُوا بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ"این برای دنیاشان، "مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ"، آنهم برای آخرتشان! ♻️ادامه دارد... --------------------------------------------------- ✍برجسته ترین متفکر جهان معاصر (حفظه الله تعالی) 🆔 @ashora_karbala